Új hozzászólás Aktív témák
-
távcsőves
senior tag
Nem azt mondtam használhatatlan az RTX sorozat, és a konkrétan a tied is. A probléma ott van, hogy az új eljárás sebesség előnye, khmmm, véleményes. Tessék 100% képpont melett összehasonlítani. Ez tipikusan az új nem feltétlen jobb példája, de valahogy mégiscsak bekellett annak állítani. Hogy az eredeti képpontszám 75%-án futt az eljárás? Hát, izzé, it's, just, works!
Jensen mondta, szóval biztos..
(Elnézést a késői válaszért, akartam rá reagálni már akkor, de elmaradt valahogy mégis.)
-
válasz
proci985 #124 üzenetére
Hát nekem a legjobban ez a cikk tetszett [link]a témában nagyon szépen leírja és példával hozza az előnyeit és a hátrányait is és az általam is említett rosszul működő hálóra is hoz példát De gondolom fejlesztők férnek hozzá a valós működési leíráshoz és használathoz , sőt a neronhálót nvidia tréningeli, nem is ők ,ha jól tudom. El kell nekik küldeniük.
ebből páran le tudják szűrni mi is a problémám azokkal a cikkekkel amik csak a negatívumairól( gamersnexus) beszélnek és hoznak példát .
"When DLSS Works Wonderfully"When DLSS Shows its Limits
-
proci985
MODERÁTOR
Brute force SSAA 1.3-1.4 kozotti ertekekkel mar egesz jo minoseget ad, 1.8-2.0 kozott meg foleg. Egyetlen problema, hogy 1080ps kep eseten mar az 1.3mas ertek is gyakorlatilag 1440pnek felel meg, a 2.0 pedig 4Knak. 4Knal meg 2.0val megvan a 8K, amit modernebb cimeknel kb semmi nem bir el jelenleg.
VRben SSAAt szokas hasznalni megoldani azt a problemat, hogy a Rift es a Vive pixeles nativ felbontason es az SSAAval egesz jol el lehet tuntetni a neha egeszen horribilis receket, amik ott a geometriabol es a pixelmeretbol is adodnak.
Tehat a brute force szvsz egesz jol mukodik, egyetlen problema, hogy a mukodesebol adodoan az "ertekelheto sebesseg" kriteriumot tenyleg nem teljesiti sajnos. VRben meg igazabol az 1080TI se volt kompromisszummentes megoldas emiatt par helyzetben. Pl Project Cars 2 eseten a muszerfalon a kijelzok (autokrol beszelunk) jellemzoen olvashatatlanok Rifttel 1.3mas SSAA alat. ami miatt vrben az a desktopon kontraintuitiv helyzet all elo pCars2 alatt, hogy SSAA fel 1.4re, texturak minimum mediumra (lowon rondak es sebessegbeli kulonbseg egy kb 2x4Kt biro videokartya eseten kb nulla), minden mas lowon, aztan ha meg van tartalek a GPUban (1060 / 480-580nal mar nem lesz), akkor ezutan lehet a tobbi beallitast feljebb tolni.
b.: a neural network se mindenhato sajnos.
egyebkent van valahol whitepaper a DLSS mukodeserol algoritmus szinten? kivancsi lennek, hogy pontosan mi a mukodesi elve.
-
s4hu|SyD^
addikt
Megnéztem már azokat az elhúzogatós képeket. Undorítóan elmosott a TAA. Nem igaz, hogy másnak nem bántja a szemét. Nem nehéz úgy éleket simítani, hogy az egész kép elmosott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a kis szaros drótok bonyolultabbak ennél. Az a baj velük, hogy rendkívül vékony a geometria, és nem igazán szereti ezt egyetlen élsimítási eljárás sem. Talán a brute force SSAA kivétel, de az sem annyira. Emiatt van az például, hogy a TressFX-ben van egy külön analitikai élsimítás a hajra, mert hasztalan bármilyen más általános élsimítással dolgozni, túl vékony hozzá a geometria, hogy jó eredményt adjon.
Emil Persson még régen közzétett egy Wire AA-t, amit kifejezetten ezekre a vékony geometriákra alakított ki. Ez is egy analitikai megoldás. [link]
A vékony geometria problémáját ilyen célirányos eljárással lehet csak megoldani. Se a TAA, se a DLSS nem fog segíteni rajta (valamennyit igen, de az félmegoldás), de úgy általában egyetlen értékelhető sebességű AA sem. Csak az a megoldás, ha magát a problémát kezeled direkten.
-
válasz
Cathulhu #119 üzenetére
hát pont ez a neuronháló lényege, hogy megtanítsd neki hogy ott nagyobb mintavételezés szükséges. A simított részeken a 4 K többszörösét használja. neuronháló mindenképpen kell mert ez adja az alapját a DLSS működésének.Persze értem mire írtad, hogy ehhez nem kellene, de ez elkerülhetetlen része a DLSS nek és ha a háló nem jól van tréningelve akkor rosszabbul is működhet mint egy sima bármilyen élsimítási eljárás.Nem tudom szerintem nem a felskálázásból adódik, ha erre gondolsz, de lehet igazad van, kellene még pár játék ehhez, hogy konkrétan megállapítsuk.
Egyébként közben már ilyen : -
Cathulhu
addikt
Kisebb felbontas mint a masik. Ha van egy 4K renderelt keped es van ennek a 75%-an renderelt keped, akkor utobbin ez mindig eroteljesebben fog elojonni, ami leginkabb mozgas kozben zavaro. De most el kell vonatkoztatni a konkret felbontastol, hogy szerinted az most magas vagy sem, mert ez attol fuggetlen, altalanos jelenseg. Ezert hozza ilyen esetekben a legjobb minoseget (meg ugy nagyjabol mindenhol mashol is) a supersampling.
Ahhoz meg nem kell neuralis halo, hogy detektalni tudj olyan teruleteket ahol a geometria nagyobb felbontast igenyelne. -
válasz
Cathulhu #117 üzenetére
Erre való a háló fejlesztése és optimalizálása.Szerintem nem ennyire egyszerűen működik, valószínűleg meg lehet tanítani rá, hogy ilyen objektumoknál fokozottan növelje a felbontást, mert elméletileg területenként vagy objektumonként tudod változtatni ezt. A kisebb felbontásból eredő hiba alatt azt érted hogy a 2880x1620 ( 75 %) miatt látszana ez ilyen csíkosnak? mert az még mindig egy nagyon magas felbontás.
nekem FHD alatt sem látszik ez tehát kétlem, hogy ez lenne a hiba forrása, Valószínűleg a neuronháló igényelne erre való tréninget és fejlesztést. Már amennyire én értek hozzá, ezt gondolom. -
Cathulhu
addikt
Az meg hogy ótvar..Érdekes a netes szakmai oldalak szerint pont hogy nem. 23% teljesítménytöbblet minimális minőségvesztés mellett.
Pedig takony. Nem Abu miatt, nem az AMD miatt, hanem a video miatt. Nem az zavar, hogy a 2km-rel odebb levo hegycsucson kevesebb fucsomo veheto ki, hanem hogy az 1 px szeles, nagy gradiensu vonalak (pl sator kabelek, elektromos vezetekek, keritesracs) vibralnak mint a rosszseb. Innentol kezdve kb hasznalhatatlan. Mindegy mennyire keves eroforras kell neki, ha kikapcsolom, akkor megkevesebb, hatranyba pedig nem kerul az ember.
-
MeszesKPT
őstag
Nagyon nem tetszik, hogy a felbontást is elkezdték piszkálni (ezt hagyják meg a konzoloknak). Mindig is próbáltak a gyártók trükköket alkalmazni, amit a felhasználó elvileg úgysem vesz észre (pl. Delta Color Compression), ezzel amúgy nincsen baj.
Ha egy eljárás annyira jó, akkor úgyis el lehetne adni, hogy milyen kis teljesítményveszteségért cserébe mennyivel jobb képet kapsz. Persze marketing anyagba még mindig sokkal könnyebb belerakni, hogy +x%-kal gyorsabb valami.
Mint pl. az MFAA, ami ugye az adott MSAA-n felül járul hozzá. Ez az egyik kedvenc Nvidia eljárás, amit használok. Sokkal szimpatikusabb lenne a DLSS, ha azt a 4K-n felül lehetne bekapcsolni.
A látottak alapján engem amúgy nem győzött meg az eljárás mostani szintje, mert sokkal jobban zavar az, ahol elvész a minőségből, mint amennyit hozna sebességben.
TL;DR hagyják békén a felbontást.
p.s.: Aki értetlenkedik, hogy 4K-n minek AA egyáltalán, az gondoljon arra, hogy 40" 2160p az pont olyan, mint 20" 1080p.
-
válasz
s4hu|SyD^ #108 üzenetére
fizix és gameworks azért nem raytrace/dlss kaliber
azok csak arra voltak, hogy kiszorítsák az amd-t, fejlesztésnek nevezni erős túlzás... (persze ha kellően rövidlátó vagy, örülhetsz az nvidia exkluzív effekteknek x játékban, de picit gondolj bele ez hova vezethet... nem elég szegmentált így is a pécés játékos környezet?)
cobra652: téged bizonyosan nem lep meg, te akkor is az nv-t véded, ha épp 90%-ról 95%-ra növeli a piaci részesedését valami ultramocsok húzással ...
-
s4hu|SyD^
addikt
Nem akarok nagyobb vitát kelteni, de AMD részről hol vannak ezek a fejlesztések? Bár NV kártyám van meg volt mindig, de attól még nem zárkózom el az AMD-től ha látnék olyat, hogy leraknak valamit az asztalra. Amit én bármilyen tesztben láttam eddig, hogy az AMD ha hozza is azt a teljesítményt akkor is többet eszik és/vagy jobban melegszik. Hiába olcsóbb kicsivel ha egyáltalán olcsóbb.
Alapból nem értem mi ez a köpködés, RTX, DSLL úgy technológiák amiknek még ki kell forrniuk évek alatt. Aki most befektet egy akármilyen 20xx kártyára csak rosszul jár. NV azért sok mindent behozott PhysX, Gameworks stb. Lehet őket fikázni, de legalább csinálják a fejlesztéseket.
-
Televan74
nagyúr
Mindenkinek magának kell eldönteni mennyire fontos számára az élsimítás. Nvidia talált egy gyorsabb módszert,az hogy milyen minőségben ez egyéni meglátás kérdése. Nekem most drága ez a technológia, ezért kimarad,meg nem is hiszem hogy fontos lenne 1080p/75fps -hez. RTX szériát követem a kezdetek óta és azt mondom nem is rossz.
-
Yutani
nagyúr
Szerinted az ilyen fogatlan prókátorok hatására itt megtérnek az NV-hez a felhasználók?
Szerk: Mondjuk ha itt nem is, ismerősi körben ha a "hozzáértő" istenít egy adott márkát (tökmindegy, melyiket), akkor az ismerősök nagy valószínűséggel azt vesznek majd, mert hát ő ért hozzá. És persze nagy baj nincs egyik márkával sem, csak így mondjuk egy underdog nehezebben terjed (ami történetesen mind CPU, mind VGA fronton az AMD). És ebben benne van a boltosok keze is. Haverom kisert visz, AMD-t csak akkor hoz, ha kifejezetten azt akar a vevő, de egyébként csakazintel és csakazenvé. Aztán IT berkekben is megvan a dogma, volt kollégám csakazintel vallást gyakorolta. De ez messzire vezet, hagyjuk is.
-
#45997568
törölt tag
Sztem mindenki hulye alapbol, csak vannak akik ezen meg is sertodnek
Egyelore nem latom megfontolt vasarlasnak a 2xxx-es szeriat, meg amugy is nehezen venne ra barki is hogy NV kartyat vegyek, volt-van veluk sok gond.
Mondjuk a forumtars itt arra gondolt (sztem), hogy a cegek neznek hulyenek minket vasarlokat es meg orulunk is ennek (en nem mondjuk speciel
)
Tulsagosan hamar erezzuk azt hogy fel kell kapni a vizet valamin, amin amugy el sem kellene merengeni egy masodpercet sem
-
#45997568
törölt tag
Nem latom h azt irta volna, h nincs penze.
Az RTX egy techdemo kartya, aki akar beleugrik, aki nem az meg valogat abbol ami van.
Tul van egy kicsit lihegve ez a tema.
Most NV kartyat vasarlok varhatjak az igert jovot, hogy mikor fognak teljesulni az igeretek. Egy resze mar reszben bejott, a tobbi a jovo zeneje.
(#93) b.: ennel pont 100£-al olcsobban vettem Vega 64-et, akkor nem is csinaltam rossz uzletet
-
Pahli
tag
RTX azért kész vicc kategória. És persze lehet mondani, hogy majd 10 év múlva nagy cucc lesz, linuxra meg lassan 30 éve mondják, hogy a legjobb op rendszer lesz, gamelésre, meg usernek. Oszt mégsem jönnek azok a sárkányok. Nem csak a fejlesztőnek kell külön implementálniuk "mivel az adott programhoz mindenképpen tréningelni kell egy neuronhálót, így szükség van az egyes alkalmazások összes grafikai tartalmára." a user végén ezt csak akkor használható ha hardveresen upgradel, mondjuk veszel rtx 2060-at mennyiért is 150-200kFtért?. Ez má tényleg csak a hülyének éri meg.
Ez csak akkor működik, ha az nvidia horribilis összeget fizet a játékfejlesztőnek, hogy tegye bele. És majd az 0,2%-os réteg mivel max ennyinek lesz ilyen kártyája,(3 hónapja van kint a 20as széria, steamen még mindig nincs fent lefedettségi stat) fele fogja használni. ggwpJátékfejlesztőknél, hardvergyártóknál az menő most, hogy ki tudja a részvényei árfolyamát 40%al csökkenteni, vagy mi a rák.
ea
blizzard
nvidia -
Tommmysun
aktív tag
Nekem is ritkán szokásom ezekre reagálni, de ....
"...hiányzik mennyire szembetűnő a látványromlás.Tárgyilagosan közölted hogy..."
Tehát hiányolod Abu szubjektív véleményét a látványromlás mértékéről (mert ugye ez mindenkinek egyéni ízlése) és sérelmezed a tárgyilagos, objektív közlést. Világos....... Abu van rajtad sapka?
-
GodGamer5
addikt
A TAA önmagában egy szitokszó nálam. Olyan elmosott egy szar, hogy ennél minden csak jobb lehet. Inkább az SMAA. A DLSS amúgy egész jónak tűnik, függetlenül az FF ocsmány grafikájával nyújtott minőségével.
-
ShiTmano
aktív tag
"De ne aggódj most egy ideig megint nem fogom olvasni csak ránézni maximum, felesleges."
Hála istennek. Remélem kommentelni sem fogsz!
Amúgy meg idézem a sok hazugságodat. Csak ezzel a mostani kommentjeid közül. Persze tele indulattal és nagyításokkal, ferdítésekkel.
"Ha ez AMD stuff lenne világmegváltásról szólna a cikk."
"ami intel vagy nvidia konkrétan legalja sz*rnak titulálnak,és mindent ami AMD az a megamanna. Kijön az Nvidia egy teknyóval...AMD kártyán lassabb?? "Szar az nvidia, a világ legalja mocskosrohadtak"... Kijön az AMD egy teknyóval..Lassabb nvidián?? "Tessék ez a valóság ennyivel jobb az amd, ez a jövő"...."
"iszonyatos ferdítés"
"csak a negatív oldala van bemutatva a dolognak, az is a lehető legocsmányabb túlzásokkal."
Ezekkel a hozzászólásaiddal vered ki a biztosítékot az olvasóknál is. SOHA nem írt ilyeneket Abu. Indulatos felnagyításaid vannak. Az más kérdés, hogy érezni, hogy inkább AMD szimpatizáns, de messze nem ír ilyen szélsőségesen, mint ahogy beállítod. A többi oldal meg ugyanezt csinálja Intel, Nvidia felé. Ott miért nem ordibálsz amikor az AMD procikat pl. egycsatornás memória üzemmódban hasonlítják az Intelhez?! Az nem baj ugye?
Nem kell válaszolni. Érdekes, hogy mindig csak az elvakult Intel/Nv fanoknak fröcsög a szájuk. Írom ezt úgy, hogy két Inteles és egy AMD-s gépem van. (Mielőtt belém kötne valaki)
-
-
ShiTmano
aktív tag
Általában olvasó vagyok nem szoktam hozzászólni a topikban, de már nem bírom ki.
Szóval szerintem vegyél be egy Xanaxot vagy vérnyomáscsökkentőt mert ge@i unalmas olvasgatni a sok kislánykodó nyávogást minden PH cikknél. Úgy látom nem csak engem zavar, mások is írták, hogy elegük van ebből. Mindig van egy-két habzószájú okostojás akinek nem tetszik a cikk stílusa, mondanivalója, sugallata stb.
De a LÉNYEG. NEM KELL ELOLVASNI Van több magyar pc-s oldal, meg egy rakás külföldi és azt kell olvasgatni. Senki sem tart pisztolyt a fejedhez(fejetekhez), hogy a PH-t olvasd.
Az az igazság, hogy Ti azért vagytok itt, mert ÉLVEZITEK ha belerúghattok valakibe és idegesíthetitek a többi olvasót. Ez okoz örömöt nektek.Tehát még egyszer: NEM KELL TÖBBET PH CIKKET OLVASNOD! Vegyél mély lélegzetet, szabadulj fel, engedd el a felgyülemlett haragot, indulatot.
Vagy menj el Csernushoz idegbetegeskedni. Mindenki jobban járna. Te is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy mennyivel gyorsabb az be van linkelve egy korábbi cikkre. Ott van egy rakás mérés. A minőségkülönbség ott van a képeken. Tényleg mindenki eldöntheti maga. Én leírtam objektív szempontok szerint vizsgálva, bár ez a része mindig is szubjektív marad, így felőlem bárki megnézheti a képet és a saját szubjektív véleménye alapján gondolhat mást. Ezért raktam ki a képeket, illetve a videót.
Nem igaz, hogy csak az egyik oldala van bemutatva. Le van írva, hogy gyorsabb, mint a TAA, korábbi linkre vissza van linkelve, ahol számos játék van így lemérve. Mellé ott vannak a képek, hogy mi változik a TAA-hoz képest. Ráadásul a GN mindegyik összehasonlítása ki van emelve a videóból. Azt tényleg nem tudom befolyásolni, hogy egy technika milyen képminőséget adjon, én csak leközlöm.
-
válasz
micafighter #74 üzenetére
DLSS*
-
#72042496
törölt tag
Nekem viszont pontosan az tetszik benne.
Pár év múlva a tévém várhatóan képes lesz 2160p@120 jelet fogadni, amihez viszont borítékolható, hogy nem lesz elég erős VGA. Így számomra nem kérdés, hogy a render alacsonyabb felbontásban megy majd. A kérdés csak az, hogy a TV-be épített scaler, vagy a DLSS ad-e jobb/használhatóbb végeredményt.
Esetleg lesz-e más, sebességet előnyben részesítő alternatíva is.
-
ribizly
veterán
Nekem ebben csak az nem tetszik, hogy annyit nem ad hozzá látványban, mint a TAA (vagy akármelyik AA), de közben teljesítményt valamennyit eszik. Ergo nem éri meg bekapcsolni a DLSS-t sem, ha az embert irritálják a vibráló élek, mert azokon nem segít. Szóval értem én, hogy kellenek az innovatív megoldások, amelyek kihasználják az új magokat, de akkor már legalább legyen olyan jó, mint a "legolcsóbb" klasszikus megoldások eddig.
-
-
Duck663
őstag
Már korábban linkeltem, de valahogy senki nem figyelt fel rá, talán majd most!
[link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Értem. Tehát nem azt mutatják a képek, amit vártál, és mi vagyunk a hibásak, hogy ezt megmutattuk.
Bocs, de nekem az a dolgom, hogy ezt ne hallgassam el. Ettől még te szeretheted és használhatod a DLSS-t. Ott vannak a képek, le van írva, hogy a DLSS gyorsabb, mint a TAA. Mindenki el tudja dönteni, hogy ez megéri-e neki azt a minőségbeli változást.
-
BiP
nagyúr
Én a 25%-kal kisebb felbontáson renderel dolgot nem tudom megemészteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#26681856 #58 üzenetére
Krzanich nem egy alelnök volt a sok közül (ráadásul az AMD-nél eleve két alelnöke van az RTG részlegnek), hanem egy CEO. Emellett Krzanich munkásságával sokat foglalkoztunk itt, hiszen nem egy lépése megkérdőjelezhető volt, amelyeket most az új emberek vadul próbálnak visszacsinálni. Mike Rayfield dolgozott az AMD-nél 10 hónapot, ez egy üzleti újságban hír, de mi inkább hardverekkel foglalkozunk, vagy olyan eseményekkel, amelyek valóban lényeges változásokat hoznak. Például Koduri távozása.
Az AMD nem tudja a konzolhoz fejleszteni az architektúráját. A Sony fizikai IP-it saját részre nem használhatják fel, ezt tehát mindenképpen külön kell fejleszteni. De erről is írtam már.
Bizonyítékot sosem hoztok arra, hogy a megírt hírekben mi nem tény. Itt is ott vannak a képek. Össze lehet hasonlítani. Mindegyik videóban szereplő összehasonlítási képrészlet ki van emelve. Ezek alapján mindenki meghozhatja a saját ítéletét, hogy a DLSS jobb-e a TAA-nál. Felőlem tarthatod jobbnak, ez a te döntésed.
(#62) GreatL: A DXR és ez az AI-alapú SS sem egy halott megoldás. Erre kell menni, csak a DXR-hez nagyon hiányzik a memória-sávszélesség, míg az AI-alapú SS minősége egyszerűen pénzkérdés. Minél több pénzt dobsz bele a neuronháló tréningelésébe, annál nagyobb a valószínűsége, hogy egyre több helyen ad majd jó eredményt. Csak ugye most miért rakjon ebbe túl sok pénzt egy kiadó? Nekik egyértelműen a profit a szempont, és nem fognak túlköltekezni. Persze a marketing ezt nem mondja el, de a valóság megmutatja. Ez itt akkor fog igazán jól működni, amikor a Microsoft kedvezményesen használhatóvá teszi az Azure-t a DirectML-t használó fejlesztőknek, mert ott lehet, hogy a Microsoft bukik ugyan a tréning géphasználatán, de sokat nyer azzal, hogy a programot a DirectML-hez kötik.
-
GreatL
őstag
Fxaa forever... natív felbontással. Ez meg beáll a döglődő-ritkán támogatott eljárásokhoz a DXR-rel egyetemben.
-
imi123
őstag
válasz
#26681856 #57 üzenetére
Azok rendben vannak. Most Nv fik@zás van.
Annyira tetszik egyébként hogy a teljesen új technológiát első szárnypróbálgatásánál már temetik.
RT például szerintem baromi jó.BF V minden ultrán LOW RT-vel multiban egy 2070-el is teljesen vállalható.Egyébként az általad felsorolt AMD fejlesztéseknek csak egy bajuk van. Kicsi a VEGA-k részesedés hogy támogassák a fejlesztők. Meg kell nézni egy PS4 PRO-ra vagy XONEX-re optimalizált játékot és lehet álmodozni hogy ha olyan grafikát ki lehet hozni egy Polárisból akkor mire lenne képes egy VEGA teljes támogatással.
-
Anaren91
senior tag
És miért csak ezt ez egy jelenetet ragadtad ki?😀 Mert oké, hogy gyorsabb és van ahol jobban néz ki ( nagyon kevésszer) de ha végig nézted a videót te is tudod hogy a legtöbb esetben lényegesen rosszabbul néz ki. Hiányzó árnyékok, fények, vagy ugye van egy olyan rész ebben a videóban amikor messzi tályat mutatnak benne és dlss alatt kb textúra sincs a dombokon, vagy a sátras jelenet pl. Szóval érted ki ragadtad kb ez egyetlen jelenetet egy videóból ahol kb Steve is elmondja hogy ez nem az igazi még...
-
Yutani
nagyúr
Előfordulhat egy párhuzamos univerzumban, hogy az AMD jött elő a DLSS-sel, és az azt bemutató PH-s hír topikjában Cobra652 felhasználó éppen habzó szájjal gyalázza, mondván milyen fos képminőséget ad és hogy az AMD-nek csak erre a szánalmas trükkre futja, amivel próbál felzárkózni az Nvidia gyorsabb kártyáihoz?
-
t72killer
titán
válasz
Menthirist #48 üzenetére
Ez így elég sivár. DLSS=56%-nyi TAA pixel, és ez bizony meg is látszik a képeken.
Ja, és igazán tesztelhették volna ugyanazon a vason a két eljárást, mert ebből így semmi sem derül ki.Az hóttziher, hogy egy jól meghajtott 2080Ti-n eszem ágában se lenne bekapcsolni egy ilyen spórolást.
-
távcsőves
senior tag
válasz
Menthirist #48 üzenetére
It's... just... works....
-
Az nv mellesleg nem egy képén a 1080 Ti-n futó TAA fps-ét hasonlította a 2080 Ti-n futó DLSS-éhez...
Csak hogy az ember képet kaphasson (NOT) mennyivel gyorsabb a dlss a taa-nál
-
#16939776
törölt tag
Olyan szürkések és homályosak tűnnek ezek a képek, hova vigyem fókuszállításra és színkalibrálásra az LCD monitorom, ahol rendesen meg is csinálják
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Ez a jövő. Olvasd el mit írtam. Csak a mai formája még nagyon kezdetleges. Két-három év múlva már ennél jobb lesz. Nem az elvvel van a probléma, hanem azzal, hogy borzasztóan korlátozott a büdzsé tréningelni. És ennél az élsimításnál nagyon fontos dologról van szó, mert a minőséget a tréning biztosítja, nem pedig a hardver. A VGA itt szart sem ér, ha nem elég jó a neuronháló.
-
Puma K
nagyúr
Ha bírja a vas akkor had szóljon!
DSR-en kívül amit használok a recés élek eltüntetésere az a FXAA... nem eszik sokat de legalább csinál valamit a semmihez képest.
Az MFAA-t próbálgattam még anno GTA V-tel, de emlékeim szerint vagy nem működött és valamit nem jól állítottam be-csináltam, vagy tényleg csak annyit tudott mint amit tapasztaltam.
-
Puma K
nagyúr
Élsimítás...?
Ahol csak lehel DSR/downsampling-et használok Nv driver-ből: 4, 2,25 vagy 1,78-as szorzóval, és pápá recés élek. A simaság meg 0%-on.
-
válasz
#45185024 #38 üzenetére
Látod még azt sem érted mi az amit nem értesz.Olyan dolgokról beszélsz amikről nem volt szó. és senkinek nem fáj hogy be lett ide hozva, mert a média nemzetközileg pozitívan hozta be a DLSS-t, nem lehúzás szintjén.Lehetőséget látnak benne, Az más téma hogy Abu nem látja benne ezt,de ezt már megszoktuk.
Soha nem állította senki sem, hogy nem fog látszani néhol a képminőség rovásra a DLSS,főleg ha kinagyított képkockákat nézegetsz és erre köpködsz, de törekedni lehet arra hogy ne látszódjon.
Pont ez a lényege, hogy ha nincs elég erőforrásod, akkor az élsimításról nem kell lemondanod cserébe, vagy döntened hogy magas felbontás vagy élsimítás. Arra törekszenek, hopgy a 75 % alárenderelés nem látszódjon a felskálázott minőségnél de közben használhass élsimítás.
Maga az eljárás minősége pedig nagy mértékben függ attól, hogy fogják beültetni a fejlesztők az adott játékba , hogyan lesz leképezve rá a háló és mennyi energiát és pénzt fektetnek bele.Csak úgy mint minden ficsőr, ez is attól függ mennyi pénz és energia lesz erre rááldozva. ha elég, akkor látványosan és szépen fog működni, ha meg semmi ,akkor meg megy a levesbe.
Egyetlen egy játékból felesleges bárminemű következtetést levonni., be van harangozva még 30 másik játék erre majd akkor lehet rinyálni meg fanoskodni ha azokról kijött a teszt.
Jelenleg ott van fent a YT videó 4 K ban meg lehet nézni.[link][link] Ha te a DLSS rosszabbnak látod annyival a TAA nál, amennyivel több erőforrást hagy a kártyádban a sebességben akkor nem lehet ezzel mit kezdeni. felesleges teszteket meg kinagyított képkockákra hagyatkozni, hanem a saját szemeddel nézd meg mit látsz ebből játék közben.
aki RTX 2060 kártyát vesz biztos nem fog azon sírni, hogy 4x TAA helyett, ami amúgy téglává varázsolná a kártyáját a legtöbb játékban esetleg DLSS-t kell használnia, mert az is jobb, mint ha nem tud használni semmit -
Régen az MSAA tök jó volt (perf / quality terén), csak ugye az átlátszósággal nem tud mit kezdeni, illetve az új motorok technikai okok miatt nem képesek támogatni.
Én régebben nem értettem a sírást az AA miatt, hogy homályos, mivel nem ezt tapasztaltam. Aztán rájöttem, hogy ezeknél az új post-process AA-knál eléggé gyakori ez a jelenség. De ezekben van a jövő, motorra szabott custom AA-val lehet a legjobb eredményt elérni ma. Csak hát ugye nem minden játéknál van jól megírva az AA, már ha egyáltalán van.
-
arn
félisten
A rtt mindenki ekezte, hogy nem tajkepszimulator, meg minek, akcio kozben nem latni. Ezt lehet?
Oszinten szolva en nem nagyon hasznalok uwqhd felbontasnal aat, meg blurt se.
-
#45185024
törölt tag
Nem beszélek hülyeséget. Pontokba veszem ha úgy jobb.
1. Nexus egy jó videós és jó hogy erről csinált videót mert nem kell a PRnak bedőlni.
2, Mi a baj azzal hogy be lett hozva PH-ra ? láthatóan ez sokaknak már eleve fáj vajon miért...
3. Igazad van választható , de nem a megfelelő helyen de ezt lezso kifejtette....
ezt adnám is mert a rasztás hajú résznél pl nem látszik (ha az ember nem nézne a srác mögé a polcra az éles dobozszélekre maga a haj rendben van)
Mindez tehát nem volna baj ha nem a DLSS és az 1,db játékot tartalmazó RT-vel adnák el az új NV generációt.
És a PR NEM ezt mondja hogy néhol nem látható a különbség. Hát ez a baj. -
D.Va
őstag
Nyilván, persze én is tudom hogy ó dolog, és örömteli dolog hogy cégek pénzt és energiát költenek élsimítási eljárásokra. Ez egy remek dolog. Én is használok valamilyen élsimítást mindig ha a gépem bírja.
Nekem azzal van csak bajom hogy az élsimítás mindig is egy óriási erőforrás zabáló dolog volt, illetve hogy nem találnak ki egy olyan szabványt ami tökéletes, és helyzettől, enginetől, hardvertől függetlenül tökéletesen és egyformán működik.
Persze ilyen sosem lesz, már csak azért sem mert az engine-k, a shadermodellek, a directX és minden egyéb folyamatosan fejlődik. Tehát ami eddig jó volt, az máshoz már nem feltétlen... De hát ez van -
válasz
#45185024 #35 üzenetére
hülyeségeket beszélsz, szokás szerint, Senki nem állított ilyet amiket leírsz én sem.[link]
Veled ellentétben nem az előnyeit látom csak hanem a hátrányait is, mint minden élsimítási eljárásnak.TAA sem jobb ennél semmivel, mert erőforás igényesebb jóval.Attól hogy van DLSS a TAA elérhető ugyan úgy az RTX tualjoknak, ez nem egy kötelező opció. Mindenki eldönti mi neki a legjobb, objektívan. Nálad nagyob hozzáértők is ezt nyilatkozták, hogy van ahol jobb van ahol roszabb a DLSSsok mindentől függ..
Ettől függetlenül egy fejlesztés, törekvés arra ami az egytelen értelmes megoldás jelenleg, hgy értékelhető maradjon az élsimítási eljárás és a teljesítmény/ képminőség áldozat hányadosa. Ez lesz a jövő nem pedig az hogy 4 K felbontást 4x mintavételezünk mert arra hardver még a tervekben sincs nálatok meg főleg nem. A fanságról meg objektivításról te aztán ne beszélj. -
#45185024
törölt tag
Nemcsak a kötél nézd meg a darut is a videón, kifejezetten szemsértő a jelenség.
Pont ezért hozták létre ezt a történetet hogy az ilyesmi ne látszódjon...
Objektivitásról meg b ne beszéljen mert nem objektív , ami sok helyen szemsértő az NEM jó ennyi.
Lehet állítgatni meg lesznek előnyei de a minőségromlást beállítani nem láthatónak az a
a fanság keményen. -
Shing
őstag
Sztem alapból kuka ami képi hibát eredményez. Képösszehasonlításon jobban látni, hogy közel sem tökéletes.
Nem csodálnám ha eredeti felbontás élsimitítás nélkül is jobb lenne néhány helyen. Fura, hogy a kötél nem tud kirajzolódni ilyen felbontásokon...Sztem maradjunk a jó öreg natív felbontás+AA kombónál. Konzolon is ratyi a felbontás trükközés, ott is lehetnek képi hibák, sokszor furán homályos a kép, pl. RDR2 olyan elmosódott még Pro-n is mintha 720P-ben futtatnám.
-
s4hu|SyD^
addikt
Őszintén FXAA-n kívül szinte az összes élsimítás úgy elmossa a képet, hogy könnyezik a szemem néha. Ha már azt megoldják, hogy ne legyen elmosott mégis az élek ne legyenek recések akkor engem megvettek. Majd alakul ez pár év múlva. De egyébként 4k-ban minek már élsimítás?
-
Televan74
nagyúr
Nem úgy volt hogy 4K felbontás mellett nem kell élsimítás? Vagy az csak néhány 4K huszár vágyálma volt? Most meg itt DLSS -rel szórakoznak,nem értem én ezt.
-
nekem annyi a gondom, hogy pont a 4k által kapott "extrarészletesség" látszik itt-ot eltűnni... az ipar magát hajszolja a 4k irányába, aztán azt renderelni meg "minden kevés" és kezdődik a gányolás, végül ott vagyunk, ahonnan elindultunk... (de legalább el lehetett adni a 4k kijelzőket is és a 20xx kártyákat is
)
persze, ha valaki a streamelős konzolokat is elfogadható képminőségűnek gondolja/várja, annak ez még mindig bőőőven jó
-
tibaimp
nagyúr
A 25% + az azért nem rossz!
Ez csak az RTX-ek kiváltsága lesz?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyébként maga az irány nem rossz, mindegy, hogy most viccesnek tűnik a képek alapján. Csak a fejlesztők nyilván átgondolják, hogy komoly pénzt költsenek-e egy jó neuronháló tréningelésére, miközben a vásárlók töredéke tudja csak elérni. A kiadás oldalon egyszerűen még nem éri meg. De mondjuk két év múlva, amikor a Microsoft talán olcsón ad hozzáférést az Azure-ba, ha a program DiretcML-t használ, akkor ebből még tényleg lehet valami, mert egyrészt egyre több hardveren lehet majd elérni, másrészt a tréning is olcsóbb lesz.
Azt kell itt elképzelni, hogy van egy kiadói büdzsé ezekre az effektekre. Ez elég pici szokott lenni, és kb. addig tréningelnek ma, amíg a büdzsé engedi. Játékról van szó, ha szar a neuronháló, akkor sem történik semmi, ez nem önvezető autó, nem veszélyeztet emberéletet. Abban biztos vagyok, hogy nem a nagy felbontás a jövő, hanem az ehhez hasonló trükkös megoldás, csak nem a mai lehetőségek mellett.(#22) Bandit79: A TressFX elég sok helyre bejutott már. Kevesen tudják, de már több Sony egyik stúdiója, a Guerrilla Games is erre épít. Az elmúlt tíz évben ez az egyetlen komplex effekt, ami vitte valamire. Meg is érte az 5.0-s verziót. Ez önmagában egyébként probléma is, mert rengeteg pénzért fejlesztenek effekteket az AMD-nél és az NV-nél, de a legtöbb elhal az 1.0-s verziónál. Ez felveti a kérdést, hogy megéri-e ezeket fejleszteni, mert nem valami jó arány, hogy a több tucat megoldás 95%-a érdeklődés hiányában nem érte meg a 2.0-s verziót.
-
-
Bandit79
aktív tag
+1 ezért fut el a Ph mellett az idő, mert nem pártatlanok..
Gondolom nem véletlen más oldalak már gyorsabban tudnak szpozori hardver darabokhoz jutni stb..amiből mehetnek a tesztek ami szinte régebb töredéke itt..
Amúgy , ha már NV : [link]
ez se rossz, pedig pl egy haj tressfx re is ajnározó cikkek jöttek, aztán abból teljes játékban nem sokat tudtak kezdeni vele.. -
Ez tény, csak kérdés mit veszel észre ebből játék közben. nagyon sok múlik azon milyen minőségben fogják beültetni egy egy játékban., mennyire lesz hatékony a háló satöbbi.
Mint írtam én nem vártam tőle csodát, de nézve a tesztelt játék videót nem látok közte feltünő különbségeket. csak azt , hogy TAA nál szinte mindenhol jelen van ez az emosódottság, DLSS nél nem mindenhol.
természetesen én nem állítottam meg és kockáztam ki, mert hogy ezek a hiányosságok jelen vannak az tény.
RTX 2060 nál jól jöhet , hisz míg egy full TAA visszalőné teljessítméyben egy kategóriával lejjebb, a DLSS segítségével ez elkerülhető lesz a sebesség előnye miatt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Helyette van máshol elmosódottság, ami ötből négy képen elég jól látszik. Az a baj, hogy beleélted magad, hogy a DLSS egy csoda lesz, de én már egy vagy két hete írtam pont neked, hogy nem lesz az, mert van elég sok problémája, ugyanis elég drága ám jó hatásfokú neuronhálót tréningelni. [link] - ebben a képben sok dolog benne van. Látszik rajta, hogy a DLSS elég jól bánik a hajjal, vagyis alapvetően a vékony, analitikai élsimítással nem lekezelt geometriával, de látszik a többi is, ami nem szép. Az elmosódottságra pedig nézd meg a fazon arcát, az ingét, mögötte az italok címkéjét, meg a recéket, amik DLSS mellett ott vannak. Ezt egyszerűen nem lehet úgy értékelni, hogy nem léteznek. Na meg persze igazából az sem segít, hogy az FFXV ritka ronda.
(#18) lezso6: A DLSS sose fut natív felbontáson. Amint bekapcsolod a beállított felbontás 75%-án számol a program. Ez így van kialakítva. Nyilván ez egy döntés, nem technikai akadály, de az aktuális SDK így működik. A programfejlesztő ebbe nem szólhat bele.
-
"A haj például ennek pont az ellentéte, ugyanis látható, hogy azzal a TAA nem igazán birkózik meg, de a DLSS igen jól kezeli. Persze itt hozzá kell tenni, hogy maga a haj annyira vékony geometria, hogy arra érdemes külön analitikai élsimítást alkalmazni, viszont ilyen a HairWorksbe nincs beépítve, ami nélkül az effekt megjelenítése eleve igen rossz minőségű, így a DLSS alapvetően ezt tudja kompenzálni."
Pont ez jutott nekem is eszembe. A HairWorks elég ronda spagetti közelről, nem csoda, ha a DLSS ezen javít. Igazából a Hairworks-be kéne inkább integrálni a DLSS-t.
A villogás engem nagyon idegesít, pont ezért szoktam bekapcsolni az AA-t, így a DLSS nálam nem nyerő. De ne felejtsük el azt, hogy a DLSS itt nem 4K-ban fut. Így pedig nem fair az összehasonlítás. Összevetném még a 4K+DLSS, 4K noAA és 1620p noAA, 1620p TAA verziókat is, remélem erről lesz teszt.
-
Felesleges ilyenen vitazni, hogy otvar, vagy sem. Ez egy szubjektiv dolog.
Az szerintem is elegge nV parti jellemzes, hogy minimalis minosegromlas, de lehet, hogy masoknak mas az izlesuk.
Az en szemem es izlesem szerint a DLSS kepminosegbeli hatranyait nem tudjak ellensulyozni azok az esetek, ahol a TAA marad alul.
Ha a sebesseget is figyelembe vesszuk, akkor mar mas a helyzet.A technologia fejlodhet meg boven.
Szerintem a visszajelzesek alapjan az nV tuti racuppan majd a kifogasolt esetekre, es akkor mar mindjart atmehet a dolog teljesen pozitiv iranyba. -
Nincs ezzel gond ha objektív az ember, de az objektivításhoz hozzátartozik az is hogy nem csak a negítívumokra térsz ki és a jövőbeli lehetőségekről sem szabnad elfeledkezni.
Nem csak sebseségbeli előnye van a DLSS nek, hisz nincs meg aza bizonyos elmosódottság, amit fentebb belinkeltem, ami sok emberkét vissza tart a TAA maximális használatától. mint ahogy természetesen vannak hátrányai is az eljárásnak ez tény és vitathatatlan. Remélem lesznek még ez irányban fejlesztések és NV-s projektek ahova több pénzt áldoznak a háló fejlesztésére.Jelenlegi fromájában én sem vagyok elhasalva tőle, de azért nem rossz.Több dolog azért kifogásolható a DLSS alatt, például azok a vezetékek kiábrándítóak voltak az oszlopokon. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Meg lehet nézni a képeket a hírben. Nem rejtettük el őket. Mindenki eldöntheti maga, hogy a TAA a szebb, vagy a DLSS. Mivel képekről van szó, így bejönnek bizonyos szubjektív szempontok, mert simán lehet, hogy valakinek a DLSS fog jobban tetszeni. Ezt természetesen elfogadom, semmi gond nincs ezzel. Én megpróbáltam általános objektív szempontok alapján értékelni a képminőség közötti különbséget.
A teljesítményt az első bekezdésben linkelt hírben már lehetett látni, de a hír is leírja, hogy a DLSS gyorsabb. -
-
schwartz
addikt
A szemem szerint, otvar. (nekem ez a lenyeg es nem az amit az nv hablatyol rola es probalja lenyomni a torkomon) Amit meg Abuval muveltek, az egyszeruen gyomorforgato. Olyan eros vadak mellett, hogy elcsalt tesztek, kellene nemi bizonyitek is reszedrol, hogy elcsalt. (az eredmenyek pontossagatol fuggetlenul a rossz szandek bizonyitasa vegett) Tolem nagyobb nv-s talan meg Egon sem volt
de mostanra annyira megutaltam a ceget, hogy szamitasba sem jonnek a termekei. Es nem Abu vagy a cikkei miatt, hanem mert ugy erzem az nv hulyenek nezi es telibeszarja a vasarloit.
-
Duck663
őstag
-
Így van egyetértek. 25 % sebességkülönbség elég jelentős, akár egy lépcsőnyi kártyaugrást/ különbséget is jelenthet. Nézve a videót 2160P ben nem nagyon látok különbséget talán annyit, hogy a TAA sok helyen elmosódottabb, ezért furcsa ez az általánosan jobb kijelentés.
persze azért több játékból lenne érdemes levonni a következtetést. -
#41354240
törölt tag
4k AA.. Ezek se tudják, mit melegítsenek még rá Gémer József apukájára.
-
Mindkettőnek megvan a maga nyűgje ahogy nézem még.. de itt [link] pl a DLSS sokkal szebb eredményt hoz, mint a TAA főleg a piros felkiáltójel melletti bokornál látható a TAA összemosott mivolta és a növényzeten is észrevehető a talajon. Ilyen helyeken jónak néz ki a DLSS, míg kisebb felbontású, vékony vonalakból álló felületeknél meg a TAA hoz jobb eredményt, pl a rendszámtábla felirata vagy a vezetékek.
érdekes , mert az említett cikk is többnyire pozitívan említi a DLSS általános működését.
-
#72042496
törölt tag
Párszor már felmerült bennem, hogy PC-re vajon miért nincs olyan eljárás, mint PS-en a dinamikus felbontás, illetve checkerboard rendering.
Most a DLSS-ben mintha egy hasonló koncepciót látnék visszaköszönni ("4K esetében [...] DLSS-nél 2880x1620 pixelt kell számolni"), aztán majd kíváncsi leszek a gyakorlatra.
-
Abu gratulálok , szokásos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Könyvajánló
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fujifilm X
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Autós topik
- BestBuy topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Tisztelt Érdeklődő! Jelenleg kínálatunk frissítés alatt áll.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest