Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
-
regener
veterán
Már bármely karival működő változata is van
LINK -
#82819712
törölt tag
A nap okossága UnknownNoob-é
a Nap poénja Csapoati -é
Menjetek haza nincs több díjam! -
UnknownNoob
tag
válasz
[CS]Blade2 #18 üzenetére
Biztos lesz nagyobb. 5700 XT alig több mint 250 mm2. Nagyobb Navi kártyákat 2020-ra jósolják (Radeon VII utódra kell it gondolni). A jelenlegi Navi kártyák valóban a Polaris nyugdíjaztatására lettek kitalálva, az már más kérdés hogy ilyen árakkal ezt nem kifejezetten sikerült összehozni
-
válasz
[CS]Blade2 #18 üzenetére
Nem bizony, plane hogy kollega linkelte feljebb, hogy teljesen rossz volt a szamolas, gyakorlatilag nincs erezheto hatasa a teljesitmenyre barmilyen felbontason sem, viszont tenyleg latszik a kulonbseg.
-
UnknownNoob
tag
4K 120 fps-nél valóban 48% lesz az extra terhelés viszont azt az apró részletet kifelejtetted hogy FHD 60 fps-hez képest 48%, nem 4K 120 fps-hez képest. Mivel 4K 120 fps-hez ~8 olyan erős gpu kell, ezért a valóságban ez 48/8 = 6% lesz. Jééééé, pont 6 mint a legelején. Hogy miért? Azért mert ez egy konstans. A render és a post process aránya egy fix érték. Attól hogy többet rajzol a gpu az arány miért változna? Feltéve persze hogy a render és a sharpening is lineáris költségű algoritmus.
Mondok egy hülye példát: a torta árának 6%-a az étcsoki. Attól hogy nagyobb tortát és / vagy sűrűbben csinálod nem változik az alapár és az étcsoki árának az aránya. Ha napi 120 db 4 kilós tortát készít a cukrászda akkor valóban 60 db 1 kilós torta árához képest 48% körül lesz az étcsoki, viszont ha mindig ahhoz a mennyiséghez hasonlítjuk amit elkészítettél, akkor az konstans 6%.
-
regener
veterán
ReShade-ben használtuk ezt (Content Adaptive Sharpening) sokat még mielőtt lett a PUBG-be Sharpening beépítve
Ott eléggé látványos volt és megérte bekapcsolni, itt ha jobban van megírva és kevesebbet "eszik" akkor meg már jöhet az ajánlott plecsni is.
-
GoldhandRent
őstag
Fel lett cserélve az előtte és az utána kép ! A homályos kép lesz a Fidelity: ON
Ugyan ezzel a képpel demózták annó a RAW és a JPG képek közti különbséget is
-
válasz
[CS]Blade2 #8 üzenetére
Jelenleg ha jol ertem, kizarolag ennek az effektnek a szempontjabol figyelve az 5700XT nem kozepkategoria, hanem konkretan az abszolut csucs.
Amig nem lesz nv implementacio, addig nem tudhatjuk, hogy azokon a kartyakon mivel jar a hasznalata, kb barmi lehetseges.
Amugy meg igen, ertelemszeruen ha valamilyen hw-en nem 1 ms kell egy kepkockahoz, hanem 100 microsec, akkor a fenti szamokat 10-el osztani kell. Ezert is irtam, hogy nagyon sok szempontbol nem pontos a szamolas, a vege az is lehet, hogy konkretan a merhetetlen kategoriaban lesz maga az effekt. Ha nem is most, akkor meg a kovetkezo generacional. -
Csapoati
nagyúr
Ezentúl FidelityFX-nek fogom hívni a szemüvegem.
-
[CS]Blade2
addikt
60FPS-nél
- 56,6 FPS maradna egy belépő kártyán, illetve ennél több, mert azt írja, hogy bőven 1 ezreden belül.
- 59,64 FPS egy középkategóriás 5700xt-n.
- csúcskártyán már 100-200 FPS alatt 1 FPS veszteséget sem jelentene.Mondjuk annyit is ér. A demo képhez képest az ilyenek kb 1/10-ét nem tudják.
-
Viszonylag egyszeruen kiszamolhato, ha a fenti szamolast helyesnek tekintjuk es elhisszuk a marketinget, miszerint a teljesitmenyigenye linearisan skalazodik a felbontassal.
Uye azt mondtuk, hogy
FHD 60fps eseten ~6% extra terheles, es ezt alapnak tekintjuk, akkor linearis skalazodas mellett igy alakulnak a szamok:
FHD 120fps: ~12%
1440p 60fps: ~10.62%
1440p 120fps: ~21.24%
4k 60fps: ~24%
4k 120fps: ~48%A magyarazat:
FHD: 1920 * 1080 = 2073600
1440p: 2560 * 1440 = 3686400 (~1,77x FHD)
4K: 3840 * 2160 = 8294400 (4x FHD)Persze, nem gyozom hangsulyozni, hogy ez egy _nagyon_ elnagyolt szamitas, maximum egy amolyan gyenge iranymutatonak hasznalnam, hogy erzesre sacc/kb ennyi lesz, semmikeppen ne tekintsuk ezeket a szamokat tenyszerunek, mert nem allnak tul stabil labakon, raadasul nem vesznek figyelembe egy csomo dolgot (fps ingadozas pl, illetve kicsit kifacsart modon ugy van szamolva, hogy az altalam irt fps az utan lesz annyi, hogy mar be lett kapcsolva a szuro, tehat ennyire viszi le az fps-t). Mondhatjuk ugy, hogy ugy kell szamolni, hogy megnezed mennyi fps-t akarsz, es felszorzod, es ha van annyi, es a marketing igaz, akkor a bekapcsolas utan annyi lesz, mint itt leirtam.
Tehat pl: a cel az, hogy ezt az effektet hasznalva legyen 1440p 120fps, akkor ha jelenleg van 1440p mellett 120*1.2124 = 145 fps-ed, vagy a felett, akkor ha bekapcsolod az effektet, akkor lesz belole ~120.De mondom meg egyszer, nagyon gyenge labakon all a szamolas, ne alapozzunk ra, amig nincsenek tesztek valos korulmenyek kozott.
-
Dr. Akula
félisten
"teljesítményigénye nem jelentős"
Akkor jöhet!
-
haxiboy
veterán
Egész jónak tűnik, ki kell próbálni, ha nagyon nagy a teljesítményvesztés akkor maximum kikapcsolva marad.
-
válasz
Geri Bátyó #2 üzenetére
Igen, amig FHD, 60hz(fps) a cel, addig abszolut nem veszes, plane ha ilyen szintu (vagy legalabb hasonlo) javulast hoz valos felhasznalas mellett is.
Sot, igazabol meg 120hz/FHD mellett is boven vallalhatonak tunik egy eros gpu mellett, 1440p meg 4k mellett viszont mar okozhat kellemetlensegeket meg akkor is, ha felbontassal linearisan skalazodik.
Tegyuk hozza, hogy valoszinuleg boven tulszamoltam az igenyt, siman lehet, hogy a szamolt erteknek a kb 2/3-ada a valos terheles, de lehet meg annyi sem. (Persze az is lehet, hogy megint marketing szamokat latunk, es a valosagban meg magasabb lesz a szamitasi igeny) -
Én is hasonlóképpen meglepődtem a különbségen.
Tényleg nagyon látványos. Már csak az a kérdés, hogy ez a valóságban hogyan fog jelentkezni, mert sokszor a tényleges játékokból szedett képeknél alig látni eltérést.
Viszont ez a kalkulált többletterhelés nem egy horror. Még talán egy RX570 mellett is bevállalható, pedig az lassan már a minimumnak tekinthető FHD mellett. -
Megmondom oszinten, altalaban az ilyen uj effektes elotte-utana kepeknel rendesen eroltetnem kell a szemem, hogy lassak is valami kulonbseget, de most ez eleg latvanyos.
Mondjuk, gondolom azert, mert nem egy konkret jatekbol van a kep, hanem egy direkt erre keszitett jelenetre eresztettek ra, de akkor is, brutalis a differencia, es ugy tunik, meg csak nem is eszik annyira sokat.Tegyuk hozza, 1 ezredmasodperc kevesnek tunhet, de 60hz az azt jelenti, hogy ~16 ezredmasodpercenkent van egy kepkocka, 120hz eseten meg ez ugye mar csak 8, amibe bele kell fernie minden masnak is, szoval -bar nem pont igy kell szamolni a sok parhuzamos task miatt- ez azt jelenti, hogy 60hz es FullHD eseten ~6% extra terhelest jelent az effekt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Spórolós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen program, ami...?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3095, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest