Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz tdd587 #64 üzenetére

    nem feltétlenül van igazad. 24/96os vinyl ripet hallottam már párat és egy sercenés nem volt a lemezeken (nem audiofil az itthoni cucc, de azért nekem megfelel). szóval át lehet vinni úgy a hangokat, hogy ne legyen ott oda nem illő zörej.

    más kérdés, hogy pl a metallica koraiak -ride the lightning- közül még az ultrajapánremastered kávéfőzőeditionok is katasztrófálisan szóltak (az énekes a hall végében lévő fürdőben énekel egy kád vízből, a dobos a koncertterem elején dobol, a gitár meg valahol a teremben elhagyta az erősítését). gyenge masterből ritkán lesz tesztlemez.

    meg nagyon sok múlik a masteren. a 10 évnél idősebbek közül ritka az olyan, ami tényleg nagyon jól szólt (mert pl eszméletlenül drág volt a stúdióidő), ld Jacko Badje.

  • CYBERIA

    őstag

    válasz tdd587 #64 üzenetére

    Az csúnya dolog. Kb. az jut róla eszembe, amikor egy bemutatón olyan szinten voltak beállítva a zsír új, igen drága kijelzők, hogy a szaturáció maximumon volt. Szinte nézhetetlen volt, de a laikusoknak nyilván tetszik.
    Minden esetre hallottam olyan konfigurációt, ahol nem lehetett hallani pattogást, erre megesküszöm :K

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz tdd587 #58 üzenetére

    a FLAC 10szer annyi helyet foglal (most ez így le van egyszerűsítve, de fogjuk rá). tehát egy nagyságrenddel nagyobb forgalommal és tárolási kapacitással kell számolni (növeli a fenntartási költségeket). ez vagy a hasznot csökkenti, vagy az árat drágítja. mondjuk otthon is tárolni kell valamin, de egy normál toronyba 5 vinyó minimum befér, annyi meg elég nagyfogyasztóknak is.

    mp3lejátszóhoz meglehet konvertálni kell, aztán vérpistike a csilivili hátépécéjével/nettopjával meg lehet kikészül, hogy ez időbe tellik, és nem is kevésbe.

    esetleg ha konvertálgatni kell, akkor ott a wv, én azt losslessre jobban szeretem. csak megnyom az ember egy gombot, aztán hallgathatja is az egész lemezt.

    LPkkel nekem az a baj, hogy sajnos foglalkoznom kell. egy csomó elektronikus kiadó (bpitch, cocoon, kanzleramt, kompakt, de még relative nagyobbak mint a mute is) rendelkezik EP/LP only kiadványokkal, csak a mi örömünkre. ami nem is lenne baj, ha pár kedvencem éppen nem bakelit only lenne. mondjuk a koszos indusztriál darabokhoz szvsz hozzátartozik a lemezropogás, de ez ilyen perverzió részemről :B :D

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz tdd587 #48 üzenetére

    tudom kb mi (nem) jött ki:). bluest, jazzt mértékkel szeretem, komolyzenét szintén (súlyosbításként 10+év koncertbérletes múlt, tehát van fogalmam róla hogyan is kéne szólnia), alternatív mértékkel érdekel, inkább az elektronikusok (amiknél meg pár éve sikerült elérni masterelésben a cd minőséget, szal van hova fejlődni:) ). viszont: az általad említetteken kívül -a Black klasszikus- volt még egy DM diszkog (ugyan csak PCM@1536on, de eszméletlenül szólt a CDkhez képest is), egy Jarre - Oxygene 1-8, Mike Oldfield pár lemeze, meg NIN 24/96 is létezik... és hatványozottan jön be a master szerepe, avagy egy DVDA/SACDtől már elvárja az ember, hogy rendesen szóljon.

    LP problémakörhöz: van bejáratási ciklus, hajlamos elkopni (vagy méregdrága lézeres tű, dehát az meg már nem analóg!), néha nehéz (pár esetben 2kg, ez mondjuk nagy gyűjteménynél probléma lehet), sok helyet foglal (ugyanez, én helyhiány miatt függesztettem fel a dvdgyűjteményemet olyan 350 origi kiadványnál), törékeny (logisztikai rémálom), a kosz pedig különösen problémássá teszi a dolgokat. szal lehet jobban szól, de azért végiggondolva még a hangminőségmániásoknak is lehet, hogy túlzott macera. arról nem is beszélve, hogy pontosan mi is kéne a különbség kihallásához.

  • bubuka71

    aktív tag

    válasz tdd587 #54 üzenetére

    Esetleg még jó az audio cd. Régen voltak olyan szalagos magnók hogy még most se piskóták . 10hz-től 26 khz-ig frekiátvitelt nem lehet überelni.

  • CYBERIA

    őstag

    válasz tdd587 #54 üzenetére

    Én hallottam már olyan hanglemezt, ami nem pattog, minőségben tényleg nagyon jó. Mondjuk egy high-end show-n égő, hogy nincs rendesen beállítva!

    A magnókazetta már más kérdés, a legjobb minőségű felvételeknél is kihallható némi anomália. Viszont nem tudom hallottál-e nagysebességű szalagot? Na az már hallgatható. Mondjuk illik is annak lennie, stúdiókban (38 cm/s) használták annak idején.

  • ddekany

    nagyúr

    válasz tdd587 #38 üzenetére

    Hogy nem mennek Audio CD fölé, sőt 160-192 kbps-es MP3 fölé sem nagyon akarnak, nem meglepő: ha neked ez tényleg számít, akkor te messze túl jól hallasz, és egy nagyon pici piac része vagy. (Tapasztalatom szerint még én is igényesnek számítok, holott "süket" vagyok... normálisabb MP3-at meg nem különböztetem a "veszteség nélküli" forrástól. A legtöbb kommersz cucc viszont olyan, hogy még nekem is rossz... pl. zseb MP3 lejátszók és a fülhallgató hozzájuk... katasztrófa. Szokványos PC-s hangszórótól is hajam égnek áll, tulaj meg nem érti mi a baj vele. Na most akkor... 16 bit VS 24 bit? 44 vs 48 KHz? Áááh...) Ami vicces inkább épp az, hogy filmvilágban úgy csinálnak, mintha lenne rá valós tömeges igény, hogy valami 24 bites meg 48 KHz-s legyen... mert OK, van ez emberiségnek egy kis hányada, aki hallja, de nyilván nem őket akartál megcélozni, hanem a tömegeket amolyan "minél nagyobbak a számok, annál nagyobb lesz a farkad" kék LED-es parasztvakításként.

Új hozzászólás Aktív témák