Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz Parano1d #152 üzenetére

    "Minek 4k-ban pl élsimítás? Teljessen ésszerűtlen dolog."

    Ez pusztán attól függ, hogy milyen messziről nézed és mekkora a képernyő.
    Ha X szélességű 2k-s képernyőtől Y lenne az ideális távolság (ahol épp se több, se kevesebb a látásod hatékony felbontóképessége), akkor ha X és Y körülbelül azonos marad, de 2k-ról 4k-ra lépsz, akkor lényegében "optikai SSAA lesz érvényben".
    Ha X és Y viszonya átalakul úgy, hogy 4k-ra is az teljesül, mint az alapeset (tehát a felbontás növekedéssel arányosan közelebb ülsz és/vagy nagyobb képernyőd lesz), akkor pontosan ugyan annyi értelme lesz az élsimításnak 1k-n, 2k-n, 4k-n és 8k-n is (persze egy olyan tartományban, ami fizikailag és praktikusan lehetséges).

    "pl egy RTS-ben 30 fps még bőven játszható kategória."

    Ezért szeretem én inkább, ha az "élvezhető" kifejezést használjuk. Van, aki bármilyen játékstílust képes élvezni 30fps-el, de van akit egy RTS-nél is idegesít, ha nincs >=45fps, de inkább fix 60.
    De ez is függ a megjelenítési technológiától is:
    - vannak kijelzők (pulzáló háttér-világítású LCD, PDP, pulzálóra belőtt OLED, stb), amik ideálisan fix 60fps-re, de rosszabbak 30-ra, mint egy klasszikus (folyamatosan világító háttér-fényű) 60Hz-es LCD
    - vannak kijelzők, amik ideálisak 100-140 közti fps-re (folyamatos világítással, de sok valósi frissítéssel), de ugyan olyan rosszak 80-100 alatt (pl. ~60-al, vagy csak kicsit többel), mint a klasszikus 60Hz-es LCD-k (mert lényegében ilyenkor pont ugyan úgy működnek)

Új hozzászólás Aktív témák