Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A késleltetés, mert a sebesség az nem egyenlő az alacsony késleltetéssel.
A legnagyobb probléma a batch submission, ami DX11-ben nagyságrendekkel nagyobb lehet, mint amit low-level API-val el lehet érni. Az Oculus szerint nagyjából 15 ms alá kell lőni, amitől egy jól átlag DX11-es játék 60 ms-ja borzalmasan messze van. A low-level API-val még 100000 batch mellett is 10 ms alatt van minden konfiguráció.
A többi problémára szabványon belül még nincs megoldás, ezért lesznek gyártóspecifikus eszközök is a VR-hez. -
Béééla
őstag
Asszem pantallómba rittyentettem.
Nagyon rég fogott meg koncepció ennyire. DK1-et próbáltam és rövid ideig DK2 is volt rajtam, FPS és hasonlók az irányítás miatt sajnos kiesnek (marha émelyítő ha követi a fejed, fejmozgás követése nélkül meg nem annyira jó) de ezek a joystickkal menő repülő-autószimulátorok simán jónak tűnnek. Az űrben meg ugye van hova menni és nézelődni is kell hogy merről jön az áldás, nekem 9/10 - beruháznék emiatt egy 3D fejesre pluszba.
-
Pedig a kérdésedre is ott a válasz. A sötétre is, a programozásbeli különbségre is.
A hololens-nek kell némi fény a környezet érzékeléséhez, ez a válasz a sötétbeli kérdésre. Az hogy a teljes világot kell kidolgozni vr esetén, és hogy magasabb latency sem okoz hányingert ha a valós világ látszik, az pedig a programozástechnikaira.ha AR-nél van valami probléma, max zizzen egyet vagy egy ideig a felvetített objektum. Ha vr-nél, akkor jön a hányinger, mert minden amit látsz, hibás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az volt a kérdés, hogy mi a különbség a kettő között. Ez meg lett válaszolva, de egyszerűbben annyi, hogy az egyiknél számít a késleltetés, mert virtuális térbe kerülsz, míg a másiknál nem, mert látod a valóságot is. Az AR-nél totál elegendő az, amit a DX12 kínál, míg a VR-nél nem, mert zéró viszonyítási pontja van az agyadnak a valóságból. Ha az AR-nél megtöröd a virtuális objektumok megjelenítését mondjuk azzal, hogy lekésed a szinkronizációt, akkor nem történik semmi. Ha a VR-nél lekésed ezt, akkor az csúnya dolgot fog veled művelni. És ha sokszor csúszol, akkor akár még hányhatsz is.
-
Jack@l
veterán
Tök jó hogy nekem magyarázzátok az egyértelműt, a kérdés nem ez volt
-
Ahogy abu is írja:
AR: augmented reality, tehát a valós tér kiegészítése. látod a környezetet, az fel van mérve, fel vannak ismerve a felületek, mi sík, mi nem, stb. A szoftver ezeket a felületeket használha arra, hogy elhelyezze a tartalmat, mintha a számítógép által megjelenített kép a valóság része lenne. Tehát kilátsz a szemüvegből. Emellett a tapasztaltakat teljesen meghatározza a környezeted, teljesen függ a környezetedtől.VR: virtual reality, teljesen virtuális valóság. Nem látsz ki a szemüvegből, nincs környezet, CSAK amit a szemüveg ad. Teljes kontroll a világ körül amit létrehoz, és egyáltalán nem tartalmaz részeket a valós környezetből. Nem a környezetedet használja fel hogy kiegészítse, hanem teljesen újat alkot.
Tehát AR: kiegészíti, "feldíszíti" a valós környezetedet. VR: lecseréli azt teljesen. Más sportág.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Óriási a különbség. Egyrészt az AR rendszer a meglévő térbe helyez elemeket, és nem virtuális teret hoz létre. Másrészt magában a szemüvekben egy saját hardver van erre a célra. Harmadrészt pedig magát a teret mint felhasználó látod, csak az elhelyezett elemek virtuálisak, tehát állandóan van olyan pont a térben, ami fix, és ezért nem okoz rosszullétet, ha a megjelenítés késleltetése magas, tehát abszolút nem szükséges az az optimalizálás, ami a VR-hez elengedhetetlen.
A HoloLens működéséhez egyébként szükséges némi megvilágítás. Másképp nem látja a szoba körvonalait, így nem tudja jól elhelyezni a virtuális objektumokat. -
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist #22 üzenetére
Mi különbség a kettő közt, ha egy sötét szobában ülsz? vagy programozás szempontjából ha valamit meg akarsz jeleníteni rajta?
-
-
továbbra is nagyon várom, (már pár éve, hehe) de most már nem a játékok, inkább a VR természetjárós, vagy csillagászos programok miatt. Oculusra már tavaly(előtt?) is volt Naprendszert bejáró demo, teljesen alap, nem túl jó grafikával, mégis letették tőle a hajukat sokan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régóta pofázzák a problémát a szabvány fejlesztőinek. A gond az, hogy a Microsoft leszarja a VR-t a Khronos pedig most másra koncentrál. Az arcukba ordíthatsz bármit, attól még a Microsoft és a Khronos nem köteles megcsinálni. Ezért állt össze az Oculus az AMD-vel, hogy a LiquidVR-en keresztül a Mantle-t fel tudják használni erre a célra, és majd a kész kódot megpróbálják átnyomni, hátha az MS és a Khronos nem ellenkezik, ha nem a saját pénzük áll benne.
-
Ren Hoek
veterán
Kicsit más, de van valaki aki próbált Occulus Rift DK2-vel mozizni?
Vagy natúrban, bár úgy elég fura, vagy a mozis verzióval... Mennyire lehet látni a pixeleket amúgy? (Akár játék közben is) -
Sicilian
addikt
válasz
Menthirist #13 üzenetére
Akkor a dk2 volt. Nem volt nagy lapát formája.
-
rambustibi
őstag
Oculus DK2-őt próbáltam tavaly, és pozitív élmény fogadott. Várom már nagyon a végleges verziót..
-
Enton
addikt
"ami a hírek szerint nagyon nem egyszerű, mivel még az érkező DirectX 12 és Vulkan API-kból is hiányoznak olyan funkciók, amelyek jobbá tehetnék a virtuális valóság élményét, így ma rengeteg trükközésre van szükség."
Most valaki nagyon elaludt vagy én nem értem. Ez a VR dolog idősebb mint a DX12/VAPI tervezete, és az eleje óta tisztában vannak a dolgok késleltetésének nehézségeivel. Hamarost az apik kint vannak ezek meg most kapcsolnak, hogy nekünk ebbe nem ártana beleszólni a saját érdekünkben?
-
külsőről könnyen felismerhető
A nagy lapát tablet képernyős hozzánk közelebbi a dk1, a kisebb telefonképernyős távolabbi a dk2.
-
Sicilian
addikt
válasz
Menthirist #9 üzenetére
Azt nem tudom melyik volt, csak laikusként próbáltam ki...
-
#16939776
törölt tag
Elég valószínűtlen hogy mobil eszköz tud akkora számítási teljesítményt, hogy kis késleltetés mellett meghajtson egy VR szemüveget.
Persze ha sokat el akarnak majd adni, akkor jó -még időben- szélesíteni a vásárló bázist.Most hogy kezdene értelme lenni számításra felhasználni az igp-t, és ebben az irányba lehet csak a (CPU/APU) számítási kapacitását/hatékonyságát növelni, ki kell kapcsolni az IGP-t hogy ez optimálisan működjön mobil eszközön... Csak én érzek itt némi ellentmondást?
-
-
Sicilian
addikt
Pár hónapja volt lehetőségem kipróbálni a Rift fejlesztői változatát !
Hááááát....
5 perc használat után fájt a fejem tőle, különböző demó programoknál simán beszédültem és émelyegtem.
Érdekes élmény volt, de nekem jelenlegi állás szerint nem kéne. -
alevan
őstag
Ok, vesszen az Enduro és az Optimus, de van rá alternatíva? Vagy már fejlődtek annyira energiahatékonyságban a dGPUk, hogy pl. sima netezés esetén az akkumulátoros üzemidő az közeliti az IGPs üzemidőt?
-
Akkor adjanak ki egy devkit 3-at legalább
Már tavaly októberben is ódákat zengtek az emberek akik próbálták a cuccról, és hogy pár ergonómiai dolgot leszámítva instant megvennék. Azóta eltelt egy fél év, és ezekszerint még vagy háromnegyedet akarnak várni a kiadással. Akkor inkább adjanak egy Crescent Bay alapú devkitet az embereknek és vegyük meg azt akik már tűkön ülnek ennek kapcsán. A mass consumer meg majd megveszi azt a verziót, amivel nem kell hackerkedni hogy működjön.
-
Amacs
aktív tag
Ez a videó nekem tetszett, kipróbálnám szívesen a közeljövőben.
Persze a cikk pont arról szól, hogy nem fogom kipróbálni nemhogy a közeljövőben, hanem azon túl sem. -
Xaels
félisten
Szvsz még mindig ott tartunk mint a 90-es években. Leginkább sehol, a jelenlegi technológia nagyon limitált még mindig. Ugyanaz lesz a sorsa a VR-nek mint a 3D-nek.
-
sTERNI
senior tag
Jöhet a "VR capable!!!" matrica
Remélem nem szüttyögnek majd sokat, hogy menjen még tableten, telón, iWatchon is a dolog..
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone SE 2022 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 94% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3384, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest