Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Niquis

    aktív tag

    Régen volt már az amikor én rajongtam a repülésért, de van még amire emlékszem. És nagyon régen, 1995-1996-ban már napirenden lehetett volna a típusváltás, ha nem vétózzák meg az utolsó percben. No nekem pont ekkorra esett a rajongás csúcspontja:) Utána rájöttem, hogy ezekre a cuccokra max a nyálam csorgathatom, és még azt is csak a fotójukra:), szal ez így nem volt már érdekes többé.
    Most jön a lényeg: akkoriban volt egy igen hosszú összehasonlító ''megateszt'' :DD a Top Gun-ban, ami az akkori idők legszínvonalasabb hazai ilyen témájú újságja volt. Nagyon részletesen kivesézték mind3 típust(akkor még F18-ról nem volt szó). És megállapították, hogy tulajdonképpen a Gripen nem a legjobb, hanem a legrosszabb választás lenne. Miért is? Elsősorban a sárkány, és a ''hipermodern'' elektronika hibái miatt. Tény, hogy ezen gyermekbetegségek jó részét kinőtte az azóta elmúlt 8 évben, de a katonai repülés terén nem véletlenül konzervatívak. Nem cserélik le az egyik elektronikai ''dobozukat'' azért, mert 3 fps-sel többet megy rajta a tank-detektor:). De, gondoljátok, hogy az amerikai ajánlattal a 70-es évek elektronikáját kaptuk volna az F-16-osokban? Ez a típus folyamatos korszerűsítések révén van ott a toppon. Mondom, nem upgradelik ész nélkül, de lényegében tudja azt, amit a gripen és ami nekünk kell. Ezzel a svéd gép modern elektronikájára hivatkozók eléggé elvesztették a fő érvüket szerintem.

    "És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."

  • Niquis

    aktív tag

    válasz Den #17 üzenetére

    Gondolod hogy ámerikai testvéreink kiszúrták vóna a szemünket régiszar elektronikájú F16-tal? Igaz, ha jól tudom nem a C variánsot kaptuk volna, hanem az A/B modernizáltjait. Szerintem nem jártunk volna rosszul vele. Abban tényleg igazad van, hogy nem légifordulózással és ''megdöglesz, kutya'' kiáltásokkal intézik el ma már egymást. Valószínűleg elég masszív elektronikai ápgrédre kényszerültünk volna...bár nemtom. Ha jobban belegondolok, nincs is igazi érvem ellened, mert nem is tudom, mennyit fejlődött a svéd gép az elmúlt 8 évben.

    "És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."

  • Niquis

    aktív tag

    válasz Atrox #21 üzenetére

    Aerodinamikailag instabilra akarták, csak túl jól sikerült?:) Hát akkor nem véletlenül írták azokat a nem túl kedves dolgokat a top gúnárban.

    "És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."

Új hozzászólás Aktív témák