Új hozzászólás Aktív témák
-
nyunyu
félisten
Ehhez hasonlo 3D hangzassal meg nem talalkoztam a mai jatekokban de ez lehet az en hibam is...
Kerits valahonnan egy oldschool gepet XPvel, tegyel bele egy Aureal Vortex 2 SuperQuad vagy Diamond MX300 hangkartyat, aztan probald ki a Half Life 1-et fejhallgatoval...
Hogy miert nem lett tobb ilyen moka?
- Creative szabadalmi trolljai kicsinaltak az Aurealt, csodbe kergettek a konkurenciat.
- Vistaban megvaltozott a hangkartyak kezelese, nem mukodnek alatta a regebbi driverek, egyaltalan nem megy az A3D 3.0 API alatta. -
ChipKng
aktív tag
válasz
#65675776 #77 üzenetére
Mas dolog mikrofonnal felvenni es mas elore legyartott hangeffektekbol ezt a hangzasvilagot eloallitani.
Ehhez hasonlo 3D hangzassal meg nem talalkoztam a mai jatekokban de ez lehet az en hibam is... De lehet az is, hogy az altalad emlitett modon torteno eloallitas annyi eroforrast igenyel, hogy inkabb nem gyengitettek vele a CPU teljesitmenyet. -
#65675776
törölt tag
Ehhez az égvilágon semmi nem kell. A jóember is elmondja, hogy mindössze csak két megfelelő helysen elhelyezett mikrofon kellett hozzá. Sztereoval nagyon is jó térhangzást lehet létrehozni, csak nem kellene direkt fázisinformációk nélkül tömöríteni. Az általad linkelt YT "video" semmiféle utófeldolgozást és renderelést nem tartalmaz. De ha kellene renderelni, akkor erre egy akármilyen Realtek codec is képes. MEg őgy egyébként is bármi Sensaura 3D-vel.
-
#16939776
törölt tag
4D Térhangzás és kommersz szórakoztatóelektronika.
Én má öreg vok. hozzá hogy benyaljam.
-
Feruendios
tag
Ez azért tök jó mert a multiplatform címek (a nagy nevek) úgyis a gyengébbik konzolhoz fognak alkalmazkodni...
-
ChipKng
aktív tag
Szerintem ilyenhez kell a nagy szamitasi kapacitas: http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA
(szigoruan fulessel hallgatando!) -
#06658560
törölt tag
válasz
mrhitoshi #70 üzenetére
Az komoly kérdés volt. Az a megfogalmazás, hogy majd a proci ad sebességet a hangnak- mai a hangszóróból jön ki, az, az úgy ahogy van, hülyeség. Ha kifejti, hogy doppler effektusról beszél, s azt szimulálja, akkor van egyedül értelme. De akkor sem a hangnak adja a sebességet, hanem a virtuális hangforrásnak.
-
MaUser
addikt
Abu ezt írta a cikkben:
Ez már régóta téma a piacon, hogy a mai térhangzás minőségét nem a hardverek, hanem a digitális hangtechnika alapjául szolgáló PCM korlátozza.
Ilyen értelemben a PCM nem korlátoz, pláne nem egy PS szintű audio eszköznél. Ha "térhangzást" akarsz a legkissebb bajod az, hogy most PCM, DSD vagy valami analóg dolog a forrás, nem ezen fog múlni a dolog.
-
mikka07
tag
Akiket még én láttam konzollal játszani mindenkinek 5.1 hangrendszerre volt kötve,nekem a ps3 és xbox360 is optikán van rákötve az erősítőmre 5.1 es hangal,a minőségi hangzás több komponensből áll össze,nem elég csak maga a konzol ha nincs alatta megfelő rendszer akkor semmivel sem lesz jobb mint a ps3 xbox360.
-
QbHead
aktív tag
Hát szerintem a ps3-nak a hangzásvilága fényévekkel volt jobb mint az x360-nak.
-
"Már hogy ne limitálna? A bitmélység a dinamikatartományt, a mintavételi ráta pedig a visszaadható hang legmagasabb frekvenciáját."
Viszont a bitmelyseget meg a mintaveteli ratat nem limitalja semmi, vagyis nincs olyan dinamikatartomany vagy frekvencia, amit ne lehetne elmeletben PCM-mel megjeleniteni.
-
Lord Myn
senior tag
Ne haragudj, de ebben nem értünk egyet, az EAX 1-2-nél még igaz amit írsz, de a kesőbbi verziók, főleg a 4 és 5, azok jóval többet tudtak (persze, csak elméletben, hiszen tényleg csak maroknyi játék használta ki az EAX-ot igazán és azok sem 100%-ra). Persze az is kérdés, hogy mit értesz pár effekt alatt?
-
Lord Myn
senior tag
válasz
Lacccca87 #56 üzenetére
Igen, az EAX-os játékok hangjai mai napig nagy kedvenceim (egyébként szerintem a mostani szoftveres hangú játékoknak sokkal szürkébb, élettelenebb a hangzása, mint a régi EAX-os játékoké). A Mafia, a KotOR vagy a Mass Effect hangja valami eszméletlenül jól szól. De vehetjük az általad említett Colin McRae játékokat is (pont a DiRT 1 volt az egyik játék, ami használta az EAX 5-t).
-
"Az MDA a PCM egy új formája."
Ez igy, ebben a formaban pont ugy nem igaz, mint az, hogy a "vektor es a textura a pixel egy uj formaja" (mert kepmegjeleniteses analogiat hasznalva tulajdonkeppen errol van szo).
A PCM-et senki nem akarja lecserelni, mert alapvetoen nincs miert es nincs mire (az elobb hivatkozott DSD nem old meg semmit, amit PCM-mel ne lehetne megoldani, cserebe abszolut kezelhetetlen). Az egesz PCM-dolog az MDA targyalasaban abszolut mellekvagany. Nem errol szol, hanem arrol, hogy az elore, csatornara kikevert hang helyett legyenek metadataval ellatott hangforrasok, aztan abbol a vegfelhasznalonal keverje ki a rendszer a hangot. De ez meg nem kulonosebben uj vagy forradalmi, mar a Doom is pontosan ezt csinalta.(#53) Lord Myn: az EAX-ok gyakorlatilag semmit sem tudnak. Par effektet ra tudnak pakolni a hangra, meg tudjak, hogy a terben hol helyezkedik el, de ennyi, kiabranditoan buta es korlatolt rendszer.
-
Lacccca87
addikt
Éppen ezen filóztam én is.
Anno amikor bejött az EAX sokat emelt a minőségen. Még emlékszem amikor megvettem az AUDIGY 2 hangkarit illetve az akkotájt megjelenő collin 2005-öt eszméletlenül jól szólt. Tetszett hogy másabb tónusa lett a kocsik hangjának ha közelebb került a fal vagy ha nyitott terepen esetleg erdőben száguldoztam, illetve akkor is változott hogy milyen anyaggal kerültem közelségbe (sziklafal, vízesés, fák, fa palánkok stb..)
Talán az ezeréves telepítő cd-jén még van/votl is egy bemutató alkalmazás ami többféle szobát mutatot és bennük a hangzást illetve EAX-al meg anélkül az átmeneteket. -
Lord Myn
senior tag
Egyébként szerintem igazi innováció az lehetne hangzásvilágban, ha nem kellene semmilyen hangot letárolni, hanem mindent az adott processzor számítana ki, az emberi beszédtől kezdve a különböző hanghatásokig (géppisztoly, madárcsicsergés vagy az autók hangja) minden akusztikai környezeti tényezőt figyelembe véve (kicsit úgy, mint a szintetizátoroknál a fizikai modellezés), csak ez egyelőre iszonyat erőforrásigényes lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MDA a PCM egy új formája. Arra a gondra reflektál, hogy a hangzás csatornákra épül. Az MDA elve szerint a csatornák és a fixen elhelyezendő hangfalak koncepcióját el kell dobni. A hangokat térbeli objektumként kell reprezentálni.
(#43) decibel: Dehogynem. A Sony rendszerét nem ismerem, de Alan Kraemer szerint, számítási teljesítmény kérdése, hogy a hang úgy érződjön, hogy a hátad mögül jön még akkor is, ha előtted van a két hangszóró. Pont ezt mutatta be az AFDS12-n, amikor sztereóból jobbnak mondták a önkéntesek a térhangzás mint 7.1 csatornával. Az egyetlen probléma, hogy nem elég neki egy 5 GFLOPS-os audio DSP, hanem kell neki egy jó ~200-300 GFLOPS.
A hang térbeli reprezentációjához figyelembe kell venni a virtuális világban a hang sebességét. Ezekre kellenek a GFLOPS-ok.
-
Lord Myn
senior tag
A doppler-t már az első SB Live! kártyák is tudták, de ha jól emlékszem még a jó 20 éves Gravis Ultrasound FocalPoint 3D-je is. Ez nem valami nagy innováció így.
Ha valami olyat tudna, mint az EAX 5.0, már az is lenne inkább valami (egyébként ez utóbbiért nagyon kár, összesen kb. 2 játék támogatta, azok sem hozták ki belőle a maximumot, de valami iszonyat élethűen szóltak, kár, hogy a Vista kinyírta...)
-
"És mi a helyzet az MDA-val?"
Lsd. a #42 vegen (azota sikerult osszerakni a dolgokat, ott pont errol irtam). Az jelen esetben nem jatszik, mert az tulajdonkeppen arrol szol, hogy a hagyomanyosan "prerenderelt" hangot csereljek le olyasmire, mint a ami a jatekokban van - ergo a jatekokban nem kell lecserelni semmit, mert ott mar most ez van
-
MaUser
addikt
Valamit nagyon elkeversz. A PCM az analóg hang egy digitális reprezentációs formája, nem limitál semmit elméletben. Illetve vannak tanulmányok mely szerint "zavaró" az így reprezentált hang. A másik kevésbé elterjedt reprezentálási forma a DSD, aminél elvileg ez már nem jön elő. A hang sokkal "térbelibb" lesz, ha a DSD mintavételezését növeled DDSD és QDSD egyre inkább terjed emiatt, SACD (sima DSD) meg kicsit így járt ezekhez képest. De ezzel még mindig csak ott vagy, hogy high-end rendszeren jobban elválik e a hang a két hangfaltól mélységben és szélességben.
A "többdimenziós" hangzás kapcsán a szó amit keresel a wavetracing, amit az Aureal már kb. 15 éve tudott és kb. két játék használt, mert az akkori legerősebb dedikált DSP-jükre (Vortex2) sem engedték ráengedni inkább a procival számíttatták és a driver csak a proci meglétét ellenőrizte. Ez - ahogy dabadab is írta - "feltérképezte" a rajzolt 3D-s teret és úgy számolt mindent dinamikusan, nem pár pontból HRTF-et, ahogy az A3D alapesetben v. kevésbé jól a Creative próbálkozásai. (A difi nem véletlen, az A3D a NASA űrhajósok kiképzéséhez fejlesztett csúcstechnikával tudott kezdeni alapból.) A gond ezzel az, hogy bármit le tudott térdeltetni akkor is (valamelyik SW játékban lehetett használni, ahol kristálybarlangban lehetett a végén engedélyezni, hát az eszméletlen volt
). Most nyilván egy IGP valamivel gyorsabb, mint anno egy PII, de ugyanúgy simán letérdelteti ezt is valószínűleg, mert nem három-négy nagyságrenddel erősebb az IGP, hogy csak egy-két %-ot vigyen el tőle a számítás, mint egy sima HRTF alapú logika.
-
kpal
nagyúr
Igen hamar kimerítik az erőforrásokat a PS4-ban
-
nyunyu
félisten
Többek között a térhangzás legvalóságosabb visszaadása a cél csupán az adott tévé hangszóróin keresztül.
Elso dolgom volt a 32" TV beuzemelesekor letiltani a verszegeny hangszoroit, ami meg a hirmusorok beszedhangjat sem tudja normalisan visszaadni.
Meg hogy terhangzas.
A játékosok nagy többsége nem rendelkezik több százezer, netán milliós hangrendszerrel.
200-bol mar kijon egy normalisabb erosito, meg ket par hangfal.
Raadasul azt nem kell 2-3 evente cserelni, mint a VGAt/procit/konzolt.
-
decibel
aktív tag
Mi az, hogy legyen igazán térbeli? A hang most sem csak az elhelyezett csatornák irányából jön, szubjektíven, objektíven meg soha nem fog máshonnan jönni. Vagy real-time projektor kalibrációra gondolsz?
"Emellett két dimenzió nem elég, három dimenziós ábrázolás kell az időt is számításba véve" What? mi az, hogy az időt is számításba véve? Arra gondolsz, hogy mennyi idő alatt ér a hallgatóhoz a hang A hangszóróból és mennyi alatt B-ből?
-
válasz
#65675776 #39 üzenetére
A PCM nem tomorites, csak sima reprezentacio.
(#36) Abu85: A PCM nem allit fel semmi korlatot. Ja, remlik, hogy ez a PCM elokerult valami hirnel, ami igazabol arrol szolt, hogy a rogzitett hangot nem csatornankent kellene a film meg egyebek melle adni, hanem siman eltarolni, hogy itt ez a hang (de mondjuk itt mar eleve PCM-ben tarolnad, ugye) plusz melle a terbeli pozicio meg egyebek es akkor a lejatszo ebbol, meg abbol az informaciobol, hogy a usernek pont milyen hangrendszere van, szamolna ki a megszolaltatando csatornakat (megintcsak PCM-be). De jelen esetben ez nem jatszik, mert itt nem rogzitett hangrol van szo, hanem valos idoben generaltrol, szoval ez mar most is pont igy mukodik - az egyetlen problema az, hogy meglehetosen gagyi modon, de annak megint semmi koze a PCM-hez, csak ahhoz, hogy minimalis erofeszitessel akarjak letudni a hangszamitast - ahogy daa-raa szokta emlegetni, az Aureal tizenot eve sokkal fejlettebb hangszamitast produkalt (gyakorlatilag a helyszin leegyszerusit 3D-s modeljen csinaltak "sound-tracinget"), mint kb barmi, ami most van - aztan az is PCM-mel ment (mert hat mivel massal?).
-
#97716736
törölt tag
Sokat újít a PS4, csak ne a rovására menjen. Kíváncsi vagyok mit tud majd ezzel a hangzással produkálni
-
#65675776
törölt tag
Akkor ezt fejtsd ki bővebben, mert a jelek szerint nem csak én nem értem, hogy egy veszteségmentes tömörítés miben korlátozza a térhangzást.
A joint stereo/intensity stereo igen, mert az minden fázisinformációt kiirt. Márpedig az emberi hallás a térérzetet a beérkező hullámok fáziskülönbségéből nyeri. PCM-ben ezek benne vannak. Ezért lehet akár sztereoban is térhangzást létrehozni. Pontosabban nem kigyomlálni belőle.
-
De a valós életből sem egy helyről jönnek a hangok, hanem ezer különálló forrásból.
Ha jól értem, az új technológiával szoftveresen akarnák azt a térhangzást kierőltetni, amit ma az 5.1-esek tudnak. Ezzel nekem az a bajom, hogy szerintem magát a térhangzást sem lehet olyan jóra megcsinálni egy-vagy két hangszóróból mint 6-ból, a másik pedig az, hogy ha sikerül is a hangminőség tuti nem lesz olyan.
Szerintem inkább legyen egy ütős sztereó, mint egy emulált, de élvezhetetlen térhangzás.
(személyes vélemény) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elsősorban a csatornák jelentik a problémát. Ahhoz, hogy neked tökéletes legyen otthon a térhangzás olyan elrendezés kell a hangszórókhoz, ahogy a forrást felvették. Ez a legfőbb gond. Van már koncepció arra, hogy ezt teljesen el kell felejteni, és a hangokra térbeli objektumokként kell tekinteni. A forrás bárhova elvihető, és a térhangház mindig azonos legyen függetlenül a hangszórók meghatározott pozíciójától. Emellett két dimenzió nem elég, három dimenziós ábrázolás kell az időt is számításba véve. Egy ilyen nyílt PCM-et leváltó technikán dolgoznak már a cégek évek óta.
-
-
Mi a baj a PCM-mel?
-
#65675776
törölt tag
válasz
#06658560 #22 üzenetére
Azért a hang sebessége elég sok mindentől függ. Pl az anyagtól, amin áthalad. Már levegő esetén is eléggé változatos értékek fordulhatnak elő. Csak olyan apróságok befolyásolják, mint a hőmérséklet, légnyomás, páratartalom, hogy a fontosabbakat említsem. És mindezen tényezők máshogy befolyásolják a kis- és a nagyfrekvenciás hanghullámokat.
dabadab: A Doppler-effektus a hullámhosszra vonatkozik.
-
-
atti_2010
nagyúr
Azért gyerekek egy minőségi füles nem kerül százezrekbe és azzal is lehet játszani, legfeljebb nem bolondul bele a család a sok lövöldözésbe.
-
Szerintem nem a hangzás fogja leadni ezeket a cuccokat. Akiket én eddig láttam konzollal játszani, azok rádugták a TV-re, ahonnan is valami bögre hangszóróból jött a recsegés. Szerintem az eddigi konzoloknál sem a hangchip, vagy a leképezés volt a szűk keresztmetszet, hanem maguk a hangsugárzók.
Egy normál rendszer erősítővel, ahol esetleg ki lehetne hallani a különbséget, az kb 250-nél kezdődik,és persze határ a csillagos ég. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#65675776 #17 üzenetére
Annál sokkal többet tudhat. Lehetséges, hogy a teljesen térbeli pozicionálás mellett sebességet is adj a hangnak. Igazából ez lenne a kulcs a jobb élményhez, mert a térhangzás eleme az xyz tengely és az idő is, de a jelenlegi rendszer csak két dimenzióban működik. A hardverek elég jók az előrelépésre, csak hiányzik belőlük a számítási teljesítmény, ami az IGP-ben viszont megvan.
-
kispecek
aktív tag
Azért azt se felejtsük el hozzátenni, független attól melyik platformról beszélünk hogy azért egy sima TV-n, vagy akár egy kompakt HM rendszeren, nem lesz hallható különbség.Akármilyen csúcs cuccot pakolnak bele.
Bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni atökéleteshangzásért.Legyen az 2.0 vagy 5.1-7.1.....
A játékosok nagy többsége nem rendelkezik több százezer, netán milliós hangrendszerrel. -
#65675776
törölt tag
És tud majd annyit térhangzás és leképzés szintjén, mint egy rettenetesen régi Vortex2? Vagy még a mai kreatív hangcsipeket sem fogja elérni ebből a szempontból?
-
-
lee56
őstag
"..ugyanis a PlayStation 4 APU-jában található processzormagok és az integrált grafikus..."
Már olyan szinten tart az integráció hogy egy grafikus is elfér benne, így spórolhatnak a fejlesztők is a munkaerővel.
Bocsi Abu, nem lehetett kihagyni.
-
sad_Vamp
őstag
Hát nem tudom... a tapasztalat az, hogy a dedikált dolgok sokkal jobbak mint az általánosan (arra is!) használhatók. Ebben a részében a dolgoknak szvsz az MS lesz az erősebb.
-
sing1ep1ayer
őstag
válasz
fondorlatos #2 üzenetére
Én nem vagyok egy Gyurcsok József, de annyi távolbalátási képesség még szorult belém, hogy meglássam neked: semmit.
Semmit nem fognak ebből kihozni a fejlesztők, ez csak egy reklámfogás a Sony részéről, egy újabb dolog, amivel azt mutathatják, hogy az ő konzoluk márpedig jobb, mint a Microsofté - gyakorlati haszna viszont nem lesz. Lassan már azt is felhozzák, hogy az ő gépük dobozának a formai kialakítása, vagy a színe jobb, mert akármi.Nem kell ezeket komolyan venni. Még ha a felvázolt képesség valóban meg is magyarázható tudományosan, feltehetőleg akkor sem lesz belőle semmiféle, a felhasználók számára kézzelfogható előny. Mindemellett, vagy ettől függetlenül még lehet hogy a PS veri az Xboxot - ezt majd mindenki eldönti maga.
-
bunevo
tag
Szerintem direkt jó, ha minden az APU csinál, így nem kell mindenkinek megvennie kihasználatlan segéd processzorokat/funkciókat. Így mindig arra használhatod, amire éppen kell, a lényeg az össz. számítási kapacitás.
Persze a célhardverekre bizonyos területen nagy szükség van (ugyanis azok még hatékonyabb teljesítmény/fogyasztás értékkel rendelkeznek), de a PC, Konzol, Medialejátszó, OkosTV, OkosRouter, OkosTelefon, Tablet kategóriákban otthoni felhasználásra szerintem az lenne a legjobb, ha minél univerzálisabb vassal mindent meg lehetne csinálni (nem is lenne szükség ennyi cuccra).
Tehát itt nem csak az IGP-ről van szó, hanem arról, hogy legyen egy egybetokozott nagy chip, amiben heterogén magokból van sokféle (mondjuk 100 ilyen, 200 olyan, 1000 amolyan, 2000 további, stb.), és aztán arra használod őket amire éppen pillanatnyilag kell. -
AAAgold
senior tag
Itt már szinte nem is GPU-ról, hanem egy igen nagy sebességű "co-prociról" van szó, amit leggyakrabban grafikai számításokra használnak.
-
GeneraL_XTX
veterán
Dehogy pont ezért van a többlet teljesítmény a Xbone-hoz képest. Míg ott szinte mindenre van segédproszesszor, addig PS4-en amit lehet a GPU-ra bíznak hiszen a multiplatform játékok úgysem lehetnek annyival szebbek PS4-en, mint amire a hw erőtöbbletből következetteni lehetne.
-
"de a Sony már most dolgozik egy olyan szoftveres futószalagon, mely a mai videojáték-motorokban használt megoldásnál sokkal jobb hangzásvilágot." - innen mintha hiányozna valami.
-
fondorlatos
aktív tag
Ha úgyis bírja az APU, miért is ne lehetne jó megoldás. Meglátjuk majd mit hoznak össze belőle a gyakorlatban.
-
pmheros
őstag
Nem lesz abból baj, hogy már mindenre a gpu -t akarják befogni?
Szegénykém azt sem tudja melyiket csinálja inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Nyaralás topik
- OLED TV topic
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nintendo Switch 2
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gumi és felni topik
- Műholdaktól is képes segítséget kérni az Apple Watch Ultra 3
- További aktív témák...
- AMD Baszó Gép 9800x3d/9070XT
- Latitude 3450 14" FHD IPS Ultra 5 125U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Latitude 5530 15.6" FHD IPS i5-1235U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple Watch Ultra 3 - Titán Natúr / Titán Black 49 mm több szíjjal- bontatlan, 1 év Apple garancia
- Predator Helios Neo 16" QHD+ IPS i9-13900HX RTX 4060 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- Acer Nitro V 15 Laptop i5-13420H 8 GB RAM 512 GB SSD, RTX 4050 Dobozos, 3 ÉV GARANCIA
- Samsung Galaxy A35 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3107, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G1 - i5-10GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest