Új hozzászólás Aktív témák
-
gs20
tag
válasz bringasisti #14272 üzenetére
Tényleg nem kötekedni akarok, csak szóltam, hogy nagyon nem szabályos a dolog. Attól, hogy annak is P45t foglalata van, mint a H4-es izzóknak, attól még nem teljesíti az ECE R37 előírásait (vagyis hogy közúti forgalomban használható autóizzó). És igen, kisüti a szembejövő szemét, kb mint a gagyixenonok,a nagyobb fényáram miatt több szórt fény ami direkte a szembejövő szemébe jut. Persze tény, hogy rosszabb ha rosszul beállított, vakító lámpával jönnek szembe, de hát ugyebár az sem szabályos.
Amúgy milyen tungsram?
100/80-as csak a Rally lehet, ami már a nevében is sport, és oda van írva, hogy közúton nem használható...
Tungsram katalógus 16-17. oldal.Egyébként felőlem azt használsz amit akarsz, nekem is van teljesen legális átalakítás a kocsin. Azért szóltam, hogy a kevésbé képben lévő emberke ha itt olvassa, milyen jó a 100-as égő, talán meggondolja, hogy fusson-e a boltba ilyet venni, ha tudja, hogy nem használható közúton. A növelt fényerejű, de 60/55-ösök viszont simán ajánlhatók szerintem is.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz bringasisti #14253 üzenetére
"Miért árulják ha nem szabvány?"
Azért, amiért gagyixenon szetteket, 2000Ft-os led-es "menetfény"-eket mindenféle minősítés nélkül, amiért 15000 Ft-os láncfűrészt, meg 2999Ft-os fúrógépet. Mert megveszi a Jóska, és így haszon van rajt.Elolvastad amúgy mit vettél, vagy csak megvetted, és beraktad? Rajta van az ilyen szarok dobozán, hogy közúti használatra nem alkalmas, csak sportcélokra, stb. Már eleve a H4 specifikációjába sem fér bele, így semmiféle minősítése sincs....
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz bringasisti #14245 üzenetére
"100/80 W égőt használok"
Erre azért nem kellene büszkének lenni...
Azon kívül, hogy eleve nem engedélyezett a használata, a többi közlekedő szemét folyatod ki.E=MZ²
-
gs20
tag
Szerintem egyikőtöknek sincs igaza.
Trafó szigetelten történő felcsavarozása? Minek? Ha már átüt belül a tekercsről a házra, akkor az a trafó alapból is kuka. Hisz gondolj bele, akkor hozzányúlsz a trafó házához megb@sz a kraft?! Már csak árnyékolási (zavarszűrési), és biztonsági okokból is testre kell tenni. Ha szigetelten kellene legyen, akkor nem egy nagy csupasz fémfelület lenne, hanem alapból szigetelt, műanyag házban lenne. Tehát trafó háza teste megy.A test pedig nem trafó házán keresztül megy a szikrához, hanem a trafó15 pont-> akku+ majd -> akku- -on keresztül a testre. Lévén, hogy a gyújtótrafó takarékkapcsolású, vagyis így megszakításkor a primer tekercs önindukciós feszültsége is hozzáadódik a szekunder tekercsben indukálódó feszültséghez.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz FeniX- #14091 üzenetére
Ne aggódj, beletörni nem fog, legfeljebb lesarkazod a hatlapot, vagy kiszakítod a menetet
Két éve mikor cseréltem a gyárit, akkor nekem nem akart kijönni, hiába fújkáltam mindennel. Méteres csövet a kulcsra dugva már megmozdult, de inkább a menetet kezdte kiszedni, és beszorult. Megmelegítettük lánghegesztővel szép világos sárgára, egyből kijött Menetfúróval javítva lett a menet, mehetett is bele az új.
Idén aztán beszart a két éves univerzális fos, húztam a nyakam, hogy kijön-e, de most simán jött. Kapott bosch-t, remélhetőleg azt már nem kell cserélnem
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Kisbatyu75 #14015 üzenetére
Az AC pumpa és a motorblokk között csak egy tömítésnek kell lennie, vagy kellene ott lennie egy bakelit lapnak is? Ahol a tömítést vettem, az eladó mondta, hogy kettő tömítés kell, mert egy a bakelit és a motor közé, egy meg a bakelit és az AC pumpa közé. Na nekem nem volt bakelit lemezem.
Van bakelit picit vastagabb mint 1 cm.Kimértem a régi rotort, 2,2kOhm, a régi kábel 3,5kOhm, az új rotor 0 ohmos, viszont az új kábel 7 kOhmos. Lehet ebből gond? Elosztófedélből sajna csak Vikát kaptam, hát nem olyan passzentos mint a régi. A gyújtás elállítódhat elosztófedél cserétől?
Nem, az csak úgy állítódik el, ha az elosztó alsó és felső aluöntvény része elfordul egymáshoz képest, ha laza a szorítócsavar.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Mindkét Favink '90-es volt (júliusi, ill. augusztusi gyártás), mindegyikbe csak be kellett dugni.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Kz_NTV650 #13304 üzenetére
Favorit ingadozó alapjáratát még gyakran okozza:
- karburátor talptömítés kirepedezése (vikát NE vegyél),
- gyújtáselosztó toldásánál a tengely és a stift kiverődése (levett eloszófedélnél forgasd balra-jobbra a rotort, ha szabadon kottyan 1-2mm-nél többet (nem a röpsúlyos szabályzó mozgása, hanem kottyanás) akkor ez is baj, de hegesztéssel javítható),
- vákuumcsövek elöregedése (gyújtáselosztó felé, fékrásegítő felé, és magán a karbin)E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rigo82 #13229 üzenetére
És milyenre cseréltétek? Mert a Vika vízpumpák tipikusan ezt csinálják, túl puha a gumibak. Parasztmódszer: vágtam gumicsíkot a vízpumpa háza, és a kasztnira csavarozott villás motortartóbak közé, probléma megoldva.
Egyébként ellenőrzés: motorháztető felnyit, segítő ember nézi a motortartóbakot hozzáér-e a kasztnihoz (vagy honnan jön a hang), miközben te behúzott kéziféknél engeded fel a kuplungot egyesben (jó nagy gáz mellett).E=MZ²
-
gs20
tag
-
gs20
tag
válasz Mici80 #12891 üzenetére
Nem csapágy ment szét, hanem a külső féltengelycsuklód. Csere, lehetőleg nem vikára.
Belegondolva: ha sebességbe rakod járó motornál, kuplungot felengedve, akkor a csukló forog? Ha a csukló külseje nem forog, csak a féltengely, akkor vagy a csukló belseje ment szét, vagy a féltengelyről a ricni nyalódott le, ha a csukló külseje is forog, akkor az agy ricnije, illetve a csukló ricnije nyalódott el.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz bringasisti #12580 üzenetére
Ezt tapasztaltam én is, a himbák és szelepszárak felreszelése mindkét Favoritunknál bevált anno.
Pontos állításhoz a másik megoldás a mérőóra, egyik autószerelőnél láttam, volt felfogatószettje mindegyik szoci autóhoz. Na igazából az a tuti, ott nem csap be a kopás mint a hézagmérőnél.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz JossyFavo90 #12552 üzenetére
A fém cső tipikusan ki szokott rohadni, és tű vékony sugárban spriccelni. Gumicsövek közül leginkább a vízpumpa és a fémcső közti kis darab szokott ludas lenni. Na meg a fagydugók mindenhol, hengerfej két oldalt, meg a szívócsonk is, ott az alsó tud alattomosan szivárogni (kipufogócsonk felett).
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #12364 üzenetére
Favimban volt ilyen, 55-ös, másfél évig szolgált, aztán eladtam vele az autót.
Teszkóban veszed? Figyelj a gyártási dátumra (rá van gravírozva a fedélre), mikor én vettem, akciós volt a teszkóban, de volt a polcon friss (3 héttel korábbi gyártás) meg 11 hónapos is...
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz JossyFavo90 #12229 üzenetére
Nem a teszkó a lényeg, hanem alu motorba való fagyálló kell. Ez 99%-ban a rózsaszín, a trükk, hogy valamelyik huncut gyártó a simát is rózsaszínre színezi. Tehát el kell azért olvasni, rá van írva, hogy alu motor.
-autósboltban általában glycosam márkát kapsz, de teszkóban is van ami jó, már meg nem mondom milyen név alatt.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Favorit 136L #12225 üzenetére
Csöpög az olaj a blokkból? Az JÓ! Azt jelzi, hogy van bent olaj. Aggódni majd akkor kezdj, ha már nem csöpög.
Viccet félretéve:amúgy nem kell aggódni, nekem az 1.6 kéri a fél liter olajat 1000km-enként, de a családi WagonR is megeszi a maga 7-8 decijét (főleg az olajcsereciklus második felében).Hűtőt nézd körbe, nedvesedét nem látsz-e valahol, vízpumpát meg meg kell ujjazni:az autó mellett állva jobb oldalon, hátrafele nézel, kicsit előre hajolva, jobb kézzel benyúlsz a vízpumpa ékszíjtárcsája mellé, a házat tapogatva alul találsz a házon egy kb 6mm-es lyukat. Ha már tudod hol van, tök egyszerű kitapogatni. Ott jelenik meg először a szivárgás ha a tömítés döglődni kezd.
Ha sem a hűtő, sem a vízpumpa, akkor lehet fűtőradiátor (undorítóan párásodik a szévédő ha lyukas, és fagyállószag az autóban), fűtéscsap (ez is eléggé esélyes), szivárgás tetszőleges csőcsatlakozásnál, alsó összekötő fém vízcső lyukadása, vízpumpa és fémvízcső összekötő gumicső lyukadása, fagydugó lyukadása (hengerfej bal oldala, és jobb oldala, szívócsonk oldalt és alul), illetve hengerfejtömítés is lehet ludas.23 év favoritozás során nekünk ennyi helyen folyt a víz
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz peti_s #12121 üzenetére
A sárvédőíveket meg kell venni, és cseréltetni. Küszöböt is vehetsz, de ha csak a vége rossz, akkor szvsz nem érdemes. Nekem simán meghajtogatta lemezből. Csomagtérajtót szerintem jobb cserélni, itt Keszthelyen 12ért szokott lenni hibátlan bontott. Metálfestés kicsit drágább, ez igaz. Ekkora felületre szerintem 3 deci elég, az anyagban 10-15 között lehet. Az előbb nem írtam, nekem az alvázvédelem, és a festés is benn volt a munkadíjban. Ez persze nem hivatalos, számlás helyen volt ennyi, hanem szomszéd faluban, háznál dolgozó mesternél, számla nélkül.
Hát aztán amiket én csináltam:
-kasztni rendbetétel
-olajcsere, szűrőcsere, gyertyacsere
-tolatóradar felrakás
-nappali fény felrakás
-lambda szonda csere (meg cső csere, kijött a rossz szondával a menet is)
-gyári gumiszőnyegszett utastérbe és csomagtérbe
-méretpontos üléshuzat garnitúra
-szervókormány beszerelése, új gömbfejek
-akku környéki rozsda rendbetétel
-csomagtér gázteleszkóp csere
-elosztófedél, kábelek cseréje
-termosztátfedél tömítés csere
-alufelni szett vétel, téligumi szett vétel
-+90%.os égők előre
-fojtószelep csere (pech, nem az volt a rossz)
-külső tükörpár vétel (pech, nem kellett cserélni mégsem a régit)
-katalizátor, alsó motortakaró lemez pótolva
-légzsákösszekötő csere (szervóberakásnál elrottyant a régi)
-műszerfal alá gyári polc (ritkaság, a balos eladó, 195 centi magasságomnak útban van a térdemnél. Favoritba is jó)
-csomagtérzár, tanksapka csere
-vonóhorog felrakás
-stbAmi még hátra van:
-toronygumik cseréje
-pótféklámpa berakás
-tetőablak csere
-csomagtérvilágítást kiépíteni
-stb, sosem lesz végeE=MZ²
-
gs20
tag
válasz peti_s #12119 üzenetére
Az árának 1.5x-ese? Olyan olcsón vetted?
Viccet félretéve, ugye én most augusztusban vettem az én kombimat, osztrák autó volt, sót tehát látott nem is keveset.
Ami el volt rohadva:
-sárvédőívek hátul
-doblemez külseje hátul
-doblemezek mögötti rész hátul
-hátsó köténylemez
-küszöb 4 sarka
-futómű bekötési pont jobb hátul
-doblemez alsó rész-küszöb találkozás jobb oldalt hátul
-első doblemezeken kisebb lyukak elöl két oldalt
-ezen kívül kipufogójavítás (kivágott katalizátor miatt)Az anyagot jórészt én vittem (2 hátsó javítóív 10E, berner alvázvédő 6 liter 8E, dobbetét garnitúra 8E, 2K festék 2dl 7E). A kasztnisnak fizettem összesen 82.000Ft-ot ebből 40000 munkadíj, apró anyag (szórókitt, alapozó, lemez, stb) 6ezer, 4ezer 1 db bontott katalizátor, 32000 egy garnitúra alufelni + egy garnitúra lemezfelni ajándékba.
Ennek fényében nem a kasztni javítása volt sokban. (ellenben már kb 250000.t ráköltöttem összesenben az autóra (a fenti kasztnis dologgal együtt)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #12106 üzenetére
Ott a lényeg, te is leírtad.
"Az autó a kisautók között a legbiztonságosabb autó lett akkor."A Favorit / Felicia az alsóközépkategórában versenyzett, Formanként / Felicia Kombiként még bőséges csomagtérrel is el volt látva. A Fabia meg egy kisautó, szerintem szűk, kényelmetlen, Feliciában sokkal több a hely.
A fentieket persze árnyalja, hogy a 90-es évek végére a Felicia mérete már nem alsóközép, hanem inkább kisautós volt, de a Fabia akkor is szűkösebbre sikerült.
Ha én cserélnék, dízel Octavia I kombi lenne az utód.
(persze nem mondom, asszonynak, második autónak jó lehet a fabia is, ha csak városi szaladgálósnak kell, de fő családi autóként (ahogy kis hazánkban jellemző) szerintem nem nyerő.)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Favorit 136L #12056 üzenetére
Szerintem "kicsit" túl van árazva.
Nem fényezni akarom az enyémet, de az különb állapotú volt, jó pár extrával (központi zár, riasztó, tolatóradar, nappali fény, stb), szinte új akksival, plusz téli gumi garnitúrával (felnin), és egy csomagtartónyi alkatrésszel együtt adtam el 130ért 2 hónapja.
(Ennyiért vettem a magas felszereltségű 1.6-os felicia kombimat, ami azért más kategória)E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Favorit 136L #11997 üzenetére
Abban mi az aránytalanság? A teljes tartományban, azaz min-max között kb egy liter van.
Váltórúd szimeringet akkor cserélj, ha már nagyon jön. (99%, hogy csere után is fog csöpögni, sokszor jobban mint a csere előtt)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz attila0411 #11898 üzenetére
Fel felmegy, a feliciához is ekkora gumikat kaptam. Viszont az első pár is /80-as? (nekem van 9ezerért 2db egy szezont futott trayal t-200, 7.5mm profil, puha, nem kemény, alig futott, helyenként még a "szőr" sem kopott le)
Amúgy felemás mérettel nem lesz jó, egyforma méretű gumiknak kell lennie. (felicián nekem is felemás volt, de nem szabályos)
(Egyébként a matador mp55 nem a legjobb (magyarul elég sz@r), marhára hajlamos a szálszakadásra. Nekem is mp55 garnitúra volt, 3 szezon alatt 4ből 2 lett szálszakadásos, a gumis azt mondta ne csodálkozzak, ezek ilyen szarul sikerült gumik voltak anno)[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11818 üzenetére
Oks, köszi a tippet, fogok venni, úgyis járogatok bontóba mostanában
Az előzőre: igen, ilyen volt a brisk gyertya. (a jelenség volt: üzemmeleg motornál produkálta, hogy jó fél perc alapjárat után minta kihagyna egy henger, ugrándozik a motor, csörgő hang (épp mint mikor túl nagy előgyújtás), fordulat leesik 750ről 4-500ra, ez tart 1 másodpercig, aztán megszűnik a dolog, jár tovább. (Vagy nem jár, mert közben lefulladt.) Aztán 10-20 másodperc egyenletes járás után újra ugyanez. Menet közben, részterhelésnél nem ugrált, nem rángatott.Gyertya visszacsere óta nincs tünet. )
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11811 üzenetére
Köszi a tippet, de ne haragudj, de az az 1.3-asba való, az enyém 1.6.
NGK katalógus
1.6-ba BUR6ET a sima többpólusú, BPR6EIX a jobb fajta irídium elektródás.
(BPR6EIX volt bent ami kicseréltem, és ilyen irídium elektródást használunk a suzukiban is, ott is bevált)
rob210:
Egyszerre marha drága volt kifizetni, ez tény. De ha olajat se teszkósat rakok bele, szűrőket se vikát használok, akkor a gyertya miért lenne más?
Amúgy meg összességében nem drágább, mert a sima parasztgyertyát 30 ezrenként illik cserélni, ezt meg 90. 90 ezer km nekem kb 6-8 év. Addig most nincs rá gond.
Brisket meg majd tényleg megpróbálom eladni, bárnem hiszem, hogy valaki használt gyertyát megvenne, még ha csak 100km-t ment, akkor seE=MZ²
-
gs20
tag
Nem vertek át. Te a sima többelektródásat vetted, én az iridiumost (Ilyen volt bent, mással már nem akartam kockáztatni, no meg amíg autó az autó, ez addig jó lesz benne) :
http://www.wunderlich.de/shop/media/catalog/product/8/6/8610020_b_gr.jpg
Pl itt is hasonló áron van:
http://www.olajwebshop.hu/termek-NGK%20Gy%C3%BAjt%C3%B3gyertya%20BPR6EIX%20/3606/E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11804 üzenetére
Három pólusúból azt vettem bele a skodapatikától amit a brisk.biz oldalon ajánl a gyártó (LX15LTC-1).
Alapjárat ingadozás, leállás jelentkezett. Szerelő első kérdése volt, ngk gyertyát vettem-e bele. (azért az ilyen kérdéseknél furcsán tudok nézni, de lehet benne igazság) Korábban is ez a fajta ngk volt benne, a régi visszarakva hibátlanul ment, hát maradtam ennél a fajtánál. (nem akartam mással próbálgatni, így is összesen 23000 forintomban volt az akció, lévén kidobtam 5000-t a 100km-t ment 3 pólusú gyertyákra is)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #11802 üzenetére
Rendben, bocs, vettem az adást, felrakom majd hirdetésbe este. (Azért azt majd engedelmeddel, belinkelem.)
Más: ma kicsit visszasírtam a Favoritot. A Felicia az 1200/db Brisk 3 pólusú gyertyákkal nem tudott alapjáratot produkálni, folyton ingadozott, leállt. A kis dög 4500Ft-os NGK gyertyát akart, úgyhogy 18000Ft-ot adtam ma ki négy db gyújtógyertyáért. Hát, "kicsit" fájt a dolog.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz wladymir #11792 üzenetére
Gratula!
Nekem is 1.6 lett, de nem szervós. (még nem, de jövő hétre remélem már az lesz, a komlett szervószett már megvan hozzá )
Mondjuk ha rendbe akarja szedni az ember a vasat, a Favihoz képest nagyon tudja nyelni a pénzt, már többet ráköltöttem mint a vételára volt
Esetleg ha valaki érdekel van pár cuccom ami egyre inkább csak útban van:
-Felicia felnigarnitúra 4db 165/70R13 nyári gumival - gumi még egy szezont futhat. 10000
-Felicia/Favorit tetőablak 5000
-Favorit/Felicia tetőcsomagtartó (fúrni nem kell, gumiperemre megy, 1 perc alatt 1 csavarral felrakható) 6000
-Favorit felnigarnitúra 165/70R13 nyári gumival - gumi még egy szezont talán futhat. 8000
-Favorit 136 váltó 10000
-Favorit 136 hengerfej 10000
-Favorit komplett gyújtásrendszer (trafó, elektronika, elosztó kábelekkel)
-Favorit kalaptartó OSB lapból, műbőrrel bevonva, 2db 24cm ovál hangszóróval, ledes csomagtérvilágítással
-Favorit karburátor, generátor, önindító
-Favorit üvegek, csomagtérajtó, kárpitok, műszeregység, kapcsolók, biztitábla, stb minden apróság
-Favorit hátsó fékdob+pofa, felújítás után kb 3000km-t ment
-Kingstar 175/70R13 2 éves gumigarnitúra 6,5-7mm profillal
-Barum Brillantis 175/70R13 gumi 2db 6mm profillal
-egyéb felnik (Favorit, Lada, P126)Túlméretes dolgokat nem, de minden mást tudok postázni. A holmi Tapolcán van, Veszprémbe hétvégenként, Pestre kb havonta tudom elvinni ha valami kell.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Nem akar senki egy jó autót?
Rozsda nincs, 2 éve lett kilakatolva mindene, üregvédelem, alvázvédelem megvolt. Bosal kipuffrendszer, komplett hátsófékrendszer (dob, pofa, munkahenger, kerékcsapágy), elöl talpasok és gömbcsuklók, összes porvédő szintén 2 éve cseréltek. Azóta kb 5-6000km-t ment az autó.
Van bent minden: központi zár, riasztó, tolatóradar, vonóhorog, ablaktörlő intervallum fokozat, hátsó ablaktörlő és mosó, pótféklámpa, cd-s rádió 4 hangszóróval, fordulatszámmérő, alapjárati vezérlés, felicia középbox, nappali menetfény, LED-es belső világítás, stb... Jár hozzá egy jó állapotú téligumigarnitúra, természetesen felnire szerelve. Akku még garanciás, zsír új vízpumpa, FRISS MŰSZAKI!
[link]
Emellett külön van eladó:
-Felicia ülésszett + kékesszürke belső kárpitszett
-csomagtérajtó
-hátsó ablak zöld (Blackline-ból)
-tükrök, lámpák, első hátsó fékek
-főfékhenger rásegítővel
-karburátorok
-komplett gyújtásrendszer
-régi barna ülésgarnitúra
-barna műszerfal+barna kárpitszett
-műszeregységek
-új fékpofa garnitúra
-új kuplungtárcsa (Sachs)
-felnik
-stb apróságokE=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11709 üzenetére
Igen, azt tenni kell bele. A fékpedál-konzolon oldalt van egy kis furat gyárilag, oda fogattam lemezcsavarral egy 2-es alulemezből hajtott fület, amin van egy mikrokapcsoló, azt nyomja meg a gázpedál ha alaphelyzetben van. Nem egy bonyolult dolog. Én ilyen kapcsolót találtam otthon, gyakorlatilag bármi megteszi.
(Egyébként nekem az egész projekt nem volt 1000Ft-ban: 500 volt az elektronika, kapcsoló, vezeték, saruk, stb meg akadt a garázsban)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Pityu86 #11682 üzenetére
Egy hétig nem vagyok itthon, és lemaradok.
Ha akarsz ilyen elektronikát, megoldható simán, én is raktam be.
Lada Samarában van ilyen gyárilag, én annak vettem meg az elektronikáját. Bontóban kemény 500Ft volt, csatlakozóval együtt (boltban 1500, csati nélkül).
Bekötése nem bonyolult: kell neki egy gyújtás + (gyújtótrafó 15 lába), egy test, egy fordulatjel (gyújtótrafó 1es lába) a kimenetét rákötni a mágnesszelepre, és kell egy kapcsoló a gázpedálhoz.
Működése: ha motorféküzem van (gázpedál alaphelyzetben, azaz a gázpedál kapcsoló zárt) és a fordulat kb 1800 felett van, akkor lekapcsolja az alapjárati mágnesszelepet.
Az eredmény sokkal jobb, erősebb motorfék. Apróbb hátrány, hogy ha hosszabb motorfékből hirtelen ráugrasz a gázpedára, ránt egyet az autó. Gyakorlatilag kb 75 km/h felett lép működésbe (ötödikben fokozatban értendő a sebesség).
Én most újítottam a Favorit helyett egy 1.6-os Felicia kombira, abban semmi motorfék nincs a Favihoz képest, nekem nagyon hiányzik...
(Egyébként csak szólok, hogy a Felicia frankón bírta a horvát utat, 1500km-t tekertünk bele, hiba nélkül, 6.4-es átlagfogyasztással. Örülök ennek az autónak, nagyon jól megy, csak a Favoritot sajnálom, a héten valamelyik nap felrakom netre, hogy eladó )
E=MZ²
-
gs20
tag
Hamarosan lesz egy jó állapotú Favorit + rengeteg alkatrész eladó (kb 1.5 autónyi alkatrész).
Igen, tegnap meglett az utód, egy '96-os Felicia kombi 1.6 GLX.
Hely van bent bőven, és ereje is van rendesen.
Ami miatt jött: 1.6 motor, légzsákok, abs, normál méretű csomagtér.
Munka akad majd rajt bőven, egyelőre elsősorban esztétikailag.
(lenyúzódások, lökhárító sarka eláll, csomagtér kárpit eláll, hiányzó csavarok, patentok, stb.)
Szokásos Felicia rohadások egy része megvan (kicsikét a hátsó sárvédők, illetve a bal küszöb hátsó 20 cm része.
Majd apránként rendbe szedem, képet dobok róla fel holnap.E=MZ²
-
gs20
tag
Egyszerűen nem értem Favinál hogy lehet gyűrűkopásról, meg hengerfal kopásáról beszélni. Szedtem szét valós 360 000 km-t futott motort, érdembeli kopása nem volt. Pedig mindig olcsó olajokkal ment...
E=MZ²
-
gs20
tag
Még egy kérdés: az erősebbik (50KW) 1.3-as milyen vehemenciával mozgathatja a nagyobb kombi kasztnit, esetleges utánfutó mellett? Bár a dízel nyomatéka jobban vonz
(Ezek a nagyon megpakolt utak nekem kb a teljes út 20-25%-a, úgy havonta egyszer van egy ilyen, jellemzően 300-350km-es utam)
E=MZ²
-
gs20
tag
Mágus, és akinek van még ilyen tapasztalata, tanácsot kérnék!
Gondolkodom, hogy lecseréljem az autót. (Favorit 136L 1990, kb 80000 km, felicia ülések, kpzár, riasztó, anyámkínja). Nem mintha különösebb gondja lenne, csak 2 dolog ami nem tetszik: kicsi a csomagtér, gyenge a motor (ha tökig pakolva, és utánfutót húzva megyek).
Amit utódnak nézegetek: Felicia kombi GLX 1999 1.9D. Ami tetszik: szép és jó állapot, abs, légzsák, tudtom szerint világból kimenő nyugodt szívódízel motor.
Na viszont kipróbálni még nem tudtam. 1.6 benzinessel mentem már, ment mint a meszes, de a hibalistájától, és a fogyasztásától nem voltam elragadtatva. Ettől a dízelmotortól mi várható el? Nekem nem kell a Faviénál sokkal különb menetteljesítmény, alapvetően nyugisan vezetek, de mint mondtam, sokszor megyek felpakolva (kb teljes terheléssel, motoralkatrészekkel plafonig rakva az autó, meg utánfutó szintén) és a Favi benzinmotorja ezt nem nagyon tolerálta. Terhelten folyamatos padlógáz mellett kell állandóan váltogatni 2-5 között leheletnyi emelkedő hatására is (lényeg: fordulat folyamatosan 3000 felett). Eddig 2 utam volt vele így, de sajnálom így gyilkolni. Skoda Pickupos ismerős mondta, hogy a diesel pickup ugyanúgy megy rakottan mint üresen.
Tehát: NEM racerkedni akarok vele, hanem csak nyugodt, nyomatékos autókázást 5-6 literes fogyasztással.
A kultúrált belső, légzsák, abs, nagyobb csomagtér (jól jön majd ha jön a gyerek), nyomatékból autózás,és a kedvezőbb fogyasztás ami vonzana (Favi nekem 7et eszik a fenti használati móddal).(2 hónapja adtam el a kisteherautómat: Hyundai H200, 2.5 TD, sima adagolós, 80 ló, 200NM, de ez egy 2 tonnás autóban. Na azt imádtam, nyugodt kis dízel kellemes nyomattékkarakterisztikával, a sebváltó szinte csak dísznek volt, 40-130-ig ment ötödikben üresen, 50-130ig megpakolva.)
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #11597 üzenetére
Igen, a baj az, hogy leürül a rendszer.
De korábban a 10w-40-el és más fajta szűrővel két hét állás után sem koppant indításkor, most meg este leállítom, reggel indítok és koppkoppkoppkopp egy fél másodpercig. Hosszabb állás után hosszabb a kopogás is. 70000 km után nincs elkopva annyira semmi hogy indokolja ezt.
Rohadt zavaró.E=MZ²
-
gs20
tag
Karbitalp, és elosztó csere kipipálva.
Olajcsere is megvolt, de...
5w-40 olaj ment bele (eddig 10w volt) viszont belejött a szar szűrőkre jellemző kopogás induláskor. Korábban lada utángyártott, és vika szűrökkel jelentkezett ez. (hosszabb 1-2 nap állás után 1-2 másodperc kemény kopogás induláskor.)Mahle olajszűrő van fent, nem gagyi, de mégis kopog. Milyen szűrőt vegyek, amivel nem csinálná?
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz darius #11587 üzenetére
Az idő annyira nem szorít, van még két hetem indulásig.
Ha azt nézzük, a gyárinak mondottnak nem is olyan vészes az ára.
Nekem pont az a fajta utángyári volt amit linkeltél, mondom, 3 hónapot sem volt fent, egyszerűen elvált a gumi a lemezről.
Most ezzel szemezek, ilyen van itt boltban, a srác dícsérte, csak fura, hogy a ?gumi? része az olyan kemény hogy körömmel nem tudom megnyomni:
http://skodapatika.hu/spd/047129928/Skoda-Favorit-es-Felicia-karburator-talp-tomites-k
De majd meglátjuk mit tud
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
Kicsit nekiálltam rendbe szedni a Favit, mivel kénytelen leszek ezzel menni nyaralni (Horvátország, tökig pakolva, utánfutóval, össz kb 2000km).
Vízpumpa tegnap cserélve, gyújtáselosztó cserélve, olaj, szűrők cserélve.
Viszont a karburátor alatti talptömítésem meghótt, levált a gumi a fémlemezről.
Gyári kibírt 19 évet, utána vikát kaptam, azon 3 év után szétszedéskor ilyen nyúlóssá kezdett válni a gumi, kicseréltem nem tudom milyen márkára, semmi szöveg nem volt a fóliázott zacsin. Ez kb 3 hónapja van fent, kuka.Gyakorlatilag ott tartok, hogy a vika minőségnek is örülnék. Boltban ugyanezt a noname-t adnák megint.
B verzió, hogy létezik fix közdarab (nem gumi, hanem valami kemény műanyag (bakelit?) van a lemezek közt.
Egyrészt jó, mert nem döglik el a gumi, na de nem véletlen kaphatott gyárilag gumit (rezgéselnyelés?).Valaki használ ilyen fix karbialátétet? Vagy van valahol normális minőségű gumi emberi áron?
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11553 üzenetére
Érdekes... A gyújtásmodul (elektronika) nem melegszik?
A rádióra meg nekem egy billenőkapcsoló a megoldás.
Én úgy kötöttem be, hogy a kapcsolóval választható, hogy 15-ösről (vezérelt szál) vagy 30-asról (állandó +) kapja az áramot a rádió. Évente 1-2 alkalommal kell hogy kulcs nélkül akar rádiózni valaki, akkor a rádió alatt lévő kapcsolót át kell kapcsolni és megy kulcs nélkül a zene, egyébként meg alapállásban a kulcs vezérli.E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11512 üzenetére
Nyilván hazaérve az a tiszta sor.
De ha pest közepén elmegy az alapjárat, valamit tenni kell (tapasztalat)
Általában a karbiban az alapjárati fúvóka a legkisebb keresztmetszet, tehát ha azt megkerüli, jó eséllyel megeszi a motor a koszt.
Ez Favoritnál 2x, és kispolskinál is bevált nekem.
De persze, otthon szétszedés a biztonság kedvéért. (ahol egy kosz van, ott több is lehet)Ahogy írtam, ez gyorssegély hogy hazaérjen az ember.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #11509 üzenetére
Út közben nekem bevált gyorssegély, ha csak az alapjárati fúvóka dugult el, hogy első körben alapjárati fuvit kivenni, kifújni. Ha nem abban volt a kosz, akkor visszatenni, motort elindítani, és járó motornál elkezdeni kihajtani az alapjárati fuvit. (közben gázt tartani, hogy ne álljon le, mert belefulladna a sok benzinbe. a koszt amit fel szokott kapni a fúvóka, szépen el fogja szívni maga mellett.
E=MZ²
-
gs20
tag
Eladtam a teherautómat, úgyhogy a Favorit lett elővéve munkára is.
Egy pozitív és negatív tapasztalat:+ megrakva, utánfutóval sem ment fel nagyon a fogyi. Az átlagos 7-7.2-es fogyasztásom csak 7.95-re ment fel, holott azt hittem 10 alatt nem áll meg.
- ami nagyon negatív, hogy rohadtul nem megy, és rohadtul erőtlen. sík úton negyedik padlógáz, ha jött egy leheletnyi domb akkor vissza 3, és kinyomni a szemét továbbra is. Gyorsulás? az nem igazán volt. Pedig nekem már rövid váltó van fent a 136 motor mellett.
Nagyon nem utánfutózáshoz lett kitalálva ez az autó...
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz bringasisti #11238 üzenetére
Igen, így van, de nem feltétlen csak az öregecskéknél. Nekem is volt már látható kopás-beverődés 80000km-nél
mind a himbákon, mind a szelepszár végén.
Egy jó reszelő, kis kézügyesség, és némi türelem kell a megoldáshoz: himbasort levenni, és addig feldoglozni a himbákat és a szelepszárat is amíg a gödör el nem tűnik. utána lehet már normálisan hézagot állítani. A himbánál egyszerű a dolog satuba fogva, de a szelepszár szívás, mert nehéz is odaférni, meg ott takarni kell mindent, és vigyázni, hogy nehogy fémreszelék hulljon a motorba.De megéri, mert ég és föld, hogy mennyit változik a hangja.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz peti_s #11176 üzenetére
Először van egy kondicionálási szakasz, ami kb egy perc, növelt fordulaton (2500 környéke), ez a bemelegedés, átszelőzés miatt kell.
Aztán mérnek alapjáraton, meg emelt üresjáraton (2500-3000 között) emissziót.
Kb fél-fél perc. Szó nincs 10 perc üveghangról...Az a dízelnél van, ahol alapjáratról padlógázzal fel kell pörgetni leszabályzási fordulatra többször egymás után, és az átlagból számolja a K értéket.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz peti_s #11152 üzenetére
Hát, nem tudom.
LEhet én vagyok a hülye, de a corr gomb nem tudom mire való.
Saját logikám szerint beállítom: set+hour set+min gombokkal az időt, szépen mutat. Pl. tegnap 15:26-ot. Elmegy az idő rajt 16 óráig addig mér is, de akkor átugrik 15:00-ra, és onnantól kezdve nem mér tovább. Tegnap este is 15:00-t mutatott, meg ma reggel is...E=MZ²
-
gs20
tag
Hülyét kapok...
Beállítom a digitális órát (set+hour, set+min gombokkal) látszólag jól is működik, de mégse. előző beállítás óta pont 8 óra alatt pont 4 órát ment rajta az idő.
A CORR gomb amúgy mire való? Arra még nem jöttem rá.E=MZ²
-
gs20
tag
Alakul a paripa!
Most elég sokat mentem vele (legalábbis hozzám képest...), 600 km amiből 230 tökig pakolva, 230 utánfutózva, 100 üresen, 40 város, a fogyasztás 6.7-re jött ki. Még egy gyújtáselosztó cserével megpróbálkozom, mert bár pontosan lett belőve a gyújtás, de marhamód be-be csörög (arra gondolok, h esetleg már nem biztosítják a gyári karakterisztikát a röpsúly-rugók).Közben bekerültek a Felicia ülések, a gyári tesla óra a belső tükörhöz, és a Blackline csomagtérkárpit, ami rohadt sokat dobott rajt belül.
Következő lépés lesz a színezett üvegek berakása jövő héten
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #11113 üzenetére
Hát igen. Mikor megláttam: Te Úr Isten, mi ez????
Majdnem sarkon fordultam, de, gondoltam, ha már itt vagyok, autókázok egy kört, több tapasztalat lesz.A hölgy beindította, akkor megint azt mondtam, hogy ÚRISTEN, olyan skodahangot addig még nem hallottam. Sehol semmi olajszivárgás. 58000 km volt az autóban. Amúgy kb 10 megnézett autó után választottam ezt. Voltak jónak mondott 90-91-esek amiken minden skodabaj előjött, volt porrá rohadt, de újrafestett silverline, és volt két 94-es glx amikről két dolog derült ki: valamikor jól meg volt törve, és rendőrautó volt valaha. Szóval 5 éve sem volt egyszerű jó favoritot venni.
Nem tudom milyen festék került rá a gyárban, de elég rendesen levedlett, ilyen felületi rozsdák voltak minden élen. Durva rohadás viszont nem. Meg lett véve elég jó áron, sok műszakival, új akkuval és gumikkal. De ami a legdurvább: papíron második, valóságban első tulaj (először a vállalkozása nevén volt, ami aztán megszűnt), új korától minden alkatrész és szervízszámla lefűzve, minden rendszeresen írva - könyvelő volt a hölgy Még az 1991-ben berakatott autórádió minden papírja, garanciajegye is megvolt.
A hibák: volt egy antenna a jobb első sárvédőbe fúrva, meg egy kis lyuk a jobb hátsó sárvédőben. Meg egy lyukas kormányporvédő, egy rossz világításkapcsoló, és elgyengült csomagtérajtó gázrugók.
Ezeket akkor javítottam, és átfestettük az autót még 2009-ben.
2013-ig jó volt, nagyobb gondok nélkül, aztán akkor cseréltem vezláncot motortakarítással együtt, a 20 év női vezetése rosszul beállított kuplunggal sajnos a váltót kinyírta, szóval volt egy kuplungozás meg váltócsere, és cseréltem a hátsó kerékíveket, meg a küszöböket, és javítva lettek a hátsó tornyok. A lakatolást én csináltam, ahogy a festést és üregvédelmet is, egyedül az alvázvédelem került pénzbe mert aknám nincs.A képen látható futórozsdák sehol sem jöttek elő festés után újra, egyedül az első sárvédőkön van egy-egy kis felhólyagosodás, de azt majd tavasszal megoldom koranttal meg neolux sprével.
Más: a múltkori 10 literes fogyasztásgondom megoldódott, bár nem tudom mitől: egyszerre csináltam a végén csomó mindent. Most hétvégén elővettem az autót, tökig megrakva (pár száz kg motoralkatrésszel, ül a hátulja rendesen) evett 7.1-et.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #11065 üzenetére
Oks amúgy én sem vagyok szerelő, van amihez én sem mernék nyúlni (az OFF diesel autóm adagolójavítását és turbócseréjét pl szerelőnél csináltattam, dieselhez alapból nem értek), de a leírt művelet vezlánc csere mellett nem bonyolult, ha a lánccserét szerelő csinálja, a takaryítást vele is meg lehet csináltatni.
vezlánc cseréért meg az utcán járó favoritok kb 80%-a kétségbeesett lánccsörgéssel rimánkodik
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #11054 üzenetére
Na ez az, tanúsítom, hogy működik, bár nálunk a srácok nem szoktak menni az autóval, hanem egy 10-15 percet járatni emelt üresjáraton (1300-1400 / perc).
Mondjuk a saját autómon nem feltétlen ezt csinálnám meg, azzal azt én csináltam amit az előző hsz-ben leírtam.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #11050 üzenetére
Látom, nem érted.
Ne hülyének nézd a másikat, hanem értelmezd amit írok.
Elég sok helyen lehet rossz tankolás eredményeképp keveredett benzin-gázolaj keveréket INGYEN, nekem van otthon vagy 100l még (jókor voltam jó helyen, egy teherautó kapott gázolaj helyett fél tank benzint, amit ott helyben a kútnál le is engedtek - addigra én is visszaértem a kútra egy 200 literes hordóval).
Na de amit írtam:
-leszeded a kartert, vezérműfedelet, szelepfedelet
-4-5 liter ilyen keverékkel gyakorlatilag csillogó fémtisztára kitakarítod a motor belsejét (mosópisztoly, ecset)
-ha ezt vezérműlánccserével együtt ejted meg, akkor gyakorlatilag szinte nincs plusz munka
-mivel maradhat a motorban (rejtett zugokban) a takarítás során fellazított, de el nem távolított olajsár, ezért párszáz km után lecseréled az olajat biztos ami biztos alapon.Az ilyen-olyan olajadalékok ehhez képest lóf@szt sem érnek.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
A legjobb motortisztító adalék a gázolaj, némi benzinnel keverve
Ha elrontott tankolás után teszel szert rá akkor még ingyen is van
Én azzal takarítottam a motor belsejét, jobban kitakarította mint akármilyen Xado vagy BG, vagy akármilyen adalék.
1 apró hátránya, hogy kicsit körülményes a használata: le kellett szedni hozzá a kartert, vezérműfedelet, szelepfedelet De ha egy vezérműlánc-cserével egybe van kötve, akkor ez a hátrány sincsenE=MZ²
-
gs20
tag
Mágus: köszi!
Nem minősítve senkit, és semmit, de múltkor odaadtam a cégnél a srácoknak a kocsit, hogy lőjék be a gyújtást. Megtették. Ma lecsekkoltam. 10 fok utógyújtás.
Mindegy, most már jó, új (belevaló) gyertyák is vannak, a 45-ösre feldörzsárazott alapjárati fúvókával a járása is szebb lett. kíváncsi leszek majd a fogyira.
Vízpumpa is egyelőre abbahagyta a csöpögést, ettől függetlenül majd talán jövő hét végén lesz cserélve, már megvan az új.
E=MZ²
-
gs20
tag
SOS!
Most a cég helyett inkább havernál állítanék előgyújtást, az oké, hogy 5°, de le kell hozzá húzni a vákuumcsövet az elosztóról, vagy nem?E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #10936 üzenetére
Jó kérdés, de szerintem nem, hanem még békebeli magyar gyártmány, másikat is raktám már be ilyet, nem votl vele gond.
Találtam itthon még egy karbit, abból kivettem az alapjáratit, szintén nem ment bele a 45-ös kaliber, ezt addig piszkáltam (sajnos a dörzsáram csak 70-től felfelé jó) míg bele nem ment a 45ös kaliber. Ma berakom, kíváncsi leszek, bár nagyobb próbaút majd hétvégén lesz, akkor megyek kb 150km-t.
Közben neten észrevettem, hogy mióta megvan az autó (5 év) sosem bele való gyertya volt benn (D17YC volt a 136-osban, ezt adták szlovákiában skoda boltban anno), vettem D15YC-t, ma kicserélem ezeket is. Ha már matatok, még egyszer leellenőrzöm a gyújtást is.
Amúgy napi méreg: rendeltem netről új vízpumpát, de hála a túl kis méretű doboznak, és a posta "kíméletes"bánásmódjának, mire ideért el volt törve a turbinalapát
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Mágus2 #10922 üzenetére
A fúvóka egy kb 10 éve autóról levett karbiból van, emiatt gondolok oxidra, akkor kidörzsárazom, hogy a 45-ös kaliber belemenjen.
De a másik kérdésnék rosszul fogalmaztam: nem ötödikben rángat 50 körül, hanem negyedikben, és hamadikban is. (harmadikbban 40. negyedikben 50 körül) Tehát sík úton 50-el haladva amilyen kicsi gázt kell adni ott rángatva jár a motor. Fokozattól függetlenül. kicsit nagyobb gáznál már gyorsul, kicsit kisebb meg más motorfék. Ezért írtam, hogy az alapjáratiról a főrendszerre történő átmenetnél viselkedik így.
Tehát mivel rángatva nincs kedvem menni, gorsítok-motorfék-gyorsítok-motorfék üzemmódban közlekedek.
E=MZ²
-
gs20
tag
Fogyasztás-vadászat folytatódik...
Legutóbbi fogyasztás 11.97 l /100km
Tegnap nekiestem a karbinak...
-szívatót jelre tettem
-fúvókákat megnéztem: 1-es torok 90 (92.5 helyett), elmegy
2-es torok 125 (120 helyett), 120-ra cserélve
alapjárati 65 (45 helyett), 45-re cserélve
itt érdekes, hogy a gyári, szűz alapjárati fúvókába nem megy bele a 45-ös kaliber. (oxid?)ezek után alapjárat, co-csavar beállítva.
Tünet: jól megy, de alapjárat átmeneténél finoman rángat kb 40-50 km/h körüli sík úton való gurulásnál, leheletnyi gázállásnál.
Mágus: ez mitől lehet?
alapjárati fúvóka? (eresszem bele a dörzsárat, hogy belemenjen a 45-ös kaliber?
co-csavar? adjak több anyagot? kb 1.75 fordulatot van kihajtva
gyújtás? mozdítsak rajt kicsit? merre?és hogy ne unatkozzak, a vízpumpa is elkezdett csöpögni....
E=MZ²
-
gs20
tag
Nekem is döglött már meg az INDUKCIÓS jeladó :
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #10662 üzenetére
Légszűrőt olajcserekor cserélek mindig, tavasszal volt cserés, max 1500-2000km lehet benne.
Alászagoltam az autónak, nincs alatta benzinszag. A tank benzincsövei amik az előremenő fém csövekkel kötik össze a tankot, tavasszal voltak cserések. Akkor kb ilyen félpercenként egy csöpp csöppent le a lyukas csőről, de olyan benzinszag volt tőle a garázsban, hogy nem mertem villanyt felkapcsolni Szóval ha az állandóan benzin alatt álló betöltőcső lyukas lenne, annak most is szaga lenne a garázsban. De nem is csöppen semmi.
Atuska: hát, nem tudom. 70 ezret futott az autó, nem lehet elkopva az eredeti karbi. De a most felrakott kb 200 ezret futotton se éreztem lógást. Gőzbuborékleválasztó elég jó állapotú, nem tapasztaltam szivárgást. De egyik karbinál sem.
De ez a fogyasztás mindkét karbinál ennyi.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #10659 üzenetére
Ufo? A második torok membránja? Az igen.
Vákuumcsövek a régi karbin is kb egy évesek voltak, de amit most feltettem működő, jól fogyasztó motorról új karbit, ezen kapásból cseréltem is a csöveket, csatornákat árfújtam féktisztítóval, mindegyik megfelelően átjárható.
Szóval tényleg kezdek tanácstalan lenni.
Motorral nincs mechanikai hiba, kompresszió jó.
Termosztát működik, szivató kikapcsol szépen, igaz ezen a karbin valamivel (kb egy perccel) később, ezen majd állítok még.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #10657 üzenetére
Kb egyik napról a másikra, a fogyasztás megemelkedése után csináltam ebben a sorrendben:
-csövek ellenőrzése (szivárgás)
-gyertya,rotor,elosztófedél csere
-AC membrán, ülepítő pohár csere
-karbitalp csere, karbi csereTanksapka nem sziszeg.
Co csavar kb másfél fordulatot van kihajtva (betekerve, majd kihajtva annyira, hogy szép egyenletesen kezdjen járni)
A cserélt alkatrészek alapvetően működtek, csak kezdődő elhasználódási nyomok voltak.
Az autó végig jól ment, sem a teljesítménnyel, sem az alapjárattal nem volt gond. Most is jól megy, csak ne lenne ilyen szomjas.
E=MZ²
-
gs20
tag
Legalább van akinek megvan a hiba.
Nekem nincs.
Már 3 hónapja 10 felett eszik a taliga.
CSak azt nem tudom, miért.
Eddig cseréltem: gyertyák, elosztófedél, rotor, karbitalp, karbi, AC-membrán, AC ülepítőpohár.
Új karbi beállítva, jól megy, gyújtás beállítva.
Olajnak enyhe benzinszaga volt, cseréltem emiatt az AC membránt, de ez az enyhe szag lehetett a rövid távon járkálás miatt is, mivel az olajszint nem nőtt, és a membránon sem láttam sérülést (de ha már volt új, cseréltem).
Benzincsövek jók, nem repedezettek.
Igazából már fogalmam sincs, mi baja lehet, de eszik ész nélkül.
Még hosszú távon (100 km feletti út) is 10 körül eszik a korábbi 7 helyett. Városban, rövid úton bőven 10 felett. Nem fognám a hidegre, fűtött garázsban van az autó.
Minden ötletet várok, hogy mi a franc lehet vele. Egyébként Favorit 136L, 1990, 74000km.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz NPeti89 #10460 üzenetére
A fűtés hibáját több dolog is okozhatja (dugulás, szennyeződött radiátor, sérült csap). érdemes lenne leengedni a vizet, kivenni a fűtőradiátort, átmosatni, és leellenőrizni a csap működését.
Egyébként jó fűtése lenne a favinak, ahogy leírtad a termosztát működését, akkor forró levegőt kéne befújnia.
Váltóba 75W-90-es olajat tudsz venni. (Gyárilag Sae80-as való bele, de az ritka mint a fehér holló. 75W-90 kiváló bele. 80W-90est NE tegyél bele!) Emékeim szerint 2.4 liter megy bele, de betöltéskor majd látod a nívót. leengedő csavar a váltó alján van, oldalról becsavarva., a legnagyobb méretű csavar lesz az.
E=MZ²
-
gs20
tag
Én szétszedés nélkül, simán WD40-el fújtam oda a csapágyakhoz, ősszel odafújok, utána a télen csöndben van, de következő ősszel újra meg kell fújni.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz rob210 #10150 üzenetére
Sok függ attól, hogyan használod, hol tartod (garázs), stb.
Amit én írtam fogyasztás, az -15 fok környékén, 20 centis havazós időben volt. Akkor reggel 6hatkor én voltam az első nyom győrben ami ment az utcákon reggel 5kor a friss 20 centis hóban, 1-es, max kettesben ballagtam a munkahelyig meg este vissza.
És szó szerint minden nap több mint fél órát ketyergett az autó míg lesöpörtem a havat, kilapátoltam, na meg melegedett, hogy ne kelljen 20 méter után megállnom a szélvédőre belülről ráfagyó lehelet miatt
Ezek a körülmények értelemszerűen más fogyasztást generálnak, mint ha valaki járható utak esetén hozza csak ki az autót a fűtött garázsból. Amúgy utcán lakik az autóm, a NORMÁL körülmények közti téli fogyasztásom 8.5 körül van. Afenti példát csak kiragadtam, hogy olyan IS van.
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Atuska75 #10148 üzenetére
Így van! Nekem télen volt már 16 literes átlag is! Persze ez a legdurvább 20 centis havas két hétben, amikor arról szólt a dolog, hogy indítás, ketyegett 10 percig míg kicsit bemelegedett, közben lesöpörtem róla a havat, 3km a munkahely, délután ugyanez az akció. Tehát jutott 5 km haladásra kb 20-25 perc kőkemény szívatós alapjárat. Két hét, és 120km alatt jött ki az átlag 16os fogyasztás.
Ez egy ilyen játék, ahogy hűl az idő, megy fel a rövidtávú fogyi. De a mostani időkben kicsit sokallom a 11-et. én mostanában 9 körüli fogyival gurulok helyben, a fent leírt 3km távokon, de melegítés nélkül , azonnal indulva. (most nincs mínusz 15 fok, és nem kell melegíteni)
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz pisti 135 l #10136 üzenetére
Ezt sokszor az elöregedett "gumitalp" okozza a karburátor alatt. Mi sokat szívtunk, ez volt a baj. Mikor a másik autó is kezdte produkálni a tüneteket, alapból ehhez nyúltam és megoldotta a dolgot.
Egyúttal érdemes megnézni valamennyi vákuumcsövet, és ha szükséges, cserélni!
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #10062 üzenetére
Kipu: ez tényleg csereérett volt Az új élettartamán lehet hosszabbítani, ha felrakás előtt le van festve. Egyébként én 2 éve Bosal-t vettem, de nagy csalódás volt. Vékony, olyan mint a papír...
Váltócsukló: a váltócsukló csavarja ugyanaz, mint az első kipudob első csavarja a rugós összenyomónál a tűzkarikánál. Jobb (skodás) autósboltokban, és neten lehet kapni. pl http://skodapatika.hu/spd/N90790801/Skoda-Favorit-valtorudazat-csavar-Felicia-kipufogo
Tank: jól látom, hogy a betöltő műanyagcsövet, és a tankot összekötő, kb 20 centi hosszú gumicső van szétmenve?
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz keszőke #10034 üzenetére
Ha kivetted a rögzítőcsavart, akkor ugye felszabadult a km-hajtás rögzítő lemeze. Ez ugye egy villás végű, kb 3mm vastag lemez. simán ki tudod húzni a hajtásból a villáját, és levenni. De ne tedd. kombinált fogóval, vagy vízpumpafogóval megfogod a lemezt, és elfordítod ide-oda úgy, hogy fordítsa a váltóházban a kihajtást. Miközben mozgatod, akkor próbálhatod húzni is kifelé. Így ki fog jönni. A spirálnál fogva NE húzd!
E=MZ²
-
gs20
tag
válasz Retro DJ #10020 üzenetére
Kövezzetek meg nyugodtan, de én többet járnék benzinnel: egyrészt úgy csinálnám, hogy kevés benzin legyen a tankban, viszont azzal járni annyit, hogy legalább 4-5 havonta kihasználni belőle, hogy cserélődjön. A mai benzin már nem olyan mint régen. A fűnyíróba vett tavasszal vett benzin maradéka következő tavaszra megbuggyant, büdös, a fűnyíró köhög, kihagy tőle.
Peti_s: ezzel az autóval nem szabad foglalkozni. ingyen sem. Kasztniügyileg cserés:hátsó kerékívek, küszöbök végig, tornyok javítani, jó eséllyel bal első torony alatt is rohad. Ez kb 150 e Ft-nyi a kasztnismunka festéssel együtt. Azon a silverline-on amit én néztem, negyed ennyi rohadás volt, de ott hagytam. Ennek meg motorja is rossz. Felejtsd el. Egyéb javításokkal 350-400ban lenne.
Viszonyításképp: főnököm 240-ért adta el tavasszal a 83000 km-t futott, garázsban tartott, megkmélt állapotú 2000-es évjárató feliciáját. Nem szeretem az audiorrú feldákat, rohadtrondák, de akkor gondolkodtam lecseréljem-e a favit...
E=MZ²
-
gs20
tag
Mondjuk ezzel rohadt nagy mákom volt.
Ismerős pont lecserélte a saját kis 220-as készülékét egy 380-as inverteresre. Magát a CO-t 20ért adta oda, + palack kellett meg egy automata pajzsot vettem. így jött ki az 50.
Egyébként a 120-at sokallom, mi a cégénél 250A-s inverteres gépeket vettünk tartozékokkal 150-ért. Pedig azok komoly, ipari használatra vannak.
E=MZ²
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Óra topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Futás, futópályák
- OLED TV topic
- További aktív témák...