Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Ha kicsit szaggat az nem baj dobnak hozzá még egy szervert...
-
dezz
nagyúr
Ügyes vagy, ha a szájmozgása vagy a hirtelen és rövid kézmozdulatai alapján ezt meg tudod állapítani...
Viszont pl. akkor is látható akadozás, amikor a kamera ráközelít a laptopra. A Youtube video meg lehet vagy 20fps, ez is "összeakadhat" a valós, pl. emberi, folyamatos mozgással ellentétben állóképek sorozatából álló képernyős mozgással. Szóval, inkább nem a Youtube-ra kellett volna ezt feltölteniük szerintem.
-
rebugra
aktív tag
Hm...Sose jött be az Integrált VGA, meg a hangkártya, meg az ilyenek, inkább végezze külön kártya a "munkát" sokkal jobb az
-
dezz
nagyúr
Hiába 60fps, ha műies, "számítógépes", az átlagember számára. Optikailag, modellkidolgozottságilag és fizikailag is. Nem csak azért kell itt növelni a poligonszámot (többek között), hogy "a légyen is lehessen szőr", van erre száz másik, gyakorlatiasabb ok is. Mindenesetre, előbb-utóbb a ray-tracing válik hatékonyabbá, miközben egyéb szempontból is jobb tud lenni.
Tekintve, hogy évente nagyjából megduplázódik a teljesítmény (legalábbis a magok száma, persze a drasztikusan növekvő memóriasávszél-igénnyel is kell/kellene kezdeni valamit), így alakulnak elméletileg a teljesítményszorzók az évek múlásával:
1 év - 2x
2 év - 4x
3 év - 8x
4 év - 16x
5 év - 32x
6 év - 64x
7 év - 128x
8 év - 256x
9 év - 512x
10 év - 1024xAz utóbbiak már nem hangzanak olyan rosszul...
A felhős dolog nekem sem igazán tetszik, viszont ott lehet értelme, hogy így csak 1x, egy helyen kell elvégezni a szimulációval kapcsolatos és a renderelés előtti előzetes számításokat, amik egyre hangúlyosabbak, ahogy egyre részletesebb és nagyobb játékterekről van szó.
tetrix: Valami egyszerűbb játékot/játékmotort hackeltek meg, hogy a képgenerálást a saját ray-tracer kódjuk végezze. Az utóbbin volt a hangsúly. Viszont épp azért nem került a kártya a boltokba, mert 4db is csak ilyen előzetes demózásra (és fejlesztési gyakorlatra) jó. Hogy valóban használható legyen az egész, ennek a teljesítménynek legalább többszörösére van szükség, de inkább sokszorosára. Viszont a fentiek alapján nem kell erre olyan nagyon sokat várni.
-
tetrix
tag
ez szó szerint figyelemelterelés akar lenni? ...szarkáknak lehet bejön hogy csillog..
- kérem szépen a figura a föld felett lépdel, a mozgás amint egy rossz zombié, mellette kb 100 poligonból áll.... Ez a grafika úgy rossz ahogy van, ezen a csillogás nem sokat dob, esetleg ha ékszerbolti eladós játék lenne. -
DMG
senior tag
Létszives avass be a cikben említett megoldás technikai rejtelmeibe, mert talán sokak választ kapnak, ha vitatkozás helyett inkább szakmai felvilágosítást kapunk.
Eddig az ellenérvek voltak túlsúlyban a topicban, miért is belém kell kötnöd?
dezz:
Amíg van kártya ami 60 FPS felett teljesít szerintem, még messze az a határvonal, persze ha most nekiállnának a VGA gyártók áttérni olyan kártyák gyártására ami raytrace-t tud, akkor ki lehetne belőle hozni valamit, csak ez a többszerveres felhős megoldás az ami szerintem nem iránymutató, de eme véleményemmel nem akarom teleszemetelni a topicot.
-
dezz
nagyúr
Nem olyan biztos, hogy a raszterizáció elbír többmilliárd poligonnal. Szerintem már eléggé közelítjük azt a bizonyos határvonalat, amin túl hatékonyabb a ray-tracing használata.
A másik, hogy a jövő nem az újabb és újabb (de amúgy eléggé egy kaptafára készülő) FPS-ek. Ezek és társaik csak az előfutárai a szélesebb néprétegeket megfogó, valósághűbb és hétköznapibb kalandokat nyújtó játékoknak (a távolabbi jövő meg szerintem valamilyen "alternatatív élet szimulátor")... Ehhez ma még nem csak a poligonszám kevés, hanem totál műies és "számítógépes" kinézetű az egész. Még mindig.
-
apatyas
Korrektor
Nem azért játszom, hogy valósághű szimulációt nézzek, hanem hogy szórakoztasson és kikapcsoljon - amit mostanában kevésbé találok meg. Ergo tök felesleges. Persze ha mérnöki és filmes stb. alkalmazásokról van szó, akkor hajrá..
Másrészt, vki mondta hogy nem egyszerre játszik mindenki.. de igen, ha egy adott területet lát el a szerver.. mutass olyan országot ahol nappal nem iskolában/munkában vannak az emberek és mellesleg számítógépük is van.
Vagy esetleg, nappal a munkákat számolja a cégeknek, este-éjjel meg a játékokat futtatja.. háát -
#16939776
törölt tag
csak állóképet (nem mozgott a rajta semmi) így volt képes 24 képet produkálni másodpercenként.
Kevés lett volna a 8 ps3 hogy másodpercenként többször újraszámolja az egész jelenetet ha mozgott volna a kamera...Egy PH-s cikkben volt, ami a 2D lehetséges jövőjével foglalkozott...
-
DMG
senior tag
Én értem, hogy hol lenne létjogosultsága, csak azt nem látom, hogy minek? Még pár év és a raszterizáció alatt több milliár poligonból fog állni egy jelenet, nem lesz az elég? Mi a cél? Ma már az igényes renderelt videókhoz hasonló grafika jellemez minden, grafikára igényes játékot. Mit szeretnének még? Értem én, hogy jól mutat, ha még a légy is szőrös a játékban, de minek?
-
dezz
nagyúr
Mondjuk egy Ferminek már jobban megy a ray-tracing, de még annak is eléggé visszaesik a teljesítménye tőle. Más szóval az elméleti max. TFLOPS töredékét hozza ebben, a sok memóriahozzáférés és (pixelenként máshogy variálódó) feltételes ugrás miatt.
Ebben talán a Cell a leghatékonyabb, ami a CPU-k és a GPU-k között áll (plusz bevet néhány szokatlan megoldást), csak éppen a jelenlegi legjobb típus belőle egy elavult, 8 vektormagos, mely szám nem növekedett a csíkszélességváltásokkal. 32nm-en már legalább 32 vektormag lehetne benne, vagy mégtöbb, de ennek fejlesztése is leállt, és majd később valami újabbal állnak elő.
BTW, jó volna azonos jelenetek azonos feltételek melletti renderelésének számait összehasonlítani, de erre nyilván addig kell majd várni, amíg in-house is tesztelhetők lesznek.
-
dezz
nagyúr
A ray-tracing létjogosultsága ott van, hogy a poligonszám növekedésével egy idő után hatékonyabbá válik, mint a raszterizációs megoldás. (Volt erről egy jó kis grafikon valahol, de most nem találom.) Más szóval, a jövő mindenképpen a ray-tracing (vagy mégfejlettebb megoldások). Kérdés, mikor jön el az említett pont.
(#18) Egzee: Hát ja, nagyon akadozik, de nem lehet, hogy ez a Youtube hibája? Más videók sem igazán folyamatosak. (Vagy az is lehet, hogy a felhő-megvalósítás a béna.)
(#25) lujó55: Valószínűleg fullosan le voltak terhelve, hiszen nem volt maximálva az fps, és nyilván minnél többet akartak belőle mutatni.
(#31) ollie: A ray-tracer programokban is vannak shaderek (mint kódok), ezek generálják 1-1 spécibb felület tulajdonságait. Amire te gondosz, azok a hw-es shader egységek. (Utóbbiakon is futtatható egyébként ray-tracing kód -- gyorsabban, mint a procival --, van is néhány ilyen demó. De nem erre vannak optimalizálva, eleve az egész GPU sem, így csak egyszerűbb effektek számoltathatók így, még egy teljes jelenet sem nagyon.)
(#34) Yany: Ha a fehér felvillanásokra gondolsz, az a pasi szemüvegének tükröződése.
(#39) DMG A szerverekben 1-1 Knights Ferry dolgozik, a laptop egy egyszerű laptop (csak a képet jeleníti meg), őbenne nincs ilyen chip (el is olvadna tőle).
(#40) Márton: Hja, valaki ott az Intelnél nagyon nem tudja, mi az a deinterlacing, de azért videót szerkeszt.
-
J.J. András
őstag
szaggatva forgatja az épületeket... azaz amikor a kamera forog madártávlati nézetben, akkor szaggat
-
M.T.
senior tag
Igen pontosan erről van szó ahhoz, hogy egy felhasználónál legyen ilyen graf a szolgáltatónál kell sok energiaigényes gép (nesze neked környezetvédelem).
persze ha arról az oldalról nézzük hogy lehet ha nem egyszerre játszik sok ember, akkor nem kell nekik otthonra nagyfogyasztású gép és beosztva a gépidőt, összeségében kevesebb energia kell de akkor még mindig ottvan, hogy a felhasználók fizetnek a serverek fenntartásáért fejlesztéséért, mert ugye nem a két szép szemükért vesznek ilyen gépeket.
Ebben meg az is rossz, hogy ha sokat játszol kifizeted ugyanazt a pénzt mintha vettél volna erősebb gépet csak a pénzed ment a levesükbe.
Ha sáját géped van még eladod ha már nem kell, és visszajön belőle valamennyi, itt viszont ha kifizetted akkor szeva élvezted ennyi.
Esetleges előny a kevesebb elektronikai hulladék keletkezése. -
válasz
superecneB #47 üzenetére
Nem a ray-tracinggel van a baj, hanem az x86 architektúra alatti megvalósítással. Nem erre találták ki, ezért kell 4 szerver. Egy gépben 2 csúcskategóriás VGA sokkal jobb erre minden szempontból: fogyasztás, ár, méret, teljesítmény, stb.
-
DMG
senior tag
válasz
superecneB #47 üzenetére
Miután nem kevés enegria kell neki a jövőben sem, ezért úgy gondolom, ha erről az oldalról közelítjük meg, akkor a jövő inkább az alacsony fogyasztásé mint sem egy egész szerverparkké lesz.
-
superecneB
őstag
Akkor szerinted milyen irányban kutassanak? Nyilván való, hogy nem a ma, vagy a holnap gépeire tervezik ezt, de az is lehet, hogy tudják optimalizálni a dolgot... Én is gondolkoztam azon, hogy miért pont ezt az effektet választották, de hirtelen nem tudnék mondani olyan dolgot ami még nem néz ki normálisan.
-
bteebi
veterán
FergetegeS?
Nem tudom, ki hogy van vele, de nem voltam különösképpen lenyűgöződve a videotól. Szép volt ugyan, de nem volt látványosan szebb, mint egy normálisabb grafikájú játék. A számítási teljesítmény (és nyilván az ehhez szükséges energia is) pedig a sokszorosa egy átlag PC-jének, szóval még legalább 10-15 évig értelmetlen a dolog, nem is tudom egyelőre miért erőltetik még a gondolatát is. Ez a video egy átlagos PC-n 1 fps-sel se futna...
-
DMG
senior tag
FeleslegeS
FörtelmeS -
F-fel kezdőik és S-re végződik a véleményem. És nem FantasztikuS...
-
M.T.
senior tag
Lehet én vagyok maradi, meg nem látom a lehetőséget a jövőben, de sztem ez így egy kalap ****.
Még ha über brutál sebességgel futna akkor sem kellene, mert miért akarják elvenni a juzertől a birtoklás lehetőségét, hogy akkor is tudja játszani ha nincs net.
Meg miért a szolgáltató határozza meg a dolgokat, hogy most nincs akkora erő a szerverekben kicsit visszaveszek a juzer grafjából (ha reklamál visszakapja, aztán mástól veszek el mert ez olcsóbb mint fejleszteni) biztos nem veszi észre, meg most több lové kell megemelem a havidíjat, ilyesmi.
Szóval ha elterjednek a 4+ magos gépek és a progik kihasználják, valamint a videokártyák is fejlődnek sztem tök felesleges.
Mondjuk nekem semmi felhős vacak nemkéne
Nem akarok asszimilálódni -
Márton
nagyúr
interlace-es videót youtube-ra?
-
DMG
senior tag
Igen a szerverekről lehetne többet is tudni, mert alá lehet tenni 4 db. 16 procis six core-os gépet géptermikörnyezetben klímával és minden egyébbel, azt máris mehet a ray trace?
Amúgy az alapokat nem értem igazán, miért is kéne leváltani a jól bevált technikát raytrace-re? Max ipari szimulációs környezetben látom értelmét.
Apropó nem a PS3-ról volt valami hasonló videó, ahol három PS3-at bütyköltek egymásba párhuzamosan, és ment a raytrace, még az is olcsóbb ennél.
Meg is van:
-
Hiftu
senior tag
Szép-szép a ray-tracing, csak számításigényes.
Az, hogy egy laptop mögött 4 szerver izzad egy scene kiszámításához, az nem igazán magasröptű.
Be lehet mutatni, mint kisérleti technikát, de ne vegyük már fel az istencsászárság kategóriába.
Kiváncsi lennek azért a szerverek energiafelvételére a számítás közben. -
Yany
addikt
Ha jól tévedek, ezt sem sikerült hibamentesen futtatni: tessék a 35-től 40. másodpercig megnézni az eget. Szép "kis" visual glitches láthatók.
Máskor is előjönnek, de talán ez a legfeltűnőbb...
-
DMG
senior tag
Ha nincs pénzed úgysem tudnak lehúzni, csak annak tudják eladni ezt, akinek amúgy is van pénze, akár arra is, hog yegy otthoni erőművet éppítsen. Szóval teljesen mindegy, hogy a VGA a drága, vagy a számítási teljesítményt kell megfizetni, az a 95% akkor sem tudja majd megengedni magának. Itt borul is a logika.
Esetlegesen az lett volna a videóban az érdekes, ha ugyan ezt megcsinálják teszem azt DX11 alatt, hogy melyik jobb. Szerintem nagy különbség nem lett volna.
Annál a tűzefektnél kikapcsoltam, volt annál gyomorforgatóbb jelenet is a videóban?
-
noisia
aktív tag
Szerintem összefonódás ez az egész.
Napjainkban egyre nagyobb teret nyer az APU-k és és egybetokozott "vackok" szegmense. Ha az összeesküvés-elméleti oldalát nézzükakkor elvileg ezzel a diszkrét GPU-k kiszorítását erőltetik.
Ha eltünnek a belépő (és rosszabb esetben közepes) szintű GPU-k, akkor valamivel pótolni kell ezt a rést, mert nem mindenki akar HPU-s vagy EPG-s rendszert magának. A csúcskategóriás videókártyákhoz pedig az emberek 95 %-a nem fér hozzá érthető anyagi okokból.
Hogyan pótolják az űrt? ... Ha hardverért nem akarsz fizetni? Fizess a számítási teljesítményért!!! Mindenképpen behúznak.
A másik oldala meg, ha esetleg egyáltalán nem játszom, akkor is rá leszek kényszerítve valamilyen variáció megvásárlására, mert már a felhasználói programok egy része is megköveteli egy alap-közép szintű grafika meglétét (fapados a win7, 100082320p-s videó már akad, flash-re épül egy csomó weboldal) ....Hundred words have one end: Behúznak ... és ez undorító!
-
DMG
senior tag
-
Angel1981
veterán
Így van!
Még gyerekcipőben a jár a technika - de a jövő ígéretes! -
lujó55
addikt
válasz
superecneB #9 üzenetére
Bocs, értelek én, de ezt te sem mondtad komolyan
1.) Nem tudjuk, hogy azok a szerverek a számításokkal mennyire voltak leterhelve, ha 4 is kellett belőle. Ha n játékos akar egy időben játszani, akkor 4n szerver kell.
2.) Ha a szolgáltató biztosítja a szervert akkor a szűk keresztmetszet a hálózat lesz. -
mephi666
nagyúr
szépnek szép, de én sem érzem egyelőre a létjogosultságát... mondjuk egy wolfensteinben nem a kocsin tükröződő katonákat akarom nézni, hanem le akarom őket mielőbb aprítani
mellesleg az "előbb" is felvetődött problémát elég komolynak tartom: bazinagy sávszél kell majd ehhez a felhőhöz, nem is számítva a lagról... azért szvsz. lassabb a reakcióidő, ha távoli gépen fut az egész és neten jön át minden, mintha saját gépen futna... főleg, ha az adott szerver egy másik kontinensen van...
szvsz. ha kipróbálnánk élőben, nem lennénk meggyőzve...
-
vanhalen
senior tag
Folyamatosan lagolás az smafu
?
-
PH-User
addikt
Én nem nevezném folyamatosnak.
Persze ez szigorúan magán vélemény... -
Egzee
őstag
Csak nekem tűnik fel, hogy laggol mint a pics@ és 40fps-t ír a gép? Meg itt hazudozik össze vissza a forma, hogy nem megy 80fps alá és mikor elváltják a képet már 78fps... Tetves Intelben nem tudok csalódni...
-
Sanyix
őstag
pedig simán lehet csinálni, szebbet is 3d programokkal, és ott bizony jópár másodpercig eltart 1 kép renderelése is, úh pár évtizedig még ne álmodj arról hogy a akár ennek a gyengébb minőségnek a közelébe érsz játékban, ha csak nem találják fel a csoda natív raytrace gpu-t
-
DMG
senior tag
Nem hiszem, hogy ennek lehet létjogosultsága, mert mire ez elérhető sebességre és árra fejlődik, addigra a jelenleg elterjed technológia sem áll meg a fejlődésben. Lehetne itt ecsetelni, hogy mennyi év kellene még ehhez, meg milyen erőművek lesznek addigra egy otthoni gépben, de jelenelg ez inkább mókusvakítás.
-
LordX
veterán
A bemutató kettő dolgot mutat meg: Egyrészt azt, hogy 4 db lovagkomppal telerakott szerver teljesítménye eléri egy (vagy kettő) Fermis Tesla teljesítményét (mondjuk mivel ez még csak egy "demó" termék, elnézhető). Másrészt azt is, hogy tökéletesen értelmetlen raytrace-ben gondolkodni, mert ennél jóval gyengébb VGA kártyák hasonló képminőséget tudnak kihozni nagyobb felbontásban a "hagyományos" inkrementális képszintézissel (vagy legalább is tudnának, csak meg kellene írni hozzá a kódot - és raytrace esetében is ugyanúgy meg kell írni, szal nem értem mire verik)... Meg hogy az Intelnél nem mostanában láttak számítógépes játékot (hogy ilyen effektek nincsenek benne)..
-
Male
nagyúr
válasz
superecneB #9 üzenetére
Ez várható sajnos... aztán fizethetünk perc alapon a játékért. (nomeg lehet majd a drágább előfizetésnél szebb grafika, és hasonlók) Kizártnak tartom, hogy ezzel mi járnánk jól.
Tényleg szép a tükröződés... de most komolyan, ez megér ennyit? Mert ezen kívül én semmit nem látok benne, ami jobb lenne, mint egy mai játék grafikája... cserébe többszörösére nő a számításigény.
-
Vico87
tag
Azért nem kevés csúsztatás van a fickó dumájában. Aprópó, nem ő mutogatott Fermis Nvidia cuccokat korábban? Ezek szerint az Intel jobban fizet, biztos azért vették fel, mert nagy reklámarc lett.
-
mirrmur
aktív tag
válasz
superecneB #9 üzenetére
a battlefieldheroes mekkora egy sz@r
-
superecneB
őstag
És ha egy "szolgáltató" biztosítja a servereket a játékhoz te pedig bármilyen gépről akár egy netbookrol el tudsz játszani vele, már nem is hangzik olyan rosszul szerintem.
Én látok jövőt ebben, főleg hogy kezdenek divatba jönni a quakelive-hez, battlefieldheroes-hez hasonló játékok! -
#16939776
törölt tag
Milyen régen is volt amikor: mx200-hoz demo járt, ahol lehetett egy gömbben tükröződő teraszt piszkálni
-
Flash86
tag
Ez mind szép és jó, de ha jól értem egyetlen egy gépet tudott kiszolgálni 4 szerver 1280x720-ban. Szerintem ez egy kicsit karcsú, mind a felbontás, mind a teljesítmény, de szép látni, hogy erre is fejlődhetünk. Éljen a felhő!!!
-
tzsolesz
nagyúr
Én még ilyen szép tükröződést soha nem láttam.
-
#95904256
törölt tag
Jól sejtem, hogy 1 darab kártya kevés lett volna a mókához?
Vagy csak a ködösítés miatt használtak négyet? -
mirrmur
aktív tag
a jövő szele
Új hozzászólás Aktív témák
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- DELL WD19S dokkoló + 130W töltő
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Xiaomi Mi 11T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- iKing.Hu-Samsung Galaxy S24 FE Blue Stílusos erő, 120 Hz AMOLED 8/128 GB Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest