Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Csak levezettem, hogy szerintem miért tett így: mi motiválta, mi nem tartotta vissza, miért gondolta, hogy ez így OK (pedig amúgy szerintem sem, csak kiemeltem, hogy szerintem ez alapvetően a "rendszer" hibája is, ami ezt motiválja, onnantól már csak "elszaladt a ló", a szokásostól messzebbre, és ilyenkor látszik, hogy mennyire kényelmetlen tud lenni).
-
zseko
veterán
Nem érted. Nekem nem azzal van jelen esetben problémám, hogy több válasz van egy hsz-ben, én is szoktam főleg ha úgy egyszerűbb, pl. egyszavas válasz. Hanem hogy egy óra múlva van módosítva egy korábbi hsz, egy nagyon pörgő topikban lehet ötven, vagy akár száz új hsz is ez alatt, és/vagy másik oldalra kerül ezáltal. Jó hogy nem két hét múlva van módosítva egy-egy válasz, olyanra, hogy éppen tessen, vagy kivenni/betenni azt ami később kínos lenne, kény-kedv szerint. 15 perc még oké, de nehogy már visszafelé kelljen lapozni 10-20-50 hsz után azt keresve, hogy kaptam-e választ.
Van oldal ahol akár a két évvel ezelőttit is módosíthatom, viszont ott írja a módosítás időpontját is. -
MeszesKPT
őstag
Én is úgy érzem, hogy többen nem olvasták el alaposan a cikket. Aki meg úgy érvel, hogy de egy ponton érzetre megváltozott valami, azt eleve nehéz komolyan venni.
-
janos666
nagyúr
Ez egy ~10 éves hülyeség itt, hogy "kötelezően ajánlott" egy hsz-ben válaszolni többeknek (mármint időben visszafelé, nem úgy, mint ő), miközben egyértelműen 1 válasz/hsz felépítésű a fórum. A szerkesztés opció lehetőséget ad pár perccel visszautazni a jövőbe, a moderátori toolset pedig kitolja ezt korlátlan időbe (olyankor nem is jelzi neked a fórum, hogy mikor telt le a sima szerkesztési időkorlát, mindig ott van a Szerkesztés opció minden hsz felett).
-
Olvassátok el újra a cikket
-
válasz
Carlos Padre #64 üzenetére
De te ám.
-
ThodEE
őstag
Az AntiLagSystem itt kezdődik
-
janos666
nagyúr
Jah, 10+ éve van kazalnyi post-process filter a játékokban, gyűlölöm is amikor nem engedik kikapcsolni az olyasmiket, mint a motion blur, sharpening, DoF, maszatoló AA, stb. Többek közt emiatt se érzem számomra alternatívának a játékkonzolokat, ahol töredéke az esély rá, hogy engedik ezeket kikapcsolni (minimum a motion blur-t, mert százezreket szoktam költeni a kijelzőkre akár éves szinten, amiknél az egyik fő szempontom a minimális motion blur
).
-
janos666
nagyúr
A prerendered frames / render ahead limit (és még mikor ki hogy nevezi) paraméterről az a két dolog jut eszembe, hogy:
1: Ez a szám nem csak olyankor érdekes, ha a GPU oldalán, pl. közvetve Vsync-el van limitálva az fps (az elvben elérhető maximum alá, tehát pl. 90fps lenne 60Hz-en, de le van korlátozva 60-ra)? (Tehát még akkor sem, ha pl. RTSS-el limitál valaki CPU oldalon fps-t a VRR range tetején?) Nincs queue starvation, mikor nincs limit?
2: Sok játékmotor nem bírálja ezt amúgy is felül? (Eddig pl. minden Frostbite3 játék esetén a játék saját paramétere tűnt aktívnak mindkét gyártó driver-eivel, akár alapértéken van a driver, akár egyedi értéken.)
Amúgy az új nV driver-ben (435.27) van valami harmadik opció, de szerintem csak a régi Multithreding=Off felel meg az új Lowest módnak (a pre-render = 1 mellett). Erre abból tippelek, hogy az is eltűnt a listából (szóval nem is tudom mi volt a pontos neve, bár amúgy azt hiszem elvileg csak OpenGL-re volt hatással amúgy pedig néha esküdöztek, hogy néha DX9-11 játékokra is, ahol az Off volt valamiért jobb).
-
GTompi
csendes tag
Ha egyszer az Nvidia defence force beindul...
-
zef
tag
Ezt én is nagyon várom
Érdekes, hogy a BIOS setup mindig is integer scalinggel jelenik meg ATI/AMD kártyákon, szóval nem egy rocket science fejlesztésről beszélünk. A driver mindenképpen használ valamilyen filtert, azt paraméterezhetővé tenni egy legördülő listával biztosan nem tart tovább pár óránál.
-
Kolbi_30
őstag
Aztakurva..a cikket valszeg nem is értelmezte a sok faszlama..ide se jövök többet..unalmas annak az 5 embernek a vergodese
-
feka0118
tag
Én kérek elnézést mester😂, de jelenleg egy 1050ti t használok én is vegyes "érzelmekkel".
Amúgy igazad van a bevonzással kapcsolatban, csak anno kb.10 ével ezelőtt pont abu írásai miatt kezdtem olvasni a prohardvert és valamiért bosszant, ha a semmiért oltogatják + régebben a kommentek nem csak a hadakozásról szóltak. De halgatok rád és lépek. A kommentelést meg meghagyom nektek😉 -
TTomax
félisten
Szóval ennyit a szent grál antilagról.... [link]
-
TTomax
félisten
Majd úgy 5év múlva meg pár százezer forinttal beljebb már nem fogod annyira kajálni a csodavárást meg a csillámport.Tíz év után meg szépen átállsz te is a sötét oldalra ifjú padavan ,addig is nyugodj le,és húzz egy sorszámot,ne morogj a semmiért....
A topic és a cikk nem azért készült,hogy bármi mondanivalója is legyen,hanem azért hogy jó sok embert bevonzzon a vita és nézettséget generáljon... jó reggelt.
Sharpening,hogyne...10éve biztos hogy már használjuk kb minden játékhoz van.Antilag.. jahh 60fps/60Hznél ahonnan már mindenki menekül....
-
feka0118
tag
Nem gondoltam volna, hogy itt ilyen sok, hihetetlenül okos emberek osztják véleményüket.
Az hogy nektek a cikkből annyi jön le, hogy abu85 az amd-t fényesití, az csak azért van, mert ti akarjátok bele látni.
Ha meg csak trollkodni akartok akkor hajrá, nincs elég hülye még a világon.
Az meg hogy kevesebb hír van a nv ről, nem azt jelenti hogy valaki csak ki akarja emelni a másik gyártót, hanem úgy is fel lehet fogni hogy az nv ről kár naponta írni, mert mindenben jobb az amd nél. Ha ez így van, csak annyit kellene minden nap megírni, hogy ma is jobb az nv az amd-nél. Baromi érdekes lenne.
És ha az nv szerintetek mindenben jobb az amd nél, akkor miért akadtok fent, egy kis szoftveres változtatáson, ha úgysem használjátok?
Én speciel unom hogy a semmiért megy a beszólás abu nak, és én vagyok nemnormális hogy fórumot olvasok. Csak 2 hónap kihagyás után reméltem változott valami, de ahogy látom sajnos ez nem így van.
Inkább vegyetek mind 2080 ast, mert az a legjobb és élvezzétek az életet, ne itt szórakoztassátok magatokat.... -
Shing
őstag
Ez a sharpening már tényleg annak a jele hogy nem tudnak mit kitalálni. Vagy reagálás a Reshade elterjedtségére ahogy FreeStyle-nál is.
Csak minek ha ReShade-en keresztül több fajta sharpening shadert kipróbálhatok és tökéletesen lehet őket paraméterezni. Nem mintha tetszene az effekt, bár amilyen ratyi homályosak a mai játékok elhiszem h vkinek bejön.
-
Duck663
őstag
Nem erről van szó, hogy megy vagy nem megy, vagy milyen tempóval megy. Arról van szó, hogy azonos tranzisztorszámból kevesebb képességet kapunk (a teljesítmény persze lehet nagyon hasonló). Másképp írom, ha nem lenne benne RT akkor kb 8 milliárd tranzisztorból állna a TU106. Nem a RT a lényeg, hanem a hatékonyság.
Annyira nem érdekel a dolog, mert Win7-en úgy sincs RT. Nem a hiánya miatt hozom példának.
-
Solten
őstag
Nvidia marketing-hadosztaly teljes fegyverzetben...
-
Sinesol
veterán
Annyit vettem észre az egészből, hogy alt+tab alatt fagy a Dota2 ha dx11-et használom. Eddig simán ment a váltás, persze hogy kellett valami "újítás", nehogy már egyszer rendben lehessen játszani.
Persze van Vulkan is, de ott meg fullscreenben alapból bugos az alt+tab, plusz kevesebb fps-t is ad...aez külön vicc kategória önmagában véve is, hiszen elvileg direkt AMD feature lenne..
Na ennyit erről... inkább ne ugrálnának és ne csesznék el a dolgokat a "fejlesztésekkel", bőven jó volt eddig ahogy volt. Na és persze kb. nulla különbség játékokban, szal értelme semmi...de szerencsére kikapcsolható, ezt még meghagyták egyelőre. -
lemusz
addikt
De megint csak arra a 15-ös marketing anyagra hivatkozol, amikor mondom neked, hogy valami kattanhatott egyet egy drivercsomagnál azóta, mint nvidiánál volt a 370-es és 380-as driverek között is valami, amiről se hír se semmi nem volt. Írom hogy részben igazad van mert a flip queue size registry már nem létezik, de mégse jut el a felfogásodig, hogy attól még a Main3D és Main3D_Def igen. Vagy szerinted azok se létező registryk?
-
Csapoati
nagyúr
A szinte komplett RTX termékskála (csak a 2080 és a 2080 TI volt teszten) és a GTX 16xx-ek hiányát én se tudom hova tenni Magyarország egyik vezető hardveres portálján. Oké, hogy némelyik cucc drága, vagy nem adnak belőle a partnerek, de azért egy 2070 megvásárlása majd tesztek utáni elpasszolása mennyi kiadással járna, 20 ezer Ft?
-
szinte ugyan annyi javítás és driver jön AMD hez is mint Nv hez. AZ hogy hogy néz ki mellékes, bár fontos szempont de kb leszarom, mert az előbb a neked való kommentnél léptem be az utóbbi 2 hónapbvan először a driverre ránézni, úgy, hogy napi szinten játszom.Nincs szükségem Chillre és profilokra a fogyasztás optimalizálásához innentől meg nem érdekel ez a része, mert nem is OC zom a kártyámat.
Experience meg a többiben tökéletesen kiszolgál, képernyőmentés stream stb...Nvidia nyilatkozik valamit amit AMD ajnározásra használsz fel. Nem az Nvidia nyilatkozatát hozod le, hanem hivatkozol rá és mented AMD-t a nyilatkozat alól. ilyet mikor tennél meg ha AMD nyilatkozik Nvidiáról?
Azzal sem vagy képben csak 1-2 napja hogy jön a Super széria, én írtam meg neked az Nvidia találgatósba,. Semmi másból nem áll neked az IT újságírás csak az AMD körüli hírekből és témákból.
Ők bármit csinálnak az pozitív azt el kell adni és működik és egyből jelenik meg az oldalon.Figy, nvidia driverben már ezer éve lehet állítani a prerender frame-t itt most egy ficsőr lesz. Persze nincs meg az a szabadság ami a zöldeknél de legalább modern felületen.
Nvidia bármit fejleszt RTXD, DLSS, közös memória,GDDR6 az mind problémás a számodra AMD meg leszarik a 2. emeletről és ficsőr.
Minden jó lesz minden szép minden úgy jó ahogy ők elképzelik és ez a frankó. Azért még sem HBM lesz most a navin, jövőre meg dedikált RT hardvert rebesgetnek, nem egy multifunkciós megoldást.
Nem jó a Dx 12 féle RT mert Nvidia azt támogatja oltod a népet a voxeles áll raytracinggel amiből a Crytek motorban a fele nem valós RT re alapult,amire majd AMD hozza a tuti megoldást természetesen. Itt már mindenki elhiszi hogy a Dx 12 RT az egyenlő az Nvidia RT vel, pedig ők annyit csinálnak hogy támogatják.
Turing elavult mert naviban hatalmas L1 lesz és ez akkora gyorsulás lesz most hogy beszarás. Kijön egy generáció Nvidiától nem tesztelitek le, de fogadok hogy július első felében kint lesz a Navi teszt és az mellé beteszitek majd az RTX kártyákat h mert úgy jobb az összkép, hogy nézett volna ki eddig hogy az RTX 2060 pariban van a vega 64 -gyel... -
awexco
őstag
Amennyiben kellő softwares támogatást kap a hedt , akkor jó dolog lehet . A Radeon 7 is mint fél pro kártya (hedt) fantázia dús volt munkára , tervezésre . Sokan tévesen pozícionálták gamer vonalra. Kellő brand workstation gépre azért szükség lenne . Amit pl az adott programhoz direktben ajánlanának akár együttes megvásárlására .
-
lemusz
addikt
Én feladom a veled való hadakozást, eddig csak mosolyogtam amikor téged fizetett AMD-snek meg hasonlóknak neveztek, de most konrkétan én is kezdem ezt látni. Mondod itt hogy nem léteznek a regek amiben részben is igazad van, de hogy a radeonmod sem működik az már több a soknál, hiszen fentebb leírtam hogy érzem is és mérem is a különbséget. Lehet hogy ehhez egy speciális szoftverkörnyezet kell, szeretem tweakelni a windowst meg egyébként is LTSC verzióm van, nem tudom, de azt tudom hogy te itt folyamatosan hárítasz és a 2015-ös bejelentésre hagyatkozol, ami kb ősrégi, ha már a radeonmodot is őskövületnek tekinted. Az a 15-ös bejelentés lehet igaz volt az 1-re állított flippel, akkoriban. Nekem akkor nvidia volt nem tudtam tesztelni, viszont abban is biztos vagyok hogy lassan 4 év telt el és valamelyik drivercsomagnál ez megváltozott vagy szándékosan vagy véletlen, nekem igazából tökmindegy. Nvidia oldalán is találtam furcsaságokat ne aggódj, nem őket akarom magasztolni amikor amd kritikát fogalmazok meg. Viszont neked valahogy mindig az amd felé húz a mérleg...
-
Kansas
addikt
"Ez ok, csakhogy a TU106-nál van RT."
Ami rögtön érdekelni fog, ha lesz pénzem 2080-ra, amin rendesen megy és a támogatott játékok egyikével szeretnék játszani... meg persze ha a látványbeli különbség megéri at fps-beli árat - tehát nem mostanság...
És az se biztos, hogy addigra az AMD-nek nem lesz hasonló tudású DXR implementációja(már csak a nextgen konzolokról csordogáló infók alapján is) PC-s GPU-ban is...
-
Duck663
őstag
Ez ok, csakhogy a TU106-nál van RT.
Persze más részegységekből áll, de itt most azt is nézzük mennyire hatékony és versenyképes.
(#27) Abu85: Lehet, hogy gyorsabb, de nincs RT. Így összességében azt a teljesítményt, vagy picit többet mégiscsak több tranzisztorból hoz ki, azaz kevésbé hatékony. Ráadásul egy olyan termék ellen mennek, amely már egy ideje piacon van.
Persze az ár sokat számít majd. Én várom a 5700 XT-t. De az eddig látottak alapján, a hatékonysággal nem vagyok elégedett. Az kétségtelen, hogy előreléptek, de nem érzem úgy, hogy eleget.
-
pistabyte
tag
Pontosan. a 22-es csapdája
-
Kansas
addikt
-
pistabyte
tag
Akkor ezt sajnos csak úgy lehet megszüntetni,ha nem frissítem a radeon software-t,és a radeonmod is csak egy jóval régebbi radeon sofware illesztőprogrammal működik megfelelően.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Formalitás. Az AMD már platformként tekint a rendszereire. A mainstream a Ryzen 3000 és RX 5700, míg a HEDT a Ryzen Threadripper 3000 és a Navi 20. Kódnév szintjén a Castle Peak platform, és így a VGA-ra is ráhúzzák a HEDT-t. Nincs jelentősége igazából, csak ők ezeket egymáshoz tervezik a papír szerint. Aztán persze úgy kevered, ahogy akarod.
(#29) pistabyte: Ezeknek a bejegyzéseknek egy része már nincs meg, vagy nem érnek semmit. Ezért nem működik a RadeonMod, mert az is ugyanezt csinálja, csak nem neked kell átírni, ha meg lennének a bejegyzések vagy működnének, akkor jó lenne a Radeon Mod is. Nagyon gyorsan változik a driver, mióta a Radeon Software projekt fut. Ezért is döglött ki szinte az összes mod projekt mellőle, mert gyakorlatilag írsz egy programot, és van esély rá, hogy fél éven belül használhatatlan lesz. Az NVIDIA ebből a szempontból sokkal kiszámíthatóbb, mert ritkák a sűrű, kompatibilitást megtörő módosítások a driverükben. Ott is vannak persze, ez a fejlesztés része. Ugyanakkor az AMD lassan nem egy, hanem fél évente hoz egy nagyobb frissítést. A következő például július 7-én jön, és megint változik egy csomó dolog.
(#36) lemusz: A tény nem mérleg:
A RadeonMod pedig nem tud működni, ha nincs meg a beállítás a registry-ben. Attól, hogy beírja mi történik? Beírhatod azt is, hogy "Marika Reg_binary 0x3000". Elmenti, csak nem ér semmit, mert nincs rá hivatkozás a meghajtóban.
Emellett az AMD mindig kiemeli, hogy a flip queue size 1-es, amióta erre állították át, mert ezt ők egy marketingelőnynek tartják az NV-vel szemben. Persze én nem hangsúlyozom ki minden hírben, mert egyszer már leírtam, de nyilván ők építenek erre.
Nem attól lesz őskövület egy program, hogy 10, 5 vagy 2 éves. Hanem attól, hogy az a szoftver, amelyre csinálták úgy működik-e. A Radeon Software már nem úgy működik. Láthatod, hogy keresi a flipqueuesize beállítást, de nem találja. Már nem létezik, így hiába módosítod, vagy írod be újra. Azért nem létezik, mert már nem így van definiálva a meghajtóban.
A 15.11-ben változott meg 3-ról 1-re. Lásd fenti kép.
(#40) lemusz: A Main3D és a Main3D_Def a DXGI 1.4 vagy újabb verziókhoz való. A FlipQueueSize volt a DXGI 1.3-hoz vagy régebbi verziókhoz. Ergo bármit is állítasz a Main3D és a Main3D_Def esetében, az csak akkor fog életbe lépni, ha az adott DX12-es alkalmazás nem rendelkezik másképp. De alapvetően mindegyik program külön olvas be egy profiladatot, tehát jórészt ez csak a példaprogramokra vonatkozik.
-
pistabyte
tag
Találtam egy külföldi topic-ot,ahol a Radeon kártyák reg bejegyzéseivel foglalkoznak. Érdekes dolgok vannak benne,de számomra kínai az egész,ezek szerint ha radeonmod-al nem is lehet állítani mindent,de a reg bejegyzések szerkesztése talán működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem hat a GeForce drivert fejlesztő csapatra. Ezek elég nagy cégek ahhoz, hogy egyszerre több dolgot csináljanak.
Aminek ráhatása van a driver fejlesztésére az a vezérlőpult, ami egyszerűen elavult. Azt érdemes látni, hogy az AMD akkor kezdett el mindenféle funkciót beépíteni a meghajtóba, amikor lecserélték a Catalystet Radeon Settingsre. Ennek a saját bevallásuk szerint sem csak vizuális jelentősége volt, hanem azt a temérdek embert, amely az őskövület Catalyst bugjait javította hétről-hétre rá lehetett állítani egy csomó hasznos fejlesztésre, mert a Radeon Settings egy friss irány volt, így nagyságrendekkel kevesebb bugot generált, illetve generál még ma is. Az NV-nek is ez lehet az elsődleges baja, mert erőforrásuk van nekik is, de annyira régi az ő vezérlőpultjuk is, hogy egy csomó embert annak a bugjainak gyomlálására kell dedikálniuk. Van egy pont, amikor egy szoftvert nem érdemes továbbfejleszteni, hanem nyomni kell egy resetet. Ez jelentős erőforrásokat szabadít fel, amiket aztán olyan dolgokra csoportosítasz, ahol hasznuk van.Az Intel is egyébként ezért resetelt nemrég. Koduri volt az, aki ezt az AMD-nél is észrevette, és persze szopni fogsz vele egy évig, de utána jelentős lesz a nyereséged.
(#25) Duck663: Ha tranzisztorok szintjén nézed, akkor a Navi 10 a TU106-hoz hasonló. Teljesítményben gyorsabb a Navi.
(#38) b. : Nem a javítás és a kinézet a lényeg, hanem a karbantartás, illetve az, hogy ez mennyi erőforrást emészt fel. Amíg a Catalyst volt, addig az AMD sem tömte tele funkciókkal a drivert. Egyszeűren az erőforrás nagy résézt elvitte az egész karbantartása. Azóta jönnek a funkciók, amióta Radeon Software van. Nem lett több emberük létszámban, viszont jobban be tudják osztani az erőforrásaikat, ha nem bugok után kutatnak, amelyet a sok éves kódok okoznak.
Én lehoztam mit nyilatkozik, és kiegészítettem olyan információkkal, amelyeket meg lehet találni az NVIDIA oldalán, vagy az AMD bejelentette őket korábban. Nem árulok zsákbamacskát. Meg lehet nézni a FreeStyle support oldalát, illetve az AMD bejelentésére van egy link.
Az Anti-Lag nagyon nem a prerender. Még az NVIDIA embere is azt mondta, hogy csak elmélet a részéről, de ugye ez ott megdől, hogy az AMD-nek 1 ez a beállítása.
Hol írtam, hogy az RTX, a DLSS vagy a GDDR6 problémás?
A DXR féle RT jó, csak szarul van használva.
Az NVIDIA csak támogatja a DXR-t. Valójában ezt a Microsoft csinálta.
Az L1 csak a változások alig 1%-át teszi ki. Ez nem olyan egyszerű, hogy nagy az L1, aztán jó lesz.
-
Kansas
addikt
Mihez képest?
Az NV-nél a 2070: "Although TU106 is the least-complex Turing-based GPU at launch, its 445 mm² die contains no fewer than 10.8 billion transistors."Ehhez képest a 5700/XT 10,3 milliárd tranzisztort tartalmaz 251 mm² területen...
(#25) Duck663: "30%-as kevesebb tranzisztorból kellene hozni ugyanezt a tempót" ez akkor lehetne releváns, ha pont ugyanolyan részegységekből állna, anélkül igazából alma-körte probléma, valódi viszonyítási alapként csak az azonos architektúrájú chipekhez képest mond valamit.
-
Duck663
őstag
Nem a fizikai mérettel van a gond a 251 mm^2 rendben van, a gond az ott keletkezik, hogy ezt 7nm-en hozzák, és a mellé társuló teljesítmény hol is helyezkedik el. 30%-as kevesebb tranzisztorból kellene hozni ugyanezt a tempót (amit ígérnek), legalább 30%-al kisebb fogyasztással (szintén az ígéretekhez képest).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Abszolút nem matat a tilosban az NVIDIA driver. Ez egyébként elfogadható. Tényleg felfogásfüggő, hogy mennyire akarsz lázadni a Windows gyári működése ellen, és ha beleszámolod, hogy mennyi gondot okozhat, ha bizonyos funkciókért lecserélsz dolgokat a Winben, akkor rájössz, hogy marhára vékony jég lesz az, amin járni fogsz. Ergo az NV nagyjából úgy van vele, hogy ott egye meg a fene a Chillt és a wireless displayt, mert egyszerűen az az előny, amit adnak nem érik meg azt a költséget, amit ezekbe bele kellene verni. Hasonló lehet majd az Anti-Lag is. Ezzel szemben az AMD szerint megéri. Igazából az ő pénzük, de ha a hibalehetőségeket nézem, akkor inkább azon kellene dolgozni, hogy ezek a képességek integrálásra kerüljenek a Windowsba. Csak ugye a licenc szempontjából előbb meg kellene egyezni.
(#21) Duck663: És lesz még ennél nagyobb is. 400-500 mm^2 közötti. De amúgy a 251 mm^2-es GPU nem számít manapság nagynak. Viszont lesz egy kisebb verzió is, de csak később.
-
Kansas
addikt
Honnan tudod, "befogja"-e vagy sem?
1. Nincsenek semleges tesztek, az AMD-sek szerint "befogja"
2. Az árazásból látszik, hogy a 2060 és 2070 a célpont, nem a 2080 vagy 2080Ti - VGA-téren nincs olyan helyzetben az AMD, mint CPU-k esetében, hogy azonos(vagy jobb) teljesítményt féláron adjon a konkirenciához képestMajd ha lesznek semleges tesztek, mondhatunk rá valamit, addig akár mi is befoghatjuk...
De talán az NV viccből akar kijönni a "Super" kártyákkal, hisz már a mostaniak is erősebbek a konkurenciánál, nem? -
Duck663
őstag
"az NVIDIA nem szeret tilosban matatni"
Na ezt a kijelentést azért 3* is átgondolnám...
(#18) Egon: +1
Ez azért elég összetett történet, de ha figyelmes vagy akkor magad is rájöhetsz.
(#20) Abu85: Hiába vannak a skálázhatóság alsó felében, ha túl nagy a GPU már most is. 10 milliárd tranyó nagyon sok, úgy hogy RT sincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Távolról csak nézni lehetett a tech dayt, de ott kérdezték, hogy mi lesz az erősebb Navikkal, és azt válaszolták, hogy hamarosan beszélnek a HEDT fejlesztésekről, de egyelőre a megjelenő termékekre koncentrálnak. Annyit mondtak, hogy az RDNA architektúra rendkívül skálázható, mindössze két SE-re épül a mostani lapka, tehát a skálázási tartománynak az alján vannak. Ezért lett 5700-as sorozat, mert fölé még bőven érkezik fejlesztés.
(#19) b. : Az alkalmazásszintű kontroll elsődlegesen azért jött be, mert a gyártók panaszkodtak, hogy ezt per app szinten is jó lenne kezelni. Amikor egy alkalmazás ezt beállíthatóvá teszi, akkor az történik, hogy beolvas a profilból egy tárolt értéket, tehát nem biztos, hogy a default paraméterrel működik. A nullát egyébként mindegyik beveszi, de az API nem értelmezi, így az valójában 1 lesz a működés szintjén. Ha mondjuk 9-et írsz be, azt sem fogja értelmezni, hanem 5 lesz, mert ez az API-n belül megengedett maximum. Ettől még beírhatod, csak nem lesz beállítva.
A Chillt azt csak megvették. Azt nem ők csinálták. Egyszerűen a HiAlgo nevű cégnek volt egy ilyen ötlete, ami nagy népszerűségre tett szert, de nem tudták működtetni általánosan. Viszont driveren belül sokkal több a lehetőség, mint egy külső programmal.
-
Nulla helyett van egy olyan opció hogy a 3D alkalmazás szabja meg amin belül a configban meg lehet etetni a nullát( -1 t is de az a default beállítás) is vele legalább is COD ban biztos,de BF ben is ha jól tudom.
Pontosan erről van szó ezt írtam én is feljebb hogy a Chillen belül mit látsz nem egyenlő a valósággal.Most tök mindegy miért csinálják, ( windows miatt)de brute force ha ráveszed a chiullen kívül , mondjuk konfigban a 1 re akkor csökken a lag és Az FPS, hiába írja neked azt hogy már azon van.
Sőt olyan is van aki szerint 2-es beállításon kapta a legtöbb FPS-t BF 1 ben a legjobb inputaggal. Ezt a dolgot szabadon konfigurálhatóvá kell tenni ahogy a zöldeknél..[link]Egyébként 4 ig lehet konfigurálni nem 5 ig,de gyakorlatilag 3 ig csak, mert azok hoznak érdemi változást a 4 inkább csak extrém esetekre való valós felhasználásban kimérve semmi szerepe nincs.
-
Egon
nagyúr
Azt esetleg nem kérdezték meg az AMD-től ugyanezen (vagy más) újságírók, hogy mi a véleményük arról, hogy 7 nm-en sem tudják befogni sebességben a 12nm-en készülő konkurenciát?
Szerintem ennek a kérdésnek "kicsit" nagyobb a relevanciája, mint a cikkben taglalt fícsöröknek és effekteknek, de mindegy... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeonmod meg se találja már azt a beállítást. Jó ideje nincs ott a driverekben. Létrehozhatod a FlipQueueSize bejegyzést, de szart sem ér, mert a Chill miatt egészen másképp működnek az újabb driverek, hiszen előbb be kell csapni a WDDM-et, ugyanis a Chill parancslista nélküli működése egy nem javasolt mód a Microsoft értelmezésében. Ha emlékszel, akkor régebben még 0-t is be lehetett állítani a prerender frame-re az NV driverben, de amióta a Microsoft ezt tiltja, azóta 1 a minimum. Na most ugyanígy a rendszert ezt a beállítást az AMD-nek is, így az AMD úgy működteti a Chillt, hogy hazudik a Windowsnak. Ez volt a vezető oka annak, amiért a HiAlgo nem tudta működtetni a Chillt önállóan, mert egyszerűen a driveren kívül nem volt meg az a kontroll, ami szükséges egy ilyen megoldáshoz. A driveren belül viszont sokkal többet meg lehet tenni, és ha elfeded a működést, akkor az a Windowsnak sem gond.
Az Anti-Lag egyébként hasonló hackelt megoldás. Gyári Windows futószalagokat cserél ki gyorsabbra, de a pontos működését titkolták a tech dayen is. Viszont ezért nem alapértelmezetten aktív a beállítás, mert ha az lenne, akkor a Microsoft visszadobná a meghajtót, ugyanis tiltott dolgokat csinál.
Egyébként nem ez az első, amivel tilosban jár az AMD: [link] - ezt egyébként azóta se hozta be a Microsoft, pedig igazán nincsenek benne nagy trükkök.
Ez nagyrészt felfogásbeli különbség. Az Intel és az NVIDIA nem szeret tilosban matatni, míg az AMD szeret. Amíg a Microsoft nem csapja őket agyon érte, és láthatólag opcionálisan bekapcsolható funkcióként nincs gondjuk ezzel, addig megtehetik. -
rumkola
nagyúr
ANTI-LAG
elmegy mindenki a jó b.... csába
anti lag -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lehoztam.
Az NVIDIA saját listáján van 206 játék. Ha nem igaz, akkor ne adjanak ki kompatibilitási listát, hanem mondják azt, hogy mindenben jó, ahogy az AMD teszi.
Az lehetetlen. A tény annyi, hogy az NV-nél ez a beállítás 3, míg az AMD-nél 1. De azt is beleírtam, hogy az NV csak feltételezi, hogy így működik, valójában fingjuk sincs róla. De ez normális, nem ők fejlesztették a képességet.
De hogyan jelent az AMD-nek előnyt az 1-es meghajtóbeállításról 1-re csökkenteni a beállítást?
Ezt igazából az NV sem magyarázta el, pedig ez lenne a kérdés.
-
nem hoztad le azt, hogy reagált.
Te amit itt lehoztál a saját véleményed az nvidia reakciójára ami szerint te jobban tudod a dolgokat, mint az nvidia vezető menedzsere.Ezzel sincs gond elfogadjuk.FreeStyle sharpening : 206 játékban garantálja a megfelelő működését Nvidia.
Radeon Anti-Lag : nvidiánál évek óta szabadon konfigurálható 1-3 között, de nem marketing tényező mint nvidia antilag.... az hogy számszerűen 1 nem egyenlő azzal hogy gyakorlatilag is 1. de ez már elég régi téma Cs go és COD alatt,mint lemusz is írja, hogy valami buherálás van mert hiába ír egyet a meghajtó, ( gondolom azért hogy megfelelő sebesség legyen és ne buherálják playerek) gyakorlatilag nem 1 az érték hanem 2 vagy 3 mert így több FPS van. De ez gondolom lehetetlen, nincsenek megvezetve a játékosok
awexco : Az
ebben sajnos nincsen semmi ami savanyú lenne akkora bullshit marketing mint az állat. A legszomorúbb hogy ezek mint az antilag, amiket most eladnak a navi érkezésével alapvetően hozzáférhetőek és konfigurálhatóak már régóta mindkét oldalon, csak a Radeonnál nem a meghajtóban hanem egy külső program segítségével.
-
#00137984
törölt tag
HD 4850 videókártya és az ATI Tray Tools...
Nálam az ATI driverben az alapértelmezett játékos beállitgatások után az ATI Tray Tools programban állitottam be a profilomat. Valahogyan egészen stabil volt igy a HD 4850 a játékokban.
Volt 1-2 játékom, ami a VGA driveres beállitásokat nem akarta alkalmazni, de az ATI Tray Tools ezt is megoldotta. Következő AMD videókártya generációkban már az Afterburner volt a segitségemre, de csak a ventiprofil és az energiagazdálkodás beállitásokra használtam. Most minden mást már csak az Nvidia driverben állitok. -
Kansas
addikt
Abu, az Integer Scaling az ez akar lenni?
Ha igen, remélem mielőbb érkezik... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem számít. Mert függetlenül attól, hogy be van-e kapcsolva, vagy nem, maga a régi paramétert már nem létezik.
Valójában azok sem léteznek már, csak ha nem törlöd a drivert a clean uninstallerrel, akkor bizonyos maradványbejegyzések ottmaradnak. Ezek ugyanakkor nem csinálnak semmit, hiszen a működésüket biztosító paraméter eltűnt felettük.Az AMD azért nem törődött ezzel, mert ők a 15.11-ben levették a beállítást 1-re. Ők ezt úgy értékelték, hogy mindenki azért akarja ezt, mert 1-re akarják állítani. Ugyanakkor volt egy felmérés, amely szerint van aki 1-nél nagyobb értéket akar ennek beállítani, de ezt már nem tehetik meg, mert a régi modszoftverek az új driverekkel nem működnek. Na erre kínálnak majd egy driverbeállítást később, hogy aki akarja, az felhúzhatja 1-ről magasabb értékre. Ez mondom egy alpha driverben ott volt a vezérlőpultban, csak nem működött, akármit is állítottam, de a GUI része megvolt. Prerendered frame control néven fut. Ugyanebben a driverben benne volt a GPU Integer scaling is, ami egy másik újítás lesz.
-
lemusz
addikt
Chill nálam kikapcsolva btw, ha ez számít valamit. Olvastam hogy maga a flip queue size már nem műkszik, nincs ilyen registry - bár maga program ha rajta hagyod a kurzort még írja is, hogy userek jelentették dx9 alatt még működik, csgo.exe pedig pont dx9... - de ezek szerint már ez sem létezik, ezt el tudom fogadni, de ha jobban megnézed a képem láthatod, hogy alatta 2 másik érték is át van írva, amik meg tudtommal léteznek még. Netes bugyrok olvasgatása után jutottam oda, hogy azok foglalják magukba a kívánt beállítást.
Az emberek évek óta kérik az AMD-t hogy legyen driverből elérhető, mint nvidiánál, sose adták meg. Szerintem ezután se fogják, inkább ilyen fedőnevek alatt, mint az anti-lag megbuherálva kicsit újköntösben szerepeltetik. Emlékszem még régi HD4850-es időkből, hogy már akkor is ati tray toolshoz kellett nyúlnom ha állítani akartam, akkor még talán nem is csgohoz, hanem 1.6-hoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Chill miatt a flip queue size-ra már nincs default érték a registry-ben tárolva. Ezért jelzi a RadeonMod, hogy "not found". Ugye a problémát maga a Chill jelenti, ami gyakorlatilag megszünteti a parancslistát. Na most ahhoz, hogy ezt megtegyék, eleve úgy kell betöltődnie a meghajtónak, hogy a WDDM-et át kell verni ezzel kapcsolatban, mert a Microsoft nem támogatja azt a működési módot, hogy ne legyen parancslista. Ez ugye a Chillnek szívás, mert erre épül az egész, de az AMD létrehoz egy virtuális réteget, ami behazudja a Microsoftnak megfelelő működést, de utána nem úgy működik, hogy a Chillt lehessen aktiválni on the fly. Ha ezt nem így csinálnák, akkor a Chillt csak úgy lehetne bekapcsolni, hogy közben újra kellene indítani a grafikus meghajtót egy WDDM.
Emiatt tök mindegy, hogy a RadeonMot mit ír, mert egyrészt az utolsó hardverek, amiket támogatott az a Radeon 300-as sorozatból jöttek, másrészt két és fél éves az utolsó programverzió is, miközben azóta kétszer is módosult a meghajtó működése. Harmadrészt az AMD felé számos felhasználó jelezte, hogy szeretnének beállítást a flip-queue módosítására, mert ma már egyik erre vonatkozó alkalmazás sem működik, nyilván érthető okokból, és nehéz lenne már ezeket működésre bírni, mert nem ismerik a meghajtó pontos működését. Ezért is hagyták abba a RadeonMod fejlesztését (részben olyan dolgokat állít, amik már nincsenek ott a driverben, így ugye hasztalan).
Ez a beállítás egyébként jönni fog később, már van rá egy alpha megható, amiben 1-ről meg lehet növelni a méretét. A para az, hogy az én RX 570-emen nem működik, de ezt tudjuk be az alpha kódnak. -
lemusz
addikt
"A fenti elmélettel csupán az a gond, hogy az AMD Radeon Software már évek óta, konkrétan a 15.11-es csomagtól kezdve alapértelmezetten 1-es értékkel dolgozik a fenti működést tekintve, vagyis ezt a vállalat nem tudja egyre csökkenteni, ahogy azt az NVIDIA gondolja, hiszen már régóta annyin van."
Na ebben te csak ne legyél ennyire biztos Abu. Nem kell minden maszlagot benyelni az AMDtől. RadeonMod nevű programmal állítható a flip queue size és hát én tesztelem már 1-2 hónapja egy rx580 társaságában win10-en. Programban force-olva a beállítást érezhetően van egy kis különbség, a radeonmodos 1 javára. Legjobban csgoban érzem, valószínűleg a többszáz fps és 144hz miatt. Biztos hogy nem palcebo, mert benchmark mapon még fps különbséget is szül.
-
Ja, hát így szokott lenni. Az Anti-Lag valójában csak maximum pre-rendered frames = 1. A Chill csak egy frame-limiter. A HBCC is csak egy TurboCache. Stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- 8GB-os RX570 - RX580-as VGA kártyák +1db RX 5500-as VGA eladóak
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- GTX 1660 6gb Super /1660/1650s/1060 Videókártyák Jótállással!
- SAPPHIRE Radeon RX 5700 XT NITRO+ 8GB GDDR6 256bit videokártya
- GIGABYTE RTX 4070 12GB GDDR6X WINDFORCE OC Eladó!
- iKing.Hu - Motorola Razr 50 Ultra Midnight Blue Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest