Új hozzászólás Aktív témák
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Exodion
#10794
üzenetére
@fricz19
Persze, hogy komoly sérelmek értek, de igazából már annyi éve volt, hogy ilyen szempontból szinte tökmindegy. Akkor megfogadtam, hogy akit lehet lebeszélek erről a boltról, vagy legalább figyelmeztetem őket, de úgy emlékszem, hogy ide nem írtam, mert nem is tudtam, hogy van róla külön topic. Egyébként nem ritka, hogy végigolvasom az összes 1-2 csillagos véleményt egy boltnál mielőtt vásárolok, illetve követni szoktam, hogy mit írnak a fekete listás boltok topicjában, hogy naprakész legyek. Nem kifejezetten hirtelen felindulásból gyűjtöttem ki most sem, inkább érvelni szeretnék vele, hogy igenis általános jelenség ez náluk.@Exodion
A vélemények alapján nehéz megmondani, hogy milyen arányban fordulnak elő ilyen ügyek. Az árukeresős véleményeknél 2.5% az 1 és 2 csillagos, de van közte olyan is, aki azért panaszkodik, mert törölték a rendelését. Belenéztem egy kicsit a 3 csillagosokba is, ott is vannak ritkán hasonló sztorik, de az ottani véleményezők még abban a fázisban vannak, hogy eltelt 2 hét, és még hitegetik magukat, hogy történni fog valami pozitív, azért nem 1-2 csillagos lett a véleményük. A nagy része a 3 csillagosnak inkább arról szól, hogy késnek a kiszállítással vagy törölték a rendelést, mert nem tudják teljesíteni. A 4-5 csillagosok általában minden boltnál azok, akiknek megjött a rendelés és úgy 99%-uknak nem volt garanciális ügye. Igazából most az 5 csillagosnál is olvastam olyat, hogy hosszadalmas a garanciális ügyintézés, a 4 csillagosnál meg hogy életuntak az alkalmazottak, szóval az a része borítékolható, hogy úgy van. Össze lehetne számolni a 4-5 csillagosoknál, hogy hányan voltak elégedettek a garanciális ügyintézéssel, de az se lenne reprezentatív, mert lehet, hogy aki elégedetlen az gyakrabban ír véleményt, mint aki elégedett. Sajnos ezek alapján nehéz becsülni is, hogy a problémás esetek hány százaléka végződik így. Abban talán egyezünk, hogy egy vagyunk az ezerből, már ha arra gondoltál, hogy az összes rendeléshez viszonyítva. Az összes garanciális / cserés ügyet nézve viszont szerintem jóval nagyobb lehet az arány. Nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogyha egy boltnál az egy és két csillagos véleményeknél ugyanaz a sztori ismétlődik rendre, akkor érdemes hitelt adni neki, és nagy valószínűséggel az az ügymenet része, vagy ha úgy tetszik általános gyakorlat. Ugyanez egyébként étterem vagy szállás értékelésekre is igaz. Érdemes mindig beleolvasni a szöveges részbe, mert a történet a lényeg. Pl ha csak azért adnak sokan 1 csillagot, mert plusz egy hetet kell várni a beszerzésre, az nekem általában nem gond.Egyébként ha most történne meg velem ugyanaz, akkor pillanatok alatt fogyasztóvédelmi ügyet tudnék csinálni belőle. Egyrészt lenne kicsomagolós video, amin látszik, hogy ott az ujjlenyomat az "új" monitoron, meg tiszta por az egész. Igazából enélkül is csak annyi kellene hozzá, hogy visszakérdeznék, hogy akkor itt most az az általános gyakorlat, hogy (3 napos) cserére a vevőnek nincs joga, csak elállásra és garanciára? Ha a válasz igen, akkor az már elég egy feljelentésre. Az egyedi eseteket kevésbé szereti a fogyasztóvédelem. Valószínűleg engem is ezért küldtek volna békéltetőhöz annak idején. Azért az egyedi eseteknél sem teljesen reménytelen feljelenteni őket. Jogi fórumban pl azt tanácsolják, hogy az "általános gyakorlat" szókapcsolat jó ha benne van az irományban. Illetve én még azt javaslom, hogy a büntetéssel, ilyesmivel kapcsolatban ne írjunk semmit, inkább arra érdemes kihegyezni a dolgot, hogy veszélyben vannak a fogyasztók és hogy miért jogszerűtlen a cég magatartása, és ez miért általános jelenség. Egyik ismerősnél pl Vodafone 70k-t számlázott ki egy külföldi út után, mert repülőn nem kapcsolta le a mobilját, és roaming volt a repcsin, amire automatikusan rácsatlakozott a telefon, aztán kb. 10MB emailt letöltött a gmail-es app a háttérben valami 3-4000 Ft/MB áron. Érdemes erre is odafigyelni, mert már nem csak wifi van repülőkön, hanem roaming is, ami büntet, ha nem teszi az ember repülő üzemmódba a telot. Neki el tudtuk intézni ezzel a stratégiával, hogy a fogyasztóvédelem büntetett, a Vodafone meg fellebbezett. A pénzét így se kapta vissza, ahhoz külön per kéne, de nem hiszem hogy ennyi pénzért bíróságra járkálna, túl elfoglalt ahhoz.
Na részemről ennyit az Iponról, remélem ez itt marad a jövő generációknak, mint intő jel. :-)
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Exodion
#10786
üzenetére
Bocsánat, valahogy átsiklottam felette, hogy nem akarod ide beírni.
Igazából ez az egész ipon dolog már évek óta érlelődik bennem, pontosan azért, amit írtam, hogy sérti az igazság érzetem, hogy simán működhet egy ilyen cég tovább mindenféle szankciók nélkül. Ha akkor foglalkozik vele a fogyasztóvédelem, már rég elfelejtettem volna őket.
-
Bivaly26
tag
válasz
Exodion
#10757
üzenetére
Az én gépemet is ott tették össze anno 2008-ban amit a mai napig használok!teljesen rendben volt a házba minden be volt rakva bekötve!A gyári dobozok is jöttek egy csomagban proci doboz videokártya doboz,Megmaradt csavarok a házhoz,kábelek,stb!!Ha onnan rendelem csak házat,alaplapot meg procit hozzá nem gyári hűtőt remélhetőleg azt is összeszerelve kérem és szerintem táp nélkül is kérhetek bios frissitést.És az itthoni tápom be a ram amit máshol rendeltem és a mehet a gép.Bár nem tudom a régi szerelők meglehetnek-e de biztos van ott is régi motoros!

-
L4mie
veterán
válasz
Exodion
#10743
üzenetére
A lehet, hogy megegyeztetek volna még nem jelent semmit, lehet még itt se tartanál, de persze értem az álláspontod, én 13 év után mondtam, hogy ha nem muszáj már kihagyom az ipont a vásárlási listából, mert igaz, hogy jó áraik vannak, de nem ér meg 2-3 ezret, hogy 1. random garanciák vannak. 2. ha garanciális ügyintézésed van velük akkor nyilván lezárul, de nem mindegy mennyi idő alatt és milyen eredménnyel 3. az imádott kifogás, hogy xyz nagykertől van a terméked és azoknál elfogyott ezért csak pénzvisszafizetéssel tudnak kompenzálni, közben meg ott a termék a webshopban csak drágábban...itt a kérdés, hogy a bolttal vagy a nagykerrel kötöttél szerződést a termék vételekor...hát nem a nagykerrel szóval szolgáltassanak csereterméket....
-
L4mie
veterán
válasz
Exodion
#10737
üzenetére
Szóval birka türelemmel és a "szolgáltató" kevdére bízva kell kushadni, hátha lesz valami előrelépés, "szavad ne emeld jobbágy mert megjárod"... szerintem ezzel a szlogennel lehetne ajándék pólót adni minden nagyobb értékű garanciális ügyintézés megkezdésekor a drága ügyfélnek.
-
Szabesz
őstag
válasz
Exodion
#10729
üzenetére
Eléggé érdekes ez a hozzáállás a hozzászólásban.
"izmozás"
"nincs alku"
"végképp elvágod magad náluk"Mintha a vevő tenné a szivességet, és legyen lekötelezve, hogy valahol vásárolt. A garancia meg esik ahogy puffan, persze csak ha nem "vágod el magad" náluk. Ez nonszensz.
Engem közvetlen csatorna érdekelne, ha van ilyen, akár itt a fórumon. Mert a jelenlegi kommunikáció kicsit automatikus szövegként jön le, és nem úgy, hogy valóban történik is valami.
-
-
bul07
nagyúr
válasz
Exodion
#10721
üzenetére
lifetime garancia(élettartam garancia) van hogy kevesebb mint a 5éves vállalt garancia
Álltában élettartam garancia addig érvényes míg gyártják/van raktáron az adott dologból
Tehát van egy adott memória, ha jövőévben abbahagyják a gyártását valameddig fél évig még lesz belőle utána vége, és vége az élettartam garanciának is -
HUN]Repa
aktív tag
válasz
Exodion
#10685
üzenetére
Szóval első körben egy pontatlan hibaleírás (és video) alapján (kb köze nem volt a másodikhoz amúgy) nem találtunk rendellenességet, később a pontosított panasz alapján pedig újra ügyintézés alá vettük, nem igazán értem, hogy itt mi a probléma, bár ha ez első hibaleírásban annyit hibát írsz meg, mint itt a fórumra, sokkal egyszerűbb lett volna az egész.
Nem igazán hallottam még "FSP Magyarországról" és rákeresve is csak villanyszerelő céget találtam, a levelezésünkben sem találtam meg a tőlük származó véleményt, pedig tényleg érdekelne kik volnának ezek.
Új hozzászólás Aktív témák

- Asus ROG Strix G G531GT - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5 9300H - 16GB - Win11 - GTX 1650 - MAGYAR
- iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRYTAFÜGGETLEN! ÚJ 100%-os akkumlátor! Gyönyörű!
- X13 Gen5 13.3" FHD+ IPS érintő Ultra 7 165U 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- -ÚJ,2 ÉV GAR- DDR5 GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR5! SZÁMLA!
- fém fedlap ! Spin 3 YOGA/2in1 - 14" multitouch, R3, 8 / 256, Radeon Graphics, erős akku +SZLA +GAR
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3497, 100% Akksi
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Logitech z5500 5.1
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3971, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




