Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz
pakriksz #112 üzenetére
Amikor az A64 és annak kétmagos változatai voltak éppen a csúcs procik asztalra, akkor a retail eladások esetében rövid időre meg is előzte az intelt. A probléma csak az, hogy a retail eladások a teljes piacnak jó esetben a 20% ha kiteszik. A forgalom többi része az OEM-ektől és a közületektől van, őket meg tényleg befenyítette az intel.
Azok a felhasználk, akik egybegépeket vesznek már nem a retail piacot jelentik.
-
Sinesol
veterán
válasz
Czabi007 #117 üzenetére
Hat kb valoszinüleg van benne valami...
DE nem az a lenyeg hogy most egy alapbjaban veve dx-re irt jatekhoz kiadnak egy patch-et es pl egy 7770 alapesetben valoszinü 7850 szintjet tudja hozni Mantle alatt, az igazi durranas az lesz amikor mantlere optimalizalva csontig ki lesz hajtva pl egy 7970 szintü vga, na ott lesz majd elég eyecandy ami esélyes hogy odaver a nextgen konzolnak is, mert hát oké hogy ilyen meg olyan gpu computing meg Ai meg idöjaras de az egyszerü gamert az erdekli amit lát az hogy nez ki /+a jatekmenet, törtenet ami viszont nem technikafüggö../
Egy mantle alatt kihajtott csucs Hawaii-gpuval pedig meg a legszebb konzolos almokban sem hiszem hogy versenyezhet egy konzol.Ez persze CSAK elvi fejtegetés, de ha csak fele igaz a mantle teljesitmeny joslasoknak akk 1-2 ev alatt bajban lesznek a konzolok, raadas 1-2 ev mulva gepen valoszinü a 4k is erösen terjedöben lesz..
-
Sonja
nagyúr
Most olvasom, hogy Novemberben fog jönni a Mantle a Battlefield 4-hez?!
-
Sinesol
veterán
válasz
pakriksz #112 üzenetére
Igazabol csak az x2-es éra elején volt jobb jelentösen az Amd, viszont egy generacio keves ahhoz hogy hosszutavon növelje a piaci reszesedest...mire az atlagemberhez is esetleg eljut hogy egész jo az amd mar kinn volt a core szeria. Minimum 3-4 év marketing + top hely az elvonalban amire epithetett volna a marketing, ennyi kellett volna hogy stabilan nőjön a reszesedése...
A pentiumokat is a brand miatt vették hiaba voltak sza*ok, lehetett jo az amd ha senki nem hallott rola...adott termékeket általában mindig az elözö generaciok altal felfuttatott hype adja el... -
ukornel
aktív tag
válasz
VaniliásRönk #109 üzenetére
Szerintem sincs értelme...
A Core2, SB stb persze, nem "derült égből" kategória, de 1-2-több évvel a megjelenése előtt az Intel lehetett csak "nagyon is tisztában" a pontos kilátásokkal, mások legfeljebb tudhattak ezt-azt. -
VaniliásRönk
nagyúr
Ami piacra kerül, az többé-kevésbé kész van legalább egy éve, a gyártástechnológia sem egyik napról a másikra készül el, és a Core 2 sem a derült égből jött kategória volt, az AMD nagyon is tisztában kellett, hogy legyen azzal mi van kilátásban. De ennek a vitának semmi értelme.
-
Prof
addikt
Ez most gondnak latszik, de valahogy nem hiszek abban, hogy 10 ev mulva is nagy jovoje lesz az X86-os architekturanak. Ezt az Intel is latja, nem veletlen vannak kihasznalatlan gyartokapacitasai es gyart majd ARM-os procit [link]
A tabletek, okostepsik mutatjak az iranyt es a celigenyeket. -
ukornel
aktív tag
válasz
VaniliásRönk #89 üzenetére
Amit írsz, azzal többé-kevésbé egyetértek, de nem cáfolja amit mondtam: az AMD-nek a jelenleginél jelentősen nagyobb volt a piaci részesedése, jók voltak az eredményei és sokkal hitelképesebb volt.
Én a cég akkori helyzetéről írtam, ami pénzügyileg lehetővé tette számukra a kölcsönösen előnyös üzletet; amiről te írsz, akkor még a közelebbi-távolabbi jövő volt.
Részben nyilván sejtettek/tudtak belőle valamennyit, de a "vesztébe rohan" kifejezés akkor is erősen túlzó és félrevezető. Az AMD jelenlegi lemaradását alapvetően két dolog okozza CPU-fronton: 1. a bérgyártók nem tudtak lépést tartani az Intellel 2. architekturálisan az AMD legalább két ízben leszakadt a Core fejlődéséhez képest.
A felvásárlás idején mindkét ok az erősen ködös jövőbe veszett és szerintem nem volt megjósolható. -
Centre
tag
válasz
VaniliásRönk #73 üzenetére
Nem merném ezt így kijelenteni, 2005-ben még az Nvidia volt a kisebbik gyártó s lásd, még mindig nem vették meg őket.
http://sg.hu/cikkek/38422/jol_teljesit_az_ati_es_az_nvidia -
.LnB
titán
Szeretném megkérdezni, hogy a HD7770 es VGA-m fogja használni majd a Mantle nyújtotta előnyöket? Sehol sem találtam támogatási listát.
-
Prof
addikt
Tanulsag ne szar agyontomoritett telefonso youtube video-t nez hanem jobbat [link] De persze ez is kameras szutyok.
Persze szerintem is ha jovore jott volna uj konzol generacio Kaveri-vel mindenki jobban jart volna. (kiveve az AMD) Azzal meglett volna hasonlo szajtatas mint az elozo generacio kezdetenel volt.De tuti tanultak MS/Sony-nal a 360/PS3 problemaibol. Egyertelmuen nem akartak se tobb kazan dobozt, se sok ev alatt megterulo specialis hardveru/nehezen hasznalhato fejleszto kornyezetettel rendelkezo masinat.
Tudjak az exkluziv cimek adjak el a dobozt es nem tudnak versenyezni grafikaban a Pc-n mellesleg 5000 dollarert elerheto quad-dupla VGA-s konfigokkal (4K). -
pakriksz
őstag
válasz
#65675776 #88 üzenetére
WU-n nem frissül semmiféle kernel. Az az új vindóz kiadásokkor frissül, esetleg service packeknél.
"Akkor mivel magyarázod, hogy a filléres költségvetésű, senki által nem támogatott indie játékok is kivétel nélkül DX-re íródnak, nem az állítólag sokkal jobb és ráadásul nyílt OGL-re?"
Csordaszellem, több meglévő segédanyag, meglévő kód, és mert az m$ állandóan a wines OGL aláásásán dolgozik. Pár éve még azt is belengették m$-ék hogy az OGL-t tiltott lesz winen, aztán lemondtak róla mert túl sokan kezdtek anyázni. Szóval a wines OGL jövője mindig bizonytalan volt.
A DX9 runtimeot azért telepítik a játékok mert kell, anélkül el sem indul, és frissítgetik (tákolgatják) még ma is..
DirectX-hez directsound volt aminek helyét átvette az OpenAL, a hálózatos részét(directplay) szinte senki nem használta, a directinputot se sokan, csak a D3D az ami igazán gyakori. A rendszer i/o tevékenységének köze nincs a directx-hez, mindössze vistától kezdve D3D alapon kapott gpu gyorsítást a grafikus felület, az előtt semmire nem használta a rendszer önmagában.
-
VaniliásRönk
nagyúr
A felvasarlas idejeben mar mind az AMD, mind az ATi tisztaban volt azzal, ami miatt roviddel a felvasarlas utan mindeki elkezdte ezt ki a pup es ki vette azt a hatara suletlenseget. Az R600 tulsagosan eloremutato volt, de a G80 nem FX kaliberu ellenfel volt, ahol ez belefert volna. Az AMD is tudta, hogy a K10 bukta lesz. Egyik ceg sem allt fenyesen.
-
#65675776
törölt tag
Akkor ezek szerint semmi sem a rendszer része, elvégre még a kernel is rendszeresen frissül WU-en keresztül. De apróság, nem kell rajta fennakadni.
"az M$ fizetett a fejlesztőknek a DX használatáért" - Akkor mivel magyarázod, hogy a filléres költségvetésű, senki által nem támogatott indie játékok is kivétel nélkül DX-re íródnak, nem az állítólag sokkal jobb és ráadásul nyílt OGL-re? Még akkor sem ha a többségüknek van natív linux binárisa, ami nyilván OGL-es. Miért írják Win alá mégis inkább DX alá a játékot?
Azt egyébként a mai napig nem értem, hogy szinte minden játék mi a vérért telepíti izomból az évek óta nem frissülő DX9 runtime-ot. Legalább ezzel is televerik a WinSXS-t, ami ígyis már a Windows mappa >50%-át teszi ki, pl az ilyen baromságok miatt.
A DX azért kissé összefogóbb rendszer, mint az OGL. Utóbbi csak a megjelenítésért felel, míg a DX szinte minden I/O-t kezel. (A DirectAudio kikerült belőle a DX10-től kezdve.) Ráadásul magának a rendszernek az I/O tevékenysége is részben ezen keresztül zajlik, pedig állításod szerint nem is része a randszernek.
-
ukornel
aktív tag
Ha jól emlékszem, ez kb a K8 éra volt, az x64 bevezetése, az első kétmagos processzorok piacra dobása és a ("klasszikus") FX-ek tündöklése körüli időszak.
Akkor sokkal jobban ment az AMD-nek, mint most és a piaci részesedésük is jobb volt.
Persze, óriási kölcsönt vettek föl, de hitelképesek voltak. Ma egy ilyen volumenű tranzakciót nem hinném, hogy megfinanszírozna nekik bármely bank... -
ukornel
aktív tag
"Vegülis az az architektura amivel gyakorlatilag lenyomták az nvidiat az már a fuzio elött megvolt,"
Én eddig úgy tudom, a GCN-t a fúziókor kezdték fejleszteni:
"Az AMD az új GCN, azaz Graphics Core Next névre keresztelt architektúrát röviddel az ATI felvásárlása után kezdte el fejleszteni, vagyis több mint öt éve készül."A HSA, APU koncepció, a next gen konzolok az AMD víziójából születtek, de nem jöhettek volna létre az ATI nélkül.
# VaniliásRönk
"Én inkább úgy látom, hogy két külön-külön a vesztébe rohanó cég állt össze, hátha együtt több esélyük van a túlélésre, mint egy lemingnek"A felvásárlás idején egyik cég sem tűnt úgy, mint ami a vesztébe rohan. Viszonylag jól ment az AMD-nek, állta a sarat (máskülönben honnan lett volna pénze a fölvásárlásra?), és az ATI is versenyképes volt. Kétségtelen, hogy hosszabb távon külön-külön nem volt annyi esélyük, mint együtt.
-
pakriksz
őstag
válasz
#65675776 #36 üzenetére
A DX soha nem jutott az OGL szintjére csak közelítette. Soha sem volt a rendszer része sem, különben nem kéne állandóan directx-et frissíteni... Az OGL azért süllyedt el, mert az M$ fizetett a fejlesztőknek a DX használatáért. A DX már akkor elterjedtebb volt, amikor egyértelműen egy hulladék volt az OGL-hez képest, sebességben és tudásban is. Az OGL egyébként a gpu driverekhez tartozik, tehát annyit sem kell telepíteni hozzá mint a directx-hez.
-
-
Lomha 8V
addikt
Nagyon várom, hogy mi lesz ebből.
-
polika
senior tag
Maximálisan egyetértek..egy ilyen deep downos környezet egy RPG vagy bármilyen lassabb FPS játékban iszonyú atmoszférát tud csinálni. Én úgy gondolom hogy nem elsősorban hit/run tipusú akció játékokban fog a legjobban kidomborodni ez, mert ott nincs annyi idő ezeket észrevenni és kevésbé valósághű környezet mellett is van elég flow élményed, viszont egy lassabb, lopakodós, mindent megnézek tipusú játékban az ilyen realisztikusan leképzett globál fények, önárnyékok brutál sokat nyomnak a játékélményben.
Én várom hogy PC-re a mantléval tudnak-e majd ilyeneket heggeszteni vagy sem...
-
VaniliásRönk
nagyúr
Az ATi előbb vagy utóbb úgyis felvásárlásra került volna, mert sem a tőkéjük, sem az elszántságuk nem volt meg ahhoz, hogy az nVidiával és később valószínűleg az Intellel is versenyezzenek. Az ATi-tól sem APU, sem Mantle nem jött volna soha. A R300-zal betaláltak, de nagyjából ennyi írható a javukra közvetlenül az AMD előtti érából. Az R600 lehetett volna hasonlóan meghatározó, de a TWIMTBP lazán eltaposta volna.
#72 Sinesol: Kíváncsi lennék te honnan tudod, hogy az AMD mit tett, vagy épp mit nem tett hozzá az R600-hoz (az ATi pl. a HD2000-ekben ugyanazt a marhaságot lépte meg a gyengus HD2600-zal, ami a korábbi generációkban elásta a középkategóriában), meg az is érdekelne, miért jobb neked az a hit, hogy az ATi viszi a hátán az AMD-t?
Én inkább úgy látom, hogy két külön-külön a vesztébe rohanó cég állt össze, hátha együtt több esélyük van a túlélésre, mint egy lemingnek. Eddig bejött. -
Sinesol
veterán
válasz
VaniliásRönk #70 üzenetére
Amugy ja, felmerül a kérdés vajon lenne Amd Ati nélkül? tényleg erdekes hogy az Ati/Gpu/részleg még az Amd nevü kolonccal a nyakán is mien szépen tör felfele
Vegülis az az architektura amivel gyakorlatilag lenyomták az nvidiat az már a fuzio elött megvolt, még ahhoz se tett hozza semmit a "szakértö" Amd gárda. A gcn persze mar mas alapokra epül dehat azt meg a Larabee-böl szarmaztatják, tehat ekkor se eröltette meg magat az amd brigád, persze jár a respect az ati reszlegnek hogy egy felkaru óriásból /intel larabee/ igazi herot faragtak -
Centre
tag
válasz
VaniliásRönk #70 üzenetére
Érdekes lenne, ha hét év távlatából nem lennének következményie a fúziónak, de tény, az APU-kban nem a videokártya az, amire panasz van s a mantle sem a CPU vívmánya.
-
Centre
tag
válasz
VaniliásRönk #66 üzenetére
Magyarul megint az ATI húzza az AMD-t?
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nem a szó szoros értelmében megvenni, az EA sem lett AMD tulajdon. A Kaveri a teljes HSA támogatással adhat olyan extrákat, amik jobban eladhatóvá teszik a termékeket, ugyanúgy ahogy a Mantle teszi a játékokkal. Egy épp kevésbé sikeres gyártó akár a nagyobbak közül is bevállalhatja, ha az AMD megtámogatja a döntéshozatalt némi tőkeinjekcióval.
Pontosan, de az Intel is részben a C fordítójával biztosította be, hogy az AMD CPU-i labdába se rúghassanak a sajátjaik ellenében. Hosszú távon csak akkor lehetsz sikeres, ha te diktálsz, az meg nincs ingyen, bele kell fektetni az időt és a pénzt. (amennyire tudom az Intel fordítója ill. függvénytárai a mai napig szándékosan büntetik az AMD CPU-kat)
MacOS-en nem nagyon kell az Iris Pronak domborítania, a játék marginális, ahova meg kell a kraft oda valamilyen Mac Pro megy dGPU-val.
-
Prof
addikt
válasz
VaniliásRönk #66 üzenetére
Ahhoz kis halak, hogy megvegyenek egy gyartot, de siman gyartathatnanak mondjuk a Compal-al szerzodeses alapon es sajat markas tableteket, notikat adhatnanak el. Ezzel erositve a brandet, ami minden termekuk eladasara pozitivan hatna.
A sok "ingyen" feature, API fejlesztesbol nem nagyon van profit, amig nem vagy monopol helyzetben, csak viszi a penzt.Kivancsi leszek majd az Iris Pro-s Macintosok eladasaira, visszajelzesekre. Nem tartom kizartnak egy Iris Pro-n tobb hasznot realizal az Intel, mint az AMD egy 7970-en.
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Kulonosen, hogy latjak a regota CPU/IGP piacvezeto Intel egyik pillanatrol a masikra eleg jol tudja fejleszteni az IGP-t, mig a CPU-ban mar behozhatatlan elonyre tettek szert. Es nem mellesleg nagysagrendekkel nagyobb cegrol van szo."
Az Intel IGP-k fejlődése tényleg látványos az utóbbi időben, és ha sikerül még egyet tekerni azon a szutyok avítt architektúrán, akkor komoly bajban lesz az AMD, mert már az Intel is elér egy olyan szintet, ami kielégíti a felhasználók több mint 90%-ának igényeit. Utána hiába nyomják le őket megint, az már max. a fennmaradó 10%-ot fogja érdekelni, vagy annyit sem. Ellenben nagy kérdés, hogy van-e élet az Iris Pro után, mert már az is nagyon-nagyon izzadtságszagú volt az Inteltől. Ha nem sikerül megint látványosan javítani az IGP-jük képességein, akkor az AMD ugyanolyan folyamatos és rövid- ill. középtávon is behozhatatlan előnyre tesz szert GPU-architektúrában, mint az Intel CPU-ban. Ráadásul az Intel ezt az x86 dinnye koncepciót nyomja még mindig, szóval hosszú távon is elásták magukat.
"Ellenben az tovabbra is eros bizakodasra ad okot, hogy ott kezdtek el a dolgot promotalni, ahol kell, vagyis a jatekengine gyartoknal. Akiknek az a celjuk, hogy minel tobb licenszet adjanak el es versenyelonyre tegyenek szart a masik engine-el/nagy jatekfrancise-al szemben."
Az AMD végre elkezdett oda ütni ahol fáj, reméljük tanulnak még és a jövőben jobban belejönnek. Ugyanúgy ahogy lepaktáltak az EA-val, kilóra meg kéne venni egy hardware-gyártó támogatását is, és akkor ugyanúgy lépéskényszerbe kerülne a többi OEM, mint ahogy a kiadók a játékpiacon. Talán csak egy ütőképesebb termékre várnak, hogy ne felsülés legyen a vége.
-
Prof
addikt
A lelkesedes jo meg minden, de en tovabbra is szkeptikus vagyok. Ne felejtsuk el egyazon ceg nyomja mint aki a konzolpiacra gyart. Es a nagy durral beharangozott Nvidia-s PhysX is amolyan itt-ott hasznalt extra.
Valamint egyazon ceg termel nagyobb profitot a dragabb VGA-kon, ergo nem erdeke, hogy 100 dollaros AMD kartyan menjen jol a BF4, mert a 300 dollaroson tobb haszna van. Ugyanakkor ha 100 dollaros kartyan megy olyan jo la jatek mint egy 200-as Nvidian akkor persze van ertelme, de Mantle Api nelkul is eleve igy volt, azonos aron jobb teljesitmeny kaptal/kapsz az AMD-tol es emiatt a reszesedesuk nem nott igazan.
Szerintem az egesz mogott alapvetoen az APU-k eladasanak/gyartasanak novelese van minden fronton (desktop,laptop,tablet)). A legdivatosabb laptop, tablet,mobil fronton sehol sincsenek a desktop fronton meg folyamatosan csokken a reszesedesuk.
Kulonosen, hogy latjak a regota CPU/IGP piacvezeto Intel egyik pillanatrol a masikra eleg jol tudja fejleszteni az IGP-t, mig a CPU-ban mar behozhatatlan elonyre tettek szert. Es nem mellesleg nagysagrendekkel nagyobb cegrol van szo.Odaig meg sajnos nem jutottak meg, hogy normalisan osszerakott sajat markas, laptopot, tabletet hozzanak ki es nem a sok OEM Intel penzelt, szemetgyartotol a 17 colos brazosos notikat.
Ugyanakkor mind desktop PC, mind tablet/noti piacon az egyik kishal szereplo (AMD) probalja ezeket mind elterjeszteni. Egy ilyen volumenu valtozast sokszor a legnagyobb halaknak adott piacon sincs eleg ereje veghezvinni.
A mai napig a valamire hasznalhato OpenCL implementaciok sehol sincsenek, csak a tesztprogramokban, rossz minosegu renderelo,transzkodolokban.
Pedig az egy nyilt szabvany amit mindegyik nagy gyarto tamogat.Ellenben az tovabbra is eros bizakodasra ad okot, hogy ott kezdtek el a dolgot promotalni, ahol kell, vagyis a jatekengine gyartoknal. Akiknek az a celjuk, hogy minel tobb licenszet adjanak el es versenyelonyre tegyenek szart a masik engine-el/nagy jatekfrancise-al szemben.
-
siriq
őstag
A g-sync elonye mas. Itt a tokeletes minosegre mennek ha jatszani akarsz. Igazabol mindegy mennyi fps-d van. Ez benne a lenyeg. Az fps harcnak vege lesz. Lehet meg erolkodni de ha a ket ceg jot akar a kettot osszekoti. Mantle=fps, g-sync=quality. Ennyi.
Bf4-ben igy is 120-140 kozott ingadozik az fps. Nekem mas a lenyeg. -
big-J
őstag
Na ez jó hír. Gyakorlatilag az összes game amivel játszok CE-re épül...
Gondolom az UE3-mat kísérleti nyúlként használják a mantle-hez, ha bejön nekik akkor lesz UE4-en, főleg, ha már a konkurencia is támogatja.
-
MaUser
addikt
Hangulatos, kár hogy blurral szenvednek már itt is gondolom a kevés memória miatt, meg egy pirinyó tér az egész. A gond az, hogy szinte bármely engine demo legalább ilyen látványos, ha nem látványosabb PC-re is. A nagyobb baj, hogy sehol sincs az az állejtés, mint egy quake, stalker vagy far cry esetén. Egyszerűen már a kezdeteknél szemmel látható, hogy alig van előrelépés.
-
Prof
addikt
Valamit nem jol csinaltal akkor, mert a PC-s VGA karikkal sokkal jobb grafiak erheto el mitn a konzolokon, nem 720p megy felskalazva. Attol hogy ugyanazon jatek van konzolra es PC-re a kepminoseg eg es fold.
A konzol 720p medium beallitas amit egy AMD APU is tud sokszor sok jateknal 20-ezerert. -
Egy viszonylag pontos, valos ideju globalis illuminacio messze a legnagyobb ujitas lenne a jatekokban az utobbi evekben. Nagyon sajnaltam amikor ue4-bol kivettek.
Sok jatekosnak talan nem tunik egybol fel (azert is szidjak a deep down demot) de a fejlesztok dolgat hihetetlenul megkonnyitene (nem kellene sokszaz lathatatlan fenyforrast felpakolni a palyara ami az indirekt megvilagitast szimulalja) es a belso terek is sokkal hangulatosabbak es valosaghubbek lennenek.
Abu nem tudod, hogy a Mantle ezen segitene-e. Mondjuk ertelme nem igazan lenne ha csak amd-n fut.
-
mzso
veterán
Van aki még eljátszogat ezzel a módszerrel.
https://www.youtube.com/watch?v=2UfSw_FipucViszont a Brigade motor egyik fejlesztője ilyeneket írt:
"cone tracing looked promising at some point, but I think Epic dropped SVO cone tracing from Unreal Engine 4 because it is not very practical for any scene larger than a room + despite giving noisefree GI, it has a lot of discontinuity artifacts related to the voxel resolution. And to get perfect reflections the cone radius needs to be so small that it basically approaches a path tracer." -
(tudtommal) nem. A hibrid architektúra az a hUMA és társai, amivel a proci (apu) gpu-ja ugyanahhoz a memóterülethez hozzáfér amihez a cpu magok is. Az csak Kaveriktől kezdve lesz az AMD apu-kban.
A mantle maga bármilyen gcn-es kártyával használható lesz, lényege hogy elkerülje a dx-et/ogl-t és közvetlenebb hozzáférést nyújtson a játékmotornak a hardverhez. Ezáltal sokkal gyorsabb pl rajzolási műveletek végrehajtásában (hogy pontosan mennyire, majd hó közepe fele kiderül). A diákon is csak kompatibilis radeonokat (tehát gcn architektúrájuakat) írnak igényként, illetve nem véletlen a 290x megjelenése sema cél szerintem egyértelműen az, hogy pc-n apu-kból is jó játékteljesítményt ki lehessen hozni mantle + kaveri párosítással, de magához a mantle-hez nem kell kaveri (más apu még nem támogatja tudtommal a hUMA-t), de még csak amd proci sem.
amúgy lásd itt
(works with all gcn gpu-s) -
BiP
nagyúr
Szerintem inkább valami devkitet futó, vagy játékmotorral előre renderelt trailer.
De itt van 2 videó, ami fixen gameplay: gamepod(#53) Keksz03: GCN-es videókártya kell. Diszkrét kártyából ez a 7-es szériától vagy APUból Kabini/Temash alapú.
Tudtommal CPU-ból nem kötelező az AMD, de nem lennék meglepve, ha előnyt jelentene. -
Keksz03
senior tag
Lehet hülye kérdés de ehhez a Mantle API-hoz most csak a HD szériás VGA szükséges vagy CPU-ból is kell az AMD?
-
nem értek egyet. én spec nem látok semmi utánozhatatlant (és nem vagyok elvakult, elismerem a konzolok erejét és előnyeit) És amúgy is azt mondtam, hogy ahogy a bf4 kinéz és fut (fullhd high/ultra @ 50-60 fps), nem látok semmi olyan ég és föld dolgot a videón, amit el se tudnék képzelni hogy pc-n fusson (pláne várhatóan mantle-al)... nem azt, hogy a bf4 szebb...
-
Loha
veterán
válasz
#65675776 #36 üzenetére
A DX önmagában is elég ahhoz, hogy a GPU-k tudásának jó esetben is csak a felét tudd kihasználni. Ezért kell ugyan ahhoz a látványhoz messze erősebb vas PC-ben. Maga az API elviszi azt erőforrások jó részét.
Szerintem erősen túlzol, de majd meglátjuk a Mantle mennyi gyorsulást hoz és akkor lesz viszonyítási alap.
-
válasz
Menthirist #44 üzenetére
Hmm. BF4 megjelenítése a Deep Down-hoz képest egy rakás szar. Az árnyékolás, megvilágítás, global illumination, ambient lighting, önárnyékok, szóval az egész fény-árnyék megvalósítás és a bump-mapping is úgy szembeszarja a BF4-et, hogy szerencsétlennek még pislogni sincs ideje. Aki ezt nem látja az vagy vak vagy csak direkt kötözködni akar és kiemeli azt, amibe akármilyen apró módon bele lehet kötni.
Összhatásban egyértelműen köröket ver a PC-re a Deep Down. Aztán később majd kiderül, hogy mi lesz még belőle ha a fejlesztők jobban megismerték a nextgen lehetőségeit.
Én PC-t részesítem előnybe, mivel pl. univerzálisabbnak tartom, de elvakult nem vagyok. Ami ott van az ott van és bizony most könnyen lehet, hogy beruházok egy PS4-re jövő év elején. -
Jack@l
veterán
@Abu:
Az a hír járja, hogy igen nagy textúrák lesznek az új COD-ban, minimum gépigénynél is 6 giga ramot irnak pc-re. Nem lehet hogy emiatt van butítva a konzolos verzió? http://www.neowin.net/news/infinity-ward-720p-xbox-one-port-of-call-of-duty-ghosts-is-due-to-resource-allocation -
Hát én is többet vártam egy szuper-extra-exkluzív PS4 Killzone-tól, ami köztudottan mindig az extrém jó grafikára való törekvésről szólt, és mivel eddig minden killzone ps exkluzív volt, így fel sem merült semmiféle pc-s vagy xbox one-os megalkuvás a készítésekor:
mikor lesz már normális tesszelált kő
és hogy nem, pár effekttel akarják takargatni a hiányosságokat
no és persze normális talaj textúraui: ezek hivatalos screenshotok
amúgy személy szerint semmi olyat nem látok a deep down alatt sem, amit elképzelni se tudnék pc-n, különösen egy bf4 ultra után. Pláne hogy végig zárt terület van a jelenetben, azzal meg mindig iszonyat sokat lehet trükközni.
-
Jack@l
veterán
Én még mindig cak a trutyi felbontású textúra és bump mapeket látom a videón. Meg pár jó fényes particle-t, ami próbálja jól elfedni ezeket és az amatőröknek leesik az álla ettől.
Vagy négyszer ekkora felbontású textúrákkal/mapokkal nincs erről videó?
Meg nem ártana mondjuk egy rendesen megvilágított scene sem(mondjuk nappal nyílt terepen), ahol látunk is valamit a tárgyakból... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez volt az Unreal Engine 4-ben, de elkaszálták és visszatértek az UE3-as megoldáshoz.
Az Epic legnagyobb problémája az volt, hogy a GPU-t használták az implementációhoz, viszont nem fértek hozzá direkten a VRAM-hoz. A WDDM-en keresztül nem volt stabil a rendszer. Úgy képzeld el, hogy játszottál és egyszer csak elment a világítás. Próbálták megkerülni a WDDM-et, de túlzott munka lett volna minden egyes architektúrára egy szoftver rendert írni, ami ráadásul a jövőben érkező architektúrákon nem is működne.
A Sony egyébként pont ugyanezt megcsinálta a PS4-re (WDDM nélkül naná, hogy ment), csak átálltak PRT-re, mert ezzel nem kell felépíteni egy octree adatstruktúrát a működéshez. Persze a 64x64x4-es 3D-s textúra nem kedvező, de jobb ezzel küzdeni mint az octree-vel. -
lenox
veterán
http://on-demand.gputechconf.com/gtc/2012/presentations/SB134-Voxel-Cone-Tracing-Octree-Real-Time-Illumination.pdf
Ilyet lattam, nyilvan nem prt. De amugy jo lenne ha a jatszhatosag vagy az otlet lenne a legjobb feature-e a jatekoknak, valamennyire gaz azert, ha minden tech demo. Persze az is kell.
#36: Akkor minek egy 3rd party megoldást alkalmazni, ami ráadásul még csak nem is jobb?
Eredetileg azert, mert multiplatformos. Hogy ma minek, az egy jo kerdes, de szerintem ezt meg is valaszolta a tortenelem.
-
jedis
senior tag
Nekem is tele volt már rég a t..öm azzal, hogy én annyiért veszek egy videó kártyát, amennyibe egy komplett konzol kerül, azért hogy olyan grafikát kapjak, mint azokon ! Rég óta tudni, hogy ennek az SW az oka, és eddig nem is nagyon tettek semmit ez végett ! Örülök a Mantle-nek, és ha tényleg csak 10-20%-ot dob a sebességen, már sok embernek az is elég lesz, akik eddig határon játszottak netán ( 25 frame/sec ) ! Pl. én anno azért cseréltem le a 6950-esemet egy 7870-esre,mert a Crysis3 High-ba, igen csak be-be köszönt a 25 frame/sec alá néha ! Jó , tudom a 6950-es nem GCN csak példának említettem ! Azon se csodálkoznék, ha később meg egy külön ( gamer)oprendszert is alá raknának ( pl. linux és társai (Valve)) !
-
#65675776
törölt tag
A DX önmagában is elég ahhoz, hogy a GPU-k tudásának jó esetben is csak a felét tudd kihasználni. Ezért kell ugyan ahhoz a látványhoz messze erősebb vas PC-ben. Maga az API elviszi azt erőforrások jó részét. Az OGL meg ebből a szempontból sem különb semmivel sem a DX-nél, ugyan azokat a korlátokat állítja fel. És a jelek szerint sem a MS, sem a Khronos nem igazán foglalkozik azzal, hogy ezen változtasson. A jelek szerint nem igazán érdekli őket a hatékonyság. Márpedig tetszik, nem tetszik, hatékonyságban a konzolok köröket vernek a PC-re. A Mantle ezen változtathat.
Egyébként igen, az MS miatt süllyedt el. Mert a DX eljutott oda, hogy legalább olyan jó, mint az OGL, ráadásul ott van natívan az OS-ben. Akkor minek egy 3rd party megoldást alkalmazni, ami ráadásul még csak nem is jobb?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha azt gondolod, hogy a BF4 nextgen, akkor tévedsz. A játék azokat az effekteket használja, amiket manapság is szokás, csak valamivel jobb minőségben. Egyelőre semmi sem igazán nextgen, mert technológiai előrelépést nem mutat fel, csupán ugyanazt tálalja szebben.
A nextgen az a technológiai szintlépésről szól. Most például az ODT OIT-re cseréléséről, az aktuális SSAO-k MVDO-ra váltásáról, és a radikálisan újszerű megvilágítási modellek implementációjáról újszerű árnyékkezeléssel, például valamilyen voxel cone tracing megoldás. Ezeket a konzolok nagyon tudják a PC pedig jelenleg semennyire. Most kell a problémamegoldást elvégezni, és nem akkor amikor már a fejlesztő azon gondolkodik, hogy a konzolos csúcseffekteket mire cserélje PC-n.
Aki szerint ez nem gond, az becsukott szemmel jár. -
Loha
veterán
Maximum beraksz a helyére egy rosszabb minőségű rendszert, amivel a konzolra írt játék grafikája jobb lesz. Én eddig a BF4 esetében csak azt láttam, hogy már most nem csak a felbontás és AA különbség, hanem egyes kevésbé feltűnő effekteket is butítanak a PC-hez képest a nextgen konzolokon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És hogyan implementálsz PC-re a konzolból egy Sparse Voxel PRT Cone Tracing eljárást, ami speciel az egyik legnagyobb fícsőrje lehet a nextgen játékoknak? Maximum beraksz a helyére egy rosszabb minőségű rendszert, amivel a konzolra írt játék grafikája jobb lesz. Az UE4-ben eredetileg SVO Cone Tracing volt, de az Epic kivette mert nagyon instabil volt PC-n és a DirectX, illetve főleg a WDDM volt az oka. A hardver egyébként tudná, csak kell rá egy jobb API, egy olyan, ami nem rejti el előled a memóriát.
-
Loha
veterán
válasz
#65675776 #28 üzenetére
A csigalassú konzolok fogják vissza a fejlődést egy ideje, ennek ékes bizonyítékai mostanában jelennek majd meg hála az új konzolgenerációnak, ami szintén vissza fogja majd a fejlődést évek múlva.
OpenGL az MS miatt süllyedt el, mert amíg nem lett saját versenyképes konzoljuk, nagyon jól tudták, hogy nincs sikeres oprenszer játékok nélkül. DX fejlesztése is csak az Xbox 360 sikere után lassult le.
-
Raysen623
addikt
Kérem szépen ez is egy újabb szög az NV készülődő koporsójába!!! Így kell ezt csinálni á lá AMD
NV csak nyugodtan techdemozzon, ezalatt a konkurencia meg lenyúlja a piacot....Ebből is látszik milyen idióták vannak az NV-nél! Lehet hpgy vannak ötleteik, de gőzük sincs arról hogyan adják el a piacon... -
#65675776
törölt tag
A Mantle támogatáshoz semmi más nem kell, minthogy a GPU GCN architektúrájú legyen. A 7870 ilyen, ergo támogatott rajta a Mantle.
Loha: A fejlesztőknek már jó ideje a tökük kivan a DX és az OGL idióta kötöttségeivel és csigalassú fejlődésével. Már legalább 5-6 éve főleg ez fogja vissza a sw oldali fejlődést, és a hw képességeinek kiaknázását.
Az OGL nem véletlenül süllyedt el a DX-szel szemben. Egyszerűen semmiféle előnyt nem nyújt a MS API-jával összevetve, ráadásul a támogatottsága is eléggé összevissza. Win alatt semmi sem indokolja, hogy erre írjanak meg egy játékot.
-
kona005
senior tag
Kíváncsi leszek mikor lesz ráírva az Nvidia karik dobozára hogy Mantle by AMD
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Többet fizettek és azért, hogy kódokat kapjanak, illetve ez a szerződés egy reklámszerződés is, ami kimondja, hogy bármelyik gép, amivel kapcsolatban a BF4 szóba kerül az csak AMD processzort és VGA-t tartalmazhat. Ez megért nekik ennyi pénzt. A Mantle támogatása Repi ötlete volt, ő jött elő vele, és akkor is ott lenne, ha az AMD az EA-vel nem köt szerződést, mert megoldást akar a problémáira.
[link] -
mikka07
tag
Most készülök gigabyte radeon 7870-es kártyát venni az lenne kérdésem hogy tudja a mantle api-t?Olvastam hogy tudja csak annyi kavarás van videokártyáknál(7870 ből van tahiti le is ami kb 10% gyorsabb ) hogy elég nehéz követni inkább megkérdezem. UI most nézem hogy tudja kicsit elhamarkodtam a kérdést
-
Loha
veterán
-
Spancho
senior tag
A 7770 már most jó árban van ,és még biztos megy lejjebb is.
Csak az a baj ,hogy most van megint konzol generáció váltás ,és úgy megugrottak már most a gépigények ,hogy csak pislog az ember
Eddig se volt Full HD-ra tervezve a kártya ,de később elég gyenge lesz már játékra.
(mondjuk én még arra is emlékszek ,hogy az NFSU main menüben csak 800x600-as felbontás volt.Most meg beindult a full hd mánia pár éve...) -
dgabor80
tag
Szerintem itt nem pont a játékok száma a korszakalkotó vagy hogy GCN kártyánk van-e...hanem a kezdeményezés, az hogy sikerre tudták vinni ezt a sokak által már nagyon várt dolgot...és hogy egyáltalán ekkorát mozdult a konzolok mellett "elhanyagolhatónak" gondolt PC-s piac...
Meglódultak a hardveres dolgok...gyártók...a fejlesztők...erre évek óta nem volt példa...jó hogy felráztak végre mindenkit!!!
Kedves Mikeee89
40 ezres kártyák...elég sok 7850 és 7870 van már ebben az árszegmensben itt a hardveraprón...amik azért nem belépőszintűek...még full HD-ben sem
7770-et már 22-24-től lehet venni és állítólag ők profitálnak majd nagyon sokat ebből...(ha jól láttam 48-49 ezertől már lehet ATI R9 270X-t is szerezni bizonyos helyeken
)
-
Decemberben élesben tesztelheted, a BF4-ben.
Én is tűkön ülve várom már.:-)
A kisebb cgn-es kártyákkal rendelkezők, biztosan nagyon várják már. Mert ha igaz amiről beszélnek, akkor egy 40 ezres vga is élvezhető sebességgel fogja futtatni.
A hírhez: ez tényleg nem sok egyelőre, de szerintem idén (is) még sok olyan hírt fogunk olvasni, amiben a Mantle mögé beálló cégekről olvashatunk. -
Fiery
veterán
Nagyon helyes. Kivancsi leszek, erre mit lep az nVIDIA. Vagy egy brutal nagy GPU-val probalkozik, es nulla vagy me'g kisebb marginnal, vagy megprobal valami zsenialisat elohuzni a kalapbol. A "hagyomanyos" harcviseles a Mantle+GCN elleneben keves lesz. Erdekes 2014-es ev all elottunk
-
hypno skate
senior tag
Miért van az, hogy nekem ilyenkor mindíg az jut eszembe, amit Csodabogár mondott a harckocsiról a Kelly hőseiben.
"Én csak vezetem, de hogy mitől megy..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel PC-n a nagyobb kiadók átálltak arra a modellre, hogy házon belül megoldják a motorkérdést, így az UE3 sikere sosem lesz megismételhető. Nem lesz elég potenciális licencelő.
Jelenleg több játékot fejlesztenek Frostbite 3-ra, mint UE4-re vagy CryEngine 3-ra. Ez csak azért van, mert új stratégia szerint megy manapság a játékfejlesztés.A CryEngine és az Unreal Engine 4 az MMO-k melegágya lesz, ahol még mindig kedvezőbb licencelni, mint nulláról felépíteni egy rendszert. A nagy kiadóktól és fejlesztőktől azonban semmi jóra nem számíthatnak.
-
Sinesol
veterán
Egyébként az lehetne az igazán nagy áttörés ha az Unreal Engine4 is megkapná a Mantle támogatását, hiszen ha megnezzük az elmult évek jatekait az Unreal Engine3 igencsak népszerü a jatekfejlesztők köreben, talán az egyik legelterjedtebb jatekmotor, mai napig rengeteg jatek hasznalja, valoszinüleg az utód esetében sem lesz ez másképp.
Söt meg merném kockaztatni hogy a szeleskörü Mantle terjedéshez elengedhetetlen az Unreal Engine tamogatsas, azon bukhat el ha kimarad, hiszen kismillio jatek hasznalja a motorjukat, mig a crytek, dice termékeit csak 1-2.
-
Engem érdekelne egy olyasmi teszt amiben látszik a mantle hatása a BF4-ben. Nem tudom ki-be lehet-e kapcsolgatni. Meg, hogy a jelenlegi catalyst támogatja-e már.
-
WayneGace
őstag
Azért ez még mindig nem olyan sok. Szóval februárig lesz két játék, ami használja. Következő év végéig mennyi lesz? Mert még konkrét cím nincs, csak ez a kettő. Talán 4?
-
A nap híre. Az elején kicsit féltem, hogy ki fog fúlni az egész a bf4-ben mert nagy volt a csönd, de ha már a crytek is beállt mögé az jelent valamit.
-
BiP
nagyúr
Nagyon tudhat valamit ez a Mantle, ha ennyien rákaptak. Úgy értem, elméletben tudjuk már, hogy mire jó, de a gyakorlatban is jó lehet a cucc. Csak lássuk már
Mondjuk nem is baj, hogy lelkesek a fejlesztők, mert a széleskörű támogatás kell is ahhoz, hogy elterjedjen rendesen.(#2) adamssss: Igen, én is tartottam tőle, hogy a korlátozott felhasználási lehetőségek (pl. kötelező mellé DX/OpenGL api is) majd elriasztják a stúdiókat. De ezek szerint tényleg nagyon jó lehet, ha ilyen sokan, és főleg nagy címek mögött álló fejlesztők is bevállalják.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- Milyen légkondit a lakásba?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- ASUS notebook topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 256GB
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i5-10G I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest