Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az API level 24 óta van Vulkan, és a Google az Android 14-től tette ezt default API-vá.
Az Android 15-től ez megmaradt, annyi változással, hogy az OpenGL ES támogatása még mindig szükséged, de már nem kér natív támogatást a Google. Jövőre ez annyiban változik majd, hogy a Google megtiltja az Androidban a natív OpenGL ES implementációt. Tehát az Android 16-től kezdve kikerül az OpenGL ES az Androidból natív formában. Ez ellen a gyártók nem tehetnek majd semmit, a Google kényszeríteni fogja, hogy így legyen, és minden a Vulkan API-n keresztük fog futni. Tehát az Android 16-tól kezdve minden alkalmazás a natív Vulkan implementáción fut majd.
-
JohnyX
tag
Akit érint már ingyenesen letölthető a "referencia driver" [link] Azért a letöltött zip-ben található "Qualcomm_Adreno_Driver-v31.0.96.0.pdf" elolvasása nagyon ajánlott telepítés előtt :-)
-
hapakj
őstag
Hát ez nem is tűnik hivatalos statisztikának. Ráadásul arról semmi információt nem látok, ebből hány jelzi, hogy használna OpenGL-t. (Ugye az application manifestbe ezt jelezni kell, szóval lenni kellene pontos számoknak)
Hát az Android API-ja ma már inkább a Vulkan. Ugye tény, hogy lassan az OpenGL is mindenképp layeresen lesz implementálva benne. Tényleg, támogatott még olyan Android verzió, ahol nem kötelező a Vulkan?
Amúgy nem tudom hogy jött ide a DX12. Többünknek az volt az állítása, hogy az általad példaként emlegetett androidos alkalmazásokat nem direktbe OpenGL írják, hanem olyan frameworkokre / engine-ekre, amik mindent is támogatnak. Általában ilyen frameworkokban a GL támogatása is a szükséges rossz, s olyan szinten marad meg, olyan eszközökre, amelyek képtelenek modern / aktív API-t támogatni.
-
Pikari
veterán
-
hapakj
őstag
S ezek a OpenGL-re írt friss, aktívan fejlesztett programok itt vannak velünk a topikban?
Windows on ARM-ra meg nem kell programot írni, hiszen a Windows runtime meg sdk elfedi a platformok közötti különbséget.
Kb szinte mindig is multiplatform fejlesztettem s a legkevesebb probléma volt, hogy akkor most ARM-re vagy x86-ra lesz lefordítva.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem azért, mert nem lehet megoldani ARM módban, hanem azért, mert az OpenGL halott API, így nem érdekel senkit ez a lehetőség. Természetesen, ha lenne rá igény, akkor meg lenne oldva, de halott API-kra nem dolgoznak a cégek. A tipikus kompatibilitási irányokat megoldják és kész. Ha új programot ír valaki, eleve nem halott API-ra írja.
-
hapakj
őstag
A Microsoft egyébként szállít layered implementációt OpenCL, OpenGL és Vulkan-ból D3D12 fölött. [link] Ez egyébként bármilyen gépre letölthető, akár x86-ra is.
Nem tudok róla egyébként, hogy Windows on ARM-on a Microsoft korlátozná natív OpenGL és OpenCL meghajtók szállítását. Az más kérdés, hogy miért foglalkoznának vele a gyártók, főleg OpenGL-lel, amikor annak implementálása már inkább a layered megoldás kezd elterjedni. Android-ban is és Mesa-ban is.
Szóval ebben az esetben legkevésbé a Microsoft a bad guy
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Mintha nem volna mindegy. Kutya sem veszi a ***jukat.
-
Cyberboy42
senior tag
Snadragon, hát, elég jó lehet.
-
Pikari
veterán
Another disadvantage of Windows for Arm is no OpenGL or Vulkan support
A microsoft anyátok lélegeztetőgépét is kikapcsolná, ha nem az ő apijukat használná, és hatalmukban lenne megtenni. Vagy ha nincs benne tpm
Pedig valójában a microsoft az, amit hagyni kéne már megdögleni végre, nem pedig kapaszkodót nyújtani neki az arm irányából is. Az elmúlt 10 évben semmit nem adtak a világnak egy crysis 3 gépigényű start menün kívül.
-
JohnyX
tag
Utoljára PC-n a Voodoo 1-nél és a RIVA TNT-nél volt OEM driver, utána minden gyártó kiadta a saját minden ilyen chipes kártyákhoz a "gyári driver-t".
Ezek ezzel a "buher driverekkel" akarnak versenyezi a x86/x64 PC-kel?
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
- Beszámítás! Apple iPad 11 2025 128GB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged