Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Sinisi
senior tag
Gondolom el lenne intézve, hogy Mo.-n fizetni kelljen az áfát.
-
azbest
félisten
Köszi a linket, pont azt fogalmazza meg pontosabban, amit írtam. Az európai eladó szerini áfa számít, kivéve bizonyos szolgáltatások és ha egy adott országba meghalad egy szintent az értékesítés.
A másodiknál ahogy írtam, még bonyolultabb a helyzet, arra nem tértem ki, hogy mi célból vásárol a magyar cég, mert persze attól függ, hogy befizet nettó vásárlás után vagy visszaigényelhet áfát bruttó vásárlás után.
-
"Amelyik országban az európai eladó eladja, ott kerül rá az áfa."
Ez nem a főszabály (az az, hogy a vevő lakcíme szerint kell ÁFA-t fizetni, ahogy írtam is), hanem a kisforgalmú cégeknek könnyítés - az Alibaba elég nyilvánvalóan nem ebbe a kategóriába fog esni
"Ha viszont például egy magyar cég vásárol egy szlovák cégről, akkor eu adószámmal nettó áron veszi meg és a magyar adóhatóság felé kell befizetnie utána az áfát."
Nem, nem kell utána befizetnie az ÁFA-t - miért kellene?
-
azbest
félisten
válasz
#06658560 #106 üzenetére
Attól függ. Amelyik országban az európai eladó eladja, ott kerül rá az áfa. Így vehetünk ezt-azt szlovák webshopból szlovák áfával. De ha bizonyos forgalom felett árul egy másik eu országba, akkor valami kavarás van, ott már a végső vevő áfáját kellene rátenni tudtommal. Persze ezért a célország panaszkodik, az eladó országát nem zavarja.
Ha viszont például egy magyar cég vásárol egy szlovák cégről, akkor eu adószámmal nettó áron veszi meg és a magyar adóhatóság felé kell befizetnie utána az áfát. Ez persze nem minden cég és vállalkozás formára igaz és összeghatártól is függ. Nem minden vállalkozó vásárolhat nettó-ban 10ezer euro alatt.És persze a befizetendő áfából jóváírhat például költségeken lévő áfányit. Szóval nem egyszerű ez. Cégként ide már szakember kell... egy aki átlátja a nemzetközi helyzetet, egy pedig aki beadja a gyógyszert
Ilyen szempontból tehát közel sem pontos (#102) dabadab kommentje
Ha közvetlenül az importőrtől veszünk végfelhasználóként, magánszemlyként valamit, akkor tehát vagy azt az áfát fizetjük, ahol beléptette jogilag az eu-ba, vagy a vevő lakhelye szerinti áfát, ha olyan nagyban kereskednek.
De még valószínűleg így is pontatlan voltam, mert nem követem ezeket pontosan és hivatásos segítség sem biztos, hogy mindent jól mond, ha nem kifejezetten ilyesmivel foglalkozik.
Szolgáltatás vásárlásakor viszont már néhány éve mindenképp a vevő országa szerinti áfát kell fizetni. Szóval már nem luxemburgi áfa van a magyar Steam shop vásárláson, hanem magyar.
-
Soulfly842
addikt
1, A földrajzi helyezkedés a legnagyobb előny
2, A posta-a vám, az export-import szédületes sebessége a legnagyobb hátrány -
dj79
senior tag
Bármelyik kínai fő kikötőből befut a hajó Koperba 3-4 hét alatt ideális esetben, továbbá minden nagy társaságnak van gyűjtőkonténere minden héten. Ha tele van, ha nem, indul, tehát elég jól tervezhető a szállítási idő. A kikötői érkezés után 2-3 nappal általában befut a Bilkre a vonat.
Ha valamelyik cég csinált kinti adószámot / fiókcéget, azon a helyen vámkezeltetheti a cuccot az ottani kötelezettségek alapján.
-
"Ezt ugye nem gondoltad komolyan.Az igaz hogy az áfát meg kell fizetni - de nem mindegy hogy az áfa 12 vagy 27%
"
Még egyszer: a vevő lakhelye szerint kell ÁFA-t fizetni. Vagyis ha a Magyarországon lévő központból rendel egy német valamit, akkor annak a 19%-os áfáját Németország kasszájába kell befizetni, ha meg Magyarországra, akkor a magyar kasszába kell befizetni 27%-ot. Az, hogy a központ az EU-n belül hol van, ebben a kérdésben teljesen lényegtelen.
-
-
Aprósólyom
addikt
Megnéztem, a forrást, mert kicsit soknak tűnt. Szinte biztos voltam benne, hogy nincsen 10000 konténer feletti konténer hajó. Amit te néztél az TEU (a 20 láb hoszzú konténer elnevezése). Ami pont egy fél hosszú konténernek számít, a hagyományoshoz képest, amit a legtösször látunk. Az 40 láb hosszú és ebből a konténerből akkor 9550 fér el értelemszerűen.
szerk.:
Na mostmár megjegyzem, hogy legnagyobb az 9550-es.
Egy jó darabig a MAERSK triple E hajók voltak a legnagyobbak. De arra is rosszul emlékeztem. Az is 9170 nagy konténert tud szállítani. Nagyon elhomályosult az emlékem valahogy. -
#06658560
törölt tag
Mert annak logisztikai szempontból nem feltétlen van sok értelme. Egy új logisztikai központ felhúzása és telepítése esetén. Az áruforgalom a 120-on zajlik nálunk, s Románián át tovább a Balkán felé inkább. most. Amikor az Alibaba dönteni fog, akkor nem egy majd elkészülő pályázatot fog értékelni, pláne, hogy tuti ismeri a helyi viszonyokat - ami nincs lebetonozva az orrod elé, az nem létezik - plusz tengeri kapcsolatot csak messze ad, ahol meg vagy Zágráb fele, vagy Románián át már most is megvan a kapcsolat, plusz adott részen Oroszország és a közvetlen Transszibériai vasúthoz kapcsolódás is adott.
Pláne ilyenek mellett:[link][link]
#83 azbest: terméke válogatja. kétlem, hogy IT holmikat tengeren utaztassanak hónapokig, kitéve a sós levegőnek, hullámzásnak. Az inkább légi- vagy vasúti úton érkezik.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Tigerclaw #91 üzenetére
Potenciálisan leginkább Szolnok-Budapest között lenne helye, esetleg Debrecen-Budapest. Így van könnyen minden irányba kapcsolat, egyedül a kelebiai vonalat kell okosan bekötni-annak lendületével pedig mehetne a vonal keresztbe tovább a dunántúliakhoz, kvázi a vasúti M0-ként, amit sikerült nemrég elkaszálni.
-
Goldwin
aktív tag
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom az ajánlott telephelyek a szokásos Budapest-Győr tengely környékén lennének, ahol elvileg már nincs elég szabad munkaerő...legalábbis olyan aki alamizsnáért is dolgozna. Kínai cégként meg az Alibaba se arról lehet híres, hogy megfizeti az alkalmazottait...nem beszélve a munkakörülményekről, vagy a munkáltatók jogairól. Nem úgy tűnik, hogy ez lenne az év üzlete.
-
#16729600
törölt tag
válasz
#06658560 #87 üzenetére
Nem is értem ennek a hajós transzfernek a boncolgatását itt, hacsak valaki nem céges nagytételes megrendelő, szinte soha nem fog összefutni ezzel, hanem csak és szinte kizárólag légiszállítással kerül magánmegrendelőként kapcsolatba. Ráadásul a termék paletta egy igen nagy szelete eleve kiesik az uniós forgalmazásból, ugyanis szinte semmilyen termékük nem rendelkezik CE validációval, aminek a hiányában megy a cucc a vámnál megsemmitésre / visszaküldésre.
-
#06658560
törölt tag
Csakhogy rohamosan nö a minél hamarabb érjen odára az igény, mindegy, mennyire drága. Kisker forgalomban pláne. Plusz veszettül fejlesztik a vasúti szállítást is. ami statisztikát most találtam, Kína belföldi szállításainál a vasút durván egymillió tonnakilométerrel volt lemaradva a hajózáshoz képest. plusz a légi szállítás szintén nagyon pörög. Különben nem érhetnének az áruk ide egy-két hét alatt a rendeléstől kezdve.
-
ztoldy
senior tag
válasz
Aprósólyom #85 üzenetére
Netes források alapján van majdnem 20ezres is. [link]
-
azbest
félisten
válasz
Aprósólyom #80 üzenetére
Előfordulnak már olyan egyedi rendelések is, amikor kombinált szálltást van és csak európába érve kap hagyományos postai nyomkövetést, odáig meg együtt jön sok küldemény. De még az sem teljesen biztos, hogy hajó, mert ahhoz képest túl hamar van európában. Egy hónap simán van az út hajóval és még csak utána bontódik többfelé.
Például a legutóbbi, kilapított küldeményem hajóval jöhetett, látszik a nyomkövetésben egy több, mint egy hónapos lépés (ems azonosító kinézetű, de kínai epacket volt).Egyébként dobott ki a google egy érdekes oldalt a különböző hajózási útvonalakról kínából
(#82) Kopi31415
az árruszállítás mennyiségileg valószínűleg tényleg főleg hajóval történik. De az egyedi kisker forgalomnál lehet több a repülő, mint a hajó. A nagykerek nagy rendelési valószínű, hogy inkább hajóval mennek. -
ViZion
félisten
válasz
Aprósólyom #80 üzenetére
Nincs olyan hajó, ami 1 hónap alatt behozná. Ráadásul a sebességgel is variálnak, marha lassan mennek a hajók, mert X% plussz sebességhez mittomén 2×X üzemanyag kell. Volt erről TV-ben is műsor, h átálltak erre a lassú tempóra (van vmi neve is, de nem ugrik be) régen, így gazdaságos.
-
ViZion
félisten
+1
Ahogy mondod. Mi is fuvaroztatunk elég sokat, megvan, h mennyi köbméter helyük van. Ami belefér, felrakják. Ha nem töltik meg, az nekik bukó. Ha túlvállalják, a csomag vár. Nekem volt, h kínából németbe egy héten belül elért, de onnan Mo-ra kellett még majdnem két hét...
Mi is így küldünk cuccokat a TNT-vel, nem a TNT intézi, mert olcsóbb, h a speditőr vele fix helyre szerződött. Ha oda beférünk, olcsóság van. -
-
Polllen
félisten
-
tatabike
őstag
válasz
Aprósólyom #58 üzenetére
Varróhajók? Nos, azért nem éri meg, mert egyrészt ott van maga a varrodai munkás, mint alkalmazott, minden nyűgjével bajával. Ennie kell, laknia valahol, ha beteg orvos kell neki, ellátás, stb. Vezetők kellenek föléjük, akik irányítják a munkát. Raktárosok, anyagmozgatók, a gépekhez karbantartók, tartalék alkatrészek, szerszámok, ezeknek megint lakó/pihenőhely, kaja, ellátás, stb... Ez csak a humán erőforrás, folytassam még, miért nem érné meg?
-
gabor7th
addikt
Elvileg van rá sansz, de annyira húzodnak ezek a kínai üzletek, hogy végül lehet nem lesz belőle semmi. Kínában korábban pár hónap alatt felhúztak egy városrészt, itt meg minden nyögvenyelősen megy.
-
atike
nagyúr
A kézenfekvő nekem is eszembe jutott egyből - le sem írom, megtették már sokan.
Az óriási konténerhajókkal - és az azzal kapcsolatos alacsony szállítási költséggel mi hogyan tudnánk versenyezni...?
Adunk adókedvezményt, adóelkerülési lehetőséget vagy segítünk a pénzt kicsit megjáratva a megfelelő zsebeke csúsztatni?
-
#16729600
törölt tag
válasz
Crafter32 #64 üzenetére
Rengeteg jobb alis shopban eleve nincs ingyenes szállítás. Az Alibaba meg más műfaj, mint az Aliexpress, utóbbi a magánvásárlóknak, előbbi a céges nagytételes rendeléseknek a színtere. A gyorsabb szállítás, vagy bármilyen más előny max, csak akkor lesz érezhető egy e.u.-s logisztikai központtal, ha valaki a kedvenc sípoló gumikutyájából ezres darabszámmal rendel.
-
"A társasági adót pont most vitték le 9%-ra (az határozotttan alacsony), mert úgy tűnik, van olyan elképzelés, hogy amolyan EU-s adóparadicsommá váljunk."
Amikor kirobbantak a belga, luxemburgi botrányok ezzel kapcsolatban, én is azon röhögtem, hogy lehet ugrálni, de bárki csinálhatott volna alacsony adókulcsot -
Crafter32
őstag
Egy lúzer kérdés :
Az igaz, hogy a Kínából rendelt csomagok azért ingyenes a szállítása, mert a kínai állam támogatja az exportot? -
L3zl13
nagyúr
válasz
Aprósólyom #58 üzenetére
Tudod mekkora egy konténerhajó? Azért akkora mert csak így tudják olcsóvá tenni a szállítást.
Viszont egy konténerhajón nem megoldható, hogy menet közben kinyitogassák a konténereket, kivegyék az alapanyagot és visszapakolják a készterméket.
Helyette akkor egy olyan hajót kéne használniuk. ahol az alapanyag bármikor hozzáférhető és a fedélzeten tudják pakolgatni, csomagolni stb. + Képes befogadni többszáz varrónőt, van rajta hely a varrodának stb. Ez nagyon megdrágítaná a szállítási költségeket, miközben az extra haszon amit ezzel szereznek minimális. -
#06658560
törölt tag
válasz
Aprósólyom #58 üzenetére
Próbáltál már hullámzó tengeren varrni?
-
Aprósólyom
addikt
Mond el légyszíves, miért nincsen alapja? Ha nemzetközi vizeken viszik, lehet még adózni sem kell a munkás után.
De, komolyan, mondjál érveket, hogy miért nem éri meg. Nekem nincs akkora rálátásom valószínű, mert nem jut eszembe semmi érv, ami ellentmondana a megvalósításra.
A szar déli gyümölcseket is megéri áthozni, mi meg hülye emberként rohadt drágán megvesszük Gondolom ismeritek a zölden leszedett, majd érlelővel elgázosított banánok esetét. -
válasz
Aprósólyom #31 üzenetére
Hollandiában a legkedvezőbb a vámolás, ezért oda fut minden hajó.
(#44) Crash Diet
A vasúti fuvarozás, csak akkor jó, ha nem áll meg. Sajnos hamar eltűnik egy két konténer országonként. -
dugesz77
őstag
Ez már 10 évvel ez előtt is így volt. Ugyanis alapanyagként adják fel és itt kész áruként adják el. Külön varróhajók vannak. De a behozatali menyiséggel már valami 5 évre előre tartanak,mert ötszörösen túllépték felhasználható keretet. Egy varrodás rokon mesélte ezt jó pár évvel ezelőtt.
-
shiftac
aktív tag
Legalább hamarabb megjönnének az Aliexpressről rendelt filléres cuccok
.
-
Crash Diet
csendes tag
Na, akkor a hajózás vs. repülés téműhoz: hinnétek vagy sem, inkább a vasúti áruszállítás fejlődik a legjobban
http://iho.hu/hir/ott-vagyunk-az-uj-borostyanut-kellos-kozepen-170118
"A Magyarország vezetésével megalakuló, új vasúti árufuvarozási folyosó fontos hazai ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal. Északon Varsóból és a lengyel–fehérorosz határtól indul, délen a szlovén Koperi kikötőig, illetve a magyar–szerb határig tart. Magyarországi szakaszai a Rajka–Csorna/Sopron–Zalaszentiván útvonalon vezetnek az adriai kikötőváros felé, Komáromon és Budapesten át pedig Kelebiánál a szerb határig.
Az új folyosó kialakítása hozzájárul a vasúti áruforgalom fellendítéséhez, a vasúti áruszállítási piac vonzóbbá tételéhez, a nagy távolságú közúti forgalom vasútra tereléséhez. A korridor lehetőséget biztosít az intermodalitás elősegítésére a vasút és más közlekedési módok között, a nemzetközi vasúti áruszállítás kapacitásának növelésére a piaci igényekhez igazítva, amellyel a tehervonatok megbízhatósága és pontossága javítható.
Az Amber (Borostyán) vasúti folyosó útvonala kiemelt szerephez juthat a Kínából egyre nagyobb mennyiségben vasúton Lengyelországba, hajón a koperi és athéni kikötőbe érkező, Európába tartó áruforgalom jelentős részének célba juttatásában."
http://iho.hu/hir/mar-a-tesco-is-vasuton-szallit-kinabol-170113
"A kelet-kínai Vuhanból induló szerelvények huszonhat nap alatt teszik meg a hatalmas, több mint kilencezer kilométeres távot, miközben a transzszibériai vasutat is érintik. Alistair Lindsay, a Tesco globális logisztikai részlegének és nagykereskedelmi tevékenységének vezetője szerint a vasúton történő szállítás költsége mindössze húsz százaléka a légi szállításnak, a tengeri fuvarozásnál pedig gyorsabb." -
Polllen
félisten
válasz
#06658560 #40 üzenetére
A vasút gyorsabb, mint a hajó, de cserébe drágább. Kétlem, hogy lemondanának róla.
Amúgy szerintem jön kínai cucc délről is elég sok, Koperbe biztosan, de talán már Riekába is. Onnan pedig vasúton a BILK-re és máris jó helyen van a cucc.
Szóval van ráció Mo-ban ebből a szempontból is.
-
-
petipetya
nagyúr
válasz
Aprósólyom #36 üzenetére
Stadionok már vannak, nagyjaink építeni fognak tengert és kikötőt is. Nincs lehetetlen.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Aprósólyom #36 üzenetére
Az orosz vasút pölö sokat dobhat a latba. Addig, amíg a széles nyomtávot nem Ausztriáig vagy a lengyelekhez, csehekhez viszik.
-
tatabike
őstag
válasz
Aprósólyom #31 üzenetére
Észak felől Kínából Európába hajó? Vicces, esetleg tengeralattjáró. Tudod, ott van az Északi sark, és elég sok arrafelé a befagyott felület...
Kínából a Szuezi-csatornán át jönnek a hajók. És nem kalimpálnak fel se az Adrián, se máshol, megkerülik Európát, és mennek Hollandiába, Németországba, Franciaországba.
Mindent szállítanak, én pl. Hollandiából Madridba bedobozolt ruhákat, meg mindenféle textilből készült cuccokat vittem. Gyűjtőnéven kínai motyónak hívjuk. Kamionsofőr vagyok. -
tomcat78
őstag
válasz
Aprósólyom #36 üzenetére
Némi szarkazmussal....vesszen Trianon,problem solved
Amúgy meg gazdaságilag biztosan sokat jelentene a dolog az országnak.Remélhetőleg nem csak egy szűk rétegnek.... -
szp1
addikt
válasz
Aprósólyom #36 üzenetére
Ez jó kérdés...de majd megoldjuk ezt is !!!!!!!
-
-
szp1
addikt
válasz
Aprósólyom #31 üzenetére
-
Egyébként a lényeg a válasz, igen, nem a többi mellékes, elég, ha ők tudják miért jönnek ide, ha ide jönnek.
-
Aprósólyom
addikt
Nem tudom mire gondolsz sokminden alatt. Alapvetően a téma a távol-kelet és Eu közti szállítmányozás. EU-n belül a gyors, kis csomagok szállítása gyanítom repülővel megy. De amennyi terméket szállítanak kínából, az csak hajóval a leggazdaságosabb. A Repülőtér a végfelhasználó csomagjának eljuttatásához kell, nem B2B szállítmányozáshoz.
-
azbest
félisten
én csirkékkel és tojással hallottam ugyanezt
Amúgy az áfa teljesen lényegtelen, hiszen ha csak raktár kell, akkor vámszabad terlület is lehet. Aztán abban az országban vámkezelik, ahol el akarják adni. Vagy ahol kisebb az adóteher és onnan adják tovább eu piacra.
Nameg az alibaba nem nekünk szól elsősorban. A klasszikus alibaba a nagykerek számára piactér. Az aliexpressz részük szól a végfelhasználóknak. Nem tudom, hogy forgalom szempontjából melyik a nagyobb.
-
caprine
senior tag
Ha van eszük a kínaiaknak akkor csak tengerparti rész jöhet szóba a sok konténer miatt. Ami eu közepén van mint mi, svájc, cseh szlov esélytelennek tünik, kívéve ha ők is kapnak ilyen 5-10 éves adómentességet mint a tesco és a többi multi. Abból indulok ki, hogy a kisebbek is spanyolba vagy németbe mentek mint pl a tinydeal.
-
#06658560
törölt tag
válasz
RexMaximus #21 üzenetére
Pedig hatalmas bővítési potenciállal bír: Ganz, Fiumei úti temető, Népliget. Az oroszok felől egyenesen jöhet az áru.
-
enginev3.0
félisten
Mészáros Lőrinc megnyerné...
-
tatabike
őstag
Vitáztok itt, hogy mit hol szállítanak, milyen útvonal, repülőtér, kikötő, stb. Ha valaki egy pillantást is vet a térképre, akkor láthatja, hogy igazából Zadar jól csak repülőn közelíthető meg. Fő hajózási útvonal a közelben nincs, plusz az Adria azon részén éppen Zadar térségében egy csomó kis sziget van a tengerben. A szárazföld belsejébe vagy onnan kijutni meg csak úgy lehet, ha hegyet mászol, ugyanis a parttal párhuzamosan húzódik a Dínári-hegység.
-
Solten
őstag
válasz
Aprósólyom #2 üzenetére
Rotterdam, Hamburg, Antwerpen a legnagyobb (forgalmat tekintve) kontener kikotok, oda megy a cucc java kinabol.
A ceg csak egy europai raktarat keres, a konkurencianak pl van Spanyolorszagban. -
válasz
nyisziati #11 üzenetére
ŐŐŐ nem ezt kérdeztem. Minden teória és összeesküvés elmélet nélkül csak az érdekel, hogy ha egy ilyen bazi nagy cég idejön mennyivel kerül többe nekik, mint ha a Horvátokhoz.
Társasági adó most majd 10% -kal csökkent, gondolom ez sem véletlen. mert drága volt a cégeknek az élet nálunk.dabadab : köszi , igen erre gondoltam én is .
-
Syl
nagyúr
Személyesen lobbizik? Aztaaa. Csak nem meghallotta a négyezer milliárdos kínai bizniszt?
-
"Ilyenkor ezeknél a cégeknél számít az adó, Áfa , vám stb? Mert abban nem állunk túl előkelő helyen."
Vám az EU-ban egységes, az ÁFA-t meg a vásárló lakhelye szerint kell fizetni, ezekből a szempontból mindegy, hogy EU-n belül hol vannak.
A társasági adót pont most vitték le 9%-ra (az határozotttan alacsony), mert úgy tűnik, van olyan elképzelés, hogy amolyan EU-s adóparadicsommá váljunk.
-
szp1
addikt
Alibaba és a negyven rabló.....ja, nem...
-
Ilyenkor ezeknél a cégeknél számít az adó, Áfa , vám stb? Mert abban nem állunk túl előkelő helyen. Vagy, mivel tengerentúli, ezért egyforma EU-n belül?
-
nyisziati
veterán
+t_chris: na akkor még egyszer és utoljára, mert úgy látom másodjára sem sikerült értelmezni ezt az egyszerű mondatot: (biztos ami biztos, nagy betűkkel írom, hátha)
"A DÖMPINGÁRU ÚTVONALA, NEM HISZEM, HOGY VÁLTOZNA."
Remélem ezúttal eljut a "fröccsös" Tapsi úr maradék agysejtjeiig az üzenet.
-
nyisziati
veterán
Akkor nyilván véletlenül írták a cikkben, hogy a horvátok a kiváló infrastruktúrával versenyeznek, beleértve a REPÜLŐTERET is.
Egyébként meg, ha egy mondattal továbbolvastál volna, akkor ezt is megláthattad volna: "... a dömpingáru útvonala nem hiszem, hogy változna."
Annyira, de annyira nem bírom, hogy ebben az országban a félmondatba belekapaszkodó, és azon rugózó emberek állandóan csak a feszültséget keltik az emberben. Miért nem lehet az EGÉSZÉT értelmezni a mondanivalónak? Nem csodálom, hogy komoly gondok vannak a funkcionális analfabetizmussal az oktatási rendszerben.
-
-
nyisziati
veterán
válasz
Aprósólyom #2 üzenetére
Szerintem elég sokmindent repülőn küldenek már.
Egyébként meg ez inkább logisztikai bázis lenne, a dömpingáru útvonala nem hiszem, hogy változna.
Ha meg mégis, akkor sem kéne nagyon átvariálni a dolgokat.Ha jól tudom, már most is úgy dolgoznak a ruhaiparosok, hogy a hajóra felpakolják az alapanyagokat meg a varrónőket, és mire odaérnek, kész a legyártott áru.
-
Aprósólyom
addikt
Horvátországba milyen útvonalon érkeznének a hajók? Nem észak európába érkeznek a kínai hajók? Nem hiába a Dán MAERSK konténer hajók voltak a legnagyobbak addig, míg Kína meg nem építette saját magának a jelenlegi legnagyobbat. Az arab világ felől is átküldenék a hajóikat a Szuezi csatornán? Elsőre meglepő. Semmi infóm nincs, úgy kérdezem.
-
nyisziati
veterán
Ez klassz lenne! Nem kéne mindent Kínából rendelni, csak kibattyogni az Ázsia Centerbe...
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Urevo U1 Walking Treadmill
- Phone 15 Pro fehér, 256GB kijelző viseltes, akksi 87%
- Dell PA12 43NY4 65W utángyártott töltő
- Samsung Galaxy S24 FE / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3452
- iKing.Hu - Nubia Z70 Ultra 5G Black Teljes kijelzős zászlóshajó, AI-erejű teljesítmény
- Huawei P Smart 2019 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest