Új hozzászólás Aktív témák
-
fulcrum
tag
Sziasztok!
Félve kérdem - már korábban elvesztettem a türelmet a nagy várakozásban - hogy akkor most a Gran Turismo 5 forPS3 megjelent már, vagy még csak bemutatókról folyik az eszmecsere, és még mindig nincs hivatalos megjelenési időpont?????
köszi előre is 
-
bobojszan
tag
Most nem azért, de annyira űberbutál-meghiperszuper grafika ellenére csak én nem látom a tükörben fékezéskor vagy kipörgetéskor/kavicságyba csúszáskora a füstöt/kavicszáport?
Vagy az ilyenkor nincs? -
Sundesz
addikt
válasz
Sirandrish
#53
üzenetére
Az eddig látott ingame törés a rally autókon gagyi a feljebb linkelt képzhez képest.
-
Sundesz
addikt
Ez a törés megfelelne, 2009-es E3-as trailerből van a kép: [link]
-
válasz
Sirandrish
#50
üzenetére
Szerintem sem fog ebben a generációban már megjelenni több GT...
-
Sundesz
addikt
válasz
Sirandrish
#46
üzenetére
Szvsz ebben a generációban még egy GT biztos jönni fog, az 5. résszel elkészült a PS3-as alap, amit majd csiszolgatnak 3 évig és jöhet a 6. Legalábbis én így képzelem. Majd a PS4-re biztos 10 évig fejlesztenek.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Sirandrish
legenda
válasz
TazLeacher
#47
üzenetére
Sok autó meg sok pálya az ok, de a sok év fejlesztés most jött divatba...egyik részre sem kellett ennyit várni..
-
Sundesz
addikt
Sajnos a GRID-en és DIRT-en kívül még sehol nem láttam olyan törést, amire azt mondtam volna, hogy na igen, ez már valami. Remélem az F1 2010-ben is kitesznek magukért a fiúk. Majd ha elkészül a GT5 akkor a GT6-nál már csak a törésre koncentrálhatnak.
Ha GRID szintet nem ütik meg, akkor ne is erőltessék, nekem a Forza törése sem jött be, de mondhatnám a Shift-et vagy akár a GTR Evot is. -
TazLeacher
nagyúr
válasz
Sirandrish
#41
üzenetére
Lehet az ütközéstől elszakadt az ékszíj.

-
válasz
Sirandrish
#41
üzenetére
200 éve fejlesztik, és a PS3 húzócíme. Ha erre nincs pénz akkor mire van?
-
TazLeacher
nagyúr
Nem arra verik, hanem egyszerűen valósághűbb. És igen, vannak akik arra verik, hogy ebben a játékban le tudtak valósághűen modellezni 200 autó, meg 100 pályát. Ja, annyira valósághűen, hogy az autó nem törik.
Valahogy az ember olyan lény, hogy egyre többet akar. Jelen esetben a játékoktól mindenki azt várja, hogy a lehető legjobbn hasonlítson a valóságra. Amikor 200-al belemegyek egy betonfalba elvárom, hogy az az autó törjön össze, de ez lehet az én bajom.
Megpróbálják lemodellezni egy autó valós viselkedését. De az autó viselkedéséhez hozzátartozik a törés is. Ezek a pattógós ütközések, mintha dodzsem lenne.
-
válasz
Sirandrish
#38
üzenetére
Lehet

Bár mondjuk az elég szánalmas... Ha a Forzában tudod törni az egzotikus autókat, akkor itt is meg lehetett volna venni a licence-t -
Vannak itt elváló alkatrészek is.
Bár ezen a videón még erősen érződik hogy a nem végleges modell.
De abban egyetértünk hogy el még törésmodellnek (illetve szimulációnak) igen gyengus... -
Def26
félisten
Elég szar hangja volt annak a "koccanásnak" 1:09 -nél. Ez valami régi videó lehet nem?
-
Cánalmas hogy nincs törcsy..
Senki ne mondja azt nekem, hogy nincs meg az a pénz, amiért a gyártók megadják a licenszt a törésmodellre.... csupán nem éri meg a fejlesztőknek.
Így is venni fogják. Mert GT.És amúgy nekem is tetszik alapból..

-
heihachi
addikt
Mára eljutottunk oda, hogy az autók mozgását, fizikáját a legkisebb részletekig tudja nem is egy játék modellezni. Van ezek közt olyan, amely a Gran Turismo bármely részét megszégyenítően teszi ezt (nem a Forzákra gondolok, mielőtt valaki a hajához kap). Ezen a téren embertelen nagyot előrelépni nem lehet, persze javítani mindig van mit. Amíg egy játékot konzolra készítenek és az irányítását a kontrollerre optimalizálják, addig meg pláne nem.
De egy szimulátornak nem csak az a feladata, hogy az autók mozgását és fizikáját, hangját szimulálja. A versenyeket, a versenyek szabályait, a pályákat, az ütküzésekkor a kocsikra ható erőket, az időjárást is szimulálni kell, meg még egy rakás minden mást is. Bizony a versenyek része az ütközés, így azt is. A kocsik meg törnek ütközéskor, így azt is szimulálni kell. Nem azért, mert akkora kurva jó dolog lifegő lökhárítóval szaladgálni a pályán, vagy szembe menni, és összetörni a gépet. Hanem azért, mert a szimuláció így közelíti meg jobban a valóságot, már pedig ettől szimuláció. Lehet azt is szimulálni, hogy ütközök és elkezd lifegni az első lökhárító, ami akár le is szakadhat, és akkor átmegy rajta a gép, vagy a mögöttem levő megy át rajta, és akkor a kocsi mit csinál? Kitörik a jobb első és buktam? Defekt? Vagy csak egy autó megelőz, míg átbukdácsolok rajta, de tudok továbbmenni? Vagy esetleg tolja maga előtt, akkor az hogyan befojásolja a gépet? Vagy ütközök, törik a szélvédő, belső nézetnél ez érdekes lehet. Lehet azt is szimulálni, hogy egy letört első spoiler miatt más a légáramlás, más a leszorító erő. Ezeket simán lehetne és kellene is szimulálni. Nem az a lényeg, hogy a kocsi darabjai szanaszét hulljanak, a törés nem csak erről szól. Mellesleg egy ütközés nem feltétlenül bukta, lehet beérni harmadik, negyediknek is, ha pl pontokért megy a verseny. Na persze lehet úgy is szimulálni ezeket, hogy kitört a jobbelső kerék, nem megy a kocsi, de mondjuk a grafikában ez nem jelenik meg... kiábrándító lenne, meg értelmetlen is. Vagy éppen én azt látom, hogy a spoiler a helyén van, de a játék már letörtnek érzékeli, és a leszorító erőm nem az igazi. Na szóval kell ide a grafikai megjelenítés is.
Nem a törés a lényeg, meg úgyse töröm össze a kocsit legtöbbször? Ennyi erővel mondhatnánk azt is, hogy pálya nyomvonala csak a fontos, a pálya széle lehetne üres is, mert azon nincs is mit szimulálni, meg úgyse azon megyünk. Mégsem így van, a pálya attól lesz élethűen modellezett, ha pálya széli elemek, még a távoliak is a lehető legjobban hasonlítanak az eredetire.
Ugyanígy az időjárás modellezése is nagyon fontos rész, és ezen a téren még igen csak sok hiányossággal küszködik a legtöbb játék. Pedig mekkora lehetőségek lennének benne.
Ha valahol, hát akkor éppen a töréseken meg pl. az időjáráson van még mit fejleszteni, de van más olyan terület is, ahol ki lehetne tűnni a tömegből. És nem csak a kurva sok háromszögből álló kocsit kellene nyomatni a 3000*3000-ben renderelt bullshit képekkel, mert az a legkevésbé fontos lassan, mert azt már sok játék tudja, mint ahogy a GT szintű fizikát is. Ideje lenne a szimuláció más területeire is rágyúrni.
-
hatred
tag
válasz
Sirandrish
#29
üzenetére
"a grafikát leszámítva semmi ujat nem hoz"
Egy ilyen nyilvánvaló hazugság tényszerű kijelentésére mégis mit vársz, mit mondjak? Ez olyan mintha azt mondanád hogy 1+1=3. Tudod mit? Nyertél, erre nem tudok, és egy értelmes vitában nem is lehet mit mondani.
aero: Ahogy más is is említette, a játék hangjait konkrétan mind a valóságból veszik fel, szóval hacsak nem vagy professzionális autóversenyző aki többszáz kocsiban ült már, nem hiszem hogy te fogod megmondani, hogy milyen hangja is van egy kocsinak igazából.
-
-
Sirandrish
legenda
-
hatred
tag
válasz
Sirandrish
#27
üzenetére
Oka, akkor most mondok néhány dolgot, ami lehet hogy neked újdonság lesz:
-egy autószimulátor feladata a valóságban lévő autóversenyek minnél jobb közelítésének megvalósítása
-ha a valóságban karambolozol egy versenyen, akkor azt a versenyt buktad, és a szimuláció szempontjából igazából teljesen mindegy hogy hogy és mennyire tört szanaszét a kocsidEzek miatt egy szimulátorban a törés abszolút nem elsődleges szempont. Egy roncsderbi szimulátorban már az lenne, de ilyen mód nincs a GT-ben. És mivel a törés realisztikus megvalósítása rendkívül összetett dolog, plusz a mai hardvereknek sincs végtelen kapacítása, így teljesen érthető, ha egy szimulátor szempontjából értelmesebb dolgokra fordítják elsődlegesen az energiájukat. Az hogy egyáltalán bármilyen törés is lesz a GT5-ben, valószínüleg az árkádhoz szokott szokott "parasztjátékosok" nyomása miatt van.
Emiatt úgy leszólni egy szimulátort, ahogy te csináltad.. Hát, nem sok szakértelemre vall

-
Sirandrish
legenda
Szerintem te meg rossz forumra regiztél...ez nem az a forum ahol csak isteni lehet egy adott játékot...
Sajnálom ha beletaposok a mimóza lelkedbe de ez szerintem 2010ben akkor is gyér...
Ettől még te majd megveheted 12példányban hogy minden hónapban "más" játékkal játszhass...sőt...akár el is küldheted a képet a fejlesztőknek hogy lássák te mekkora fanatik vagy...jah de a képen legyen rajta a válladon lévő GT logo tetkó is..mert azért csak ugy a frankó -
hatred
tag
válasz
Sirandrish
#15
üzenetére
Szerintem te eltévedtél, a Carmageddon című játékot keresed. Nem egy szimulátor topicjában kéne keresgélned.
-
drachos
tag
"Guminyikorgás" nélkül mégis honnan tudod, ha a gumi veszít a tapadásából? Honnan tudod mikor kell visszavenni a gázt? Itt nem érzed az autó apró mozgásait, szóval leginkább a gumi hangjára vagy hagyatkozva...
... vagy olyan gyönyörűen fogsz végigmenni a pályán, mint a videón a pilótánk. Azért odarakhattak valaki olyat, aki nem csak a padlógázt és satuféket ismeri. Kíváncsi lennék, hogy az ilyen az életben is így vezet?
-
aero.
veterán
Engem az zavar (azon kívül, hogy nem tud használni manuális váltót, meg vezetni se), hogy meghagyták ezt az undorító guminyikorgást, ami a valóságban sosem ilyen, és nem is mindig hallatszik.
Viszont a legundorítóbb, hogy nincsen a kocsiknak normális hangja.
wednesday: a törésre is licenc vonatkozik.
-
Viktor77
titán
"Most éppen egy Ferrarit csodálhatunk meg ahogy a Nürburgringen suhan."

Vicces, hogy még a szinte egyenes ívű kanyarban is képes volt kicsúszni.
MOD: Törés nekem sem hiányzik. Szeretek visszajátszásokat nézni, ahol baromi hülyén/rondán mutat egy összetört autó. Jó, tudom, van aki arra veri, hogy visszafelé megy a pályán, és lezúz mindenkit (ez ideig-óráig akár szórakoztató is lehet, nekik javaslom a Carmageddont vagy akár Viper Racing-et (ha már szimulátorokról beszélünk), de gyakorlati hasznát nem látom a sérülésnek. Mechanikai sérülés az oké, mert azért legyen meg a böjtje ha odacsapom a falnak, de vizuális nem kell.
-
wednesday
őstag
Akkor nem tudom mi az oka a törés elhagyásának.
Persze az is belejátszhat, hogy egy jó törés is hatalmas munka minden egyes autónál lehet nagyobb mint magának az autónak a lemodellezése. Csak azt nem értem, hogy ha gyakorlatilag kész a játék, akkor miért nem olyan videókat mutogatnak? Ha azt mondod máshol lesz törés, meg változnak majd a menettulajdonságok stb. -
Sundesz
addikt
válasz
wednesday
#16
üzenetére
Elvileg a GT5-ben az utcai autóknál nem lesz komolyabb sérülés, viszont a versenyautók már látványosabban fognak törni. De ettől függetlenül azt hiszem a menettulajdonságok mind az utca -és mind a versenyautóknál változni fognak az ütközés során. Mondjuk a Forza 3-ban valamennyire szét lehetett zúzni az autókat, pedig azok is ugyan ilyen liszenszelt darabok.
-
blazsey2
senior tag
A viccet félretéve ezt a játékot várom már évek óta.Lesz benne törés a rallye autók rendesen törni fognak a többieknél pedig a "maszatoláson" kívül rendesen ki fog hatni a menetteljesítményre a sok törés.Amúgy meg itt új videóahogy a sokszoros DTM bajnok Bernd Schneider megy a Nürburgringen az SLS Mercivel.Higgye el mindenki ez a játék büntetni fog

-
wednesday
őstag
Az eddigi videók alapján az inkább maszatolás volt, nem törés. Az autó geometriája nem változott, csak a festék kopott le. Elég élethűen néz ki, hogy 200as tempónál frontális ütközésnél csak a festék kopik meg.

De még mielőtt elítélném a készítőket én könnyen el tudom képzelni, hogy ebben meg van kötve a kezük. Ezeknél a luxus autóknál könnyen benne lehet a licencbe, hogy nincs törés. És akkor már nem csinálnak olyat, hogy az egyik törik a másik már nem. Az NFS 3-ba is pl: autós üldözésnél, ahol volt rendőr nem lehetett Ferrarit választani, mert a gyártó nem járult hozzá, hogy ilyen illegális dologban részt vegyen a terméke.
Még ha ez csak játék is. Egy mod kellett, hogy fel lehessen oldani. -
heihachi
addikt
Hát Ő nem Stig volt

-
blazsey2
senior tag
A videó is sz@r meg a játék is.
Úgy gáz az egész ahogy van
Ne is adják ki úgyse veszi meg senki. -
Sundesz
addikt
Addig ameddig nem jelent meg a játék szerintem felesleges ítélkezni róla. Ezek a videók a 24 órás Nürburgring-i verseny alkalmából készített GT5 build-ből vannak, amiben nagyon sok funkció nem elérhető, még rendes menüje sincs és van benne kb. 8 autó, ennyi. Nagyon várom már a megjelenést és bevallom, hogy én sem vagyok maradéktalanul elégedett az eddig látottakkal, tudok hiányosságokat találni bennük, de nem temetem előre a produktumot. Titkon abban reménykedek, hogy a Polyphony rejtegeti az "igazi" játékot és majd az E3-on nagyot fogunk nézni.
A GRID-el meg nincs értelme összehasonlítani, az egy nagyon jó arcade autóverseny (nekem is egyik kedvencem), ami az NFS-ek után üdítő volt, pláne az ász törésrendszerrel.
-
Akos96
senior tag
Nem értem mért jó az ha törik, lógó lökhárítóval szórakoztatóbb a játék?

Nekem nagyon tetszik, csak jönne már ki.
-
Redcaster
őstag
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem kib***ul idegesít, hogy a vezetés helyett a szellőzésre figyel a pilóta
. Nekem ez nagyon zavaró
Amúgy lehet, hogy még csiszolnak kicsit a törésen, mindenesetre megér (majd) egy próbát. -
válasz
Sirandrish
#6
üzenetére
Valamilyen szinten törik
(természetesen közel sem élethű módon)
-
TOM-202
senior tag
Hát, akárhogy is nézem nálam még mindig a Grid az első ha versenyről van szó. Ez a video nem igazán győzött meg.

-
Sirandrish
legenda
szép...de szerintem akkor is szánalmas hogy ennyi év fejlesztés után 2010ben (2011?) kiadnak egy játékot amiben nem törik a kocsi..
Engem ez nagyon zavar -
wednesday
őstag
Ebből a játékból a rendes törés hiányzik. Ja, hogy csúcs Ferrarikat nem szabad összetörni...

-
Sicilian
addikt
Vezetést még gyakorolni kell...

-
Fel
addikt
Júúúj de gáz... Ezt kár volt megörökíteni

-
F e Z o
veterán
A Gran Turismo sorozatért nagyon irigylem a konzol tulajokat....

Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A Battlefield 6-tal tenné vonzóbbá Core CPU-it és Arc GPU-it az Intel
- SSD kibeszélő
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- YouTube
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Windows 11
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 256GB 15.6" FHD Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3204, 94% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AM 4 alaplapok! Kamatmentes rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest
köszi előre is 



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Ez jó

