Új hozzászólás Aktív témák
-
micafighter
nagyúr
Az nem fikázás ha hülyeséget irsz és kijavitanak. Ez egy szakmai forum, ha hülyeséget mondasz(irsz) és kijavitanak, akkor nem sértödött ovist kell játszani hanem illik megköszönni.
Amugy te beszélsz? Egyre több ph cikkbe látlak trollkodni és irsz hülyeségeket. Legalább hülyeséget ne írnál szakmai forumon. Most gondolom majd megint jól leirod hogy ez a ph mennyire nem szakmai a szokásos "fuck logic" tipusu érveléseddel, már ha egyáltalán irsz valami érvelést. Ez az elsö hszem hozzád de egyben az utolsó is, dont feed the troll
-
djculture
félisten
Dehogy nincs én ismertek AMD-s mániás vagyok nvidiám legutóljára 9600gt korszakban volt. De mivel van kezemben renegetg gép vga stb azt tapasztalom hogy az NVIDIÁS driver eleve nem használ annyi eröforrást mint az AMD, már ez is elég sokat számit ha játszol egy szarul megirt játékmotorral, erre jön még az hogy némi pénzért vagy bartel megállapodások tekintetében milyen hardverekre optimalizálják a játékot. Már előre félek mikor kijön a dx12 mellette ottlesz a dx11.3-as meg mellette még majd külön amantle és nvida is előállhat a sajátjával bármikor.
Ilyen unreal1 beli korszakra kell készülni, akkor is volt 6 féle szabvány aki játszott vele emlékszik még hogy induláskor hány féle rendert lehetett kiválasztani. Én csak a dx-re metalra glidére emlékszem de volt még más is és mindegyikben máshogy nézett ki pl a kastély ami a főképernyőn is van. -
válasz
djculture #109 üzenetére
Mindig azt veszek, bevált hosszú évek során, minek váltsak?
Nem mellesleg köze nincs a vga-nak ahhoz, hogy szarul fut.
Viszont vettem egy cpu-t is, több mint 70 db. ezresért, gondoltam csak jó lesz.
Kicsit vígasztal, hogy ha 2x ennyiért vettem volna, akkor sem lenne jobb a helyzet. -
sb
veterán
Hát ez alaphiba szerintem.
1. Eleve ha megnézem a shotokat látszik, hogy nem csak a látótávval van itt gond, hanem egyéb bugok is vannak. Épp ezért a csúszka feljebb húzása meg 3x erősebb gép nem oldja meg, hogy egy ház ne átlátszó legyen. Ezt azért látni kéne.
2. Ill. azt is látni kell, ha vannak olyan limitek amik hw-ből nem megoldhatóak. Sajnos a fejlesztők kihoznak olyan progikat, amire egyszerűbb azt mondani, hogy a "jövőnek készült". Ezt inkább úgy kéne lefordítani, hogy "nem a mának készült". Így tök mást jelent. Lehet, hogy sem most sem később nem lesz olyan hw, ami jó lenne neki.
3. Azt sem árt mérlegelni, hogy van-e haszna a fentebb tolt csúszkának. Sok játékban tologathatod meg állítgathatod high-ultra között, de kb. alig látszik a különbség. Cserébe van 3x sebességkülönbség köztük.Ettől függetlenül a másik oldalnak is igaza van abban, hogy nem kell hülyebiztosra venni egy játékot. Aki akarja állítgassa magának szélesebb paraméteren a beállításokat.
De ennek is van határa. Ha egy olyan game jön ki, amiben értelmetlen beállítások vannak annak semmi értelme. -
válasz
Dilikutya #106 üzenetére
Az első Crysis idején kezdett elterjedni ez a faszság, hogy a max settings az csak a jövőben megjelenő játékok kedvéért van.
Én, és még rengeten, hajlamos vagyok hardvereket cserélni egy játék miatt, holott még a régi is tökéletes.
Most is ezt tettem, pont a DL miatt...de felesleges volt. -
Dilikutya
félisten
válasz
mikk2000 #105 üzenetére
Évek múlva hányan veszik elő? Vagy valaki azért vesz szerinted ökörárú gépet, hogy 5 éves játékokkal tudjon végre maximális beállításokkal? Én eljátszogatok velük, úgyis mindent akciósan veszek, de nincs is csúcskategóriás gépem. Még egyszer mondom, a fejlesztők, kiadók nem nekem, az évek múlva 5€-ért megvevő játékosoknak csinálnak egy játékot, hanem annak, aki akkor, ott, teljes áron megveszi. És az joggal várja el, pláne ha csúcskategóriás gépe van, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnie. Régen ilyen nem volt. Most is lehetne szépen skálázni a látványt a gépigénynek, csak már elértük rég a jelenlegi DirectX korlátait, és a fejlesztők ezt nem veszik figyelembe. Ez a játék később se fog látványosan javulni sebességben. Nézd csak meg pl. a Metro 2033-at, meddig gyötörték a ph!-n is a tesztekben a gépeket vele nem túl szép eredményekkel.
Még hogy megloplak, nevetséges vagy.
-
mikk2000
őstag
válasz
Dilikutya #97 üzenetére
Látom azok közé tartozol, akik a büdös életbe sem fogják megérteni...
A "maximum" beállítás az csak egy lehetőség, nem több. Ami neked a későbbiekben egy ingyen megírt pluszt ad(hat) a játékhoz. Ezt veszed el magadtól és a többiektől. Mondjuk tőlem, és még több millió játékostól. Honnan veszed ehhez a bátorságot ahhoz, hogy (érdekesen fogok fogalmazni) minket "meglopj"? Mert ez károkozás, azaz lopás.
A lényeg azon van, ha az ember vesz egy játékot, akkor a gépigénynek megadott gépen futtatva, az annak (és a kornak) elvárható minőségben fusson.
Most attól neked jobb lett, hogy lekorlátozták a csúszkát? Csak annyi történt, hogy mondjuk teli állásban nem 2000-et állít be mondjuk hanem 1200-at. Előttem írták, hogy a konzolos változatokban eleve kisebb volt a látótáv. Nyilván azért állították PC-nél nagyobbra az elvi maximumot, mert a konzolokkal ellentétben a PC hardvere változik, és általában ez gyorsulásban nyilvánul meg. Persze nem számoltak a nem fut maxon brühühü nevű elmebetegséggel. Ez ahhoz hasonló, amikor egy vga kártya teljesítményét a rajta levő memória mennyiségével adják meg, vagy mondjuk azt tartják jobb fényképezőnek, amelyik több megapixeles.Ez a nem fut maxon elmebaj kárt okoz azoknak, akik mondjuk 5 év múlva elővesznek egy játékot, amit az akkori hardver már kiröhög, viszont nem tudják majd feltolni a minőségi beállításokat, mert lekorlátozták azok miatt, akik szerint a "max" arra való, hogy azt egy hardver azonnal tudja mikor a játékot kiadják, ami nyilvánvalóan teljesen hülyeség. Ha finanszíroznék egy játékot, nem érdekelne az, hogy egyesek majd maxra tolva telesírják a világot hogy 1 fps-t produkál. Én azért felelek csak, hogy ésszerű hardveren ésszerű beállításokkal, a kornak megfelelő látványt kapjon a játékos. És örülni fogok annak, hogy évek múlva erősebb hardveren, plusz pénz vagy patch kiadása nélkül, magasabb minőséget beállítva, szebb minőségben tudják majd futtatni a játékot amit finanszíroztam.
Tehát egy betegséget azonosítani kell hogy betegség, fel kell ismerni, és el kell kezdeni gyógyítani, főleg ha másoknak ez kárt okoz.
-
-
Dilikutya
félisten
Szerintem teljesen jogos elvárás, hogy legyen olyan gép megjelenéskor, amin elmegy maximális beállításokkal. A fejlesztők nem jövőbeli hardverekre írnak játékot, ahogy távolodunk a megjelenéstől, egyre esnek az eladások, 1-2 év alatt jön a 75%-os akció, alapáresés, két éves játékokat lazán meg lehet venni 5€-ért. Batman Arkham Origins-t ősszel egy évesen 5€-ért vettem Season Pass-al együtt legális helyről. 1-2 év múlva egy játék szarrá akciózva meg bundliban végzi, nem az akkori hardverekre kéne megírni, hanem azokra, amiknek a gazdája teljes árat fizet érte.
Szóval jogosan bömböl az új félmilliós gép gazdája. Én a kisebb géppel bevállalom a kompromisszumot, a kevesebb fps-t, kisebb felbontást, alacsonyabb részletességet, de azért a piacon lévő csúcshardverektől elvárom a maximumot. Mert az nem előremutató szoftver, ami ezeken nem megy maxon, hanem szar. -
mikk2000
őstag
Előre tudtam hogy ez lesz. Apuci megveszi a félmilliós gépet a szeme fénye fiacskájának, az meg ész nélkül nekiesik és minden paramétert maxra húz az első játékban, aztán meg bömböl hogy nem megy 120fps-el.
Erre a megoldás értelemszerűen az, hogy lekorlátozzák a minőségi paramétereket/látótávot, hogy maxra húzva már elégedetten verhesse a mellét a félmilliós gép tulaja. Persze emiatt aztán a játékok kevésbé időtállóak, mert nem tudnak beleépíteni olyan megoldásokat amiket később erősebb gépekkel lehetne élvezni, mert a pici fiacska bömböl hogy most az ő gépén nem megy maxon.
Akartam írni már jó ideje valami okosságot arról hogy a maximális beállítás nem azt jelenti, hogy annak el kell futnia minden jelenlegi PC-n, de pont azok nem olvasnák el, akiknek szólna.
-
Loha
veterán
Van többféle lőfegyver is a játékban, lásd:
Dying Light - All Weapons/Firearms Showcase (Guns ONLY) -
ALLAT001
senior tag
Lehetne, csak nem ebben a genre-ben, hanem mondjuk flash játékként vagy telefonra.
FPS = first person shooter, ehhez képest nincs egy normális fegyver az egészben, max zombikat verhetsz agyon. Értem én hogy sok újítást bele akartak vinni az interakcióba, de valahogy ez nekem nem jött át. Rendkívül egysíkú lett
-
djculture
félisten
Dehogynem volt már olyan mód is ami lecserélte a zombikat Putyinra.. Megláttam akkor nem birtam abbahagyni a nevetést. Persze most a kiadó kigyomlálta a módokat. Most meg majd igérete szerinte megint lehet mert elég szépen gyűltek a steam-en a kapjátok be hozzá szólások..
-
djculture
félisten
Folytatódik a dying light bohózat:
pcguru cikk:
"Tegnap számoltunk be arról, hogy a Dying Light legfrissebb hibajavítása blokkolni kezdte a modok futtatását, de minimum alaposan megnehezítette ezek elkészítését, mindennek tetejébe pedig a csapat felszólította a készítőket, hogy tegyék elérhetetlenné az alkotásaikat.A ma megjelent közlemény szerint mindez azért kellett, hogy minél kevesebb csalóval találkozzon az ember a játék multiplayer módjában, ám az nem volt cél, hogy az ártatlan modoknak is gátat szabjanak, ez csak egy sajnálatos mellékhatása a csapat törekvésének, a hibát pedig most igyekeznek helyrehozni.
A csapat jelenleg azon dolgozik, hogy kiadjanak egy kisebb javítást, ami újra engedélyezi a játék apróbb módosításait, ugyanis a mostani állapotban például egy olyan mod sem engedélyezett, ami egyszerűen csak a zajt távolítja el a képernyőről."
-
wednesday
őstag
A gép ott sem változott.
Nem a tesztek alapján, hanem nálam és másoknál sem, akik leírták a konfigukat.Egyébként, hogy voltak már 2 magos CPU-t, akkor még semmi előny nem származott belőle. És 1 szálon nem voltak erősebbek, sőt valahol alacsonyabbak is voltak az órajelek több magnál. Csak jelentősen drágábban volt meg a több mag és az erős 1 szál is. A HW fejlődés meg a magszám gyarapítással kezdődött, amit a játékok elég nehezen követtek.
A Preynél ajánlott gépigénynél nem is volt több magos CPU. Azt akartam mondani, hogy ugyan azon a gépen A Prey legalább olyan jól, ha nem jobban futott mint a Doom3. Pedig látványba jobb volt.
-
sb
veterán
válasz
wednesday #81 üzenetére
A Prey jó pár évvel a Doom3 után jött.
Akkoriban meg még a hw-k igencsak fejlődtek, nem úgy mint manapság.Csak hirtelen rákerestem, de pl. Doom3 tesztben ilyen procik szerepelnek:
Athlon XP 3000+
Athlon 64 3200+
Athlon 64 FX
Pentium 4 3.2Ezek 1 magos procik, a Pentium HT-s talán.
Prey tesztben amit hirtelen találtam a legkisebb proci egy Athlon 64 X2.
A többi X3, Phenom X4 meg Core 2 Quad. -
sb
veterán
Azért gondold már végig...
Én írtam egyértelmű példát: egy 4 magos i5 felett már mindegy. Gyorsabb i5 vagy i7 nem sokat segít.De a "mindegy milyen cpu, csak a vga bika legyen" mondat nem erről szól. Sok helyen hangoztatják, hogy elég egy AMD APU vagy egy i3, esetleg Pentium is. Csak kell mellé egy 290X vagy hasonló.
Ez pedig nem igaz. Rohadtul nem elég a jó min fps-hez.
Azért van egy rakás játék, aminek több szálból és/vagy erősebb egyszálas teljesítményből annál több kell neki.Nem is értem mit kell ezen magyarázni, aki látott már játék topicot az érti miről van szó.
De ha nem láttál akkor is csak tudod, hogy van i7 alatti proci is. -
wednesday
őstag
A Doomnál ott optimalizációs dolgok is belejátszottak.
2004-ben egy PIV 3Ghz ATI 9600XT-s gépen próbáltam ki a demot. 800x600-ban is voltak akadozások. A végleges játékkal nem is foglalkoztam. Pontosan nem emlékszem jó másfél, két év múlva került fel ismét a Doom3 a teljesen változatlan gépre. Annyi volt a változás, hogy a játékhoz már voltak patchek és a driverek is mások voltak. 1024x768-ba sokkal simábban futott, mint régen.Nem tudom emlékszel -e a Preyre, ami ugyanúgy id Tech 4-es volt mint a Doom3 és az olyan vaj simán futott, azt sokan el sem hitték.
Emlékszem a fórumok tele voltak csodálkozással, hogy "ilyen is létezik?" -
Scholes9
nagyúr
Azt írtad h tök mind1 milyen proci mellé erős vga nem igaz. Dehogy nem igaz. Az én ősrégi i7-esemet sem használja ki a játék normálisan akkor kb mind1 milyen a procid nem? Az első szálat sem futtatja normálisan nemhogy a többit. Mindig is a vga volt az ami igazán számított a játékokban.
-
sb
veterán
válasz
wednesday #77 üzenetére
Én is azt írtam, hogy majdnem mindnél.
Lehet AAA cím, ami nem ilyen, de ritka mint a fehér holló. Önmagában ha AAA valami akkor általában grafikában ütős, ami a DX miatt már magában hordozza, hogy szarul fog futni és cpu limites lesz.
A Doom3 is a FarCry mellett jött ki kb. Ua. volt amit a FarCry-ra írtam: Athlon 64-el 1.5-2x fps-t tudott, főleg min fps-t, mint Athlon XP-n. A csúcs 6800GT mellett.
XP-n ugyanúgy 20 körülre esett az fps.Mondjuk az kicsit más eset volt mert ott nem csak a DX miatt volt terhelve a cpu, hanem a fények miatt is.
HL2 egy üdítő kivétel.
Épp ezért kéne arra törekedni, hogy az adott limiten belül legyen minél jobb a graf. Csak ezt mindenféle trükkökkel lehet elérni. Egy idő után pedig lehetetlen a limitek mellett jobbat kihozni. Most itt tartunk. Ill. ott, hogy a limit nagyon alacsonyra süllyedt a hw-k tudása mellett. Így a limit feloldása nagy előrelépést jelenthet. -
Loha
veterán
A nagy, szabadon bejárható területtel rendelkező játékok (Dead Island) készítőinek, sokkal nehezebb dolguk volt a régi konzol generáción jól futtatni a játékukat, mint mondjuk a cső játékok fejlesztőinek, elsősorban a nagyon szűkös RAM miatt. A többi open world játékhoz képest, nem futott kiemelkedően rosszul a Dead Island konzolon.
SZVSZ a patch előtt és utána sincs semmilyen extra CPU igénye a játéknak, ha látótávolság le van húzva.
-
wednesday
őstag
Én továbbra is azt mondom nem minden AAA címnél ez a helyzet.
Jó az ilyen 600km-es látótávval rendelkező játékok tényleg megeszik a CPU-t. Ha létezne 10Ghz-es proci azt is ki tudnád akasztani,ha kombinálnák egy tényleg next gen kinézettel. Ez a minden gyönyörű, minden árnyék és fény a helyén van és ellátok közben a világ végéig a legnagyobb terhelés, ami létezik. De nem minden játék ilyen.
A FarCry-nak is ez volt a fő látványossága, hogy milyen nyitott és milyen nagy. De egy Doom3/HL2-nél már nem ez volt a helyzet. Vagy egy Rainbow Six-nél, ahol mentél egyik helyiségből a másikra.
-
djculture
félisten
Én meg nem tettem fel a patchet és szépen cpucontrol progival minden magra kiosztottam a folyamatot így a minőség is marad jó és bekaphatja techland. De jópár mód készül amugy amit jogi uton kezdenek bszogatni és megoldja a cpu kérdést. Pár programozó megoldja azt amihez ők hülyék voltak ezt muszáj üldözni ennyit erröl a nagy techlandról.
-
sb
veterán
Én miről írtam szerinted?
Ugyanerről.Régen vettél egy 2x gyorsabb procit ami segített.
Ma cseszheted, mert nincs 2x gyorsabb (egy szálon) proci i5 felett. Vehetsz 4x annyiba kerülőt is, kapsz +10%-ot.Az már csak hab a tortán, hogy ráadásul totálisan értelmetlen az oka is ennek.
Nemcsak a játék, hanem több esetben inkább az API 1 szálas overheadje okozza ezt az egészet.Tehát összegezve:
Van egy 4 magos procid, ami X teljesítményt tud. Ennek mondjuk 60%-át használja ki a játék+API+driver.
Aminek a felét, 30%-ot az API+driver használ fel, totálisan haszontalan célra. Se AI-t nem számolsz vele, se fizikát, semmi értelmeset.
Kb. itt tartunk.(Tök más téma, de ehhez jön még hozzá az is, hogy az X teljesítményű cpu mellett általában van még egy 4-6X teljesítményű IGP is, amit meg végképp nem használ semmi a dvga-d mellett.)
-
Draco3D
csendes tag
Patch előtt 1 magot pörgetett a 4 ből,és játszhatatlan volt,medium textúrával,minimum látótávolságnál. Patch után ~egyformán használja a magokat,FHD,30-40% látótávolság ugyanúgy medium textúra,HBAO+ on,DOF,Motion blur off,ritkán esik be 30fps alá,és nincs microlagg.I5-3470 GTX 660.
Érdekes hogy itt [link]
csak annyit írnak a textúrákról,hogy nincs nagy különbség,többet tölt be a memóriába,medium 2gb high 3+.Összehasonlítás nuku.Igenis nagy a különbség,föld,sziklák textúráján látszik leginkább,néhány épületen is,kukák stb. Sokszor nem veszi észre az ember,de ha észreveszed,akkor sírva fakadsz,olyan a minőség...Konzol,és nem a mostani generáció...És bármit teszel,2gb VRAM-al játszhatatlan high textúrával,hiába veszel minden mást minimumra(1080p felbontáson kívül) -
sb
veterán
válasz
wednesday #70 üzenetére
Nyilván nem a Super Mariora gondolok. AAA címek ugyanezt csinálták 10 éve is. Szinte kivétel nélkül.
Emlékszem, hogy a Far Cry környékétől tudatosult bennem, az meg 2004, tehát kb. 10 éve volt.
Az összes fórum tele volt, hogy csakavga, csakazszámít. Húzott Athlon XP-vel és akkori csúcs 6800GT-vel volt kemény 16-18 min fps kültéren. 640x480-ba is lerakhattad, akkor is.
Ezen kívül remekül futott high-on, magas felbontásban, az átlag fps szuper volt. Csak ha akció volt vagy kültéren több ojjektum akkor szarta össze magát, amitől kb. játszhatatlan volt.
Athlon 64 3200+-al meg alapon 30fps minimumot hozott kb. Húzva meg 35-40.Azóta ugyanez a nóta kb. nagyrészt minden AAA címmel.
@wolfman
Két verzió van.
1. Szarul optimalizált a program. Ilyen is van - sok. De gpu-val is gond szokott lenni, nem csak cpu-val. Ez egy külön sztori. Nem tudsz vele sokat kezdeni.
2. Azzal sem tudsz ma már, amiről a topic szól: az API limitációja. Ezért használ csak 1 magot a játék és ezért fut szarul. Épp erről beszélünk. De ez nem optimalizáció kérdése, így működik a DX. Még.
Cpu cserével régen annyit elértél, hogy jól futott, mert voltak jobb cpu-k. Ma már ez sem megoldás, mert 3-4 éve ott is helyben toporgás megy.
Plussz én mellékesen ezek miatt nem is cserélnék, de ez már elvi kérdés. 80%-ban egy alap i5 proci elég kb. mindenre (a fentebb írtakat figyelembe véve, tehát főleg a min fps ne legyen 30-40 alatt). A maradék 20%-ot meg lesz*rom, mert egy 3x drágább proci is csak keveset segítene rajta. Meg elvből sem cserélek azért, mert 1-2 szálat használ valami. Majd ha lesz jobb API vagy értelmesebben megírják a játékot. Pl. amíg ilyen az overhead addig próbáljanak meg vele spórolni, ez is megoldás. -
wolfman
veterán
10 éve ugyanaz a nóta: erős cpu nélkül bármi összef*ssa magát min fps szituációkban
Aztán mit érek az i7 3770-es procimmal, ha csak 2 magot használ belőle az adott játék, abból is egyet 50%-ban. Optimalizálni kéne tudni megtanulni. Vagyis biztos vagyok benne hogy tudnak, csak nincs rá pénzük, hogy plusz 2-3 hetet erre töltsenek. Bár az is felmerült bennem, hogy az utóbbi időkben szinte minden AAA cím elég szar optimalizációt kapott (tisztelet a kivételnek), aztán lehet hogy maga a motor nem enged egy bizonyos szintnél nagyobb optimalizációt, mert sz@r alapjaiban.
-
Bundyta
tag
"Az új 1.2.1-es frissítés keretében a Techland a problémát úgy oldotta meg, hogy az eredetileg beállítható maximális látótávolságot a harmadára csökkentették."
Világos, mint a nap: ha nincs idő normális kódot írni, kitesztelni, javítani, akkor úgy javítjuk ki másodpercek alatt a kódot, ahogy ez esetben...
Hová ez a kapkodás?!
Mindenki azon hőbörög, h a kapkodás miatt lassan-lassan már az i12-9990 CPU-t kell megvenni - 128 mag TH, 1024giga Levél 1-2-3-4-5 kessel...
-
Scholes9
nagyúr
PC-sek a 60 fps-hez szoktak. 30 az semmi. De még a 40 is nagyon kevés...
-
McW1
tag
View distance csökkentés ide vagy oda, valóban érezhetően dobott az fps-en és ezzel sokan vannak igy. Maga a játék még így is egy hulladék de remélem csiszolnak rajta.
-
sb
veterán
Így van.
Jó pár éve írom, hogy a tök mindegy milyen cpu mellé, csak erős vga-t vegyen az ember játékra elv rohadtul nem igaz. 10 éve ugyanaz a nóta: erős cpu nélkül bármi összef*ssa magát min fps szituációkban.
Ez látszott már azóta... max az oka nem volt tiszta.ON:
Nem próbáltam még a játékot, de nem is jött meg a kedven hozzá. A képről én sem tudnám megmondani mit csinál a patch. Tényleg úgy néz ki mintha a view distance-on kívül lenne itt egy rakás más gond is. Egy bughalmaznak tűnik. -
az eurogamer azért azt is megjegyzi, hogy ennél a stúdiónál már az előrelépés, hogy sikerült egy többé-kevésbé stabil 1080p@30fpst produkálniuk legalább az egyik konzolon.
amúgy pc-n a patch után is ugyanúgy a cpu frekivel együtt skálázódik az fps a látótávolság függvényében, vagy segített rajta valamit, hogy kevesebb magot kap a driver?
-
Dilikutya
félisten
Épp a cikket olvasva jutottak eszembe ezek az idők. Az egy dolog, hogy régen az újabb multis játékmódok, pályák (Quake 2 ugyebár patchben kapta a CTF-et) a patch-el együtt érkeztek, de utólag belegondolva, én 10-15 éve nem is vesződtem a patchek töltögetésével, mert sok esetben hibajavítás is alig volt bennük. Ha mégis, az nem abban merült ki, hogy valamit kivettek, csökkentettek. Konkrétan pl. a Quake 2-3-on nekem soha nem volt patch a Steam-es változatig, egyedül a Rogue Squadron 3D-re telepítettem, de csak mert volt benne egy új játszható űrhajó is.
-
Dilikutya
félisten
-
sefan67
aktív tag
Nekem is 60fps környékén megy és maxon van. Gondolom akkor ezt a patch-et nem kéne feltenni.
-
Because
őstag
látótávolság... egyből eszembe is jutott egy klasszikus, én a régi időkből jövök, oda elég volt ennyi:
-
wolfman
veterán
Én azt látom a tesztképeken (mivel a játék nincs meg nekem), hogy sokkal egyszerűbb épület skineket pakoltak be a korábbiak helyett a távolban, amiket gondolom egyszerűbb kidolgozzon a kártyáknak, mint egy teraszos, ruhaszárítós, árnyékolós napellenzős fajtát.
Személy szerint már az AC játékokban is kimondhatatlanul rühelltem, hogy az orrom előtt 3 méterrel rajzolódtak ki a dolgok, a fű és növényzet meg szó szerint egy látható vonal mentén bukkant fel előttem. Na ez gáz. Játékélmény -30%!
Meg milyen sok fórumon meg műsorban hallottam már, hogy már a fotórealisztikus játékok korát éljük, ahonnan már csak egy hangyányira vagyunk a valóságos látványtól. Szerintem meg fényévekre vagyunk attól, hogy valósághű grafikát állítsunk elő valós időben számolva, fényévekre!
-
pakriksz
őstag
a játékosok ne vegyék meg a hulladék játékot, és akkor majd méltóztatnak a fejlesztők optimalizálni. Amíg így is megveszik minek vesződjenek ezzel?
De ott egy még szélsőségesebb példa a cod, ahol nem csak optimalizálni nem méltóztatnak, hanem új játékot sem csinálnak, hiszen 10 éve ugyan azt adják ki apróbb változtatásokkal.
@Loha: az érdekes, mert a képeken, és az összehasonlító videokon is pont fordítva látszódik, konzolon távolabbra ellátni a hegyeknél...
-
DigitXT
félisten
Én nem látom, hogy a patch után rosszabbodott a helyzet: szerintem javult.
Persze én csak abból a két képből tudok kíndulni. Nekem a szétesett házak
látványa nem hiányozna, de hát ez csak JPG, lehet, szét sem estek ugye.
(Történetesen ismerem a JPG tömörítés korlátait. Ilyet speciel nem tud...)
-
Loha
veterán
Mindkét next-gen konzolon a PC-s minimálisan beállíthatónál kisebb az elláthatóság, annak ellenére, hogy ott nem az API korlátoz:
We examined the view distance slider at various intervals to determine how it stacks up on consoles and the results are interesting - the Xbox One and PS4 setting appears to fall below the PC version's lowest possible setting.
Face-Off: Dying LightTehát mindenki nyugodtan lehúzhatja minimumra az elláthatóságot, úgy is teljes lesz a next-gen élmény.
-
wolfman
veterán
A 30FPS limit legalább akkora b..i megoldás a teljesítmény növelése érdekében, mint a látótávolság csökkentése. Ez nem megoldás, csak a gamer nem fogja tudni feljebb tornászni a grafikát, hogy megakadjon a játék. Ha a patch csak annyit tesz, hogy a látótávnak az 50%-a lesz mostantól a 100%, akkor inkább fel se pakolom a patch-et, mert elég ha leveszem 50%-ra és kész. Majd sok idő múlva meg ha sokkal erősebb gépek lesznek, nem fogom tudni teljes pompájában élvezni a játékot, mert annó visszavették hogy a kornak megfelelően a játékosok kussoljanak. Kész röhej.
-
pakriksz
őstag
Nem, az eltérő időpont a fényeken módosít, ami minden máson módosít, tudod a látványon
"Nem vagyok hater" persze, azért hasonlítod össze a szezont a fazonnal ahogy neked tetszik...
"Ui: tudnak a konzolok 60 fps-t hogyne, de nem mindenhol. Ez van!"
pont mint a PC-k. Ez van!
Optimalizált játéknál tudnak, gánynál meg nem tudnak tehát->... miben is különb a pc?
-
DigitXT
félisten
-
pakriksz
őstag
Képzelem milyen normális eszmecsere alakulhatott ki a konzolhaterek között
Feketén fehéren megmutattad hogy totálisan elfogult vagy, lásd megint belinkelted azokat a képeket amelyek különböző játékbeli időpontban készültek, így azt összehasonlítani eléggé nevetséges. Mit vitatkozzak veled amikor újra és újra azt akarod összehasonlítani aminek köze nincs egymáshoz, és a fair összehasonlító képekről pedig nem veszel tudomást?
Nincs ps4- mániám, sőt ps4-em sincs, és úgy néz ki nem is lesz (érdekes játékok, és választható irányítás hiányában)
Most is nyomod a marhaságot hogy a konzolok nem képesek 60fps-re, anélkül hogy tudnál róla valamit. Nyilván a 60fps-es listán is ugyanúgy siklasz át mint ennek a játéknak a fair összehasonlító képein. -
DigitXT
félisten
Te most miről beszélsz? Elvesztettem a fonalat... (Ha a HSZ-emben linkelt
HSZ-ben lévő képekről, akkor mind a kettő PNG, azaz nem rontott semmit
rajtuk a kivágás, csak mutattam, hogy hol a bibi... Ha meg erről a mostani
"LOD-os" történetről, akkor nem tudom, hogy hol vannak a kék zsákok.)
A 23-ban linkelt képben sincsenek, és ott is PNG-ből dolgoztam, szóval az
eredeti képeken én nem rontottam, és nem is pixelszinten érdekes a dolog,
hanem a szétesett/megváltozott objektumokban, ami elég durva különbség.
(Pixel szinten már csak azért sem lehet összevetni, mert nem teljesen uaz
a nézet, egy icipicit más szögben állt a kamera* a két kép készítésekor.)
*: ja, a klasszikus ki ne maradjon. A játékbeli idő, így a fények is eltérnek...
ViZion: sokkal inkább a fix 60. Minden, ami alatta van, kiesik a szinkronból:
röcög. (Ha nincs Vsync, akkor kevésbé, de akkor még tearingel is. LOL.)
Szerk: az már a nextgen konzolok rákfenéje, hogy nem képesek kiköhögni
magukból a fix 60 fps-t, ezért a fejlesztők inkább lekorlátozzák 30-ra...
Mondjuk a tearing vs. vsync dilemmát a Gsync megoldja, de az másik ügy. -
ViZion
félisten
Engem inkább az aggaszt, h lassan szabvány lesz a 30 fps...
Mi a bráner van? Nem, a 30 nem elég. Biztosan van, aki nem látja, de olyan 40-60 min. fps illene ma már szerintem. -
DigitXT
félisten
Szerintem a marhaságokat, és téveszméket a Te fejedben kellene rendbe tenni.
miután elmondtam amit kell
A téveszméidet. Érdekes módon utánad normális eszmecsere alakult ki, egész
komoly egyetértésben ami az eredményeket illeti. Szóval mindenki helikopter...
Végülis nem baj, hogy felszálltál onnan... Azért csak olvasd át. Érdemes.Amúgy feketén-fehéren megmutattam, hogy mi a durva minőségbeli különbség,
ezen nem segít, hogy PS4 mániád van. Ironikusan "lefikáztam" a C64-et neked.
(Tekintsünk el mindentől... Van egy szarabb kép, meg egy jobb: a szarabbon a
kifogásolt dolgok kiütik a szemedet, tényszerűek. És ezekkel vitatkozol. Ügyi!)Egyébként szimplán nem hiszem el, hogy "kiszálltál", s pont akkor. Ha valóban
igazad lett volna, akkor tovább ütötted volna a vasat. Csak hát tévedésben voltál.
Nem szégyen beismerni, és bocsánatot kérni! Ha meg így folytatod, akkor még
több embert fogsz arra biztatni, hogy egyszerűen ignoráljanak VGA témában.
(Szemmel láthatólag nem értesz nagyon a dologhoz. És/vagy rossz a szemed.)D.Orion: nem figyeltél? Csak tologatták a LOD-ot, s nincs itt semmi látnivaló.
-
D.Orion
veterán
Elolvastam a cikket, de ez kép nem ad vissza semmit a látótáv csökkenésből.
Az előtt és után képen semmi változás nincs a látótávolságot tekintve. Ellenben az előtt kép tele van textúra hibákkal közepes távon, ami a patch után megszűnt. De a látótávolság vége, a horizont nem változott, a grafikai bugok szűntek meg.
-
pakriksz
őstag
Nem tudom, nem érdekel hogy néz ki nem játszom ezzel. Csak a szokásos marhaságokat, téveszméket jöttem javítani.
A másik topic tabját bezártam miután elmondtam amit kell, az elfogult szajkózásra meg nem voltam kíváncsi(amikor 2 különböző időpontban készült képet hasonlítasz össze, de azokat nem nézegeted ami tényleg egyező időpontban készült), azt már hallottam sokszor
-
Reggie0
félisten
Hat ezt a jatekot is csak akkor fogom megvenni, ha lesz a vegen egy legalabb negyed oras werkfilm a programozok osszevereserol.
-
DigitXT
félisten
Te amúgy megnézted a képeket?
Ajánlom figyelmedbe Yutani kommentárját.
Szerk: kivetted: "most közelebb vált át olyan lod-ra amire eddig távolabb váltott.
Emiatt gyorsult a játék, kevesebb háromszög és rajzolási hivás a látótér."azzal lehet szabályozni hogy melyik lod milyen távolságig jelenjen meg
Nem mondod. Akkor most mégegyszer megkérdezném: patch előtt, vagy
patch után néz ki vállalhatóbbnak az összkép? Vagy Abu keverte össze?
A másik topikból is azután tűntél el baromi gyorsan, amikor kiderült, hogy
összevissza beszélsz és teljesen objektív, tényszerű dolgokkal vitatkozol. -
#85552128
törölt tag
Maradjunk annyiban, hogy van ettől szarabb motor is...
Amúgy lehet, hogy nem pont úgy kell érteni a látótávot mint más motoroknál. Általában halványítással/ködösítéssel oldják meg és ki sem rajzolódik, itt lehetséges direkt csak egyszerűsödnek így nem annyira feltűnő. Az biztos, hogy még így is 15-20 FPS-t hozott már csak a memóriahasználattal kellene valamit kezdeni.
-
djculture
félisten
pcgurun:
A Dying Light az új patch nélkül nem is Dying Light
A TechLand felhívja a játékosok figyelmét, hogy aki az új patch nélkül játszik, az bizony kimarad a jóból.
A patch nélkül nincs hozzáférés se a co-op, se a Be the Zombie módhoz. A legegyszerűbb módja annak, hogy leellenőrizd, te patcheltél-e már, ha a képességfejlesztő sávnál megnézed, a képernyő tetején, ahol a screenshot is mutatja. Viszont több játékosnak is oka volt nem letölteni a patchet, hiszen annak bejövetelével megszűntek a single-player modok is.
Szóval a techland egy szrházi huzása ez is nem más, renegetg mód jött ki a játékhoz és most szépen letiltották.
A Techland üldözi a Dying Light modokat
A legújabb patch korlátozza ezek működését
Ami pedig elkészült, azt jogi úton távolítják el -
pakriksz
őstag
Az hogy hogy néz ki az épület a távolban nem a motortól függ, hanem attól hogy a modellező hogy LOD-ozta a modellt. Ahogy itt látható ráeresztett valami automata agresszív lodozó cuccot, ami egyszerűbb formákat (téglatest fal) is egyszerűsíti semmivé, mivel csak egy téglatestet csak oda lehet egyszerűsíteni.
-
DigitXT
félisten
válasz
djculture #19 üzenetére
Hátöööö... Azért az "ittisazvanabuírtamár" után felmerül a kérdés,
hogy konzolon miért fut olyan szarul, ha ott nincs ilyen limitáció?Amúgy a fák valóban "egyszerűsödtek", bár engem ez pont nem
zavarna, ha a patch után már nem látok át a hiányos épületeken.
(Az milyen már, hogy messzire látsz, mert eltűnnek a falak?)
Az meg, hogy milyen messzi rajzol ki dolgokat, nem is változott?
(Legalábbis a legmesszebb lévő épületek alapján... Nagyon fura!)Erős lenne azt mondanom, hogy ez a motor úgy szar ahogy van?
(Abu ennél sokkal finomabban fogalmazta meg a véleményét...)
-
pakriksz
őstag
Megsúgom a drawcalloktól soha sem fosta össze magát a vga, hanem a cpu-n futó 3d api fossa össze magát. Megint látszik hogy mennyire értesz hozzá
Egyébként már jóval régebben probléma a drawcall. Neked csak akkor tűnt fel amikor az amd felhívta rá a figyelmet, de aki nagy látótávos játékokkal játszik mindig tapasztalhatta a problémát, max nem tudta hogy mitől van az hogy a gpu alig van kihasználva, a cpu magok sem 100-on futnak, és még is szaggat, na meg a följebb húzza az objektum részetességet, vagy az árnyékokat, és mégsem lassul a játék -
Reggie0
félisten
Esetleg a patch atskalazhatna a gpu-z grafikonjait, hogy 30%-nal legyen a 100% es akkor nincs miert beszolni
-
djculture
félisten
Akkor pótolhatoid mert itt is az van Abu irta már. Gyakorlatilag ez a tapasz is egy butítás ac unity módra. Akkor játszik vele 1-2 napja patchel az rég rájött:
[link]Egyébként van a cpu control nevű program az ennél is aranyat ér. már az ac 3-nál is megvolt ez hogy 1 nyavaja magot használ 100%-ban a program a többi meg unatkozik. Ott is az segített hogy a cpu control nevű progival kiosztva az unatkozó magokra a folyamatot a terhelés sokkal kisebb lesz, jó ez nem olyan szint mintha a kódot elev igy irták volna de szegény ember vizzel főz és hatásos.
-
Crytek
nagyúr
Nálam így is játszhatatlan!
Mondjuk jobban fut mint a Ravens Cry csodaBár érdekes itt még nem hallottam a mostanában divatós a dx11 limitál szarságot.
-
#85552128
törölt tag
válasz
djculture #12 üzenetére
Konzolon eleve ettől is kevesebb a látótér (talán PC-s minimumnak felel meg) ott pedig nincs API korlát...
Nem kell mindent az API-ra fogni már várom mi lesz a kifogás dx12 után...A képen annyira nem látszik, de a fák lombozatánál (kb. a kép közepétől kicsit balra) vehető legjobban észre. Nem is látótávcsökkenés inkább egyszerűsödnek.
-
DigitXT
félisten
válasz
djculture #12 üzenetére
Az a vicc, hogy a közeli részeken sok minden nem is változik (vagyis de: pl. megjelenik a zászló, és az árnyéka a legközelebb látható kupolán), viszont ami közepesen távol van, az egyenesen botrányos, ami meg a legtávolabb, az lényegében nem változott (csak apró részleteiben). Mondjuk én nem ismerem a játékot, de ha már összehasonlító képekről van szó (akkor azon kívül, hogy a fényviszonyok a játékbeli idő eltérésétől lehetnek mások
) nem lenne szerencsés, hogy egyik képen "szétbombázott" épületek vannak, másikon meg épek.
Éspedig ha a játékban nem történik ilyen "szétbombázás", akkor az ÖSSZES ilyen jellegű épületszétesés egy Abu által emlegetett "multiplatform bug" lehet, amit viszont a patch gyönyörűen kijavított. Szóval ha valaki úgy érezné, hogy bármit elvettek tőle, hát nagyon nem.
Nem csak játszhatóvá tették, hanem javítottak a kinézetén, így csak jót tettek. De hogy miért nem így adták ki rögtön?
Ja, és PS4-en nyilván nem patchelték, szóval ott továbbra is nézhetik a levegőben lógó tetőket, stb.Seangaijin: a képeket meg sem nézted?
-
Seangaijin
senior tag
Ezek buzik.... Ez aztán a nagy patch h harmadára leveszik a látótávolságot...
-
djculture
félisten
Gyakorlatilag nem beszélsz hülyeséget, mert én ugy vettem észre ha feltolod a látóhatárt a távolban lévő fák épületek és láthatóak lesznek, viszont szerintem van rá valami kódban ami ilyenkor a közelben lévő dolgokat meg redukálja.
Amugy nem rossz a játék de én utálom a legyőzhetetlen szuper elenfeleket amik elől menekülni kell mert semmit se lehet velük kezdeni
Szaby59: Nem ahardvereknek volt sok hanem az API-nak, erröl már irt egyet és mást Abu
-
#85552128
törölt tag
Ha eredetileg így adják ki akkor azt sem tudtad volna, hogy lehet magasabb... Szvsz túl sok volt az eredeti 100%-os érték a mai hardvereknek és annyira nem eget rengető a különbség ha a képeket nézzük, viszont jelentősen jobban fut. Egyébként a régi érték ugyanúgy működik úgyhogy nyugodtan vissza lehet írni csak felesleges.
-
frenetik
tag
dögöljek meg, ha látom a különbséget.
-
ALLAT001
senior tag
Amikor kijött a cikk az opimalizálatlanságról, pont ezt jelöltem meg okként.
Csak egy csuszkát kellett átkalibrálni...ennyi.
-
DigitXT
félisten
Megjegyzem, elég érdekes anomáliák vannak a képeken...
Ha nincs véletlenül felcserélve az előtt/után elnevezés, nos
a patch nemhogy csökkentette, hanem egyenesen növelte
a részletességet. Töredék épület van szétesve. Érdekes. -
jozsi
tag
Nagyszerű, akkor most meglesz a konzolos minőség 30 fps-en
Gyönyörű
-
Yay! Most már talán elég lesz egy i3 a single-höz...
-
7time
senior tag
Gyakorlatilag a frissítés nélkül játszhatatlan volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest