Új hozzászólás Aktív témák
-
akaido
addikt
Nekünk 8 db gépben van 8 GB RAM...egyenként 1 giga...
-
King Unique
titán
válasz
lionhearted #109 üzenetére
Azért érteni vélem, de ebben a gondolatmenetben nem feltétlen láttam mindenhol a logikát. Nyilván a 2 pont igaz és összefüggésben van egymással.
"Tehát oda-vissza megvan a kölcsönösség, így ez alapján nem lehet kimondani, hogy melyiket kell szorgalmazni az oktatásban."
Dehogynem, mivel mind2 oldalon már rég le vannak osztva a lapok és kialakultak a használati arányok. Akkor nem lehetne azt mondani, ha előbbi nem lenne adott, illetve folyamatosan változna az adott szoftverek használatának és elterjedtségének mértéke.Az igaz, hogy a közoktatás nem feltétlen ad professzionális tudást a kézbe, minden tárgyból. Nyilván nem a kevés IT-s órán lesz bárkiből is advanced user, profi szövegszerkesztő és táblázatkezelő. Ahogy idegen nyelveket sem tanítják meg a legtöbb intézményben anyanyelvi szinten. Viszont arra jó, hogy adjon egy alapot, amire később lehet építkezni, illetve a puszta ismertéből is kicsit profitálni, hogy legalább nem lesz teljesen idegen, ismeretlen az adott dolog.
"De ha ezek fejben meglennének, akkor a program is teljesen mindegy lenne"
Ezzel nem teljesen értek egyet. Mert szerintem csak elveket és logikát nem lehet szimplán tanítani, ami minden szoftvernél ugyanolyan hatékonyan kivitelezhető. Az office kérdésnél is fikázzák egyesek, hogy MSO kezelését tanítják, nem a szövegszerkesztést. Holott lényegében utóbbit tanítják, de ez az adott program célirányos tanítása és felület magolása nélkül nem megy. Ha ugyanazt LO-ra vetíted le, ott sem csak szimplán szövegszerkesztést, hanem az adott program használatát (is) tanulod.
De jó példa erre pl. a képszerkesztés. Én egyszerű programokban - PhotoScape, Paint.net, Gimp - úgy-ahogy elboldogulok, de pl. egy PS-t már nem igazán tudom olyan szinten használni. Mert hiába van meg a gondolat, hogy mit kéne csinálni, ha nem ismerem az adott programot, felületét, működését, akkor cseszhetem...míg a másik 3-at ismerem, azért meg jobban. Tanfolyamokon se csak szimpla képszerkesztést tanulsz, hanem konkrétan a PS használatát.Ha már matek. Ott a sikerélmény hiánya a gond sokaknál, lusták otthon elővenni, hozzátanulni, azért nem szeretik. Illetve a fenti gondolatmenet is megfigyelhető. Hiába tanul vki deriválni, integrálni, az korántsem jelenti azt, hogy mindenhol tudja alkalmazni. Sok diák nyafog, mert ha számok és x,y,z van, akkor meg tudja oldani, de ha fizikai mennyiségeket és egyéb cifra dolgokat kell lederiválni, leintegrálni, az már nem szokott annyira menni... holott elvileg az elvet, a szabályokat megtanulta, de mivel a másik környezetben nem használta, nincs meg a gyakorlata, így mégsem tudja hatékonyan alkalmazni.
Ennyi. -
válasz
King Unique #108 üzenetére
Tehát nem érted.
1. kérdés valójában arra mutat rá, hogy ha más környezet lenne az oktatásban, akkor a munkahely is azt a környezetet adná.
2. kérdés meg arra, hogy ha más a munkahelyen a környezet, akkor az oktatás is azt a környezetet adná.Tehát oda-vissza megvan a kölcsönösség, így ez alapján nem lehet kimondani, hogy melyiket kell szorgalmazni az oktatásban. Ezen logikai menetet nem tudod felfogni, akkor mélyebb összefüggésekre miért keressük a választ?
"Hiába tudja vki a műveletet, annak lépéseit fejben, ha nem tudja hirtelen, mit, hol keressen." Nem erre gondolunk...ezek nyers lépések a szöveg felépítéséhez. Magasabb szinten van a gond, hogyan állok neki a szövegszerkesztésnek, strukturált szöveget hozok létre, megtervezem fejben hogyan fog kinézni a tördelés (mert egyedül vagyok, nincs tördelő szakember), választok egy szimpatikus stílust, amire felépítem a stíluslapot, stb.
Ehhez képest az átlag szint az, hogy összehányják félkövérrel meg nagybetűmérettel, a formázás space és enter karakterek. Ez nem szövegszerkesztés, de kb ennyit tanítanak ezek szerint. Ezzel csak fórumozni lehet, nem komoly munkát vállalni.Ezzel a napi életben sokkal többet szívok, mint azzal, hogy most mi van a program fejlécében. De ha ezek fejben meglennének, akkor a program is teljesen mindegy lenne, hiszen nem a célt igazítjuk az eszközhöz, hanem az eszközt választjuk a célhoz.
Így ez alapján elmondható, hogy szövegszerkesztést nem, hanem MSO egyes funkcióinak egymásutániságát tanítják a nebulóknak. Aztán csodálkozunk, hogy minden IT szakember kopasz lesz, mert 'ezek kocka dolgok, csak nekik kell érteni ehhez'.Ezt megfejelhetjük azzal, hogy a táblázatkezelés kb nem létező fogalom a középiskolákban.
A prezentációkészítés múlt évtizedes (Prezi? pedig magyar...), eső betűkre meg ocsmány háttérre megtaníthatnak, de az alapszabályok nincsenek meg, a fantázia teljes hiánya jellemzi az egészet. Enélkül kb felesleges, a szövegszerkesztő funkciókat kell használni.
Az Access tényleg kb 1 emberes cégnél jó, de persze használatra senkit nem biztatnak, ezernyi megoldást találtam Excelben való adatbázis-kezelésre.
Valaki felhozta a Pascalt...van aki Pascalozik a munkahelyen? Nem? Akkor azt minek is?! Ha már MS, egy VB.NET is ezerszer hasznosabb lenne. kb click to play.
Egyetlen pozitívum, hogy legalább a FrontPage-t helyettesítik, pedig weblapszerkesztés tényleg nem alap, és teljesen haszontalan tudás ilyen szinten. Az alap weboldalak vevőket nem vonzanak, inkább taszítanak. Mint a frímél/gémél címek. Nem weboldal kell a mai kiscégeknek, hanem egy FB/G+ oldal.Tehát pont olyan dolgokat tanul, ami nem elég egy munkahelyhez. Ha adott szoftver használnia kéne, akkor csak a töredéket tudja, mert nem érti. Ha nem érti, akkor nem is szereti, nem is figyel már az iskolában sem, és a munkahelyén is csak gányol (lásd BID-nagybetűméret kombinációk). Tehát mindenki másra is több felesleges feladatot ró.
És ez nem csak az informatikára jellemző, ez a baj a matematikával is. Hányan utálták, pedig csak szimplán nem értették, mert a tanár alkalmatlan volt a feladatát ellátni. Az írókat tényleg nem értette senki (mire gondolt a költő?!?!
), de azt nem kellett kitalálni, a tanár megmondta, elég visszaböfögni.
-
King Unique
titán
válasz
lionhearted #106 üzenetére
Mintha te nem.
"Érdeke a munkahelynek olyan munkakörnyezet, amit az újonc nem ismer? Érdeke a nebulónak olyan tanuló környezet, amit a munkahelyen nem talál?"
Ezt nem is értettem, mert ezekre a válasz eleve nem, ami összefügg a hatékonysággal. Így ebből következik, melyiknek az oktatását érdemes jobban szorgalmazni.
Logikát nem is nagyon tudnak olyan szinten, főleg ebben az oktatási rendszerben, + IT-ra amúgy is kevés az óraszám.
Droid, háát..Vannak ugyanazon célra való szoftverek között eltérések és egyik-másiknál a felületet is magolni kell valamilyen szinten, de ez elengedhetetlen. Hiába tudja vki a műveletet, annak lépéseit fejben, ha nem tudja hirtelen, mit, hol keressen. -
válasz
lionhearted #106 üzenetére
Egyetlen kulcsmondat van a meglátásomban:
A mai tanári erő maga is képzetlen a legtöbb téren, így amit ők nem értenek, azt át sem adhatják. Az MSO imádat egy tünet, nem a betegség.
Így @Syl kollégával teljesen egyet kell értsek, nem logikát tanítanak, hanem kattintgatást. És ezért lesznek droidok. -
válasz
King Unique #105 üzenetére
Teljesen mindegy, ugyanazt írod. Ha a munkahelyen az van ,akkor az kell. Ennyit írtál. És erről is írtam, de vagy nem érted, vagy nem érdekel. Engem sem érdekel, se te, se én nem oldjuk meg a problémát, addig meg:
[link] -
King Unique
titán
válasz
lionhearted #104 üzenetére
Úgy látszik néhány dolgot mégis sikerült elfelejteni és figyelmen kívül hagyni...
Itt nem arról van szó, hogy az MS-t kell sz*pkodni, meg erőből mindenhol az ő szoftvereiket oktatni, hanem arról, hogy az oktatást is igazítani kell a későbbi munkahelyi követelményekhez. Egyrészt, mivel jár jobban a diák, ha nem MSO-t, hanem kizárólag LO-t tanul? Ugyanúgy 1 programot fog ismerni....ráadásul később elmegy irodába dolgozni, legtöbb helyen fix, hogy Windows + MSO kombó lesz előtéve. Tehát hol is van itt a nagy előny? Ilyen elterjedtség és részesedés mellett, azért az sem megoldás, hogy pl. MSO-t teljesen ignorálják az oktatásból, mindkettő párhuzamos tanítására óraszám és egyebek hiányában nem mindenhol van lehetőség. Majd akkor, ha a másik programokat ugyanolyan, vagy nagyobb mértékben használják, majd akkor megérné kizárólag csak azt oktatni. Mintha vki azt akarná feszegetni, mért németet és angolt tanítanak a legtöbb suliban, mért nem olasz, orosz stb? Hisz, aki egy nyelvet megtanul, utána már könnyen megy a másik. Ja, biztos és a követelmény nyilván ott sem számít...Ezt a kinek, mi az érdeke dolgot megint felesleges feszegetni. Az attól még tény, hogy melyiknek mekkora piaca és felhasználói bázisa van a gyakorlatban. Ezt nem csak úgy figyelmen kívül hagyni. Illetve ennyi erővel a másik megoldás mért nem tudott jobban elterjedni, mért nem tudták azokat meglépni, amit a konkurencia? Az már az ő bajuk, + ha meg nem volt rá elegendő tőke, az szintúgy és nincs min csodálkozni. Kíváncsi lennék azért, hogy ezen ingyenes szoftverekért, ha hasonló összeget kérnének, mint egy MS Office-ért, akkor ki használná őket Windowson, vagy akár OS X-en, vagy épp, ha utóbbi office teljesen ingyenes lenne...?
Amúgy meg oktatási intézményeknek és diákoknak ott az ingyenes DOA és a céges notira sem nekem kell megvennem.Ezt a mobilkütyü dolgot megint feleslegen idejekorán feszegetni, egyáltalán nem jellemző, hogy oktatás, céges munka nagymértékben olyanokról menne. Ezek javarészt csak kiegészítő, jobbára netezésre használatos, "tartalomfogyasztó" cuccok. Na persze tudom én, hogy mi a cél. Kopjanak ki a PC-k, notebookok, ne kelljen Windows és semmilyen MS szoftver, mert majd okostelón, meg tableten, meg a híres kernelre épülő Androidon csináljunk mindent. Azért ez se ma lesz, az biztos...
Egyébként meg pont olyanokat olvasni, hogy MS Office-t más mobil platformokra is elérhetővé teszik.
"Srácok, nektek fizetnek?"
Ez a feltételezés meg szerintem tré, nem is írok rá jelzőt...ha vki már nem ért egyet bizonyos nézetekkel, akkor biztosan MS bérenc/ térdelő/ alkalmazott stb. Aki meg ennyire hevesen támadja őket minden hír kapcsán, minden topikban, akkor az mi? Neked akkor kik fizetnek, az a bizonyos alapítvány netán?De amúgy felesleges azt a témát ragozni, mert a tények adottak. Az a fajta ledegradálás, hogy vki droid, mert épp azt használja, ami elé van rakva, vagy megkövetelnek (MS termékek), kicsit azért nevetséges. Ennyi erővel a fogyasztói társadalomban szinte minden átlagember szolga, droid.
-
Ne feledjünk egyetlen dolgot, a világot nem az ükapáinktól örököljük, hanem az ükunokáinktól kölcsönözzük.
Hogy egyeseknek mekkora fixáció az a trehány MSO, meg hogy anélkül lélegezni sem lehet, nem hogy munkába állni. Igazából, amikor @Syl a droiddá válásról beszél, nekem néha eszembe jut, hogy talán köztünk is járnak!
A tények mögött meg vannak olyan dolgok, hogy ok-okozat. Ha minden droid 1 dolgot tanul, akkor nem a munkahely, hanem az ember is azt várja el a munkahelyén is az otthonában is. Ebben volt zseniális az MS, hogy ezt felismerte, és hagyta a kalózkodást és beerőszakolta magát az oktatásba. El kell olvasni ezt a 100 hozzászólást, és pont ezt lehet látni. Emberek magukból kivetkőzve, másokat TÉNYEK figyelembevételére intve esnek egymásnak, hogy az MSO van mindenhol, kell mindenhova, ez a FŐ követelmény (értitek, fő...)
Srácok, nektek fizetnek?Miért nem nézi senki a saját, vagy akár a világ érdekeit? Érdeke a világnak, hogy 1(!) szoftverfejlesztő cég tartsa a markában? Érdeke bárkinek saját magára, hogy több tízezres programban dolgozzon bárhol is? Érdeke, hogy az állambácsival csak 1 OS - 1 szoftver kombóval tudjon kommunikálni, mely nyilvánvalóan nem ingyenes? Érdeke ez bárkinek is, az MS-en kívűl?
Mert a legtöbb érv, ami elhangzik oda-vissza ható.
Érdeke a munkahelynek olyan munkakörnyezet, amit az újonc nem ismer? Érdeke a nebulónak olyan tanuló környezet, amit a munkahelyen nem talál? Ugye, hogy a két kérdés valójában nem is kettő?
Mindkettőnek a hatékonyság az érdeke, a munkahely pénzt szeretne viszontlátni, a nebuló meg lusta ( droid?). És amikor azt mondom, hogy hatékonyság, akkor nem azt mondom, hogy az MSO hatékonyabb, mint irodai szoftver, hanem hatékonyabb, mint közös ismeret.És itt jutunk el oda, hogy mi van, ha van egy szoftverként hatékonyabb valami? Kinek érdeke, az MS-en kívül, hogy ne azt használjuk?
De ugorjunk kicsit a mai legfiatalabb korosztályra... Nekem a számítógép az asztali gépet jelenti. Kényelmes, gyors. A később születtetek a számítógép alatt a hordozható gépet értik. Mit ért számítógép alatt a mai ~óvodás korú? Tableten nőtt fel, tapicskolni akarja a gépet is. Ha ebből indulunk ki, mivel lesz neki akármennyivel is jobb MSO-t tanulni, mint bármi mást? MSO van iPad-en? Ugyanúgy néz ki, mint a gépi? Az ő otthonos informatikai környezetében ezek már mind életidegen dolgok. Ha viszont megtanulja akármelyiket kezelni, akkor el fog tudni már vonatkoztatni a felület és a funkció kapcsolatától. Mert ha a tableten szeretne szerkeszteni, akkor tudni fogja azt is. Nem esik kétségbe, hogy hol a dőlt betű...
És bízom abban, hogy mire eljutunk oda, hogy belőlük is munkaerő lesz, ők már nem droidok lesznek, hiszen az életük része már legalább 2 felület, a programok a mobil világban sokkal gyorsabban változnak. -
cigam
titán
De ez hogyan működik?
Bele teszek 3VGA-t, hozzádugok 3 billt/egeret.
Hogyan lesz ebből 3 munkahely? -
sonymdhu
csendes tag
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Ne is haragudj te de tul szük látokörü emberke vagy
-
stranger2006
tag
válasz
Blindmouse #10 üzenetére
Nocsak, Windows-ból van érettségi vagy infóból? :-) Lehet, hogy náluk a középiskolában nincs is Windows...
-
King Unique
titán
válasz
#06658560 #99 üzenetére
Ezt mondjuk nem értem, hogy minek ragozod még mindig, mikor világosan leírta a tanár kolléga is, hogy nem az MSO erőltetett tanításán van a hangsúly, hanem azon, hogy mit érdemes tanítani, az elvárásokból adódóan mindenképpen megismertetni a diákokkal. Márpedig, ameddig a legtöbb helyen MSO lesz eléd rakva, addig nem célszerű úgy intézni az oktatást, hogy azt egyáltalán ne tanítsák semmilyen formában, mert az egyszerűen hülyeség... Ha majd a libre, vagy más lesz mindenhol, meg fele-fele, kétharmada-harmada arányban, akkor majd vissza lehet térni a témára és lehet jobban feszegetni.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Nekomajin #89 üzenetére
"A helyzet jelenleg úgy néz ki, hogy tízből 7-8 felnőttnek arra van szüksége az életben, hogy alap-alap szinten tudjon szöveget formázni, tudjon levelezni, az interneten keresni, és esetleg minimálisan táblázatot kezelni."
És pont ez az, amit bármelyik Office alkalmazás képes megtanítani, nem csak az MS féle. Ezért nem értem, miért kell a mellett kardoskodni, hogy MS-t használjunk? Minden ilyen vitában az jön az MSO mellett, hogy de a mindenféle makrók, speciális függvények nélkülözhetetlenek. Ehhez képest, átlag felhasználásra semmi különbség nincs, munkám során elég komoly számításokat tudtam eddig úgy megcsinálni, hogy nem kellett volna hozzá MSO, a verzió mindegy volt.
Ami logikailag gondot okozhat, ha nem Wint használnak iskolában, az a filerendszer felépítése, ha csatlakoztat egy külső eszközt az ember, de ezen kívül semmi más.
Mikor dolgozni kezdtem, az első öt évben többet használtam AIX-ot, mint Wint. Az volt nekem az alap rendszer, úgy, hogy soha nem láttam korábban. És mégsem okozott gondot használni, mivel ami kellett, azt megmutatták, megtanították.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Blindmouse #94 üzenetére
"Nincs arra szüksége egy halandó embernek hogy egy másik operációs rendszerrel elboldoguljon."
Ennek némileg ellent mond a nagy számú, nem Win alapú mobil eszköz, amit az emberek használnak.
-
totron
addikt
válasz
Blindmouse #94 üzenetére
Félreértesz, nem kardoskodtam a linux mellett, valóban tákolt szar egy szinergens Winhez képest (meg valamelyest belelátunk, ami fokozza ezt benyomást). Haszna épp lehetne általa, mert számos eltol vagy sajátságos logikát kell lekövetni alkotónként linux alatt, így gondolkodni tanít, mert voltaképp diverz környezetrõl beszélhetünk. Meg mert sokszor nincsenek hidak a logikai gócpontok között vagy csak részlegesen. Persze aki beleássa magát az szívásként éli meg, nem mondom, hogy helyenként nem joggal, de ahogy egyre többet tapasztal az ember, vakahogy egyre könnyebben veszi az akadályokat. A normális ember nem önmaga ellensége és érdeklõdést mutat legalább az önérdekelt fejlõdésben. Bármi csatorna lehetne, nem csak számtek. Ellenben azt látom, hogy lustàk tanulni, bármit is, mindent akarnak tudás nélkül, kulturálisan beivódva a tanulás utálata, egy hibaüzenetet nem képes elolvasni, biztos hasznos attiûdeggyüttes lesz ez az élethez. És igen, ez már egy siralmas kimenete a gondolkodásra nem nevelésne. Normális ember normális posványa.
-
Snoop-y
veterán
válasz
Blindmouse #94 üzenetére
En most megint adok egy eselyt a Fedoranak de lehet egyeb disztribet is megnezek hogy hol tartanak.
Eddig mindig feladtam. Alap dolgok elvegzesehez egyszeruen nem vagyok hajlando consolban meg config fileokban turkalni. Amig ez nem oldodik meg addig nem varhatjak el, hogy tomegesen hasznaljak es atterjenek az emberek.
Winben is lehet registryben turkalni meg powershellezni viszont nem akkor mikor egy codecet vagy egy drivert kell felraknom hanem akkor ha nekem az alap beallitasok nem megfeleloek ( security beallitasok vagy AD policy-k akarmik )
-
Blindmouse
senior tag
Igen, pont hogy saját magad ellen beszélsz. Iskola életre tanít. Hogy néz ki az élet?
Hát úgy hogy kifizeted azt a nyomorult 2x30000 Ft-ot a MS-nek pár évente, hogy ne neked kelljen szopni amiatt, mert egy alkalmatlan öszsegányolt operációs rendszert pakoltál a gépedre. Komolyan, olyan összegekről beszélünk aminek a sokszorosát töltöd bele az autódba, költöd el bérletre...
De mondok neked jobbat: Miért egy olyan operációs rendszeren kell oktatni, amit normális ember (értsd, az emberek 99%-a) soha nem használ az életében??? Mi haszna lesz neki belőle? Komolyan, mondj egy indokot!
És nem azért nem használnak az emberek linuxot, mert hülyék ahhoz hogy kezeljék, hanem azért, mert FELESLEGES. Nincs arra szüksége egy halandó embernek hogy egy másik operációs rendszerrel elboldoguljon. Az oprendszer egy eszköz, arra való hogy azt csinálja amit mondasz a gépnek. Ha egy kicsit is máshogy működik, feltart a munkában, akkor ez az eszköz alkalmatlan arra amire megalkották. -
Bucsi13
tag
válasz
King Unique #90 üzenetére
Ez a SuliX gnome 3.x, sajnos a régebbi, pestisre inkább, mint asztali környezetre emlékeztető verzió. Az itthoni Archomon próbáltam a 3.16-ot, az már egész jó volt, de azt se dual monitorra tervezték :/
Ha linuxon akarok érni (=érettségizni), akkor, mint mondták, SuSE vagy SuliX vagy buntu Érettségi Remix. Nyilván utóbbi lesz, én szeretem a Unityt, meg a HUD is jól jöhet -
totron
addikt
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Pascal mirefel? Az iskola ne magolni tanítson, hanem gondolkodni. Buták divatja csak megborulni egy fix(nek hitt) ikon hiányán. Egyetem alatt meg nem találja meg az albit, mert más a házszám meg a falszín, mint ahol felcseperedett?
A linux meg úgy is eléri -ma már biztosan - akit kell. A "használjuk az Ubuntut Winként" nevelésnek meg nem látom értelmét. Mert más nem lenne linuxoktatás címszó alatt. -
King Unique
titán
-
Nekomajin
aktív tag
válasz
#06658560 #83 üzenetére
Na akkor most tisztázzuk, hogy miről beszélünk! A középiskolába bekerülő diákoknak nagyon alacsony százaléka fog informatikából érettségizni. Nyilvánvalóan az iskolatípusok között vannak eltérések. De még az informatikából érettségizőknek is csak egy része fog később akármilyen informatikai szakra menni. Azért, mert kötelező egy ötödik érettségi tárgyat választani. Biológia, földrajz, újabban társadalomismeret és etika, illetve az informatika, ami viszonylag könnyű abban az éretelemben, hogy a szóbelire itt a legkevesebb a tényanyag. Aki nem célirányosan választ, csak kell neki egy ötödik tárgy, az nagyjából ebből válogat.
A helyzet valahogy így néz ki:
Informatikában továbbtanulók száma < informatikából érettségizők száma <<<<<<<<<<<<<<<< középiskolások számaEnnek ellenére mindenkinek kell informatikát tanulni középiskolában.
Abban nincsen vita köztünk, hogy nem szoftvert, hanem gondolkodást kéne tanulni. Abban sincs, hogy függetlenedni kéne valamennyire az MS termékeitől. Abban sincs, hogy érdemes lenne változtatni néhol a tananyagon.
És ez papíron nagyon jól is néz ki, viszont vannak a realitások. Óraszám, infrastruktúra, motiváció hiánya a diákoknál, munkahelyi követelmények, és biztosan lehetne még néhányat sorolni.A helyzet jelenleg úgy néz ki, hogy tízből 7-8 felnőttnek arra van szüksége az életben, hogy alap-alap szinten tudjon szöveget formázni, tudjon levelezni, az interneten keresni, és esetleg minimálisan táblázatot kezelni. Tízből kb. egy embernek ezen felül még valamilyen célszoftvert is kell tudni kezelni. Olyanra gondolok, mint a pénztárgépek programja, vagy orvosoknál a TB-s cuccok, és társaik. És a maradék az, akinek programozni, grafikai alkalmazásokat és adatbázisokat emelt szinten kell tudni kezelni. Innentől fogva viszont nem kérdés, hogy a KÖZoktatást melyik csoportra kell optimalizálni.
És ha elmegy XY egy nem informatikai jellegű munkahelyre, akkor ott az MS termékeivel fog találkozni. Word lesz, meg Windows. (Persze látjuk az összefüggést a kettő között, de most végezzünk el gondolatkísérletet! Tegyük fel, hogy neked van egy gyereked, akit egyáltalán nem érdekel az informatika. Nem is túl okos, nem fog magától tanulni. Ezt hívjál úgy, hogy átlag gyerek. Én, mint infó tanár azt mondom, hogy nálunk Linux van, és grafikát fogunk tanulni. A gyereked elvégzi nálunk az iskolát, felveszik egy irodai munkára, elé raknak egy Win7×Word kombót. A gyereked csak néz, mint hal a szatyorban. Na akkor te mit mondasz?)Szóval azt kéne megérteni, hogy ennek a lapnak a látogatói többnyire az utolsó csoportba tartoznak, és ők vannak a legkevesebben. Ettől függetlenül nagyon jó meglátások vannak itt, csak ezek nagy része jelenleg Magyarországon a gyakorlatban nem működik.
A tanárok se hülyék. (És most itt tekintsünk már el a "nekem olyan gyökér volt az infó tanárom, hogy én tanítottam őt" esetektől.) Mi is rengeteget agyalunk azon, hogy mit és hogy kéne. Próbálunk újítani. Próbáljuk a gondolkodásukat fejleszteni. De ránk is vonatkoznak törvényi előírások. Ránk vonatkozik a kerettanterv. Nem mi döntjük el, hogy hány órát kapunk egy héten. És akkor arról még nem beszéltünk, hogy az a 45 perc nettó 30, legjobb esetben, mert óraszervezés, fegyelmezés, stb, és máris alig haladtunk valamit.Szóval oké, lehet ötletelni, sőt kell is. Kísérletezni is kell, új dolgokat kipróbálni. De azt fogadjuk már el, hogy ez egy baromi lassú folyamat, nem megy egyik tanévről a másikra, mert a magyar közoktatás jelenleg szar.
-
Bucsi13
tag
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Nem, nem úgy kellene kinéznie. Ha én szeretnék linuxon, LO-val, python3-mal érettségizni, akkor tehessem azt. És ezt is fogom tenni, májusban.
Also, "jár az ingyen Win az oktatási intézményeknek".... Ahhhaaaaa.... Csak éppen a tisztaszoftveres Win7 mennyiségi licence 2+ éve elfogyott, ha valamilyen vizsga, ne adj' isten hardver miatt az kell, akkor megy is áldott rendszergazdánk a dörtiwindózra, és onnan akitválja be a tisztaszoftveres Win7et.
Abba nem mennék bele, hogy általában jó-e linuxot használni. De, bele fogok menni, nem bírom ki, de csak felületesen. 5 éve járok a sulimba, első évben még dualbootoltunk, utána SuliX only. Nyafognak is a 7-8.-adikosok, de érdekes módon a későbbi évfolyamok nem. Amit muszály, azt megcsinálják, aaztán húznak haza Windowsozni. És túlélik, sőt. Infótanárom vállaltan nem is viszi túlzásba a szövegszerkesztés-táblázatkezelés tanítását, a minimélis elvárható szint megvan mindenkinél.
Aki meg érettségizik, az legyen annyira talpraesett, hogy eligazodik több rendszer több programjában is.utószó: az #50-es kommentél nem olvastam tovább, untam már a csatározást, és összegyűlt bennem a mondanivaló. ha olyat írtam volna amit más már írt, akkor tessék az egész hsz-t egy marha nagy +1-nek venni
-
King Unique
titán
válasz
f-22_raptor #85 üzenetére
Nem az, nem is állítottam, de legalább ad vmi kiindulási alapot. Csak a követelményhez célszerű igazodni és törekedni az ennek jobban eleget tevő oktatására. Ha ez megvalósítható, akkor mehet, ha nem, pl. anyagi okokból, akkor mást. De, hogy mostanság ingyen osztogatják a cukrot, gondolom idehaza sem kell különösebben győzködni az intézményeket.
Ha Libre lenne az elsődleges, akkor meg annak oktatását kéne jobban szorgalmazni.Igen, nyelvoktatás sem acélos, de vmit kell tanítani. Aki meg expert szintet akar, menjen külön tanfolyamra, magántanárhoz, vagy iratkozzon be elit magániskolába, ahol franciául is tanulhat.
-
f-22_raptor
újonc
válasz
King Unique #84 üzenetére
A közoktatás akkor sem Mastering MS Office/Libre Office tanfolyam.
Vagy minek tanítanak egyáltalán nyelveket, ha utána úgysem mki fogja használni,
Pláne ha használhatatlan nyelvtudást adnak.
-
King Unique
titán
válasz
f-22_raptor #82 üzenetére
Igen, csak arra gondolok, hogy eleve más egy X szövegszerkesztő régi menürendszerrel, más elnevezésekkel, más helyekre kell a felületen kattintgatni, meg megint más egy Y, szalagos menüvel és itt-ott megint eltérő felületi elrendezéssel és elnevezésekkel. + az egyes szoftverek eltérő funkciói. Gyors kezelés és használhatóság terén bizony tud okozni kellemetlenségeket, ha mindent úgy kell külön felfedezni, kibogarászni. Ezt tapasztaltam én is.
Persze ki lehet bírni, de jobb és kényelmesebb azért, ha a tanított és később elém rakott, megkövetelt jobban összhangban van egymással.Egy mérnöknek sok helyütt meg eleve használnia kell office-t és nem árt, ha kicsit ért is hozzá. Több helyütt láttam, hogy a többi komponens használata mellett pl. munkautasításokat PP-ben raknak össze, meg csinálnak egyéb prezentációkat stb.
(#83) Kopi31415: közoktatás nem az alapján megy, hogy utána ki, minek áll, hova megy dolgozni. Itt nem az MSO-n van a fő hangsúly, hanem azon, hogy mit érdemes tanítani, mi az elterjedt, mi a követelmény a munkahelyeken?
Ennyi erővel lehetne hőbörögni azon, hogy mért tanítanak általánosan németet és angolt a legtöbb suliban, mért nem spanyolt, kínait, oroszt, hébert? Vagy minek tanítanak egyáltalán nyelveket, ha utána úgysem mki fogja használni, mert éppen idehaza bolti eladónak, vagy rakodómunkásnak megy? Na kb. ilyen szintű a milyen irodai programcsomagot tanítsunk kérdés is... -
#06658560
törölt tag
+ #75 Nekomajin
Átlagfelhasználó az érettségi után bolti eladóvá váló is, neki minek SMO-t tanulni akkor? Vagy bármilyen egyebet? Miért kell úgy tekinteni, hogy az MSO ismeret kötelező az élethez? Miért az és nem több? Egyetemi végzettséggel, szakmában dolgozva is simán el lehet boldogulni szinte nulla MSO ismerettel. Miközben lényegesen komolyabb programokhoz érteni kell.
-
f-22_raptor
újonc
válasz
King Unique #72 üzenetére
"Ne a programot tanuljuk már meg használni... hanem magát az informatikát" felvetés, csak ez a gyakorlatban úgyis szoftverspecifikus.
Ha egy kicsit utánanézel, az érettségiben az egyetlen szoftverspecifikus dolog a font. A feladatok a gyakorlaton kompatibilisek, oda-vissza, mivel elég alap szinten karcolgatják, akármilyen platformon vannak és azzal is simán meg lehet a magas százalék. Az egyetlen kemény dolog az emelten a programozás feladat, de nagyon dicséretes, hogy szabadon választható a platform, így akár azt is megoldhatják, hogy olyan eszközt/nyelvet tanul, ami az egyetemen fogja az idegeit tépázni, vagy egyszerűen köpi vágja (gondolom ez a tanár képességeitől is függhet).
cseszheted, ha munkahelyek döntő többségén nem azt használják.
Egyszerűsítsünk. Tudnia kell hol keressen segítséget, tudjon kérdezni fórumon, irc-én. A munkahelyi irodai program csomag skillek jellemzően gyorsan elsajátíthatóak még a nem kockák számára is.
Másfelől fel kell tenni a kérdést hogy minek akar a diák infó érettségit. Ha mérnök, programtervező, stb. akar lenni, akkor neki időpazarlás az irodai programokkal vesződni. Ha csak játszani, meg könnyű jegyért választotta az infót, akkor neki úgy is mindegy. Nálunk a red alert és a Quake III alapos ismeretén kívül minden csak alapfogalom, haszontalan parancssor bemutató Xp alatt, Netscape, meg MSO volt. Az akkori hülyeségekből mára már semmire nem emlékszem és sanszos, hogy a diákok zöme is így lesz. Még Q3-ból is béna lettem, de ez annyira nem baj.Ha home felhasználásra nem is, de üzleti célokra már lehet tejelni kéne érte.
Az MPL GPL kompatibilis. Ingyenes fork mindenképp lenne, persze akinek az üzlete szabad szoftverre épül, annak ajánlott valahogy részt venni az upstream fejlesztésben, támogatásban, már csak a fejlesztés irányának befolyásolása miatt is (bounty)
-
King Unique
titán
válasz
Namelesske #80 üzenetére
Biztosan, nem is cáfoltam hogy pl. ők máshogyan. Csak arra utaltam, hogy ha olyan széles lefedettsége lenne, akkor egy libre esetében is vsz más lenne a leányzó fekvése. Ha home felhasználásra nem is, de üzleti célokra már lehet tejelni kéne érte.
-
Namelesske
addikt
válasz
King Unique #79 üzenetére
Van akinél ez nem csak "a hivatalos verzió" hanem komolyan gondolják. Debian Társadalmi Szerződés
-
King Unique
titán
válasz
Namelesske #78 üzenetére
Ez így egyik oldalról igaz, aszem ezt szokták az itteni fórumos nagy szakértő társak beetetésnek és termékcsapdának hívni...
Valamint ha belegondolunk, akkor munkahelyeknél már régóta erre épül a követelmény és nyilván az ott dolgozóknak nem kell megvenniük. Céges notit meg viheti haza is. Illetve az otthoni felhasználók nagy része úgysem fizet érte, hanem virágboltit használ, ahogy Windowsból is.
Viszont másik oldalról meg nem tiltott tevékenység, sok cég, más területeken is él hasonlóval a mai kapitalista gazdaságban. Vagy éppen elég csak az adatgyűjtésre gondolni, keresők, böngészők, közösségi oldalak és alkalmazások....ott is megkapod ingyen a programot, ingyen regisztrálhatsz, előbb-utóbb rászoksz a használatára és az adataiddal, online magánéleteddel fizetsz érte, sőt akár offline is, mert hallgatóznak az okoskütyük...Amúgy meg mindenkinek ott volt a lehetőség... Nem lennék én abban sem annyira biztos, hogy ha egy libre lenne a piacvezető és azt használnák a világon mindenhol, akkor a fejlesztői előbb-utóbb ne akarnának belőle vmi pénzt látni (mint pl. EuroOffice). A mostani helyzetben nem akarnak, nem is nagyon tudnának, inkább vsz csak az MSO üzletének rontása lehet a cél a free termékkel. Na meg persze a hivatalos verzió, hogy szabad alternatíva a felhasználóknak.
-
Namelesske
addikt
válasz
King Unique #76 üzenetére
Elismerem egy kicsit cinikus voltam, de azért egyértelmű hogy ez egy hosszútávú befektetés nekik, ameddig az ő cuccukat tanítják mert miért ne tanítanák, (hát ingyen kapnak egy nagyon jó szoftvercsomagot). Akkor iskoláztatás után is az ő cuccaikon szerzett tudást fogják kamatoztatni az emberek. Amihez szintén az ő cuccaikat kell beszerezni immár pénzért. Lehet hogy az egyszeri melósnak közvetlenül nem, de valaki megfizeti az árát előbb vagy utóbb. Nekem csak az nem tetszik, hogy a Microsoft drogdíler módjára eléri hogy függjenek tőle, és fizessenek neki. Indokolatlanul sok hatalom van a kezükben.
De mondhatjuk hogy az irigység beszél belőlem, mert ezt senki nem tudta megcsinálni a történelem során egyetlen szoftvercsomaggal sem.
A szabad szoftver pedig ott van mindenkinek, nincsenek apró betűk, nincs félelem a hatóságoktól(skandináv országok ugye), nem rántja ki alólad senki a szőnyeget ha úgy gondolja.
-
King Unique
titán
válasz
King Unique #76 üzenetére
Már megint elírtam vazze, nem DAO, hanem DOA...
-
King Unique
titán
válasz
Namelesske #74 üzenetére
Igen, egyik oldalról van benne logika, hogy annak alapjait a másik Office-ban is lehet hasznosítani. Viszont, ha kizárólag csak az open verziót tanítják, másik oldalról meg cseszheted, ha munkahelyek döntő többségén nem azt használják. És márpedig ez a mérvadó, ahogy fentebb a tanár kollega is kifejtette. Arra meg nincs mindenhol kapacitás, hogy mindkettőt tanítsák.
"Megértem a kormányt... a Microsofttal karöltve meg lehet mutyizni az adófizetők pénzéből..."
Ezt beidegződést meg azért le lehetne lassan vetkőzni, mert pl. DAO felajánlás... [link], [link], [link].
Másrészről, ha még teljesen haszontalan volna, megérteném. De úgy, hogy lényegében olyan szoftvereket biztosítanak, amiknek ismeretével profitálhat a diák a későbbi munkahelyén, szerintem már nem is annyira értelmetlen. -
Namelesske
addikt
válasz
King Unique #72 üzenetére
Arra meg pont elég a szabad szoftver. El kell ismernem, hogy egy Office 365-höz képest minimum 10 év lemaradásban van a LibreOffice. Viszont nem kerül semmibe. A függvények pedig semmit sem változtak azóta a táblázatkezelőben. Az alap diagramok ugyanazok. Max csicsásabb meg úzerfrendlibb lett minden.
De amikor érettségit feladatsort kell megoldani, semmire sem mész az Office felhasználóbarát javaslataival. Azt kell csinálni ami a lapon van, szóval ez a 10 év lemaradás lemorzsolódik. Max akkor előny ha a magad ura vagy.
Megértem a kormányt... a Microsofttal karöltve meg lehet mutyizni az adófizetők pénzéből...
-
King Unique
titán
Akkora szórás azért nincs, mert jellemzően a Win7 megy a legtöbb helyen, sok suliban is azt látni, ha nem XP.
Office-ból meg 2007/ 2010, bár sok cégnél újabban az előnyösebb előfizetés miatt a 365 megy, ami a legfrissebb 2013-ra épül. Illetve a DAO is a 365-öt adja oktatási célra.Amúgy szép és jó dolog, ez a "Ne a programot tanuljuk már meg használni... hanem magát az informatikát" felvetés, csak ez a gyakorlatban úgyis szoftverspecifikus. Először meg kell tanulni rendesen használni egyet, majd utána az azon szerzett ismereteket lehet máshol is kamatoztatni.
-
cog777
senior tag
válasz
Namelesske #69 üzenetére
"Ne a programot tanuljuk már meg használni... hanem magát az informatikát."
+1
Mert amugy melyik Office-t tanitsak? Melyik Windows-t? (Mert aze' van kulonbseg egy Win7 es 8 kozott! Aki nem ismerte a 8-at az valoszinuleg le sem tudja kapcsolni - atlag felhsznalo) Rendkivuli a szoras hogy eppen melyik van hasznalatban a cegeknel.
Becsulom az iskola megoldasat mert ha mar nincs eleg forras, legalabb az alapokat meg tudjak tanitani.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Nekomajin #63 üzenetére
"- Alapvetően azt kell tanítani, amire a diáknak a munkában szüksége lesz. És lehet sorolni az ellenpéldákat, de azt vegyük észre, hogy az itt fórumozók alkotják a kisebbséget. A munkahelyek túlnyomó többségében még mindig MSO-t használnak."
Akkor kéne tanítani CAD-et, 3D grafikai programot, programozást minimum három nyelven és felületre, könyvelő programokat, stb. Mert arra lesz szüksége.
-
Namelesske
addikt
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Érettségire felkészülni szoktak, aki nem képes megtanulni egy Unity szintű leegyszerűsített felületet az ne is menjen érettségizni. Aki meg nem képes egy fkeres függvényt látatlanba használni bármelyik táblázatkezelőbe szintén. A szövegszerkesztésre és a weblapszerkesztésre ugyanez. Ne a programot tanuljuk már meg használni... hanem magát az informatikát.
-
Namelesske
addikt
Engem teljesen lenyűgözött a dolog! Hajrá!
-
Syl
nagyúr
válasz
King Unique #60 üzenetére
>ha meg szar, akkor minek használod a nyócegyet, ott a jó kis hetes?
A hetes (dobozos ultimate
) a lányom gépén van, vistát (szintén dobozos ultimate) meg mégsem rakhattam a gépre, ezért vettem egy nyóceggyet. Jaja, vettem - harminc mátyás volt, úgyhogy ha a fene fenét eszik, akkor is használnom kell
Igen, frissítettem tízre, de nagyon nem jött be, volt vele nyűgöm rendesen, ezért downgrade lett. -
Kékes525
félisten
válasz
Nekomajin #63 üzenetére
Egyetértek.
A legfontosabb problémák az oktatásban:
1. Nagyon kevés a számítástechnika óraszáma. A többszörösére kellene emelni.
2. A tanterv elavul frissíteni kell. Elsősorban azokat a programokat kell megtanítani a gyerekkel, amivel az életben találkozhatnak. Ezért a Microsoft programok megkerülhetetlenek.
3. Több, sokkal több pénz kell az oktatásba, A gazdaság fejlődésének ez a legjobb hosszútávú beruházása.
4. A számítástechnika oktatásának megreformálásának csak részének kell lennie a teljes oktatás reformjának (alsó, közép és felső színt), ahol a természettudományos ismereteknek és a nyelvoktatásnak prioritást kellene élveznie.
-
NandoXXL
senior tag
Belehetne fejezni a virágboltos dumát. Egy szar, félkész áruért kérnek el pénzt, senki ne csodálkozzon ha nem veszi meg mindenki. (fizettem értük, okkal vagyok mérges). A fogyasztó védelem érdekes módon nem működik szoftver esetében. Az állam csak a pénzes szoftver cégeket védi.
Miért nem lehet örülni, hogy legális ingyenes szoftveren tanulnak a diákok? Egy Office csomaghoz meg nem fog kelleni diploma, az alapok pedig hasonlóak Linuxon. (Mit kell kezelni egy Ubuntun? Megy mint egy Windows.) -
Nekomajin
aktív tag
Nem olvastam végig az összes kommentet, mert megint a szokásos megy. Viszont ajánlanám mindenkinek, hogy fussa át ezt a dokumentumot: http://kerettanterv.ofi.hu/03_melleklet_9-12/3.2.16_informat_9-12.doc
Ez a jelenleg hatályos kerettanterv a 4 évfolyamos gimnáziumok számára. 4 év alatt összesen 72 tanórát kap az informatika. Ennyi idő alatt kell megtanítani _mindent_, ami le van benne írva. Szakközépiskolában _ugyanerre_ a tananyagra van 4 év alatt 36 tanóra. Természetesen az iskolák a szabad órakeretből növelhetik ezt a számot. Sok helyen ezt meg is teszik, de ha kap mondjuk 144 órát (két évig heti kettő), akkor se vagyunk sokkal előrébb. Ezt tapasztalatból mondom.
Szép és jó dolog a Linux meg az LO meg az összes alternatív szoftver, de:
- Alapvetően azt kell tanítani, amire a diáknak a munkában szüksége lesz. És lehet sorolni az ellenpéldákat, de azt vegyük észre, hogy az itt fórumozók alkotják a kisebbséget. A munkahelyek túlnyomó többségében még mindig MSO-t használnak.
- Célszerű lenne ugyanarra a feladatra több szoftvert is kipróbálni, erre viszont többnyire nincs idő. És itt se hozzuk az informatikai szakközépiskolákat meg az emelt infós gimiket, mert megint csak a kisebbségről van szó.
- Ha nincs idő több szoftvert is használni, és én úgy döntök, hogy akkor legyen LO, akkor a gyerek ugyanúgy csak egy szoftvert fog megtanulni, csak azt éppen nem MSO-nak hívják, hanem másnak. Semmivel sem fog jobban érteni az informatikához, viszont a munkahelyen hátrányban lesz.
- Az a gyerek, akit nem érdekel az informatika, (és igen, megint csak ők vannak túlnyomó többségben,) pont leszarják, hogy én LO-n vagy MSO-n magyarázok, és négy év elteltével ugyanúgy informatikai analfabétaként fognak kikerülni az iskolából.Én most próbálom elérni, hogy legalább a tanári gépen legyen egy LO, hogy ha másra nem is jut idő, de elgalább el tudjam indítani, és lássanak ilyet is. De azt kell megérteni, hogy pusztán a Win×MSO kombó lecserélése akármire, nem oldja meg a problémát. Azért nem, mert a probléma alapvetően nem az, hogy milyen szoftverrel tanítunk, hanem az, hogy:
- Az iskoláknak nincs pénze normális géptermeket kialakítani.
- A kerettantervben leírt tananyag köszönőviszonyban sincs az óraszámokkal.
- Talán ideje lenne már frissíteni a tananyagot. Miért kell például középszinten adatbázis-kezelést tanulniuk? Miközben például a képszerkesztő képességük annyiból áll, hogy az adott appba beépített filterek között tudnak váltogatni.
- És a gyerekek általános motiválatlansága az informatika órára is jellemző.Hogy a cikkhez is szóljak, ha van az iskolában állandó rendszergazda, aki hiba esetén gyorsan tudja javítani a gépeket, akkor ez egy jó ötlet. Ha nincs, akkor viszont maguk alá vágtak, ahogy már többen is írták.
-
King Unique
titán
Igen, akinek jól megy, meg megtehet ezt-azt, azt már csak állandóan és megszokásból is ezzel támadják, függetlenül attól, melyik esetben valóban jogos, melyikben nem...
Almáékat érdekes módon elkerüli mind2 tábor, azt akkor szidják, ha megjelennek cikkek az új masinákról, hogy milyen drága és egyebek. Ej, bezzeg ha ez az iskola lecserélte volna a gépparkot és mindenhova iMac / Mac mini + OS X került volna, akkor máris meglenne a közös ellenség...
Egy időben almáztál (bár nem vált be, eladtad, ahogy olvastam), ha meg szar, akkor minek használod a nyócegyet, ott a jó kis hetes? A X-es meg nemgyerebe, azt tudom -
Syl
nagyúr
Valóban félreértettem, bocsi!
Én linuxot használok, ez nem titok. De soha senkinek nem "ajánlottam" a használatát. Egyszerűen nem alkalmas minden feladatra. Nekem bőven elég. Amit meg nem tud, arra ott a VirtualBoxban a Win8.
De. Ha egy iskola szűkös költségvetésből ilyen megoldást választ nem kell azonnal letámadni. Ez nem elsősorban neked szól, úgy általában mondom.(#56) King Unique
Kuglit is állandóan azzal bactatják, hogy visszaél a piaci erőfölényével meg a milliárdjaival.
Szerintem fogjunk össze és szidjuk közösen az Apple-t
Ja és a lényeg: sz*racsempe! -
KisDre
senior tag
Egy dvi-dsub átalakító még mindig olcsóbb mint egy másik vga. Pláne hosszútávon fogyasztásilag. Szóval ha csak nem indokolja a Linux, nem értem az okát a 2 vga-nak.
szerk.: Bár az is érdekes, hogy közben még az alaplapi is működik, legalább is a képen arra is van dugva egy monitor és így van meg a 3 darab. AMD-nél tudom hogy vannak ilyen kombinációk ahol alaplapi és d-vga együtt működik, de valahogy nem hiszem hogy AMD gépek lennének ezek. De valaki javítson ki aki jobban tudja
-
Simi37
őstag
válasz
Raysen623 #19 üzenetére
Nálunk X. kerben a következő van:
A KLIKK nem ad pénzt mondván, hogy az önkormányzat dolga.
Az önkormányzat nem ad pénzt mondván, hogy a KLIKK dolga.
Egymásra mutogatnak és a beázás miatti felújításon kívül kb a krétákra jött elég pénz. A géppark csodás:
2 GB RAM, C2D E2xxx-E7xxx, Lassú régi 250 GB HDD, PS2 egér és bill...csodásak. Elindítunk egy Access-t és 1-2perc míg betölt...egy excel "csak" 1 perc...
Nem kicsit férne rá felújítás...ja és informatika szakon vagyok...gimnáziumban...ed: A legjobb a sulinet 1Mbps le és 0,1 Mbps fel
-
King Unique
titán
A másik fanboyok meg mindig ezzel jönnek, hogy x milliárd $, piaci erőfölény és társai, de kérdem én, arról pl. egy MS tehet, hogy a másik oldalon alapból nincsen erre akkora pénz? Netán nekik kéne pénzelniük a konkurencia fejlesztéseit, vagy éppen kihátrálni, lemondani a javukra?
Nem is értem, hogy mire számít bárki is, ha eleve nincs meg akkora anyagi erőforrás mögötte, vagy épp erős marketing stb.
Az oktatás kapcsán is állandóan támadják az MS-t, hogy oda is befurakodtak, rászoktatják a gyereket a sz*rjaikra, de ott is felmerül ám a kérdés, hogy netán tilos, ahogyan más gyártóknak is? Illetve adott a lehetőség másoknak, ők mért nem teszik, vagy ha már egy MS meglépte, mert vmit jobban machinált, akkor eleve mért csodálkozunk azon, hogy az ő szoftvereiket tanítják? Szerintem ezen nincs mit és anélkül se, hogy egyiket is pártolnám. -
Snoop-y
veterán
Felreertesz. Egy szoval nem mondtam hogy a linux rosszabb vagy jobb mint a win
Multi kornyezetben viszont az altalam kiragadott par pelda miatt nem tud terjedni ezen nagyon nem lehet vitatkozni mert a piac most ugy nez ki ahogy kinez. Es hiaba szeretem mondjuk a RedHat Enterprise-t cseszhetem mert azon se fog futni az office es mindenki azt hasznalja ( business vonalon )Amugy ki akadalyozza meg hogy milliardokat pumpaljanak bele? Az Android is letarolta a fel vilagot pillanatok alatt szoval nem lehetetlen vallalkozas.
-
King Unique
titán
Kipróbáltam egy telepítés erejéig a SuSE - Érettségi Linux SLED 12 SP2 verziót, ami igazából egy Suse Linux Enterprise Desktop 11. Hát jó régi, ez még GNOME 2, ha jól néztem [link], [link]. Amúgy bejelentkezéskor GNOME/ IceWM / TWM lehetőségek vannak a felület terén. Restart után persze a frissítésnél dobott pár hibát, mert gondolom nem csatlakozik a suli szerveréhez talán, de mindegy.
Most ránézek az Ubuntu verzióra is, bár ott szerintem sok meglepetés úgysem lesz, max a speciális szoftverek. -
Snoop-y
veterán
Legtobb multinal eszukbe sem jut hogy akar csak probalkozzanak linux desktoppal. Es kurvara meg tudom oket erteni...
Az meg egy dolog ha par gizikenek mindegy a cegen belul de mit kezdesz a vendorokkal vagy a 3rd party cegekkel akikkel kapcsolatban allsz? Atneveled oket es gyozkodod majd hogy dehat az OO vagy az LO szuper? Loteri kutyat sem fogja erdekelni hogy mi a nyomorod mikor majd mondod hogy ez nem jelenik meg az nem jelenik meg illetve amiket te kuldesz majd fileokat ok nem tudjak megnyitni...
Es hipp hopp a linuxos atallasod mar el is verzett. Es ez meg csak egy resze volt az office-nak.Hol van a SharePoint? Hol van annyi helpdeskes aki linuxot supportal? Hjam persze vehetsz enterprise linuxot de az mar nagyon nem ingyen lesz.
Szoval ez egy szep alom. Kb 20 eve hallom hogy a linux desktop eve az idei ( kb rosszabb vicc mint a duke nukem uj reszenek megjelenese
)
-
Narxis
nagyúr
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Érdekes egy munkahelyed lehet...
-
Blindmouse
senior tag
De, az értettséginek úgy kellene kinéznie hogy Microsoft Office, Windows, és Pascal. Mi az édes ráknak kellene linuxxal az egyszerű halandónak találkoznia. Az operációs rendszer egy eszköz, az a feladata hogy a gépen el lehessen végezni a feladatokat. Ha pár másodperccel többet kell azon gondolkodni, hogy hova a fszomba kattintsak, mert nem ott van a notepad ahol szokott lenni, akkor már rosz ötlet Windowson kívül bármit is próbálni.
Komolyan, nevetséges, hogy egy iskola nem képes a 21 században megfelelő eszközöket biztosítani a tanulóknak.
(És a munkahelyemen eszükbe sem jut Linuxxal szopatni a dolgozókat, mert az operációr rendszernél van 75x drágább szoftver a gépen. Kiszámoltam.) -
King Unique
titán
Lehet, vagy írtam volna külön hsz-be. Na mindegy.
Ribbon esetében a kategóriákba csoportosítás szerintem nem rossz, azon belül kirak mindent és kis használattal, megtanulni, mi hol van. Az se egyszerűbb, mikor a hagyományos menüelrendezésnél, külön a menüből kell x dolgot lenyitogatni, kibogarászni, netán új eszköztárakat pakolgatni.
Ráadásul a mostani generáció már lehet nem is nagyon találkozik a régivel, mivel sok helyen, ha MSO, akkor legalább a 2007/ 2010 verzió szokott fent lenni, ami már szalagos. Illetve, amit ingyen osztogatnak, az is 365, ami a legújabb, szintén szalagos verzióra épül és otthonra a többség szintén az újabbakat szokta feltelepíteni. A jövőben mi lesz, mit mire cserélnek le, ha lecserélik, azt nem lehet tudni, így feszegetni sem érdemes.Lehet.
De én igazából nem vagyok egyik felé sem elkötelezve, a X-es topikokban is kifejtettem nem egyszer a nemtetszésemet, ahogy más MS hír kapcsán is. Viszont azt nem szeretem, ha egyesek bizonyos dolgokat figyelmen kívül hagyva kérdőjeleznek meg vmit.
-
Syl
nagyúr
válasz
King Unique #47 üzenetére
Valóban nem tűnt fel, mivel egybe volt írva a nekem címzettel. Legalább egy entert üthettél volna
A ribbon-menü és OO/MSO vitába nem megyek beleEgy megjegyzés, remélem nem haragszol meg érte.
Teljesen más embernek tűnsz amikor Windows/Office és Linux topicokban jársz -
King Unique
titán
Most is ez csinálod, + az alsó részt, a második mondattól nem is neked, hanem általánosságban írtam, ha nem tűnt volna fel.
De elnézést, ha magadra vetted.
1.) akkor fognak jobban, ha nagyobb lesz rá az igény, ennek hiányában meg ott, ahol van rá megfelelő kapacitás.
2.) "Gondolkodni kell megtanítani a nebulókat, nem kattintgatni" - ami nincs talán szoftverhez kötve, illetve mitől fog szövegszerkesztés terén jobban gondolkodni, hogy egyik-másikat használja? Vagy pl ezen ismereteket bemutató tankönyvek netán nem egy adott szoftverre építenek? A többi meg 1-es pont függő, mármint a több szoftverrel szemléltetés. -
Syl
nagyúr
válasz
King Unique #44 üzenetére
Mit forgatok én ki?
Két dolgot mondok:
1) Ne csak MSO-t oktassanak, hanem mást is.
2) A ribbon se lesz örök életű, ahogy a menü sem volt. Vagyis bármikor jöhet valami új. Gondolkodni kell megtanítani a nebulókat, nem kattintgatni.
Szóval mire is gondoltam én egyértelműen? És milyen burkolt megjegyzéseket tettem? Erőltettem én az OO/LO-t az MSO helyett? Erőltettem én a Linuxot a Win helyett? -
Polllen
félisten
Én a kommenteket olvasva csak annyit látok, hogy nehézségei lesznek az MSO-val, nem azt, hogy életképtelen, de igazából úgy túlzod el a dolgot, ahogy csak szeretnéd.
Kopi31415
A függvények névfordításait én is nagyon utálom, de a többi fordítása kb. annyira nyűgős, mint más programoknál.Ribbon: Nekem is fura volt először, de mivel ugyanaz a menüpont ugyanazt hívta meg mint korábban, így nem okozott nagy fejtörést. (90%-ban csak excel-t használok, ha a többinél nagyobb az eltérés, akkor mea culpa)
-
King Unique
titán
Amúgy nézegetve Ubuntu 14.04-1 Érettségi Remix rendszert, a Unity-n nyilván nem lepődik meg az ember, a telepítési leírás alapján SuliX és SuSE esetében is vsz a Gnome 3 az alapértelmezett felület...
Hát én nem tudom, de ahogy a Unity, úgy a Gnome se az hű de felhasználóbarát és kézreálló, főleg Windows után nem. Mert vsz a diákok többsége eddig is utóbbit tanulta, illetve otthoni gépen is az van. Értem én, hogy a neve és támogatottsága miatt építenek az Ubuntura, de a másik rendszerhez szokott diákoknak sokkal kezelhetőbb és népszerűbb lenne egy Cinnamon, KDE, Mate, Xfce felület, mint a fenti 2 vadhajtás... és a gépek is simán vinnék, ha a fenti kettőt is.A Gnome 3-at én próbálgattam több disztrónál is, de nagyon nem állt kézre és dolgozni, tanulni egy ilyenen biztos nem szeretnék.
Ennél még a Unity is jobb, de aki kipróbálja az előbb említett asztali felületeket, egy / nagy része bizonyos idő után rájön, hogy ezzel sem érdemes annyira szenvedni, ha nem muszáj.
(#39) Syl válasza: állította ezt ilyen formában vki? Átveszed már úgy látszik azt a taktikát, hogy kiforgatod a másik gondolatát és nem létező állítások ellen szólsz. Pedig csak az volt leírva, hogy mi a követelmény és annál mi, nemhogy manapság, hanem már kb. 8 éve (!) az alapértelmezett menürendszer.
Lehet nem írtad le konkrétan, de erre gondoltál, egyértelmű. Jellemző, hogy ilyen híreknél a "2 tábor", mindig összecsap és ahogy a windowsos közösség is gyakran ebbe a hibába esik, úgy a linuxos nagy része meg alapból nem tud mást, minthogy az MS-t és termékeit támadja nonstop. Szoktam olvasgatni másik (akár szakmai, akár off) topikokban is mindig a burkolt megjegyzéseket, újabban a Windows 10-re...Tisztelet a kivételnek!
-
King Unique
titán
válasz
#06658560 #36 üzenetére
Ezt most szerintem hiába akarod feszegetni, te is tudod, ha használtad, hogy nem teljesen egyforma a 2 program menürendszere, elnevezései és itt-ott a használata sem.
"kattintóbajnokot és nem gondolkodó, a munkáját tudó embert akar a gyerekekből nevelni?"
Attól, hogy a diák egy MSO-t megtanul normálisan kezelni, attól talán droid lesz, nem gondolkodik? Mivel lesz ilyen téren több, ha épp egy másik egyedi szövegszerkesztő programot (LO) tud kezelni? Semmivel... max, akkor ad pluszt, ha mindkettőt, de mint az tény, arra nem mindenhol van kapacitás. És, ha eddig nem sikerült megérteni, legtöbb helyen az lesz az elsődleges, ami a fő követelmény.
"Miért jár rosszabbul vele? "
Fentiek után ezt még komolyan firtatod?? Néztél te álláshirdetéseket, vagy épp gyakornoki állásokat, ahol szoftverismeret, pl. szövegszerkesztés a követelmény? Milyen betűvel szokott kezdődni a programra utaló sor, mert szerintem nem O és nem is L... És az talán nem számít, ha kizárólag csak utóbbiakat tanulta és melóhelyen az M betűs lesz elétéve? Kicsit sem lesz kényelmetlen végigbogarászni és megszokni a másikat = rontja a porduktivitást az első időszakban. Vagy, ha ezt előre tudjuk, hogy mi az elvárás, akkor az iskolától diákként mit várunk el, hogy ne azt tanítsák, hanem majd otthon autodidakta módon külön sajátítsuk el? Persze, biztosan...
Egyébként meg ribbont sok helyen használják, nem csak AutoDesk, de pl. Siemens termékek is, amik szintén megtalálhatóak az oktatásban. Az, hogy a te régi menürendszerhez vagy szokva, az csak egy dolog, de érdekes módon iskolákban, munkahelyeken nem 0-24-ben a nyavalygás megy ribbon miatt, mert annyira használhatatlan. Azt max ti szeretnétek.De ezekről nem engem kell győzködnöd (ilyen érvekkel nem is tudsz), hanem a oktatási intézményeket, kormányt, cégeket, diákokat és dolgozókat, hogy mért is nem lenne nekik jobb, ha mindenhol, mindenki alapból mást használna. De érdekes módon a gyakorlat nem ezt igazolja, hogy mindenkit sikerült volna áttéríteni, de persze biztos mki gondolkodásra képtelen droid....nem inkább csak arra épül ez az egész győzködésed, hogy alapból nem szimpi, MS, Windows, MSO? De szerintem, ne erőltessük ebben a topikban sem, mert hiába írod le 20x, attól a helyzet nem fog változni és mint mondtam, nem mindek kell győzködnöd.
-
#06658560
törölt tag
"Harmadrészről: Pont te írod, hogy kb. különbség sincs tördelés, hasáb, beszúrás esetében a különböző programok között, akkor ennyi erővel minek mutogatni az LO/OO-t?"
Nem én értetlenkedem, hogy miért nem MSO. Mivel gyakorlatilag megegyeznek, nem édes mindegy? Amelyikhez hozzá jut olcsón, hatékonyan az intézmény. (Ebbe supportot is beleértve)
"majd rájöttem, hogy igen, tényleg, ha nem is sokkal, de gyorsabban lehet benne dolgozni... egy bizonyos szintig (amit a felhasználók messze döntő többsége soha nem halad meg)."
Akkor a jelek szerint majd minden általam használt program esetében ezen túl vagyok.
"Na, ilyeneknek te, mint tanár, mutatnál mást is mso-n kívül???"
Miért MSO-t? Nem mindegy, mit nem tanul meg, ha úgyse tanulja meg?
"Az iskolának (sajnos) csak arra van ideje, hogy a kötelezőt megtanítsa (köszönhetően a magyarok által magasztalt, egyébként mindenki más által szidott porosz szemléletnek)."
De nem MSO2013 ismeret a "kötelező", hanem Office ismeretek. Ami, ha megvan, bármely programon meg kell találni az első három használat után amit keres az ember.
-
MongolZ
addikt
válasz
#06658560 #36 üzenetére
Én egyetértek azzal, hogy minél több mindent meg kell ismernie az embernek. Kérdés az, hogy ez az iskola feladata-e? Az iskolának (sajnos) csak arra van ideje, hogy a kötelezőt megtanítsa (köszönhetően a magyarok által magasztalt, egyébként mindenki más által szidott porosz szemléletnek). Én úgy vagyok vele, hogy a gyerek alapvetően kíváncsi, az iskolának lehetőséget kell biztosítania, hogy különórán, délutáni fakultáción megismerhessék a diákok a mást, valamint otthon, a szülőnek, illetve a gyereknek magának kell próbálgatnia, keresgélnie. Amit a gyerek saját magától tanul, úgyis azt érti a legjobban.
A másik oldala, hogy mekkora igény van arra, hogy mást is tanuljanak a gyerekek? Édesanyám, mielőtt nyugdíjba ment, fakultáción tanított volna programozást olyanoknak, akiket nem csak az alap dolgok érdekelnek, gyakorlatilag érdeklődés hiányában elmaradt az egész.
Visszaemlékezve a diákkoromra, mi is context-el nyomtuk az elején, utáltuk, mint a sz*rt, semmi értelme nem volt már akkor sem, voltak használható szövegszerkesztők, amikben legalább lehetett normálisan szerkeszteni. Néhányunkat jobban érdekelte a számítástechnika, mi talán figyeltünk órán, a többiek meg végigszórakozták az egészet. Na, ilyeneknek te, mint tanár, mutatnál mást is mso-n kívül???Harmadrészről: Pont te írod, hogy kb. különbség sincs tördelés, hasáb, beszúrás esetében a különböző programok között, akkor ennyi erővel minek mutogatni az LO/OO-t?
(#40) Kopi31415: Amikor megjelent az AutoDesk termékeknél a ribbon, átkoztam, aki kitalálta azt, aztán telt-múlt az idő, egy idő után megszoktam, majd rájöttem, hogy igen, tényleg, ha nem is sokkal, de gyorsabban lehet benne dolgozni... egy bizonyos szintig (amit a felhasználók messze döntő többsége soha nem halad meg).
-
#06658560
törölt tag
Valahogy más programnál nincs bajom, csak MSO-nál. Ott is különösen, ha a német-angol vonalat nézem, a németet úgy baszták el, ahogy nem is lehetne pozitív IQ-val. MSO nem ismeri fel az angolul beírt függvényeket, pl.
Ribbon: Ha már lenyomják mindeki torkán a ribbont, akkor miért nem képesek mindent azon megoldani, miért kell még mindig a felugró ablakokkal bohóckodni?Ahogy a 2013-ban megint mindent átpakoltak máshova, mint a 2010-ben volt, más holvan ami felugró ablak, van ami lenyílik, van ami oldalt jelenik meg- nesze neked logika- a komplexitásával pedig sikerült vissza érni az utált menürendszerig. A helyi menüből manipulálás pedig még mindig ritka fapad.
Egy MSO-2003- MSO 2007 rosszabb volt produktivitás szempontjából, mint mintha MSO-bármi más váltás lett volna. A folyamatos újítási mániájuk miatt megy mindig a megszerzett tudás egy része a kukába.
-
Syl
nagyúr
Mert ahogy itt a kommenteket olvasom, ha valaki nem ribbonos MSO-t tanul, az nem fog tudni boldogulni az életben
(#38) King Unique
>A jelen szerint nem, mert x verzió óta ez a deafult és a közeljövő (2016) is erre épít.
A "hagyományos" menü meg 17 évig élt, mégis hipp-hopp lecserélték.
>a régi elrendezésre már nem nagyon fognak visszaállni.
Hol írtam én olyat hogy igen?
Azt írtam, hogy ha valami más jön.>azt szajkózza, ahogy bezzeg mást kéne használni, oktatni.
Ismét csak kérdezem: hol írtam én ilyet?
Azt írtam: más is -
King Unique
titán
Igen, ha van rá kapacitás (óraszám, anyagi keret, hozzáértő tanár), mert mint tudjuk, nem mindenhol van.
"pár év múlva az MS kitalál valami mást, ugyanúgy meg lesz lőve."
Ez a feltételes jövő, amit nem lehet tudni. A jelen szerint nem, mert x verzió óta ez a deafult és a közeljövő (2016) is erre épít. Vsz a régi elrendezésre már nem nagyon fognak visszaállni."Az viszont szánalmas, hogy itt egyesek olyan energiával állnak ki az MSO mellett"
Már bocsánat, de mi ebben az annyira szánalmas? Aki ezen véleményen van (többen is), attól még nem MS fan. Inkább szerintem az a kissé xy jelzős viselkedés, hogy valaki fontos dolgokat, tényeket figyelmen kívül hagyva, állandóan nonstop csak fikázza és azt szajkózza, ahogy bezzeg mást kéne használni, oktatni. És érdekes módon ezen véleményen lévők nagy többsége, alapból a "másik megoldás" nagy szimpatizánsa. -
#06658560
törölt tag
válasz
King Unique #31 üzenetére
A tabulátort másképp kell használni MSO-ban, mint Libre alatt? A tördelés, több hasáb, beszúrt kép másképp működik? vagy te is az vagy, aki kattintóbajnokot és nem gondolkodó, a munkáját tudó embert akar a gyerekekből nevelni?
Az, hogy MS a ribbont minden verzióban szétbassza, s még mindig nem csinálja meg normálisan, ha már annyira erőlteti, az elég komoly probléma, ha nem debileket akarunk alkalmazni. Apropó, ha olyan sikeres, kik vették még a nagyon loholó Autodesken kívül a csoda ribbont? Olyan helyeken, mint a Paint miért kell a ribbont erőltetni? Mivel produktívabb más megoldásoknál?"Arra nem sikerült még rájönnöm, hogy mért is jár jobban a diák, ha OO/ LO szoftvereket tanul, mikor a munkahelyek többségén, idehaza is 9x%-ban úgyis MSO-t kell használnia?"
Miért jár rosszabbul vele? Egyébként annyival jobban jár, hogy látja, nem csak egy világ létezik.
Anno számtechtanárom még DOS gyári szóvégszerkesztővel indított nekünk, mielőtt kezünkbe kaptuk az MSO-t. És teljesen igaza volt, hogy azzal is dolgoztatott minket, komplett osztályt. Nem hagyta, hogy a lustaság győzzön.
-
Syl
nagyúr
válasz
King Unique #31 üzenetére
Én nem mondtam olyat, hogy felesleges az MSO. Szerintem mindkettőt kellene oktatni. És akkor a nebuló megtanul gondolkodni. Mert ha csak a ribbonos wordot tanulja és pár év múlva az MS kitalál valami mást, ugyanúgy meg lesz lőve.
Az viszont szánalmas, hogy itt egyesek olyan energiával állnak ki az MSO mellett, hogy még satnya nutella is belepirul -
Polllen
félisten
válasz
#06658560 #23 üzenetére
A nyelvváltás minden programnál meg fog kavarni, ez nem az mso sajátja. A generációváltások pedig a ribbon-t leszámítva nem voltak drasztikusak. Sőt ha megérted a ribbon logikáját, baromi egyszerű megtalálni mindent.
Szerintem ezt a fenti dolgot nem érdemes egy libreoffice -> mso váltáshoz hasonlítani, nem csak a skin változik a feliratokkal.
Szoktam próbálgatni otthon libreoffice-t pl., vannak benne jobb és rosszabb megoldások is, mint az mso-ban, de ettől még napi 8 órában mso-val kell dolgoznom, sok-sok millió másik felhasználóval.
Érdemes azt oktatni elsősorban, aminek gyakorlati haszna van. Másodsorban pedig lehet az alternatívákat is, hogy szélesedjen a diákok látóköre. -
King Unique
titán
válasz
#06658560 #16 üzenetére
Jaj....most majd az jön, hogy nem MSO használatát, hanem szövegszerkesztést és táblázatkezelést kell tanítania, ami mintha nem lenne szoftverspecifikus...
Az gondolom cseppet sem számít, hogy mi a követelmény és az oktatási intézménynek célszerű / muszáj ahhoz igazodnia. Ráadásul elvileg itthon is minden intézmény jogosult a Digitális Oktatási Alapcsomagra (DAO), amit ingyenesen igényelhet. Arra nem sikerült még rájönnöm, hogy mért is jár jobban a diák, ha OO/ LO szoftvereket tanul, mikor a munkahelyek többségén, idehaza is 9x%-ban úgyis MSO-t kell használnia?
A ribbon fikázása meg nagyon gyenge érv, mikor már a 2003-as nem is támogatott és a 2007-es óta (3, lassan 4 verzió) jelen van, valamint időközben egy rakás piacvezető szoftver alkalmazza. Mint pl. az oktatásban is jelenlévő AutoDesk termékek.(#21) Polllen: így van, pl. egy 2007 vs. 2013-as verziónál is kell kicsit bogarászni, hát még egy olyan szoftvernél, ami eleve a régi menüelrendezést és más elnevezéseket használ...
"Érdemes azt oktatni első sorban, aminek gyakorlati haszna van. Másodsorban pedig lehet az alternatívákat is, hogy szélesedjen a diákok látóköre."
+1, ennyi.Ha van rá keret, mehet az alternatív is, ha nincs, akkor eleve hülyeség a másik ellenében előtérbe helyezve, csak arra építeni.
(#26) Syl: ja, mert létezik olyan, hogy szoftverfüggetlen szövegszerkesztés és táblázatkezelés, na ne röhögtess...
Majd jönnek a megmondóemberek, akik szerint igen és felesleges MS termékeket használni, függetlenül attól, hogy az elterjedt és az a fő követelmény.
-
D&P
csendes tag
Szerintem meg annak kéne örülni, hogy milyen kreatív volt aki ezt így megálmodta, és meg is valósította a gyakorlatban. :-) Azt is mondhatta volna, hogy ja bocs ennyi pénzből veszünk 15 gépet, és akinek nem jut az így járt. Az más kérdés, hogy 2015-ben Magyarországon az oktatásra/egészségügyre sincs elegendő forrás...
-
Parson
addikt
1. Ahhoz a 3 helyhez csak azt az egy gépet is kell helyreállitani - pont ez a lenyeg.
2. Eleve kevesebb gepet kell üzembentartani, így könnyebben is lehet öket topon tartani.
3. Nagyobb felelösseget tanulnak a diákok, hiszen nem csak a saját tanidejüket pocsékolják, ha tönkretesznek egy gépet.
4. A lassúságról meg ne szóljon az, aki nem használja nap mint nap. -
#06658560
törölt tag
A gyakorlatban, amikor leültettek MSO2007 elé a ribbonnal, akkor nem találtam semmit, ami kellett volna, szemben a Libr/OoO/Lotus Symphony - MSO 2003-ig verziókkal. Ahogy amiket nagy nehezen megjegyeztem merre van, ha más nyelvű MSO-t kaptam, a billentyű kombinációk 90%-át kukázhattam, a függvények elnevezésével anyázhattam, a mostani, MSO2013-mal megint keresgélhetem mit merre dugtak el a redmondi zsenik produktivitásnövelés címszóval.
-
Polllen
félisten
válasz
#06658560 #16 üzenetére
Elvben igazad van, a gyakorlatban viszont, ha valamit megtanulsz libreoffice-ban, majd utána odaültetnek MSO elé, sokat fogsz keresgélni a menüpontokban és kicsit sem lesz hatékony. (főleg táblázatkezelésben) Szóval a suliban tanultat önszorgalomból át kell ültetned MSO-ra, mert a munkahelyen már elvárás lesz, hogy ne ott keresgesd mi minek a megfelelője.
-
#51736960
törölt tag
"A központi szerverek és vékonykliensek nem jöhettek szóba, hiszen úgy az eszközpark nem felelt volna meg az érettségi kritériumainak (a gépeken lokális MySQL szervert kell futtatni)."
amúgy a vékonykliensek meglepően drágák, na meg a szerver sem filléres cucc, nem biztos, hogy sokkal olcsóbban kijöttek volna.
-
Raysen623
addikt
Nevetségesnek tartom, amikor ma egy iskolának nincs pénze számítógépekre a magyar oktatási rendszerben...TIH
Mindenesetre érdekes megoldás.
-
kraftxld
félisten
És ebből a kókány megoldásból cikk is lett?
100x korrektebb rendszer mondjuk egy normálisabb szerver (akár egy izmos i5-ös desktop gép 32GB rammal, SSD-vel), hozzá 35 vékonykliens, a diák se tudja szétrugni, kevesebb pénzből megvan, kevesebbet fogyaszt, licensz meg úgyis van hozzá. -
#06658560
törölt tag
Tessék mondani, mi olyan szövegszerkesztési mutatvány van, amihez muszáj MSO-t használni, egyéb random programban nem lehet megtenni? Mi a baj, ha a gyereket gondolkodni tanítják, nem ész nélkül kattintani? Miért is gond, hogy valami újat is meg kell ismerni?
-
haxiboy
veterán
De ott is választhatsz. Csak maximum munkahelyet kell váltani
(#14) Fkris : A legjobb hogy aki esetleg felsőoktatásban továbbtanul, ott meg a windowst részesítik előnyben mert a hallgatóknak ingyen jár, a tanárok a diákat ilyesmit meg a jó öreg Microsoft termékekben állítják össze, a diákok meg szívjanak az inkompatibilitás miatt mert az openoffice sem tud mindent.
Nálunk a fősulin is csak azért van Linux mert kötelező tárgy, egyébként senki nem használná (csak 1-2 megszállott)
-
Fkris
őstag
Ez igy van.
Ez nem egy szamtech suli, ahol az ubuntut most megtanulva kesobb is jo dolga lenne a tanuloknak, sokak meg a windowst sem tudjak kezelni, nemhogy egy Ubuntut.
Annak fenyeben meg foleg, hogy otthon meg biztos egy viragbolti(bar ez igazabol mellekes) windows fut....Narxis
Azt megnezem, hogy hany helyen van Ubuntu, Windows elleneben...
-
haxiboy
veterán
-
Narxis
nagyúr
válasz
Blindmouse #10 üzenetére
Miért is elfogadhatatlan?
-
Blindmouse
senior tag
Az is biztos hogy kiverném a balhét, hogy nem windows-on kell az érettségit csinálnom. Nem érdekes, ha csak 1%-ban különbözik, akkor is, ez elfogadhatatlan.
-
#51736960
törölt tag
érdekelne, hogy miért nem használták az alaplapi dvi kimenetet, illetve a vga-kon található dvi-t sem... így megspórolható lett volna az egyik plusz vga.
amúgy gondolom ez nekik is eszükbe jutott, nyomós okuk lehetett rá, hogy végül így csinálták meg. (linux vga driver finomságok netalán?)
-
-szp-
aktív tag
SuSe vagy Ubuntu választható, itt van a szoftverek listája.
-
Polllen
félisten
Ezekben a gépekben 1-1 alkatrész megy jellemzően tönkre, azt egyszerű pótolni, főleg a megspórolt összeg fényében.
A sebességről meg igazából annyit, hogy nem sietnek sehová a diákok, a tananyagot kell tudniuk hatékonyan elsajátítani, nem az index-t pörgetni és annak örülni, hogy 3 mp alatt bebootol a gép.
-
-
erkxt
tag
Így ha egy gép tönkremegy, egyből hármat veszítenek. Okos...
Az alap gépek amiket betesznek is lassúak, hátha még egyszerre háromfelé van osztva. -
Kékes525
félisten
Valóban nem egyszerű feladat a hazai oktatási intézmények informatikai rendszereit frissen tartani, folyamatosan modernizálni, mert itthon egyáltalán nem támogatják, sőt inkább visszafejlesztik az oktatást. Szomorú.
-
PistiSan
addikt
Plusz 2vga-val is megérte így megcsinálni?
"operációs rendszer tekintetében pedig az Oktatási Hivatal honlapjáról letölthető Érettségi Linux disztribúciót telepítették."
Ez nem egy UBUNTU? Ha nem, akkor mire épül, mit lehet tudni erről a linuxról?
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 16/512 FHD IRIS Xe
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 512GB 13.3" FHD magyarbill 1 év garancia
- Thomson Streaming Box 240 TV okosító / Számla / Garancia /
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest