Aktív témák
-
Integra
titán
mind a prius és mind az ima civic biztosítási és környezetvédelmi kedvezményt kap. ugyanakkor mindkét autó így is ráfizetéses egyelőre a cégnek tudomásom szerint, de az image itt fontosabb. japánba és usa-ban jól fogy mindkét típus. priusról nem tudok mondani adatot, az ima civic azu sa-ban éves szinten 17-20 ezer darab között mozog.
elfogadnám bármelyiket a kettő közül:) -
Phantom Lord
aktív tag
Valahol olvastam, hogy külföldön elég komoly összegekkel támogatják a Prius vásárlását. Valami olyasmire emlékszem, hogy az olaszoknál az állam a kocsi 60%-át kifizeti. Persze ez valoszinüsithetöen csak az olaszokra vonatkozik, különben mindenki hozzájuk menne Priust vásárolni :).
-
aurum
senior tag
-
a_tesz
Korrektor
nekem egy mazda6 dízelhez volt szerencsém a hétvégén,hát mit ne mondjak, meggyőző kis masina.úgy fogja az utat,ahogy illik,de nem ráz,mint a parasztszekér.a motorja is fasza,bár 2000 alatt nem nagyon van magánál,fölötte meg én nem voltam magamnál :)
de hogy a priusról is mondjak valamit,szerintem dícsérendő a toyota azon igyekezete,hogy új utat nyit az autófejlesztésben.valahogy úgy,mint a mazda annak idején a wankel-motorral.tudom,nem az ő találmányuk,de mintha ők jutottak volna vele a legmesszebbre,nem?a le mans-i 24óráson győztek is wankeles versenyautóval,az nem kis szó...na meg az rx-8 se semmi.
milyen jól nyilatkoztam a priusról :D -
illusiON
őstag
ezt már hangoztattam, a hang nem minden... pl. ignis-nek is nagy a hangja ha rendesen foglalkoznak vele de hol a gyorsulása és a végsebessége egy suprához képest, ami csöndesebb?:F:F:F mellesleg a dízelek nem versenyre születtek, szóval... ahhh hagyjuk... amugy tegnap kipróbáltam egy prius-t! nagyon jól megy és hihetetlen csöndes! a gyorsulása is elég jó, egy városi autóhoz...
-
faster
nagyúr
A dízel hangja puhányoknak való, a menők mobil légkalapáccsal nyomják az út közepén, vagy gázturbinákkal. Az ultramenők rakétahajtásra gyúrnak. :DDD
-
aurum
senior tag
válasz
_Volkovy_ #47 üzenetére
azt, hogy a dieselt istenited. zajos, budos, stb. a bazinagy v8-as motorknak se sok ertelme van, nem lehet kihasznalni oket es tul nagyok a fentartasi koltsegek.
a japantot meg nem erdemes lehuzni tobb statisztika szerint egy 3 eves japan olyan muszaki szinten van mint egy uj europai auto. jo hogy kenyelmi szempontbol sehol nincs pl egy francia kocsikhoz kepest, de muszakilag jobbak.
a hibrid autoknak pedig nagy jovoje van!
a mai autokban a fokozatos nyomatekvalto korlatozza a motor maximalis hatasfokon mukodtetetset. hibrid autokban ez nincs, mert a motor mindig egy jol belott gazdasagos fordulaton poroghet. amihez konnyebb megcsinalni a hangtompitast is akar es a moci konnyen iranyithato nagyobb teljesitmenyu allapotba, mivel az auto tomege/sebesseg/fokozat nem korlatozza a fordulatszam valtoztatast.
vagyis mehet a moci egy gazdasagos fordulaton amikor csak a legellenallast, kisebb emelkedoket kell lekuzdeni, amikor megy gyorsitani kell felporog egy fel masodperc alatt arra a fordulatszamra ahol a legjobb a fordulat/nyomatek gorbeje.
vagyis jol megvalositva pl egy 50kW-os moci kb azonos gyorsulast eredmenyezhet mint egy 100kW-os. ebbol adodoan a fogyasztas is sokkal alacsonyabb lesz.
a diesel-ek kozul a ketutemu dieselnek van ertelme, mert az egyenletesebben jar es jobban gyorsul, mint a negy utemu es egysegnyi teljesitmenyhez kb akkora hengermeret kell, mint a negyutemu benzines motonak. -
Gismo
addikt
Én vhogy remélem h az elkövetkezendő 60-80 évben nem kerül rá sor!
-
illusiON
őstag
attól hogy szép a hangja (ami sztem enm szép, inkább soroz 6 vagy v6) még nem gyors, és az autómata váltó elnyeli a sebesség és az erő majdnem 40 %-át egy v8ban! és attól hogy hangos még nem jó! mellesleg az elektromos autókkal is nagy gond az aksi, mert ha mindenkinek az lesz akkor aksihegyek lesznek :D de vhogy madj megoldják a jövőbeliek :D
-
pweisz
senior tag
Diesel az ördög műve :DDD Nekem egy autó eregesenn füstfelhőket, nem zörögjönmint egy traktor. Egyébbként meg büdös is, nem az a jó kis benzin füst, annál nincs is jobb. V8 benzin az rendben van, csak autómata ne legyen má benne. Elektromos autókban a jó hogy nem környezetszenyezőek, a hibrideknél azért nem teljesen, mondjuk az jó hogy felhasználja a fékezési energiát, ami nem megy veszendőbe, de ezt igazán szerintem csak városban lehet használni. Bár ha aztnézük még a tiszta elektromos autó sem teljesen környezatbarát, mert az elektromosságot megkell termelni, meg hát az aksik.
-
illusiON
őstag
már attól függ, mert 30 éves kocsi nemigazán van, ami közautó, csak a ronda oldtimerek, de azoknak a kormányuk is millió ft, szal...
-
illusiON
őstag
és kinek mvan 30 éves 'kerregő' dízele? neünk 13 éves a toyotánk és semmi hangja sincs, csöndesebb egy corolla-nál, és még füstöt sem ad sokat! akkor m i kivételesen vigyáztunk a kocsinkra, vagy az az igasság hogy a toyoták normálisak? :F:F mind a 2 sztem :D
-
Szeke
senior tag
válasz
_Volkovy_ #43 üzenetére
Ezt lefordíthatjuk erre is: ''indítsuk be a 20 éves dízelünket, falu esetén a mellettünk lévő 3 házban, zárt lakótelep esetén az egész tömbben keltsük fel a lakókat. Amennyiben belvárosi dugóban araszolunk, élvezzük, ahogy szépen lassan beterít minket saját kénes füstünk''. Az öreg dízelekkel ez a legnagyobb bajom: lakótelepen reggelente mindig a hangjukra lehet kelni :((( És az a baj, hogy ez valakinek tetszik :Y Amikor amcsiban voltam, az tetszett talán a legjobban, hogy a legnagyobb városi dugó is olyan csendes volt, hogy csak ámultunk. Nem törte meg a csendet egy 2.1d grenada, 1.3d uno, 1.3d polo, 1.6d kadett és hasonlók... Utána lehet nézni, mekkora probléma ma a zajártalom - s ebben oroszlánrészük van az öreg dízeleknek.
-
toyota-bol csak SUPRÁT :DD:DD
-
Atlantis
veterán
Az a bosszantó, hogy ilyen ár mellett csak 4-5 évig autó, utána ''kidobhatod az elemet''.
-
Szeke
senior tag
válasz
_Volkovy_ #31 üzenetére
No igen, nem is az igénytelen (már bocsánat a kifejezésért, de tényleg az, főleg anyagi okok miatt - de amúgy is) magyar piacra készült a Prius. Jelenleg szűkös belőle a gyártókapacitás, de már épül a zsír új csak Priusokat előállító gyár.
Szerencse, hogy szépen kikopnak az öreg nagy köbcentis szívódízelek... -
illusiON
őstag
visszafele fejlődsz :D najó nem idegesítelek, bár sztem ha siekrülne akkor ngayteljesítményü elektromocis autókat is el tudnék képzeli a vliágban a benzin és a dizel helyén, de akkor meg a dizel fog hiánmyozni :D
-
Szeke
senior tag
válasz
_Volkovy_ #26 üzenetére
Ha egyszer kipróbálsz egy bejáratott Priust, majd meglátod, milyen a gyorsulása és milyen élmény menni vele. :P Amúgy van Prius GT is...
Akármennyire is nem tetszik, ez a jövő útja... Elektromosság, üzemanyagcella és társaik... (a technikai előremutatásban mindig is élen volt a Toyota, most sincs ez másképp. ) -
illusiON
őstag
v8: baxott nagy, hihetetlenül erős, ami hátsókerékmeghajtásnál bezavarhat kanyarban :D és az inline 6-okról annyit hogy sok autó pl. supra hangját nem egy 'pici kis computer' adja ki, hanem az az egy sorban lévő 6 henger :t mellesleg ha hangos is az autód nem biztos hogygyors is...
ui: mellesleg a v12-es mercit simán lenyomja egy rendesen megépített sportautó, legyen az supra, skyline, eclipse vagy akármi...
[Szerkesztve] -
ByB
addikt
Igazi XXI. századi hozzállás!!! Már bocs, de a V8-asokkal együtt az ilyen gondolkodási mód is kihal, remélhetőleg előbb, mint utóbb!!!
Elárulom neked, hogy az új 911 Porsche motorhangját egy icipici computer generálja olyanra amilyen... A másik pedig, hogy a Lexus 2005 elején adja ki az RX400-as hybrid autóját, V6-os motorral... E két dologból következtetek arra, hogy az alternatív meghajtás, vagy egyáltalán a hallott hang nincs 100%-os összefüggésben a motorral...
ui.: 10-15 éve is szennyezték , csak fele ennyien voltak!!! -
illusiON
őstag
a lámpák ilyen darabokból állnak? huh, tök kirajjjj :D mellesleg sztem a v8asok otrombák, inkább soros 6 turbo supra jeee! mellesleg nekünk is toyotánk van, nevezetesen toyota carina II, és több mint félmillió kilóméter van benne! szóval naygion birják a toyoták!
-
Zenty
őstag
Nekem csak egy kérdésem lenne! Nehéz elkérni egy próba utra egy priust ?
Szóval tagsági ,meg ujság iró stb . nélkül mondjuk egy félórás furikázásra? :) -
ByB
addikt
Helllo!
Nálam 3 napig volt egy ilyen csoda kipróbálás céljából... Eddig is eléggé a Toyota felé húzott a szívem, jóideje csak ilyen autókkal járok, de ez még a hétköznapi meghajtással rendelkező márkatársain is túltesz...
Igazi városi peacecar... Általában gyorsan közlekedem, ebbe az autóba lassan is öröm az autózás, újabb és újabb negatív fogyasztási rekordokat döntöttem, totális csöndben ücsörögtem...
A meghajtás nálunk jóval extrémebb (hidegebb, párásabb, rosszabb utakkal rendelkező...) helyekkel is elbolgogul, nem véletlen: a japcsik nem engedik ki (egyenlőre) a kezükből a technológiát, csak otthon gyártják, bár ha jól hallottam amerikában hamarosan beindul egy újabb gyár...
ui.: A két motor teljesítménye nem adódik is 100%-osan!!! -
Szeke
senior tag
Teszteltem az új Priust, itt a link: [L]http://www.toyotaclub.hu/mickey/index.php?page=Priusteszt/prius[/L]
Én egy vadiúj (0km-es) példányt kaptam, tehát nem húzattam maximumra (bár így is 160-ig azért kihúzattam :D ).
Akinek a teszt elolvasása után még kérdése van, az tegye fel itt, vagy a linkelt honlap fórumán.
Hozzáteszem, az akku garanciaidejében nem vagyok sajnos biztos, lehet hogy több, mint 5 év, de 5 év tutira.
[Szerkesztve] -
Zenty
őstag
Szerintem jó prius 2 ! Ára téleg durva!De szerintem elég megbizható autó(toyoták egyébként is nem a szervizelésről híresek),ha még is gáz van ott van 8 év teljes körü gari :)!
Egyébként olvastam toyota oldalán ,hogy ki lehet probálni!Szoval aki budapesten akar furikázni menyen el egy márkakereskedésbe aztán nyomás! Lehet tesztelni :)!
Valszeg én is kiprobálom :)! -
Gismo
addikt
Hát formailag elég gány!
Viszont ameddig én élek, biztos h nem fogok elektromos autóra meg egyéb üzemenyagcellás stb faszságra váltani! Mégha kötelező és elterjedt is lesz akkorse! Nehogymá ''elődeink'' élvezhessék a jobbnál jobb autók babba hangját, én meg kimaradjak belőle! Neeem! Köszi! V8 rullz! Nemérdekel h szennyeli a környezetet! Mér ezelőtt 10-15 évvel nem szennyezte? Naugye! -
illusiON
őstag
akkor le vok maradva a motorerővel kapcs. :D sorry, én egy 114 hp-st láttam...
-
Loha
veterán
Nézzétek meg a linkeket:
[L]http://totalcar.hu/teszt/prius/[/L]
[L]http://ma.hu/page/cikk/e/0/52259/1[/L]
A Prius II elektromotorja 68LE a benzines 78LE, ez gyorsításkor 146LE.
Gyorsulás 0-100km/h-ra 11sec -
Keitaro
addikt
Hát MO-n nem sok van belőle, de egy régebbi Autosélet számban tesztelték anno, megkapták kölcsönbe, nekik nagyon jó tapasztalataik voltak. Sajnos nem tartottam meg, de tényleg veszett keveset fogyaszt...
Jó lenne ha lenne támogatás az ilyen cuccokon :)
(mondjuk nem kéne annyi adót rányomni...)
Környezetbarátabb kocsi rulez. Már csak a teljesen elektromos kell. Egyébként a Honda-nak van még az Insightja ami ilyen, csak az nem családi autó.. -
illusiON
őstag
na kiokosítalak titeket :D szóval: 117 lóerő áll rendelkezésünkre a 2 motort összetéve, és az elektromotornak most figyeljetek! : 400 newtonmeter forgatónyomatéka van! 50 km/h sebességig az elektromotor müködik, utána pedig elindul a benzinmotor és elkezd töltődni az elektromoci... amikor fékezel, és amikor egyhelyben vagy is töltődik az akkumlátor, az akkuk pedig ha jól emléxem 8-9 év körül bírják, bár ebbe nem vagyok biztos :D magyarországon eddig egy németet láttam átutazóban, és ha láttad volna, nem mondanád azt hogy ronda! hihetetlen nagy leszoritóereje van hála a toyota precíz munkájának, ebből fojólag nagyon is jó! messze nem lassú, egy átlagembernek megteszi, csak sjna az árából le kéne faragni... ha jól ismerem a gyárat nemsokára kiadnak (sztem pár év mulva) egy új prius-t, ami már olcsóbb lesz...
-
a_tesz
Korrektor
amúgy jó,ha tudjátok, hogy szinte csak azért csináltak ilyet Toyotáék,mert Japánban nem lehet dízelmotoros autót forgalomba helyezni, ők így képzelik a dízelt, és a Prius2 már viszonylag elfogadható árú autó...persze nem akár egy dízelhez képest,annál többe kerül,de nem annyival,amennyivel fejlettebb...
-
a_tesz
Korrektor
válasz
reprokaiser #7 üzenetére
pestre ponthogy jó,mert a dugóban a benzinmotor alig működik,így lényegesen kevesebb benzint is fogyaszt...mért ne bírná a rázkódást?fel van az is rendesen függesztve..
-
Notes
senior tag
Az autó alapötlete, és a szándék dicséretes. Sajnos a jelenlegi ára mellett nem túl versenyképes a kocsi. Emiatt az új Prius már egy kicsit nagyobb lett, mondhatni egy kategóriát lépett elődjéhez képest. Bár így kicsit elfogadhatóbb az ár, még inkább a környezetbarát hírességek reklám-partnere. Bár amerikában egészen jól fogy!
-
reprokaiser
csendes tag
Valóban, efféléket én is olvastam... de ennek azért erösen marketing-íze van. Arra lennék kiváncsi,
hogy ezen a büdös-mocskos Budapesten hogyan állja meg a helyét ez a vas, bírja-e egyáltalán a
hibrid cucc meg az aksik ezt a rázkódást, mennyi idönként kell szervízbe vinni és akkor mi
történiki. Szóval valami elsökézböl származó infóra számítottam. Aztán lehet, hogy igaza van itt a
rendpárti barátunknak, és máshol kéne ezeket kérdezni... csak épp itt voltam. -
Loha
veterán
válasz
reprokaiser #1 üzenetére
Én úgy tudom, hogy 10évig bírják az aksik...
Prius2 nagyon jó autó az árán kívül nem sok hátránya van...
Lomhának biztosan nem lomha volt róla vmi teszt, és pl h aki kell lőni a lámpánál akkor az elaktromos motor nagy előny mert a nyomatéka ha jól tudom állandó, tehát az indulástól rendelkezésre áll...
Meg le van írva, hogy hány lóerő, az elektromos és hány lóerő az benzines, ha jól emlékszem a kettő együtt ( előzés) elég jelentős teljesítményre képes (talán 140-150 lóerő?) -
a_tesz
Korrektor
válasz
reprokaiser #1 üzenetére
szerinted a japánok erre nem gondoltak?nem lehet túl egyszerű folyamat kicserélni az akksiját,és nem is igazán savas ólomakkumulátor van benne...
-
lol
senior tag
válasz
reprokaiser #1 üzenetére
miket nem képes ez a gugli :U -> [L]http://www.google.co.hu/search?hl=hu&ie=UTF-8&q=Toyota+Prius&btnG=Google+keres%C3%A9s&meta=lr%3Dlang_hu[/L]
bocsi de ez egy hardver fórum, nem autós, talán itt több szerencsével jársz... -> [L]http://www.google.co.hu/search?hl=hu&ie=UTF-8&q=Toyota+Prius+forum&btnG=Keres%C3%A9s&meta=lr%3Dlang_hu[/L] -
reprokaiser
csendes tag
Van valakinek közületek, vagy ismer valaki olyat, akinek Toyota Prius-a van? Milyen az, tényleg
keveset fogyaszt, igénytelen és nem lomha? Merthogy nagyon ronda, az biztos, tehát kell, hogy
legyen benne valami jó is...
Az is érdekelne, mennyi ideig tartanak benne az akkumulátorok? Mert hát lehet hogy nagyon
környezetbarát, de ha három évente feladja, mint a normál aksik, és ki kell cserélni az ötszáz kiló
savas ólmot, akkor nem vidám a történet.
Írjatok!!
Aktív témák
- Xiaomi Redmi 9T 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 16GB 512GB 1 év garancia
- Update 08.01. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bezámítás! Lenovo IdaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 3050 6GBB WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest