Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
Ha valaki letöltötte és használhatónak bizonyult az összeállítás, szívesen vennék véleményt, vagy "fikázó szóval illetést"
csak úgy viccből.
-
#56474624
törölt tag
Így már világos, kösz.
Egyébként melyik CD-lejátszó az, amelyikben nincs ilyen átmeneti tároló? Még az enyémben is van, pedig ez sem egy mai darab.
szerk.: Még valami. A 2.1 hangfalat, de melyiket topicban felmerült egy dolog, amit örülnék, ha tisztába rakna valaki (4354. hozzászólástól). Az op. rendszer kihatása a hangzásra témakörben.
-
Auratech
őstag
Mint amikor a tölcsérbe öntögetem a tejet és a pohárba meg egyenletesen csurran be
Akkor találkoztam vele, mikor a marancz..cd játszómba kaptam ajándékba stabilizált órajel generátort. cd67semkII (a söralátétet is egész korrektül lejátszogatja.)
A jittertegyébként úgy lehet legjobban tetten érni, amikor analóg kimenetről digitalizálsz 24/96-al jitteres és jtterszegény forrásból. Ugyan az a zenei esemény (adott rész nullátmenettől-nullátmenetig) különböző hosszúságú lesz bitekben. A jitteres mérete bitekben jobban szór, mint a nem jitteres. konkrétan: két dirac impulzus (pattanás) közötti 10 perces zene a digitalizálás után 2-300 bittel változó méretű lesz. Stabilizált forrásból ez kb 20-40 lehet, nulla nemigen. (Régebben próbáltak olyat is, hogy a jittert statisztikai eloszlásában vezérelték, igy a cd írott felén képet tudtak kialakítani, mint ahogy ligthscribe kinéz, de azmp3minőségét nem befolyásolja.
) Ja és ezt nem lehetett cd íróval lemásolni(mármint az ábrát)
-
#56474624
törölt tag
Igen, ezt értem is, csak azt nem, hogyha először egy memóriába tesszük, akkor miért van több időnk a lemezről lévő adatok leolvasására, hiszen a lejátszás folyamatosan megy... Vagy miért lesz pontosabb az a kiolvasott adat, ami először egy memóriába megy? Ezt a részét nem értem.
-
válasz
#56474624 #455 üzenetére
A hifizesben a digitalis hanggal kapcsolatban a legtobbet emlegetett problem a jitter.
Hal'istennek rogton ket, teljesen kulonbozo dolgot is jitternek nevezenk: egyreszt at, amikor a CD lejatszo egy rovidke reszt ketszer vagy egyszer sem jatszik le (mivel az audio CD sokkal kozelebb all a gramofonlemezhez, mint vmi normalis digitalis adathordozohoz, igy keptelenseg pontosan seekelni rajta), masreszt meg azt is jitternek nevezik, amikor a lejatszott hangmintak nem pontosan 1/44100 masodpercenkent kovetik egymast, hanem egyszer tobb, masszor meg kevesebb ido telik el kozottuk. Most ez utobbirol lesz szo.
A jitter oka az, hogy mindenfele lehetetlen helyrol szerzik az orajelet, ahelyett, hogy egyszeruen egy normalis kvarcrol vennek. Az egyik ilyen elkepeszto barkacsmegoldas az, hogy amikor az olvasofejrol megerkezik egy hangminta, azt azonnal toljak is be a DAC-be. Ilyenkor a jittert alapvetoen ket dolog befolyasolja: az, hogy mennyire egyenletesen porog a CD es az, hogy a CD-n a pitek es a landek mennyire szabalyosak. Irt CD-nel valoszinuleg nem lesznek olyan nagyon azok (persze, a szoras meg boven hibahataron belul lesz, de - allitolag - ekkora jitter is hallhato mar). -
Auratech
őstag
A minőség változása alaplapi hangkeltőket DA konverterként használva 192-ig követhető füllel. A 192 és a 320 közti kölönbséghez valamilyen dedikált jó minőségű, nem feltétlen milliós DA konvertert dolgoztató hangkártya, jó füles előfokkal és korrekt fejhallgató kell. Vagy hasonló korrektségű hangszórós lehallgatás.
Ha a 20-20khz ig futkosó szinuszjel (a tesztben) vége felé 15khz felett aliasing(füttyögésszerű, zajjal spékelt hang a szinusz helyett, mellett) lép fel, egyértelmű a hiba, ami nem fogja átereszteni a finomságokat. -
Auratech
őstag
A 64 arra szolgál, hogy a tömörítés által okozott változás jellege egyértelmű legyen. Ugyan ezen változások találhatóak a tömörítés finomodásával fordított kvázi logaritmikus arányban. Legjobban a vokál rész népdal részleténél hallható egyvajta visszhang az énekes mögött. Egy zaj "énekel" az énekes mögött. Ez még 192-nél is megvan.
-
válasz
Bogyó bá' #449 üzenetére
A DAT-on nincs semmifele tomorites.
A CD-ken meg valoszinuleg azert hallottatok a kulonbseget, mert vannak olyan teljesen idiota modon tervezett lejatszok, amik a CD-k pitjeibol veszik a 44.1 kHz-et (kvarckristaly helyett) es az irt CD-knel a pitek messze nem olyan egyenletesek, mint egy nyomott CD-nel. -
Bogyó bá'
nagyúr
"Akárki akármit is mond, a 320 KBps MP3 sem lesz soha olyan minőségű, mint az eredeti CD. Mégpedig azért, mert beszűkíti a teret..." - egyetértek!
Jó pár éve nem hifizek, de régen nagyon komolyan csináltam, rendszeresen tartottunk "szeánszokat" a szintén megszállott haverokkal. Sok éves tapasztalatom (-tunk), hogy - igazán jó, lehetőleg csöves cuccon hallgatva - a jó minőségű (audiofil) audio-CD-nek még a sima másolata (!!!) is azonnal felismerhetően rosszabbul szól az eredetinél, éppen ahogy Te írod, a térhatás "mélységében" van a differencia. Kétoldalassá válik a sztereója, az előre-hátra érzés megszűnik. Sokat számít(ott) még a CD-író típusa is, egy ősrégi 2x-es Sony-t tartottunk akkoriban legelfogadhatóbbnak, az rontotta legkevésbé a térhatást. Sajnos szegénykém már vagy 8 éve meghalt...
A szokvány könnyűzenénél, elektronikus hangszereknél ez a hatás nem jön át, hiszen nincs "eredetije", szintetizátorokon, keverőpultokon születnek. Komolyzenén, dzsesszen annál inkább, főleg ha a zenészek és a hangrögzítő eszköz között nincs elektronika, keverőpult, effektgép, csak 2 db mikrofon... (pl. a már más által említett David Cessky-lemezeken)
Kiegészítés: ...Ja, és akkor még nem beszéltünk semmiféle tömörítésről. A digitális felvételek akkor kezdtek igazán pocsékok lenni, amikor a kisebb (főleg könnyűzenei) stúdiók elkezdtek - olcsóságuknál fogva - DAT-magnókat használni. Ez már tömörített formátumot használt, de még mindig sokkal kisebb veszteségűt, mint bármiféle bitrátájú MP3....
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Auratech #446 üzenetére
Simán átmész a logout.hu-ra, ott jobb oldalt írni szeretnék gomb, és kiválasztod hogy címlapos írást szeretnél. Utána meg nagyjából kapsz egy olyan felületet, mint ahol hsz-t is írsz, onnan már egyértelmű lesz
Javasolnám, hogy kicsit fejtsd ki azt, hogy miről is szól ez az egész, mire való (akár ezt a topicot is belinkelni), szóval ne csak a linkeket, mert ugyebár aki azt az írást nézi csak meg, s nem ismeri az itteni előzményeket, az magyarázat nélkül nem fogja érteni, hogy mi is van. -
Auratech
őstag
Most, hogy minden kipróbáltam, a fr kodek nem bizonyult rosszabbnak a lame-nál. A wavelabban (6.) használt változata tudja a mid-side és az intenzitás kódolását a sztereónál. A lame erre nem tér ki. A 64-es lame-t hallgatva más szűrőket használ a kódoláshoz, de nem jobb. Exciteres jellegű a hang de kisebb a tere. és több a bugyborgás. Ezt jobban osztották b De ezt nem vitatkozásul mondom, csak így vettem észre.
-
Auratech
őstag
Kicsit meglepett az "érdeklődés". Ha valami gond van, vagy vélemény, hogy miért hülyeség, amit csináltam, szívesen elfogadom. Ha jobb tipp van, hova tegyem a két fájlt, annak is örülnék.
-
Auratech
őstag
A második:
http://data.hu/get/1313313/jingle-mp3-teszt.zip.002.html
Jó hallgatózást!
Az mp3 filek lame 3.98-2 vel vannak tömörítve -
Auratech
őstag
Az első link:
http://data.hu/get/1313255/jingle-mp3-teszt.zip.001.html
a második folyamatban van..
-
Auratech
őstag
Most töltöm fel az összecsomagolt tesztet. A linkeket itt találjátok meg. A két fájlt egyesítve ki kell csomagolni. Kaptok két kicsomagolt állományt. Az egyik a "gyári telepítő" zip, a másik az általam összehordott adathalmaz.
A "bemásolandó" mappában található fájlokat bele kell pottyintani a telepítési mappába:
C:\program files\Jingle Palette\ Felülírva az ott található eredeti fájlokat. Ha elindítjátok, rreményeim szerint úgy működik, ahogy kell.
A tesztjelek wavok és loopolva vannak a programban. Esetleg hasznos lehet a beállításokhoz, vagy egyébként is...
Ha fenn van az anyag, jelentkezem.Utólag hallgatva lehetne benne más zene is, máshogyan, de majd javítok rajta.
-
Pxs
aktív tag
Támogat, egy retek szar minőségű DAC-kal és dekódoló szoftverrel megfejelve.
Rockbox-szal felszerelve már jobb a kép, de csodákat akkor sem lehet tőle várni.Van egy iRiver H10 lejátszóm, kb. 3 éves cucc, 5 gigás merevlemezzel.
Hülyére veri az összes iPod-ot hangminőségben, gyönyörűen szól már egy 192 Kbps MP3-mal is (és Rb-szal szintén támogat losslesst + úgy 15 formátumot).Akárki akármit is mond, a 320 KBps MP3 sem lesz soha olyan minőségű, mint az eredeti CD. Mégpedig azért, mert beszűkíti a teret (soundstage), összehasonlítottam jópár lossless koncertfelvételt a 320-as MP3-mal és az utóbbinál nem volt meg a kellő pszichoakusztikus hatás (nekem ez az, amikor érzem, hogy totál felvillanyoz a halgatott zene, akár eufórikus szinten).
-
Auratech
őstag
Elkészült amit ígértem. Holnap kitalálom, hogyan tegyem közzé. Írtam hozzá egy kis útmutatót, de szerintem nem lesz gond. Nem egy csilli-villi program, de ingyenes és jól működik. Vistán nem próbáltam, de majd kiderül... Összesen 138M lett (211 audio file) kicsomagolva 150 és egy kicsi.
Az egyik paletta igy néz ki:Jó éjt, ha valaki még nem bírna aludni!
-
Auratech
őstag
Nagyjából elkészült az ígért tesztanyag. Még rock műfajból kell mintagyűjtemény, addig gondolkodom a tálaláson. Mit, hova, hogyan. Kb 80-100 mega, de inkább kevesebb.
Összetétel: tesztjelek, klasszikus, jazz, vokál, folk, elektro, rock. Mindegyikből 4-6 kb félperces jellemző minta. wma losless(hogy ne legyen lejátszási bonyodalom) az alap.
Aztán lefelé skálázva 320cbr,vbrh_higest, 192, 128, 64 kbit cbr.
Frauenh. codec legjobb minőséggel. Csak 16 bites mintákat használtam a wma loslesshez. Ehez POW-r#2 dither vetettem be a 24-ről 16bitre redukáláshoz. Ami 5-10db plusz dinamika a zene javára.
Lehetne több codec, de a lényeg az adott körülmények közti hasonlítható, hallható különbség, (márha hallható) -
Auratech
őstag
Egyébként én a wavelab osq formátumát (original sound quality) használom. Támogatja a 24bit/384khz-t. Egyenlőre elég...
-
Auratech
őstag
A veszteségmentes tömörítés ésszerű dolog. Ha fele helyen ugyanaz elfér, akkor az jobb. Szerintem a technológiát be kéne tenni minden eszközbe. A sérülékeny hordozók hibajavítását kivéve nincs értelme redundanciát beépíteni az adatokba. Az mp3HD szerintem ez irányba menekül előre. Csak ott már többen jobbat teljesítenek.
-
Auratech
őstag
Szerintem meg a 4-8-16G olcsó tárolókapacitás feleslegessé teszi a tömörítést. Így fordulhat elő, hogy ismerősömnek kb. 400 mp3-as file van a telefonján. Amiket cserélget, de esélytelen, hogy meghallgassa és nem is szokta. Afféle spejzolás a semmiért. Mindig vette a nagyobb kártyákat, de 8G zenékre, napi használatra több, mint elég. Mondtam neki, hogy gyűjtsön filmeket, akkor kezdheti a versenyfutást megint.
-
Érdekes. Meglátásaim szerint a flac egyre népszerűbb, egyre több dolog jelenik meg ebben a formátumban. Én pont azt vettem észre, hogy az embreknek már nem elég az mp3 gyatra minősége.
-
No, akkor mégegy fricska...
Veszteségmentes tömörítést ígér az MP3-mal visszamenőlegesen kompatibilis MP3HD
mrlujoak
-
Melorin
addikt
Én könnyen kihallottam a különbséget, pedig még csak nem is fülesen, hanem hangfalon teszteltem, igaz nem a rosszabb fajtán
-
cucka
addikt
Megmondom őszintén, én az égvilágon semmi különbséget nem hallottam a 4 felvétel között. Ok, lehet, hogy hangonként kielemezve feltűnt volna valami, de hát ki hallgat úgy zenét?
Azért csak a megoldás leleplezése után írom ezt, mert nem akartam égetni magam itt a sok szakértő között azzal, hogy mekkora botfülem van. Mondjuk ahogy látom, mások is így voltak vele, csak nem merik bevallani -
Auratech
őstag
Most látom, hogy jön az mp3HD. Ami lossless. Viszont csak 16 biten.
A wma lossless tud 24bitet is 96 khz-en 6 csatornával.
Van ötletem a tesztzenék rugalmas kezelésére. Gondolkodtam egy kis multimedia builderes app-on, de rájöttem, hogy van ilyen, amit tudunk használni. A jingle player. A 24bitben nem vagyok biztos, de a többi rendben van. Ha elkészülök, feltöltöm a lejátszási palettákat, mentem és két-három kattintással a telepítés után helyén van a zenei anyag. Valamint jól rendezhető, egy felületeről indíthatók a zenék. -
Raymond
titán
Felraktam a lossless valtozatot is: [link]
-
Auratech
őstag
Egyébként amikor meghallgatsz egy lemezt, hogy mennyire jó, azt gondolod ez a csúcs.
Aztán meghallgatod a cd premastert(ha van lehetőség persze) és kicsit még több zene van. Aztán valahogy a 24 bites verziót még közelebbinek érzed. És még mindig lehet valamit hozzátenni, mintha mindig egy-egy fátyolt elvenének a hangszóró elől. Egészen addig mig azt hallod, hogy eltűnt a hangszóró és csak zene van. -
Auratech
őstag
hehe. Bejött a pszichologia. A fordított sorrendet gondoltam, aztán meggondoltam, hogy biztos van benne csavar. Nem volt.
Ami nekem legjobban kijött, a közepefeé a taps (vokalista csaj) végén a gitár pengetése egyre pregnánsabb volt. Mintha pengetőt cserélt volna mondjuk. A 75-ösnél nyugodtabbnak tűnt az öszkép. A 90-es olyan exciteres volt. Az eredetiben valszeg puhább és fényesebb ugyanez. Teltebb felharmonikusokkal. Amit lehet hallani: a hangindítások "sebessége". A vokál és basszus mögötti fedésben lévő finom cines játék sima, telt finom dinamikája. és a pergőjáték hangszín változásai a játékmód szerint.
Köszi a zenét, amit mostmár orig.ban is szívesen meghalgatnék! -
Raymond
titán
A->B->C->D = 90->75->50->25
Tudom, nem bonyolitottam tul a keverest
-
MOD: Én hülye persze hogy rossz helyről hallgattam a számokat.
A hangrendszer jack kimenetén volt (ott szokott lenni általában, mert akkor nem kell az asztal alá mászni cseréléskor). Áttettem a fejhallgatót közvetlenül a hangkártyára és láss csodát.
Az utolsó 8-9 másodperc lehet a döntő, ott a sistergés és a hullámzás jobban hallható.
A legkevésbé a B-ben hallani ezt, tehát szerintem az a 90-es, a legjobban pedig még mindig az A-ban, az lehet a 25-ös.B, D, C, A az új sorrendem. Az A-ban továbbra is zavar az a hang. B a legtisztább.
-
Melorin
addikt
Meghallgattam én is
Az A és B nagyon jó, nehéz különbséget találni közöttük, de a C és a D között se tudok dönteni, hogy melyik a roszabb. Kicsit olyan érzés jön rám a C és D hallgatása közben, mintha közelebb lennének a hangszórók egymáshoz, és füldugulás feeling jön rám, nem is bírom hallgatni sokáigÉn erre tippelek: B, A, D, C
B legjobb C legroszabb. -
KMT
addikt
Szerintem az 'A' a legjobb. 3:50 körüli résznél hallani. A magasakból sokkat többet enged. Szerintem ezt hallotta ndruu "szúrósnak". De az nem valami felesleges hang, amit az 'A' hozzáad, hanem a többi takarja el.
Bot fülemmel a többi közt nem tudok különbséget tenni. -
Auratech
őstag
Az én sorrendem így első blikkre A-75, B-90, C-25, D-50
A két jobb és a két rosszabb durván elkülönül, a felbontás nem lineárisan skálázódik. A párok lehetnek fordítva is, de most így hallottam jobbnak. Kicsit becsapós. Egyébként fura hogy a vokál a dob és a basszus egymás mögé van téve és csak a gitár van félretolva. A zenei anyag nagyon tettszik. Szívesen hallgattam. -
Raymond
titán
-
A, B, C és D gondolom ebben a sorrendben voltak: VBR25, 50, 75 és 90.
Amit én hallok:
- A: Amikor az énekesnő énekel és a zenekar is rákezd, akkor egy ráül a jelre egy fura "szúrós" valami, ami kicsit torzításként hat. A hangtér nem olyan kiterjedt, mint pl. a D-ben vagy a C-ben.
- B: Itt megszűnt az a "szúrós" jel, a doboknál hallható egy minimális torzítás (legalább is nem olyan tiszta mint a C-ben vagy a D-ben)
- C-t és D-t egy kalap alá veszem, gyakorlatilag én nem hallottam köztük különbséget.A legszebb a D-volt számomra, a taps részél (kb. 1:16-tól) itt a legszebbek a visszhangok valamint az összes hangszer itt választható szét a legkönnyebben.
Randomban betettem őket a playlistre és becsukott szemmel hallgattam meg őket. Egyébként egy szép szám (bár nem tudom miről szól).
Hordozható lejátszóra teljesen mindegy hogy melyiket másoljuk fel, mert a háttérzaj ezeket a különbségeket úgyis elmossa.
Saját vélemény vége. -
Raymond
titán
A vajtfulueknek es mindenki masnak akinek van kedve tesztelgetni az eszkozeit es a hallasat:
Az eredeti wma lossless szamot (20.8MB) Windows Media Encoder-el tomoritettem a negy veszteseges Quality Based VBR modszerrel (25, 50, 75 es 90), utanna visszaraktam WAV-ba. Ezek talalhatok a linkelt RAR file-ban A, B, C es D-kent megnevezve. Meg lehet probalni megmondani melyik melyik. Igen tudom hogy lehetett volna mas szam is, lehett volna mp3, lehetett volna ott az eredeti tomoritetlen is hogy tobb kombinacio legyen stb. de a cel csak egy kis gyors teszt semmi mas.
A tomoritett file-ok merete:
VBR25 = 2.56 MB
VBR50 = 3.03 MB
VBR75 = 4.86 MB
VBR90 = 8.02 MB -
A 128-asokat általában hordozható lejátszón hallgatom (telefon vagy mp3 lejátszó), ahol a rendszer minősége miatt amúgy sem lenne értelme lossless-t hallgatni.
Komolyabb zenét pedig csak itthon, kikapcsolódásként. Olyankor valóban zavar a 128-as MP3 minősége, de nem is azokat hallgatom, hanem a jobb minőségűeket.
Ott van pl. a Moloko szám, amit linkeltem. Olyat nem hallgatok hordozható lejátszón, mert "utazáshoz" nem szeretek ilyet hallgatni, másrészt pedig a külső zajok miatt úgysem venném észre a különbséget a jobb és a rosszabb minőségű MP3 vagy FLAC között.
Tehát 128kbps-os MP3 utazáshoz (busz, metró, villamos) és legalább 320-as az itthoni kikapcsolódáshoz. -
Azt elhiszem, hogy van olyan file-od, amiben hallasz vmi zavaro artifactet, ez eddig tiszta sor. A mellepakolt, kb minden alapot nelkulozo voodoo-magyarazattal viszont vannak gondjaim (mint ahogy azt is nehez elkepzelni am, hogy meghallod a 320 kbps meg a losless kozti kulonbseget, viszont a 128 kpbs mp3-nal nem idegesitenek halalra az artifactek).
-
Nem tudom normálisan leírni. Van pár olyan zeneszámom, ami VBR-ben (~200) borzalmas, CBR-rel kódolva már hallgatható (320). Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy rossz programmal/beállítással kódolták a zenét, vagy szimplán csak CBR 128-asból csináltak ~200-as VBR-t (ezt nem tudhatom).
Nem vagyok audiophile, nem is szoktam ennyire foglalkozni a témával, nem szándékom senkivel sem vitába szállni. Csupán csak elmondtam hogy ha komolyabb (akár komolyzene) zenérő van szó (pl. valami instrumentálisabb műfaj), akkor nekem nem felel meg a VBR kódolású MP3. Amit már elviselek az a 320-as CBR kódolású és ami abszolút megfelel az a lossless (ape vagy flac).
Egyébként csak ritkán hallgatok ilyen zenéket (néha kell). Más esetekben "igénytelen"
elektronikus zenét hallgatok, ahol nincs szükség ilyen komoly dolgokra mint pl. a flac. Ott megfelel a 128kbps CBR kódolású MP3 is, csak meglegyen az a bizonyos track (internetes rádió RIP-ek, Live Set-ek).
Tehát nem volt célom elmagyarázni hogy én vagyok Superman és meghallom a felvételben a legapróbb torzításokat is.
1. Azért mert nem vagyok Superman.
2. Azért mert nincs High End rendszerem.Köszönöm!
Ennyit akartam mondani.
-
Auratech
őstag
A zsebemben lévő "vörös könyvecskéből"
olvastam. Szektoronként egy "frame" van szinkronba csapva a szerkesztéshez, meg grabbeléshez, de ez úgyse hallatszik az mp3-ban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó AM5 DDR5 Konfig Ryzen 5 8400F 16GB DDR5 512GB SSD RX5700XT 8GB!
- iPad Pro 12.9" 3.Gen 2018 512GB Space Gray Wifi cellular, Tökéletes , Garanciával, üzletből
- iPad Pro 12.9" 3.Gen 2018 512GB Space Gray Wifi cellular, Garanciával, üzletből
- Motorola Moto G54 Power 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Mi Note 10 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Egyedi ékszerdobozka
- BESZÁMÍTÁS! ASRock X570 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 7800 XT 16GB Fractal Design Meshify 2 850W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest