Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #113 üzenetére
Fuh, de ezeknek semmi koze a temahoz. De tudod mit, igazad van, ugyes voltal, na mehetsz.
-
válasz
Döglött Róka #112 üzenetére
De pontosan neked írtam.
Hiányoltad az érveket. Hát megkaptad.Ha véletlenül már nem emlékeznél arra, amit írtál.: "Ha kifogytak az ervek, johet a hol az ekezet."
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #109 üzenetére
Szerintem en sehol nem beszeltem gyorsulasrol. Se arrol, hogy mi a kulonbseg ev es belso egesu kozott.
Vagy nem nekem akartal reagalni, vagy kepzelodsz.
-
A gyári fogyasztást előírt körülmények között mérik.
Ez nem jelenti azt, hogy ennél nem lehet kevesebbet kihozni egy járműből. De ahhoz optimális körülmények kellenek.Van egy kis autóm. A gyári adat szerint városban 5 liter a fogyasztása. A városon belüli körgyűrűn le tudok menni 4 liter alá. 60-as sebesség, az út egy része a föld alatt vezet. Nagy részén lámpa nélküli fel- és lehajtó sávokkal.
De nem ez a tipikus városi közlekedés. Amikor beáll a ring, több idő telik el állva pöfögéssel, mint haladással.Azok a fogyasztási adatok, amiket megadnak a gyártók kizárólag az autók egymáshoz viszonyításához alkalmasak. A valós fogyasztást a gázpedásl dőlésszöge és a fogalom határozza meg.
A gyorsulásra ugyan ez vonatkozik. Szabályozott körülmények között mérik a gyorsulást.
Egy 40 kilos anorexiás lány, majdnem üres tankkal, enyhe lejtőn könnyen hozza a gyári gyorsulási értéket. Négy utassal és csomagokkal a legprofibb profi sem képes megközelíteni.
A végsebesség általában szabályzott, a jármű képes lenne gyorsabban haladni. -
Füleske
addikt
válasz
Hieronymus #109 üzenetére
" profi vezetőkkel érik el a maximális gyorsulást"
A fene tudja. Björn profi vezető? Az adatai alapján alá és fölé is lőhetnek a gyártók a valós adatoknak: [link] -
válasz
Döglött Róka #107 üzenetére
Kicsit kivártam a válasszal.
Minek vitatkozni azzal, aki egy keresővel megnézi az autók hivatalos gyorsulási adatait, azután leírja. Nulla saját tapasztalattal.
Csak azt sikerült elfelejteni, hogy profi vezetőkkel érik el a maximális gyorsulást. A fogyasztási adatokat sem lehet könnyen tartani a valóságban.
A városban átlag emberek közlekednek, átlagos idő alatt váltanak sebességet és a saját tempójukban gyorsulnak.
Az elektromos autók esetében elegendő nyomni a gázpedált. Nem nagy művészet ráengedni a nyomatékot a kerekekre.Amúgy meg mindenki azt gondol amit akar. A valóságot nem befolyásolja, nincs mit vitatkozni rajta.
-
Sanya
nagyúr
válasz
Döglött Róka #107 üzenetére
Engem is zavar, pedig nem vitáztam veled. Egyszerűen igénytelenség így írni. Vagy akkor változtass nevet is Doglott Roka-ra
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #105 üzenetére
Ha kifogytak az ervek, johet a hol az ekezet. Forum tactics 101.
-
pengwin
addikt
válasz
Hieronymus #105 üzenetére
az ékezetet kitenni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem
-
válasz
Döglött Róka #104 üzenetére
Magyarul lehet, ékezettekkel kommunikálni?
Ha valaki orult, az lehet őrült vagy csak örült. Nem mindegy.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #103 üzenetére
A f*szt nem erted
-
válasz
Döglött Róka #101 üzenetére
Nem értem mit írsz. Mi van a tokkal?
-
Sanya
nagyúr
válasz
Döglött Róka #101 üzenetére
Szarnyalo. Nekem sincs ekezetem.
A fokabel egy allat bele, vagy egy nagymeretu kabel? -
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #94 üzenetére
Az erto olvasas hianyat tokeletesen bemutattad.
-
Somatom
veterán
válasz
Feketelaszlo #99 üzenetére
Ez nagyon elfogult hozzáállás. Én egyáltalán nem úri passzióból használok lyen autót. Dolgozni járok vele, ami oda-vissza cirka 1600Km. Ráadásul a kollégáimat is viszem, tehát jobban ki van használva az autó, mint azok a városi kisautók, amik a csúcsidőkben állnak a dugókban úgy, hogy csak egy ember ül bennük. Nem tudom, hogy a jövőben erre mi lesz az optimális közlekedési eszköz, de jelenleg egy nagy autó, amivel 7 liter körüli fogyasztás mellett tempót is lehet menni.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha átfogalmazzuk úgy, hogy vannak eltérő szükségletek amiket ki kell elégíteni akkor egyetértek, de igényekkel nem.
A helyváltoztatás és korlátlan személyes mobilitás egy szükséglet - de arra jelentkezhet a Trabant, Formula-1-es autó és egy tank is, mint igény attól függően, hogy mik a kulturális vonatkoztatási pontjaid.
De valószínűleg úgy is el fogunk érni egy pontot ahonnan rohamosan csökkeni fog az autóhasználat, s majd csak pazarló urizálásként gondolnak az emberek a korra, mikor olyan óhajaink voltak, hogy legyen az autó gyors, nagy, sokszemélyes-sokhengeres ahelyett, hogy örültünk volna neki, hogy egyáltalán volt saját tulajdonú kocsink, s nem kell bérautóval vagy biciklivel járnunk.
Úgyhogy aki a kicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli! -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #87 üzenetére
"A hengerek térfogatával minimum arányosan nő a megtermelt nyomaték mértéke. Dinamikusabb motort lehet építeni, mint amire a kicsit nagyobb hengertérfogatú 4 hengeres motorok képesek."
Izé, nem. Pláne, hogy nem nagyobb térfogatú egy henger, hanem maradt ugyanannyi 1,6-1,2 relációban. A nyomaték extrát a turbó adja, ami esti fény alacsony fordulaton.
"A három henger nem véletlenül lett kitalálva. "
Tény, meg kellett felelni az EURO x normának."Most jelentek/jelennek meg BYD modelljei. "
A 48V-os akkuikhoz van szerencsém, van még mit fejleszteniük, ha bármi érdemit akarnak az európai piacon produkálni."A PSA - Opel házasság is úgy kezdődött, hogy az Opel kapott egy hatalmas fejlesztési injekciót. Megkapta szinte az összes PSA fejlesztést."
Valamint fordítva is volt transzfer, s a fejlesztés is szét lett osztva a márkák között. -
Somatom
veterán
válasz
Feketelaszlo #96 üzenetére
Attól, hogy az átlagnak kis, városi autó az ideális, még vannak ettől eltérő igények, amiket ki kéne elégíteni.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ismerem a nyugati kempingkultúrát, de ez a réteg egyre inkább a nyugdíjas korosztályból áll, szóval nekik egyértelmű, hogy vagy az ár vagy a sokszemélyes kritérium kerül le a kivánságlistáról. Észak-Olaszország pl. minden nyáron tele van velük, de a lakókocsi szorul vissza a lakóautó javára, s ha vontatnak, akkor is gyakran látok náluk olyan kis autókat mint KIA Niro, Jeep Renegade vagy Mini Countryman, nem úgy tűnik, hogy nagyon hiányoznának nekik a batár egyterűek (ez a 3 típus pl. biztos létezik töltős hibridként).
De még ha valóban fenyegetné is az EU-s szabályozás az európai utazóautó kínálatot abban szerintem egyet érthetünk, hogy annak valószínűleg nem az lesz a megfelelő mércéje, hogy Jürgen bácsi tudja-e majd 7 személlyel vontatni a bálnavadász hajóját az A5-ösön. -
Somatom
veterán
válasz
Feketelaszlo #91 üzenetére
Meg kéne nézned, hogy mi megy mondjuk a német A5 -ön. Pontosan ilyen nagy autók, mögöttük lakókocsi, hajó, kiskutyafüle. Nekem most egy Grand Espace 4 -em van. 7 személy, 2.0 dci, 150Le. Tökéletesen megfelel a célnak. Ilyesmire gondoltam újban. Mondjuk, egy röfiről is tölthető hibrid, min. 80Km -es villany hatótávval.
-
válasz
Döglött Róka #93 üzenetére
Közös tervezések és fejlesztések vannak.
A PSA - Opel házasság is úgy kezdődött, hogy az Opel kapott egy hatalmas fejlesztési injekciót. Megkapta szinte az összes PSA fejlesztést.
A költség csökkentés érdekében a lehető legtöbb modellben használják fel ugyan azt az alkatrészt.
-
Döglött Róka
veterán
1, mindig is az volt. A premium az ami mar felesleges, a luxus meg ennek exkluzivva tetele.
A 3 nagy nemet meg mindig premium es nem luxus. A VW tudatosan nem tartozik kozejuk. A premium meg mindig erosebb, halkabb a klima nem premium
Minden mas agymenesed teljesen irrelevans. Nagyon nagyot akartal mondani, baromsag lett belole.
@Hyeronimus: attop hogy a bentley meg a lambo a VW tulajdona, attol meg nem VW auto. Ne keverjuk a tulajdonost a gyartoval, mert abszolut irrelevans.
-
-
Feketelaszlo
senior tag
Szóval menjen mint a meszes, vigyen sok embert, legyen olcsó mint egy Dacia vagy Ford és még utánfutót is húzzon el egy nehezebbet?
Ez azért egy elég beteges követelményrendszer, szerintem semmi ördögtől való nincs abban, ha a szabályozó közbelép és azt mondja, hogy ebből a kívánságlistából egyet húzz le és írd be a helyére a környezetkímélőt ami ha neked egyénileg nem is, de a közösségnek mindenképp érdeke.
De azt sem könnyű elképzelni, hogy egy ilyen járgány vajon kinek szólhat. Keleti vendégmunkásoknál mondjuk rendszeresen szoktam látni, hogy úgy nyomulnak hogy beül 7 ember és akkor indulhat a 3000 kilométeres eurázsiai derbi Kurdisztántól Hollandiáig, de az utazóautó európai értelemben nem igazán ezt a vándorcigány életmódot hivatott kifejezni. -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #87 üzenetére
Jajj, nemááá!!! Beleülnek heten és csak nyög menés helyett. Egy nehezebb utánfutótól dettó. 150 -es utazónál szétforogja magát, nem éri meg a 200 ezer Km -t sem.
-
Füleske
addikt
Mondjuk a Lindt az tényleg eléggé alsó kategóriás reklámtermék. Ár/érték arányban nagyon rossz, kb. ugyanúgy, mint bármilyen más agyonreklámozott termék. Az árában megfizeted a reklámköltségeket, közben ugyanannyiért vagy kevesebbért vannak sokkal jobbak. (pl. üzletláncok egyes saját márkás termékei) Minőséginek maximum olyan egyén számára tűnhet, aki addig csak Milka - t evett, és azt gondolta az a tej/étcsokoládé.(agyonreklámozott édesség, mert csokoládének én azt nem nevezném...)
-
btprg
senior tag
Lehet hogy kicsit költői túlzás volt a túlmotorizált, igazad van. Bár ez az említett Dacia 1250kg és 100LE a legkisebb motorral, azért az annyira nem rossz, 6 sebességes váltóval, kb. 0,8LE/kg. A 110LE-s változat már 0,9LE/kg körüli, egy régi Audi A4 a legkisebb motorral "prémiumként" is ennyit tudott.
-
"... és nem tölthető röfiről."
Dehogynem töltetőek. A két töltőkábel tartozék az egyik a vége konnektoros. Az egy másik történet, hogy otthon elég hosszú időt vesz igénybe a töltés.
Most jelentek/jelennek meg BYD modelljei. A Tesla 3 ellen bevetett modell 700km távot tesz meg egy töltéssel és 3000 euróval olcsóbb. A kisebb modelleket másfél óra alatt lehet teljesen feltölteni.
A cégnek van még verseny tartaléka. Mivel saját nátriumionos akkumulátorúakat gyártanak, sokkal alacsonyabb önköltséggel mint ma Li.. technológiák.
"Galaxy hibrid csak benzinessel rendelhető"
Ha ugyan azzal a kamu megoldással gyártják, mint a fiestát, akkor kerüld el messzire. Cégesautók cseréje volt az idén. Az új hibrid fiesták csak drágábbak. Nulla fogyasztás csökkenés mellett, kiszámíthatatlan mértékű gyorsulást biztosítanak, a kondenzátor kapacitású akkumulátorral. Eggyesítik a két technológia hátrányát. A hatos váltó városí használat esetében nem jár előnnyel csak többlet kéz és láb tornával.A három henger nem véletlenül lett kitalálva. A hengerek térfogatával minimum arányosan nő a megtermelt nyomaték mértéke. Dinamikusabb motort lehet építeni, mint amire a kicsit nagyobb hengertérfogatú 4 hengeres motorok képesek.
Egy legendás szoci Lada 1200-es képest egy mai, kissé alul nyomatékolt motor, egy hengerrel kevesebbel húsz LE többlet teljesítményt ad. A fogyasztás nagyjából feleződött. A végsebesség kb 50-e megemelkedett.
Akkor nem jók ezek a 3 hengeres motorok, ha vontatni akarsz. Ahhoz tényleg nem elég 1 - 1.3 literes motor.
-
Somatom
veterán
A túlmotorizáltat erősen vitatnám. Az EU miatt nincs egy normális utazóautó. Hétszemélyesek 1,2 -es benzinessel. Hát köszi szépen! A Galaxy hibrid csak benzinessel rendelhető, lófing a villanyos hatótávja és nem tölthető röfiről. Kapják be!
Dacia Jogger, hét személy, csak ezres, háromhengeressel rendelhető. Még viccnek is rossz. -
btprg
senior tag
válasz
Döglött Róka #83 üzenetére
Szerintem manapság már a prémium autó csak egy hívószó az újgazdag sznoboknak, maffiózóknak. Amíg léteztek valódi fapados autók, nem túl erős motorral, kompromisszumokkal, addig volt értelme a prémiumnak, ami csendesebb, halkabb, nagyobb, klímás, erősebb stb.
Most a legolcsóbb modellek is kényelmesek, halkak, túlmotorizáltak, légkondival felszereltek, szinte kompromisszumok nélkül használhatóak. És akkor ezek szerint egy új Skoda Octavia napfénytetővel, ami ezeknél még komolyabb, mindent is tud, olyan belül mint egy futurisztikus repülőgép, az nem is elég sznob hogy prémium legyen...
Egyre inkább kezd elgurulni a gyógyszer. Mint amikor a fórumon kinyilatkoztatta valaki, hogy a Lindt csokoládé alsó kategóriás, mert ahhoz képest még mennyivel sokkal jobbak is vannak. Nem lennék meglepve, ha Róma bukásához hasonló epic fail lenne a vége ennek.
-
válasz
Döglött Róka #83 üzenetére
Azért a Bentley és Lamborghini eléggé luxus termék. Arról nem is beszélve, hogy az Audi is VW tulajdon.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Hieronymus #80 üzenetére
Nem gyart, max az Arteont ami szinten nem nevezheto premiumnak csak felso kozepnek. Premium az Audi.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #80 üzenetére
Igen, négy karikával az orrán. Vagy lovacskával.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #80 üzenetére
De, minek? Gyártaná inkább a Kübelwagen -t! Manapság úgyis menő a kabrió SUV.
-
válasz
Döglött Róka #79 üzenetére
"Egy VW sosem volt prémium. Nem jogos az elvárás, a pénzünk kevés."
Ez így nem teljesen igaz.
A VW gyárt prémium kategóriás autókat. Legfeljebb ezekből kevés fut Magyarországon. -
válasz
Döglött Róka #77 üzenetére
Általában az ár a döntő. Ha az árazás prémium, jogosan elvárható, hogy a termék is legyen az. Az, hogy a márka általában nem az? Attól még egy - egy termék(család) lehet oda pozícionálva.
-
válasz
Döglött Róka #75 üzenetére
Kora ketezres evekben meg az elott premium szegmensbe pozicionalt termekeknel szerintem kozel ennyire se lehetett ezt ilyen nyilvanvaloan, szemkivero modon erezni.
Persze mar akkor is csinaltak, de legalabb probaltak elrejteni. Most mar ennyi sincs, nekem teljesen olyan erzes, mintha pofan lennenk rohogve, teljesen hulyenek neznenek a gyartok. -
"Fog jönni egyetlen ECU mindennek, és csak a kábelek ki. Nem akarom kivárni, mekkora szopások lesznek ott mind launch, mind after sales részen a millió ESP, headlamp, klíma, cluster etc. konfigurálás terén, s ezek saját szoftverjeinek futtatását látva."
Meg lehet ezt normalisan is csinalni. Bar az eddig latottak alapjan abban biztos vagyok, hogy az autoipar iszonyatosat fog ebben zakozni, mert amit szoftver teren muvelnek, az maga a tragedia."Amikor a fejlesztés elkezdődik, akkor modern SoC-ot kapnak"
Mar bocsanat, de... Lof@szt kapnak. Mar mikor a fejlesztes elkezdodik is valami legolcsobb, also kategorias szaron kezdodik el. Aztan eltelik 5-6-7 ev..."Amúgy ha már telematics, mi a baj a linux fejlesztő környezettel linuxra? Melyik része elavult?"
Ha ennyit latunk belole, akkor semmi.
Amugy a toolkitek, live, low level profilozas teljes hianya az esetek nagy reszeben a legnagyobb problemak. De olyat is hallottam mar, hogy par eves modellhez csak olyan toolkit van, amivel a valos vason nem tudsz egy nyavadt debuggert se csatlakoztatni es ugy futtatni, van memdump, hexben, debug symbolok nelkul, aztan joccakat, sok sikert, jo szorakozast. Attol, hogy linux-linux, attol nem lesz jo egy fejlesztoi toolkit. Sot, tovabbmegyek, idealis esetben konkretan semmi koze annak, hogy milyen OS-en fejlesztesz ahhoz, hogy milyen OS-en futtatod utana."Sajnos itt jönnek a befektetök, hogy a 10% környéki profitráta nem elég, mert az IT-ben van harminc is, szóval fel kell tolni. Na meg az egyéb drágulásokat is igyekezni kell kompenzálni."
En ertem ezt, csak eppen nem lehetne azt, hogy ha mar ugyis duplaznak az aron, akkor mar adjak mar hozza azt az extra 300 eurot nyugodtan, de cserebe ne legyen ilyen szintu sporolas, hogy elektromos ablak kapcsolobol kevesebb van, meg 4db 4k kijelzos infotainmentnek kene futnia 128mb ramon meg stb.
En pont az az ember vagyok, aki mindig azt mondja, hogy ha jo, szivesen kifizetem. Szoval lehet draga, nincs azzal semmi gond. Csak akkor legyen jo is.
Mert ez, hogy szart adunk dragan, ez nem fog hosszu tavon mukodni. -
Alaaf Pi
senior tag
Fog jönni egyetlen ECU mindennek, és csak a kábelek ki. Nem akarom kivárni, mekkora szopások lesznek ott mind launch, mind after sales részen a millió ESP, headlamp, klíma, cluster etc. konfigurálás terén, s ezek saját szoftverjeinek futtatását látva. Éljen az OS, Windows módra!
Amikor a fejlesztés elkezdődik, akkor modern SoC-ot kapnak, mire az autó lejön, addigra elavul. Mindent folyamatosan cserélgetni, validálni nem annyira lehet állandóan, vagy azt mondjuk a júzernek, kiadtál harminc millát ezért a lomért, leszel szíves béta tesztelni, és mi semmiért nem leszünk hibásak, ha beszarik. Nem tartom követendő példának.
Amúgy ha már telematics, mi a baj a linux fejlesztő környezettel linuxra? Melyik része elavult?
#51: Sajnos itt jönnek a befektetök, hogy a 10% környéki profitráta nem elég, mert az IT-ben van harminc is, szóval fel kell tolni. Na meg az egyéb drágulásokat is igyekezni kell kompenzálni.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
dangerzone #61 üzenetére
A kínaiak törnek fel, mint a büdös víz. Tévedés jogát fenntartva, de szerintem - a fejlődés ütemét tekintve - lehet még a koreaiakra is rávernek.
Az európai autógyártást pedig nem csak a saját egójával történő "harc" sújtja, hanem az Eu-s politika is. Nagyon-nagyon csúnya jövő elé nézünk ... -
dangerzone
addikt
válasz
GoldhandRent #53 üzenetére
Mondjuk a kínai jövőbeli önvezető funkcióktól picit ódzkodnék, mennyire biztonságosak ténylegesen.
De egy átlagos európai autó mechanikus megbízhatóságát, normális designt már tudnak produkálni.Az elektromos autózásban meg szerintem európa csak egyre nagyobb hátrányba kerül, mert a nagy, monstrum, régimódi (német) cégek lassan fejlesztenek az elavult processzeik meg felfogásuk miatt, ezért is szánalmas, amit infotainment szoftver terén is művelnek.
-
GoldhandRent
őstag
miért, mennyit fogyaszt egy értelmes hangrendszer ?
katalógus szerint 300W (RMS) az erősítő output.
nem halkan ment, de nem is maxon - csomiban szerelgettem zene mellett xd
amúgy aktív hűtése van. most arra nem emlékszem, hogy vajon a fejegységnek is, de az erősítőnek biztosan. -
btprg
senior tag
válasz
GoldhandRent #56 üzenetére
Ez teljesen hihetetlen, akkor ott valami más probléma is van, az tuti. Ehhez az kéne, hogy 100W feletti fogyasztása legyen a hangrendszernek, ez még max. hangerővel ordíttatva is eléggé túlzásnak tűnik. Konstans több száz wattos fogyasztása lenne a fedélzeti rendszereknek, kijelzőknek? Elég hihetetlen, akkor fűtés se kéne külön az autóba
-
válasz
GoldhandRent #56 üzenetére
A Porsche tavaly óta önálló. Már a tőzsdére is visszakerültek.
-
+1
Tele van a net a kínai belpiacos autók "minőségével". ISO szabványt se használják, van nekik saját. Ha le akarnák tarolni az EU piacot akkor földrajzilag közelebb kell összerakni az autókat, de akkor mindjárt nem annyi az órabér mint Kínában és nem tudják "töredék" áron adni az autókat.
+ Kellenek szalonok/szakszervizek.Azért az MG egy "ős" brit márka, csak felvásárolta a SAIC és eddig többnyire kínai/indiai piacra fókuszáltak.
#56 GoldhandRent: De, VW AG. tagja a Porke.
-
GoldhandRent
őstag
nálam kevesebb, mint egy óra alatt leszívja pusztán a hangrendszer - kikapcsolt kijelzővel - a 12V akkut (bosch).
számoljunk 50ah-val.. az 600wh
rakd még hozzá a kijelzőket, amiből 1db FHD-s nem elég, az ehhez szükséges vezérlést, meg az összes felesleges világítás vezérlését is.
800 - 1000 wh simán összejön.
most hogy az 100km-en mennyi, azt nem tudom. 800 ? vagy 1600 ? vagy 4 ezer ?
#47opr
arról nem is beszélve, hogyha most megveszi a felsőpolcos SOC-t, akkor azt legalább 2-3-5 évig használhatja úgy, hogy egyszer kellett rá fejleszteni.. magas(abb) a bekerülési ktg, de a második évtől termel.
(porsche már nem VW, ha jól tudom - vagy teljesen, vagy részlegesen kiváltak) -
válasz
GoldhandRent #53 üzenetére
Azert varjuk ezt ki. Kina mar ezerszer bizonyitotta, hogy tud olcson jot csinalni... Amig nem kell megfelelni a szvadalmi torvenyeknek, van kitol mit ellopni, es/vagy ugy kezelik az emberek, hogy jo-jo, ezt nem tudja-azt nem tudja, de olcso volt.
Amikor meg hasonlo minoseget kene produkalni, akkor hirtelen ugyan anyiba kerul a kinai termek is, sokszor meg meg dragabb is.
MG pl nagyot megy Angliaban, mert zsenialis az ar-ertek aranya, es amikben rosszabb, mint a nyugati termekek, az -mint kiderult- annyira nem erdekli a vasarlokat. Kerdes, ezt az egyensulyt tudjak-e hosszutavon tartani. Nem hiszem, de majd kiderul.
Tegyuk hozza azt is, hogy megvan az az elonyuk, hogy sokan joval szarabbra szamitanak, ezert pozitiv a csalodas, mikor beleulnek. Hasonlo minoseget egy "hagyomanyos" gyartotol nem fogadnanak el olcson sem, mert ok, hogy olcso, de az megis csak egy <insert markanev here>. Ha ez a fazis elmulik, akkor viszont marad a szokasos, hogy ar-ertekben kene nyernie ugy, hogy pontosan tudja mindenki, mit varjon el toluk, nincs meg az az eladassegito meglepett pozitiv csalodas. -
Sanya
nagyúr
válasz
dangerzone #39 üzenetére
max 5 év az a 10. Egy átlag flottaautót 5 évig tartanak. 5 évig alig kell majd ráköltened, de utána _bármi_ elromolhat a kocsin.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
dangerzone #39 üzenetére
éppen emiatt fogja lehagyni az európai autógyártást a kínai. töredékáron tudják biztosítani ugyan azt a minőséget és megbízhatóságot
-
-
válasz
Döglött Róka #50 üzenetére
Kinek mi.
Szerk: mondjuk most kéne új kocsit vennem és muszáj lenne szalonból, lennék olyan szarban hogy az nem igaz. Kb minden új márka minden új autóján érzem ezt az újhullámos "ha megspórolsz rajta 1 eurót, 1 millió autónál az már 1000000 euró" gondolkodásmódot. Borzasztó, nagyon utálom, pláne ilyen árú cuccnál. Pláne, hogy gyakorlatilag majdnem duplázódott az autók ára (nem csak forintban), aztán valahogy ez minőségben nem igazán látszik meg.
-
Döglött Róka
veterán
En b8 passatot hajtok, mar facelift, de meg nem erintogombos. Minden az csak, nem gagyi.
A golf nepauto, az elektromos autok arat elviszi az akku meg a fejlesztesi koltseg. Persze hogy vannak bennuk olcso megoldasok. Ma ujonnan 15 millio felett kapsz olyan autot, amiben nem tombol az olcsosag.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Hieronymus #27 üzenetére
"Nagyjából 4 óra eltelte után amnéziás lesz és vissza áll alapbeállításra a fűtés ... "
És erre mit mond a szerviz?#26 opr
" ... lesporol mindennel egyutt kb 200ft-nyi kapcsolot, de bizzal benne, hogy amugy az auto maradeka minosegi. Aha. Sanszos."
A teljes ID palettáról lerí az olcsóság, amit próbálnak fiatalosnak és modernnek eladni. A Golf se a régi már. Oda a "rezsó kapcsoló", és megkapta ezt a pusztulat központi egységet, ami talán az ID.3-al jött be. -
A sracok egy modern soc-al, egy modern kornyezetben, nullarol tudnanak irni valami atom modularis, sokszalu, plugin-alapu rendszert, amit aztan productionben szarra lehetne konfiguralni es ez semmibe nem kerulne a gyartonak kb, azt kiveve, hogy legyartja a build config fileokat valaki a CI-ra, meg megirjak az irgalmatlan mennyisegu teszteket.
Ezek utan az jon ki a kepletbol, hogy egy darab projekt van, ami mehet 10 modellbe, fejlesztesi oldalon zero fregmentacioval, a user meg mit sem tud az egeszrol.
A gyors iteracio megoldhato az autoiparban, ezt mar bizonyitottak. De amugy nem is feltetlen kell gyors iteracio, csak ne sporoljanak a vason, hadd hasznaljanak a programozok is gyorsan iteralhato, modern kornyezetet meg patterneket, es csodat lehet tenni relative rovid ido alatt. Es akkor a hw maradhat, felteve, hogy nem a polc legaljarol valogatott a gyarto.
-
Somatom
veterán
Fognak egy Golfot és beraknak középre egy tabletet. Marhaság. 3,5L, V6 -ot kell középre rakni, kompresszorral és akkor a kutyának sem kell a tablet!
-
Noukoum
veterán
válasz
GoldhandRent #24 üzenetére
100 km alatt van 18 000 Wh fogyasztásod, szerinted mennyit eszik az elektronika ennyi idő alatt?
100 Wh?
200 Wh?
300 Wh?Több, kevesebb?
-
Alaaf Pi
senior tag
Ez a csapat már most is ott van és programozza a millió ECU-t. Speciel egy éve küzdök velük rendesen. És ez a csapat fejleszt minimum 10 modellre. Szóval összeadva még mindig drágább a plusz hardver, mint a munkabér.
A hardver berakás nem csak a költségen áll.
Modell fejlesztés előtt másfél-két évvel kell eldönteni, milyen cucc kerül az autóba. Itt a teljesítmény, a gyártási volumen, az ár, a minimum 16 évig elérhetőség játszik, plusz egyéb követelmények. Pl. architektúra kompatibilitás. Ezt kell megugrania a beszállítónak. Eme döntés után sok esély nincs változtatni. De az IT hektikusságát nézve, SOP előtt hat évvel mennyire tudnád megtippelni, milyen HW lesz elég gyors, elég erős?A jelenlegi cuccok, egy motorvezérlő, kijelző mögötti rádió/Infotainment cucc azért száz eurós szinteken mozog tömeggyártás esetén is.
S így is láttam idén is motorvezérlő hiány miatt álló gyárat. -
Pontosan igy!
A 30 eurot igen, nagyon tulbecsultem, szandekosan.
De amugy a Tesla-t ugyan nem szeretem, de ha egy valamit bizonyitott, az az, hogy lehet am az autoiparban is gyorsan iteralni, nem kell 10 eves (es akkor is alsopolcos) hw-el dolgozni, es abbol kieroszakitani a sok csillivilli baromsagot.Csapat: Szerintem teljesen nyugodtan lehet 2-300 emberrel szamolni az infotainment fejlesztesi reszleget egy nagyobb gyartonal, es van egy olyan erzesem, hogy meg en is erosen alabecsulom a dolgot. Megfeleloen eros hw also hangon harmadolni tudja a fejlesztesi idot, szoval meg 30 euros, sot, talan meg 100 euros extra hw-koltseg mellett is olcsobb lenne.
Ismeros amugy az iparagban dolgozott, nemet gyartonal, fejlesztoi great leader pozicioban. Azota lelepett, es a stressz-szintje meg a finance szektorban is kb a harmadara csokkent (igen, emberunk szereti ha faj).
Elmondta, mi a szitu, nagyon egyszeru erteni:
- A letezo legfosabb hardware-el kell dolgozni, amit el tudtok kepzelni.
- Ebbol kene kihozni olyan szintu grafikat, animaciot, adatmennyiseg feldolgozasat, amihez realisan also hangon egy mai kozepkategorias arm soc kene.
- Ennek a kovetkezmenye az, hogy az utolso bitet is megszexualizaljak a sracok, hogy egyaltalan annyira mukodjon, amennyire.
- Ennek a kovetkezmenye az, hogy annyira modularis a kod, hogy semennyire. HW csere /update eseten gyakorlatilag lehet ujra kezdeni az egeszet a nullarol. Mivel a kod abszolut olvashatatlan, mert egy bitwise hack-halom az egesz, konkretan egyszerubb tenyleg nullarol, eredeti doksi alapjan fejleszteni.
- Mivel ez hatalmas koltseg, ezert inkabb nem akarnak valtoztatni (tehat fejleszteni, mert lejjebb fizikai keptelenseg menni) a hw-en.
- Mivel nem fejlesztenek a hw-en, folyamatosan sziv a csapat a tech debt-el, a bugok megtalalasa es javitasa egy remalom, a kod tesztelhetetlen es karbantarthatatlan
- Kozben heti szinten jon az ujabb great leader az ujabb vilagmegvalto "vision"-el, meg hatszaz uj feature request-el, ugy, hogy mar az elozoek is cska ugy fertek el a memoriaban, hogy egy csapatnyi senior izzadt a whiteboard elott napokig, hogy kiadja a dolog.
Es ezzel el is erkeztunk a gyonyoru korforgasban a kezdo ponthoz. Uj HW nem lesz, mert nullarol kene mindent lefejleszteni, meglatja az egysegsugaru manager a koltsegtervezetet es spontan elajul. A regi HW-re fejleszteni pokol, de kozben azert fontos lenne tartani a lepest a konkurenciaval, folyamatosak a feature requestek egy olyan kodbazisban, amit amugy is csak az tart egyben, hogy minden reggel hexben kantal a csapat, mikozben korbeugralnak egy devkitet...Es akkor mit latunk, miben latja a jovot, mitol varja a csodat a VW mar megint? Hat, heheh, uj messias managga kell! Majd jol atnevezi a reszlegeket, meg kirak par motivacios posztert, attol biztos megjavul minden!
ui.: Fentihez elfelejtettem hozzatenni, hogy a tech szektorban minimum 8 eve elavult soc-okhoz maguk a fejlesztoi toolkitek is olyanok, mint ha muzeumbol lettek volna elorangatva. Orom elavult foson dolgozni elavult eszkozokkel, mikozben az n-edik "visionary" idiota kakukkol felettetek, hogy majd o megvaltja a vilagot, mert kirak egy macskas posztert a budi ajtajara.
-
pengwin
addikt
A hiba ott van, hogy nem egy darab programozót kell erre alkalmazni, hanem egy egész csapatot.
Fejenként havonta 3-10 ezer €-s fizetéssel és már egy tíz fős (értsd: irreálisan kicsi) csapattal számolva is 360 ezertől 1,2 millió €-ig terjedhet az éves bérköltség. Ehhez még add hozzá a járulékos költségeket (munkaeszközök, céges autó lízing, bónusz, egyéb béren felüli juttatások, iroda fenntartás, stb.). Utána vedd hozzá az egyéb embereket, akik ezen fognak dolgozni: manager kell a csapatnak, PM, scrum master, és egy pár tesztelő is. És mindezt számolhatod modellenként, mert persze szegmentálni kell az infotainment funkcionalitásával is a modelleket, vagyis nem elég egyszer lefejleszteni.Szóval szerintem nem levegőbe beszélt a kolléga, tényleg jobban megérné kicsit erősebb hardvert rakni az autók rendszerei alá. Főleg, hogy szerintem már az autónkénti 30€ is hatalmas túlzás a fapad és normális hardver árkülönbözete terén. Én sokkal valószínűbbnek tartom, hogy 10-15€ körül lenne a pluszköltség.
-
Alaaf Pi
senior tag
30-50€ autónként évi 300k€-t jelent egy kisebb darabszámú modell esetében is, az összeset összerakva meg több millió Eurót. Elég kevés programozó keres ennyit a szektorban, hogy olcsóbb legyen.
#33 dangerzone: Mivel az újautó vásárlók általában max 8 éves korukig lecserélik az autót, nekik pont nem érdekes, hogy nyolc éven túl mennyi ideig működik az autó. Az autógyárak tervezési intervalluma egyébként kb. 10 év, 150-200k km, és ha tíz évig gyártanak egy autót, akkor utána tíz évig kell legyen pótalkatrész -ez törvényi előírás. A tizenöt évesen mennyire van szétesve csak keleten, ahol újat kizárólag monitoron látnak, fontos. -
dangerzone
addikt
Ja, mert a megbízhatóság előállítása sok pénzbe kerül, míg pár csillivilli feature, amivel a mostani átlag vásárlót meg lehet fogni, mint egy tapipad, meg fingpárna effekt, azt egy gyerekcipőben járó kínai autógyártó is tudja. Úgy vannak vele a gyártók, hogy legyen éppen annyira megbízható a kocsi, hogy minél kevesebb tömeges visszahívás legyen, meg feleljen meg a kötelező szabályozásoknak, aztán hogy 10 év múlva mi lesz a kocsival, az nem érdekli őket. Arra koncentrálnak, ami sok pénzt hoz. 10-20 éve ez a vezetési élmény volt, most meg ez kimerül a 0-100 gyorsulásban meg az infotainmentben. Bár ugye a VW nek az utóbbi még elég gyatrán megy.
-
válasz
dangerzone #37 üzenetére
Persze, de látszik, hogy lehet ezt normális áron is csinálni, ami egyezik a konkurenciával, szóval tényleg nem az van, hogy azért nem csinálja a többi márka megbízhatóra a kocsit, mert drága, hanem mert szarnak bele.
-
válasz
dangerzone #33 üzenetére
Japán kocsik amúgy pont ezért fogynak annyira, amennyire. Toyota ezért a világ legnagyobb gyártója. Mert amúgy ha kivesszük a képletből a legendás megbízhatóságot, nem sok érv marad se a toyota, se a lexus mellett (mondom ezt úgy, hogy a mostani kocsim is lexus meg a következő is az lesz). Aztán valahogy mégis a legnagyobb, legkedveltebb márkáról beszélünk globálisan. Szóval dehogynem, érdekli az az embereket.
-
Csak gondolatkísérlet: utóbbi 20 év alapján, ha kizárólag olyan kocsit venne mega nép, ami tartós, létezne / lehetne kapni még (abszolút szubjektív, számomra szimpátia szerinti sorrendben): suzuki, honda, toyota, lexus. Ezekből is kizárólag a szívóbenzin meg a hybrid modellek.
Troll ON
Meg a környezetvédők vennének még a fentin felül sok mazda-t. Mármint, teljesen bio a cucc. 10 év alatt magától lebomlik, ezzel azért nehéz versenyezni környezetvédelmi szempontból.
Troll OFF -
dangerzone
addikt
Persze, ez jó lenne, csak sajnos az emberek nagy része nem képes hosszú távon gondolkodni, és a rövidtávú örömöket helyezi előtérbe. Ha van egy kocsi, ami 30 évig bírja, de cserébe 2x annyiba kerül, senki nem venné meg. Ezt az őrült módú fogyasztást felülről kéne kordában tartani, csak ugye a döntéshozók nagy része jobban profitál az ostobaságból, mint a hosszú távú érdekekből.
-
Green69
csendes tag
válasz
dangerzone #23 üzenetére
Pedig éppen ideje lenne, hogy elgondolkodjanak azon, hogy a "tartós" fogyasztási cikkek valóban tartósak legyenek.
Értem én, hogy fogyasztói társadalom, meg minden...
de a fenntartható fejlődés mégiscsak fontosabb lenne...
Az AUTÓGYÁR nyilván kiszámolja, hogy neki mi a jó.
Jó esetben a FOGYASZTÓ is kiszámolja, hogy neki mi a jó. (persze hogy nem... 3 tonnás SUV kell neki a városba)
Ideje lenne, hogy valaki kiszámolja azt is, hogy a TÁRSADALOM számára mi a jó, és annnak megfelelő döntések irányába terelje a gyártókat. -
joghurt
addikt
A hivatásos autó tesztelőknek már rég nem szabad hinni. Ahogy Attila0 is írja, aki kicsit kritikusabb tintával írna, az a következő körben már nem annyira hamar fér hozzá az új modellekhez, vagy nem próbálhat ki mindent, végül nem válaszolnak az e-mailjeire.
Vélt teljesítménykényszerből szintén gyakori, hogy nincs idejük egy alapos ismerkedésre, így a gyári PR prospektust idézik teszt helyett. (Ez mondjuk a HWSW-n is előfordul elég gyakran.)
-
kalimist
aktív tag
A 2020 szeptemberi 8-as Golfommal is volt szoftveres probléma rendesen, amit most nem részleteznék. Szervízben ha jól emlékszem négyszer volt rendszerfrissítésen, volt egy kormánycsere is hibás assist alertek miatt és azt mondanám, hogy egy pár hónapja már elfogadhatónak mondható az autó. Habár a legutolsó OTA frissítés óta az infotainment gyakran újraindul menet közben.
-
válasz
Hieronymus #27 üzenetére
Jezusom. Szamomra ez hihetetlen, hogy ennyire primitiv legyen egy relative modern auto fedelzeti rendszere, meg akkor is, ha VW csoport, ami hires errol. Nem is ertem, ezt
A) Hogy gondolhatta komolyan a gyar
B) Miert asszisztalt ehhez minden kedves autotesztelo. Miert nem errol szol a fel teszt, hogy ne vedd meg, mert oruletbe fog kergetni, miert arrol, hogy nyomogatjuk meg vakargatjuk a muanyagokat bokamagassagban, hogy mennyire kemeny... -
"Milyen auto az, ahol a klima nem hajszal pontosan ugyanugy van inditasnal, mint ahogy legutobb hagytad? "
Kettőt találgathatsz.
VW e-Up!
Nagyjából 4 óra eltelte után amnéziás lesz és vissza áll alapbeállításra a fűtés - klíma komponens leállított jármű állapotban. A meghajtás energia beállítási beállítását csak a következő leállításig tartja meg. Azonnal amnéziába esik. Ez főleg télen probléma. Induláskor túlnyomatékos a meghajtás az alapbeállítással.
A rádió csatorna beállításának amnéziáját véletlen szám generátor biztosítja. 5 perc és két nap közötti bármely időpontban áll vissza az abc sorrend első csatornájára, némi csatorna keresés után. Már minden ehhez kapcsolható funkció le van tiltva. Mégis megtörténik.Az rádió probléma a Fordnál is jelenség lett. De más tünettel. Közép hullámra kapcsolva indul a rádió. Nagyjából hetente három - négyszer.
Visszatérve a VW-re. A telefon és az autó kapcsolata a használhatóságot alig éri el. Az AA ehhez képest kezesbárány. Ha a meglévő appot Android Auto kompatibilissé tennék, mindenki jobban járna.
Ezeket a kényelmetlenségeket leszámítva az e-Up! nagyon jó városi autó.
-
válasz
<Adamsky> #22 üzenetére
Igen, a VW ablakemelo kapcsolo, 20+ millios kocsiban az paratlan szarragas.
Mondjuk az mas kerdes, hogy szerintem az egesz VW csoportra jellemzo az iszonyatos, taszito szarragas. Es erted, latvanyosan lesporol mindennel egyutt kb 200ft-nyi kapcsolot, de bizzal benne, hogy amugy az auto maradeka minosegi. Aha. Sanszos. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
GoldhandRent #24 üzenetére
"... legyen címezhető underglow az autóm alatt is.
DE NE ELEKTROMOS AUTÓBA"
Utóbbiban egy dízel generátorra legyen az ilyesmi rákötve, és "problem solved". -
GoldhandRent
őstag
offtopikos részre reagálva, elektromos autóknál a hatótávnövelésének lehuggyozása a telebaszom minden RGB-vel, meg 3x 8k kijelző van még a hátsó légbefúvók állítására is.. mentalitás.
mindent kikapcsolva (kikötve inkább... mert kikapcsolva is biztos genyasokat fogyaszt ez a sok szar) elmegy hasraütök 500km-t az eRide, gyári állapotban meg csak 300-at... megér ennyit a sok baszom RGB meg 8K kijelző ? nekem nem.
pedig imádom a kibaszott RGB-t, meg legyen címezhető underglow az autóm alatt is.
DE NE ELEKTROMOS AUTÓBA
köszi és bocsi (: -
<Adamsky>
nagyúr
" ... azt muszaj hozzatennem, hogy amelyik barom kitalalta ... " - mintha csak én írtam volna (bár én lehet nem tudtam volna ilyen tömören és lényegre törően megfogalmazni).
Másképp: vannak dolgok, amik "100 éve" tökéletesen működnek, és senki sem vágyik ezek lecserélésére, csak hát "szegény" autógyártóknak valamivel mindig kábítani kell a parasztot, és ilyenkor születnek az általad is említett "nagyszerű" megoldások.Ugye a VW volt az, aki képes volt 1db kapcsolót megspórolni azzal, hogy kidobta a hátsó két ablakemelő kapcsolóját, betett egy "váltó" kapcsolót (első-hátsó), ily' módon megoldva az elektromos ablakok kezelését.
-
pengwin
addikt
-
Az van, hogy meg lehet oldani most is. 20+ eves tipusok is vannak, amikben mar volt kijelzo, de pl az en lassan 18 eves kocsimban is van rendesen erintokijelzos "infotainment". A terkep mar regen nem aktualis benne, gyari navit bachatom.
Viszont... Ha hajtana az inger, siman bele tudnek rakni egy okositot, aminek semmi kulsoleg lathato nyoma nincs, a meglevo kijelzore meg interface-re kapok android auto-t/apple carplay-t ugy, hogy meg a kormanyon a gombok meg stb is mukodnek tovabb.
Es ahogy neztem, ez elerheto kb minden autohoz.Szoval ez ennyi. Amelyik kocsiban van kijelzo, azt meg lehet oldani utolag is, ha ennyire fontos valakinek.
Mindezt elmondva is, azt muszaj hozzatennem, hogy amelyik barom kitalalta, hogy alap funkciokat, mint pl klima, ulesfutes, hifi, stb kizarolag a kijelzorol lehessen kezelni barmilyen autoban, annak kijarna 300 csapas tepett, csimbokos seggszorbol fonott ostorral, nyilvanosan, kozvetitve, hogy elrettento ereje legyen a dolognak. Ugyanez vonatkozik arra a vadbaromra, aki szerint barmilyen kormanyon jo otlet barmilyen kapacitiv erintofelulet.
-
joghurt
addikt
válasz
Neurotoxin #13 üzenetére
Akkor viszont miért csodálkoznak rajta, ha ugyanazért az árért inkább Teslát vesz az ember, ahol nem tekintik ezeket prémium feature-nek? A nagy (főleg német) autógyárak beleszoktak abba, hogy a kis fapadostól a luxus márkáig van 50 modellje a csoportnak. Villanyautós piacon nem működik, hogy szándékos butításokkal tereljék az embert a drágább modell felé - mert az ár döntő része az akku kapacitás.
A villanyautós topicban ott vannak a tavalyi európai eladási adatok. Nem véletlen, hogy a Tesla egymaga több, mint az utána jövők összesen.
-
Green69
csendes tag
Teljesen igazad van.
Nyilván nem az ABS-sel és a motorvezérlővel van neked sem peoblémád, amiért itt többen is belekötöttek az általad leírtakba.
Tudomásul kell venni, hogy egy autó 20-30 évig is használatban lehet.
Ha a régebbi kocsiban elavult a rádió, kicserélted kazettásre, majd egy CD-s -re, aztám MP3-asra, aztán egy Bluetoot-osra.Ha most vesz valaki egy autót, a központi rendszerbe integrált "okosságokkal", 5-10-15 év múlva hogy cseréli ki benne? Ha a gyártó nem biztosít új térképet, hogy használja a drága beépített GPS-t? Ha beleprogramozzák, hogy a központi szerver adatai nélkül meg se mozduljon, mit csinál a kedves vevő? STB...
És persze, az adatgyűjtés mindenáron... -
Cikkre reagalva: Arra vajon kozben rajott a VW vezetese, hogy ha tovabbra is ilyen szinten szarazon csinaljak meg a fillert, akkor mindegy, milyen bullshit titulusu csodamagusmanagert raknak oda, nem fog csoda tortenni, ugyanolyan lassan, akadozva, esetlegesen es szarul fog mukodni a rendszer, mint eddig?
Illetve ha mar itt jarunk, arra vajon rajottek mar, hogy ha koltenek a vasra mondjuk autonkent extra 30-50 dollart, akkor a fejlesztesen meg megsporoljak ennek a tobbszoroset? Merthogy az orok igazsag meg mindig az, hogy jol mutat, hogy mennyit sporolnak a kocsi eloallitasi koltsegein, de a hardware mindig olcsobb, mint a programozo. Es ha a programozonak nem kell vert izzadva az utolso bitet is kifacsarnia abbol a ket dollaros fosbol, hogy legalabb az 5-10fps meglegyen, meg ne omoljon ossze, akkor hirtelen minden egyszerubb lesz es szebb az elet.
-
cucka
addikt
Amúgy amikor pár éve Diess bejelentette, hogy na mostantól egyik napról a másikra a VW technológiai/szoftver vállalat lesz, hát az is bohózat kategória volt.
Úgy tűnik, most nekifutnak még egyszer.2024 a
linux desktopVW szoftverforradalmának éve lesz! -
Feketelaszlo
senior tag
A guru, ninja és bajnok után a szoftverforradalmár lesz a következő bullshit titulus? A német autóipart ismerve mondjuk az egy elég kemény ütközet lesz a Doktor Ingeniuer-ök és az agilis szoftvermérnökök között. Bár becsülöm a bátorságukat, hogy mernek a gyengeségeikre építeni.
-
Sanya
nagyúr
válasz
dangerzone #9 üzenetére
Én is utána néztem, és pontosan így van!
-
cucka
addikt
Most tegyük félre, hogy európában az ESP kötelező felszereltség, azt meg nehéz elképzelni szoftver nélkül.
A fő kérdés, hogy van-e élő ember, aki megvenne egy új autót infotainment nélkül? Talán a fapados Dacia-k vevőköre igen, de belőlük meg nem lehet megélni.
Folyamatosan, évek óta ezt a fasságot olvasom mindenhol, hogy minek kell a SUV, minek kell az érintőképernyő, minek kell az infotainment, stb stb stb.
Aztán szembe jön a valóság, és kiderül, hogy az internetes okoskodókkal szemben azok, akik valóban virítják a 10-20-30 milliót a kasszánál, na ők pont SUVot, érintőképernyőt meg infotainmentet akarnak.
-
Sanya
nagyúr
válasz
dangerzone #4 üzenetére
Én meg úgy képzeltem, hogy az egy hardveres megoldás.
-
joghurt
addikt
válasz
dangerzone #4 üzenetére
Úgy képzeld el, mint amikor telefonra napi szinten lejön valami (általam sosem használt) Digitális Jólét N+1-edik verziója ("Ismert hibák kijavítása" kiadási leírással), de Android biztonsági frissítést, neadjisten főverzió cserét már nem tol a gyártó.
Autónál konkrétan visszasírom a régi manuális klímát, ahol ott maradt a tekerő, ahol hagytam, és nem az autó akarta eldönteni helyettem, hogy mennyire fújjon a ventilátor (komolyan ezt csinálja!), és télen-nyáron 22 fokra álljon be, és kézzel kelljen elnyomkodni - minden egyes elindulás után.Ha az autóhoz már kizárólag egy mobilos appon keresztül férsz hozzá, akkor szarjanak sünt, hogy nem képesek a belső kijelzőn megoldani, plusz rákényszerítenek egy okostelefonra egy x milliós autó mellé.
A másik oldalról pedig azért szarjanak sünt, hogy még a fedélzeti cuccnál fényévekkel okosabb telefont sem képesek kirakni a konzol kijelzőjére, hogy mondjuk ott látszódjon a navigáció. -
btprg
senior tag
Olyan szoftveres forradalom kéne, hogy az autóból száműzzék végleg a szoftvereket. Természetesen most is az ellentétét akarják csinálni annak, mint ami a valódi környezetbarátság lenne, inkább még tovább tolják az "autó mint guruló kütyü" vonalat, utat nyitva a még gyorsabb avulásnak, még nagyobb szükségtelen komplexitásnak, végeredményben még több környezetszennyezésnek.
-
Füleske
addikt
10 év után rájöttek arra, hogy másolni kellene. Arra, hogy a képen szereplő műanyag gyerektablet nem oké, vajon mikor jönnek rá?
-
joghurt
addikt
Level 4 önvezetés? Én már annak is örülnék, ha a VW We Connect appból ki lehetne nyerni a(z elektromos) fogyasztási adatokat. Ha már a jármű fedélzetén sem lehet. [Mondjuk érdekelnének olyan marginális érdeklődésre számot tartó dolgok, hogy mennyit evett a motor, mennyi volt a visszatermelés, és mennyit evett a komfort.]
Mint ahogyan az Android Auto csatlakoztatása is eléggé elvárható lenne manapság, ehhez képest még a primitív Bluetooth csatlakozás is csak telefonos kihangosítóként megy, média lejátszáshoz nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Játékkulcsok a legjobb áron: Steam
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Eredeti - Choice - Bundle - Steam kulcsok beszerzése. Írj kérés PM-et!
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Apple iPhone Xs 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3280, 100% akkumulátor
- Samsung Galaxy Watch6 LTE 44mm, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3494, 91% Akkumulátor
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest