Új hozzászólás Aktív témák
-
haxiboy
veterán
válasz
->Raizen<- #53 üzenetére
Inkább egy Beyond two souls-t csekkolj, vagy valami nem 2000-es években készült játékot. Esetleg a Detroit Become Human?
Fizika? Ma már real time renderelhetsz olyat amit anno a dreamworks vagy pixar animációs filmekben csúcs csúcs gépeken is napokba telt.
-
válasz
->Raizen<- #53 üzenetére
ez azért kissé erős: fizikában a red faction guerilla überelte (de durván), míg arcmimikában mamár szinte minden... la noire-t pl nézd meg egyszer és próbáld meg átgondolni, amit írtál
az tény, hogy a fizikában nem nagyon erőlködnek, sajnos azt screenshoton, prezin nehéz eladni
minden a grafika
-
Dilikutya
félisten
válasz
Raysen623 #50 üzenetére
A fizika sehol sincs, sőt gyakran még pl. a Half-Life 2-től is elmarad. Jóformán nincs sérülésmodell, bár itt épp az Nvidiának (vagy legalábbis Nvidia kártyán működő) volt egy effektje a Killing Floor 2-ben a karakterekből kipotyogó zsigerekkel, ami AMD-n nem is megy, hogy ez mennyire szoftveres, nem tudom. De a Soldier of Fortune sérülésmodellje mai napig nem jött vissza. Pl. egy Call of Duty-ban semmi fizika. Battlefield 4-ben és BF1-ben elég jó dolgok vannak, és kb. ennyi. Felbontás, részletesség nőtt, de ezek olyan dolgok, amik nyers erőből mennek. A leginnovatívabb Nvidia fejlesztést, a Hairworks-öt meg inkább hagyjuk.
Nyers erőben tényleg vezető helyen vannak, de hogy ennek is mennyi része szoftveres, mindegy is. Az Intel is ugyanezt csinálja, épp csak annyira nyúlnak bele a hardverbe, hogy még ne lehessen átnevezéssel vádolni. Közben az AMD processzor fronton ránőtt az Intelre, közel áll ahhoz, hogy behozza a lemaradását. A Vega-ról nem tudni még semmit, remélem, az is nagy előrelépés lesz.
-
válasz
Raysen623 #50 üzenetére
Hmm.ez közös nevező,egyetértek veled. A feljebb leírt dolog,amit nem te írtál ,de megmagyaraztal, a nem fejlesztünk dolog viszont kultikus tévedés.
.Ezzel a kommenteddel egyetértek viszont.Ugy gondolom erről nem egyik vagy másik gyártó tehet,hanem a világ lett ilyen igénytelen,a kiadók sietnek,adják a félkész játékokat ki, és csak a pénz számít.Persze van pár kivétel.
Jó pihit.Peace. -
Raysen623
addikt
Látom neked sem volt könnyű napod. Én is most értem haza melóból és holnap kora reggel folytathatom, amíg el nem készül... Mondhatnék én is mindenfélét egy ilyen nap után, ahogyan te is tetted, de alighanem méltatlan lenne ránk nézve ezért tovább lépek az ügyön.
Mindössze annyit jegyeztem meg korábbi hsz-em alatt, hogy a két gyártó más irányú fejlesztéseket eszközölt az elmúlt években. A játékok grafikai fejlődése alatt nem csak és kizárólag a shaderek és textúrák növelését értem a fotórealisztikusság elérése érdekében, hanem az összes többit amitől ténylegesen jó lehet egy játék. Ugyanez a játékon belüli fizika fejlődésére is érvényes, ami nem sokat fejlődött az elmúlt 10 évben véleményem szerint (én legalábbis ugyanazokat a megoldásokat látom mai napig a játékok döntő többségében). Úgy tűnik nagyobb igény van a natív 4K felbontásra, mint arra hogy a karakterek mozgása és reakciói ténylegesen hihetőek és normálisak legyenek, a vízben történő mozgásról pölö már nem is szólva, vagy egy hajó erős hullámzás közbeni viselkedésére.
Az 580 pedig nem csúcskártya hanem a középmezőnybe szánt AMD féle megoldás, ami felveszi a tesztek szerint a versenyt az 1060-al. Ennyi és nem több. Felsőház az NV-é legyetek vele boldogok, de ettől még mi nem jutunk előrébb játékélményben. Mert nekem speciel nem az fps vadászat és számlálás a rögeszmém. Ettől a különbségtől még mind elférünk a gamer szekcióban és itt a fórumon is. Peace.
-
az iramot a "saját" térfelükön diktálják max.
ördögi kör: minél nagyobb a piaci részesedés, annál inkább megtehetik... és minél inkább megteszik, annál inkább dughatja fel az amd(és az amds) a gcnben meglévő "jövőbemutatóságot".hogy az 580 milyen lett, az pedig a fentiek okozata
-
AAAgold
senior tag
kicsit méltatlannak érzem a kommentek "irányultságát" néha...
-
válasz
Raysen623 #27 üzenetére
Ezek a szokásos gyíkember hülyeségek AMD mantrából.
"Raadasul a grafikai es fizikai fejlodes is elmaradt."Milyen fizikai fejlődés maradt el? AMD meg már a jövőbe lenne ha nem lenne NV? Ez ilyen agymosás felétek, meg van magyarázva a bizonyítvány, ti meg elhiszitek és terjesztitek az igét. . EZ komolyan fárasztó baromság, hogy Nv nem fejleszt mikor évek óta diktálják az iramot, éppen egy felső kategóriás GTX 980- ból jött a következő genre egy középkategóriás kártya ( 1060). Mondjuk az tök jó, hogy megjött az Rx 580 mert hatalmas előrelépés lett minden szinten nektek.meg az Rx sorozat is mekkora előrelépés a 7970 hez. a csúcs kártya versenyezhet a 980 karival. a Fury is hatalmas előrelépés volt jelenleg versenyezhet a 2 éve 2 K kártya a GTX 1060 nal. Gondold át az AMD kártyák utóbbi 4 évét aztán utána fikázd az NV-t , hogy nem fejleszt.
Hagyjuk ezt, aztán még ki akarjátok banolni azt, aki ezen felháborodik, mert kikéri magának.Röhej. -
-
"Milyen fejlesztések is?
Mantle? Mennyi játék? Minek ágyazott meg, a dx12? Tök jól megvoltunk nélküle, semmit nem hozott, csak az amd találta ki hogy különbözzön az nv-től, megpróbálta ezzel eladni a vgait.
Trueaudio?
HSA?
Low level API?
Vulkan?
Miből profitáltunk?"ha az nvidián múlna, dx8 lenne - és persze, hogy meglennél azon is, de... na
trueaudio, hsa - mind-mind jó dolog lenne, ha az amdnek lenne piaci részesedése, amivel ezeket tudná nyomni
a vulkán is pazar api, lásd doom. jahogy az ipart nem érdekli... ez nem az amd hibájavalaha az nv volt, aki a 32bit renderinget, a 256x256osnál nagyobb texturákat, a t&l-t, az sm3-at nyomta - innovatívak voltak. aztán szépen átálltak inkább a fejlesztők pénzel tömésébe nvidia exkluziv fícsörökért cserébe (vagy hogy amdn szarul fusson), a többi pedig már történelem
persze mindehez kellett az ati/amd bénázása is, a cég szempontjából jobb lett volna, ha ők is inkább átmennek "gecizésbe", de te, felhasználóként nem jártál volna jobban
éppen elég szegmentált a pc hw ipar így is.
-
kikikirly
senior tag
Szerintem is szükség van DX12 és Vulcanra.Láthatóan 11-alatt csak a leképző lesz egyre szebb(értsd fotorealisztikus grafika) viszont interakció szintjén nincs áttörés(fizika).Látszik hogy a CPU-val számot fizikának egyszerűen korlátai vannak,sose fogunk vele komplett épületeket lebontani.(Battlefiled 1-be is ,,érdekesen" néz ki közelről).Új apikba szabványos az Asyc Compute, vagyis meg van határozva hogy mit kell tudnia a hardvernek,ezzel elhárult GPU-val számolt fizika akadálya. DX11-el nem látom hogy ez mikor történt volna meg...Idővel talán mást is profitálunk,de ha csak ennyit már attól is fülig ér a szám.Nem csak az épületet apró darabokra szedésére de,bútorok,autók és még lehetne sorolni.Vagy ott a folyadékfizika.
-
Janus27
tag
Van néhány DX12-es játék amely nem volt hajlandó eddig futni GCN1-en! Ezek mostmár menni fognak vagy továbbra sem?
-
Duddi
aktív tag
Jézus Mária ember! Az alufóliagyárak belőled élnek meg.
Mantle: az AMD első próbálkozása egy alacsony elérési szintű api létrehozására ami pont amiatt hogy exlkúzívan csak AMD karikkal működött nem lett nagy siker (lásd e miatt 2 külön implementáció kellett egy játék motorba.) az alábbi amd linken bővebben is olvashatsz aha tudsz.
Mantle játékok: [AMD] Válts át a Games fülre [WIKI]
Bár ahogy nézem mind noname játék.
Minek ágyazott meg, a dx12? : Igen! Habár a játékfejlesztők körében nem aratott sikert de az iparág elismerte a Mantle ben rejlő lehetőségeket olyannyira hogy kitermelték annak két utódját is a DX12 őt a microfos és a Vulkánt a kronosgroup. Tagadhatod de így van.
Tök jól megvoltunk nélküle, semmit nem hozott, csak az amd találta ki hogy különbözzön az nv-től, megpróbálta ezzel eladni a vgait. Na most Lehet hogy te meg voltál nélküle de az iparág nagyobbik nyílván nem azért fektetett beléjük rengeteg pénzt és időt mert haszontalan parasztvakítás és mert az AMD szépen nézett rájuk. Akár hiszed akár nem meg van annak is a határa hogy mit lehet elérni a jelenleg mainstream technológiákkal Amiben az nVidia nagyon szépen muzsikál. Nem tett a csipjeire hardware scheduler így kisebb csipeket tud gyártani vagy több CUDA core fél fel rá és az órajele is magasabb lesz de ettől még 1 szálú feladatvégzésre képes csak! Nem képes a hardverük várakoztatni a már elkezdett számítást valami más kedvéért és részben ezért [link] asynchronous compute terén nem muzsikálnak. ÉS mivel a két új API erre építene erősen de lobbi és verseny törvények miatt nem lehet olyat csinálni ami kizárja a piac valamely résztvevőjét amíg az nVidia nem húz bele sokat nem fogunk látni a Dx12 és vulkánból.
Hogy te is megértsd ami játékra rá van írva hogy dx12 annak jó 90% a olyan hogy pár dx12 funkciót hozzádrótoztak Ez olyan mint repülő autót árulni úgy hogy egy sportkocsira szárnyakat rakok. Messzebb fog ugratni de nem repül és mindenki csalódott.
Miből Profitálsz? Ha nVidia karid van a te felsorolásodból semmiből mert egyikre sem képes. A zöldek a GameWorksból szemezgethetnek [link] Még csak dx12 minta shader kódjuk sincs.
De mivel megértem a helyzeted és hogy lásd jót akarok neked tessék egy tipp hogy hajtogass jobb alufólia sapkát. : -
Gainka
őstag
Én értelek téged, csak szerintem az a baj hogy élvezet helyett mindenki a csodat meg várja miközben abutol olvassa a dolgokat. Engem speciel a technologiai hatter nem igy hat ram igergeteskent csak erdekessegkent, engem az erdekel es örülök neki hogy a kis 460-on elsimitas nelkül ultràn megy a rise of tomb raider. Multiban high med 60+ fps el a bf 1. Az hogy ezen kivül meg mit tud a 460 nekem nem elvaras, hanem inkabb plusz. Es ez szerintem nem igergetes.
-
deja vu
addikt
Nekem 2012-2016 között AMD kártyám volt és nem tapasztaltam, hogy elhúzna az Nvidiától. Persze a prohardveren nap mint nap ment a szirupos mese a házigazdától az amd technikai fölényéről ami nem igazán jött ki. Nem kicsit rühellem emiatt a prohardvert, mert sok embert átvertek, és nagyon sokan csalódtak az AMD-ben. Persze nem írnának cikkeket, hogy bocsi srácok mire a szoftverek felkészülnek az még öt év. Megvetted, hát így jártál, megszívtad ha csak emiatt vettél AMD-t. Az lehetne az AMD szlogenje, hogy a be nem teljesült ígéretek márkája. Mert ígérgetés az van dögivel, csak annak a tizede sem jön össze ez a probléma.
-
Kabala
csendes tag
-
Raysen623
addikt
Attol fugg honnan nezzuk. Ha kicsit egymas melle rakjuk a ket gyarto fejlesztesi torekveseit, akkor ket nagyon eltero iranyt lathatunk. A zoldek a jobb skalazhatosagra mentek amiert bealdoztak a pirosak altal azota mar kifejlesztett plussz kepessegeit a chip-nek. Majd megoldjak erobol. A teljesitmeny ugyan novekszik, de ennek ara van amit a vasarlo fizet meg. Raadasul a grafikai es fizikai fejlodes is elmaradt. A zoldeket ez sem erdekli, mert a fejlesztoket jobban tomik penzel ha PC portolasrol van szo. Konzolon ugye ezzel nincs problema. Szerintem a kollega erre gondolt...
-
deja vu
addikt
válasz
Raysen623 #23 üzenetére
Azt sugallta, írta az Nvidia nem fejleszt, pedig jelenleg szarrá verik az egész AMD kártyafelhozatalt teljesítményben de nagyon csúnyán. Nem kéne a AMD vérfanboyoknak ferdíteni. Hol vannak az 1070, 1080, 1080TI, Titan XP, Titan Xp teljesítményű kártyák? Ezekhez képest a béka segge alatt van az AMD. Ja és még az Nvidia nem fejleszt semmit sem, azért nem kéne ekkorákat hazudni.
Te is miért nyomod egész nap az AMD fanboy dumát? Láttad mit írt, igaza van? Nem, egy hatalmasat kamuzott, de persze nem neki írsz, mert az Nvidiát bárki fikázhatja, téged csak az zavar ha valaki leírja az igazságot az AMD-ről.
-
-
-
-
Dilikutya
félisten
válasz
#20691712 #10 üzenetére
Arról nem tehetnek, hogy az Nvidia visszahúzza az egész iparágat. Hogy mást ne mondjak, ugyan a Mantle nem lett széles körben használt API, de megágyazott a low-level API-knak (DirectX 12, Vulkan). Amik jó dolgok, csak lassan terjed, mert az Nvidia még nem cserélte le az évek óta csak pofozgatott architektúrát. Specifikáció alapján az AMD kártyáknak jobban kéne szerepelniük.
-
Kabala
csendes tag
-
-
kisbalázs
tag
Szerintem arra hogy "implementáció", kellene egy rokonértelmű szót keresni.
-
-
zzola
titán
Tehát eddig-amíg működött-mindenki béta teszter volt....
AMD rulz...
-
Duck663
őstag
Nem tudom a legutóbbi driverrel mit csináltak, de eddig amit néztem az szinte minden jó 10%-al jobban futott, olyan játékok is, amit már azt hittem elfelejtettek. Egyik sem DX 12-es. Viszont a Sniper Elite 3 Mantle alatt fagylaltozik.
-
AAAgold
senior tag
"hogy az aszinkron compute-ot újra engedélyezni lehetett az ominózus programokra"
mik ezek az ominózus programok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Borderlands 4
- Xbox Series X|S
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- urandom0: Kicsit most elfáradtam...
- PCI bővítőhelyet elfoglaló Icy Dock mobilrack M.2-es SSD-knek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Sorozatok
- Futás, futópályák
- Tényleg ilyen gyors a Wi-Fi 7?
- További aktív témák...
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Új Lenovo 14 Ideapad 5 FHD IPS i5-1235U 4.4Ghz 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- Apple iPhone Xs Max 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest