Új hozzászólás Aktív témák
-
GreenGuy
tag
Várjuk
.
-
rocket
nagyúr
DirectX 11 Set to Help Game Developers to Boost Performance of New Titles
Richard Huddy akcioba lendult
-
Eddie141
senior tag
Én pl észre sem vettem a dx9 és a dx10 között azt a hatalmas előre be harangozott változást... Érdekes.
-
Tidus
addikt
Ahhoz képest hogy a Win7 bétában is DX11 ketyeg, a játékok pedig ki sem használják a DX 10.1-et hová erőltetik ezt a versenyt a gyártók!? Átuorjuk a 10.1-et mivel ez egy átmenet lessz a Vista, és XP 64 Op. rendszer, aztán mindenki Win 7-re fog fejleszteni?
Remélem a PCIe foglalat helyett is jön jövöre egy új foglalat, aztán mindenki lecserélheti ismét a konfigját, ha nem akar lemaradni!!
A Ram, és CPU foglalatok többszöri módosítása után, már csak a VGA foglalat jöhet, ez valahogy egy ideje nagyon be van betonozva! -
TomiLi
addikt
Most jelenik meg nemsokára az Arma 2 és közölte anno a bis, hogy nem hozott olyan nagy előrelépést a dx10, így nem is arra írták a játékot. Tiszta vicc ez a számítógép ipar is.... Nvidia is rinyál, hogy haszon nélkül kell árulnia a méreg drága kártyáit....vicces
Máslvastam cikkeket erről a direktX 11-ről (általában a felét meg is értettem
mivel csak felhasználóként érdekel a téma.... )
Amit szöget ütött a fejemben, hogy írták, hogy az új technológia lényege (egyik), hogy a meló nagy részét a GPU fogja végezni, így gyengébb rendszereken is könnyebben futnak majd a játékok, könnyítve a CPU dolgát....Kíváncsíság képpen kérdezem (meg mível nem nagyon értek hozzá), hogy akkor teszem azt érdemesebb lesz , vagy inkább úgymond elegendő lesz-e (majd ha lesznek DX11-es játékok) egy brutál VGA-val felvértezett, de csak egy LGA775-ös procival szerelt rendszert összeállítani szemben egy Corei7-es, vagy majd Core i5-ös rendszerrel.
Elnézést, ha ez gyerekszínész kérdés csak eszembe jutott..... -
vittuka
aktív tag
Nem csak szarul optimalizalt, hanem szar jatekok is raadasul.. Semmi masra nem volt jo a crysis sem (a maga 5 oras jatekidejevel, ha nem bameszkodsz hanem tolod), mint amire manapsag elterjedt. Techdemo, mindenki ezzel reklamozza a laptopjat, komplett configjat, hogy hany fps-t produkal..
Mas tema, ne felejtsuk el, hogy konzolon sok multiplayer jatekot nem fogsz tolni, ami pc-n remekul mukodik. Nekem 2 allando van, ugy latszik oreg vagyok mar, counter-strike es DotA. Persze ehhez nem kell upgrade, meg dx11 sem.. Jatekot nem irnak rendeset dx10-re sem, felesleges hogy elkapja az embert a gepszij.. -
Dark KillerX
addikt
-
Dieseldr
csendes tag
Ez a beszéd!! Ott a pont 1 gányták az egész......
-
keIdor
titán
-
priti
addikt
Amióta egymás hegyén hátán vannak a VGA-k és +/-5 FPS -en belül vagy egy tucat VGA-val (ami szerintem a legnagyobb baromság) azóta én nem is várok jól optimalizált szoftvert, nekem már az is elég ha egyáltalán megjelenik PC-re
, addig itt semmilyen áttörés nem lesz, amíg ki nem jön a dx11-es konzol, ha meg kijön akkor egyértelmű hogy azt veszek nem VGA-t ha már egyszer ugyanannyiba kerül. Majd ha értékcsökken annyit a PC, hogy a vonatkozó graf egy 40k-s VGA-val elérhető lesz, akkor majd eladom a konzolt és visszaállok a PC-re. Egyszerűen itt már akkora a kotyvasztás, hogy nem érdemes szenvedni vele, játékról-játékra csak dühítő pöcsölés van. Ezt írd át, azt írd át, ezt a forceware-t tedd fel meg azt, de ha ezt teszed fel akkor igaz hogy ebben több FPS-ed lesz, de a másik játék meg kidob, mert valami kotyvasztott beta a driver... Na meg ez a "fejlődés" ez is mi, hogy úgy kell "feltörnöm" a GTA4-et, hogy egyáltalán be tudjam állítani a grafikát, mert ő 9800GTX-nek ismeri fel a GX2-őm. Vazz majd én eldöntöm, hogy mire állítom be, rühellem, de nagyon rühellem azt a szót, hogy auto. Az az ellenség, meg a vonatkozó legfrissebb windows is mindig egy halom meló, mire végre egyesével megoldod minden nyomorod és mindig marad valami ami nem megy az elején, szóval a win7 elejét is inkább kihagyom... Egyszerűen megcsömörlöttem attól, hogy mindent agyonbonyolítanak. Tiszta beteg vagyok tőle. Most mi a szart keres például egy fostos játék mentése vagy bármilye a saját könyvtárán kívül, az a munkakönyvtára, oda szemeteljen, ráadásul egy másik partíción, logisztika elégtelen, de a kedvencem: mi a francnak telepít dx-et egy dx10-es játék a dx10-es vista-ra???? mert dx10-es igaz? de ha kihagyod nem fut backi
ja meg amikor a rejtett local settings-en belül szemetel, mert a mentésnek ugye az a célja, hogy tutira elvesszen
tisztára úgy van előadva, mintha az oprendszert soha nem telepítenéd újra. Undorító már ez, hogy egy fostos játékot tovább tart feltelepíteni, mint egy oprendszert utána meg regisztrálj 100 helyre, töltsél le 20 patch-et, pöcsölés-pöcsölés-pöcsölés, rühellem. Elegem van belőle, hogy folyamatábrát bámulok állandóan. Ezért vegyek százezres VGA-t konzol helyett hogy órákat pöcsöljek? Biztos nem. Ezt a dx váltást én kihagyom. Majd visszatérek ha lecseng, addigra a win7-is használható lesz. Az új konzolig meg taposom ezt a configot.
-
zed1983
őstag
Hát ha már itt tartunk, akkor tényleg mindegy, hogy hányas DX-re írják a játékot, mert nem az a lényeg, hogy jól sikeredjen, hanem, hogy mihamarabb kész legyen és minél több keljen belőle, ezért találkozunk olyan sz@rul optimalizált játékokkal, mint pl : Crysis, GTA4 vagy sorolhatnám még!
-
priti
addikt
válasz
VinoRosso #160 üzenetére
"Amúgy a dx11 sokkal nagyobb áttörés a dx10nél, kb olyan mint anno dx7→dx8 váltás. Amint elérhető lesz a technológia, özönleni fognak rá a játékok."
Nem hiszem, hogy a konzolátiratok olyan bazinagy áttörést jelentenének. Tök mindegy hányas dx-nek hívjuk. Vagy szerinted elkezdenek özönleni a csak pc-re írt játékok vagy hogy gondolod? Kiváncsi leszek arra az özönre. Úgy fog özönleni, hogy tiszta özön lesz minden
ááá hagyjadmá' brúder, ugyanaz a vergődés lesz , mint eddig.
-
T.Peter
őstag
válasz
Dr. Akula #150 üzenetére
Nem a felbontástól függ, hogy kell-e AA vagy sem, hanem az egységnyi felületre jutó pixelek számától. 800x600-ban is lehet mellőzni az AA-t, ha mondjuk 7"-en játszol.
Az aláírásodban szereplő notebook pixelmérete is elég kicsi. Azon mennyire veszed észre a recésedést? -
VinoRosso
veterán
nem akarok vitázni róla, mert hülyeség, de egy mozi üzemeltetése sokkal nagyobb volumenű dolog a pc építésénél. Maga a beruházás sem 2 fillér, aztán a marketing meg még 5-10x annyi, arról nem is beszélve, hogy ehhez megfelelő filmek is kellenek. De elég csak megnézni azt, hogy egy átlag ember pcjében mennyi idő alatt avul el egy technológia, és mennyi az átlagos cserék sebessége. Kb annyira hasonló a kettő egymáshoz, mint amennyire egy teknős egy gepárdhoz. Amúgy a dx11 sokkal nagyobb áttörés a dx10nél, kb olyan mint anno dx7→dx8 váltás. Amint elérhető lesz a technológia, özönleni fognak rá a játékok.
-
priti
addikt
válasz
VinoRosso #157 üzenetére
Miért, hogy megy? Pontosan így megy, menne. Kijönne egy csapat, beállítaná a rendszert a mozi meg kicsengetné az x millát érte, nincs ebben semmi bonyolult. Csak a mozi nem ruház be, mert nem forgatnak rá filmeket és nem forgatnak rá filmeket, mert a mozik technika hiányában nem veszik meg. Én se forgatnék horror költségvetéssel eladhatatlan filmet. Egyértelmű, hogy addig semmi sem fog történni, amíg tönkre nem mennek a hagyományos mozik, csak ez a vergődés marad, pedig az, hogy az otthon elérhető technika mellett nem ér egy ezrest se az, amit árulnak az tuti. A piacuk zsugorodása meg kihat a filmekre is, mert a DVD-t meg felteszik a netre és letölti mindenki a csába. Ördögi kör és ahelyett, hogy egy óriásit lépnénk előre minden egyre szarabb.
dx10 is mekkora egy vergődés már? szinte minden program két exe-vel dx9 de dx10 is pff eleve egy röhej ez az állapot, erre kezdik a dx11-et, á ez egy vicc... most akkor majd lesz 3 exe vagy hogy képzelik? a 9-ről a 10-re se voltak képesek a lehetőségeket maximálisan kihasználva váltani, a mai napig jelennek meg a dx9-es játékok.
Elvágólagosan kéne csinálni, ennek a maszatolásnak szerintem semmi értelme, mert az a gyakorlati eredménye hogy dx9-et látsz dx10 alatt. Százfelé vágják a keresletet ahelyett, hogy lenne két csoport az elavult dx-t használók, meg az újat. Egyedül a konzoloknál van ez meg. Ott tiszta sor, hogy valakinek melyik van. A váltáskor állva is hagyták a pc-n látható grafikát. Szerintem egyértelmű, hogy azon múlik, hogy mikor lesz dx11-es konzol. Pc-n csak ez a vergődés lesz, mer' jajj istenem mi lesz azokkal, akik 9800GTX-et vettek, miért azokkal mi lett, akiknek xbox-uk volt? Vettek xbox360-at azt kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aszondják az Industry Source-ok, hogy az első DX11 program a Battlefield: Bad Company 2 lesz. Elvileg év vége, vagy jövő év eleje a megjelenés.
Az tényleg igaz, hogy a Frostbite motor már támogatni fogja a DX11-et. Az is igaz, hogy három óra alatt megoldották a kódolást. Mondjuk itt ott volt a csavar, hogy az AMD Tesselation SDK nagyon DX11 barát, így a jelenlegi Radeonokhoz írt tesszelláció pillanatokon belül átültethető a szabványos DX11 kódba. Egyéb DX11 újdonságok kihasználásáról nem igazán van infó, szerintem azok egyelőre nem lesznek kiaknázva. Elvileg a Chrome Engine is át lesz írva DX11-re, de hasonló megoldásokkal, mint a Frostbite. Valószínűleg ezek a módosítások azt a célt szolgálják, hogy a tesszellálás ne csak a jelenlegi Radeonokon, hanem a DX11-es kártyákon is működjön. -
VinoRosso
veterán
Azért ez egy kicsit más kategória, mint a mozi, azért az mégsem úgy megy, hogy bemegyek a boltba, aztán lecserélem a vetítőgépet, meg a vásznat egy újra, vagy neten megrendelem, aztán kihozza a postás bácsi. A dx11-es oprendeszer+kártyák pedig novemberben jönnek, amiket el kell adni majd valahogy.
-
priti
addikt
Egyetértek. Ha csak nem jön ki dx11-es konzol 2010-ben, de kétlem, sőt még a 10.1-et tekintve is szkeptikus vagyok, 2011-ig csodálhatjuk a piac rugalmatlanságát dx11 helyett.
IMAX is mióta van, mégse 3D-s moziba járunk, szépen ki kell várnunk, amíg elég hagyományos mozi tönkremegy, de még mindig semmi, pedig már mióta végnapjaikat élik, 5 év múlva talán elkezdenek végre forgatni is a kéttekercses 3D technológiára mozifilmeket, pedig mekkora becarás már, amit tud, nagyon király, Tarantino meg sehol, könyörögsz hogy a kislány haluzzon még a krétakorról áááhh Undorító hogy bojkottálják a halálraítélt mozik, ahelyett hogy beruháznának, dühítő ebbe belegondolni. Frankón dühös lettem, amikor kijöttem az IMAX-ből, hogy ez az élmény létezik, de megfoszt tőle a piac rugalmatlansága, amikor már régen minden filmet így nézhetnék, de a bírkák meg mennek a multiplex-be ezerér ahelyett hogy vennének egy projektort és hagynák végre csődbemenni a valójában versenyképtelen technikát áruló pöffeszkedő multiplexeket. Á a legprimitívebb rendszer a földön az, ahogyan a gazdaságot irányítjuk.
-
válasz
Aprósólyom #154 üzenetére
játékfüggő, kontrasztosabb játékoknál jobban észrevehető, ha van / nincs AA.
-
Aprósólyom
addikt
válasz
dangerzone #153 üzenetére
Egyébként mi van ha ez játék függő? Én eddig azt tapasztaltam, hogy a monitor natív (20" @ 1680*1050) felbontásán az nem recés a játék. Kivéve, ha a horizontális tengelyhez képest nagyon kis szögben egy vonal rajzolódik ki, amit a monitor felbontása értelemszerűen nem tud kirajzolni rece nélkül. De ezért az apró látványért nem fogok mosatást (AA) használni, számomra sokkal többet ér a kontrasztos éles kép, mint az hogy egy olyan vonal sima legyen amit tudok, hogy képtelen a monitor megjeleníteni. Aki meg erre még teljesítményt is hajlandó áldozni, szíve joga, szerintem natív felbontás mellett értelmét veszti az AA. (engem pl az zavar, ha egy távoli apró tárgy nem kontrasztos, hanem mosott (mivel távoli tárgy már csak pár pixelen van jelen, egy paca lesz, kontraszt nélkül)
-
-
No-kia
addikt
válasz
[CS]Blade2 #149 üzenetére
hát igen, haverom is aki csak leül és játszik, úgy játszott a cod 5-el hogy 800*600 meg alig volt vmi felvéve a beállításokban, és mondta hogy tök jó játék, én meg 1280 alatt nm is indítok játékot
-
Dr. Akula
félisten
1920x1200-ban már olyan kicsik a pixelek, még 24"-en is, hogy szinte észre se veszed. Ezen 1-2 rece fel se tűnik. Persze van látható hatása az AA-nak, ha közelről nézed, kinagyítod, stb. Nem azért nem kell AA mert nem csinál semmit, hanem mert ilyen felbontáson már fel se tűnik a rece.
-
[CS]Blade2
addikt
Akik itt vannak a PH!-n azok tudnak már egy-két dolgot, mi mire jó, ezért itt a többség azt mondaná, hogy kell az AA. De azok, akik nem foglalkoznak ennyire a témával, csak felteszik, és play. Őket nem zavarja. És ők sokkal többen vannak, fölég ők fogják megvenni a játékot, igazából ők a célközönség.
-
JColee
őstag
válasz
Dr. Akula #141 üzenetére
engem zavar egyes helyeken és kész
nem azt mondom, hogy egy hentelés közepén az AA-t nézem, de AC-ben kifejezetten zavaró tud lenni, pl az iroda ahol az animus van, bűn ronda recékkel
mivel a pixelek kb egyforma nagyok egy nagyobb monitoron is, mint egy kicsin, ezért hasonlóan zavaró tud lenni ha nincs élsimítás -
Dark KillerX
addikt
válasz
[CS]Blade2 #139 üzenetére
Emlékszel rá mikor mutatták,a DX10.1 előnyeit és néhány játékból készített screenshoot-ot nagyítottak fel(Clear Sky,Far Cry2),hogy mennyivel simábbak az élek(Geforce képminőségéhez viszonyítva),és ez miatt micsoda vita alakult ki.
Én akkor olyan jót röhögtem.
Ui.Ők biztos nem a játékélmény miatt próbálgatták a játékokat.Amúgy tők feelinges mikor játszok a Crysis-sal és a legnagyobb harc közepette nézem,hogy milyen recés a fa
,meg hogy vakít a HDR.
Érdemes bámészkodni.
-
[CS]Blade2
addikt
Pedig 10 játékosból kb 8-at nem zavar a rece. Fogadni mernék a játékosok 80%-a csak play-t nyom, be sem néz a Opitons menübe. Egyáltalán nem érdekli, hogy van e rajta AA meg AF, és az hány X-os. Még ennél is nagyobb arányban lehetnek akik DX9-ben játszanak. Windows XP-t használnak, mert azt hallották, hogy a Vista sz*r, és ő még mindig úgy vesznek hardvert, hogy a több MB-os, GB-os jobb.
Az igények eldöntenek mindent. Így egyértelmű, hogy mire érdemes softwaret fejleszeni. -
Aprósólyom
addikt
Fincsi!!! Vélhetőleg a Windows7 már szinte kész, csak azért tartják vissza, hogy egyszerre kapjon lángra az egész multimédia forradalom.
-
Aprósólyom
addikt
A cikkből idéznék: "A DirectX 10.1-es kártyák esetében ez képminőségbeli eltéréseket eredményez majd, a DirectX 10-es rendszerek viszont már teljesítménybeli hátrányokat is elkönyvelnek majd a komolyabb megjelenítésbeli hiányosságok mellett."
Ez nagyon tetszik, mert nemrég azt írtátok a GeForce GTX 275-tel (ha jól emlékszem) kapcsolatban hogy nem találjátok olyan nagy hiányosságnak a DX10.1 hiányát. Majd a userek fogják a kárát látni. Sosem értettem miért kell GeForce-t venni a plusz pár %-os FPS miatt, ha techonológiában általában szerényebb szokott lenni. A hardvereknek pont a fejlődés a lényege, az a motorja. Érdekes, ha a Forma1-ben visszamaradott szabályokat hoznak, mindenki hőzöng, itt meg csak márkaszimpátia miatt tolják a céget. (Olyan szép a neve, meg teccik a ződ'! érvekkel
)
-
PIG[ii]
csendes tag
DX9 még mindig nagyon kiaknázatlan ugyanúgy így van az OpenGL is, ami szerintem nagyon elvan feledve.. DX10-hez Vista kell.. de remélem a DX11-hez több reményt fűzök
-
akkor tényleg ugyanarról beszélünk, mint a DX10 esetében
semmi kétségem nincs afelől, hogy gyorsabb (a szebb felől már inkább), csak szükség van-e erre a gyorsaságra? mondom ezt annak tudatában, hogy számos játékfejlesztő arra hivatkozva nem csinál normális multithreaded motort (platform oldalon), hogy nem éri meg az extra effortot, inkább bohóckodnak fizikai meg AI threadekkel...
a DX10-re átállást szvsz az is hátráltatja, hogy nagy a változás, és nehéz eldobni a jól bevált gyakorlatokat, template-eket, a lehetséges problémák ismeretét, stb. - főleg, ha nem látható kézzelfogható előny az új platformon.
Power, 129: a Radeonok VLIW egységenként tudnak egy DP műveletet kiizadni órajelenként, azaz tényleg 1/5 az arány. a GT200-as szériában egy 8 ALU-s blokk mellett van 1 DP egység, tehát az 1/8 is jó info - az 1/12 meg onnan jön, hogy az nVidia 3 Flops-osként reklámozza az SP-it, mert bizonyos feltételek mellett az egy MADD utasítás mellett még egy MUL-t is meg tudnak csinálni órajelenként. Ez mondjuk GPGPU módban akár még működhet is.
-
VinoRosso
veterán
a fejlesztők általában az igények szerint döntöttek
na ez az amiből szó szerint egy szó sem igaz
Illetve attól függ mit értünk döntés alatt. Végülis választhatsz most is, hogy Ultimate vagy Home premium.
Microsoft released Direct3D in 1995, which would become the main competitor of OpenGL. On 17 December 1997[12], Microsoft and SGI initiated the Fahrenheit project, which was a joint effort with the goal of unifying the OpenGL and Direct3D interfaces (and adding a scene-graph API too). In 1998 Hewlett-Packard joined the project.[13] It initially showed some promise of bringing order to the world of interactive 3D computer graphics APIs, but on account of financial constraints at SGI, strategic reasons at Microsoft, and general lack of industry support, it was abandoned in 1999[link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jaja ... tényleg ... azt benéztem.
THX.
VinoRosso: A DX7 előtt eléggé elterjedt volt az OpenGL is, de az aktuális DX is jól használható volt, így a fejlesztők általában az igények szerint döntöttek.
fgordon: Nincs hibátlan játék, de a Valve azért nagyon keményen dolgozik a gyomláláson, és ezért szimpatikus a bagázs.
-
Power
senior tag
...hiszen a GT200 a dupla pontosságú adatokat az elméleti teljesítmény 1/8-ával képes számolni, meg az AMD már az RV670-től kezdve a rendkívül jónak mondható 1/2 sebességgel dolgozik.
Itt valami tévedés van kérem szépen!
Az AMD-nél 1/5-ére esik vissza az elméleti dp teljesítmény és nem a felére:Az nv-nél sem ezek az arányok. Ott pedig 1/12-edére esik vissza:
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Deferred Renderinggel azért nem kevés erőforrás szabadítható fel. Nem véletlen mennek a fejlesztők ebbe az irányba. Okosan használva gyorsabb és szebb.
Nem király a gyorsan megoldott DX10 támogatás, de legalább lenne AA.
A felhasználóknak szvsz az lenne a legjobb, ha dobná mindenki a DX9-et, és DX10 only motorok jönnének, csak a Vista elterjedtsége megakadályozza ezt. Nyilván a legtöbb fejlesztőnek egy API támogatására van ideje, de az lehetne a DX10 is. -
driveres AA forcing sux (kivéve Oblivion), itt nincs is vita.
az AA vs deferred rendering problémakört ismerem, de ezzel ugyanoda jutunk, mint a DX10 újításaival - koncepcionálisan nagyon szimpatikus a DR, de ha valaki nem brute force módszerrel írja a shadereit, hanem ne adj' Isten gondolkodik is közben, akkor valódi szükség tényleg van rá?
az utolsó mondatod érdekes - eszerint ha csinálok egy DX9-es engine-t, amibe beleteszek DX10/10.1 kódot kizárólag a több render targeten végzett korrekt AA és a depth információk kinyerése miatt, akkor már király?
-
#06658560
törölt tag
Miért erőltetik a fejlesztők a directX-et? Miért nem lehetne a jó öreg multiplatform openGL-t tolni? Esetleg megnőne a potenciális piacuk, több játékhoz férnének hozzá, stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindegyik UE3 játékban lehetséges. Valamelyikben megvalósítható, de ebben az esetben nincs Deferred Shadow fázis.
A driverből hackolt AA pedig eltüntet pár effektet az UE3-as játékok többségében (speciel az UT3-ban).
Leszakadva az UE3-ról. A GTA4-ben is lehetetlen az AA DX10 nélkül. Kaptunk helyette egy P-betűre bekapcsoló bloom-ot.Nem gond az ha nincs DX10 támogatás, de ha szükség van rá, akkor legyen, mert ezek a driveres AA hack-ok nem normális megoldások.
-
DX9-ben van - újabban az UE3 motoros játékokban is. értem, hogy a 10-ben mi a gond, ott egyet is értek, hogy jó a 10.1, de a 9-ről való lépést nem látom indokoltnak.
Sanyix: olvastam eleget. szépen hangzik - egyelőre nem több bubbleware-nél. reiterálom az előző felvetésemet: kinek fontos a GRIDnél szebb / kisebb erőforrás-igényű motor írására hajtani?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A hardver az van a gépben, de ezt csak akkor tudod használni, ha program futtatásának kezdetén létrehozod a logikai erőforrást. Ez lesz a hardver logikai szintje. A DX10-nél ezután jön az erőforrás érvényesítés azaz a program lekérdezi a hardvertől, hogy mit tud. A hardver pedig a DDI verzió szerint válaszol (DX10, DX10.1 stb.)
Hydra ... ennyit tudni róla.
VinoRosso: A doksik szerint az NV Texture Processzor Clusternek hívja. Mondjuk lehetne Thread is.
-
válasz
attiLANte #86 üzenetére
azért ez egy jó nagy füllentés, nyilván az engine-t annak a tudatában tervezték / alakították, hogy mi várható a DX11-ben.
másrészt viszont, ha épkézláb elvek szerint van tervezve egy engine, akkor tényleg nem iszonyú csillagháború a felfelé portolás. De nem 3 óratzsolesz:
Ideje lenne pedig már tolni egy kicsit a Dx10 szekerét is
Ha én játékfejlesztő lennék, nem biztos, hogy magasabbra tenném a lécet a GRID-nél, a Mirror's Edge-nél vagy akár az Oblivionnél. Az átütő előnyök továbbra is hiányoznak a DX10 / 10.1 mellől. Sőt, nekem még a 11 is erősen kérdéses - a tesszelátor demok engem semmiről nem győztek meg, és a compute shadernek is csak akkor látom értelmét, ha valaki korrekt erőforrásmenedzsmentet akar csinálni, ahol nem kőkemények a határok a CPU és a GPU között. -
mephi666
nagyúr
válasz
Komplikato #100 üzenetére
hát igen... van már minden a dx-ben, de anno ez a multimédiás alkalmazások, de főleg a játékok miatt lett a win szerves része
és idővel ahogy egyre eltejedtebb lett a lan, majd az internet, így a hálózatkezelés is egyre jobban hozzákapcsolódott a multiplayer miatt... szerintem nem hazudik senki, ha azt állítjuk, hogy főleg a játékok miatt van ez az egész... mert amiatt van...
és mindig azzal hitegetik a népet, hogy: "vedd meg az új grafkártyát, mert az már a következő dx-et is támogatja..." nem venné meg az ember, ha csak a specifikációkat olvasgathatná, hogy milyen új feature-ök jönnek sorban meg milyen jó az új dx-re programozni... (ez rohadtul nem érdekli, csak azt nézi, hogy szépen és gyorsan menjen a játék...) neki az kell, hogy tényleges eredményt lásson: pl sebességbeli javulás minőségromlás nélkül (ha nem elégedett az aktuális komponensek erejével), vagy minőségbeli plusz sebességromlás nélkül
pont ezért bejön, amit a 2 screenshoton mutattam... oltári nagy különbséget mutat a 2 kép, de a valóság nem ez...
soha a büdös életben nem néz ki így a fs x dx10-ben fullgraffal/szűrőkkel
mindig ezzel próbálják bebeszélni, hogy milyen jó lesz az új... holott a programozók már nem tudnak ténylegesen olyan áttörő különbséget mutatni, mint anno... de itt a dx10/10.1-es árnyékok, pálmafák is szóba jöhetnének... hasonló a helyzet
-
ez_meg_emaz
őstag
válasz
Komplikato #100 üzenetére
Ettől független a dx 10 sincs kihasználva ha nem tévedek. Sőt voltak olyan pletykák is hogy a dx9-et is csak nemrég kezdték igazán kihasználni.
Bár jo hogy megosztottad ezt az infot mert én tényleg csak játékban gondolkodtam. Jellemzően. -
arn
félisten
válasz
Dark KillerX #99 üzenetére
elkenyelemesedett? sose nyomtak ennyi fele procit ennyi szegmensbe. n
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Komplikato #100 üzenetére
Ez így igaz,és ámuldozhatnánk hogy milyen jó ez a kis DOS.
-
Sanyix
őstag
"A DirectX 11 friss eljárásaként számon tartott compute shadert is támogatják az „öregebb” rendszerek, azonban a programkód szokás szerint megszorításokkal fog futni."
JUJ szegény programozóknak be kell férniük a shader 4.1 picike 65 ezer soros shaderkód keretébe?
sztem nem fognak öngyilkosok lenni miatta XD
-
Komplikato
veterán
OFF: Némely hozzászólás alapján úgy vélem el kéne mesélni a usereknek, hogy a DirectX az nem csak a Direct3D-ből áll, hanem van ám benne hálózatkezelés, beviteli eszközök, meg kb. minden HW elemhez kötődő egyébb részek is, és nem feltétlenül csak a játékos kedvű felhasználókért csinálják ám. Meg ugye van ez a csúnya GPGPU ügy, meg az MS nyakába lihegő OpenCL is, tehát lépniük kell és ezt nem fogja befolyásolni, hogy a játékfejlesztők hol tartanak az ő kis motorjaikkal. Meg ugye ha nem jelenik meg a Dx11, akkor miért és mikor kezdenének rá fejleszteni? Ennyi erővel még a DX6-nál se tartanánk.
-
Dark KillerX
addikt
Remélem lassan megint odajutunk,hogy az AMD minden szegmensben jól megszorongatja az Intelt,mint anno az Athlon64-ek,hogy odacsaptak az Extreme Intel prociknak.
Mert nekem tűnik mostanság úgy,hogy az Intel nagyon elkényelmeskedett,hisz ár/verseny viszonylatban már szerintem mosat jobb az AMD.Csak néhány példa
Phenom X3 710~30000Ft vs. Intel 7000 széria
Phenom X3 720BE~37000Ft vs Intel 8200(ha kapható)/Intel 8400 de ez még mindig 40000Ft fölött van
Szal hajrá AMD.az Intel igencsak ellustult.
-
arn
félisten
válasz
atti_2010 #96 üzenetére
az intelnek epp az atom es az i7 termel szvsz magasabb profitot. az egyiket bagoert allitja elo, a masikat dragan adhatja. nem beszelve a chipsetes arukapcsolasrol. tehat ha nem is ez a fo piller, de fontos dolgok.
az amdnel sajna epp forditva - abbol ad el sokat, amit ugyanugy dragan tud eloallitani, mint a nagyobb profitot termelo chipjeit. ha vettek volna meg az atit, nem sok jovokepuk lehetne. perpill olyanba lapatoljak a penzt, ami inkabb csak viszi a hasznot.
-
joi29
őstag
-
atti_2010
nagyúr
Ez igaz de ha i7 procit akarsz alaplapot és memot is kell cserélni és a proci sem olcsó, valamint jönnek a kétmagos phenomok 3,1 Ghz 6Mb cache valószínűleg az ára sem lesz túl magas(szerintem 120$ korul) ha meg a szorzó is nyitott megvan a főnyeremény plane akinek AM2-ős alaplapja van és nem kell cserélje, persze ez saját vélemény,és AM2-os lapom van.
-
VinoRosso
veterán
Ideális variáció, ha a GT200 TPC (Texture Processor Cluster) blokkjai három helyett négy streaming shader processzorral működnek majd, míg a felújított textúrázó blokkok száma maradhat kettő.
TPC az nem Thread Processor Cluster
amúgy meg:
XD
-
Dilikutya
félisten
Mi a jó fenének? Mutasson nekem valaki olyan szoftvert, ami a DirectX 10.1-ben rejlő lehetőségeket teljesen kiaknázza! És miután ez a szoftver megvan, lássunk egy normális hardvert is hozzá. Szar az egész.
-
attiLANte
tag
DirectX 11: Battlefield's Frostbite Engine already ported
"The actual port of the Engine from DirectX 10 to DirectX 11 was done in three hours said Anderson.
...
Among other things the Frostbite DirectX 11 Engine offers HDR texture compression, Compute Shader and hardware tessellation for characters and terrain. "Ezek szerint, ha már van egy natív DX 10/10.1-es motor, akkor azt nem olyan bonyolult áthegeszteni - persze ez is játékfüggő. A kérdés az, hogy lesz-e valódi optimalizálás portolás közben (és milyen fokú), vagy csak megtoldják a kódot egy-két extra DX 11 eljárással - a sebességnövelés a cél, vagy az extra látványelemek fognak dominálni?
-
arn
félisten
ha videokartya limit van akkor meg jo, hogy nincs kulonbseg - amugy ha nincs az inteles quadok gyorsabbak, ha nincs negy mag hasznalva, akkor a duok is.
az i7 valamivel lassabb videolimites esetben a htt miatt - vki linkelt egy tesztet errol (mert csak i7 es p2 volt benne), aztan terjed a legenda, hogy a p2 az uberallat. pedig szo nincs errol... barmelyik proci gyorsabb ilyen esetben.
-
mephi666
nagyúr
szerintem kizárt...
de majd talán a krájzisz2...
(jó ez csak vicc volt...) szerintem jópár év, mire tényleg dx11-re készülnek játékok... először a 3dmark-ok fogják használni esetleg, úgy ahogy más is mondta... a vista 2 éve jött ki kb és hozta a dx10-et... aztán alig fejlesztettek rá... főleg a ms erőltette a dx9-10 váltást mondjuk a fs x kapcsán is ilyen "kamuképekkel": (hozzáteszem közel nem így néz ki dx10-el
)
-
tome.jr
addikt
Az nem képzelhető el, hogy a DX11 megjelenésével együtt kijön hozzá valami game is?
-
JanR
addikt
En akkor sem ertem minek ennyire elorerohanni.
Ev vegen szerettem volna gepet frissiteni, de latom ebbol sem lesz semmi...
Igen erdekesen fog alakulni az ev vege, majd meglatjuk mi lesz -
ez_meg_emaz
őstag
Én is azon a véleményen vagyok hogy mi a fenének dx11 amikor még d10 sincs nagyon. Bár lehet abban vmi hogy a konzolra fejleszt majdnem mindenki.
Addig biztos nem cserélem a 4870-et amig nem akadnak rajta a játékok. Akkor is max átpöccintem a kapcsolot rajta azt vált tuning biosra. Igaz sokat nem ér, de több a semminél.
Most ősszel amugy is cpu-táp-memo kell nekem szal vga kilőve. Ezt a 3at kapom majd kb egy rv870 árában. -
mephi666
nagyúr
válasz
Depression #75 üzenetére
elvileg muszály lenne, mert nagy érvágás lenne a piacon, ha nem lenne visszafelé kompatibilitás... :S egyébként úgy kezdték, hogy dx9 lesz a dia3, de valószínű, hogy ki fogja használni a dx10-es feature-ök egy részét is
-
atti_2010
nagyúr
A Core7 nem valami jó választás, a phanom 2-ok szinte lenyomják játékban, azért hogy gyorsabban fusson a winrar meg nem érdemes 350 eurót kidobni és akkor az alaplapról és a ddr3 rol nem is beszeltem.Awin 7-rol pedig az a véleményem hogy egyszerűen zseniális már most is, pedig csak egy x2-em van 2600Mhz en.
-
Depression
veterán
Az új jövevények mennyire lesznek visszafelé kompatibilisek?
Konkréten arra gondolok, hogy a remélhetően jövőre végre megjelenő Diablo3 ugye még DX9-es lesz. -
mephi666
nagyúr
nem olvasom át a kommenteket, csak most... jó a cikk nagyon
rv870 vs gt300 vs larrabee vs excalibur fight-ot szeretnék már látni... érdekes lesz 2009q4
már várom... de leginkább azt, hogy ténylegesen dx11 alatt fingassák ezeket a végleges/driverekkel jól ellátott komponenseket...
-
MMIX
addikt
Hát sajnos a DX9 az bizony kuka mert nincs rokonságban a DX10/11-el. A félkész projekteket még befejezik aztán csókólom.Viszont a jó hírem hogy a DX11-el máris foglalkoznak, mivel egy összelapátolt játék írása is minimum egy két év. A Win7 sem egy hónap alatt terjed el. Viszont ha jól tudom a Vistán is lesz DX11 (remélem). Egyébként egy új oprendszer ára sem piskóta.
-
fgordon
senior tag
válasz
hibavissza #63 üzenetére
Jaja, én több kisebb-nagyobb céget ismerek, amelyek upgrade-eltek office 2007-re, majd visszaálltak a lassúsága miatt a 2003-ra...
Ezek a directx-ek is sajnos nem jól fejlődnek... kár, hogy nem az opengl-t fejleszik jobban, és nem opengl-es a legtöbb cucc... Én OpenGL párti vagyok, de tudom, DirectX-re könnyebb fejleszteni...
-
tsii_H
tag
en sem ugy gondoltam hogy csettintesre decemberben (vagy akorul) megjelenik a win7, es azonnal kukabavagjak a dx9-et, nem errol volt szo. ahhoz ido kell, ami azer ketyeg, mivel mar megszunt az XP tamogatasa a Microsoft-nal (kiveve a hosszabbitott cegeknek, ha jol tudom) A lenyeg, hogy foglalkozni fognak a dx11-el, jobban mint azt a dx10-zel teszik most. egyreszt mint irtam a win7 hoditas miatt, masreszt meg mert a dx11-es kod lefut a dx10/10.1 -es vason is, kompromisszumokkal persze. tehat a dx10/10.1 minden problema nelkuli atugrasat probaltam megvilagitani/megmagyarazni.
-
tsii_H
tag
hát sztem tok egyertelmu hogy mer nem omlenek a dx10/10.1 -es jatekok. azert mert az emberek jo resze ruhelli a vistat, az agyon optimalizalatlansaga miatt, ezaltal az eroforrasigenye miatt, raasasul azon kivul hogy szebb, nem sok hasznos uj dolog van benne. Ergo sokkal de sokkal kevesebben hasznalnak vistat mint xp-t. csomo haverom vett PC-t/laptopot OEM vistaval, elso dolga volt mindegyiknek, hogy jott, hogyirtsam ma le nekik. es nem hiszem hogy csak az en ismeroseim ilyenek. eppen ezert a fejlesztok is inkabb a nagyobb felhasznalobazis fele fordultak, ami a dx9, es nem tokoresztek a dx10-zes kodokkal. De mivel jon hamarosan a sokkal eroforrasbaratabb, es iszonyatosan agyonhipeolt(!!) Win7 a maga dx11-evel, igy szerintem sokan fogjak hagyni azt az ujonnan vasarolt gepen, vagy lecserelni a regi oprendszert kivancsisagbol, vagy egyeb okokbol. nalam is a vista ugy ahogy van kimaradt, de gondolkozom rajta hogy a win7-tet megnezem magamnak, persze csak ha lesz egy ertelmes gepem, mert a mostani ma lassan csak radiatornak hasznalhato. tehat lenyeg a lenyeg igy latatlanba megmondom (es sztem barki mas is) hogy a win7 nek joval nagyobb sikere lesz mint a vistanak, ergo teret fog hoditani a dx11, es emiatt fognak vele foglalkozni a jatekfejlesztok is, és igen, kihagyjak a dx10-et ok is mint rengeteg felhasznalo aki a vistat is kihagyta. ezek az otletek, hogy majd ha megjelenik a win7, es akkor majd eljutnak oda hogy megjelenjenek a dx10-es gamek...nincs benne logika szereny velemenyem szerint
amugy en iszonyat varom az uj karikat, a larrabee-t meg vegkepp, es nem vasarlasi szandekbol egyenlore hanem mert kivancsi vagyok hogy az intel mit alkot, mert ha azok valamibe belefognak akkor az alltalaban nagyot szol. meg hat 3 tok kulonbozo architect....jo moka lesz az ev vege
-
hibavissza
veterán
DX10, DX10.1, DX11....parsztvakítás vagy a programfejlesztők nem hajlandók bíbelődni vele. Mint a az office 2007, hogy copna le, amelyik kitalálta
. Egy jó menetű, szép grafikás játék 100% élvezet 9 alatt is. Akkor van különbség, ha egymás mellett fut két monitoron, két gépen a játék...
SZVSZ
-
MMIX
addikt
A hétvégi szavazásoknál volt már tunning meg Intel Vs. AMD. Nem tudom ki hogyan van vele de engem érdekelne, hogy a szavazók gépében milyen DirectX-es videokártya van. Mikkor tervezi a DirectX váltást. Talán válasz lenne azoknak akik csodálkoznak hogy egy 2009-es játék miért támogat DX9-et is.Vagy csak azt.
De persze a mostanság vásárolni szándékozóknak is érdekes lehetne az eredmény meg a vita a fórumban.(remélem ilyen szavazás nem volt mostanság) -
AnimX
csendes tag
windows 7, dx11, szóval az előre meghatározott papírforma megint
-
válasz
Beowulf_78 #28 üzenetére
Mirror's Edge is DX9, pedig ott a DX10-et az UE3 motor a seggük alá rakta volna...
-
^Clown
addikt
Szerintem abszolút ráér a nép, nem kell kétségbeesni, hogy rossz üzletet csinál egy most megjelenő dx10.1-es karival. Főleg úgy, hogy nem lesz teljesítményromlás (ez is az AMD szekerét tolja). Az meg a másik, hogy mikor lesznek itt dx11-es játékok? Ahhoz az kellene, hogy a fejlesztők szinte átugorják a dx10-dx10.1-et. De ki tudja, lehet, hogy így lesz
-
T.Peter
őstag
Abu:
"Nagyon fontos megjegyezni, hogy program futásakor létrehozott erőforrás csak a támogatott API-ban leírt eljárásokat használhatja."
"program futásakor létrehozott erőforrás". A mondatot értem, de ezt a részét rosszul értelmezem. Az erőforrás maga a hardver nem? Azt hogy lehet létrehozni? (esetleg a hardver teljesítményének bizonyos %-a, amit a program azon részének futtatására használ?)
A másik, hogy tudnál nekem mondani valamit a hydráról? -
tzsolesz
nagyúr
Egyébként direkt piros a a logóban az X? Mert eddig bizony zöld volt.
Abu85: Te voltál?
-
bozont
veterán
Izgalmas kis olvasmány volt, még ha egy része csak találgatás is.
Megint izgalmas 1-2 évnek nézünk elébe sz biztos.
Viszont én is nagy dilemmában vagyok. Igazából van itt nekem egy elég friss 24" monitorom és nem rossz ez a 4850, de azért az újabb játékok már nem mindig úgy futnak ahogy szeretném. Ehhez talán az 512Mb memória is hozzájárul, ezért először arra gondoltam hogy lecserélem egy 4870 vagy most már 4890 1gigás kártyára. Viszont az már elég sokba lenne és igazából egy erősebb proci most jobban elkél, úgyhogy a kártyára már nem biztos hogy sok marad. Ráadásul most hogy nemsokára jön az új generáció, lehet várni kéne és maradnék a 4850-nél, csak azt is 1 gigásra cserélném talán minimális ráfordítással és jövőre meg jöhetne az új kártya. Igazából nem a DX11 lenne a lényeg, az csak plusz, inkább a játékok fussanak high (vagy esetleg med-high belefér) beállításon natív felbontás mellett. Huh, na ez egy kicsit hosszúra sikeredett, de kíváncsi lennék mások véleményére a dologról.Kain
Arról megint lehetne vitát nyitni hogy kinek/minek az okán nem jöttek a DX10/10.1 játékok (részben sajnos az ilyen hozzáállás miatt mint a tiéd is), de én nagyon jó dolognak tartottam az újításokat. Főleg abból a szempontból, hogy az új DX alatt gyorsabb sebesség mellett lehet ugyanolyan látvány produkálni mint DX9 alatt, vagy ugyanolyan sebesség mellett szebbet. És most már reménykedem abban, hogy a legújabb játékok már mind natív DX10/10.1-esek lesznek és szépen háttérbe szorul a DX9 (ami nagyon jó volt, csak már kiöregedett szegény
).
-
tzsolesz
nagyúr
Te meg inkább örüljél már hogy a tied 10.1-es, és nem lesz teljesítményromlásod egy esetleges DX11-es gammában. Mert 9800GTX-el bizony kulloghatna 60 helyett 20 fps-el.
A másik: ez az év, és a elkövetkezendő 2 év lesz a DX10/DX10.1 időszaka, úgy mint régen a DX9-nél volt. Jó ha 2012-ig lesz vagy 2-3 DX11-es játék. Azt meg ugye nem várhatják el tőlünk, hogy a DX11 idején DX9 játékokkal árasszanak el minket.
Így lesz az, hogy tele leszünk végre gyönyörű DX10.1, és DX10-es játékokkal. ÖRÖM É BOODOTTÁ.
schwartz Nah, ez már jó hozzáállás.
-
Kain
senior tag
Dejó h jön.De minek???dx10.1es vgam van,de arra nem vagyok hajlandó h vistat használjak,igy ugye meg van a dx9 elérhetőben,és a win7 se győzőtt meg.Nem mintha nem volnék megelgédve a jelenlegi állapottal,dx9ben is nagyon szépek a dolgok,és nem érzem úgy h megérné cserélni akár pár éves távlatban is akár oprendszert akár vga-t akár procit,mert kihasználni ugyis majd cask akkor fogják tudni ha a Duke Forever megjelenik...amire meg várhatunk
-
bossvico
senior tag
Egy újabb parasztvakítás nagy számokkal.
Meg kell nézni a 10.1-es hatalmas dumákat, hogy ingyen élsimítás meg tesszellátor és az nvidiának vége merazcsak 10-es és erre ott lesz a far c. 2. és a végén fixelhetted meg új driverezhetted, mégis lenyomta az nv a csak 10-es dx-et használó halvaszületett kártyájával.
Na akkor hogy van ez. Hát úgy hogy fogyasztói társadalmat élünk, és fél évente ki kell találni valami marhaságot, hogy új kártyát vegyünk.
Erről a Larabe Intel hülyeségről is az jut eszembe, hogy ez most papíron mindenkit lenyom, mint a 740-es anno, aztán jött a TNT2 Vanta és pislogtak csak.Ebből télleg konzol lesz, ott legalább nem kell fél évente kidobálnom mindent a házból.
-
prime_adam
aktív tag
Hmm, szerintem iszonyat nagy hülyeséget kérdezek és többen a szívükhöz fognak nyúlni, de nem arról volt szó, h a dx10-es és 10.1-es kártyák támogatják majd a dx11et is? Vagy a cikk csak arról beszél h a dx10-es játékoknál a számítás lassab lesz mint dx11 alatt?
Úgyhogy melyikről is van szó? -
cizoe
őstag
Nagyon jó kis összefoglaló volt,
öröm volt olvasni végre valami értelmeset, de az ilyeneket miért nem emelitek ki? Így elveszik az értékes információ a tajvani webkamerák és a lianli házak között.
-
joi29
őstag
-
PH-User
addikt
Engem ez valahogy még mindig nem érint, még a DX10.0-t sem használom.
-
rup1u5
nagyúr
Izgalmas időszaknak nézünk elébe!
-
rootkiller
őstag
Üdvözlöm a megjelenést.
-
alien_
őstag
válasz
Beowulf_78 #28 üzenetére
Igen, általában ez így szokott lenni, de most még hírben sincs semmi komoly DX11 fejlesztés, szóval az idén megjelenő első "nextgen" kártyák csak legközelebb (nagyon optimista becsléssel) 2011-be tudják megmutatni, hogy mit tudnak..? Mondjuk a 8800GTX + DX10 esete se volt más, de ott azért volt kilátásban néhány "dx10-es" húzónév. Vagy lesz idén még ilyen "dx11-es" játék, amiről nem tudok..?
-
zuchy
őstag
Jó írás, köszönjük
Érdekesek ezek a TFLOPS adatok, találgatások, de szerintem RV870-ből megint lesz X2-es verzió 4-5 TFLOPS-al, hiszen a GPU mérete a többiekéhez képest jóval kisebb. Meg elvileg nyár végére jön a 8xCF támogatás.Akkor 80 utasak lesznek és 20-22 sor az annyi mint kb1600-1700 SP, 4870X2 teljesítmény egyetlen 200-230mm2-es GPU-ban
-
sNORh
addikt
majd ha a css támogatja veszek..
-
malwy
senior tag
"A Larrabee számítási teljesítményét is homály fedi, de 2 és 3 TFLOPS közé tehető."
GT300: "A számítási teljesítmény 2,8 és 3,2 GFLOPS körül lehet majd"
AMD: "ez megfelelő órajel társaságában 2,4-2,6 TFLOPS teljesítményt fog biztosítani. "
A GFLOPS az jelentősen kisebb, mint a TFLOPS nem?
Remélem nem én vagyok hülye és ez egy elírás;)
-
Beowulf_78
addikt
Ez mindig is így volt, mindennel a számítástechnikában.
Megveszed kurva drágán, majd mire ki tudod használni rendesen, addigra amortizálódik 50% az ára, majd ha megint a legújabb kell, azzal megint kezdődik elölről. Úgy tünik hogy a játékfejlesztőknek is ki fog maradni a DX10 és DX10.1, legalább is ami a nagy játékneveket illeti. Nem rég még a Dead Space DX9-es grafikával jött ki, és ezzel minden bizonnyal a DX9 volt a leghosszabb ideig fennmaradó API. A DX10 és 10.1 pedig egy átmeneti töltelék állapot, amivel ki kell húzni DX11-ig. Lehet nem is fog jönni 1-2 nagy néven kívül más játék, majd csak a DX11-re.
Starcraft 2 is idénre írták, hogy megjelenik, de elképzelhetőnek tartom hogy elcsúszik a megjelenés a DX11 miatt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az AMD már közel 6 hónapja nem beszél az új chipsetről, így minden infó csak találgatás.
Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne az 1 GHz-re menni, a 700-800 MHz-cel már elégedettek lesznek. Aztán ki tudja, hogy alakulnak a dolgok.
A 256 bit már kevés. A 384-bitet az AMD nem szereti (6 ROP blokk kevés, 12 meg már sok), így marad az 512 bit. Mit rakjanak mellé GDDR3-at? ... a 3200 MHz-es GDDR5 jó lesz, alacsony feszültségen olcsón.
Bici: minek tervezzenek chipet, amikor már valaki megcsinálta. A GPGPU-n kívül amúgy sincs haszna a Hydra-nak. -
.mf
veterán
"Általában egy széria első sorozatai nem szoktak a legkiforrottabbak lenni"
Ja, lásd 8800GTX/U, amit a konkurencia csak a 3870X2-vel ért be, és házon belül is csak a 9800GX2 győzte le... oh, várjunk csak...
Ha azt néztük, hogy csak nemrég jelent meg az első ténylegesen dx10-exkluzív játék, pedig már két éve van dx10; akkor mire oda jutsz, hogy egy csak-dx11 játékkal találkozol, már rég elavult lesz a kártyád, lesz azóta 1/2 új generáció.
Akkor cserélj kártyát, ha már kevés, ne pedig akkor, amikor valami újabb, szebb, fényesebb jön, mert avval csak a pénzt szórod. A jelenlegi konzol-port játékokat szerintem a mostani kártyád is bőven viszi. -
pengegyerek
aktív tag
ÁÁÁÁÁ én már nagyon várom a DX11 és az új VGA karik megjelenését igaz játékra még a megjelenésükhöz számítva is kell várni eleget pedig az lesz még érdekes, hogy mit újítanak a gyakorlatban a DX10- hez képest.
Na meg szerintem a DX10 sem volt felesleges szép azért csak még kiforratlan erre jön a DX11 ebből kiváncsi vok mi fog kisűlni -
subpixels
tag
Az év vége úgy látom megint nagy izgalmas lesz, mert nagyon sok grafikus kártya jön ki. Remélem senki nem okoz csalódást, és egy jó árverseny lesz karácsonyra.
-
JanR
addikt
Minek?
-
Vistaboy
veterán
Akkor most mi legyen? Vegyek most HD 4890-et, vagy inkább várjam meg a DX 11-es kártyákat?
Általában egy széria első sorozatai nem szoktak a legkiforrottabbak lenni, de ki tudja, kivételek mindig is lesznek.
-
leviske
veterán
Akkor lehetséges, hogy ezért csúsztatják a RD800-asok premierjét? Vagy a csúszés csak rosszindulatú pletyka volt?
És még arra lenék kíváncsi, hogy a teljesítmények alakulását hogy befolyásolná, ha mondjuk az RV870-ből már indításkor sikerülne kihozni 1GHz-et?
És amúgy mik ezek a 512bit-es nyákok ATi részéről?
Akkor feltételezem, nem lesz szükség a GDDR5 memóriákra, vagy igen?
-
bolvar
senior tag
énis azt látom hogy előszőr a 64 bites rendszerek aztán a dx10 videókarik jelentek meg és egyszerűen a szoftverfejlesztők nembírják tartani a lépést.még mindig dx9 vidkarim van és semmit sem veszetettem úgyérzem nem volt olyan dx10 megmozdulás ami egyáltalán megérte volna a cserét.nemtudom ezzel a dx11 milesz addig várjon-e az ember a vidkari vásárlással vagy ne:S.
-
paprika
aktív tag
Az lesz a jó, hogy mindenki megveszi mert Dx11 utána meg nemsokára jön a 11.1
Akkor megint az lesz ami megy és persze semmi értelme. 4870 vagy GTX 260 csak itt majd HD 5800 vs gtx 300
Na mind1 engem nem érdekel
-
MMIX
addikt
Nagyon érdekesek ezek a DX11-es kártyák, de van egy olyan érzésem, hogy ezekből is csak a második harmadik generációt lesz érdemes megvenni. Mint ahogy még két három évig is csak az aktuális 3DMARK lesz csak DX11-es. Remélem nem lessz igazam!
-
leviske
veterán
2,4-2,6 TFLOPS teljesítmény ~200-230 mm²-en...Míg a Larrabee teljesítményben kb ugyanide várható, csak ~600 mm²-es mérettel, a GT300 pedig várhatóan ~2,8-3 TFLOPS teljesítményű és e mellé ~450 mm² méretű lesz.
Én nem sajnálnám le ennyire az RV870-est.
(#10) Abu85: Akkor a 890FX mellé mégis fognak Hydra-t pakolni?
-
Én drukkolok mind a 3(4) szereplőnek.
-
Hmm, az RV870 ilyen kicsi lesz számítási kakaóban a többiekhez képest??
Mit fogok én akkor videokódolásra meg renderre használni?
(feltétéve, hogy hamarosan elterjed a GPU használata az említett feladatokra) -
mg105
senior tag
"mely a Windows 7 év végi megjelenésével egyidőben startol"
ha jól értem, bele lesz integrálva? -
WonderCSabo
félisten
Az a kár, h. a játékok még egyáltalán nem használják ki a dx10-et, sőt...
-
P00By
nagyúr
Áhá, nagyon jó! Köszi Abu
-
wwenigma
Jómunkásember
Azthittem a fickó kezében az az uj GT300-as gpu sample.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Milyen routert?
- Apple asztali gépek
- Mozilla Firefox
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3546
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium Titán stílus, 5 optikai zoom 256 GB- Gari
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3511
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest