Új hozzászólás Aktív témák
-
F.E.K..
senior tag
"
Ez egyébként zavar, hogy a mesélő mondja ki a végső szót... akkor minek a szabálykönyv?
"A szabálykönyv a keret, de a végső szó mindig a mesélőé... Igen, ha előre le egyezteti mindenkivel, akkor hozhat saját szabályt, azért ő a mesélő.
Nyilván ehhez jó mesélő és jó játékosok kellenek.
-
Throme
veterán
válasz
Hintalow #376 üzenetére
Sántított ez a szabály az első 5-ös kiadásban, mert most az 5e-ben már írják, hogy nem csak azzal szemben van adv dex amit lát a barbár, hanem amit hall
.
Ha elolvassa az ember a szabályt, hogy adv dex ha látja a barbár, de nem lehet vak süket, eszméletlen.... namost ha csak akkor van, ha látja, akkor már miért ne lehetne süket?
Valószínűleg a szabályalkotók is érezték ezt....Szóval, akkor mondhatom a DM-nek, hogy minden, amihez dex módosítót kell dobni és a hatást látja a barbár, azt előnnyel dobom?
Aztán majd eldönti, hogy neki mi jár a fejében erről a szabályról...... én is hajlott koromra kezdtem el ilyen szerepjátékot. Eddig teljesen elvoltam a számítógépes játékokkal.
Egyrészt látványosabb, másrészt nincs vita a szabályértelmezésben.
Ez egyébként zavar, hogy a mesélő mondja ki a végső szót... akkor minek a szabálykönyv?
A mesélő megalkotja a saját szabályait és jónapotkívánok...thx
-
Hintalow
senior tag
Ez a topik elég kihalt, szerintem nem sokan ismerik (vagy az IT kockáknak és az RPG kockáknak kisebb a metszete mint gondolnám
)
Nagyon távolról indítva ez azért van, mert az egész ötödik kiadás a egyszerűsítés és az absztrakció jegyében jött létre, növelték azokat a dolgokat, mik a mesélőre vannak hagyva értelmezés/döntés szinten.
Ez azért volt, mert el akarták kerülni a harmadik kiadás hibáit, ahol sokkal jobban érvényesült az általad említett "egyszerűen, világosan megfogalmazva" kritérium, de ez azt okozta, hogy minden apró dologra IS oldalnyi táblázatok voltak módosítóértékekkel.Szóval ezt nem nagyon fogod tudni megúszni 5e-ben, és itt a mesélő hivatott kimondani a végső szót.
Ahogy írtad, látható varázslatok, csapdák és hasonló dolgok ellen előnyben dobod a dex mentőt, de pl. egy hang alapú támadás ellen nem, azt nem látod. (a távolsági támadásokat nem keverném ide, azoknál nagyon ritkán van dex mentő)
A leírásnak az első bekezdését meg nem kell túlgondolni, az csak a mesélős ábrázolás része, a szabály ami alkalmazandó, a második bekezdéstől kezdődik. -
Throme
veterán
válasz
Hintalow #374 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy az én hsz-emnél áll még mindig a beszélgetés
Lenne egy újabb barbáros kérdésem.
Szeretném tisztázni a danger sense képességet, pontosabban ennek működését.
D&D 5 (nem a legújabb, hanem a sima 5) Danger Sense:
"At 2nd level, you gain an uncanny sense of when things
nearby aren’t as they should be, giving you an edge
when you dodge away from danger.
You have advantage on Dexterity saving throws
against effects that you can see, such as traps and spells.
To gain this benefit, you can’t be blinded, deafened, or
incapacitated."Ezt lehet úgy egyszerűen értelmezni, hogy minden dex mentő dobást előnnyel - advantage - dob a barbár, ami látható számára (miközben nem vak, nem süket, vagy mozgásképtelen, vagy nem eszméletlen)?
Ilyen egy csapda, aminek a hatása (a karakterre esik, hull, felé repül, felé csapódik...stb) látható, de ilyen egy - a karakter - felé irányuló varázslat, amit lehet látni (tűzlabda ) egy alkimista tűz, vagy akár egy távolsági fegyvert használó ellenség által kilőtt, dobott gyilok (kés, nyílvessző...stb).Nem tudom miért nincsenek ezek egyszerűen, világosan megfogalmazva?!
Pl D.S. : minden dex mentő előnnyel, ha látható. Nem ha pl korom sötét van, nem ha láthatatlan ellenféltől jön a csapás... kész , ennyi.Jönnek ezzel hogy "nearby", meg hogy "things nearby aren’t as they should be"
Köszönöm!
-
Hintalow
senior tag
Igen, az az értelme, hogy két különböző, nem light fegyvertípust tudsz használni, két különböző sebzéssel.
Valamint így képes vagy offhand attackal 3x támadni, míg kétkezes fegyverrel, vagy fegyver + pajzs kombóval nem tudnál.
(jó persze itt benne van, hogy a bonus cselekedetből jövő másodkezes támadás sebzésébe alaphelyzetbe nem adódik bele a tulajdonságmódosítód, de ez is kimozogható 1 szint harcossal és a Two-Weapon Fighting harcstílus választásával, vagy esetleg Fighting Initiate feat-el, amiből ugyanezt kiválaszthatod stb.)
Szóval elég specializált megoldás, de beörjöngve, reckless attack-al, háromszori támadással, már szépen lehet sebezni, főleg ha mondjuk 2 varázsfegyverre is sikerült szert tenni...
De ez már tényleg magasabb szintű dolog, a két fegyveres megoldás azért igényel szerintem egy jól felépített build-et. -
Throme
veterán
válasz
Hintalow #372 üzenetére
Először is kösz, hogy időt fordítottál a válaszra!
Ebben az esetben nem sok értelmét látom a dual wielder-nek
.
Ad egy +AC-t, de korlátozva van 2db 1 kezes fegyverre.
Kétkezesnél, vagy 1 kezes + pajzs kombónál elesek ettől.
Annyi plusz van benne, hogy a második kézben már nem csak light fegyver lehet. Nagy kaland...A 2 + 2 ütés adott volna értelmet.
Inkább választom 4-dik szinten a 2pontot.
-
Hintalow
senior tag
Szia,
Normál esetben két támadási lehetőséged van, a normál akció és a bónusz akcióból támadás (offhand attack / two weapon fighting) ezt bárki csinálhatja (ha van a másik kezében is fegyver).
4-ik szinten egy karakter így kettőt tud támadni, egyet normál támadás akcióból és egyet bónusz akcióból.
5-ik szinten ha van extra attack képessége, ez 3 támadásra emelkedik, mert a támadás akciót használva 2x támad (ez az extra attack) és bónuszból pedig ugyanúgy egyszer.
Bónusz akció mindig egy van, ezt tudtommal nem befolyásolja semmilyen feat vagy más. (kettő dolgoról tudok, ami még adhat egyet, az egyik a timestop varázslat, és a másik a rogue kaszt Thief subclass-ának a 17-ik szinten megkapott Thief's Reflexes képessége.)Hiszen ha nem így lenne, akkor értelmetlen lenne mondjuk a harcos kaszt azon mérföldköve, mi szerint magasabb szinteken az extra attack-jából 3x majd 4x is támad.
Ami hirtelen eszembe jut, és lehetővé teszi, hogy többször támadj bonus action-ből IS, az az, ha felveszel két szint szerzetest, és ott megkapod a Flurry of Blows képességet, mi szerint egy ki pontot elhasználva a támadás akciód után 2x tudsz támadni bónusz akcióból.
-
Throme
veterán
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni szabály értelmezésben.
(a szakszavakban annyira nem vagyok jártas, szóval bocs emiatt)A DM-el, vagy GM-el megbeszéltem a dolgot, de van aki nincs ezen a véleményen a csapatban és szeretnék tisztábban látni.
Szabályrendszer: D&D 5
Karakter: barbár
szint: level 4
A 4-es szinten felvettem a Dual Wielder képességet.
Könyv szerint:
"
D u a l W i e l d e r
You master fighting with two weapons, gaining the following benefits:
• You gain a +1 bonus to AC while you are wielding a separate melee weapon in each hand.
• You can use two-weapon fighting even when the onehanded melee weapons you are wielding aren’t light.
• You can draw or stow two one-handed weapons when you would normally be able to draw or stow only one.
"
5-ös szinten jönni fog az "Extra Attack"Az lenne a kérdésem, hogy level 5-ön a saját körömben összesen hány ütésem/csapásom lehet?
Most azt ne vegyük figyelembe, hogy az ellenfelet meg tudom-e ütni, vagy sem, a maximum szám érdekelne, ha minden próbálkozásom talál.Szerintem:
2 db, 1 kezes fegyver esetében, ugye 1 fegyver van az egyik és másik kézben.
Így : 2db csapás (egyik kéz, majd másik kéz) az alap, majd újabb 2db csapás (egyik kéz, majd másik kéz) ez az extra attack miatt.Aki nem ért ezzel egyet azt mondja:
Erre hivatkozva:"Two- W e a p o n F i g h t i n g
When you take the Attack action and attack with a light
melee weapon that you’re holding in one hand, you can
use a bonus action to attack with a different light melee
weapon that you’re holding in the other hand. You don’t
add your ability m odifier to the damage of the bonus
attack, unless that modifier is negative."Szerinte 1 attack = one hand attack + 2nd hand bonus attack
Mivel a második csapás eszerint BONUS és 1 körön belül csak 1 bonus-t kap a játékos ezért szerinte az én köröm így néz ki:
2db csapás (egyik kéz, majd másik kéz) az alap, majd csak 1db csapás (az extra attackban)Összefoglalva:
szerintem: 2 attack (alap támadás), 2 attack (extra attack miatt)
Nálam 1 attack mindig = 2 csapás a DW miatt
.. és ugye lvl 5 -ön extra attacknak hívják, nem bónusznakCsapattárs szerint:
2 attack (alap támadás), 1 attack (mert a második csak bónusz és nem jár extra attackhoz)(a DM vagy GM osztja az én véleményem és ugye ez számít, de nem akarnék úgy játszani, ha valaki más véleményen van...)
Bocsánat a hosszú hsz-ért, csak ez a szabályokkal való jogászkodás kicsit megöli a játékkedvemet.
Köszönöm!
-
Hintalow
senior tag
Hát jah, szerencsére nálunk elég összetartó a baráti kör, meg aztán aki el is költözött egy időre, az is visszajött újpestre, úgy meg könnyű szervezkedni, hogy 5-en alapból kerületen belül vagyunk (4-en 10 perc sétára egymástól)
De igen a család eléggé befolyásoló tényező, nálunk csak 1 valakinek van páréves gyereke, ő évente csak pár alkalommal száll be.
Az én fiam meg már 15 éves, örülök ha naponta 1x látomA többieknél meg nincs gyerek, de geekség annál inkább.
-
Hintalow
senior tag
Jelentem, még mindig megy a hobbi
(Furcsa, hogy itt a PH-n, ami elvben kocka hely, nem nagyon fut egy ilyen topic, bár ezek nagyrészben már a FB-ra tevődtek át)
Előző hétvégén volt az éves annuális maratonunk, az egyik játékosunk telkén Verőcén péntek-szombat-vasárnap nonsztop gém (rengeteg piával és kajával)
CP red - D&D (spelljammer) - CP 2020 felosztásban.
Közben ahogy vége a nyárnak újra elkezdődnek a hétvégi alkalmak, most fut a Rime of the Frostmaiden, utána pedig én kezdem el a Planescape modult mesélni (ami különösen kiemelt téma nekem, annó a Planescape Torment-el ismertem meg a rendszert/univerzumot)
Szóval szerencsére még így 40 körül is hasít a téma, nemrég lett új játékosunk is, szóval a vérfrissítés is adott -
mike1334
veterán
Valahol fellehető digitálisan a Rúna/Dragon magazin számai? Pár Rúnát láttam csak, illetve abból is főleg M.A.G.U.S. kivonatot.
-
F.E.K..
senior tag
Ha már klasszikus szerepjáték..
Régen sokat játszottuk, de idővel mindenki szétköltözött a világban, ami problémássá tette
a további játékot. (D&D, Codex, a legtöbbet M.A.G.U.S.)Node egy kis fejlesztéssel ugye sokminden áthidalható..
Természetesen számol és nyilvántart a játékosok helyett, a lényegi játékhoz pedig beüzemeltem otthonra egy video konf rendszert, így már "csak" a szabadidőket kell egyeztetni
egy kis nosztalgia játékhoz (minden a saját otthoni szerveren fut).Viszont kocka dobás szimuláció direkt nincs benne, legalább az megmaradjon a régi játék élményekből..
Szóval aki úgy gondolja, hogy a család, gyerek, távolság már lehetetlenné teszi a játékot, annak van remény azért
-
#21221888
törölt tag
Sziasztok! Nekem a tanárnő- rossz diák szerepjáték a kedvencem!
-
Hintalow
senior tag
-
mike1334
veterán
válasz
fatpingvin #359 üzenetére
Van belőle magic the gathering szerű kártyajáték is, azt a mai napig játszák, versenyeket tartanak. HKK a neve (Hatalom Kártyái Kártyajáték).
-
mike1334
veterán
válasz
fatpingvin #357 üzenetére
Volt M.A.G.U.S. verziója is, Észak Lángjai...esetleg arra emlékezhetsz
-
fatpingvin
addikt
válasz
mike1334 #356 üzenetére
úúúúúúúú nagyon ismerős ahogy így leírod, én biztos nem voltam benne érintett (abban az érában én a csattogós falepkét tologattam még...) de nem tudok szabadulni az ismerős érzéstől.
a wiki page-t olvasva, nagyon jópofa
kicsit más téma: szerintetek mennyire meredek egy 3 tagú partinak amiből ketten most kezdenek, freestyle homebrew-t mesélni?
-
mike1334
veterán
Rákerestem, hogy van-e saját topikja, de nem találtam. Na, akkor ide is
Eszembe jutott, hogy régen (20+ éve) játszottam a túlélők földje nevű levelezös játékkal, rákerestem, és még mindig működik
Játszik/játszott itt más is vele? Milyen most? Megcsapott a retró szele, lehet játszani kellene egy kicsitA Bíborhold (Holdtölte) magazint is rongyosra olvastam, benne Setét Patkány kalandjaival
-
fatpingvin
addikt
válasz
macilaci78 #354 üzenetére
február első hete a vége, az utolsó napokban lesz még egy adatbázisok projekt prezentáció...
nem tetszik -
macilaci78
nagyúr
válasz
fatpingvin #353 üzenetére
És mennyi van még hátra?
-
fatpingvin
addikt
visszatalálós komment a vizsgaidőszak utánra
-
Hintalow
senior tag
Hát felkészülés nem árt némi, de inkább menet közben tapasztaljátok majd ki a szabályokat.
Ami a legfurcsább lesz mind mesélőként, mind játékosként, hogy ez nem egy társasjáték, hanem kb bármit lehet csinálni, és onnantól a játékos fantáziáján és a mesélő improvizációs képességén (és fantáziáján) múlik, hogy mi történik és az hová vezet -
Damien.
tag
-
Hintalow
senior tag
Örülök, hogy tudtam segíteni, ha még van kérdés, szívesen segítek, most nálunk úgy is holtszezon van a nyáron, összel indítjuk újra a kampányainkat
Ja igen, amúgy a magyar D&D közösség facebook csoportban elérhető a Hoard of the Dragon Queen (A Sárkánykirálynő Kincse névre fordította a készítője) magyar fordítása, az bitang jó átvezető lehet a kezdőkészletből kis fantáziával. Viszont dolgozni kell rajta, mert az is első szinttől megy (az volt az első modul a starter után mi is azzal kezdtünk annó 2014-ben) -
Hintalow
senior tag
A kezdőkèszlet tartalmaz mindent egyben, az emlìtett kaland leìrását, a szabályrendszert kivonatolva, ès pár fajt/kasztot (szintèn nem teljeskörűen)
Maga az alap szentháromság a szerepjátèkoknál pedig:- Játèkosok könyve (ez tartalmazza a fajokat, kasztokat, a teljes szabályrendszer leìrását, minimális világleìrast)
- Szörnyek könyve (magától èrtetődik, ez a mesèlőnek kell, de talán ez a legkönyebben emèszthető angolul is, ha már fejben megvan a szabályok logikája)
- mesèlők könyve (talán ez a legkevèsbè fontos a három közül, kitèr extra szabályokra, csapdákra, varázstárgyakra, világalkotásra stb.)
Ezek jelenleg dnd 5e-ben nem elèrhetőek magyarul.
További mesère a kezdőkèszlet után kèt lehetősèg van:
- Saját kútfőből:. Itt a kezdőkèszletből elsajátìtott szabályokkal elegendő, ha van mondjuk egy szörnyek könyve
Ami ide főleg, de amúgy is nagyon ajanlott, az a magyarul itthon megvehető 3 kiadas Forgotten Realms világleìrás. Ezt egyszer átolvasod, ès simán kèpben leszel mesèlőkènt (a világ nem változott annyit a kiadasok között)- Vagy pedig kiadott modulokból. Az 5e modulok szintèn nincsenek (mèg) magyarul, ès talán egy kalandleìras a legnehezebb angolul.
Viszont jópár 3 kiadasú magyar modul beszerezhető itthon, ès viszonylag könnyen átültethető az 5e rendszerèbe (szörnyek megfeleltethetőek, próba cèlszámokat belőni stb.)Az 5 kiadásnak megvan az az előnye, hogy nem olyan szabálynehèz mint a korábbiak, több teret hagy a narrációnak, nincs mindenre egy konkrèt szabály meg táblázat
Btw a kezdőszett is jópár alkalomra elèg kalandot tartalmaz
-
Damien.
tag
Igen, értelek. De gondolom azért kezdőszett mert csak minimális kalandot/élményt tartalmaz. És kell hozzá még 1-2 könyv hogy meglegyenek a szabályok,karaktereket tudjunk készíteni, stb. De javíts ki ha tévedek. Azért kérdezem hogy a kezdőszett mellé mi kellhet még kezdésnek. Köszönöm amúgy a segitséget mindenkinek!
-
doc
nagyúr
A szerepjatek nem olyan mint egy szamitogepes jatek amihez DLC-ket kell venned ha vegigjatszottad
Lehet kulon kalandokat venni, rengeteg van online letoltheto, meg a tradicionalis megoldasnak megfeleloen csinalhattok is magatoknak (pontosabban a DM majd csinal).
Vagy ott az impro mint elokeszuletek nelkuli jatek, bar ahhoz azert nem art a rutinos DM, meg akar segedeszkozok mint pl. a Mythic -
Hintalow
senior tag
A MAGUS-t én nem ajánlanák, szép volt, jó volt, de elment mellette az idő.
Elterjedtség, és támogatottság tekintetében mindenképpen a D&D a nyerő, ha a magyar nyelvet szeretnétek, vagy a 3 kiadás jöhet szóba, bár ott a könyvek már csak használtan szerezhetőek be jobbjára, és összetettebb is. Vagy pedig valóban az 5 kiadás ami szóba jöhet, ami jelenleg kb. a legelterjedtebb/legtöbbet játszott asztali rpg a világon.
A kezdőkészletet mindenképpen tudom ajánlani, nagyon jó beugró a világba, és mivel a magyar kiadás kicsit megfeneklett, így még most is megéri bőségesen
Tudom, hogy hazabeszélek, de azért még is csak tolom én is a 3-ik kiadástól vagy 20 éve -
Damien.
tag
Sziasztok!
Olvassa még valaki ezt a fórumot? Lenne 1-2 kérdésem, ti biztos tudjátok! Neki ugranék az asztali szerepjátéknak. Régen játszottam kaland-játék-kockázat könyveket, meg pc n sok szerepjátékkal volt dolgom, tehát nem vagyok full vakon.
a MAGUS vagy D&D ami szóba jönne. Melyiket ajánlanátok kezdöknek? Amit könnyen elsajátíthatok. Szuper lenne ha magyar lenne, nem angol. Megy az angol de nem társalgási szinten, inkább alapszint. Érdekelne hogy melyiket ajánlanátok és miket kellene beszereznem hozzá hogy letudjunk ülni jókat játszani. Minden tippet szívesen veszek. Fogalmam sincs hogy kezdjek hozzá. Néztem a D&D 5. kiadás kezdőszettjét is(magyar). Nem tudom az mennyire éri meg. Vagy mellé kell még esetleg valami. Köszi előre is!
-
Hintalow
senior tag
Hát most nézem, hogy ez a topic még mindig el van mentve, nem valami aktív
Mi azóta is toljuk a D&D-t, persze már 5E-re álltunk át (ha jól láttam az utolsó hozzászóláskor éppen hogy csak megjelent)
Két hosszabb kampányunk is fut, az egyik már 2+ éve, a másik (ezt szerénységem meséli) is túl van már az 1.5 éven.
A korábbi szabályrendszerekre nem mennék már vissza, túl jól sikerült, az 5E, nem véletlen, hogy mostanra kb második aranykorát éli a műfaj. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Hintalow #328 üzenetére
2d6 rendszer, 3 rule book van, az 1. rule book létezik angol *.pdf-ben, már játszható. A karakterlapnak is van már fordított verziója.
A második könyvből csak ennyi van még. A harmadikba egyelőre nem kezdtek bele.
-
MichaelSD
őstag
válasz
Synthwave #333 üzenetére
Véleményem szerint nagyon mereven (és egy minimális alázat) nélkül közelíted meg a szerepjáték fogalomkörét. De kinek a pap, kinek a papné. Nekem a papné lánya.
Most nem mondom el, hogy én mit gondolok a te véleményedről, de mivel szerencsére nincs kérdésed, nincs is miről tovább beszélni.
-
MichaelSD
őstag
válasz
Synthwave #327 üzenetére
Fölösleges elolvasnom ilyen könyveket, mert 10 meglehetősen aktív év tapasztalata (egy meglehetősen kompetens közegben) többet ér bármilyen esszénél.
Arról a tényről nem is beszélve, hogy ha valaki jól ismer egy elméletet, esetleg könyvet is ír róla, a gyakorlatban még nem feltétlenül remekel - ez nem csak a szerepjátékra igaz, hanem bármi másra is az életben.Ha ennyire tudod akkor mi a kérdés?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
A Kaland Játék Kockázatról eszembe is jutott ez a kis oldal.
Persze, nem olyan, mint az igazi, de elég sok könyvet lehet játszani, a kalandlap is elég komfortos - szóval szükségmegoldásnak megteszi. Online d6 is van, bár azért ehhez inkább igazit használok. A kockáknak mágiája van.
Anno nagyon sok KJK, KJV meg Harcos Képzelet könyvem volt. Vagy 25 biztosan, de sajnos túlnyomó többségük eltűnt. Pedig 8 évesen ezek vonzottak be az RPG világába, így kellemes emlékeket idéznek. Gondolkodom rajta, hogy be kéne újítani a feledésbe merült könyvtárat.
A tök(él)etlen katonával játszott itt valaki? Gordon Fletcher követte el. Nagyon kemény. Gyakorlatilag egy Jackson-Livingstone paródia, a nem gyenge fajtából. Hamubasültfasság a negyedik hatványon; lehet rajta sírni, derekasan - a fordító értette a dolgát.
Az egész ott kezdődik, hogy az illusztrációknak az égvilágon semmi köze a történethez.A 2.rész főgonoszán, D-moll Hegedűszonátán még mindig kivagyok. Merthogy a Brmngy-fldkpc hegy tetjén lévő Krvngy-rmhlmz várban lakik.
BAROMINAGY-FÖLDKUPAC HEGY TETJÉN LÉVŐ KURVANAGY-ROMHALMAZ VÁR.
-
Hintalow
senior tag
Mi főleg D&D-t és warhammer 40k-t játszottunk, de már egyszerűen nincs időm arra, hogy heti 1 napot teljes egészében ilyenre szánjak
rövidebben meg nem megy.
Én sem szeretem a túlbonyolított szabályrendszereket, nagyon nehézzé teszik (főleg összeszokottabb társaságnál) hogy érdeklődő amatőrök bekapcsolódjanak. Sokszor saját magamon is éreztem a ritka alkalmakkor, hogy egyszerűen már nem tudtam, mit hogyan számolok.
Amúgy negatív vagyok a pen&paper rpg-k jövőjét illetően, az ipar szerintem nagyobbrészt a felnőtt egykori játékosokra épít, a fiatalabb generációt úgy ahogy van, nem érdekli a dolog.
Az idősebb, összeszokott brigádok, pedig már nem vevők arra, hogy új rendszereket, környezeteket próbáljanak ki. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
MichaelSD #325 üzenetére
Fölösleges elolvasnom ilyen könyveket, mert 10 meglehetősen aktív év tapasztalata (egy meglehetősen kompetens közegben) többet ér bármilyen esszénél.
Arról a tényről nem is beszélve, hogy ha valaki jól ismer egy elméletet, esetleg könyvet is ír róla, a gyakorlatban még nem feltétlenül remekel - ez nem csak a szerepjátékra igaz, hanem bármi másra is az életben."Az hogy bohóckodtok 2 órát főzés alatt nem a szabály határozza meg. Még jó hogy nincs szabály 2 óra bohóckodásos főzésre."
Senki sem bohóckodott. Nem is értem ezt a jelzőt. Vagy neked minden, ami nem kinyit->megöl->treasure->next vagy éppen nem komoly kalandmodul-technikai célt szolgál, az "bohóckodás"?
Sokszor sokkal szórakoztatóbb a karakterek mindennapjait vagy éppen személyes céljait (ami nem szerves része a "kaland(sorozat)nak") játszani.
"Jellem, aha, it már nincs a szabály kőbe vésve? Akkor minek van?"
SEHOL nincs kőbe vésve SEMMI. Ahol úgy tűnik, hogy igen, ott általában jó oka van - ahol racionálisan (és kontextusban a játszott világgal!) nem annyira, ott jön a kreativitás és az ésszerű rugalmasság. A jellem amúgy (az esetenkénti egy-két nagyon specifikus részlettől eltekintve) pont nem ilyen.
"Kikérem magamnak, Először is..."
Ezért mondtam, hogy írtam valamit, vázlatosan. Csak a szavakon lovagolsz.
"Nincs az a kaszt kombináció ami lefed vagy mást lefedne. Egy teljesen felesleges konstrukció, ami versengésre alkalmas de másra nem."
Budapesten lehet, Indiában vagy Gorvikban lehet, hogy nem. Vagy bármilyen feudális jellegű közösségben, magiokráciában, párhuzamos univerzumban, alternatív létsíkon, titkos szervezetben, bármiegyébben.
Ami a lényeg, hogy a dolgokat, amiket írtam, kontextusban (és a megfelelő közegekre vonatkoztatva) kell értelmezni és alkalmazni, nem szavanként. Egy rutinos RPG-stől ezt elvárja az ember.
"Személyiség a fontos? Akkor mondj EGY szabályt a felsorolt játékokból (nem CoC) ami a személyiségre vonatkozik. Ha nincs, a szabályok nem a személyiségről szólnak. Persze, személyiséget mindig ki lehet játszani, de egy szöget is belehet verni kalapáccsal és a fejeddel is."
Az egyik legfontosabb. Nem a szabályok, hanem a szerepjáték és egy élvezetes játékülés szemszögéből.
De oké. Akkor játsszuk az 1x1 verziót; pl. M.A.G.U.S.-ban Káosz, Halál jellemű JK nem lehet felszentelt Domvik pap.
Párhuzamot vonni értelmetlen a valóságbeli Katolikus Egyházzal és tagjaival, amíg a sarki templomban a papok nem idéznek arkangyalokat, nem állnak közvetlenül bizonyítható módon kapcsolatban más létsíkokkal vagy éppen nem növesztenek vissza néhány másodperc alatt leszakadt végtagokat. Remélem, érted, hogy mire akarok ezzel kilyukadni.Igazság szerint ezt a bekezdést, úgy, ahogy van, nem tudom értelmezni. Mi köze ennek bármihez?
"Akkor vagy felesleges vagy nem felel meg a célnak a szabály. Ha jó lett volna akkor nem kell "rugalmasan" értelmezni. Ez mellébeszélés."
Te beszélsz mellé - vagy ha nem ez a célod, akkor kiforgatod, amit írok, szándékoltan figyelmen kívül hagyva a kontextust (gyakran visszatérő szó ez). Tökéletes rendszer NINCS. Ez ennyire egyszerű.
Olyan van (több is), ami teljesen jó, de egy-két szituációban némi módosításra / kiegészítésre szorul.
A szerepjáték meglehetősen kulcsfontosságú része a kreativitás, mind humán-, mind pedig technikai oldalon.
Persze lehet dolgokat Kaland Játék Kockázat szintjén is játszani, de arra sajnálnám már az időt. Ha ilyenre vágyom, előveszek egy lapozgatós könyvet az esti bóbiskolás előtt, és kész."Egy ember se ismerek aki leül szerepjátszani 10en Xdiknek."
Én ismerek alsóhangon egy tucatot, akiknek a fele minden hájjal megkent, vén róka, a másik fele meg lelkes amatőr.
Személy szerint annyira nem szívesen, mert (mint ahogy korábban írtam is) a 3-4 JK-t preferálom, hogy mindenkire egyformán jusson. figyelem és idő."Ez nálam negatívum. Az RPG verseny, olyan mint a bor ívás verseny. Én inni szeretem a pohár borom és élvezni, nem berúgni. RPG verseny értelmetlen ahogy van."
Hibás analógia. Amíg nem voltál legalább egyen, mint aktív résztvevő, nem sok értelme (és hitele) van megingathatatlan véleményt alkotni, nemde?
Véleményem szerint nagyon mereven (és egy minimális alázat) nélkül közelíted meg a szerepjáték fogalomkörét. De kinek a pap, kinek a papné. Nekem a papné lánya.
-
doc
nagyúr
Meg mindig elbeszeltek/unk egymas mellett.
A "szabalyrendszer tamogatja" a tortenetkozpontu kalandot
vs
az "adott szabalyrendszert hasznalva is lehetseges" tortenetkozpontu kaland.Ez ket tok kulonbozo megkozelites. Nyilvan lehet D&D-ben is komoly politikai jatszmakat meselni es mondjuk FATE-ben is komoly harcjeleneteket levezenyelni, de egyik rendszer sem arra valo/optimalis.
-
MichaelSD
őstag
válasz
Synthwave #323 üzenetére
Amúgy még órákig vitatkozhatunk, de olvass el pár szerepjáték tervezésről szóló cikket / könyvet. Nem engem kell meggyőznöd. Ezen a szerepjáták készítők már egy 10 éve túl vannak.
----
Az hogy bohóckodtok 2 órát főzés alatt nem a szabály határozza meg. Még jó hogy nincs szabály 2 óra bohóckodásos főzésre.
Jellem, aha, it már nincs a szabály kőbe vésve? Akkor minek van?
Kikérem magamnak, Először is több nemzet polgára vagyok, kaptam diplomácia képzést, pár fegyverrel középszinten bánok, de pénzváltó is vagyok. stb.
A kaszok teljesen feleslegesen behatárolnak ne akarj meggyőzni hogy nem. Nincs az a kaszt kombináció ami lefed vagy mást lefedne. Egy teljesen felesleges konstrukció, ami versengésre alkalmas de másra nem.Személyiség a fontos? Akkor mondj EGY szabályt a felsorolt játékokból (nem CoC) ami a személyiségre vonatkozik. Ha nincs, a szabályok nem a személyiségről szólnak. Persze, személyiséget mindig ki lehet játszani, de egy szöget is belehet verni kalapáccsal és a fejeddel is.
A felsoroltak közül a CoC az egyetlen, melynek egy két szabálya a játékról szól, pl. madness meter.----
Amit leírtál nagyon szép és megható, de ez a csapatról szólt nem a szabályrendszerről. Nektek amire kellett elég jó volt. Ez semmit nem mond a rendszerről. Pl.:"A szabályok alkalmazása, legyen szó bármelyik rendszerről is, soha nem vaskalaposan, hanem rugalmasan, adott szituációnak megfelelően volt kezelve. "
Akkor vagy felesleges vagy nem felel meg a célnak a szabály. Ha jó lett volna akkor nem kell "rugalmasan" értelmezni. Ez mellébeszélés.Ha "12 JK-val folyt ugyanazon kaland" egyszerre? Egy ember se ismerek aki leül szerepjátszani 10en Xdiknek."hazai M.A.G.U.S. versenyen többször voltunk elsők és másodikak"
Ez nálam negatívum. Az RPG verseny, olyan mint a bor ívás verseny. Én inni szeretem a pohár borom és élvezni, nem berúgni. RPG verseny értelmetlen ahogy van.
"szerepjátékot" vagy "ötleteket" hogy pontozol? Ez ízlés.----
A hogy téged nem zavar a rendszer (akármilyen okból) ez szerencsés, de ettől még az a rendszer valamire íródott. Ez a valami, amit jutalmaz a rendszer. A D&D szörny ölést és kincs találást, stb. Mindent megerőszakolhatsz, rugalmasan kezelhetsz, de ettől nem lesz jó másra, mint amire írták.
Az hogy Te megszoktad és azt játszod nem rossz, ez a te kerativitásodat dicséri, nem a szabály megfelelőségét. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
MichaelSD #322 üzenetére
"Egy D&D soha nem lesz hatékony, jó történet orientált dolgokra."
Megboldogult fő KM-ünk és a partik ezt vitatnák. Ezekhez a dolgokhoz a megfelelő emberek kellenek, nem egy szabályrendszer. Ahogy te is (kontextusban) és én is írtam; egy keret, semmi több.
De amúgy írtam is, hogy a D&D nem kedvenc rendszer. Működni működik, elég jól. Itt-ott egy kis beleturkálásra szorul, de azt megoldjuk. A mágiarendszer szimplán elavult, de ez van."Az hogy Ti 2 órán át főztetek független a rendszertől"
Valóban. Ezzel alátámasztod, amit írtam.
"mert nem 2 órán át kockát dobtatok a főzés szabályok szerint."
Tényleg nem. Halpucoláshoz nem kell asztrális mentődobás.
Egy-két dobást az végzett el, aki magát a végső (meg)főzési cselekményt végezte. (Meg esetleg az, aki pl. a vadonban keresett egy-egy fontos összetevőt vagy éppen ocsmány módon alkudozott a piacon.)
"Nincsenek komplex szituációk a játékos / mesélő csak azt hiszi."
Ez szimplán nem igaz.
"jellem ami butaság ahogy van"
És csak amatőrök játszanak úgy, hogy a jellemet (és a vonatkozó jellemvonásokat) kőbe vésett szabálynak tekintik és skarlát betűkkel a kalandlapra vésik.
Karaktert, egy személyiséget játszunk, annak megannyi árnyalatával (bár általában az is igaz, hogy ha a kákán is csomót keresünk, nagyvonalakban még ezeknek összessége is besorolható egy archetípusba vagy két archetípus átfedésébe)."kasztok, én milyen kaszt vagyok?"
5. szintű polgár (alapkaszt) / 3. szintű természettudós (fizikus-specializáció, pre-graduális szint).
Osztott kaszt. Főjellemzők és vonatkozó képességek / képzettségek / tartalékok / bármiegyebek a polgár alapkasztból (és előtörténetből) jönnek, egészen a tudományos tanulmányok megkezdéséig, ahonnan a tudományos- és egyéb specializált képzettségeket, módosítókat, tartalékokat, bármiegyebeket számoljuk.
Szintlépésnél értelemszerűen azokat a dolgokat fejleszted, amiket ténylegesen használtál vagy ténylegesen plusz képzésben részesítettél, figyelembe véve az osztott kaszt kínálta lehetőségeket és megszorításokat.Csak írtam valamit, vázlatosan.
Ebbe fölösleges belemenni, vannak rendszerek / világok, ahol a kaszt igenis fontos iránymutató (pl. high fantasy jó része - de esetenként itt sem kőbe vésett törvény), másokban kevésbé vagy egyáltalán nem. Van, ahol még szintek sincsenek, mert nem nincs rá szükség.
Ill. igény esetén (és a koherencia / ésszerűség határain belül) minden átírható, módosítható, konvertálható, átértelmezhető. Csak rugalmasan."CoC szerintem még a leghasználhatóbb a felsoroltak közül számomra."
lol
------------------------------------------------------------------
Egy keserédes memoir;
Az RPG-ipart 10 évig nyomtuk együtt (ők amúgy még most is, de az élet úgy hozta, hogy már nem járok össze velük), túlzás és tömjénes pátosz nélkül állítom, hogy gyakorlatilag profi szinten. Világklasszis-színvonalú KM-mel (hazai versenyen is mesélt, de persze nem emiatt az); nagy szókincs, angol nyelv kifejezetten jó ismerete, durva asszociációs- és rögtönző készség, nagy lexikális tudás (mind klasszikus (irodalmi és természettudományos) műveltséget, mind pedig sci-fi / fantasy / képregényes / számítógépes játékos műveltséget illetően), elbaszott humor (kész az az ember <3 - de én is
), rugalmasság, némi színészi és írói vénával is megtoldva (később rendezett amatőr színdarabokat is).
Ha kellett (értsd lusta volt kicsit készülni az ülésre : D), olyan több szálon futó és politikai cselszövéssel is cizellázott, több ülésen keresztül tartó kalandot rögtönzött neked, hogy csak néztél, mint Rozi a moziban. Erre a képességére olyankor is szüksége volt, amikor a parti döntött úgy, hogy majd "csinál magának kalandot" (in-game). : DTényleg csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni. Még szerencse, hogy nem olvassa ezt, mert még tőkealapot nyitna a kertünk tövén emelendő mithrill mellszobrának.
A JK-k is minden hájjal megkent öreg rókák voltak (és legtöbbjükre a KM-nél felsorolt tulajdonságok jórésze szintúgy igaz volt). Tényleg egy jó csapat.
Meg aztán eléggé össze is szoktunk az évek alatt. A társaságban akár félangol-félmagyar RPG-gamer-szakzsargon negyednyögésekkel is tudtunk egymás közt (nem a JK-k, hanem maguk a játékosok, az asztal körül) kommunikálni (amúgy igen hatékonyan : D).
A szabályok alkalmazása, legyen szó bármelyik rendszerről is, soha nem vaskalaposan, hanem rugalmasan, adott szituációnak megfelelően volt kezelve. Ha valami meg szimplán gyökérség volt (vagy éppen túl volt bonyolítva), azon egyszerűen változtattunk, de mindig úgy, hogy a világgal (és az unilluminált zsellér intellektussal) alkotott koherencia ne szenvedjen csorbát - erre mindenki nagyon háklis volt.
Előfordult olyan is, hogy összevont nagyülést tarottunk; 2 KM-mel (volt még Rolandon kívül is 2 tehetséges delikvens) és 12 JK-val folyt ugyanazon kaland.
Persze az ideális látszám a KM + 3-4 JK. Ha sokan vagyunk, az néha már kicsit kaotikus.Aztán olyan is volt nem egyszer, hogy a KM-nek is volt JK-ja és egyáltalán nem volt előnyben a többiekkel szemben; nem volt részrehajlás, infok ismerete, amiket a karakter nem ismerhetne - vagy bármilyen jellegű, egyéb megkülönböztetés.
Több életút-játék is megesett (azok a legjobbak), egyik-másik 1,5-2 évig is húzódott. Örök emlékek és (játékon belüli) események, amiket míg élek, nem felejtek el.
Kicsit "hivatalosabb" vizekre evezve; hazai M.A.G.U.S. versenyen többször voltunk elsők és másodikak (egyszer volt olyan is, hogy a brigád 2 csapatra oszlott, úgy neveztünk és hoztuk el az első és második helyet : D).
Nyilván a tournament-proofság nem egy mindent igazoló valami (nem is azért írom), tekintve, hogy ott időre és adott kalandmodul teljesítésére megy a dolog, de pl. szerepjátékért vagy egyedi (és hatékony) ötletekért plusz pontokat kapsz a végelszámolásnál. Szóval azért az sem kinyit->megöl->treasure->next.Áh, bázz, erről a témáról könyvet tudnék írni, de szerintem már így is unod / unjátok. : D
A lényeg nagyvonalakban az, hogy ezen dolgok miatt írtam korábban azt, hogy az idő múlásával a léc sajna elég magasra került, ha új társasággal való játékot keresnék. Háromszor próbáltam eddig, de mindhárom alkalom elég nagy csalódás volt már kb. negyed órán belül (az egyik különösen, pedig ők is majd' 10 éve játszottak együtt - nem is akartam elhinni, hogy ez lehetséges).
Ez egy ugyanolyan dolog, mint hogy ha már Quake-eztél Logi MX300-zal, akkor soha az életben nem fogsz egy 500 Ft-os Gájniusz / hama / nonamedzsunkaakármi optikai fossal a monitor elé ülni lőni. Hogy a metaforánál maradjak, szerencsére van hibátlanul működő SS Kinzu v1 is valahol, ami egy elég jó alternatíva, csak éppen KISSÉ körülményes beszerezni.Az igazi persze az lenne, ha a régi team-be mennék vissza, de erre sajna elég csekély esélyt látok. Nem összeveszés vagy ilyesmi, csak így alakult.
Azért próbálok nyitott szemmel járni, mert baromira hiányzik már egy igazán kiadós RPG. Az már csak hab lenne a tortán, hogy ha ülések idején nem kéne pluszban ezrekért tömegközlekedni is.
-
MichaelSD
őstag
válasz
Synthwave #321 üzenetére
Olvass kis Ron Edwards játékelméletet
'Az, hogy a játékülés mennyire sztori-orientált, csakis a KM-től és a játékosoktól függ. A rendszer csak egy nagyon fontos eszköz, egy keret."
A rendszernek egy dolga van, kiszolgálni a játék jellegét, célját. Egy D&D soha nem lesz hatékony, jó történet orientált dolgokra. Nincs szabálya ami ezt támogatná.Nincsenek komplex szituációk a játékos / mesélő csak azt hiszi. Ez egyszerűen igény kérdése.
Az hogy Ti 2 órán át főztetek független a rendszertől, mert nem 2 órán át kockát dobtatok a főzés szabályok szerint.
Biztos számít az ismeret, meg gyakorlat, ezt senki nem vitatja. De ha már sok ismeret és gyarkorlat kell, akkor már rég rossz nekem a rendszer.
oWoD: egy olyan rendszer, ahol maga a dice pool és a célszám változik, minden csak nem gördülékeny
Shadowrun: teljesen felesleges a sok kocka
D&D/Másgus, stb.: hit pointok miatt elhúzódik a harc, jellem ami butaság ahogy van, kasztok, én milyen kaszt vagyok? stb.
CoC szerintem még a leghasználhatóbb a felsoroltak közül számomra.
MERP táblázat orgia, ott a világ jó. -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Az, hogy a játékülés mennyire sztori-orientált, csakis a KM-től és a játékosoktól függ. A rendszer csak egy nagyon fontos eszköz, egy keret.
Ezekkel a "bonyolult" rendszerekkel teljesen gördülékenyen lehet játszani (feltételezve, hogy a KM kisujjában van az egész és a játékosok is legalább nagyjából tisztában vannak a dolgokkal - de ez amúgy is alap), a sokrétűség pedig egyfajta realitást is ad, amellett, hogy megkönnyíti a játéktechnikailag komplex szituációk levezénylését.
Ez nem predesztinálja a folyamatos dobálgatást és miegyebeket; voltak olyan ülések, ahol 6-8 óra alatt egy kocka sem került kézbe. Mert nem kellett. Vagy 2 órán keresztül a parti főzött.
Ezzel ismét visszakanyarodunk oda, hogy az is számít, hogy a KM és a játékosok hogyan (és milyen hatékonysággal) használják fel az adott rendszert, az adott keretet. -
doc
nagyúr
válasz
Synthwave #319 üzenetére
Az "5 perc" nyilvan nem stopperrel merve ertendo, pusztan arra utaltam hogy egy-egy muvelethez eleg sokat kell szamolgatni, es a rendszer bonyolultsagatol fuggoen az eredmeny kiszamitasa utan meg tovabbi szamolgatasokkal jar a kovetkezmeny.
Nem azt mondtuk hogy meghaladna az ertelmi kepessegeinket vagy hogy ne lehetne megtanulni, hanem hogy ugyanazt a jatekelmenyt sokkal egyszerubb szabalyrendszer is biztositja.
Gyanitom hogy soha nem foglalkoztal valoban egyszeru szabalyrendszerekkel, ezert nem erted hogy miert komplikalt (azokhoz kepest) barmelyik altalad felsorolt, "hagyomanyos" szabalyrendszer.
Es meg mielott felreertened, leirom meg egyszer: az hogy egy rendszer mennyire komlikalt/bonyolult/egyszeru/stb, NEM azt jelenti hogy az jo vagy rossz lenne. En jobban szeretem az egyszeru, a sztorira koncentralo rendszereket, Te pedig ugy tunik a bonyolultabb szabalyokat kedveled. Nincs ezzel baj, van annyi rendszer hogy mindenki talal boven az igenyeinek megfelelot
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz"
Azért azt gondolom te is tudod, hogy megfelelő rutinnal (ami jön magától) az az "5 perc" néhány másodpercre redukálódik. Egy sokrétű rendszernek meg ne az legyen az ellenjavallata, hogy meg kell tanulni.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
MichaelSD #317 üzenetére
Kedvencem ilyen (all-around) téren talán az Ars Magica - elég realisztikus és rugalmas is egyben.
"WOD: dice pool, Target Numberek, harc"
Ez komoly? Az egyik leggördülékenyebb rendszer és kellőképpen egyszerű is.
"Magus, DandD: mi nem komplikált?"
Igazság szerint semmi. A D&D gyenge pontja az elavult mágiarendszer. Összességében viszont egy kezdő jó magyarázat segítségével fél óra alatt tisztában van az alapokkal. A mágiával meg 5 perc alatt.
M.A.G.U.S.-nak is a d20-as változata a legjobb, sokat fejlődött az előzőekhez képest. A mozaikmágia sem egy rossz elképzelés, jelentősen kiterjeszti a varázslás határait. De az igazi Szent Grál ilyen téren a Codex (lsd. kicsit lejjebb).
Shadowrun egyszerű, mint az egyszer egy. d6 és célszámok, nagyon halálos harcrendszer - de passzol is hozzá. A 2. kiadás rule book-ja itt figyel. Sajnos a legtöbb RPG-s könyvet a sok év alatt eladtam, így már csak az 1. kiadású MERP, ez, meg egy M.A.G.U.S. Summárium (<---- best kiegészítő, messze-messze) maradt.
A Call of Cthulhu elég szenny. Nem feltétlenül komplikált, csak szenny. Mármint a rendszere. A Lovecraft-féle univerzum szívem egyik r'lyehi csücskében hever.
A MERP tényleg kicsit túlbonyolított, táblázatos Rolemaster-verzió. De old school és ettől lesz feeling-es. NAGYON szívesen játszanék színvonalas MERP-et, kis térképekkel, segédbábukkal és hexafóliákkal, amolyan igazán klasszikus és igényes módon.
A Codex mágiarendszere pedig egyszerűen zseniális, bár igen komplex - de ez adja a szépségét; a mágiáról szóló (meglehetősen részletes és vaskoska (347 oldal)) könyv (Grimoire) akár egy mágiafilozófiai tanulmánynak is megteszi. Nem vicc.
Ha megérted és dinamikusan használod, nemcsak a karaktered, de te, mint játékos is, fejben "ténylegesen varázslóvá válsz", igazán elmélyültté és hitelessé téve a szerepjátszást és a spell casting-ot. Messze a legszínvonalasabb, amivel valaha is találkoztam. -
doc
nagyúr
válasz
MichaelSD #314 üzenetére
regen birtam a bonyolult rendszereket, sot, a TimeLords-szal is kacerkodtam (na azert az mar tenyleg tulzas
), de igazabol felesleges
A jatekelmenyhez szerintem semmit nem tesz hozza hogy 5 percig szamolgatod a modositokat, dobsz 4 kulonbozo geometriai formaval (mikozben a masik fel is megteszi ugyanezt), levonogatsz innen-onnan, kulon sebzest dobsz, stb ahhoz kepest mintha osszeadsz harom szamot es kesz vagy. Persze van aki ezt szereti, nekik is megvannak a megfelelo rendszerekAz en kis mini-rendszerem elsosorban nem harcorientalt, nyomozos/kalandos jatekra lett kitalalva, oda meg nem is kell tobb... es el lehet magyarazni 2 perc alatt, a "player's handbook" meg egy szem A4 oldalon elfer.
-
MichaelSD
őstag
Nekem már sok a jóból, de a HillFolkot nézd meg.
A nagyon rules light is idegen nekem. A Blue Planet Synergy rendszere, vagy a D9 Sillhouette Core rendszere ami nekem tetszik.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
MichaelSD #306 üzenetére
Az ipar igazából nem érdekel. Ami elsősorban kéne, az
M.A.G.U.S.
Codex
Vampire
Changeling
Mage
Werewolf
Ars Magica
AD&D
Ravenloft
Shadowrun
Call of CthulhuDe akár Fallout<<- vagy éppen Starcraft is, mondjuk moddolt Ars Magica-rendszerrel - bár talán a jellegükből adódóan a Shadowrun jobban passzolna hozzájuk.
Valamelyik. Vagy még inkább egy jó kis MERP, már 20 éve ki akarom próbálni - az első kiadású rule book itt hever a polcon. Mondanám talán még a Sword World 2.0-át, de angolra csak a rule book kb. fele van lefordítva. Esetleg Bubblegum Crisis.
Meg egy profi KM. A játékosok legrosszabb esetben belejönnek - persze rutinos, vén rókák itt is előnyben.
És sajna leginkább itt van a kutya elásva - az aktív évek alatt túl magasra került a mérce, ami még tovább nehezíti a már amúgy sem könnyű dolgot. :< -
Hintalow
senior tag
Én figyelem
Nekem a lehetőségem még meglenne rá, a haverok még most is minden vasárnap összeülnek, de mivel én már családos vagyok, ezért nehezebben van lehetőségem. (~ marharitkán
)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Na, valami élet a topikban?
Egyre inkább játszanék már, de a régi társaság évekkel ezelőtt más létezésbe integrálódott. Ami továbbra is nagy szívfájdalom, de ez van.
-
ClayMore
aktív tag
már kérném is meg a kezét!
-
MichaelSD
őstag
válasz
StrangeDays #300 üzenetére
De ez a téma a pen and paper szerepjátékokkal foglalkozik, nem pedig a számítógépesekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- UHD filmek lejátszása
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Filmvilág
- AliExpress tapasztalatok
- Ne felejtsd el a páncélt lemeríteni!
- Vizsgálat indult, a Meta chatbot gyerekekkel folytatott romantikus beszélgetést
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Zalman N4 Chieftec 400W
- AKCIÓ! Dell Latitude 5550 notebook - Intel Ultra 7 165U 16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest