Új hozzászólás Aktív témák
-
Mister_X
nagyúr
Én kivettem a képletből a warezt, mert egy utopisztikus társadalomban (vagy kommunizmusban) olyan nincs. Pusztán kiadói szemszögből vizsgáltam, mert ahhoz, hogy versenyképes maradjon a termék, nem szabad nagyon eltérni az általános 40-50$-os ársávtól és nem mindegy, hogy 5 vagy 25$ a tiszta haszon.
-
Igen ezért írtam hogy a ps1 nél nagyot nyomott a keleti régiókban a warez, mivel már akkor is a cd írás( még ha 2-4x sebséggel, de már működött.) A ps1-t a megjelenése után 8 hónappal már feltörték, hiába volt a híres fekete "cd" lemez. Sőt a TDK gyártott fekete aljú nyers cd lemezeket.
Azok a régi szép idők
-
Mister_X
nagyúr
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
#65675776 #59 üzenetére
Csak így sajna ráfogják hogy gyenge, ahelyett hogy optimalizálnák. Mondjuk a konzolok nagyon nem érintenek, gépen játszom inkább, de az eddig mindent elvisz, de azért remélem még sokáig elfog. A konzoloktól meg szép teljesítmény, hogy a lassacskán elég öregnek számító X360, és PS3-on szinte elérhető minden olyan játék, ami a mai gépekre is. Lehet inkább megérné a jövőben majd konzolokat venni,és nem a gépfejlesztésbe ölni pénzt.
-
De az N64 igen, verte a PS1-t csak hát ugye a warez nagy hatalom. A 64 bites cpu akkoriban nem volt éppen olcsó, az egyik legdrágább konzol volt, pedig a ps1 sem volt éppen piskóta. 1997 ben 46 ezer forintért vettem, az akkori keresetem pedig 28 ezer volt.
Amúgy a Gamecube is jó gép volt eszméletlen egyedi címekkel, a star wars játékokért a mai napig imát mondok, amik kizárólag arra jelentek meg. imádtam.
A hardver pedig nem segített a Dreamcasten sem, pedig korának egyik legerősebb konzolja volt,de játékfelhozatal a sírba tette. azért egy Echo the dolphinért, Shenmueért vagy éppen Resident Evil: Code Name Veronicáért ölni tudtak volna akkoriban. -
Mister_X
nagyúr
Nono, azért a GameCube-bal ne siessünk... Processzor terén tisztes volt, de grafika terén tiporta az Xbox. PS2-ből azért többet facsartak ki, Nintendo alatt nem lehetett multimédiára használni, Xboxnak volt HDD-je, Dreamcasten voltak a legjobb bunyós stuffok, azért ennyire nem egyszerű a képlet. Ha csak hardveresen nézzük, akkor egyáltalán nem volt technikailag a legerősebb.
-
#65675776
törölt tag
Az erős hardverrel két probléma van:
1. annyira nagy buktával lehetne csak értelmes áron adni, mait nem valószínű, hogy a játékok ára visszahozna.
2. Pont kontraproduktív optimalizálási szempontból. A PC-s játékok nagy részénél is látszik (nem csak a konzolportoknál), hogy a fejlesztők úgy vannak vele, hogy "minek optimalizálni, elég erős a vas". Egy fix, de kisebb teljesítményű hw-re kell optimalizálni, így kénytelenek. PC-nél semmi sem kényszeríti rá őket, elvégre "majd jön az újabb generáció, azon majd fut rendesen".Rendesen optimalizálni minden hw-re lehet, csak a fejlesztők oldaláról hiányzik az erre való hajlandóság. A többmagos rendszereket is csak elég korlátozottan használják ki, ahogy a 64 bit előnyeit is. Szép lassan tíz éve jelent meg az első asztali x64 proci, m égis alig van natív, és ténylegesen 64 bitre írt játék (de sw-re ugyan ez elmondható). A 64 bites kódok többsége csak x64-re fordított 32 bites kód.
-
Komplikato
veterán
válasz
Blindmouse #38 üzenetére
Gondolom ez úgy ment, mint a mars-járó tervezésénél, azt tették bele, mai 1.5-2 éve úgy nézett ki lesz elérhető árban és elég mennyiségben.
-
Siera
senior tag
Kíváncsi leszek, hogy valóban mi a vége. Ez a 360hoz hasonlító órajel nem hangzik túl jól. Bár a Super Mario 418 szerintem 720p-n is jól néz ki...
-
Ed3r_X_
nagyúr
Ez a konzol mizéria már durva. Fogni kéne egy erős hardvert, és megcsinálni konzolra. Majdnem mint egy PC, csak nem Windows futna rajta, és elég erős lenne ahhoz, hogy lehessen rá programokat írni.
Tudom hasonló elképzelés az X360, meg a többi is, csak itt erősebb hardvert rakni alá, amire rendesen lehet mindent optimalizálni, portolni, nem lennének ilyen "hardveres" korlátok. És rendes alkatrészeket rakni alá, valamilyen APU-ra épülő rendszert, esetleg Dual Graphics-al.
A Metro-s csapat meg örüljön a sok lóvénak, aztán tolják fel még magasabbra a gépigényt, ahogy a többiek kérik. Mesterségesen növelt gépigény, hmm... Sajnos ez megy már.
-
Ratman
tag
Engem a cikkből ez a mondat ragadott meg, ez érdekelne:
"...így kénytelenek voltunk megkérdezni pár fejlesztőt..."
Konkrétan ki kérdezett meg kit? A PH cikkírói? Vagy ez a mondat az eredeti cikkben volt, és ez csak egy fordítás? Akkor meg nem ártana egy forrásmegjelölés a korrektség kedvéért, hogy ez nem egy saját mondat, hanem más cikkből átvett.
Már csak az újságírói etika kedvéért... -
Blindmouse
senior tag
-
Rebourne
aktív tag
A külső memória sebességét 17GB/s-ben maximalizálták a csipek katalógusadatai alapján. A grafikus mag tartalmaz 32MB saját eDRAM-ot. A felhasználói programoknak - játékoknak - "csak" 1GB éhető el a 2-ből. Némileg gonosz összehasonlításként:
360: 22.4 GB/s + eDRAM for framebuffer
PS3: 25.6 GB/s main memory BW + 22.4 GB/s graphics memory BW, no eDRAMGTX 680: 192.2 GB/s
-
Pikari
veterán
CPU: MIPS R4300i 64-bites RISC 93.75 MHz
GPU: Silicon Graphics RCP (Reality Co-Processor) 62.5 MHz
Memória: 4 MB RDRAM Rambusnak (8MB-ig bővíthető)hát azért ez 96ban messze nem a legerősebb cucc volt.
grafikai minőség tekintetében a voodoo1 agyon vissza veri a nintendo64et, ezt a mips szerencsétlenkedést pedig egy 200 mhz-s pentium1 táplálkozza meg helyből. a nevetségesel alacsony mennyiségű memóriáról ne is beszéljünk. persze jó, nyilván nem tudhatta a nintendo, hogy pár hónappal később harmadára esik a memória ára, de akkoris.
-
ldave
félisten
válasz
Blindmouse #43 üzenetére
Most nem azért, de a Gamecube és az N64 a generációja legerősebb hardvere volt, legalábbis technikailag. A Sony részvény meg ötödére csökkent 2008 óta.
-
Blindmouse
senior tag
Hát, engem meg arra emlékeztet hogy talán vannak itt olyan emberek, akiknek konkrétan hardverfejlesztés a feladatuk, és lehet konyítanak egy kicsit a dolgokhoz. A nintendo már megint bettly-t játszik, mint ahogy mindig is ő volt a generációjában a leggyengébb hardverű. csak ez most kezd nem működni, mert nem sikerült megint a zsebszámológép hardverén túllépni. De beszéljenek helyettem a számok: 2008 óta negyedére csökkent a részvényei ára.
-
Mister_X
nagyúr
válasz
Blindmouse #38 üzenetére
Imádom, amikor a fórumozók jobban tudják, hogy hogyan kellene egy konzolt megépíteni... Ez arra emlékeztet, amikor régen (meg most is) jobban tudják a drukkerek, hogy a szövetségi kapitánynak milyen csapatot kellene összeállítania a VB-re.
@Rebourne (#24): arról nem is tudunk, hogy a CPU és a GPU milyen széles buszon kommunikál egymással és a 2GB (ez kapásból négyszer több, mint amit eddig láttunk) memóriával. Ez sem elhanyagolható szempont.
Aki APU-t akar: ez lényegében az, csak nem egyetlen lapka alatt vannak a komponensek - bár nem fogom emiatt megboncolni a sajátom, de elvileg hasonló felépítésű ez is, koncepcióban biztos. A Nintendo amúgy is szorgalmazza a heterogén megoldásokat, lesz itt elég erő, csak a programozó alapvetően lusta, plusz szokás fikázni az újdonságokat. -
Peat;)
veterán
Ez így van, de meghaladni egyértelműen sosem tudta az x360-at. Pedig ezt ígérték és látványos grafikonokkal prezentálták a cell erejét, átcseszték a népet az az igazság. Ettől függetlenül simán van olyan jó, vagy valakinek jobb mint az x360! Csak nem volt korrekt a körítés.
-
kovsol
titán
Elég megnézni a kezdeti ps3 és xbox360 játékokat és a mostaniakat. Majd a fejlesztők ahogy kiismerik a vasat úgy egyre jobb játékok jönnek rá.
-
Blindmouse
senior tag
Meg kellett volna várni az Cortex A15-öt és azzal kiadni. A fejlesztés sem lenne olyan drága. A proci sem lenne olyan drága. Esetleg még gyorsabb is lenne ax xbox-nál. Portolni is esetleg könnyebb lenne rá. Periféria is lenne benne dögivel.
Csak hát ugye japánban tökkelütött emberek vannak. -
banhammer
veterán
Ezt úgy mondják, mintha a Metro 2033 PC-n szarrá lett volna optimalizálva.
-
g@bo
nagyúr
nekem yó igy a wii u. egy gondom van vele, a modelltól függő 80 90+ ropis ár ( 576 ban ez még +10 20k)
a 3ds 70 ropiról indult, most 30é is kifogható ujonnan, de 2 év után alig van valami játék, törne el a kezük.
kicsit várni kell a wii u vásárlással....
-
Prof
addikt
Nincs semmi csodálkozás, nagyon jól tudják milyen. Minden szépen ki van számolva ,hogy éri meg.
A legdrágább hardvert megvenni most amire majd valamikor lesznek szoftverek óriási bukta lenne pénzügyileg, Még a Sony is jól megszívta anno a Cell-t.
Csúcstechnikát eleve kereskedelmi fogalomba sose hozznak csak évek múlva.
-
Prof
addikt
Gondolom minden fejlesztőnek minimum egy i7-2600k van a gépében, naná hogy lassú ahhoz képest
-
BiP
nagyúr
Ezt teljesen megértem, tisztában vagyok vele.
Csak arra gondoltam, hogy azt a procit valamikor nagy bordával kellett hűteni, azt a mostani gyártással elég lenne a Wii U-ban lévővel. De hát ezt a Nintendo mérnőkei biztosan kisakkozták.A Nintendo teljesen máshogy vélekedik a teljesítményről, mint a másik 2 gyártó, saját utat járnak be, de titkon azért reménykedtem, hogy teljesítményben a mostani xbox360 és ps3 fölé kerekednek. Már csak a multiplatform címek miatt is meg hogy senkinek ne fanyalogjon a szája.
(#26) _Oscar: Akkor nem konkrétan azt, (már ha egyáltalán a Microsofté a licensz), hanem az IBM-től a lehető leghasonlóbbat, amiért nem kell licenszt fizetni, de ami a fejlesztőknek könnyítés lenne. Értsd jól.
-
arn
félisten
amit anno az ms probalt a pc alapu masinaval, most siman meg lehetne lepni... fognanak egy kesz apus procit, epitenenek koreje egy olcso minigepet. fixalnak mittomen ket evre, ket ev utan meg hasonlo raforditasbol mehetne az aktualis procival. a hwes fejlesztes nem lenne bonyolultabb, mint egy nettop tervezese, rengeteg ilyen jellegu gep van a piacon. szvsz ez is jobb es olcsobb megoldas lenne messzemeno kompatibilitassal.
-
Mr.Csizmás
titán
wii U - optimized for GTA5
-
Rebourne
aktív tag
Az egyik tervezési szempont az volt, hogy ne legyen túl nagy a konzol, és hogy olcsó legyen gyártani (kicsi és egyszerű legyen az alaplap), mert a tabletes kontroller önmagában megdobja a gyártási költséget. Ezért választották azt, hogy egy lapkára teszik a CPU-t és a GPU-t. Ez sok hőtermelő kis helyre, az a hűtőborda, ami a Wii U-ban van (és a helyszűke miatt nagyobbra nincs lehetőség) talán még a 3.2 GHz-es Xbox processzorra se lenne elég, nem hogy a GPU-ra mellé. Nincs kizárva, hogy éppen emiatt szimplán alul van hajtva processzor .
Lehet nem egyezni velük, de valami miatt a Nintendónak fontos volt, hogy kicsi legyen a doboz
-
BiP
nagyúr
Így laikusként azt mondom, -persze csak ha meg lehetett volna oldani - simán beletettem volna az xbox360 prociját. Esetleg nagyobb órajelen. Akkor procisebességben nem lenne lassú, és a fejlesztők is ismernék a lelkivilágát. A többi paraméterben meg úgyis több/jobb a Wii U.
És akkor azon kéne dilemmázni, hogy a GPU-t ki tudja-e szolgálni a proci, nem azon, hogy egyáltalán erős-e. (meg akkor nem lenne a kezdeti ismeretlen miatti bénázás.) -
Dare2Live
félisten
gondolom vmi agyon butított power7 lehet benne mert a power7/power7+ amúgy elég combos.
-
Rebourne
aktív tag
Idő = pénz. Meg kell tanulni programozni, de a tanult programozónak a bére is nagyobb, mert kisezer helyen van igény ügyes kóderekre.
A Wii-nek hatalmas sikere volt, de nem a core játékosokból csábított át magához tömegesen, hanem új közönséget talált magának, akik csak korlátozott mennyiségű, Nintendo játékot vásárolnak, és nagyon kevés külsős játék került bele a slágerlistákba. Szóval a Nintendónak nagyon megérte a Wii, de mindenki másnak csak sokkal kevésbé. A kiadók (=befektetők) meg kell, hogy győződjenek, hogy megéri-e nekik a portolás, és minél drágább a portolás, annál kevésbé valószínű ez. Wii-s tapasztalatokból kiindulva jogos a fejlesztők aggodalma, és ez csak annyiban látatlan, hogy nem tudják, mennyire fogadják el a core játékosok a Wii U-t. A Nintendo a Wii U indulására nyilván kedvezményezte a külsős fejlesztőket, ezért viszonylag gazdag a felhozatal. De a részleteket nézve már érezhető az óvatosság: míg a Mass Effect 3-at kiadták Wii U-ra, a Leviathan és az Omega DLC-ket jelenleg nem tervezik, és a hamarosan megjelenő Trilogy kiadást sem.
Ami neked látatlan okoskodás, az másnak üzlet és komoly piackutatás
-
Hokoyumi
tag
nem gondoltam volna hogy proci erőben lemarad az előző generációtól (xbox, ps3)
a pár év korkülömbség miatt gondoltam hogy ezeket alapból állvahagyja, de hát akkor nem...
szóval egyedül a gpu nagy újítás a gépben?
és majd az hozza a megváltást?nem lett volna 1szerűbb 1 trinity aput beteni a gépbe? és nem powerpc-zni...?
-
bteebi
veterán
Nagyon könnyű ugyan látatlanban okoskodni, de azt mondom erre, hogy meg kell tanulni rendesen programozni, és optimalizálni
. Persze az idő sajnos nagy úr, manapság (meg már egy ideje) minden fejlesztésre rányomja a bélyegét
.
#13: Hát van benne igazság... Pedig a nem kicsivel jobb hw-t is lényegében ugyanannyiba kerül előállítani (azonos méret esetén), szinte "csak" egyszeri költsége van a nagyobb teljesítménynek (persze az tetemes összeg, és úgy hívják, hogy fejlesztés
), de annak tényleg nem sok értelme van már ilyen szinten, amit a Nintendo művel.
-
arn
félisten
mi adunk egy olcso hwt, ti meg kinlodjatok az optimalizalassal
egy platform sikere azon is mulik szvsz hogy mennyi fejlesztesi ido szukseges hozza. nem fognak a fejlesztok kinlodni vele, hogy gyorsabban fusson, hiaba van benne a potencial, ha ez sulyos penzekbe kerul. ennek meg egyenes agi kovetkezmenye, hogy le fogjak irni a platformot, mint egy lassu, es korlatolt kepessegu rendszer. lehet nemileg erdemesebb lett volna a hwel es az implementacios lehetosegekkel tobbet foglalkozni az elejen, hiszen ezt "csak" egyszer kell megcsinalni, es elkaszlahatja az egesz sikeret, ha nem jonnek ra a nagy nevek kesobb, mert lassu, vagy mert sokat kell vele tokolni. a nintendo a sajat sporolasat massal akarja megfizettetni.
-
Rebourne
aktív tag
De igen, különböző játékfejlesztők már írtak is a kiosztott devkitekre, de az eredményt nem tehetik közzé. Kb. annyit tudni, mint amit itt is írtak, hogy lassabb, mint az Xbox 360. De különben meg a szintetikus tesztekből csak a nyers erőre derül fény. A jelenlegi konzolos alkalmazások portolására elég erő van a dobozban, a fejlesztők aggodalma a jövőre vonatkozik. 2013-ban jöhetnek már az MS és a Sony konzolai, és ha a Wii U CPU-ja már most aránytalanul lassú, akkor a portolás a jövőben nem lesz könnyű (cserébe drágább igen). Az exkluzív, közvetlenül a Wii U-ra fejlesztett címek várhatóan továbbra is remekül fognak teljesíteni.
Teljes terhelés alatt 33 W-ot eszik a Wii U, abból csak korlátos mennyiségű kakaót lehet kisajtolni, csodára a Nintendónál sem képesek.
-
Zirowe
nagyúr
Mintha ps3 megjelenésekor is sok fejlesztő panaszkodott volna a processzor architektúrából adódó nehézségekre, de aztán csak belejöttek.
-
Angel1981
veterán
"A Metro 2033: Last Light című játékok készítő 4A Games ugyanis szörnyen lassúnak nevezte a konzol processzorát, és az említett programból nem is lesz port a Wii U-ra."
Létezik olyan processzor, amit ők megfelelő erősségűnek tartanak?
-
zooly
aktív tag
A PowerPC processzorok jók. Csak ezeket lebutítják (az X360-ban és PS3-ban lévő magokkal is ezt tették) Out-of-Order-ről In-Order verzióra. Ez magyarázza az apró méretet is. Konzoloknál ahol (elsődlegesen) nem fut párhuzamosan több program és lehet optimalizálni nem olyan nagy hátrány sebesség szempontjából. Probléma akkor van, ha egy alapjaiban Out-of-Orderre optimalizált (PC-s) programot akarnak portolni rájuk.
-
jocek91
aktív tag
Itt tényleg az a slussz poén hogy, egy olyan cég embere beszél itt szörnyű lassúságról, hogy az előző játékuk még a mai csúcs pc-ket is olvasztja annyira optimalizálatlan.
-
ldave
félisten
Fizikai méretből, gyártástechnológiából azért biztosan lehet következtetni a tranzisztorok számára, abból meg az architektúrát ismerve talán a sebességre is.
Mindenesetre én megvárom a "második" generációs Wii U játékokat, mielőtt beruháznék a gépre. Addigra talán lesz hír a leendő Zeldáról és Metroidról is, esetleg egy 3D Marioról, nekem ezek lennének a system seller címek.
-
Pikari
veterán
két szemszögből lehet megközelíteni a dolgot:
1. egy 1 centiméter x 2 centiméteres 3 magos cpuról van szó, mégis mi a szart vártak, az évezred legerősebb szuperszámítógépét?
2. powerpc, benne van a nevében az erő szó, gondolták a nintendo mérnökei.
tiszta széthypeolt fos, az ex-ppc apple agyhalott nyáladzó, magukat fejlesztőnek hallucináló véristván fanjai az internetet teleokádták eme szemétdombra való architektúra felsőbbrendűségéről, és még a mai napig is okádják, HOGY biztos hogy simán elég lesz ebből a magból 3 db, még a félmillió forintos opteronokat is simán le fogja verni. a nintendo mérnökei meg őszintén elhitték. aztán meg megy az őszinte csodálkozás, hogy lassú. de azért a régi processzoruknál biztos hogy jóval gyorsabb, felesleges a vergődés a fejlesztők részéről. -
Ed3r_X_
nagyúr
Fut
2db GTX690 Sli-t múltkor láttam videón ahogy viszi Full HD-ban
Nem olyan vészes az optimalizálás, de nem értem ezt a kijelentést. Bőven meg lehetne rá írni szerintem, csak az optimalizáláshoz kéne érteniük.
Mondjuk gépemen 1280x1024, DX9-be kimaxolva elég jól megy 60Fps körül, Radeon 5770-el.
-
Cathulhu
addikt
nem lehetne rá írni pár szintetikus tesztet, és máris fény derülne a nagy titokra?
-
.mf
veterán
Amennyire a Metro-t PC-n is optimalizálták, ahhoz mi nem szörnyen lassú?
Az eredeti 2033 fut egyáltalán fHD legmagasabb beállításokon a legújabb PC-s hardveren minimum 50-60 FPS-t tartva, vagy még mindig nem? Inkább a saját házuk táján kéne rendet tenniük, mielőtt mutogatnának, függetlenül attól, hogy a Wii U processzora erős-e vagy sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Nők, nőügyek (18+)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Ezek az új Apple termékek hivatalos magyar árai
- Yettel topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- LED világítás a lakásban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- Eredeti dobozos XBOX 360 - XBOX ONE kompatibilis - játékok!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- Samsung Galaxy Z Flip 4, Gyári új kijelző, akkumulátor, átvezető szalag, fóliás keret, lila, 8/128GB
- Bowers & Wilkins PX7S2
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2954
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3306
- Intel Core i5-9500 / i5-9500T / i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Samsung S23+ 256GB Állapot: 10/10 6 hónap jótállás!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest