Új hozzászólás Aktív témák
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
-
Duddi
aktív tag
Én sem féltem őket ha úgy lesz hogy ez az irány a jövő kitalálnak valamit mert ott karnak ők is leni. Lehet hogy a PH NV ellen van valahogy bár ez nekem nem esett le annyira + mivel az átlago ember fejébe évek óta azt sulykolja mindenki hogy NV master race (és konkrétan kiröhögött az egyik zöld haver hogy miért AMD gépet állítok össze mert az egy minősíthetetlen kalap szar) így szerintem nem kell félteni az eladásait még ha úgy is döntenének hogy egy adag gőzölgő kutya piszkot fognak GPU nak hívni és egy szép névvel ellátni akkor is lesz aki megveszi mert az NV rossz nem lehet (jó cuccokat gyártanak ne kezdjetek sírni)
(#20) trollolo
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse #20 üzenetére
Azt se nagyon hangoztassuk, hogy FPGA-ból ASIC-ot csinálni kábé akkora erőfeszítés, mint lefuttatni egy varázslót, és néhányszor Next-next finisht nyomni.
Ez nagyon nem igaz. A next-next finish megoldasok ara kb. ugyan akkora mint az fpga (lasd hardcopy). Ha meg mar at kell rakni standard cell libre, akkor van vele munka boven. Attol, hogy van egy HDL kodod, meg nagyon messze vagy az ASIC-tol.
-
-
Csak azt akartam ezzel, hogy láthatóvá váljon, az a ferdítés, ami megy a PH-n az nV ellen. Nem teljesen korrekt dolog és aki innen tájékozódik nV fronton, az nagyon nem kapja meg a teljes képet. Látható, hogy a laptopok esetében is megoldották FPGA nélkül. Lehet, hogy a VR-nél ez a módszer egy az egyben nem használható, de egyáltalán nem féltem az nV-t elő fognak állni a megoldással.
-
Duddi
aktív tag
Ahogy nézem igen megoldották külön modul nélkül http://www.extremetech.com/extreme/216197-testing-mobile-g-sync-with-the-asus-g751jy-boutique-gamings-killer-feature
Ha jól értem a cikkben foglaltakat akkor laptopok esetében a G-sync az integrált display port tulajdonságait kihasználva egy speciális igényeknek megfelelő kijelző túlvezérlésével oldja meg a változó képfrissítést ám amennyire látom ez kicsit olyan mint a tükrök meg füst illúzió mivel amennyire értem a kijelző feszültségével játszva csalja be a hertz különbséget. ez jó eséllyel nem kivitelezhető más csatolókon keresztül illetve lehet a kábel hossz is akadályozná. de vannak itt nálam jártasabbak majd ők megmondják. -
Duddi
aktív tag
válasz
t72killer #12 üzenetére
Igen az volt
Szerintem ha szelektív felbontást nem is (mivel az képméret és arány változásával is járhatna) de szelektíven tud részletességet igazítani. Értem itt hogy a jelenet amit kirajzol ugyan úgy 1080 vagy 4k kivágásra készül de a fókuszponttól x távolságra lévő jelenet részletességet lehet butítani kevesebb poligon low res effektek és talán egy kevés motion blur hogy ne legyen feltűnő. ezzel szerintem lehet fps-t nyerni. Szerintem az sli nek és a crossfire nek van létjoguszultsága vr esetében mivel létezik megoldás arra hogy a jelenet egyik felét az egyik kártya a másikat a másik rendereli.
(#13) az ellenérv hogy "butított" grafikával is nehéz tartani VR ban a 90 fps-t a jelen állás szerint, és így nincs értelme olyan technológiát beletenni ami jelentősen drágíthatja (G-sync, 120 hertzes kijelző) amíg semmi nem képes meghajtani. Ahogy a cikk is írja a zöldeknek újra kéne tervezni a G-sync moduljukat amit ele kell építeni a kijelzőbe hogy működjön a változó frekvencia. Az ellenfelek esetében a kijelzőbe nem kell külön erre dedikált hardvert beépíteni így súlyban és árban is nagyon előtte van a VR piacon. Lehet hogy megoldják de az is lehet hogy áttérnek egy közös szabványra mind a zöldek mind a pirosak ami szerintem a legjobb megoldás lenne.
-
Miért, mik az ellenérvek az alkalmazásával kapcsolatban? Teljesen jó ötletnek tűnik. Az nV meg a laptopokban is megoldotta a G-Sync-et, nem kell aggódni, ha aktuális lesz, akkor meg fogja oldani a VR-ra is. Ahogy a dolgok alakulni szoktak, valószínűleg hamarabb, mint az AMD
-
t72killer
titán
Jogos. A felbontáson is lehetne nyerni, jópár MP-t nem kéne kirajzolni, ha csak az éleslátó terület kap extra részletességet.
#11: gondolom ez a lényeg: "FOVE tracks a user's gaze and calculates where in 3D space a user is looking. This enables the graphics engine to adjust focus and allocate rendering resources accordingly.", tényleg nagyon ígéretes
. Ezzel piacot lehet robbantani ha rendesen levédik. Jönnek a 4k-s szemüvegek, amikre a jelenlegi csúcs-VGA-kból is min 2db kéne (ugyebár 2x4k megjelenítés 60+fps-el), viszont ha csak a terület ~20%-a 4k-s, akkor elvileg kevesebb mint fele erőforrásnak elégnek kéne lenni.
Az a gond, hogy ez nem csak szemüveg kérdés, a vga-nak/grafikus API-nak is tudnia kell a szelektív felbontást, vagy már tudnak ilyet?
-
Duddi
aktív tag
Amit leírtál azt ez a kütyü tudja: https://www.kickstarter.com/projects/fove/fove-the-worlds-first-eye-tracking-virtual-reality
Nem csak a nagy gyártók csinálnak VR headseteket mint a facebook HTC Sony hanem boldog boldogtalan és a kicsik próbálnak olyat mutatni amit a nagyok nem. http://www.getfove.com/ -
TOBYMACK
tag
Ezek a hírek nem tesznek jót a mostani VR hardvereknek.
-
t72killer
titán
Nem csak a frekit, a felbontást is adaptívvá kell tenni hosszútávon: a vakfoltja környékén az ember kb 8 és 16k közötti virtuális "világ" (szemüveg) részleteit is értelmezi, míg a perifériát egy 720p is kimaxolja. Ergo a képmező kb negyedét-nyolcadát kellene csak max felbontáson nyomatni/számoltatni, egy okos mechanizmus meg követné merre néz az ember. Frissítésre fordított a szitu, ott a perifériának 144fps is mond valamit - a vakfolt környéke beéri max 48körülivel.
-
kikikirly
senior tag
Szerintem 2 dologra gondolt:Az egyik hogy mindenhol a a leghatékonyabb eljárásokat fogják alkalmazni,ugyanis előfordul hogy egy effektet nem a legkissebb erőforrást igénylő eljárással készítenek el,ez nem mindig szándékos, hogy sokszor a költségek szabnak gátat.Van ennek egy szándékos formája is amikor a gépigényt akarják növelni,ezzel ösztönözve a játékosokat új hardver vásárlásra.
Jó megoldás ha kiaknázzák az új grafikus vezérlők tudását(DX12/Vulcan),vannak olyan játékok amik csak papíron DX12-esek,szóval lenne még hova fejlődni(lásd Quantom Breake,Rise of The Tomb Raider DX12).
Meg kellene találni az egyensúlyt a grafika és a teljesítmény között.Olyan grafikai elemek amelyek nem járulnak hozzá a látványhoz,vagy ha minimálisan de nagyon sok erőforrást igényel azokat hanyagolni kéne(Ismét szóba hoznám a Rise of The Tomb Raider teszelálását, nagyítóval se biztos hogy észreveszed különbséget:
http://prohardver.hu/teszt/milyen_vasat_rakjak_a_rise_of_the_tomb_raider_ala/grafikai_beallitasok_folytatas.html).Ahogy te mondanád:a készítőknek meg kellene találni az arany közép utat a Fotorealisztikus grafika és a Nintedno WII látványvilága között.Az eddig megjelent VR játékok grafikája tényleg az 1999-es időket idézi,legalább is amiket én láttam.
-
Teasüti
nagyúr
Hogy akarunk 120 fps-t mikor a friss 1080 teszt alatt látott eredmények siralmasak?
A minimum fps még a 90-et se éri el a többségben, míg a teszt szerint "a Full HD-t más, olcsóbb VGA is könnyedén kirázza a kisujjából (a GTX 1080 meg csak nevet rajta)."
Aha, látom...
Még csak most jutottunk 2016-ban el odáig, hogy egy 60 hz-es 1080p monitorhoz elegendő a teljesítmény az esetek többségében (nem mindenhol, pl egy tavalyi GTA 5 simán beszaggat rajta, meg az összes tesztben szereplő dx12-es játék).
És akkor hol van még a 3D...
Úgy látom a 90 hz is igen igen necces, hacsak nem vicc grafikával játszunk, mint a ratyi kis 8 bites demók.
A konzolok meg mire fel kacsintgatnak VR felé az is érdekes kérdés, mikor egy 260k-s VGA is vajmi kevés hozzá egy bitang vassal alatta. Azok meg még a 60 fps-t se tudják... -
a képen lévő hölgy éppen főzni tanul vr segítséggel?
Új hozzászólás Aktív témák
- HP mini pc Ryzen cpu-val ha kicsit játszanál : )
- ZBook Fury 16 G10 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- Eredeti dobozos XBOX 360 - XBOX ONE kompatibilis - játékok!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- Konica Bizhub C220 A3 fénymásoló
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 9900K / RTX 3070Ti / 64GB DDR4
- Bomba ár! HP ProBook 640 G8 - i7-1165G7 I 32GB I 512GB SSD I 14" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest