-
Fototrend
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Örömmel látom, hogy az új Forester is benne van az év autója 2020-as versenyben. Bár aligha nyer szegény...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9473 üzenetére
Akkor simán lehet hogy megint megszorult a fékhenger... Nézess rá vmi rendes helyen én nem kísérletezgetnék a fékkel.
Egyenletes fékezésekkel felmelegíted a tárcsát ami fellágyul a hőtől és aztán nagyobb tempóról szintén egyenletes nem túl erős fékezéssel kiegyengeted és hagyod visszahűlni.
Az M6-os ideális terep erre pl, ott nem zavarsz senkit. Nem biztos, hogy segít de egy próbált megér.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9470 üzenetére
Helyes, ha máséból nem, tanulj a saját hibádból legalább.
Mindig is a világ végére jártam szerelőkhöz szóval én már megszoktam a dolgot.A tárcsa vetemedés nálam is előjött, elvittem felszabályoztatni de azt mondták felesleges, vissza fog jönni a vetemedés pár fékezés után (legalább nem vettek le feleslegesen). Megvasaltuk házilag azzal elég jól visszahoztuk a dolgot de majd ha cserés lesz vmi komolyabb tárcsára lesz szükség.
Menet közben is ráz? Akkor az vagy kerék (centrír) vagy agy lehet. Nekem is volt, hogy 120-nál elkezdett rázni alatta/felette meg semmi.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9467 üzenetére
Ezt a Seibiko-t engedd el szerintem. Szerencsére jó szervizekben nem szenvedünk hiányt. Közismert típushiba, hogy a BL/BP Legáknál vetemedik a tárcsa kizárt, hogy ne tudnának róla... A betét ugyan félre tudja koptatni a tárcsát de csak akkor ha új tárcsa mellé teszel régi betétet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9389 üzenetére
Driftetléshez fixre hegesztett difi kell.
Nekem elég lenne egy olyan olajos LSD is (a Spec B-ben is az van sztem). A garázsfeljárónk íves és ha kicsit nagyobb gázzal iramodok neki akkor az ívbelső elpörög. Persze ha nem fos 4évszakos lenne fent akkor talán lenne kellő tapadásom...
Am addig filóztam,hogy végül lemaradtam a keret nélküli frsz tartóról.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9382 üzenetére
Azaz vészmódba rakta magát, ez kb bármi lehet. Rá kéne nézni egy obd olvasóval.
Nagyobb hasmagasság nekem is jól jönne a telek miatt... Na majd nyáron feljöttök, megnézem az OBK hogyan boldogul.
Eddig ezek az opciók vannak (elvileg de úgy is marad a gyári ruggancs):
- újrakovácsoltatom a meglévő gyári rugót
- betszem az Impreza OBK rugóit (bár az csak fél centit emel)#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
3D nyomatott Subaru EJ20 motor: [link]
Hááát... inkább az ára kéne.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #9358 üzenetére
Bejön ugye a 95 g/km ami csak szigorodni fog, esélytelen lesz bármilyen erősebb autó ami nem villany/hibrid de utóbbiból sem lehet túl erős a CO kibocsátás miatt.
Nem véletlen, hogy az STi forgalamazása megszűnt az EU-ban, és midnen modell motorikusan ki lett herélve. És a CVT-t is ezért nyomják ennyire (már az európai gyártók is, pl Opel), mert azzal érhető el a legkisebb CO kibocsátási érték (nem forog feleslegesen a motor).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9352 üzenetére
Semmi gáz. Csak fel akartam volna próbálni, hogy az enyémen hátul hogy mutat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9341 üzenetére
Saját fejlesztésből erre futotta. Ami már csak azért is vicces, mert a HSD ingyen licenszelhető a Toyota-tól...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9339 üzenetére
Az az ellenérv hogy gyenge és alacsony a villanyos hatótáv. De ez egy hibrid, a HSD-nek is kb fika a hatótávja.
Azt viszont nem értem, hogy a Levorgból az FA16 DIT motort miért kukázták... Az egy (elvileg) korszerű downsize-os motor, amit a többi gyártó is nyom (Korea, Németek, Kínaiak, stb).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Előbb vagy utóbb biztosan ki fogják tiltani őket. Jelen állás szerint szmogriadókor már az Euro5 dízel sem mehet Pesten..
Remélem mire az Euro4 benzin terítékre kerül addigra lesz OT rendszám Bubin. De esélyes, hogy a következő autóm már vmi hibrid/villany lesz jobb híján...#eBOXER
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Átfutottam az aktuális új autó kínálatot (MY19) és elég lehangoló amit látok.
Az Impreza és XV már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható; a Levorg az 1.6 turbó helyett csak 2.0 szívóval kapható. A Forester 2.0i szívóval kapható csak, a 2.0 turbót kivezették. Az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig kéne bele az a 2.4 turbó). Az Ascent ide nem jön, se a WRX/STI...
Egyszóval az EU-ban vége az erős Subaruknak.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9331 üzenetére
Pont ez a baj, hogy a gyári 0W20 után/helyett később a kötelező márkakeres olajcseréken nem 0W20-at kap. Dugattyúgyűrű problémát okoz (lásd Toyota cikk) ami egyre növekvő olajfogyást okoz, az égéstérbe kerülő és ott elégett olaj meg az EGR-en átáramlik/visszaáramlik amitől az lekokszolódik és attól függően milyen poziban ragad meg vagy nem fog menni a gép vagy baromi sokat fog enni. Plusz az elégett olajkoksz eltömíti a katalizátort ami így rövid úton mehet a kukába (ez utóbbi a korai EE20-nál is probléma volt).
A Subaru klubos vezetési tréning ott volt egy srác egy SJ Forester XT-vel, ami akkor volt alig pár éves (még bőven garis) de már cseréltek neki motort benne... Mondta is "viccesen", hogy gari időn túl tuti nem tartja meg. Nincs olyan autó amiről ne lenne rossz vélemény. Ha nem megfelelően van üzemeltetve akkor mindent taccsra lehet vágni gyorsan.
Persze ejnye-bejnye Subaru de azért ezek nem egyedi hibák az autógyártásban azt lássuk be.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyeniko #9328 üzenetére
A turbódízel egész más tészta, oda kell a vastagabb olaj, mert az hűti/keni a turbót is. A turbó nagyon fel tud melegedni, mert a fordulatszáma 200 ezer rpm is lehet, ami óriási hőterheléssel jár. Egy vékonyabb olaj simán megégne. Szóval neked a dízelbe teljesen jó az 5W30.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #9321 üzenetére
Erről beszéltem. Sajnos ha nem 0W20 megy bele akkor elkezdi enni (5W30/5W40 nem jó bele) és az eléget olaj a katalizátorban (illetve az EGR-ben) landolt amit eltömít és tönkremegy. Plusz ugye ezek már direkt befecseisek, tehát kokszolódnak is.
Ezek ismert "hibák", vagy nevezzük inkább tervezési sajátosságnak? Ugyanezeket a hibákat megtalálod egy Toyotánál is. Bővebben: [link]A CVT váltó pl új fejlesztés (volt), sajnos a gyerekbetegségek vannak/voltak ez nem gyártó specifikus, nyilván egy kiforrottabb technika biztosabb. Ezeket már nem tesztelik élőben mert drága. Szofverrel szimulálják a várahtó kopást/élettartamot. Ha ott vmi nem stimmel a kódban akkor bizony komoly hiba tud kibukni, vagy ha a beszállító nem szállít megfelelő minőséget (például: [link] ). Fordnál pl a 2.3-as EcoBoost lett így elkottázva (rossz algoritumussal tesztelték), ott is motorcsere lett a vége, illeltve hengerfejpakolás.
Persze ez nem menti fel a Subarut nyilván.A gyártó fizeti a márkakernek a cserét (az alkatrészt és a munkadíjat is) a Takata botrány miatt visszahívás is már egy vagyon volt a gyártónak de azt nem mismásolhatták el, mert hivatalosan elrendelt visszahívás, ha nem teszik felfüggesztik a foraglamzási engedélyüket. Az USA ilyenekben nem viccel. Ez egy kis gyártónál elég nagy teher (konstrukció újrateervezése (ha megoldható), az új motorok legyártása, átszállítása a tengeren túlra és a beszerelés költsége), így megkérheti a márkakert, hogy máshogy próbálja meg megoldani a problémát. Egy ilyen kis kvázi önálló márkának egy ilyen hiba óriási kiadás amire nem feltétlenül van felkészülve. Ez persze a vevők átverése és már középtávon is óriási renomé vesztést okoz. Főleg a Subarunál, ami híresen megbízható márka és a márkahűségi mutató is náluk a legmagasabb.
Ha nem megfelelő olajat kap az nem a gyártó hibája ezért mennek az 5-8k-s motorcsere árak, ha márkakeres olajcsere volt (már pedig a garit senki nem akarná bukni pont ilyenek miatt) akkor a márkakernek kéne viselnie a költséget, amit nyilván nem akar bevállani. Mindez azért alakul ki mert a 0W20-nál jóval olcsóbb 5W30/5W40 olajat tesznek bele.
Ez itthon sincs másként. A Hondám gyárilag 0W20-as olajjal jön. Persze a márkaszervízben a jóval olcsóbb 5W40 megy bele. Szerencsére ez nem egy érzékeny motor elvan vele de érted...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyeniko #9319 üzenetére
Jellemzően Amerikában, ahol elhanyagolják a karbantartást de minimum nagyvonalúan veszik. Kinti rokonom még most is ásványi olajat használna, úgy kellett rábeszélnem a szintetikus olajra. Na most ezekbe a motorokba szintetikus 0W20 kell. A gyártó is azért tért vissza a láncos vezérlésre mert a szíj csere kint ismeretelen fogalom... Na kb itt tart az ottani átlag fejben.
Az EJ25-ökkel valóban voltak gondok (hengerferejesedési hajlam) de az FB25 főleg az update után az egyik legjobb motoruk az EJ20-as mellett/után.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9315 üzenetére
A TC még nem tudja, de itt a TIR-ben már benne van rég.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Többet akar a Subaruból a Toyota
Szépen felvásárolják, nem baj ez a túlélést jelenti a Subarunak.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9312 üzenetére
Ezt nem tudtam, köszi.
Petester: Jó, hogy meglett a 3-as ülés hátra, különben kénytelen lennél ebben senyvedni:
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9309 üzenetére
Nem tudom a Subaruban milyen van és hol de Kormiban a szintezó hátul van a hátsó tengelynél. Az enyémben van automata szintező de sosem kerestem eddig, hogy hol van. Szóval passzolok.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9306 üzenetére
Igaz az a legegyszerűbb ha gyári megy bele. Azt bontottan is kapsz... Csak kell hozzá ugye automata szintező meg mosó is ahogy írod.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9304 üzenetére
Igen, mert olyan a parabolatükör benne ami szórt fény visszaverésére van tervezve nem pontszerűére mint amit a LED bocsát ki.
Ha LED-es lámpatestből találsz E jelest akkor viszont elvileg be lehet papíroztatni.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9301 üzenetére
Igen, azért. Ha nem kapott led-el típusengedélyt, akkor sajnos nem szabályos itthon. Vagy engedélyezteted akkor bekerült a forgalmiba és úgy már legális. Tboldi pl a H&R ültetőszettet beiratta a Jazz forgalmijába, nem is kell félnie a rendőröktől már.
Igaz neki eleve benne volt a német forgalmijában szóval csak át kellett iratnia. Mert egy itthoni engedélyeztetés elég nagy szívás...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9298 üzenetére
Jogsit bizos nem, de a forgalmi simán ugorhat ilyen miatt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9288 üzenetére
Az a fehér Paskál Car-os, azt ha jól vettem le megvette egy csóka és 1 nappal később fel is rakta árulni?
Mondjuk ez a kb 7,2M-os ár sztem nem olyan sok ezért a zöld OBK-ért. Főelg hogy itthon nem kapható egyáltalán ez a 3.6R motoros. De azért meg kéne néznui élőben is, az LT-s rendszám nekem gyanakvásra ad okot...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Subaru e-Boxer menetpróba: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9262 üzenetére
Fel kéne próbálnom az enyémre, hogy felmegy-e. Bár max felteszem a Jazz-re.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9195 üzenetére
Tök oké, igazából az csak egy támpont neked. Én is az autópályás fogyit adtam meg ott nem a vegyest, mert az a fő felhasználási területem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9193 üzenetére
Igen, a gyári vegyest és azt nézi, hogy ahhoz képest hány %-al térsz el.
mod:
Közben megtaláltam az enyémre a gyári értékeket. Ha jól váltom át akkor:
Város: 11,76
Autópálya: 8,71
Vegyes: 10,69Az autópályás jó érték ne tévesszen meg, ott csak 110-el lehet menni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9191 üzenetére
A gyári 13,6 vegyes érték azt honnan nézted? Mert az enyémhez kerestem gyári fogyi adatot de nem nagyon találtam.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #9189 üzenetére
8,41 de ugye én városban nem járok vele szinte soha. Most hétvégén is megsétáltattam a 11-esen, szépen 70-80-al gurultunk végig. Így nem csoda, hogy ilyen alacsony a fogyim. Mai fejjel bevállalnám a 3.0R-t is de ugye anno még úgy állt, hogy a Jazz helyére jön nem mellé... úgy meg még egész más volt a képlet.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Ez amerikai, erősen nézz a körmére, hogy nem volt-e vízkáros, jégkáros, vagy éppen ropira törve.
Amúgy nagyon jó az a FB25 motor ami benne van, ha megfelelő olaj volt benne (0w20 max 5w30) és időben volt cserélve akkor semmi baja nem lesz még nagyon sokáig.
A váltó CVT, az szokást igényel európaiként, de nagyon jó a hatásfoka és a fogyasztásra is jótékony hatással van nem csoda, hogy ezt nyomják. Egyedül az olajcserére kényes, jó lenne tudni, hogy cserélték-e rendesen a váltóban...Érdemes lenne az alvázszám alapján lekérned a történetét valamelyik ilyen oldalon (pl AutoDNA, VINinfo, CarVertical).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest