Új hozzászólás Aktív témák
-
DriderG
tag
Szerintem a legjobb megoldás az IGP és a dGPU között létrehozott szabvány kommunikációs interfész lenne. Ha minden gyártó GPU-ja és IGP-je támogatná ezt a szabványt, akkor ahelyett, hogy átkapcsolnának, hasonlóan a Hibrid Crossfire megoldáshoz, minden gyártó chip-je képes lenne kommunikálni egy ismeretlen gyártó GPU-jával, mivel egy mindkét oldalon ismert interfészen keresztül osztódna meg az erőforrás. 2 driver dolgozna ugyan, de az erőforrások megosztása és szabályozása teljesen automatikusan, hardveresen, a terheléstől függően is történhetne. Természetesen ez bonyolítaná a GPU-k felépítését és minden gyártó különböző architektúrájára újra kéne tervezni a vezérlést, de megoldhatná ezt a problémát véleményem szerint. Viszont azt nem tudom, hogyan lehetne megoldani, hogy egy memóriaterületen álljon össze a végleges kép, nem tudom a Hibrid Crossfire esetén hogyan csinálja az AMD.
-
Prof
addikt
Bezony és veri az asztali 680-at Alienware,Schenker
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
DX10/10.1/11 alatt az arány fix (ez a driverbe van írva, és a két kártya alapján kikeresi a meghajtó), és a játék CrossFire profiljából táplálkozik a rendszer. DX9 alatt külön profilt kap a Dual Graphics és az arányt a játékhoz igazítják. Mivel csak hat játék van így támogatva, így ez nem nagy meló, de sok tesztelést igényel.
A hardver csak arról dönt, hogy mehet-e a hibrid, vagy sem. Ha nem, akkor a második GPU-nak kiosztja a hibernált módot.Nem. Ha felülbírálod az elsődleges GPU-t, akkor a muxless olyan muxless lesz, amilyen Intel IGP mellett, vagy Enduro és Optimussal. Ez csak egy opcionális lehetőség, alapértelmezésben ez a mód sosem működik, de a driverben igény szerint beállítható. Ha nem megy egy programban a Dual Graphics, aka CrossFire, akkor az a GPU fog dolgozni, amelyikre fizikailag rá van kötve a monitor. Notebookban ez jellemzően az IGP, de a Dual Graphics ezt nem írja elő. Akár a dGPU-ra is rá lehet kötni, és akkor az IGP fog hibernálni. Asztali gépeknél a user dönti el, hogy melyik az elsődleges. Vagy az alaplapra, vagy a dGPU-ra köti a kijelzőt. A Dual Graphics mindkét összeköttetési forma mellett működni fog, de ha nincs a játékra CF profil, akkor nyilván érdemes azt a GPU-t választani, amelyik gyorsabb. A mobil gépeknél a kisebb fogyasztás miatt választják az IGP-t.
(#76) Doink: Az még nem elég jó. A Thunderbolt nem elég gyors, hogy kiszolgáljon egy IGP-nél is gyorsabb dGPU-t. Csak x2-es PCI Express 2.0-s kapcsolattal ér fel az összeköttetés sebessége, jelentősen nagyobb késleltetés mellett. Használható, de a kapcsolat tempója nagyon korlátoz.
-
Doink
aktív tag
Bár a cikkhez semmi köze de várjuk a thunderboltos notebookokat mert a tb + eGPU pont azt hozza amire szükségem van. Muxless 8% overhead meg kibírható.
-
ddekany
veterán
"A hardver mindig jól fog dönteni"
Az AFR IGP:dedikált aránya, mikor a dedikált is használatban van, előre meghatározott fix, vagy adaptívan dönti el a hardver/driver?
"opcionálisan ez felülbírálható és akkor a Dual Graphics lehet muxless kapcsolat is"
Ha jól értem, akkor ez olyan muxless, ami áttetsző a játéknak (egy GPU-t lát, de a háttérben AFR van 0:1 aránnyal). Ez automatikusan jól működik DX9-es játékokkal is?
-
vinibali
őstag
sokkal egyszerűbb lenne a történet, ha lennének már olyan erősek az APU-k, hogy ne kelljen egy másik GPU-val összerakni a rendszert. az E-szériásoknál nem is divat ez, jól tudom?
-
Pocok256
veterán
Na erre voltam kíváncsi köszönöm szépen a választ
Remélem mihamarabb lehet állítani ezen mert úgy még értelmét is látnám a dolognakMert így sokszor van, hogy APU-ba integrált vidkarival 30Fps dedikáltal 35 kettővel együtt 38 FPs mert rosszul van kiosztva és csak pihen az integrált vga
Igen hasznos lenne, ha a user konfigurálhatná ha akarja ilyen szinten is a gépét. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dual Graphics módban a játék mindenképpen az IGP-t inicializálja. A dedikált GPU a játék számára nem értelmezhető, ahogy a CrossFire esetében a második/harmadik/negyedik GPU sem. A driver vezérli AFR-rel, hogy az első képkockát az egyik, míg a másodikat a másik GPU csinálja. A Dual Graphic esetében ez annyiban módosul, hogy a lehetséges konfigurációkra van egy kiegyensúlyozás. Tehát az AFR nem 1-1 frames, hanem lehet 1-1, 1-2, 1-3, 2-1 és 3-1 (IGP-GPU). Mindegyik konfigurációhoz hozzá van rendelve valamelyik, és aszerint fogja a játék kiosztani a feladatokat, így aránylag sokszor van asszinkron feladatkiosztás, vagyis az IGP egy képkockájára három jut a GPU-nak, és így megy ciklusosan tovább.
A Dual Graphics tehát egyszerű. Amelyik játék AFR-rel kompatibilis, azon mehet a Dual Graphics. DX10/10.1/11 felett még profil sem feltétlenül kell hozzá, ugyanaz jó, amit a CrossFire-hez csinált az AMD. DX9-en bonyolultabb a dolog. Ott szükséges lehet specifikus optimalizálás, de ezért nincs engedélyezve DX9-re a Dual Graphics általánosan, így csak a top DX9 játékokon megy.Mindegyiknek megvan a maga böjtje.
A hibrid az tényleg a legproblémamentesebb. A hardver mindig jól fog dönteni, de opcionálisan ez felülbírálható és akkor a Dual Graphics lehet muxless kapcsolat is, amikor csak a dGPU dolgozik. Ezt persze az AMD nem ajánlja, de a driver lehetőséget ad rá.
A muxless az kényelem problémákkal. Kényelmes, mert automatikus a váltás, de gond, hogy van olyan program, ami nem szereti, és ahogy nő a böngészőkkel gyorsítható tartalmak száma, úgy lesz egyre nehezebb dönteni, hogy IGP-n vagy dGPU-n menjen web.
A muxed az kényelmetlen, de valóban megbízható, viszont a muxed switch speciális drivert igényel, vagyis az IGP-hez és a dGPU-hoz nem lehet felrakni a gyári drivert.
Vannak pro/kontra érvek bőven. Összességében a legkevésbé problémás a hibrid.(#70) Pocok256: Persze, mert asszinkron az AFR. 1-et kap az IGP és 3-at a dGPU. Asszinkron AFR-rel lehetetlen tökéletes kihasználást csinálni, mert egy egész framet ki kell osztani mindig. A te konfigodra a dGPU-nak 2 frame már kevés míg 3 sok. De a kettő között nincs átmenet. Az AMD gondolom kimérte, hogy ha 3-at kioszt a dGPU-nak, akkor az jobb sebességet ad, mintha kettőt osztana ki. Ha húzod a dedikált kártyát, akkor a 3 frame-mel hamarabb végez, így az IGP hamarabb kaphat újra munkát. Ezért nő az IGP kihasználtsága. Ez a működése ennek a technikának. Ha mondjuk az AMD nem 1-3-as elosztást csinál a konfigodnál, hanem 1-2-est, akkor az IGP kihasználtsága lenne 99%, míg a dGPU-é jóval alacsonyabb.
Később majd opcionális lehet lecserélni az AFR-t valami másra, de egyelőre nincs ennél hatékonyabb megoldás.
-
Pocok256
veterán
hibrid megoldás átkapcsolás terén 99% ban tökéletesen megy legalábbis eddigi tapasztalataim szerint.
(#65) Abu85
Még midnig nem érted Bf3 tényleg jó példa erre mert kb 70% -os CPu terhelés van és 100% os dedikált és Apu ba integrált meg 50-60% között van. Ha széthúzom a dediált kártyát akkor a cpu 90%os lesz a APU ba integrált 80% körüli. Egyszerűen arról van szó, hogy nincs rendesen optimalizálva a DG. -
ddekany
veterán
"Ha nagyon kell a gamer kakaó, akkor Dual Graphics-ot érdemes választani"
Ennyire megbízható már a CrossFire támogatás? Meg ahhoz is kell profil, különben az IGP-n fut... és emiatt ott nincs olyan szívatás, mint muxlessnél, hogy adott játék lesz*rja és csak azért is az IGP-n fut? (Én az olvasottak alapján, kizárólag a "kézi" az muxed módszerben bíznék...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Pete55555 #66 üzenetére
Minden átkapcsolós megoldás problémás. De a legkevesebb funkcionális probléma a hibrid megoldással van, mert az transzparens egy alkalmazás számára. De egyébként én jellemzően azt ajánlom, hogy a notit csak IGP-vel vedd meg. Ha nagyon kell a gamer kakaó, akkor Dual Graphics-ot érdemes választani, míg ha ennél is több kell, ami már tényleg a hardcore kategória, akkor olyan notit érdemes keresni, ahol a muxless átkapcsolás letiltható. Az Alienware például ezt minden termékén lehetővé teszi.
-
Pete55555
addikt
Tehát: Manapság mindenképpen jobban járunk AMD IGP+dGPU párossal megvenni egy notebookot, mintha össze lenne válogatva benne a cucc (intel+nv, intel+amd, amd+nv).
Így gyakorlatilag az IGP és a dGPU kártya ereje összeadódik, viszont olyan programoknál, ami ezt nem tudja kihasználni, választhatunk a dGPU, és az IGP között.
Ha jól értelmezem ?(#65) Abu85: 1 mp
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A CPU-limit nem ilyen egyszerű. Nem húz meg egy fps határt, hogy na annyi van és nincs tovább bármit csinálsz. Szóval simán reagálhat így a rendszer a tuningra CPU-limit mellett. Logikus is, hiszen gyorsították a dGPU sebességén, de ettől a rendszered még limites.
Ha növeled a grafikai részletességet, akkor a limit megmarad, de a sebességed nem esik sokat, mert a limiten belül vagy úgy is. -
Pocok256
veterán
Nem érted a problémát egy anno csúcskategóriás Liano -val cpu limites vagyok , és ha pl Diablo 3 ba minden minimumon van, akkor is beszaggat nagy csatában míg egy papíron gyengébb i3 -mon az IGP jével simán megy ... a probléma itt kezdődik, de ez már nem tartozik a topik témájához.
-
Pocok256
veterán
Bf3 -ban játékon belül állítom a vsyncet és ott sem CPU limitről van szó, ha nem hiszed csinálok neked videot a jelenségről. Egyszerű képlet ha tovább húzom a dedikált VGA-t akkor fps növekedés mellett az APU-ba integrált videokártya kihasználtságának a növekedését is kapom. Ergo nem lehet CPU limites mert akkor VGA tunningra logikusan nem így reagálna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az profil az egy dolog, de a programnak úgy kell működnie, hogy azt az erőforrást inicializálja, amire rá van kapcsolva az elsődleges kijelző. És a legtöbb program így működik. Ha ez így van, akkor semmi gond, mert ha a driver átvált, akkor lehet, hogy fizikailag nincs rákötve a kijelző a dGPU-ra, de logikailag igen, vagyis a szoftver ezt így látja. Ezt az AMD és az NVIDIA is elmondja, hogy csinálják így, mert ezzel mindig fasza lesz a dolog. Néhány fejlesztő viszont szarik rá, és úgy írják meg a programot, hogy az első erőforrást inicializálja. Ha több GPU-s a rendszer, akkor a GPU-kat is sorrendbe rakja a Win, és nem aszerint, hogy a kijelző melyiken van. IGP-s rendszernél az első erőforrás az IGP lesz, vagyis a program azt fogja inicializálni, és kész. Bármit csinálnak a driverben a dGPU-t az alkalmazás le fogja szarni.
A Skyrim az hiba, az egyértelmű. De azt kijavították egy patch-csel. Nyilván jobb lett volna, ha nem történik meg, de most már mindegy. Javítás fel, és már hibátlan.
A Shogun 2 az egy kényelmetlen ügy. Ott a program tartalmaz egy specifikus kódot a Llano és a Zacate/Ontario APU-kra. Vagyis azért inicializálja először az IGP-t, mert azon fog futni az GPGPU AI számítása (a patch óta már a Trinity is mehet). Sajnos ennek az a mellékterméke, hogy a DX-hez is az IGP-t inicializálja, ha az aktív, márpedig egy notiban jellemzően az. Erre készült egy trükközés, amit az egyik patch dobott be. Ez lehetővé teszi az AMD-nek és az NV-nek, hogy a muxless átkapcsolás működjön, vagyis a dGPU-n fog futni a játék, de az IGP elsődleges inicializálása miatt a játék indításkor az IGP future level szintjét loggolja, vagyis, ha az DX10.1-es, akkor a DX11-es funkciók nem aktiválhatók. Persze a DX inicializálásánál már a dGPU-t veszi figyelembe. Nyilván ez így szopacs, de legalább működik.
A Max Payne 3 szerintem hasonló eset, mint a Skyrim. Elbaszarintották, talán javítják, vagy marad a paraméteres megoldás.
Buktató nincs. A fejlesztőknek jellemzően az a bajuk, hogy a muxless átkapcsolások sok hibát generálhatnak. Ez nem csak egy drivertől függ, hanem kettőtől. Az Intel pedig eléggé leszarja, hogy működik-e vagy sem, ők már azt várják, hogy tűnjön el az AMD és az NV az inteles notikból. A fejlesztők egyszerűen nem szeretnek muxless termékkel tesztelni. Persze az AMD-nek és az NV-nek erélyesebben kellene fellépni, hogy márpedig teszteltek, mert azt mondtuk vagy hasonló. De elsődlegesen be kell tartani a szabályokat, vagyis indokolatlan esetben ne legyen kijelölve a programnak, hogy az elsődleges GPU-t inicializálja.(#57) Pocok256: Remélem nem a driverben állítod a Vsync-et, mert akkor naná, hogy szétesik. A WDDM felület tiltja, hogy a driver beavatkozzon a DX10+ játékok működésébe. Ott van a BF3 beállításain belül a vertical sync beállítás, azt kell állítani. Ha pedig nem megy, akkor szólni kell a DICE-nak, hogy nézzék meg, mert nem kapcsol be.
A Rage az eleve valós időben állítja a grafikát és a felbontást, hogy fixen tartsa a sebességet. Világos, hogy ilyen körülmények között nem lesz magas kihasználtságod.
Mindhárom felsorolt játék DX9-es. Ahogy írtam DX10+-ban van állandóan Dual Graphics, illetve a felsorolt DX9-es játékokban. Ha nem skálázódik, akkor növelni kell a grafikai beállítást, mert CPU-limited van. -
ddekany
veterán
Nem u.a. a kész szitu. Egyrészt több szálúra írni egy programot az általában jelentős plusz munka, míg a jó GPU-t kiválasztani nem hiszem el, hogy az. (Ha az, akkor az AMD (vagy az MS) valamit nagyon eltolt.) Másrészt ha CPU limites a játék, akkor még mondhatják, hogy jah, vegyél erősebb gépet (biznisz, bár elvileg nem nekik...), de ha bivaly dedikált GPU helyett valami az Ivy IGP-jét választja, akkor vehetsz te akármit, a hajadra kenheted. Tehát mindenki veszített. HACSAK, nem azt akarják, hogy felejtsd el a PC-s játékot az állandó technikai szopások miatt, és vegyél konzolt.
-
Pocok256
veterán
Hidd el nincs trehányság meg így könnyebb...
Blizzárd is megtette, hogy egyetlen egy játéka sem használ 2 nél több CPU magot még a most kiadott Diablo 3 is ilyen... így pl nálam durván CPU limites lesz a játék és nagy csatákban akad össze vissza....
Rendkívül trehányak tudnak lenni a játék gyártók ilyen téren...Abu85
Ez mind szép és jó, de BF3 ba vsync mellett is szétesik a kép. A Rage tökéletes példa a cpu limit nem meglétére ugyanis kb 70% os kihasználtság mellett van 30FPS -em úgy , hogy a APU -ba integrált max 50%-on megy. A dedikált meg teker mint a nem normális.... De, mondhatnám itt a Prototype 2 -öt vagy a Darksiders 2 -öt is vagy a az új CSgo-t is... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Rakj rá nagyobb AA-t, mert CPU-limitbe ütközöl, ha nem gyorsulsz. Nyilván az IGP elég erős lett, legalábbis nagyon jól ki van egyensúlyozva Llano.
A képszétesés az a vertikális szinkron hiánya. Kapcsold be. Ez nem specifikus gond. A kijelződ 60 Hz-es, de nem szinkronban kapja a képkockákat, mert a hardver nem 60 fps-t ad le. A Vsync arra szolgál, hogy szinkronban kapja. Ha te ezt nem kéred szoftverben, akkor a hardver csak azt csinálja, amit te beállítottál. -
ddekany
veterán
Ez a "nem a jó GPU-t használja a játék" gond nekem továbbra felfogható ép ésszel. Ugyebár ott van erre a profil alkalmazásonként, hogy melyiket használja. Gondolom aki 3D motorokat fejleszt, már hallott erről... de tegyük fel, hogy valami csoda folytán nem, sőt egyik fejlesztő tátsa sem. De manapság egyre több a notebook a PC-hez képest, és notebookon Skyrim és hasonlók nyilván a dedikáltan fognak normálisan futni, és nyilván kipróbálják rakás konfigon a játékot (főleg a GPU szempontjából), mielőtt kiadnák, ez PC-n kurvára alap. Már csak volt köztük ilyen notebook! Hogy a retekbe tudja ezt benézni egy komoly játékfejlesztéssel foglalkozó cég, és főleg úgy, hogy azóta sem adnak ki erre javítást??? Vagy ha igen, akkor félig-meddig hibás (beállításoknál még az IGP tudását nézi). Ez annyira bonyolult feladat, hogy a profilban megadott GPU-t használd a GPU0 helyett? (Eleve ideális esetben ez kéne legyen a D3D alapérzelmezett viselkedése.) Elmebeteg egy világ ez, na de ennyire... Nincs itt valami más buktató, ami miatt nem akarnak dedikált GPU-n futtatni?
-
Pocok256
veterán
Starcraft 2 semmi értelme nincs a DG nek kb 10% ban dolgozik végig az APU -ba integrált kártya lényegi munkát nem végez kapunk 1-2 fps t diablo 3 szintúgy... Portal 2 nem teszteltem ... COD tényleg működik a DG, de a képszétesést eredményez ergo használatra alkalmatlan... Bf3 még durvább képszétesést okoz ugyanúgy használhatatlan a DG... A leírtakat fent tartom még mindig. Amíg a Dg egyedül kb a Dirt 3 ban hoz elfogadható szintet ugyanis itt szépen működik mind a két videokártya közel 100% ra van hajtva a játékon belül és komoly fps növekedést is okoz képszétesés nélkül, de míg csak ezzel a 1 játékkal találkoztam amin normálisan ment volna (ezalatt azt értem, hogy mindkét kártya normálisan ki van hajtva és nem esik szét a kép) addig ez csak parasztvakítás és technológiai demonstráció.
Mellesleg a DG eddig a legkényelmesebb ettől függetlenül váltás terén, szinte soha nem volt problémám vele ilyen téren
-
Nekem is az jutott eszembe, hogy ha lehetséges a szoftveres váltás két VGA között driverből, menet közben, akkor miért nem a terhelésfigyelés jelét használták fel a mux vezérlésére? Akkor kapcsolgatna magától. Mondjuk a kép villogása elég epic lenne
@Abu #47 : Némelyik gyártó mondja amúgy... Néha olyan levelket kapok vissza, hogy "szarunk rád".
Illetve van egy rakat user, aki levelet se hajlandó íni a hw gyártóknak, mert úgysem válaszolnak. -
És még Te mondod, hogy ne essünk túlzásokba.
Végül is csak ennyit kellett volna értelmezned:
A Dual Graphics az megy minden DX10/10.1/11 játékban, amely kompatibilis az AFR móddal (jellemzően azok, hiszen a CrossFire és az SLI AFR módban működik). A DX9-es játékok esetében jelenleg csak a Diablo 3, a The Elder Scrolls: Skyrim, a Starcraft 2, a Portal 2, a Call of Duty: Modern Warfare és a Call of Duty: Black Ops című játékokban működik. Valszeg az ezeknél régebbi DX9-es játékok nem kapnak már profilt, az újak majd igen.
De semmi gond
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
LuckyProc #48 üzenetére
Mobil terméknél a kijelző az IGP-re van kötve, vagyis, ha nem megy a CrossFire, akkor az alapértelmezés szerint az IGP-t dolgoztatja a rendszer. Ezt át lehet állítani a driverben, de ez már egy szoftveres felülbírálás, vagyis innentől a rendszer muxless módban üzemel hibrid helyett. De persze működni fog.
Az NVIDIA nem hozza nyilvánosságra, hogy kik azok akik nem kérik a támogatást. Ez főleg azért van, mert a gyártók a GeForce drivert bizonyos notebookokhoz nem engedik telepíteni, vagyis nincs olyan általánosítás, ami alapján tudni lehet, hogy kik engedik és kik nem.
Amúgy az ASUS, HP, MSI, Acer, Samsung ötös jellemzően engedi. De ha írsz a gyártónak, akkor lehet, hogy meg tudják mondani előre. Annyit tuti tudok, hogy az ASUS, HP és MSI nagyon baráti módon áll ehhez a kérdéshez. Tehát a gyári támogatásra jó szemmel tekintenek.
-
LuckyProc
csendes tag
Értem köszi. Remek, hogy ilyen sok játék megy crossfire alatt, a DX 9 es játékoknak meg talán elég is a discrete kártya mert régebbiek.
Magyarul az AMD oldaláról kell szedni a drivert kivéve azt a 3 márkát. Azt nem tudod véletlen hogy az NVIDIA kártyáknál milyen gyártók tiltják a hivatalos frissítéseket? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam a cikkben. A notebookgyártóktól kérdeztem miért nem engedélyezik. Az a gáz, hogy a jelentett panaszok 85-90%-a nem valós hiba, hanem rossz konfigurálás/telepítés eredménye. Ez a gyártók számára szimpla pénzkidobás. Itt nem az AMD, Intel és NV ellen megy a harc, egyszerűen csak nem akarnak olyan panaszok kivizsgálására pénzt költeni, amelyek nem fednek le valós hibát. Ez persze sosem fog megváltozni. Sőt, ahogy bonyolódnak a rendszerek, úgy lesz a user egyre nagyobb hibaforrás. Persze ezt egy gyártó nem mondhatja a képedbe, mert az ügyfele vagy, de bármennyire is kisarkított az álláspontjuk az egész érthető. Az alapprobléma persze igazából ott kezdődik, hogy a manual elolvasása helyett rögtön a gép beüzemelés lebeg a user szeme előtt, illetve a driver frissítésénél a release note-ot meg sem nézik, stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
LuckyProc #44 üzenetére
Az AMD mindig frissíti a drivert. A gyártók nem frissítik a sajátjukat. Erről a cikk ír, hogy miért. Egyszerűen sok lesz a panasz, ha felraknak a support oldalukra egy-egy új drivert. Az AMD ezért vezette be a gyári támogatást régebben, hogy a hivatalos Catalyst drivert, vagy esetleg a bétákat lehessen telepíteni a termékekhez. Mivel az AMD ügyfele a mobil piacon nem te vagy, hanem a gyártó, így a gyártó dönti el, hogy azt a drivert engedi, vagy sem az adott gépre települni. Az AMD szeretné, de például a Toshiba, a Panasonic és a Sony nem. Mivel ez a három cég az AMD megrendelője, így ők diktálnak. A HP viszont engedi, szóval náluk ez nem gond. Az Enduro esetében az AMD a sarkára szeretne állni, és mindenkinél kikényszeríteni a gyári támogatás engedélyezését, de ez egy másik sztori. Nyilván az a célja az AMD-nek, hogy ha olyan terméket veszel, amiben AMD hardver van, akkor te mindig megkapd a legfrissebb drivert. Ezt a gyártók viszont nem akarják, mert nekik ez túlzottan sok pénzbe kerül. Ez egy érdekellentét. Valószínű, hogy az AMD és a gyártók is engednek majd. Az AMD már azzal engedett, hogy nem csinálnak évi 12 WHQL drivert. Ha évi hatot csinálnak, akkor az már kedvezőbb a gyártóknak. De szerintem még így is lesz olyan cég, aki nem fog belemenni a gyári támogatásba, vagy esetleg csak akkor mennek bele, ha az adott notebookban a CPU is AMD-s. Ez még egy értékelhető alternatíva az AMD-nek.
A Dual Graphics az megy minden DX10/10.1/11 játékban, amely kompatibilis az AFR móddal (jellemzően azok, hiszen a CrossFire és az SLI AFR módban működik). A DX9-es játékok esetében jelenleg csak a Diablo 3, a The Elder Scrolls: Skyrim, a Starcraft 2, a Portal 2, a Call of Duty: Modern Warfare és a Call of Duty: Black Ops című játékokban működik. Valszeg az ezeknél régebbi DX9-es játékok nem kapnak már profilt, az újak majd igen. -
LuckyProc
csendes tag
Köszi szépen a választ, látom te nagyon benne vagy a témában. Akkor ezek szerint az AMD hibája a régi driver. Azt meg tudnád nekem mondani, hogy a gyakorlati tapasztalatok szerint mennyire kompatibilisak a játékok ilyen crossfire-el? Google szerint HD 7660G + 7670M veri a GT640M-et is pl.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
LuckyProc #39 üzenetére
Ahogy a cikk is írja a Dual Graphics (ahogy a HD 7660G+7670M) az nem muxless, hanem hibrid, vagyis hardveresen vezérelt, de igény szerint szoftveresen felülbírálható. Erre nem kell Enduro, mert a dedikált GPU szoftver nélkül hibernálja magát. Nyilván lesz rá frissítés, de a Dual Graphics működése kimerül egy Crossfire checkbox-ban, amit ki-be lehet pipálni. Egyszerűen nincs több információra szüksége.
-
LuckyProc
csendes tag
Abban tudnátok segíteni, hogy akkor érdemes most dupla AMD konfigú notit venni, lesz arra is frissítés? Most akarok új gépet venni és kinéztem egy HP-t HD 7660G + 7670M konfiggal. Lecsekkoltam a legfrissebb grafikus driver a modellre 2012-04-06 dátumú ami nagyon gáz, itt marad a HP a házi drivereknél szerintetek vagy lesz új Enduro erre a modellre?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A muxless átkapcsolás valóban nem a legjobb. Ezen nincs mit vitázni, de senki sem állt még elő jobbal (maximum platformon belül, de úgy könnyű). Addig pedig ez van. Egyébként nem szemétdomb az. Csak vannak problémái ... de minek nincsenek? Ahogy írta a cikk a muxless lényegében felcseréli a muxed pro/kontra érveit.
-
Pikari
veterán
csakhogy mivel a végfelhasználók jelentős hányadának súlyos problémái vannak ezzel a bumblebee koncepcióval, súlyos driverhibáktól kezdve addig, hogy bizonyos játékok alatt egyszerűen nem hajlandó a bios állítgatása és a driverek teljes újratelepítése nélkül megszólalni a dedikált gpu, a koncepció - függetlenül annak minden vélt előnyétől - a szemétdomb tetejére való.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeon HD 7970M 12-14 wattot zabál idle. Ennél energiatakarékosabbra mobil GPU-t nem lehet tervezni. A Radeon HD 7660G jelenleg a leggyorsabb mobil IGP a piacon. Ennél gyorsabbat nem lehet tervezni egy 35 wattot fogyasztó APU-ban. Később az IGP-k sebessége javulni fog, de a dGPU-k idle fogyasztása már nem.
Egyébként ezek a szoftveres átváltások valóban szutykok, de olyan hardveres átváltást, amilyen a Dual Graphics csak platformon belül lehet csinálni, és ott sem minden hardvert támogatva. Szóval szutyok/nem szutyok a muxless átkapcsolás az egyetlen lehetőség. A Muxed a manuális átváltás miatt szóba sem jöhet.
-
Pikari
veterán
amint valami hardveresen gyorsított surfacet inicializál, a driver átdobja a vezérlést a dedikált gpura. ezt driverből egyszerűen workaroundolni lehetne. amúgy az a csudi jó ezekben a dolgokban, hogy a windows 95/98-ban még működött kernel szinten a detached graphics devices, aztán az NT vonalba már nem tették bele, mert elavult...
-
Pikari
veterán
Hogyan váltsunk az IGP és a dedikált GPU között?
sehogy. minek bele kettő? csinálják meg a gput teljesítménytakarékosabbra, és akkor nem kell bele igp, VAGY csinálják erősebbre az IGP-t, és akkor nem kell GPU.
legalábbis én a magam részéről útálom ezeket az átváltós szutykokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a játék nem támogatja, akkor erőltetheti a driver, nem fog menni. Ez abból ered, hogy a program rosszul van megírva a muxless marhaságokra, mint például a Max Payne 3. A fejlesztők ragaszkodása pedig a GPU0-hoz hülyeség. Úgy kell írni, hogy az a GPU legyen a kihasznált, amelyikre az elsődleges monitor van kötve.
A Max Payne 3-ban az erőltetés egyébként egy programleállásban merül majd ki, bármelyik muxless átkapcsolásnál. A Skyrim is ugyanezzel küzdött csak már van hozzá patch. -
Dr. Akula
félisten
Kéne már vmi szabvány erre is, hogy ne szerencsétlenkedjenek a gyártók a mi kárunkra.
-
ledgeri
nagyúr
válasz
sing1ep1ayer #12 üzenetére
HAHAHA, lehet, hogy megpróbálom....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tied nem Enduro-s noti, hanem PowerXpress 4.0-s.
Persze megkaphatja a PowerXpress 5.5-ös verzióját a frissítéssel, de ahhoz az Intel driverében is kellenek módosítások, ezt vagy megcsinálják, vagy nem. Hivatalosan nem lesz Enduro, de funkcionálisan működhetne. Az biztos, hogy a teljesen AMD platformok megkapják a PowerXpress 5.5 vezérlőfelületét. -
Prof
addikt
Nemrég vettem egy ilyen Enduro-s notit ala Switchable Graphics. Kicsit tartottam tőle, de messze ez volt matt notiban a legolcsóbb amit betudtam szerezni haveron keresztül, az NP550 lett volna jobb GT650-el de nálunk csak GT630-at raknak bele így az nem ért +50kt.
A modell új Samsung Np350V5C- Ivy i5(hd4000) mellett van AMD 7670M.1.
Azzal kezdődőtt elindítottam egy játékot 5 sec után már a menüben a gép kikapcsolta magát. Az eseménynaplóban ismeretlen hiba vírit ami miatt le kellett állítania a programnak a gépet. Később rájöttem a Powerplay beállításnál van vmi gubanc, letiltottam és máris nem csinálja soha.2.
Egy játékot elindítok beállítom hogy high performace mód erre elég lassúcsak, felrakok frapsot és bizony 12-15 fps. Mondom itt valami nem kóser erre átállítom Power saving-re - 55-60fps lett. (1366x768)
Bármilyen játék a power saver beállításon hasít (persze közepes beállításokkal).3.
A gyári driverrel az Aida mégcsak nem is látja hogy van AMD kari a gépben. 3 db Hd4000-et mutat.
A GPU-Z azt mondja az AMD-t hajtom, mikor az Intellel megy 12 fpsel a játék.4.
Gyári driver fél éves, Samsung nem adott ki azóta se a sima catalyst mobil, intel hd4000 driver uyge ehhez nem jó. Spéci verzió kell amit a gyártó ad ki.
Szerencsére vannak ügyes emberek: Lescat. Így már a 12.8-at nyúzom a legújabb Intel driverrel egyetemben.5.
Lehet primitív a régi módszer, de szerintem a biosban beállítom, hogy a gép lássa a DGPU-t megoldás nekem 100x jobb lenne, mivel a hd4000 i5-el minden másra bőven elég.
Vagy legalább a driverben mondhassam már a szerencsétlen gépnek, hogy te mamlasz én most az AMD GPU-t akarom használni vagy az Intel és kalap kabát a többit úgy elrejti hogy ne lássa a szarult megírt játék.Végülis kiváncsian várom mit hoznak össze, és 99%-ra veszem, hogy bármit is, a gyártók nagy része szarik rá nem adnak majd ki driverfrissítést, csak valamikor jövőre az akkor legújabb notijaikhoz.
-
sing1ep1ayer
őstag
Nagyon igazad van. Nekem is ilyen gépem van és sosem zavart, hogy nekem kell a rendszerben 2 kemény kattintással váltani az Intel és a Radeon kártya között. Egyedüli baj az, ha elfelejtem megtenni - pláne olyan játéknál, ami ilyenkor szépen detektálja a kártyát és ahhoz mérten kérés nélkül optimalizálja a beállításokat. Na olyankor csinálom ezt:
De ez a figyelmeztető üzenet nagy ötlet. Nincs kedved dobni róla egy emailt a Lenovónak?
Hátha hallgatnak a jó szóra. Vagy inkább gyorsan védesd le!
-
Male
nagyúr
Igazából ezzel van bajom:
"A muxed a régebbi megoldás, mely tulajdonképpen eléggé egyszerű alapokon nyugszik. A kijelző egy úgynevezett multiplexeren keresztül az IGP-re és a dedikált GPU-ra is kapcsolódik, és az átváltást a felhasználó vezérli. Ha az IGP-re van szükség, akkor a multiplexer azzal köti össze a megjelenítőt, de a mellékelt szoftver segítségével gyorsan átváltható a kapcsolat a dedikált GPU-ra. Ilyenkor a kijelzőn egy pillanatra elmegy a kép, de amint előjött, már a másik erőforrás dolgozik a megjelenítésért. Ennek a megoldásnak nyilvánvaló hátránya, hogy a felhasználónak kell beavatkoznia az átváltásnál, vagyis az egész nem automatikus."
Ha szoftver kapcsolja át, akkor miért ne lehetne automatikus? Csak szoftver kérdése... gomb kirakás helyett a futó/induló programokat kéne figyelni.... szóval inkább erre írtak volna valami programot, ami automatikusan megteszi.
Szerk: Na, amíg írtam, addig ledgeri is ugyan ezt vetette fel...
-
ledgeri
nagyúr
A fizikai kötéses, felhasználó váltásos megoldás az nekem jobban tetszik.....
Nem lett volna elég egy kis progit csinálni, amibe bele lehet venni, hogy ha pl. rákattintok egy játékra IGP mellet, akkor feldob egy üzit az indulás előtt, hogy válts, aztán elindítás ok-val?
---------------------------
Akkor a driverek beharangozójának elejérő végre eltűnhet az általános Sony-(meg egy-kettő) kitétel
-
Pete55555
addikt
"Ezzel egyébként az AMD lehet, hogy veszít pár partnert..."
Erre gondoltam én is, de szerintem van már olyan pozícióban az AMD, hogy meglépjen egy ilyet, a gyártóknak meg fel kell fogni, hogy így végső soron nekik is jobb lesz, mert ha a felhasználó elégedett, akkor nincs panasz.
(Egyre inkább úgy tűnik, hogy az AMD gőzerővel fejleszt, kitalál, újat, innovatívat alkot, az intel meg csak növeli a teljesítményt, és kényelmesen ül a vezető piaci pozícióján. Kicsit felébredhetnének már, persze ehhez az kéne, hogy az AMD részesedése jelentősen nőjön. Csak nehogy az legyen a végén az intellel, mint a Nokiával
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Letiltani funkciókat. Például az Overdrive-ot. A gond, hogy az Overdrive már a rendszer része, még akkor is ha lakat van rajta, vagyis ha letiltod, akkor az funkcionális kárt okoz a terméknek. Ezt viszont megkerülik a saját készítésű driverekben, így azt össze-vissza szabdalják, hogy működjön. Ez viszont úgy működik, hogy egyes játékok bekapcsolt Enduróval többet vesztenek, mint 3-8%, ami a muxless kapcsolat általános deficitje lenne. Ezért akar az AMD véget vetni ennek a normának, mert csináltak egy dizájn amivel jól működött minden, de senki sem épített arra. A jövőben nincs több módosítás és BIOS buhera. Mindenki azt kapja, amit az AMD megad, és kötelező gyári támogatást kérni. Nyilván a mostani gépekre még csinálnak speckó rutinokat a driverben, amelyek megkerülik a gyártók BIOS buheráját, de a jövőben mindenki megkapja a referenciát, amire építeni kell, és módosítás nélkül. Akinek nem tetszik nem épít rá terméket.
Túl komplex ahhoz az egész működés, hogy a gyártók kényük kedvük szerint beleszóljanak abba.
Ezzel egyébként az AMD lehet, hogy veszít pár partnert, de a termékeket a támogatás szempontjából egységesítik, így könnyebb lesz őket kezelni. Tekintve, hogy egyre több a GPU-val gyorsítható általános program az a legfontosabb, hogy mindig friss legyen a terméken a driver. Egyszerűen ezt meg kell lépni, mert a gyártó önszántából nem fogja megcsinálni a gyors támogatást. Van olyan cég, amelyik a notebook megjelenésénél kiad egy drivert és kész. Többet nem is jön hozzá új, de a gyári támogatást közben megtiltja. -
-
Löncsi
őstag
Szintet lép az AMD Enduro
Khm... [link]
-
Miért szükséges egyáltalán, hogy a laptopgyártók "buherálják" a gyári BIOS-t? Gondolják ésszerűbb visszafogni a kártya energiaigényét és teljesítményét, mint mondjuk normálisan megoldani a szellőztetést?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital Purple SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest