Új hozzászólás Aktív témák
-
támogató
tag
Hali!
Van egy olyan problémám, hogy nem tudom összehozni a tv-vel a frissen vásárolt gigabyte 6800-gs kártyámat. A kártyába egyből s-video rca átalakító megy ami még a sapphire gto-ból maradt, utána végig rca. A tv-n meg semmi nem jelenik meg akárhogy próbálom!
Ha valakinek támadna estleg tudna segíteni az nagyon jól jönne!!!
Köszi! -
Alien1000
csendes tag
Hi all.
Nekem is egy GF6800 GS van es tokeletesen megvagyok elegedve vele.
Kiprobaltam eleg jol lehet huzni a kartyat es gyari hutes mellet sem megy 63 C fele.
Huzas nelkul 47 C docog rendesen.
Viszont nem ertek sok ember miert vesznek INNO kartyat?????? Azok meg jo hogy nem huzhatok meg melegednek. Mit akar valaki a legolcsobb kartyatol? Hogy ugy menjen mit egy 10-15 % dragabb kartya. Nem szentimentalitas ez egy kicsit???????
Valaki vagy vegyen egy kicsit dragabb/markasabb kartyat es azt tuningolja vagy oruljon ha elindul az olcso vacka -
x_o_n
veterán
ez egy nagy baromság, kifejezetten a leadtek az akinek a 6800GS karija gyorsabb mint a 6800GT-k , és ezt büszkén még a dobozokon is jelölik.
a leadtek nek a bundle talán jobb mint a gigabyte , nálam a leadtek jobb eredményeket ért el azonos órajelen mit a gigabyte.
edddig ugy láttam hogy szinte minden gs huzható az 520/1180 as szintig,a z hogy az msi jobb lenne mint a többi?azt kétlemmindenesetre az msi:a legdrágább és ez főleg az irdatlan mennyiségü bundle -nak tudható be.
-
Joshi
titán
válasz
radírfej #191 üzenetére
Az, hogy oldalági rokon meg felmenőági rokon ilyen fogalmakról nem tudok(erről inkább az nvidiát) és szerintem nincs is
, de tény hogy csak a GPU órajelében tér el az AGP a PCI-E-től(350 vs 425). Ez a különbség is mutatja, hogy nem nagyon akarják már erőltetni az AGP foglalatot.
Ennyi.
-
Joshi
titán
Ahogy észre vettem a 6800GS teljesítménye gyártófüggetlen, ez alól talán az MSI kivételt képez, azt ugyanis piszkosul lehet húzni.
Azt azért még nézd meg a kiskerarak.hu oldalon, hogy melyik kari olcsóbb a Gigabyte vs Leadtek.
Ha az emlékeim nem csalnak a Gigabyte olcsóbb és legalább olyan jó mint a Leadtek!
Mindenesetre jól nézz körül akkor is ha újat veszel, akkor is ha használtat! -
radírfej
senior tag
hát a 6800gs nem butított 6800-as... hanem a 6800 széria legutolsó tagja, amely veri a sima 6800-as kártyákat.
magasabb core órajel, magasabb memó órajel, sima ddr helyett gdr memóriák... röviden ennyivel jobb a gs mint a sima 6800.
lehet hogy a leadteknek van 6800gs névre hallgató butított 6800-a, de nem valószínű. felérne egy öngyilkossággal. -
Joshi
titán
A haverod valszeg az AGP-re gondolt, ami tényleg gyengébb kivitel mint a PCI-E.
Vagy arra gondol, hogy egy 6800GT/Ultra-hoz képest kevesebb pipeline van benne, de bizony még így is nagyobb a teljesítménye az előzőekhez képest.
nézd meg ezt a [link] és tanulmányozd.
Egyébként a 6800GS nagyon jó kis kártya
, de ha most vennék új kártyát biztosan hanyagolnám.
ha esetleg venni akarsz használtba gondolkodj már elég sokan árulják!
[Szerkesztve] -
KL555
csendes tag
Hello! Bocsi hogy így közbevágok és hogy nem olvasom el az egész topic-ot, de valaki legyen szíves válaszolni a kérdésemre: egy Leadtek GeForce 6800GS 256MB TV-Out (PCI-E) lenne, csak az a kérdés, hogy ez jó-e?Valaki légyszi válaszoljon, mert sürgős.
[Szerkesztve] -
persac
csendes tag
Nem tudja valaki, mit csináljak, ha x800-al bug-os az ut2004? Hiába driverfrissítés, azt már próbáltam.
-
Csé18
csendes tag
Hello. Azt szeretném kérdezni hogy a Vivo-s és a nem Vivo-s Gto2-es is 16 pipe-os? Előre is kösz.
-
h_143570
addikt
válasz
h_143570 #177 üzenetére
Tehát a 2-ből azt válaszd amelyik gyárto szimpatikusabb, mert kb ugyanazt tudják abban az árkategoriában amiben vannak, HDR meg megy sm2vel sőt a mai megjelenitők limitálsága miatt nem nagyon tőbb a HDR egy sima bloom efektnél ahoz meg még sm2 sem nagyon kell, mivel a gyártok nem hűlyék soknak nincsen sm3 kártyája, de szinte minden piacon lévő sm2 képes és az már elég a HDR-nek, ughogy lesz HDR mind2n.
-
h_143570
addikt
Persze hogy az az x800gto(2) és a 6800GS minkető jó, de ne feljtsük le hogy a középkategorába szánták őket igy nem lehet elvárni tőlűk hogy az ősszes uj featuret tudja és még elfogadhato sebességet is produkáljon és ez melett még jővő orientált is legyen. Ha nekem kellene kártyát venni és nem lene lehetőségem 7800 v x1800 v x1900re, akkor megvárnám a 7600ot és az x1800gto -t lasan kihozák őket, kb hasonlo árban lesznek, mint tesztben szereplők, illeltve a mostani teszteltek tovább fognak zuhani árban még kvesebb anyagi erőforásokkal rendelkezőkhőz, azt a 2honapot mig ideérnek ki lehet birni.
Azt hogy az egyik sm3 a másik meg sm2 az mind1 egyenlőre, mert közeljővőben megjelenő játékok vagy sm2 alapuak lesznek vagy tudni fogják mind2 -t, és mire az sm3 lesz az alapkővetelmény addigra a 6800GS és az X800GTO(2) is réges rég gyenge lesz, meg a mostani csucskártyák sem lesznek a topon már akkor. -
h_143570
addikt
Szerintem is hagynunk kellene.
Hiába probálod menteni a menthetetlenet, mert ezt a kérdést rohadt kőnnyen el lehet dőnteni bekapcsolod a HDR-t és az AA-t a játékban, majd megvizsgálod alaposabban a HL2-LC ben kapot képekett föleg függöleges vagy majdnem függöleges éesetleg ives felszineknél és egyértelműen kiderűl hogy van vagy nincs AA HDR melett, majd megnézed hogy hogyan is néz ki az oszlop kőrvonala tiltot HDR-el és engedélyezet AA-van, elárulom nem lesz cik-cakos, ha bloomra állitod a HDR-t akkor nem lesz anyira élethű de lesz AA ha minden igaz.
Végezetül pár link (ebből 2 ph-s):
'' Ki lehet mondani, hogy az ATI ..., és a piacon egyedüliként tud egyszerre HDR-t és Anti-Aliasingot.''
[link]
''Az R520 SM3.0-kompatibilitása mellett a legfontosabb újítása, hogy HDR-rel is tud Anti-Aliasingot.''
''Az NVIDIA HDR-jének egyetlen hibája, hogy Anti-Aliasinggal nem tud együttműködni; vagy szép fényeink vannak csipkés élekkel, vagy fakóbbak sima élekkel.''
[link]
''Pay your attention to the result demonstrated by the GeForce 7800 GTX with enabled HDR (FP16 buffers with blending): the number of frames per second (fps) is quite playable up to the 1280x1024 mode with AF. I repeat that AA does not work with enabled HDR, so this result can be compared with the results of other cards only in terms of the choice ''HDR+AF or AA+AF?'' When HDR is activated together with AF, you can clearly see that the GF7800GTX demonstrates performance on the level with the GF6800GT with AA and AF. ''
[link]
[Szerkesztve] -
h_143570
addikt
A támogatot textura formátumok és a belső shader pontoság 2 kűlőn dolog, mivel erre nem térnek ki a leirásban sajnos, azt hogy nem teték bele 1.5 éve az érthető is mivel nem volt HDR képes játék addig meg csak ált volna a szinenkénti 32bites lebegőpontos precizitás kihasználatlanul, ezt melesleg az nv is elismeri hogy az AA+HDR egyűtt nincsen még a kártyáikon, mivel kevés az infoa honlapjukon igy nem vagyok biztos benne hogy a 7800ba kijavitották-e már, de emlékeim szerint még nem.
De mint montam nézd csak meg a képeidet amit belinkeltél az utolson a legkőzelebi jobboldali oszlopon nyilván valo lesz hogy nincs AA illetve a legtávolabbin is látszik, a második képen is észre lehet venni, a legkőzelebbi oszlop alja felé a hdr effekt viszatükrőződésénél, iletve az oszlopok felső diszitésénél. Az nv tulajok számára hihetelen hogy van valami amit a konkurencia jelenleg tud az ővék meg nem, a saját szemednek pedig csak jobban hiszel mint nekem, én is azt teném melesleg, és szeretném megjegyezni én sem hitem el elsőre pontosabban adig mig nem tetél be képet, bár HL2-LC-ben az AA hiánya nem anyira zavaró, legalábbis nekem.
[Szerkesztve] -
h_143570
addikt
Az x800 a hivatalosan ajánlot minimum kártya az LC hez, mivel sm2 alapu HDR-t használ a játék. A 3dmark06ban meg 16bites lebegőpontos precizitásal rendelkező sm3 alapu van, hogy miért nem 32 bites azt lásd lejebb. Az NFS: MW pedig egy még az LC-nél is limitáltatabbat vagyis csak a boom efektet, hasonlo a HDR-hez kinézetre, de nem az mivel csak a HDR álltal kellett illuzio egyik kelléke igaz az egyik legszembetünőbb.
Nem egészen fogod ugyanazt látni mivel van némi implementácios kűlőnbség a két kártya drivere kőzőtt igy már a sima AF+AA sem néz ki tők ugyanugy a 2 gyártó kártyáin sőt a 7800 is egy kicsit mást fog produkálni (azonos képminőség beállitások melett) képileg mint egy 6800 vagy egy 6600, ati kártyáknál szintén. Továbbá azt sem szabad elfelejteni hogy az ati az AF tudja jobbra csináli az nv meg az AA-t, de erről lehetne vitakozni éveket hogy melyik csinál ősszeségében szebb képet hála az egyéni szintereknek, ugyhogy ezt hadjuk.
Az efekt hasonlo lesz mindkét kártyán a fent emlitet okobol kifolyolag megegyezni nem fog főleg a driver külőnbségek miatt, az egészeket használo és a lebegőpontos HDR kőzőtt egyenlőre még nincsen láthato különbség, vagy csak nagyon kicsi. Ezt főleg az okozza hogy a CRT-k 8bit/szint, a legtőbb lcd (TN+) 6bit/szint, az MVA/PVA-sok már 10bit/szint is tudnak (már ha jol emlékszem); továbbá a videokártyák ramdac-ja is maximum 10bit/szint bir egész értékekben természetesen, igy sok külőnbség még nem látható az sm2 és sm3 HDRje kőzőtt, mivel a monitorok nem birják jelenleg.
Szoval a kérdésedre rőviden a válasz az hogy sajnos igen az x800 is kb hasonlo képet csinál mint a 6800GS LC-ben, a fenti bekedésekbe lévő (indok)ok miatt.
Sajnos a most kaphato nv kártyák nem tudnak AA-t és HDR-t egyszerre (mivel sm3 -asok ugyan, de a belső pontosságuk csak 16bit lebegőpontosan, na ezért van a 3dmarkba 16bites lebegőpontos HDR és nem 32, mert akkor az nv kártyákon nem menének el az sm3 tesztek csak az ati legujabb generáciosain, ami a legkevesebb hogy ironikus lenne), ha kinagyittod a berakott képeidet akkor észre fogod venni hogy HDR van AA meg nincsen (ezért ment akadás nélkűl 1280*1024be nálad minden maxon, mert aa nem volt, hardverlimitácio miatt), az X800 sem tudja a kettőt egyszerre, az x1000 sorozatot leszámitva semmi nem tud HDR-t és AA-t egyszerre (mivel ezeknek van 32bites lebegőpontos belső precizitásuk), kérdés hogy meddig marad ez igy szoval hajrá nv.
Mint a fenti példából is láthato ezért van tőbbféle HDR, mert a kaphato videokártyák elég sokfélék tudás szempontjábol, az sm2 a régebbi kártyáknak, sm3 16bites az nvkártyáknak (már amik kaphatoak), és sm3 32bites meg az új atiknak, persze ez a jővőben változhat a 7900 megjelenésével, remélem aban kijavitják ezt a kissebb kelemetlenséget. A játékokban az sm változtathato akkor a hozzá tartozo HDR efekt is az, legalábbi egy ideig, vagy csak sm2 HDR lesz bennük, mivel sok külőnbség ugy sincsen még.
Itt egy [link] HDR -ről elég korektnek tűnik; feltéve ha beszélni angol. -
-
h_143570
addikt
A 3dmark06 tesztben van 2 sm2 és 2 sm3 teszt, de ezek közül egyik sem dedikált HDR teszt mivel mindegyikben szerepel HDR az sm2 -őt használokban is, a fő irányvonal nem a HDR bemutatása hanem az egyéb sm3 tulajdonságok, a második sm3 teszt pl a Dinamikus Soft Shadows nak van dedikálva és nem a hdr-nek igaz az is aktiválva van. Az sm3 tesztek értelemszerűen x800 on nem futnak, mint ahogy FX-ekn sem, de ettől még tudják a HDR bizonyos változatait.
Azt hogy tévesen az sm3 tesztetket csak hdr teszteknek értelemzed az a te problémád.
Itt a [link].
''Advanced 3D game engine supports HDR Rendering with SM3.0 Shaders, in addition to SM2.0 Shaders ''
Tovább fejlesztett 3d játékmotor ami lehetővé teszi a HDR renderelést sm3 shaderekel, a sm2 shaderek melett.
Annyi hogy már az sm3 tesztekben is használ HDR renderelést nemcsak sm2ben.
''To run the HDR/SM3.0 graphics tests, a DirectX 9 compatible graphics adapter with support for Pixel Shader 3.0, 16 bit floating point textures and 16 bit floating point blending is required. ''
Ebből kitűnik hogy a 3dmark06 a 16bites lebegőpontos ábrázolásu HDR-t használja, a jelenlegi csucskártyák meg a 32biteset, természetesen a 32bites hdr-t a jelenlegi kártyák sem nagyon birják ezért nem azt pakolták bele.
Ha megnézed figyelmesen az sm2 teszteket akkor észre fogod venni rőgtőn az elsőben a HDR efekteket, főleg a torkolat tűzeknél illetve a ládák mőgé bujo katonáknál a ládákon.
--
A gyártok dőntik el hogy milyen hdr-t tesznek a programjaikba, és mivel az érdekük az hogy minnél tőbben vegyék igy tőbbfélét is implementálni fognak. A nem tisztán lebegő pontos ábrázolást használo kártyák is elboldogulnak a HDR-el normális sebességgel, mert nem kell végig lebegőpontal számolni és igy elég a teljesitményűk, igaz nem lesz annyira szép mintha végig lebegőpontal számoltak volna, de legalább kellően gyors, hogy a régebbi hardveren is müködjőn. Melleseg ebből a megfontolásból készűlt tőbb változat a HDR-ből, hogy a külőnbőző erejű és képességű hardverek is elboldoguljanak vele.
Na igen az FX-et HDR modban használva nem fog tul jo eredményeket produkálni az igaz, de a támogatás benne van igaz nem tul gyors és nem tudja az ősszes változatot, de néhányat tud.
--
Most pedig még egy megrázo tény a csucs videokártyák lehet, hogy lebegőpontosan számolják ki a HDR efektet, de mivel a monitor nem tud lebegőpontsan szint megjeleniteni igy marad az sm2 ben használt hdr számolási megoldás miszerint egészértékes számolás + bloom efektet igy át lehet lépni monitor fizikai korlátjait (ugyebár a fényesség, és a meg jelenithető szinek száma /ami 16M ideállis esetben; MVA illetve PVA LCDk esetén 1 Milliárd az elméletileg lehetséges, de még ez is messze van az emberi szem álltal lefogot spektrumtól/) pontosabban az emberi szem azt hiszi hogy átlépték. Tehát a monitorod korlátjai miatt ugy sem fogod tudni kiélvezni még a 16 bites lebegőpontos ábrázolás álltal kinált minőséget sem nemhogy a 32 es változatot. -
joshua7
veterán
válasz
h_143570 #165 üzenetére
Amit Joshi ír: futtatsd egy x800-on vagy 9800-on a 3dmark06 hdr tesztet. Várom az eredményt!
Egyébként én is hallottam erről, h többféle hdr is van, de ma már senki sem fogja leprogramozni a régi kártyákhoz, mert minek. Úgysem tudnák megmozdítani. Az FX +hdr meg egyenesen a LOL kategória. -
h_143570
addikt
Még egyszer utoljára a HDR-hez SM2 a szűkséges minimum és nem sm3, de ha továbbra is abban a hitben akartok élni hogy csak sm3 tudja felőlem hihetitek azt. Nos az nvidia kártyák 5200től felfelé az ati kártyák 9500 felfelé igaz omega driverrel mivel az ati hivatalosan nem aktiválja ezeken a kártyákon az egyik szűkséges bővitést.
Melesleg csak hogy tudjátok kb 10féle HDR megoldás létezik, értelem szerűen az x1000 és 6800 nál gyengébb kártyákon nem lehet mindegyiket használni, sőt az 1900XTX és a 7800GTX sem tudjaaz őszeset, mert van kőztűk értelemtelen is.
A nem tisztán lebegőpontos ábrázolást használo kártyák esetén a bloom efekt segitségével hozzák létre. -
Joshi
titán
Vettem a fáradtságot és kerestem a fórumtémák között HDR-rel kapcsolatos dolgokat. Arra jutottam, hogy elég összetett dolog és nem teljesen hardveres effekt. Akit jobban érdekel az olvasson utána.
Ha nekem választanom kéne a két kártya között a 6800GS lenne a nyerő.
Mivel tesztről van szó, mindenképpen választani kell!
Ui.: Most jut eszembe, én már választottam!
Konfig: ASUS A8N-E, AMD Athlon64 3500+ 2200@2500(Mhz), Zalman CNPS7000B-CU LED, 2*512Mb KINGMAX Hard-Core DDR500(454Mhz-en), MSI GeForce 6800GS 256Mb PCI-E 425/1000@520/1200(Mhz), Zalman VF700 CU VGA, Deer 400W táp
[Szerkesztve] -
Joshi
titán
válasz
h_143570 #155 üzenetére
''A HL2 hogy jol meg van írva azért az egyhe tulzás, de a lost coast HDR része az megfelelőnek tűnik mert 9600al is élvezhetően futott, 9000el még nem probáltam de majd jővő hétvégén kiderűl.''
Csodálkoznék, ha menne a HDR ATI9600 & 9800 karin. Biztos, hogy ilyen beállítási lehetőségeket láttál?
[link]
A HL2 - Lost Coastból játék közben:
[link]
[link]
[Szerkesztve] -
h_143570
addikt
válasz
AMD!4ever #153 üzenetére
Na igen az assembly pontosabban a részben assembly kod csodái, de ha szeretnél jol megirtat látni és a hardvered és a drivered megfelelő akkor probáld ki ezt. A megfelelő séget a progi dőnti el.
[link]
95K és kőzel doom3 grafika és még játszható is, tehát nem demo.
Bizony csak a játékfejlesztőknek nagyon nem érdeke hogy jol megirják és optimalizálják, de pl a Bethesda-ék azért tartják vissza az Obliviont, mert optimalizálják (állitolag), amit jol is tesznek, mert a morrowind elég gépgyilkos volt anno.
A HL2 hogy jol meg van írva azért az egyhe tulzás, de a lost coast HDR része az megfelelőnek tűnik mert 9600al is élvezhetően futott, 9000el még nem probáltam de majd jővő hétvégén kiderűl. -
h_143570
addikt
Valoban mivel az nv sem hülye ha lene még ultra és gt gyártás alatt akkor hogy adnák el a 7300at meg a 7600ot.
Nos az ősők gépén a szegény agastyán radeon9000 még mindig birja, igaz a fear nem indult, mert a hangkártyám nem teszik neki hang nélkűl meg illuzi rombolo lenne. Véleményem szerint 2-3 évig birni fogja mind2ő, igaz minimum grafika kőrnyékén, de ebben az árkategoriában nem akar az ember nagyon szűrőket meg aa-t hasznáni, pontosabban csak anyira mint amenyire birja a kártya.
A GT hasonlito szerepet játszot valoban és nem kőzpontit, de a tény attol még tény marad hogy kegyetlenűl lehet huzni a GT is, meddig tatott volna bevágni egy másik tesztjűkből az adatot vagy ha azt akarták hogy gondolkozon egy kicsit az olvaso akkor egy linket, ennyi kűlőnben ki lehet egyezni a cikk tartami részével, igaz az inteligesebbje ugy is utána néz a GT huzhatoságának, de a tőbbség nem valoszinű. A kővetkeztetés hogy bármelyiket veszi a nép nem fog csalodni az a jelenlegi gameknél igaz az ujaknál meg majd kiderűl. -
AMD!4ever
őstag
Lényegében tökre eggyet értek azzal amit irtál,de azért hozzátennék valamit.
Ha azt mondod hogy jól irták meg a Hl2-őt,akkor Azt is vedd figyelembe hogy volt anno egy játék,cime:
Motorhead
Directx 5ös volt a kicsike és kb p1es szintü gépen fél megás(!!)videókaresszal is jól érezte magát BŐVEN.
És volt benne a kocsin Mindenféle árnyékolás+Volt a játékban Motion Blur,+rengeteg szép graf. effekt.+Beállitás. Még ha jól emlékszem ilyen Shaderjellegű madarak is voltak benne mint a Mostwantedben.
Ezenkivül a játék ment ugye 3d gyorsitó nélkul,de azzal is.(nemsok különbséggel!!)
Ja és ha ma felinstallálom xp-re+6600gt-re meg dx9re, Ugyanugy fut. Ugyanolyan grafikával és szépen.Akár élsimitással is.
Szóval igy is meg lehet irni egy programot.Kár hogy ez egy Fehér holló.
kevés ilyen van. -
Panky
tag
válasz
h_143570 #150 üzenetére
Ultrát már nemgyártanak, GT-t is nehezen talál az ember. Ugyhogy szvsz 1-1,15 évre még mindig ez a legjobb ár-érték aréányú kari. Alatta 6800 van 10k-val, felette elég nagy az űr a 7800GT-hez képest. 15-20k. Meg is néztem volna ha megmondják meddig elég a kari. Ahhoz már igennagy jóstehetség kell nemde?
A húzásban azért nem értek egyet mert a tesztben a 6800GS központi szerepet jáccott és nem hasonlítószerepet mint a GT. Aki arra kíváncsi mit ér el húzottan szvsz arról is van teszt valahol. -
h_143570
addikt
Nos azt hogy az SM2 és SM3+HDR hasonlo erőforást igényel az szerintem elégé irreális elgondolás azt hogy a 3dmark06 kb azonos pontszámokat ad rá az még nem jelenti hogy ugyananyi az erőforrás igénye, kőnyen beláthato hogy joval tőbb főleg a HDR miatt ami megkőveteli az egész pipelinon a nagy pontosságú legbegőpontos ábrázolást, az sm2 meg csak bizonyos fázisoknál megy lebegőpontosra kűlőnben sima egész számokal dolgozik és azért 2 egész sámot lényegesen egyszerűb őszeadni mint 2 lebegőpontosat.
A 33-50% ra én is a cikben használt elméletileg jelzőt használtam a gyakorlatba persze kevesebb. Hogy a 6800GS orajel emelés után optimalizácion (piplene ritkitás, rop ritkitás, shader ritkitás ami pixelre és vertex ekre is vonatkozoan) eset át, szép kis optimalizácio, melesleg ezt a tipusú optimalizáciot szoftverese driverből csinálják és nem hadveresen, mivel marhaság lene ujra tervezni a csipet fogták kiszortak belőle 20M tranzistort és átrakták kisebb csikszéleségre. Ezért is érte volna meg megnézni hogy menyivel huzhato jobban mint a GT mivel kisebb csikszéleség elméletileg jobban huzhato.
''Ezért a pénzért most egy stabil jó kártyát(6800GS) kap az ember.'' Hát nem tudom a GTO(2) sem nem instabil sem nem sz**.
''Visszatérve a topik témája: X800 GTO2 kontra 6800 GS, vagyis melyik a kifizetődőbb?''
De ez továbra is kérdés ha nem veted volna észre a cikk irói nem mondták ki hogy melyik jobb a 2 kőzűl. Továbbá ahoz hogy az uj játékokban sm3+hdr -el játsz ahoz már most kevésnek tűnik a GS tehát marad (hoszutávon) az sm2, abban meg a GTO(2) elég szépen labdába rug még egy ideig.
''A HL2 Lost Coast 1280x1024 full beállítással 6xAA & 16xFSAA nyomtam mindenféle szaggatás nélkül!''
Az tesztek és a valoság kőzőt anyi a kűlőnbség hogy a valoságban egy kicsikét jobban menek a kártyák nem sokkal ugyan de igen. Azt hogy HL2ő alatt ilyen jol megy az azt is jelenti hogy a a hl2őt jol megirták ami ritkaság és főleg azt hogy sm2 alpú HDR-t pakoltak bele (kompatibilitás miatt), bár lehet hogy tud sm3 alaput is, de abban nem vagyok biztos.
Ja az nvidia jelenlegi megoldásai a 7800GTX et is belértve nem tudnak egyszere HDR-t és AA-t alkalmazni vagyis egy tárgyra vagy HDR vagy AA effekt kerűl, tehát bekapcsolni a HDR-t és az AA-t a jelenlegi nvida kártyákon értelemtelen mert nem képes egyszere kezelni a 2őt. -
h_143570
addikt
Nos mint az észrevehető volt az ''elméletileg'' jelzőt használtamazt hogy ebből gyakorlatilag menyi lesz az más kérdés a 10-15% tényleg reálisnak tűnik a gyakorlatban, de mivel a cikben is dobáloztak az elméleti adatokkal akkor 18évnyi felhasználói és 6 évnyi programozoi háttérrel had használjam én is ezt a kedvenc kis jelzőt.
Na igen huzták hogy aminek az lett a végkővetkeztetése hogy egy ultra szintű kártyát kap 50+ ért, a gt is huzhato ultra szint főlé, sőt az ultra is tehát érdemes let volna megnézni hogy a 3 kőzűl meyliket lehet joban felhuzni, mert igy nem érezném azt hogy rá akarnak sozni az emberekre egy lassan 2 éves de butitott tudasu kartyat az a megállapitással, hogy a jelenlegi játékok alatt ugyanazt tudja, mint a nagyobb és hogy jo lesz az sokáik, persze azt emlékeim szerint nem irták hogy sokáig jo lesz csak azt hogy gt teljesitményű és huzással akár ultra islehet belőle, amit tesztekben azért megnéznék előbb, de ha huzzuk az egyik versenyzőt akkor a másikat is illlene.
Na igen 1,5 év egy video karinál szép majd kiderűl hogy a 7000 és 1000 es szériák medig birják. Még valami az 1700+os 768MB ramal szerelt gépem radeon9000 el vite a cod2őt akadás nélkűl 800*600ban 30-50fps el dx7es modba kapcsolva, ami online esetén már elfogadhato, mivel ott ugy sem a szép grafikát nézi az ember, mert idő nincs rá, ja és dx7 ben nincsenek zavaro kőrnyezeti hatások. Tehát a 6800GS el vagy az x800 GTO(2) vel is el lehet lenni még 2-3 évig igaz nagyon nagy megszoritásokkal. -
Panky
tag
válasz
h_143570 #144 üzenetére
Igazad lehet, az a pipiline csökkentés valóban nagy érvágás a GS-nek. De nemgondolnám hogy amiatt a későbbiekben próbléma lenne vele ekkora mértékben. Én max 10-15%-ot mondok.
A másik: Sztem a GS-t azért húzták hogy megmutassák egy 15k-val olcsóbb kari eléri nagytestvére teljesítményét.
Viszont jelen esetben 7800GT alatt semmi sem jövőorientált szvsz, mer ezek képviselik az alatta lévő kategóriát. Bár ahogy áradoztak a 9600XT-ről másfél éve nemhiszem hogy a mostani karik jóval tovább élnének. -
Joshi
titán
A HL2 Lost Coast 1280x1024 full beállítással 6xAA & 16xFSAA nyomtam mindenféle szaggatás nélkül!
Egyébként te játszottál 6800GS-el?
Konfig: XEROX XL-775i 17'' LCD-TFT, ASUS A8N-E, AMD Athlon64 3500+ 2200@2500(Mhz), Zalman CNPS7000B-CU LED, 2*512Mb KINGMAX Hard-Core DDR500(454Mhz-en), MSI GeForce 6800GS 256Mb PCI-E 425/1000@520/1200(Mhz), Zalman VF700 CU VGA, Deer 400W táp -
Joshi
titán
válasz
h_143570 #144 üzenetére
Azt nem tudhatjuk hogy fog futni a jövőben megjelenő játék a mostani kártyákon. Erre a legjobb példa a Half Life 2 ami egy nagyon gondosan megírt szép grafikájú program, ellenben a FEAR-ről ez már nem mondható el(nem a grafikára gondoltam).
Az SM2.0 & SM3.0+HDR erőforrás igénye azonos textúrák mellett hasonló. Erre jó példa a 3DMark06-ban kapott eredmények.
A GT 33-50% többlet azért durva, mert a GS órajel emelés mellett azért rengeteg optimalizáción esett át a gyártástechnológia váltásról meg nem is beszélve. Ezért a pénzért most egy stabil jó kártyát(6800GS) kap az ember.
Visszatérve a topik témája: X800 GTO2 kontra 6800 GS, vagyis melyik a kifizetődőbb?
Ez nem lehet kérdés! -
Attól fögg, hogy mivel játszol és milyen monitorod van.
Én pl gto2-őt vettem, mert nekem ez tetszett és tapasztalatból monodom, hogy jobban támogatja a régebbi játékokat, amivel játszom. Igaz, hogy a mostaniakkal sem vall szégyent...
De ha kihasználod az nvidia sebességbeli előnyét bizonyos játékokban, (pl doom3, quake4, stb) akkor jobb választás lehet a GS.
A hdr és az sm3 olyan funkciók, amit a gs sem tud élvezhető sebességgel futtatni pl 1280x1024-ben. Szóval hiába van plusz tudás, ha az élvezhető sebességhez felbontást kell csökkentenem, amivel sokkal rosszabb lesz a képminőség. (17-es TFT-nél)
Ha még mindig nem tudsz dönteni a fentiek alapján, akkor a gs-t ajánlom, mivel a gto2-nél mostanában sok a kavarás (nem mindegy, hogy x800xl-t, vagy x850xtpe-t butitanak gto2-nek, ami esetleg utólag ''visszaokositható''...) és nagyon ki kell fogni, hogy jó kártyát kapj.
Remélem tudtam segiteni... -
h_143570
addikt
Nos nem kötözködés, de ha megnézed a GS és GT paramétereit akkor nyilvánvalová válik hogy a GS egy kasztrált GT. Azt hogy a jelenegi játékokban kőzel azonos teljesitményt nyujt mint a GT az annak kőszőnhető hogy a mai játékok kb annyira használják ki egy GT képességeit mint amenyire a GS butitva van, tehát a jővőre nézve a GT 33-50% elméleti tőbblet tartalékkal rendelkezik, amit ha minden igaza néhány honapon belűl megérkező Elder Scrolls IV : Oblivion már éreztetni is fog, az UT2007 és a Far Cray folytatásrol ne is beszéljűnk. Azt hogy 1 teszt nem bizonyit semmit az eben az esetben nem állja meg a helyét mivel az SC3 behozott néhány ujdonságot amit a fent emlitet programok is át fognak venni annyi kűlőnbséggel hogy zárt terek helyett már nyitottak lesznek és ha zárt tereknél erőlkődik a GS akkor mit fog kezdeni a nyitottakal?
A tesztbe nem ártot volna megnézni hogy a huzott GS mit kezd egy huzott GT-vel, tanulságos lett volna.
A szerény véleményem annyi hogy sem a GS sem a GTO(2), nem egy jővő orientált megoldás, hanem max csak tűzoltásra lesz jo a jelenegi játékokban ha szorit a kőltségvetés, tehát a jővőbeni játékok ellen haszontalanok lesznek max nagyon butitott minőségben. Ez esetben én megvárnám a 7300at a 7600ot és az 1800GTO-t, mivel hasonlo ár csak feltehetőleg normálisabb képesség lista.
SLIben 2 GS hozza a 7800GT, vagy GTX volt, teljesitményét az csak azért van amiért a GS teljsitménye a jelenlegi játékokban megegyezik a GTvel, vagyis mert a jelenlegi gamek egyszerűen nem képesek teljesen kihasználni a mostani csucskártyák képeségeit, de ez hamarosan változni fog. -
Joshi
titán
Őszintén, ti melyik kártyát vennétek meg?
ATI X800GTO2(SM2.0) kb. 50-60k
Nvidia GeForce 6800GS(SM3.0, HDR) kb. 55-65k -
Ati77
tag
[link]
Ha megnézed pl. a SC3 eredményeit a GS-nek, láthatod, hogy 1024-ben játszható csak.
Szerinted a Geforce 3-as csak most járt le, mert az volt középkategóriás 3 éve ?
Lehet, hogy neked nem mutatják meg, de:
VGA AVIXE GF7800 PCIE GT 256M 256bit DVI HDTV 54 070 +ÁFA
(Ready, A lista)
És br. 72 ezerért volt Club3D raktáron 1 hete.
Nagyjából ugyanott vagy anyagilag, bármelyiket veszed, csak a GS-t cserélheted kb. 6-12 hónap múlva (hiába esik a 7800GT ára, a 6800GS-é is fog+használt árat kapsz érte, tehát nem spórolsz semmit). Míg, ha 7800GT-t veszel, addig is élvezheted a nagyobb sebességet, és a jobb képminőséget (pl. SM2++). -
Panky
tag
Ezt a 2 kari összehasonlítás szted baromság dolgot légyszíves hagyd abba. Valószínűleg nem véletlenül lettek összehasonlytva. Ugyanis egy árszegmensbe esnek sőt teljesítményük is hasonló. Mondj nekem egy 1.5 max 2 éves karit amin nem tucc futtatni egy mai jtékot. (MX440 nem ér) 1,5 éve a 9600XT-mel is ment minden maxon bár remélem a GS-em tovább bírja
Szóval attól hogy az egyik nnem támogat egy mostanában elinduló technologiát aznem jelent semmit. Max azokna akik több mint 2 évre vesznek Vgat.
Ezt nem kioktatásnak szántam és nem is akarok vérre menő vitát csak szerintem nem kéne alapvető hülyeségnek tekinteni a tesztet. A mondandód többi részével 100%ban egyetértek. -
Joshi
titán
Ha még hosszabb távra gondolkodunk, akkor ne is vegyünk semmit, mert fél évenként jönnek ki az újabb kártyák
. A 6800GS karit szinte biztosan nem kell lecserélni két-három éven belül, ezt azzal támasztom alá, hogy minden játék megy full beállítással és full élsimítás-szűréssel
. Az lehet, hogy egy év múlva le kell mondani ez utóbbiakról
.
Egyébként is a két kártya összehasonlítása az ami röhejes. A 7800GT pedig meg sem mutatják 77k alatt!
Ui.: És ekkor még nem is említettem a SLI lehetőségét mondjuk egy év múlva!
Konfig: ASUS A8N-E, AMD Athlon64 3500+ 2200@2500(Mhz), Zalman CNPS7000B-CU LED, 2*512Mb KINGMAX Hard-Core DDR500(454Mhz-en), MSI GeForce 6800GS 256Mb PCI-E 425/1000@520/1200(Mhz), Zalman VF700 CU VGA, Deer 400W táp
[Szerkesztve] -
Ati77
tag
Szerintem, ha kicsit hosszabb távon gondolkodunk, egy 7800GT-t érdemes most venni. Bár az még felsőkategóriás, de csak 70 körüli az ára, ami nem lényegesen több, mint a GS-é, vagy GTO2-é. Viszont jelentősen gyorsabb, ezért nem kell fél év múlva kártyát cserélni.
[link] -
Joshi
titán
Ezt a két kártyát miért kell összehasonlítani?
Az X800-as széria(gto, xt, xl stb) egy időszakkal le vannak maradva a 6800gs-hez képest architektúrára(SM3.0, HDR). Még ha valamelyest gyorsabb is a jelenlegi játékoknál, hosszabb távra nem okos dolog beruházni ezekbe a kártyákba tekintettel arra, hogy nagyjából azonos árban kaphatóak.
Pl.: A Half Life 2 - Lost Coast és a közeljövőben érkező Episode One efektjeit, látványvilágát soha nem fogják élvezni azok, akiknek X800GTO2 kártyája van. Itt szándékosan nem az Unreal Engine3-as játékokat említettem, mert azok valószínüleg csak jövőre érkeznek.
Ui.: A HDR-nél nem a scriptelt megoldásokra gondoltam(NS Most Wanted, Bet On Soldier, Rainbow Six Lockdown)! -
fLeSs
nagyúr
válasz
SystemRoot #133 üzenetére
más számok szerepelnek az alkatrészeken...
-
Bizony.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy csak az álló dobozos, vivo-s, dual DVI-s gto2 kártyák a ''garantáltan'' 1.6ns r480 16 pipás tuningbajnok kártyák. Bár ezt a gyártó sehol sem ''garantálja''...
A többi gto2 leginkább elég nagy lutri!
Igaz ezt a Sapphire nem is titkolja, csak éppen elrejti a szövegben: [link]
Tehát csak nyitott szemmel Tisztelt fórumtársak, nehogy beleszaladjunk egy figyelmetlenségbe és emiatt legyen keserű a szánk íze...
Én jól jártam a kártyával mert ezt a verziót kaptam. Remélem más is annyira elégedett vele, mint én. -
Sabre
őstag
a gto topicba kibukott hogy miért hözöng annyi embe hogy az övé nem piros, nincs tápcsati stb stb stb nem aktiválhato a pipa, vagy igen de miért nincs....
sztem baromira nem nézte meg mindenki a tesztben lévő kártya dobozát amin ez áll...
sapphire x800gto2 vivo limited edition, álló dobozos! mert ezek 1.6ns r480 16 pipás tuningbajnok kareszek szinte egytől egyig, ami a tesztben is volt -
Dracula
őstag
Ehhez: ''teljesen átlagos eredmény az 500/600 MHz, ami már az elméleti számokat tekintve is a GeForce 6800 Ultra szintje (54 000 forintért!). ''
Már bocs, de a Geforce 6800 Ultra szintje úgy tudom 400/550 és nem az említett adat...
Igaz, úgy is érhető, hogy kb. az a szint, de a 6800GS magasabb.
Üdv!
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
SystemRoot #96 üzenetére
Az ATI kicsit kavarpolitikát folytat X800 szinten. Van egyfajta NYÁK-juk és 2-3 fajta GPU-juk PCIe-en (R480 és R423 0,13 low-k; R430 0,11 ), és azt adják el vagy 5-6-féle néven a VGA gyártóknak, akik aztán tovább trükköznek saját nevekkel coolerekkel akármivel.
Memóriából az a helyzet, hogy a gyártóknak van egy (vagy több) nagy teljesítményű gépük, ami ontja kifelé a RAM-okat. Ezekből kikapnak párat tesztre, és ha megfelelnek, azokból lesz az 1,6-os chip, a többi megy 2,0 ns-ra. Ahogyan fejlődik a gyártás, finomítanak a nagy chipgyártó gépen, úgy javul azoknak a chipeknek az aránya, amik az 1,6 ns-os feltételeket is teljesítik, így egyre több 2,0 ns-ra címkézett chip tud jól futni. Hasonló volt a helyzet a legutolsó 5 ns-os sima DDR memókkal is. Azoknak a többsége 260 MHz környékén is vígan megy, pedig annyit a 4 ns-osoknak illene csak tudniuk. Ugyanez van a CPU-knál is: egy gépen készül a 2,6-os és a 3,8-as P4. -
Achill3uS
nagyúr
válasz
Tvictorius #112 üzenetére
Sokkal lassab lesz ám a 2.0 ns rammal
-
rup1u5
nagyúr
kár, hogy a GT-t nem húztátok.
-
Sanya
nagyúr
Gratulálok a cikkhez, értelmes, jól összerakott, és tényleg megérik az árukat ezek a kártyák.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Tvictorius #112 üzenetére
Ez a cikk a GTO2-ről szól, nem a sima GTO-ról. A problémáddal sztem rudit keresd, mert azt a tesztet ő kreálta.
-
Sabre
őstag
egy 16 pipás gyakorlatilg x850xt-vé avanzsált gto2 nem olyan rossz.... 6800gs is jó féle, kár hogy csak kicsit tuningolták őket.... persze olyan szempontból érthető hogy mind mindegyik darabot másképp lehet, de a jobb gto2k meg a jobb gs-ek, tuning szempontból, messze messze best buy karik. de még alapon is. én gto2-t vettem gs helyett, és xtpe+ gyakorlatilag, megérte az árát
-
Gaboman
nagyúr
Ha te még a Quake3-nál tartasz?
6-éves progi,annál már 100xkomolyabb játékok láttak napvilágot!
Itt már azoknál a progiknál kell mérni a sebességet,és az összehasonlítást!
Ez olyan amikor 9800Pro egy szinten teljesitett egy progi alatt az X850XT-vel,pedig azért nem kell bemutatni a két kártya közti külömbséget! -
bolondember
MODERÁTOR
válasz
Tvictorius #112 üzenetére
Ami még a GPU-nál is nagyobb meglepetést okozott, az a sima X800 GTO memóriája. Azt tudtuk, hogy a Fireblade-en 1,6 ns-os modulokra számíthatunk, de nem vártuk, hogy az alapkivitelen is ilyenekkel találkozunk. [link]
tehát nem várta rudi, azaz nem tuti, h az van rajta - legalábbis nekem az jön le belőle... -
Tvictorius
csendes tag
Fless: Ne haragduj már, lehet, hogy nem is Te vagy a címzett, de picit érdekes a hozzáállás. Én a phv zafír trió teszt hatására vettem tegnap egy X800 GTO-t, mert korrektnek és szavahihetőnek tűntek eddig a phves tesztek. Ezt most is így gondolom, csupán egy nagyon apró mondat hiányzik a tesztből (amit sajnos a hozzászólásaidból is kiérzek hozzállás szintjén) ez a mondat valahogy így kéne, hogy hangozzon: Bár a mi referenciakártyánk R480-as GPU-val s meglepetésünkre 1.6 ns-os ramokkal érkezett, felhívjuk a vásárlók figyelmét, hogy ez a párosítás nem garantált, s mindenki tájékozódjon a vásárlása előtt.
Ha ez benne lett volna, akkor lehet, hogy tegnap én sem veszem meg a karit 2.0-s ramokkal. Félre ne értsd, nem azt mondom, hogy Ti tehettek arról, hogy végülis bevásároltam, de a felelősség egy hardverteszt esetén mindenképp fennáll! -
fLeSs
nagyúr
válasz
bolondember #107 üzenetére
az enyémen rev 3 van.
-
pinnacle
nagyúr
Valaki tudja,hogy melyik játék használja ki a TRUFORM és a Force Z Buffer bekapcsolását?Igazából jó lenne egy leírás az ATI Tray Tools beállításairól.
Van belőle bőven:[link] -
bolondember
MODERÁTOR
válasz
StevieWonder #105 üzenetére
de csak a Rev.2!
-
fLeSs
nagyúr
válasz
StevieWonder #105 üzenetére
fel.
-
StevieWonder
tag
Esetleg az tudja valaki hogy erre a 6800GS-re felmegy-e a Silencer 5?
-
fanti
addikt
Hát, tisztelt PH!
Ez egy remek teszt! Ez tényleg sokat segít egy vásárlás esetén és igazából rámutat a lényegre!
És sluszpoénnak ott az SLI vs. GTX!
Kedves PH!
Gratula! -
Scream007
őstag
válasz
Alvin_ti4200 #91 üzenetére
jobban megnézve mintha matabbak lennének a színek de lehet csak én látom így megint, az árnyékot én nem vettem észre
300nál hogy lássak meg egy falevélárnyékot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mégis marad a Windows 10 ingyenes frissítése
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Villanyszerelés
- Le Mans Ultimate
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xbox Series X|S
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Java programozás
- További aktív témák...
- PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 6800 XT 16GB Garanciával!
- Asus DUAL-RTX5070-O12G nVidia 5070 12GB GDDR7 OC videokártya bontatlan dobozában eladó!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó
- Gigabyte GeForce RTX 2060 6GB Garanciával!
- Gigabyte Geforce GTX 1070 G1 Gaming 8GB Garanciával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 4570 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB ZALMAN Z1 Plus A-DATA 750W
- DELL WD19S dokkoló + 130W töltő
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3067
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest