Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
dethroner #44225 üzenetére
Van egy nagyon jó, talán Total Car-os video, ahol egy talán Audinál dolgozó mérnök nagyon jól elmagyarázza azt, hogy nem mindenre és nem mindenkinek való az e-autózás. Nincs értelme azon dolgozni, hogy egy elektromos autó minden tekintetben helyettesítse a hagyományos autókat, mert túl sokba kerül, amivel elveszlik az előnye. Pl. egyik előnye az olcsóbb üzemanyag lenne, de ha közben az autó 2-3x drágább akkor már bukták is az anyagi előnyt.
Sokan viszont nagyon ritkán autóznak naponta pár tíz kilométeres sugáron kívűl. Jellemzően a bolt, iskola, munkahely háromszöget ismétlik 90%-ban. Ha csak 80-90%-ban tudnál elektromos módban autózni, már az is óriási dolog lenne és azt el lehet érni egy ilyen hibriddel is. Én pl. a héten hétköznap napi 5km-t autózok az állomásra meg vissza. Pár nap elugrok a boltba is, ami +1 km, meg hétvégén esetleg van egy nagyobb vásárlás, esetleg a szomszéd város. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen plug-in hibriddel tankolnom se kellene, sőt talán elég lenne heti egyszeri töltés. A hibriddel meg az sem érdekelne, hogy hol fogy el a kapacitás, mert hibrid. Persze attól még tervezhetem úgy az utam, hogy egy-egy töltőfejnél álljak meg és nem kell végig benzinnel mennem. Egy ilyen autó mondjuk 1-1,5 millióval drágább mint a normál verzió, nem pedig 2-3x az ára, vagyis könnyebben elterjedhetne. Kevesebb akku is kell hozzá, kevesebb bányászás, akku újrahasznosítás. Az autó súlya is kisebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest