Új hozzászólás Aktív témák

  • Geller72

    veterán

    válasz dnelb #28214 üzenetére

    Köszi a linket. Régi már, de ugyanitt találtam újabb megoldást. :R

    "Arra értettem hogy a lefujoszelepnek is pont annyi értelme van egy ilyen gyenge autónál, mint a füstcsavar eltekeresnek, tehát semmi."

    -Ez így ebben a formában nem igaz. ;). Nem olyan tuning jellege van, mint amire te gondolsz. És a szerepe sem az, hogy ezzel megnöveljen bármit is. Bármilyen turbós motorhoz lehet rakni. A szerepe az, hogy a gázelvételt követően ne töltse tovább, tehát túl a rendszert. Elveszed a gázt, a membrános szelep (mondjuk az elektromos gázpedál által leadott jellel együtt) leadja a drótot a rendszernek, hogy már nem kell a nyomás és nyitja a szelepet. Ha ez nem lenne, akkor a gázelvételt követően is megmaradna a turbónyomásod, mert a lapátok még pörögnek, de ugye mivel már nem kell ez felesleges is, és valamilyen szinten feleslegesen terheli a rendszert. A szelep kíméli a turbót (is). Lehet olyan szelepet is venni, ami nem "kifele" fúj, tehát akár nem is nagyon hallod hogy működik. Sőt, az újabb kocsiknál már eleve be is építik némelyikbe. ;)

Új hozzászólás Aktív témák