Új hozzászólás Aktív témák
-
Részemről jó a jelenlegi állás, ha nem b*sztattok sokat hülyeségekkel, akkor maradnék vb.

-
Ventur@
senior tag
Szép a krúz mit ne mondjak
. Megdundiznám
.VB tagokra a szavazaton:
N€T0X|N (a csalós bambuszrügy
)
Ted-Mosby (lodzsitekes biztosúr
)
dzsavermadar (a szomszédvektráscsávó és Klán vezír
)Mint látható nekem tökéletesen megfelel az eddigi felállás. Minden tiszteletem a tiétek az eddigiekért és persze a továbbiakért is, ha vállaljátok
. -
Ted-Mosby
senior tag
válasz
N€T0X|N
#2597
üzenetére
Itt a 18 versenyző, lehet javasolni 3 főt VB-nek, vagy akár önkéntesen jelentkezni
adyz
Baluuuka
dzsavermadár
feri1014
G.---
Julezko
KaraDani
m4dm3n
Mityu76
M-Motorsport
N€UR0T0X1N
Smisa
Syrius
Ted-Mosby
YakQzA
Zodo
zsomboor
00roli00persze akit ajánlotok, nem is biztos, hogy elvállalja, de egy próbát megér
-
válasz
Ted-Mosby
#2596
üzenetére
Írjunk ki szavazást, hogy ki az a 3 fő, akit bíróként szeretnének látni, és meg van oldva a személyi kérdés...

Pl ide a közösbe:
"Javaslom x-et, y-t és z-t versenybírónak".
Utána összeszámoljuk, hogy kire hány szavazat jött, és már meg is van a Versenybíróság személyzete.
-
Ezzel jó lesz, ha mindenki tisztába kerül, úgy érzem:
Az első legyen az, hogy egymással megbeszélik az emberek a pályán történt eseteket (privátban mondjuk, vagy verseny után), mert ha a VB elé viszik az ügyet, onnantól nem érdekel, ha mégis meg akarják beszélni, mert a VB fog dönteni és sluszpassz. Ilyesmit nem írhatunk szabályzatba, ezt vagy felfogja az ember vagy nem. A valóságban is így van. Vagy megbeszéli a szomszéddal a nézeteltérést, vagy feljelenti. Feljelentést visszavonni pedig nem nagyon lehet, hogy jó hát akkor mégse.
A bíróság nem tanácsokat adni van, hanem ítélni. Ha már munkára fognak, akkor nem fognak csak úgy kihátrálni, hogy jaj mégse, de azért köszi a melót. Ha meg nem látják be, az nem érdekel, akkor így jártak.
Másrészt.
A szerzett előnyt mindig a VB feladata eldönteni. Meglehet emiatt valakinek problémája lesz, de az senkit se érdekel. A VB dönt. Megfellebbezhető, de a második döntést el kell fogadni. Nem jelented ki, hogy hülyeség, nem puffogsz hangosan a fórumban, és pláne nem sértegetsz, vagy rágalmazol. Ennyi. -
zodo
nagyúr
válasz
dzsavermadar
#2591
üzenetére
Csak érdekességképp írtam, ne regisztráljatok emiatt.

Már most nyertem.
-
-
KaraDani
addikt
-
zodo
nagyúr
Azért ma már jól fogok aludni, bekerült a konfigom a mai Ph-s cikkbe.

-
-
-
Ted-Mosby
senior tag
lehet, hogy autót kellene váltanom 1:38,893

-
Dzsaver igyekezett szem előtt tartani a szabályzatot, csak átesett a ló túloldalára - ahogy mindannyian egy kicsit. Azért is léptünk át egy "másik" rendszerbe, mert - belátom én is - túl sok volt a szabály, meg az azzal járó büntetések hada (persze a szabálytalankodók ezután is ugyanúgy kemény büntit is kaphatnak). Ez a VB oldaláról nagyon kellemes, mert csak le kell pörgetni az eseményeket, és ahol valami a szabállyal ütközik, már pöccinteni is rá az ajánlott büntit, aztán kihirdetni és go next. Ez alapján soha nem lenne támadható a döntés, illetve igazi agymunkát se jelentenének a kérdéses esetek.
Csak kiderült, hogy ez nem jó, nem minden fekete-fehér, pl. a te eseted akárhogy is nézzük durva, de végül tényleg nem származott belőle senkinek kára, kizárólag neked, így igazán felesleges lenne bármit is büntetni rajta. Ezt szerintem Dzsaver is belátja.
Mint ahogy azt is, hogy a Fair Play játékosokat kevésbé, vagy egyáltalán nem kell büntetni (ez megintcsak helyzetfüggő), mint azokat, akik mindent leszarva törnek előre másokon keresztül, kilökéssel, leszorítással stb.
Azért van a VB, hogy a kérdéses eseteket eldöntsük. Mindig lesz olyan, amit még nem láttunk, nem készülhetünk fel egy szabályzattal mindenre (illetve talán iszonyatos munkával lehetne, de annyit nem ér az egész, meg akkor a szabályzat 300 oldalas lenne), néha mérlegelni kell majd, és a megfelelő büntetést kiszabni, ha van miért. -
KaraDani
addikt
válasz
dzsavermadar
#2571
üzenetére
Elnézést kérek a gúnyolódásért, nem ez volt a megfelelő módja a sértődésem levezetésének. Elmondom (a békülés jegyében szeretném ezt tenni), hogy mért ment bennem fel a pumpa.
Vitatkoztunk úgy gondolom értelmesen észérvekkel egy pontig, majd te bedobtad burkoltan, hogy a nézeteltérés oka az erkölcsi különbség, azaz nekem sokkal alacsonyabban van a mérce, mint neked. Úgy gondolom, hogy egy vita közben ez a fajta személyeskedés sértő, és teljesen indokolatlan, nem ismerjük egymást olyan jól, hogy ezt megtehesd.
A másik ez már nem a személyes része a dolognak, hanem a nézeteltérés inkább: Úgy érzem, te a bűnösség vélelméből indulsz ki, azaz ha valaki vágott, szélesített annak utólag bizonyítani kell, hogy kompenzált, vagy azért nem tért vissza a pályára, mert balesetveszélyesnek ítélte, mint Feri. És mivel ezt nem tudjuk megtenni, mert azt mondod rá, hogy a gázelvétel, a nem visszatérés bármi miatt történhetett, így alapból el vagyunk ítélve. Ez így nem jó, abszolút morál romboló versenyzői szemmel.
Ennek fordítva kellene történnie (ártatlanság vélelme), ilyen esetekben mi elmondjuk a véleményünket, hogy mért történt így, adott esetben, hogyan kompenzáltunk, mért nem tértünk vissza a pályára, majd a VB az indokokat meghallgatva megnézi az esetet, és ha úgy látja, hogy bizonyíthatóan nem úgy történt ahogy mi állítjuk, vagy a kompenzáció nem volt elegendő, láthatóan előnyt szerzett vele, akkor kiszabja a büntetést.
Úgy gondolom itt senki nem fog hazudozni, hogy mit miért csinált, így ennek működnie kellene, csalások nélkül.Természetes dolog, hogy csomó mindenben nem ért mindenki egyet, van aki hallgat, van aki leírja a véleményét (én). Bármilyen szabályzat szerint fogunk tudni versenyezni, hiszen mindenkire ugyanúgy érvényesek a szabályok, de attól még a vitával igyekezhetünk a legjobbat kialakítani. Ez nem a VB ellen szól, részemről semmi esetre sem. Többször leírtam, hogy komoly munkát végeztek, sok plusz feladatotok van hozzánk képest, és plusz felelősségetek.
Szóval a gúnyolódásért még egyszer elnézést, tényleg elszakadt a cérna! -
Syrius XIX
addikt
válasz
dzsavermadar
#2571
üzenetére
Azt hiszem, valahol olvastam (itt, vagy a szabályzatban?), hogy a VB döntése vizsgálat esetén megkérdőjelezhetetlen és végleges (vagy megfellebbezhetetlen? 11111111), azt mindenkinek el kell fogadni!

Tulajdonképpen akkor most mi is a probléma?
A VB kivizsgált, döntött és pont!A munkátokat pedig köszönjük és nagyra értékeljük (még ha néha ez nem is látszik), hiszen nélkületek ez nem jöhetett volna létre.
Csak úgy mondom: Aki azt hiszi, hogy a VB-nek könnyű dolga van (bármiről is legyen szó), az próbálja ki mielőtt be-(vagy le-)szólja őket!
Talán ha rájön, mennyi időt, energiát, odafigyelést és türelmet igényel, akkor kicsit jobban respektálná (és más szemmel nézné) a VB munkáját!Részemről a very big THX a VB-nek!

Kitartás srácok és csak így tovább!

-
Ez a mondat az első tapasztalatok egyike után került be, amikor valaki ment mindenhol, csak a pályán nem nagyon, de közben ott voltak a többiek is. Ahogy Zodo mondta, a hangsúly a "másokat veszélyeztetőn" van. Másrészt nem tudom mennyire figyeltél, de ha nem jelent senki szabálytalanságot, a kutya se fog azzal törődni, hogy mi történt.
-
Szelep
senior tag
válasz
dzsavermadar
#2571
üzenetére
"A kicsúszott, padlógázzal továbbhaladó, másokat veszélyeztető játékos jelentős büntetésben részesülhet."
Ugye ezt nem fogjátok alkalmazni az én zolderi esetemhez hasonló kicsúszásra?

-
dzsavermadar
senior tag
Én azt hittem, hogy a van értelme a VB mindhárom tagjának hosszú órákat azzal tölteni,
hogy az itt lévő 18 fő minél rendezettebb, egyértelműbb szabályok, jogok, és lehetőségek között versenyezzen. Néha még egymással is összeakaszkodtunk értetek.
Tévedtem. Nem volt érdemes.
Nem várta egyikőnk sem, hogy a munkánkat elismerje bárki is. Nem vártunk érte semmit, hiszen mi önzetlenül vállaltuk.
De azt nem vártam volna és talán a másik két VB tag sem, hogy a munkánk, a törekvésünk
ilyen fogadtatásra lel.
Köszönöm mindenkinek, a sok építő jellegű hozzászólást, a segítséget a munkánkhoz.
Továbbá köszönöm a különböző vádakat, amelyekkel minket illettetek némely eset után. Köszönöm, hogy azt hiszitek, hogy mi mindezt azért csináljuk, hogy jól megszívassunk mindenkit.
Köszönöm a gúnyos beszólásokat, és végül köszönöm, ebből többet nem kérek.
Amit vállaltam természetesen a továbbiakban is teljes odaadásommal elvégzem,de csak a vállalt szintig.
Nekem eddig is megfelelt minden variáció, ezután is meg fog felelni.
Vannak itt még rajtam kívül is 17-en, akik a szívükön viselik a dolgot, tehát gond nem lesz.

Neuro #2551
Tegyél próbára, csak annyit kérek. Tévedhettem is.
Te jól tudod, hogy miért küzdöttünk, mi vezérelt minket itt, hosszú napokon át.
Kérdezz! Ami szerinted benne volt az előzőben, és az enyémben nincs benn egyértelműen.
Akár itt nyilvánosan, akár priviben. Ezt még megteszem, hátha jobb lesz valami. -
Ted-Mosby
senior tag
-
De az a komoly büntetés külön le van írva az ajánlásoknál, miszerint boxból startolás.

Persze a VB eltekinthet ettől, de ratjbaleset esetén nem sok esélyt látok rá.Mivel elég sokminden változott, meg most kevésbé sürgetett az idő (mondjuk a 48 óra lejárt, szóval igazad van), ez elmaradt egyelőre.

-
zodo
nagyúr
Köszi.
Neuro
Ott van, ott van: "s komoly büntetésre számíthat."
Jó nekem a box is, legalább azt is gyakorlom.

Csak gondoltam előbb vagy utóbb ki lesz hirdetve valami konkrét.
Ezek szerint utóbb lesz.Nem tudom mi van a netemmel vagy a routeremmel, de mostanság sűrűn bontja a kapcsolatot. Eddig úgy véltem a barátné gépe miatt, de most sem megy és 1 órán belül kétszer kellett kilépnem a szeróról.
Megy az utorrent és az lenne a baj? 40/20-as net, de csak 10/5 van engedélyezve a kliensbe.
Van valakinek valami ötlete hol kezdjem a hiba keresését.
Privibe jöhetne, mert nem szeretném offolni a topkot emiatt. -
adyz.
aktív tag
Nem fogok ilyen sok hozzászólást végigolvasni, sorry.
Történt valami érdemi változás a szabályzatban?
Zodo: Párszor már régebben leírtuk, bármilyen modot hozzátehetsz, csak netes játéknál a phmod legyen kiválasztva, ennyi.

-
Szelep
senior tag
válasz
KaraDani
#2559
üzenetére
Fenébe, lehet akkor görcsölt a kezem?
És ezért nem tudtam visszamenni a pályára? ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Zodo: A fogalommal semmi gond nincs, csak én egy kicsit álszentnek érzem, hogy valaki a fairplay-t hangoztatja, miközben olyan hülye büntetéssel példálózik, mint amit én kaptam nem épp jogosan.
Pedig nem akartam ez miatt kiakadni, de csak kell ahogy elnézem.

-
KaraDani
addikt
"Ezért nem mentem vissza a pályára, hanem bevértam őket, de ezek szerint nem nézed jó szemmel azt, hogy fair próbáltam lenni."
Ezt nem lehet feketén-fehéren bizonyítani, akár tüsszenthettél is és azért nem tudtál visszamenni, ugyanúgy, ahogy én tüsszentés miatt nem tudok kigyorsítani
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Szelep
senior tag
válasz
dzsavermadar
#2542
üzenetére
Eddig nem kommentáltam ezt a büntetést, de azt hiszem itt az ideje.

Remélem még 1 ilyen mértékű hülyeséget nem fogtok megcsinálni a büntetések kiosztásánál.
Linkeljen már bárki olyan esetet, ahol azért bünetttek meg valakit mert kicsúszott és a KAVICSÁGYBAN igen KAVICSÁGYBAN nem ASZFALTOZOTT bukótérben szivatta magát 16 mp-n keresztül. Köszönöm.
De akkor elemezzük egy kicsit a történteket. a köröm 16. másodpercében hagyom el a pályát. A 20. másodpercig imádkozom, hogy nehogy palánknak csapódjak. 20. másodpercnél a térképen is látszott, hogy a mögöttem jövő 3-mas boly nagyon közel van, ha a legrövidebb úton visszamegyek valószínűleg kisebb, nagyobb mértékben elrontom a versenyüket. Ezért nem mentem vissza a pályára, hanem bevértam őket, de ezek szerint nem nézed jó szemmel azt, hogy fair próbáltam lenni. Szóval a te mércéd valahol a szabályzatnál megakadt.
El tudom képzelni, hogy született ez a döntés...Feri a pálya mellett halad, szabályzat szerint büntetni kell, jó büntessük meg. Még szerencse, hogy átgondoltátok az esetet. Remélem hasonlóan jó döntések fognak születni a jövőben is.

A szélesítésért meg javaslom, hogy másodpercenként kapjon a büntetett a végeredményhez képest pozíció büntetést.
Szóval dzsavermadar szerintem itt hagyd abba a fairplay hangoztatását.
-
G.---
csendes tag
válasz
Syrius XIX
#2550
üzenetére
+1

-
KaraDani
addikt
Na nálam úgy néz ki befigyel valami hardver probléma
Ma konkrétan bármilyen pályán 4-5mp vel lassabb vagyok magamnál, és úgy érzem a gázadás környékén lehet probléma, lehet ugyanolyan gondom van mint Syriusnak nemtom, szétkapom a pedált asszem. -
zodo
nagyúr
Ted-Mosby
Még mindig aktuális a kérdésem.
Ha másik módot telepítek a PHMód-ra, ugye abból nem lehet gond? -
válasz
dzsavermadar
#2549
üzenetére
Sikerült kivenni pár dolgot, amik se hosszúak nem voltak, se félremagyarázhatóak, cserébe egyértelműen leírtak pár dolgot, ami kérdéseket vetne fel. Szóval a minden benne van, szerintem pont nem állja meg a helyét. De felőlem maradhat, csak a kérdéseket majd Te válaszolod meg ezekkel kapcsolatban.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N
#2548
üzenetére
Vettem a fáradtságot, és átdolgoztam a jelenlegi szabályzatot.
Innen letölthető Word formátumban. Szabályzat átdolgozás
A szerkesztésbeli/külalaki, és egyéb hibákért elnézést kérek, ez még egy nyers változat.
Sok helyen töröltem belőle, módosítottam. Viszont arra törekedtem, hogy minden benne legyen, ami az eddigiben benn volt.
Ez sikerült is. Ez ügyben minden kérdésre merem vállalni a választ.
Természetesen hibázhattam is benne.
Nézzétek át, esetleg a honlapra is felkerülhet ideiglenesen, a másik mellé, hogy mások is egyszerűbben meg tudják nézni. Arról nem is beszélve, hogy ez a hsz, hamarosan sokkal hátrébb kerül a sorban, és lesz aki nem is veszi észre.
Nekem is elegem van már belőle, elég sok időt,energiát emészt fel, ezért szeretném mihamarabb lezárni a kérdést.Nagy munkád volt benne, ezt elismerem, és nem kritizálni akarok, hiszen minden egyes módosítási javaslatomat indokoltam is. Azt meg, hogy miért ilyen későn variálok, szintén indokoltam már. De jobb későn, mint soha.Ezennel én is befejeztem a módosítási javaslataimat. Hiszen itt van mind.

-
válasz
N€T0X|N
#2547
üzenetére
A továbbiakban pedig én nem foglalkozok a szabályzattal, mint szerkesztő. Ha valaki módosítást kér/módosítani akarja, tegye meg, elvégre nincsen diktatúra, van rá lehetőség. A változtatásokhoz én is hozzá fogok szólni, de ezen felül innentől nem vagyok hajlandó ebbe energiát fektetni, mert már elegem van belőle.
-
válasz
dzsavermadar
#2545
üzenetére
Szerintem fele ekkora terjedelemben, és sokkal egyértelműbben le lehet írni
Írhatsz másikat (bár talán nem három-négy hét után kellene azzal előjönni, hogy nem jó az egész). Okosnak könnyű úgy lenni, hogy már van mit kritizálni.

lesznek olyan helyzetek amire nem készültünk fel
Ted, ez egyértelmű és azért van a VB, hogy kitalálja ilyenkor mi van. Akár van szabályzat, akár nincs, a VB dolga dönteni a kérdéses helyzetekben.
-
Ted-Mosby
senior tag
Tisztelt VB tagok !
Feleslegesen ne pörögjetek
a szabályzat le van fektetve és eléggé alapos és egyértelmű.SZABÁLYOSAN KELL VERSENYEZNI ÉS AKKOR NEKÜNK SEM KELL BÜNTETNI !!!
Nem bonyolult az egész csak annyi, hogy mindenki a pályán közlekedjen lehetőleg és azért ne lökjön ki senkit, hogy előrébb jusson.
Ha valaki nem jól viselkedik, azt a elszenvedő fél úgy is jelezni fogja nekünk és akkor lehet elemezni.
Előre felesleges ennyire belemenni a dolgokba, majd meglátjuk egy-két futam után, lesznek olyan helyzetek amire nem készültünk fel és nem is gondoltuk, hogy előfordulhatnak.Mind a 18-an a versenyzésre akarunk koncentrálni, nem arra, hogy ha ezt most megteszem milyen szabályt szegek meg.
Élvezzétek a versenyeket és harcoljatok a jobb pozíciókért !!
-
dzsavermadar
senior tag
-
Ventur@
senior tag
Srácok, srácok, srácok!
Szóval én javaslom, hogy a bambuszok utolsó helyről induljanak minden futam alkalmával. Lodzsitekesek 5 rajthellyel hátrébb. A Dzsaver Klán, mivel túl sokan vannak, simán a boxból rajtoljanak. KaraDani túl jó ő csak tolatva menjen. Yak csak behúzott kézivel mehet. Mér? Csak, mert krúzos. Akiket kihagytam, szerintem el sem induljanak az időmérőn. Az Accord Racing Team-es csávó - az a m4dm3n vagy ki - na neki örök első rajthelyet biztosítani. Asszem ennyi lett volna
.Mint látható én az időmérő kérdést már korábban megoldottam, szóval ezt fogadjátok el. Nincs mese. Tudom nem vagyok VB tag meg se szervező, de el kell fogadni és mindenkinek jó lesz. Főleg nekem
.(#2530) Ted-Mosby: remekjó
. Nekem spec. megfelelő
. -
válasz
dzsavermadar
#2540
üzenetére
"Ezt is azért, hogy ahol lehet egy igennel, vagy nemmel válaszolni a feltett kérdésre, ne kelljen többsoros magyarázatot adni. "
Akkor írhatnánk egy 5x ekkora szabályzatot, ami szájbarágósan minden szarságot külön elmagyaráz, ahogy most tettem vagy 3 hsz-en keresztül. Nem tudom ki olvasá el...

Másrészt minek kell rugózni azon, hogy nem egyértelmű mennyire kell büntetni? A VB feladata eldönteni. És igenis a VB feladata az, hogy megmagyarázzon valamit, ha kell akkor 15 sorban. Ez csak egy támpont. Figyelembe veszed, vagy sem, az már rajtad áll. MINDIG lesznek olyan helyzetek, amire nem lehet felkészülni, tessék elfogadni.
A szabály pedig feketén-fehéren le van írva, tök egyértelműen, miszerint: tilos úgy lökdösődni, hogy ezzel valakit egyensúlyából kibillentesz, vagy sérülést okozol. Ennyi és pont.Erre az esetre nincs konkrét szabály. A szélesítés sem konkrétan erről szól.
És? Akkor majd úgy ítéljük meg, ahogy gondoljuk - HA jelenti valaki, hogy szerinte ezzel probléma van. Az szintén le van írva a szabályban, hogy igen, a pályán kell haladni, tehát a bíróság el tudja dönteni, hogy ilyenkor büntet-e valamennyire, vagy sem.
Egyébként ha állításod szerint ennyi értelmezési probléma van a szabályzattal, írhatsz másikat, bárki írhat, fogalmazhat másikat. Én nem vagyok ellene. Most már kezdem unni a szabályokat, én is játszani akarok, nem szarozni minimális apróságokon.
-
dzsavermadar
senior tag
És amit tegnap ígértem.
Zolder - Feri - 2.kör - 0:15 - 0:31-ig (16 mp) folyamatosan a pályával párhuzamosan haladt padlógázzal. Persze, hogy nem olyan gyorsan, mintha a betonon ment volna, de azért használtam a "versenytempó" kifejezést, mert hirtelen nem találtam jobbat, és azért is tettem idézőjelbe.
Itt egyébként is az elv a lényeg,- a pályán kívül nem versenyzünk - nem az, hogy lassabban tud menni ott.
15-16 mp-t viszont nem hiszem, hogy egy db szélesítésnek kellene vennünk.
De mennyinek? Ha nem határozzuk meg, akkor csak egynek számít. Vagy mi legyen?
Erre az esetre nincs konkrét szabály. A szélesítés sem konkrétan erről szól.
Ezért írtam a javaslatot.Ennyi. -
dzsavermadar
senior tag
válasz
dzsavermadar
#2540
üzenetére
Utóirat.
Nekem jó így ahogy van.
Csak a saját, későbbi munkánkat szeretném könnyíteni azzal, hogy nem kell féloldalas szabály magyarázatokat fűznünk egy döntésünkhöz, hanem egyszerűen hivatkozunk egy mondatra, és nem tud senki visszaválaszolni, hogy "én így gondoltam", "én így értelmeztem", "ez nem egyértelmű", "ez nincs pontosan így leírva".
Mert a jelenlegi megfogalmazás, lehet, hogy több helyen is, ezt bizony lehetővé teszi, és lehet, hogy igazat is kell majd adni neki.
Az nem döntő, hogy a VB másképp értelmezi.
Illetve döntő, csak nem biztos, hogy igazságos.

-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N
#2539
üzenetére
Kedves Neuró!
Én értem!
Ha ennek a szabályzatnak minden második szavát törölnéd, a megmaradó részből kivennéd a magánhangzókat, én akkor is érteném. Nem kell magyaráznod, mi, mit jelent.
De már magában ez a tény is, hogy úgy érzed meg kell magyaráznod,azt bizonyítja, hogy sántít a megfogalmazás.
Továbbá az a tény is, hogy többen, több helyen rákérdeztek a szabályzat különböző részeinek jelentésére. Sőt, tovább megyek, volt itt olyan is, nem is egy, hogy egyfajta magyarázattal meg lehetett kerülni bizonyos dolgokat.
Egy szabály akkor jó, ha egyértelmű és világos mindenki számára, és nem tartalmaz kibúvót.
Évtizedek óta élek a rendeletek, szabályzatok, beadványok, hivatalos levelek, kérelmek, pályázatok, árajánlatok, stb. világában, hidd el elég jól meg tudom egy mondatról állapítani, hogy jól, vagy helytelenül van megfogalmazva.
Talán emlékszel rá, hogy rögtön az első szabályzat megjelenése után, már szóltam neked, hogy kigyűjtöttem egy csomó "hibát", de nem lényeges annyira, mert csak formai. Aztán elsikkadt ez nálam valahogy, aztán meg elhanyagoltam. De most, hogy látom azt, hogy értelmezési problémákat hoz elő néhány embernél (és csak a hozzászólókat tudom számítani), így kénytelen voltam megemlíteni.
Ezt is azért, hogy ahol lehet egy igennel, vagy nemmel válaszolni a feltett kérdésre, ne kelljen többsoros magyarázatot adni. Ez az eset pont ilyen. Szerintem a rövidített verziót, meg sem próbáltad értelmezni, pedig abban több van (minden benne van) , mint a mostani, hosszabb verzióban, ami viszont "hiányos", ahhoz képest, amit szeretnénk, hogy jelentsen.
Gondold csak át, ha többen rákérdeznek valamire, hogy "mit is jelent pontosan?",akkor az úgy jó?
-
válasz
dzsavermadar
#2538
üzenetére
Az a mondat nem helytelen, csak nem érted. Nem mindegy, hogy ha meglöksz valakit (aki ettől lassul), akkor meg is előzöd, vagy nem előzöd meg, mert Fair Play játékos vagy, de a helyzetből adódóan viszont más meg közben elmegy mellettetek.
-
válasz
dzsavermadar
#2536
üzenetére
Minden lehetséges szabálytalansági variációt értelmetlennek tartok belevenni az ajánlások közé. Csak van bennünk annyi, hogy meg tudunk ítélni egy helyzetet... másrészt ha valaki ki is megy a pályáról, úgyse fogja senki se jelenteni (mert pl. Feri se jutott semmiféle előnyhöz, jelen állás szerint eszembe nem jutna jelenteni, a mögötte lévők is mind lehagyták, nemhogy még ő előzött volna így), azon kívül meg nem nézegetünk replayeket.
"De ha mindenáron még pontosabbá akarjuk tenni"
Megint csak szőrözés...
majd ítélünk és kész, ha jelent valaki. Nem kell rágörcsölni, lásd első mondatom. 
És különben is diktatúra van.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N
#2534
üzenetére
Hogy lehet-e így haladni a pályán kívül,azt talán Feri (nem biztos) bizonyította valamelyik próbafutamon, még büntetést is szabtunk ki rá. Holnap előkeresem.Ez alapján mondtam.
Ez felér 3 db szélesítéssel, ezért írtam az 5 mp-t.Azt meg fenntartom, hogy az a három szó oda fölösleges, mert tulajdonképpen a tényleges jelentéséhez elég annyi, hogy - ezzel helyezést veszít a vétlen fél - Ebben minden benne van.
Még az is, hogy akárhány hellyel hátrébb kerül. És az hogy kivel, vagy kikkel szemben, az jelen esetben teljesen mindegy, a helyezés vesztésen van a lényeg. Az meg ott van.
De ha mindenáron még pontosabbá akarjuk tenni, akkor ne csak azt írjuk, hogy a harmadik félhez képest,hanem azt is, hogy az elkövetőhöz képest is(ez pl nincs benne a mostani jelentésében), és minden további, őt megelőző versenyzőhöz képest.
De szerintem egyszerűbb törölni azt a három szót.
-
válasz
dzsavermadar
#2533
üzenetére
Amennyiben a helycsere úgy történik, hogy a védekező autója nem sérül, de a fenti események valamelyike megvalósul, úgy a támadó játékos büntetésre számíthat.
Erre módosítottam.
A 9./d ponthoz kell az a három szó mert az "előzés kilökéssel" fentebb van eggyel, az más kategória. Ez a pont arról szól, hogy ha meglököd a másikat, és ő ettől egyensúlyát vesztve lassul veled együtt, miközben valaki más meg elmegy mellettetek (vagy többen). Tehát harmadik félhez képest pozíciót veszít (az, hogy te is veszítesz helyet, senkit se érdekel, mert te voltál szabálytalan). Értem?
Szélesítés előnyszerzéssel: aszfaltos úton 3 darabonként 5mp időbüntetés az adott futamon, ha a játék nem büntette. Fűre kicsúszásért nem jár büntetés.
Pályán kívül haladni versenytempóban gyakorlatilag lehetetlen, akkora a tapadásvesztés, viszont a szélesítésbe benne van az, hogy aszfalton való szélesítésért, mivel ott nem lassulsz semmit, büntetés jár, tehát ez benne van.
-
dzsavermadar
senior tag
Javaslatom van a szabályzat módosítására az alábbi pontokon.
A 8./c. pontba be kellene venni, hogy a pályával párhuzamosan haladni "versenytempóban" 5 mp-nél hosszabb ideig tilos. /5 mp büntetést javasolok hozzá/
A 8./g. pontból, ki kellene venni ezt a szövegrészt:
"Amennyiben a helycsere úgy történik, hogy a védekező autója nem sérül, de a fenti események valamelyike megvalósul, úgy a támadó játékosnak kötelessége visszaadni a helyezést a védekezőnek.Amennyiben ez nem történik meg, büntetésre számíthat."Ne kötelezzünk senkit arra, hogy visszaadja a pozíciót, mert bizonyos esetekben nagy hátrányba is kerülhet. ezt nem tehetjük kötelezővé. Lehet, hogy a vétlen nem is igényli.
És ahogy hallom, a versenyeken sincs ilyen.
Majd ha óvást nyújt be az egyik fél, akkor foglalkozunk vele. Addig nem a mi dolgunk.A 9./d. pontból szintén törölni kellene ezt a részt:
"harmadik félhez képest."
Csak ezt a három szót, mert ez van összefüggésben a 8./g. ponttal

Ezek a módosítások semmit nem változtatnak a szabályzat egységességén.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
Ted-Mosby
#2528
üzenetére
Erről van szó, ezt támogatom továbbra is!!!

Dani #2523
Erre szokták azt mondani:
Mindenkinek máshova van állítva a mércéje.
Nálam ezek szerint jóval magasabbra, mint nálad.
De ez nem gond, mert úgyis mindenkinek saját magával kell elszámolnia ez ügyben."Annyira senki nem lesz fair"
Ezt meg így nem írhatod le másról, még akkor se, ha te így gondolod, mert nem tudhatod, hiszen a saját mércéd szerint ítélsz.
-
Ted-Mosby
senior tag
A futamok új lebonyolítási rendje:
Szabadedzés: 18:30
Időmérő: 18:55
Ellenőrzés: 19:25
Verseny: 19:45ezzel a beosztással minden belefér és nem másztunk bele a GRID kulof-ba sem
és csak 15 perccel toltuk el a rajtot, ez így szerintem mindenkinek megfelel és a VB-nek is van idejeakkor az a része tárgytalan
-
válasz
Ted-Mosby
#2528
üzenetére
Ted azt azért megjegyezném, hogy most arról volt szó, hogy az időmérő köröket megnézzük, a verseny előtt.
Tudom, hogy te nem reagáltál rá, de pár hsz óta szó van róla.
#2489 (akko nem szótam
)Többieknek még annyit, hogy megbeszélni meg kell a dolgokat, és erre a fórum a legmegfelelőbb hely. Ha valaki nem szól hozzá a gondolatmenetekhez, csak a végén annyit ír, hogy neki elege van a kavarásból, azt le tudom sajnálni.
-
Ted-Mosby
senior tag
Még egyszer leírom, hátha valaki nem olvasta !!!!
A VB közleménye !!!
Hosszadalmas gondolkodás után a VB úgy döntött, hogy továbbiakban ennyire részletesen nem elemezzük a futamokat.
Az új "rendszer" szerint csak abban az esetben vizsgálódunk, ha óvás érkezik ilyen formában:
Óvás esetén jelezni kell
- Az incidens résztvevőit
- Az incidens pontos időpontját (kör, perc, másodperc - replay alapján pontosan beazonosítható legyen)
- eset rövid magyarázatát saját szemszögből nézveEzen kívül a futamok után az időmérő edzésen mindenkinek a legjobb körét megnézzük (de csak azt az egyet) és ha problémát találunk akkor mp büntetéseket osztunk ki, ezeket pedig a versenyen elért eredményhez adjuk hozzá.(természetesen ezt is meg lehet, majd óvni)
A VERSENYSZABÁLYZAT megújításra kerül, a büntetések ez alapján lesznek kiosztva.
Minden le van írva, egyszerű és logikus.
A verseny a versenyzésről szól nem arról kit és mikor engedek el.
Ha meglöktél valakit, hát megesik,menj tovább és kész a vétlen fél úgy is be fogja panaszolni a VB pedig kivizsgálja, aztán jön a büntetés.NE BONYOLÍTSUK TÚL A DOLGOKAT A VALÓ ÉLETBEN SEM ÍGY MEGY !!!
Michelisz Norbi sem fogja megvárni Robert Huff-ot ha véletlenül megpöckölte és kicsúszott a fűre vagy a kavics ágyba,megy tovább a verseny aztán majd kivizsgálják mi és hogyan történt.
-
Mityu_76
tag
Most már én is úgy fogom fel " az utóbbi hét vitái után", hogy ha egyszer végre oda kerül a sor megyek és kész.... én játszani jöttem és nem érdekelnek a sz@ros pontok.... néhányan itt már akkora tragédiának fogják fel, hogy valami miatt pontot veszítenek majd a versenyen, mintha a föld állna meg.... ez már tényleg vicc......
Ha valaki tényleg ennyire komolyan gondolja a dolgokat akkor mennyen a profik közé.... én amatőr vagyok, és pár hete kezdtem ezt az egészet művelni. Nem tudom megígérni senkinek, hogy mindig mindenhol szabályos tudok lenni, és ha mellettem előttem megy valaki, akkor kisebb koccanás nélkül lehet nem tudom megúszni a dolgot. Ismétlem játszani jöttem és élvezni a játékot...... és nem szeretném ha egy-egy vasárnapi futam után mindenki a másikat szidná amiatt amit bénázott, mert ha nem bénázott volna akkor ő 1 ponttal többet szerzett volna.... és akkor ő jobb helyen VOLNA....és akkor ő jobb VOLNA.....
No megint kiakadtam.......... -
válasz
dzsavermadar
#2522
üzenetére
Akkor olvasd el még 1x, amit 2521-ben írtam.
Minek várjam meg, ha a végén kiderül, hogy amúgy is összetört és nem tudja folytatni? Ha összetört, arra más szabályok vonatkoznak alapból, azaz keményebb büntetés. Az nonszensz, hogy megvárjam és még azon felül is jól megbüntessenek.
"Talán a vétlennel is kéne törődni! "
Az, hogy a vétkes törődik-e a vétlennel az az ő magánügye, a bíróság meg csak a vétkessel tud foglalkozni büntetés címen.

Feri ezt a hsz-t nem értem, most egyszerűsítettünk egy csomó dolgot, nem bonyolítunk semmit. Csak vannak, akik minden lehetséges helyzetet előre le akarnak tudni, hát ez van... majd ha óvnak a bíróság úgyis dönt, aztán kész.
Rizspuffnak üzenem, hogy benne van a 2:01 a Pannóniaring pályában, csak nem akartam elkeseríteni senkit.

-
Szelep
senior tag
Ez most komolyan a szőrszál hasogatásról fog szólni vagy a játékról?
Időmérőt már nem tudjátok hol lehetne még bonyolítani, futamon lassan barkóbázni lehet, hogy kinek kell elengednie kit. Komolyan ezt itt a cél?
Kilöktél valakit mész tovább, majd a VB megbüntet ennyi. A büntetés nem arról szól, hogy a vétlen félnek elégtételt adjuk, te jó ég.
Az a cél, hogy a vétkes ne csinálja többé. Az időmérőt mi a fenéért kell ennyire sz*rrá elemezni? Olyan mértékű büntetés kell, hogy ha az illetőt vágáson kapják, akkor többet a büdös életbe ne legyen kedve vágni. Miért kell ezt ennyire túlbonyolítani kérdem én? Valaki adjon egy értelmes választ, mert ennek értelme nincs. 
-
KaraDani
addikt
válasz
dzsavermadar
#2520
üzenetére
Annyira senki nem lesz fair, ha a te verziód szerint lesz a szabály, hogy megvárjon valakit, hátha nem veszít pozíciót, és akkor talán nem kap büntetést. Maga ellen azért senki nem fog dolgozni, azért mert hibázott még szeretné legjobb tudása szerint befejezni a versenyt. Ha ettől nem vagyok Fair, akkor nem vagyok az.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
N€T0X|N
#2521
üzenetére
A véleményemet leírtam, úgy látszik, más a felfogásunk a Fair Play-el kapcsolatban.
A szabályt természetesen elfogadom, ha meghozzuk, de előtte ellenezni fogom.
Még hogy dupla büntetés.
Szegényke 
És a másik, akinek miatta ment tönkre az autója? Az az egész versenyt befejezte pont nélkül. Talán a vétlennel is kéne törődni! Talán még a vétkesnél is jobban!
-
válasz
dzsavermadar
#2514
üzenetére
És még valami. Ha kilöksz valakit, aki falnak megy, látszólag nem túl erősen, aztán mondjuk kicsit megfogja a homok. Szép lassan kijön, tegyük fel ez 10mp időveszteség, te addig ott ácsorogsz, mint fűszál a réten.
A vétlen kiér az aszfaltra, és hopp, kiderül, hogy defektes lett a kereke a falnak ütközés miatt. Ez azt jelenti, hogy hiába álltál ott, mert akkora sérülést okoztál, ami miatt mindenképp büntetést kapsz, neki meg már gyakorlatilag úgyis mindegy, ráadásul vártál még pluszba 10mp-et is. Ez egyenlő lenne a duplán büntetéssel, amit el kéne kerülni."soha nem fogom elfogadni azt, hogy a "második kanyar után elengedtem""
Ha szabályban rögzítjük, akkor alkalmazkodni kell hozzá bíróként is. Lásd a példámat.
Másrészről egész egyszerűen nem írhatunk bele minden lehetséges felállást a szabályzatba. Adott helyzetekben mérlegelni kell majd.
-
dzsavermadar
senior tag
válasz
KaraDani
#2515
üzenetére
Te nem a Fair Play-ról beszélsz, és nem azt tartod szem előtt, hanem spekulálsz, hogy jöhetnél ki a legjobban az esetből, ha már hibáztál.
Én már most megmondom, hogy a vitás esetekben valószínűleg soha nem fogom elfogadni azt, hogy a "második kanyar után elengedtem", azt fogom mondani, "lehet, hogy tüsszentettél, és lecsúszott a pedálról a lábad", vagy ilyesmit.
De erre úgyis csak akkor kerül sor, ha valaki óvást nyújt be, tehát ha lerendezitek egymás közt, az a ti dolgotok, bármi is történt.A VB topikban is válaszoltam a kérdésedre.Ott pont ezt nehezményezted, amit itt meg szeretnél. Julezko a kanyarok után akarta visszaadni a pozíciódat, de mivel kétszer is hibáztál ellene, úgy gondolta kvittek vagytok. Most gondold át, hogy mikor is kell visszaadni a pozíciót?
A te elved szerint második maradtál, az én elvem szerint első lettél volna.Ezt a válaszomat a VB tagoknak is szánom.
-
Ez nagyon egyszerű. Ha probléma van, beszéld meg a másikkal előbb, és csak ha nem juttok dűlőre, akkor jelentsd a VB-nek, hogy kivizsgálást kérsz.
Viszont ha a VB-t belevonjátok, onnantól a VB fog dönteni, mert a VB nem azért van, hogy tanácsokat adjon, hanem azért, hogy döntsön. Remélem ez egyértelmű.
-
smisa
őstag
Akkor én is leírom a véleményem hamár ugy is velem példáloztok:
Amikor kilöktem Dani-t hát mit mondjak majdnem letéptem akormányt
olyan ideges voltam amiért hátra estünk. Ezután szépen előzgetünk (kivéve TED-t
ha nincs ott Zsombi lehet hogy baj se lett volna) már rendesen befogtam Daniékat érezhető volt hogy fogy a gumi Zodo alatt. Erre Mityu megtolja a segét az én szép Lacettimnek
a maradék gumim és az hogy beérjem az első kettőtelszállt
ekkor már haraptam a kormányt 
Ebből csak az a tanulság hogy kocc és kocc között is van különbség szerintem a két fél ha elfogadja és megbeszéli hogy verseny baleset mint Dani
és Én ott nincs dolga a VBnek.
Mityu és Én, lehet hogy nem buktam helyezést de rosszabb volt mint amikor Neuro tegnap csinált ott is meglökött de szinte csak korigálnom kellett. Az hogy mi a jó szerintem a két félnek kell eldönteni aki jelzi a dolgot a VBnek jeleze biztos hogy nem a vétkes fél fog jelentkezni ha Ő csak verseny balesetnek gondolja ha a másik nem annak akkor meg jöhet a VB döntése. -
válasz
dzsavermadar
#2514
üzenetére
"Ha nem kíván élni előnyével, akkor utólag lassítson vissza, de ne ott tipródjanak egymásra várva, udvariaskodva."
Szerintem az általam vázolt megoldás pontosan kiküszöbölné ezt.

Ja, és megkaptam a netbővítést, mától papíron 25 főig jók vagyunk egyszerre a szerveren!
-
Syrius XIX
addikt
válasz
N€T0X|N
#2485
üzenetére
".... figyelemmel kell lennünk GRID-es társainkra is."
Ez szép volt Neuro!

Mivel a menetrendet ismerem, ezért a bajnoki futamainkat 16-17 óra körül tervezem, azért h az rFactor eseményeit ne befolyásplja és aki érintett benne, időben itt lehessen (ill. előtte tudjon 1-et pihenni is )!

Előre láthatólag folyamatosan 2 bajnokság fog zajlani:
1. Vegyes bajnokság,
2. ToCa bajnokság.
A szóba jöhető napok: Péntek- Szombat-Vasárnap.
-
KaraDani
addikt
válasz
dzsavermadar
#2514
üzenetére
Szerintem Neuro verziója jobb. A vétkes fél a helyszínen azonnal nem biztos, hogy meg tudja ítélni, hogy a vétlen fél pozíció vesztés nélkül vissza tud-e jönni a pályára. Míg ha versenytempóban továbbhajt, az említett kanyarlimiten belül ezt már el tudja dönteni, és ha a vétlen fél 3. féllel szemben nem vesztett pozíciót látványosan fékezéssel lelassít megvárja és elengedi, úgy hogy utána ne legyen a vétlen féllel szemben a következő kanyarban támadó pozícióban. Ha a vétlen fél 3. féllel szemben pozíciót veszít akkor, pedig értelemszerűen nem lassít, versenytempóban továbbhajt, és a végén megkapja a büntetését. Így elkerülhető, hogy a vétkes kvázi kétszer legyen büntetve: egyszer megbünteti magát fair play alapon, majd még időbüntetést is kiszabnak rá.
-
dzsavermadar
senior tag
Mielőtt távolságot, vagy kanyarok számát is feszegetnénk a pozíció visszaadásához(ami persze pályánként más és más,
Javaslom a szabályzatba foglalni a "definiciót", persze a magyarázatom nélkül.
Azt jelenti a pozició visszaadása, hogy az esemény színhelyéről a vétlen fél megy el először, és a vétkes utána.
Mielőtt rákérdeztek,elmondom, ha a vétkes bámilyen szituációba kerül is a baleset után, azonnal le kell fékeznie,és akár megállással is, biztosítania kell a vétlen pozíciójának visszaadását.Azután ő is indulhat.
Nem tartom elfogadhatónak, hogy "lassan", "lassabban" tovább halad, és majd amikor valahol utoléri,akkor elengedi. Ez nem egyértelmű, hiszen ez idő alatt bármi történhet, bárki bármire is hivatkozhat.
A vétlen, viszont köteles ezt a pozició visszaadást köteles a lehető leghamarabb visszavenni, és nem hátráltatni még jobban a vétkes versenyzőt, a "tökörészéssel".
Ha nem kíván élni előnyével, akkor utólag lassítson vissza, de ne ott tipródjanak egymásra várva, udvariaskodva. -
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N
#2511
üzenetére
Szerintem okés (egy sikán egy vagy két kanyarnak számít?
)A Vb topicban felvetett szituációmhoz: visszanéztem még egyszer tényleg a 2. kanyar is az én saram. Akkor ezt ilyenkor egának tekintjük, mint egy ütközet amiben mind ketten szabálytalankodtunk vica-versa? De ha nem próbálok visszatámadni, akkor szabálytalan előzés lenne gondolom simán, tehát jobban tettem volna ha a seggemen maradok, elszámolok 10ig magamban, majd a verseny után jelentem az esetet, mert az első kanyarért gondolom magában nézve fix, hogy büntetés jár, mivel szabálytalanul szerzett pozíciót.
Bocs, hogy ennyit kérdezek, csak azt szeretném, ha még a most előjövő ilyen eseteket, minél jobban kitisztáznánk, hogy mire éles lesz, lehetőleg minden egyértelmű legyen.
-
válasz
N€T0X|N
#2511
üzenetére
Ennek megfelelően, ha meglöksz valakit és lehagyod, akkor ha visszaadod a helyezést 3 kanyar után, akkor nem lennél büntetve. Ha meglököd, de nem hagyod le, akkor nincs miről beszélni.
De ha meglököd, és lehagyja valaki más közvetlenül emiatt, akkor viszont igen, hiszen azt a helyet már nem tudod neki te visszaadni (kivéve, ha rátaposol, és kilököd azt is
), hiába lassítasz le, és bünteted önmagad. -
válasz
KaraDani
#2510
üzenetére
"Smisa annyival gyorsabb volt, hogy 1 kör alatt talán még Mituy hibája nélkül is felért volna rá"
Lehet, de ha Mityu nincs ott, nem is ment volna ki a pályáról.

Talán úgy lehente megfogalmazni szabályban, hogy ha kilöktél valakit, és ezzel nem okozol pozíció vesztést neki azon kívül, hogy te elmentél mellette, a helyezést a következő "x db" kanyarig bezárólag kelljen visszaadni. Ez lényegében most is benne van, csak az nem, hogyan kell visszaadni. Logikusan, ha csak meglökted, de még te sem mentél el mellette, akkor nem történik semmi.
Ezáltal túlságosan nem bünteti magát (és a bíróság sem fogja) a Fair Play játékos, de a vétlen fél visszakapja a neki járó helyet.Eredeti:
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen fél egyensúlyt veszít, de nem sérül: 15 mp időbüntetés az adott futamon, amennyiben ezzel helyezés(eke)t veszít a vétlen fél harmadik félhez képest.
Javaslat változtatni:
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen fél egyensúlyt veszít, de nem sérül: 15 mp időbüntetés az adott futamon, amennyiben ezzel helyezés(eke)t veszít a vétlen fél harmadik félhez vagy a vétkeshez képest. Utóbbi esetben a büntetés elkerülése végett a helyezést a következő 5 kanyaron belül vissza kell adni.
-
KaraDani
addikt
válasz
N€T0X|N
#2509
üzenetére
Lehet benne valami, mondjuk Smisa annyival gyorsabb volt, hogy 1 kör alatt talán még Mituy hibája nélkül is felért volna rá. Ezt nem tudom, lehet kicsit korábban le kellett volna lassítania, nem fél kör múlva. Ezt találjátok ki nagyjából, hogy elfogadott a dolog, aztán mindenki tudja, mihez tartsa magát, és így szerintem, ha mindenki komolyan veszi a dolgot, és vigyáz a másikra amennyire tud, jó lesz ez az új szabályzat, nekem tetszik.
-
válasz
KaraDani
#2508
üzenetére
Mondjuk ezt viszont lehet, hogy nem ártana azért tisztára venni, mit is jelent a "visszaenged". Mert ahogy én azt az esetet végignéztem, Mityu csak azért engedte vissza Smisát, mert épp elrontotta a kanyart. Közel sem vagyok abban biztos, hogy megtette volna akkor is, ha nem hibázik.
Másrészt gyakorlatilag semmilyen szinten nem büntette önmagát így sem, hanem csak simán hibázott, s így "kihasználva" a helyzetet, visszaengedte Smisát. Ez nem egyenlő azzal, mintha pl. lelassítasz 50-re, és bevárod a másikat. Mert ebben az esetben biztos, hogy kellően megbüntetted magad. Az előzőnél viszont szvsz nem. -
KaraDani
addikt
válasz
dzsavermadar
#2505
üzenetére
Ok, tehát akkor alapvetően ha ilyet okozok menjek tovább, ha vissza tud jönni mögém helyveszteség nélkül, akkor utána záros határidőn belül visszaengedem magam elé (erre jó példa Zolderben Mityu és Smisa esete, amikor Mityu kilökte, Smisa helyveszteség nélkül vissza tudott jönni, ezért Mityu pár kanyar múlva a célegyenesben le is lassított és visszaeengedte Smisát), és így még ok, ha meg azt látom, hogy vesztett pozíciót akkor nyomjam mint az ökör, mert úgyis büntetve leszek. Erre meg jó példa, hogy Smisának amikor látta, hogy úgyis helyet vesztek jobban járt vonla, ha nyomja mint az ökör. Teljesen jó így köszönöm

Az LCD-n van egy screen ami a gumihőmérsékleteket jelzi, és az autó sérültségét, vagy nem. Ha jól vettem észre eddig észre, akkor a sárgán jelölt sérülések, talán semmilyen hatással nincsenek az autó teljesítményére, de pl. ha az orrát pirosnak jelezte, akkor már volt, hogy pl. a kormány nem egyenesben volt egyenesben, meg egyéb dolgok ami miatt az autó nem úgy viselkedett, mint kellene.
Neuro: így értettem a srága részt, a sérülés világos volt, csak ez a helyveszteséges story nem, de most így tiszta, érthető teljes mértékben.
-
válasz
KaraDani
#2504
üzenetére
Dzsaver gyakorlatilag válaszolt azt hiszem. Ha valakinek sérülést okozol, akkor hiába állsz meg, az esemény kihatással lesz a továbbiakra, tehát Fair Play ide vagy oda, túl nagy bajt okozol, hogy ezzel kompenzálni lehessen. Sérülés alatt itt azt értem, hogy a másiknak ki kell állnia a boxba emiatt, mert pl. elhúz oldalra a kocsi.
Egy kis benyomódás az elején/hátulján az nem érdekes, ha megvárod, akkor a szabály ajánlása szerint nincs bünti. -
Ventur@
senior tag
(#2500) N€T0X|N:
[lelki_terror]Ne mártírkodjunk már kérem szépen...még, hogy bevállaltad...cöcöcö...bombajóaduma
. De, ha már a csít nem működik, akkor hozod a GRiD-es kiütős formádat. Hát kérem szépen, hogy téged zárjanak ki, kormányodat olvasszák be és téged pedig küldjenek elmeintézetbe
.[/lelki_terror] -
dzsavermadar
senior tag
válasz
KaraDani
#2504
üzenetére
"9./d Balesetek, ütközések.
Ütközés fogalma: két autó fizikai kontaktusa a pályán. Kisebb koccanások megengedettek, amennyiben az autók nem sérülnek, nem történik baleset.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen fél egyensúlyt veszít, de nem sérül:
15 mp időbüntetés az adott futamon, amennyiben ezzel helyezés(eke)t veszít a vétlen fél, a harmadik félhez képest.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen felet kilöki, sérülést okoz: az adott futamon 20mp időbüntetés.
Baleset, ütközés amennyiben a vétlen kocsija annyira sérül, hogy nem tudja befejezni a futamot: a következő futamon 10 rajthelyes büntetés."Tehát, ha szerencséd van és mások nem előzik meg a baleset által, nincs bünti, ha meg igen, van bünti.
Egyelőre ez a válasz a kérdésedre.A sárga jelű sérüléshez nem tudok hozzászólni, mert megmondom őszintén, még észre sem vettem, hogy hol jelzi, meg milyen szintű sérülést okoz. Én még nagyon keveset gurultam.
-
KaraDani
addikt
Szerintem elég, eddig nem volt olyan gondom, hogy úgy éreztem túlzsúfolt lenne a pálya, és ne tudnék úgy felvezető kört futni, hogy tiszta legyen a pálya 2-3 körig utána. Aki meg közben boxból kijött elém, eddig mindig nagyon sportszerűen állt félre és nem zavart
Így simán lehet szerintem menni 4X 2-3 gyors kört. De a 45-60 perccel sincs gondom, de amit Neuro írt, nekem is kicsit fárasztó lenne, így is a pihenést választottam eddig az időmérék végén, és a warmup alatt is inkább (kivétel az 1. Oschersleben, ahol lányos zavaromban hirtelen nem fogtam fel, hogy warmup van és azt hittem nem csak felvezető kör van, hanem rajtrácsra kiállás is
), te meg még Gridezel is, bár nyilván mindenkinek más a strapabírása.Más: még azt tisztázzuk szerintem, hogy akkor most mi van a nem sportszerűtlen (egyértelműen szándékos, durva stb...) koccanásokkal, balesetekkel, aminél a vétlen fél hátrányt szenved. Ilyenkor fair play alapján játszunk azaz, ha a vétkes megvárja a vétlent aki (nem sérült autóval*) tudja folytatni a versenyt, és nem támadja a bevárás után rögtön, akkor nem kap büntetést, mert fair play alapon megbüntette magát. Vagy menjen inkább tovább, így is úgyis megkapja a büntetését.
Szerintem elég elrettentő erő a fair play büntetés is, és az új szabályzat ugye sokkal inkább fair play szellemű. Ettől függetlenül, mindegy melyik verzió lesz életben, csak legyen egyértelmű, ilyenkor mit kell csinálni.
De első esetben, ha valaki több ilyet idéz elő egy versenyen arra már lehet kiszabni plusz büntetést, mivel, valószínűleg neki ez mégsem elég elrettentő erejű.*: sárga jelzésű sérülés, ami az autó viselkedését nem befolyásolja még belefér, az sima koccnál is keletkezik
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL latitude 5410 Tartós Üzleti Laptop 14" -70% i5-10210U 4Mag 8Gb 256GB SSD FHD IPS
- DELL latitude 5410 Tartós Üzleti Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8Gb 256GB SSD FHD IPS
- Apple iPhone 13 Pro Max 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 64GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024, 100% Akksi
- Mio Star 8750B Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

. Megdundiznám
.










)

ekkor már haraptam a kormányt 
