Új hozzászólás Aktív témák
-
Banano
tag
A gyürü szövetsege is megalakult...
-
janos666
nagyúr
A DV-vel nem az a baj, hogy kevesen támogatják, hanem hogy zárt és nem ingyenes (bár nyilván valahol ebből fakad az is, hogy kevesebben támogatják).
Nem csak az itt lényeg, hogy a TV, lejátszó vagy lemez árcéduláján tételesen ott van-e hogy pl. 0, 1, 20, vagy 100 dollár volt abból a Dolby sarca, hanem hogy ha bármi más kiegészítő eszközt akar valaki készíteni, akkor nem feltétlenül van lehetősége leszerződni, és áthárítani a díját a későbbi vevőkre, mert túl nagy tőke kéne, és adott esetben lehetetlen lenne portábilisan csinálni a várt eladásokkal, vagy esetleg "horror" áron kell megvennie a kis számú vevőnek, ha mégis kell nekik.
Már most is jelentkezett például az a probléma, hogy lehetetlen több ezer dollár alatti extra hardware nélkül egyszerű egyedi tesztábrákat megjeleníteni DolbyVision képmódban a TV-ken. Akár csak tesztekhez (mint amiket a Ph-n is láthatsz néha), vagy hogy otthon segítségül hívd őket a gyári képmód beállításaihoz (megnézd kicsit egyértelműbben, hogy melyik menüs kapcsolónak mi a hatása).
-
vlevi
nagyúr
válasz
#33253120 #60 üzenetére
Vagy, majd valakik mások alakítanak egy másik szövetséget, és mi, felhasználók szivunk azzal, hogy egymással nem kompatibilis szabványok közül kell választani.
Blu-ray vs HD-DVD, Active vs Free sync, HDR-ben ott a Dolby vision, amit csak kevés eszköz támogat, és lehetne folytatni a sort. -
#33253120
törölt tag
Ez nem nekünk szól.
Ez megint a pénz.
Te, meg én, meg ő megalakítjuk, és kiadjuk az elvárásokat. Mire mindenki gyártani akar addigra szabvány lesz.
Aki nem volt benne az elején a gyártók, vagy a tartalomszolgáltatók közül, és ilyen formátummal kapcsolatos dologgal akar pénzt keresni az pedig fizessen amikor belép, és amikor előállít. -
Partz
senior tag
Az UHD BD a 4K-t 60 fps-ig támogatja, 8K-nál jó lenne a 120 fps. Csak megint ott tartunk, hogy a HDMI lesz a szűk keresztmetszet. Mivel a hdmi 2.1 tömörítve támogatja a 8K 120p-t, ez által lehet a jobb lejátszók előnyüket vesztik majd.
Chroma 4:2:0 8K-nál szerintem elengedhetetlen lesz, így is 4K szintű színfelbontást kapunk, ami több mint bőséges filmes tartalmakhoz. Inkább az ósdi YCbCr helyett kéne alkalmazni a hdr PQ-ra optimalizált ICtCp -t.
Az a baj az uhd-bd kicsit elkapkodott lett, hiányoznak a statikus metaadatok, a 12 bit (amire optimalizálták az egész PQ-t), jelenleg nem rec.2020 színtérre masterelnek. Igazából a BT.2100 hdr szabványt kellett volna alkalmazni, ami egy évvel az uhd-bd szabvány után született, a Dolby nagyon jól kitalálta ezeket.Ezért is várós a 8K szabvány, remélhetőleg kozmetikázzák a 4K hiányosságait és végre egy kiforrott hdr-t kapunk.
Ezt a szövetség dolgot én is baromságnak tartom.
Freddy S
8K BD szabvány még kilátásban sincs, a BDA nyilatkozata szerint. Először a 4K BD-ből szeretnék kihozni a maximumot és így is évről-évre nő az eladásuk. Szerintem ez még egy 4-5 éves távlat.
-
janos666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #56 üzenetére
ha a kép egyetlen egyszer villan fel
Tudom, egyértelműen látni halványan a másikat, de számomra az tolerálhatóbb, mint amikor "szétolvad" a kép. Sokkal kivehetőbb az eredeti geometria (gondljunk most pl. mozgó szöveg olvashatóságra, ne csak "állejtős látványra").
Ha a VRR range alatt használod a BFI-t duplázás helyett (pl. 25-ről 50fps-re, ha 30 vagy 45 a range alja), akkor csak egyszer kell villantani (<<30 mindenhogy gáz).
De igen...ingyen sört8k-t mindenkinekkenyér ésilyesmik helyett! -
-=RelakS=-
veterán
Azt azért megéri megjegyezni, hogy akkor lesz csak jó a mozgásélesség, ha a kép egyetlen egyszer villan fel. 120Hz és bekapcsol ULMB mellett egy 60Hz-es videó nem elmosódott, hanem szellemképes. Az elmosódást ugyanis két dolog hozza létre: A lassan átálló pixelek, és a kitartott kép. Ha a képet nem kitartod, hanem többször felvillantod, akkor értelemszerűen két időpillanatban két különböző helyen látod ugyanazt => szellemkép. A CRT-nél a kép azonnal megjelent, és a kitartása a gyors halványulás miatt gyakorlatilag 0 volt, ezért volt tűéles 60Hz-en is.
LCD-nél még az meg lehet esetleg csinálni, hogy sávos háttérvilágítás legyen, alacsony válaszidejű pixelekkel. Így ha már az adott háttérfényhez tartozó sorok átálltak az új képre, akkor a háttérvilágítást át lehet állítani arra a sorra, a fényerőt meg az épp megjelenített képkocka időtartama alapján lehetne állítani.
Még egy megjegyzés a 240Hz-hez, ez most nem mozgásfelbontás, hanem kép törés (screen tearing) miatt:
Beállítottam a Quake Championst úgy, hogy 60-70fps között működött.
60Hz-re állított monitorral tudjuk, milyen ótvar, folyamatosan rohangáló "ketté tört" kép.
120Hz-re állított monitorral már jobb volt, de még mindig látszódott a gond, és ideges volt a mozgás.
240Hz-re állított monitorral majdnem olyan volt, mintha G-Sync-et használtam volna. Szinte egyenletes mozgás, képtörést egyáltalán nem láttam. Persze, nagysebességű kamerával felvéve látszott, hogy ott van az, de így mindenféle trükkölés nélkül, simán jó volt a kép. A magyarázat? Kb három, teljesen jó képet láttam, illetve minden negyedik képen volt törés, ami viszont olyan rövid ideig látszódott, hogy nem vettem észre.Viszont mintha nem kicsit eltértünk volna a 8K szövetségtől
-
janos666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #52 üzenetére
Tartósan és magasan 60 feletti átlag fps mellé (pl. jellemzően 80-120 közt ingázva, csak néha, pontszerűen kiesve onnan, durván 100 köré átlagolva) szerintem már többet ér a VRR, mint a BFI. Viszont sokszor 30 felett (akár 45+, néha akár 60) van a valódi VRR range alja, és valahol valami duplázza a kisebb értéket. Márpedig alacsony fps mellett gond csak a mozgásélesség is BFI nélkül, ezért próbálnám én ide betuszkolni a --- mondnjuk úgy --- "adaptív BFI"-t (pl. 30 fps-t BFI-vel duplázni 60-ra, ami így beesik már pl. egy 45-90 VRR range-be, de a 30fps is csak annyira maszatos, mint a 60fps).
Ehhez minden egyes háttérfény lépcsőt pontosan abszolút értékű fényerőnek kéne tudni megfeleltetni, de ez nem lehetetlen, régen is volt már olyan prof. monitor, ami tudta ezt (százalék csúszka helyett cd/m^2 értéket lehetett betekergetni az OSD menüben, csak végig kellett mérni a gyárban, és bedobni egy apró LUT-ot a firmware-be, ami a háttérvilágításra vonatkozik).
Plazmáknál azt hiszem játszogattak valami hasonlóval. Adress While Display néven emlegették, ha belenyúlnak soronként a képbe (majdnem mint a CRT, csak nem pixelről pixelre, hanem sorról sorra), de sohasem bogoztam ki részletesebben (szemre sohasem "csíkozott" a Kuro gyors mozgásnál sem, a Panasonic ránézésre is <1080 soros képélességű FullHD3D-je pedig szerintem más volt).
OLED-en érdekes ötlet lehet, de LCD-n arra is "kell" a BFI, hogy a lomha válaszidőt is elmaszkolja (ami sokszor magasabb, mint amit a papíron olvasunk g2gf értéket). De nem akarom megtippelni, hogy milyen gyors TCON kéne hozzá.
-
PuMbA
titán
10-15 darab 65mm-es film lesz csak értékelhető 8K (például 2001: Space Odyssey, Lawrence of Arabia), azért meg felesleges az egészbe pénzt belerakni, mert a többi 10,000 darab film meg marad ugyanolyan minőségű
A mostani 4K cuccok még 10 évig bőven elegek lesznek, mert még most sem minden mozifilm 4K, hanem csak 2K (1080p), mint a Star Wars 2 vagy 3.
-
-=RelakS=-
veterán
60Hz-et látom, ha nem kimondottan a képernyőre nézek, hanem mellé (régi CRT-s emlékek), amúgy pont nem zavar.
Változó képfrissítéssel talán úgy lehetne megoldani, hogy amikor a kép fele már le meg van jelenítve, akkor a felső sorokat el kell kezdeni kifeketíteni, így gyakorlatilag egy fél képernyőnyi adattal lenne tele folyton a kijelző. Szóval nem a háttérvilágítás villogna, hanem a képfrissítésbe kellene bevinni trükköt (kiírja a kijelzőre a következő sort, majd egyet töröl. Megint kiír egyet, megint töröl egyet, stb) -
janos666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #49 üzenetére
Én még a 100Hz-es 50+50 BFI-t is tolerálom (LG OLED-en szó szerinti black frame), kb egy óra volt megszoknom elviselhetőre, majd másik pár óra elfogadhatóra. A 120Hz-es 60+60 BFI-t néhány hét után szintén nem is látom (tényleg meg kell néznem a menüben, hogy be van-e kapcsolva, vagy legalább széttárt ujjakkal lengetni a képernyő előtt a kezem).
A plazmákat is egyszer kellett megszoknom egy-két hét alatt, aztán hiába látom már őket alig, nem szoktam el tőlük, ugyan olyan villogás-mentesnek látom rajtuk a képet, mint egy BFI nélküli LCD-n.
Persze aki direkt a hibát keresi a BFI-ben és nem akarja megszokni, azt mindig zavarni fogja a 240Hz-es is.A BFI-vel csak az az igazi baj játékhoz, hogy nem igazán VRR kompatibilis (bár valamennyire biztos össze lehetne hozni, pl. hogy mikor kimászik az fps a kijelzőpanel stabil VRR zónája alá, akkor nem egyszerűen duplázni kezdi a vezérlő a képkockát, hanem kifeketíti a másolatot és felcsapja a fényerőt a duplájára, de valóban nagyon trükkös, komplikált játék lenne, hogy ne vegyük észre a fényerő ingadozást, vagy hogy mikor kezd el villogni és mikor hagyja abba, mert a váltás feltűnőbb, mint hogy állandóan villog-e).
-
janos666
nagyúr
Ez már 2k BD-re is igaz volt, főleg az öregebb és/vagy kis költségvetésű (de akár csak szimplán a helyzet adta szar körülmények [por, nedvesség, sötétség...] közt felvett) filmek esetén. Mindig sok függött attól is a BD-nél, hogy mit kezdtek az analóg zajjal (meghagyták szinte az eredeti szemcsésséget, finoman szűrték digitálisan, vagy rajzfilm látványt adtak neki agresszív NR + sharpen + stb algók sorával).
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, azt én is néztem, hogy a 120 és a 240Hz között nem nagyon tudok különbséget tenni, a 120Hz ULMB-vel meg még jobb is, mint a 240Hz O_O
8K egyedül a számítógép asztalhoz kéne (nagy felülethez kell a 4K, ahhoz, meg hogy szebb legyen, már a 8K), filmhez szerintem is felesleges, már egy valós 4K tájkép is észbontó.
Szóval a 8K a tévében leginkább a passzív 3D-vel lenne jó, mert úgy ugye kb 4K jutna szemenként, és nem kellene villogással fárasztani a szemet. Mondjuk a villogásra a 240Hz-es kijelző is megoldás, mert én már a 120Hz-en villogó háttérfényt sem látom, szóval ha a 240 képből 120 a bal, 120 a jobb szemnek szólna, én simán csak szellemképet látnék. Megjegyzem, hogy a gödöllői mozi pl pont azt csinálja, hogy egy képet hatszor villant fel, 3D-ben meg szemenként háromszor, egymással felváltva. Ez 24*6=144Hz normál, 72Hz 3D mozi esetén, és már ezt a villogást sem lehet szabad szemmel látni. Szerintem. -
Freddy S
tag
Fenébe is... De ha van egy jól eltalált film, akkor azért profitálhatok 8k ból? Vagy legalább is megnyugtató lesz nekem hogy a jó öreg Panaflex kamerák és Kodak filmtekercsek “biztosan a” maximális minőségét élvezhetem.
Azért nagy szerencse hogy a régi filmek ilyen nagy felbontásban is beolvashatóak. Olvastam pl George Lucas olyan modern akart lenni hogy a star wars 2 és 3 at digitálisan vette fel 1080p be. Vagyis azon részek soha nem lesznek elérhetőek rendes 4 vagy 8k ban... -
PuMbA
titán
Ez csak az elméleti dolog
A valóságban, ha leszedsz régebbi filmeket 4K-ban, akkor láthatod, hogy több filmnél a 4K-t sem éri el a minősége. Számít, hogy milyen optikát használtak, milyen filmszalagot, milyen a film szemcsézettsége, eltalálták-e pontosan a fókuszt. Az 1982-es Blade Runner 4K-ban láthatod, hogy még filmen belül is változó a jelenetek minősége.
-
janos666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #42 üzenetére
De nem épp azt mondtam, hogy pont a 8k-t hanyagolnám ki ezekből?
Na meg a 240 is nagyon messze van azért a 24-től. Akkor miért nem 1000?
Szerintem a 120 is bőven jó már, azzal olvashatóak maradnak a nem túl gyorsan száguldó, közepesen apró, mozgó betűk. Nincs olyan elkenődő, csóvába folyó hatása BFI nélkül se a képnek a folyamatos mozgástól (videójátékban szaladgálás, vagy filmben kamera pásztázás), valamint még határozottan sokkal folyákosabb, simább az érzése, mint 60-nak, míg 120-ról 240-re már nincs akkora nyereség (úgyhogy erőltetni szerintem kár).Amúgy film esetén a DB oldalon nyilván ugyan úgy kéne tömörítés. Csak nem szeretem az ilyen dolgokat, hogy előbb levágjuk a felbontást és utána még nyessük a bitrátát is. Ha úgy épülne fel a kodek, hogy nem támaszkodik erre a fix felezésre, akkor talán ideálisabban is ki lehetne használni az össz-méret és bitráta korlátot. A 4:2:0 egy analóg korszakból áthozott technika. Nekem ez olyan, mint hentesbárddal kezdeni a plasztikai műtétet, mielőtt előveszik az apró kis szikét.
A kijelző és forráseszköz közé pedig szerintem már rég optika kéne (akár rögtön duplex akkor is, ha aszimmetrikus). Kezdetektől nevetséges a "prémium HDMI kábel" biznisz. Egy LC-LC duplex optikai kábel olcsóbb, mint egy "márkás" HDMI és van akit zavar, hogy a réz HDMI meghal 10 méternél, olcsó optika elhúz 100m-t is, 100G-vel is...
-
Ahogy soroljátok - ez az egész annyira erőltetettnek hat, hogy én azt érzem: ezt csak páran akarják!
Nem a fogyasztók ,nem a közönség, és nem a filmes szakma....Remek, hogy a lehetőség megvan, de muszály mindig a maximum??
Nagyobb felbontás egyenlő nagyobb örömmel??
Erősen kétlem.
-
janos666
nagyúr
Jó, nyilván, ha 8k-ban 4k a chroma és 35mm filmről vagy 4k-s szenzorból jön az anyag, akkor OK. hogy úgyis 4k az anyag és 4k a chroma, a luma meg ott van dísznek hogy nagyobb számot írhass rá, de nyilván úgy értettem, hogy ehelyett legyen mondjuk "4k Premium", ami chroma subsampling nélküli 4k (mondjuk úgy "valódi 4k").
Egyik se nagyon látszik meg filmen, de épp ezért is mindegy.
Amúgy viszont jót tenne a PC és játékkonzol használatnak, ha emiatt alapértelmezéssé és nem kompromisszumos extrává válna a TV-ken a 4:4:4 mód, mint most.
-
PuMbA
titán
8K felbontást már nem bírnak kinyerni 35mm-es filmszalagból, szóval a 4K Blu-ray-ekkel már most szinte elértük a határt minőségben, illetve több film el sem éri a 4K minőséget, azaz már teljes pompában nézheted őket.
(#38) janos666: Chroma subsamplingot pont most kell bent hagyni, mert minél nagyobb a felbontás, annál kevésbé számít.
-
janos666
nagyúr
Lesz 8.20k szövetség is jövőre, aztán 8.21 egy évvel később?
HDR2222 falka? 77" testvériség? HDMI 2.2 paktum?
Szerk.: Ó, majdnem kifelejtettem a szélsőséges 3D lázadó sereget.Ezerszer több értelmét látnám az fps növelésének.
Na meg tömörített videó esetén a chroma subsampling elhagyásának, de még akár a 10 helyett 12bit HDR-nek is (mondjuk az végül is már van, de Dolby nélkül szabványosítva DB-hez is). -
Freddy S
tag
8K Blu-ray lemez lesz? Én nagyon várom a 8K-t egy 2m es oled tévén, hogy megnézhessem a régi kedven filmen készült filmjeim teljes pompájukban.
-
vlevi
nagyúr
Tudtok egyébként ajánlani olyan 4K filmet, ami valóban 4K (nem felskálázott), és UHD Blurayen elérhető?
Planet Earth 2, és a Blue Planet 2 -t ismerem, valami film kellene -
Minek ez a nagy sietség? Még a 4K tartalom is kevés nemhogy a 8. Ez még nagyon a jövő zenéje.
-
válasz
-=RelakS=- #28 üzenetére
Ráadásul, ha nem post-processingben rakják fel, akkor rendesen odatesz a tömöríthetőségnek...
-
vlevi
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #21 üzenetére
"Vagy csak simán ócójános hardverrel veszik fel"
Egy mai átlagos tükörreflexes fényképezőgép olyan minőségű FullHD videóanyagot vesz fel, hogy betojsz. És ez az átlagember számára elérhető árkategória, nem a többmillióba kerülő filmes kamera.
Nem hinném, hogy Hollywood-ban mobillal filmeznénekErről lenne szó : [link]
-
Apollyon
Korrektor
válasz
-=RelakS=- #23 üzenetére
A képzaj meg a mesterséges film grain effekt két külön téma...
-
-=RelakS=-
veterán
A régi film grainről tudok.
A digitális grainről meg a fényképezőgépem tudna pár szót mondani, olyan zajos képeket készít
Éjszaka a sportkamerám képe sem egy matyóhímzés, szóval van zaj bőven a digitális anyagban is.Videójátékokban nem szoktam bekapcsolni, mert minek? Már ha egyáltalán van lehetőség az állítására. A Duke Nukem Forever jár a fejemben, de lehet, hogy abban is ki lehet kapcsolni, már nem tudom.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
-=RelakS=- #21 üzenetére
A régi analóg fényképezőkhöz használt film fényérzékeny rétegében lévő ezüsthalogén szemcsék okozták a felvételeken előforduló szemcsézettséget, vagyis film grain-t.
A digitális fotózásban/videózásban meg csak azért van benne, mert hozzáadják ezt az effektet. Vagyis a felvevő eszköznek ehhez abszolút semmi köze, alapjáraton ez a technológia nem generál film grain-t a felvételeken. Magyarul az egyébként jó minőségű felvételt ezzel a szemcsézettség effekttel (utómunkával) szándékosan beszennyezik, mert azt hiszik hogy ez milyenjó...
Egyes videojátékok grafikai beállításaiban is lehet bekapcsolni film grain-t.
-
-=RelakS=-
veterán
-
vlevi
nagyúr
Igen, én is ezt tapasztaltam
Igaz, csak FullHD-ben volt tapasztalatom, mert úgy töltöttem le a legnagyobb magyar videómegosztóról, de az 1 órás sorozatepizód FullHD-ban alig volt 1Giga. H264 tömörítéssel, nem 265-el.
Azt hiszem, minden ilyen 4k, 8k cikkben felmerl az, hogy van-e a néző számára előnye? Már a 4k is necces, 55" fölötti megjelenítő kell hozzá, hogy egyértelműen kijöjjön a FullHD-val szembeni előnye.
De azért még fogok tenni 1-2 próbát, majd megnézem ugyanazt FullHD BD ISO-ban, és 4K ISO-ban is. De természetesen ezt is csak akkor érdemes megtenni, ha az az adott film valódi 4K, nem csak utólag felskálázott valami, és nincs agyoncsapva az utómunka során a túlerőltetett szemcsézettséggel. -
McSico
senior tag
Okés hogy haladunk a 8k felé, csak az a baj hogy ehhez képméret is kell. Mert hiába a nagy felbontás, ha hozzávetőlegesen kicsi a képméret, és nem látszódnak a részletek, mert a szem már nem érzékeli csak közelről.
-
Cifu
félisten
Streamingben biztos nem lesz annyi. Jelenleg a 4K-s streaming tartalmak (Netflix) 10-20 GB / 90m körül vannak , szóval a 8K kb a 150-200%-a lesz ennek (forrás függvényében).
A probléma, hogy a Netflix 4K is agyontömörített kategória. Nézz meg egy Netflix minőséget és egy BD minőséget egymás mellett... A normális minőségű 4K rippek 20GB felett vannak...
Nagyon sok értelme lesz a hülyére tömörített 8K-s tartalmat hangoztatni, ha minőségben egy jobb FHD szintjén lesz...
-
Miért ne férne el? Még a NHK tömörítésével is "csak" 3.7 GB az egy percnyi anyag, ennyi memória meg minden modern gépben simán van. 1 percet amúgy sincs eszköz, ami alapból bebufferelne, sokkal jellemzőbb a 2-5 másodperc, ami meg csak 125-312 MB, ennyi pedig még egy gagyi lejátszóban is van.
-
Streamingben biztos nem lesz annyi. Jelenleg a 4K-s streaming tartalmak (Netflix) 10-20 GB / 90m körül vannak , szóval a 8K kb a 150-200%-a lesz ennek (forrás függvényében).
mod: Az NHK codec-je egyébként pont a 10x-ét használja ennek: 500 Mbps (Audio + Video), de ez csak fölfelszíni sugárzásra lesz használva, streamingre - valószínüleg - nem. Ezzel egy 90 perces film kb 330 GB méretű. Amúgy TV-s scene-en elég sok grabbelt cucc fellelhető, vsz torrenten hamar meg fognak jelenni a raw és alacsonyabb bitrátával újratömörített 8K-s anyagok.
-
Slack
tag
Kicsit keresgéltem a neten, hogy mégis mekkora lehet egy tömörítettel 8k film. Sajnos nincs konszenzus: 10-24TB -ig találtam adatokat.
Még ha "csak" a 10TB -al számolunk, akkor is felmerül bennem a kérdés, hogy mikor lesz hozzá elég sávszélesség.
Másik dolog: 10TB/90 perc, azt jelenti, hogy percenként 133GB. Nos még ha lenne is megfelelő hálózat, akkor is felmerül bennem a kérdés, hogy a jelenlegi RAM árakkal mennyire is reális ez? Hogy lehet majd egy 8k filmet lejátszani?Valószínűleg kapunk majd sz*rrá tömörített 8k -t. Csak annak meg mi értelme...
-
hardzsi2
aktív tag
Szerintem az NHK-nak is csatlakoznia kellene, náluk a népszerűsítés már jóval korábban elindult.
-
wildpig
tag
"ha nincs mit nézni, akkor az emberek nem fognak 8K megjelenítőket vásárolni"
Damnbro, dehogynem. Csak egy jó karácsonyi akció kell a tech-tudatlan háziasszonyoknak, itthon is százezer számra nézik az 1080i-re felskálázott Barátok Köztöt a blekkfrájdéjes 4K TV-n -
Nehogy az legyen, mint a Betamax - VHS csatában. Tudjuk annak mi lett a vége...
-
qqzs
őstag
Majd ujradigitalizaljak a regi filmtekercseket...ha igy haladunk 16k nal mar a filmszalagok molekula szerkezete is lathato lesz
-
tibaimp
nagyúr
"Logó már van, célok vannnak,..." -- eggyel több az "n" mint kellene!
Nem azért, de egy meglévő stúdió, ami mondjuk van a Netflix-nek is, jó pár gondolom, felszerelni azokat 8K-s kamerával azért nem két forint, és nem is biztos, hogy most még ez a befektetés megtérülne, így jó hogy nem álltak a szövetség mögé.
Vagy hülyeséget írtam, mert minden mostani TV-s/ filmes/ profi kamera tudja a 8K-t? -
#04430080
törölt tag
Ezt is majd akkor fogom megvenni, ha nem lesz más. 4k TV -m is így lett
-
vond
MODERÁTOR
"Gyönyörű" lett ez a logó.
-
Vitamincsiga
tag
A 4k, a HDR-rel technológiailag most érett össze. Most vált megfizethetővé.
PC, Játékok, fotózás, videó készítés. Azaz Te! Mer miért is kellene passzívnak lenned? Csak nézni a másfél nm-t a falon?!
Ha meg nézni akarod, az NFL évek óta így szór. És nem kell a kábelt "nézni" csupán. Azzal, hogy a Disney is stream szolgáltató lesz, a 4k is hamarosan standarddá válik.
Szóval jó egynéhány esztendőbe telt, mire ez elérkezett.Ahhoz, hogy a 8k is bejárja ezt az utat kell 5-7 esztendő.
Befogja. -
myckie2
őstag
Natív 4K felbontású film is ritka, mint a fehér holló, erre már a 8K-t akarjuk erőltetni. Hát jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hetekig bírják töltő nélkül a Huawei sportórái
- Windows 10
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen routert?
- Billentyűzet gondom van
- Fel kell készülnünk a 2G kivezetésére
- Milyen TV-t vegyek?
- Sokat megélt veterán CPU-t hoz vissza a piacra az Intel
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- PlayStation Network (PSN) ajándékkártyák, feltöltőkártyák áron alul!
- Apple iPhone Xs Max 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i5-8GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest