- 
			
						Fototrend
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
 
Aktív témák
- 
			
			
						kabelmania27
félisten
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#134967
							
							üzenetére
						Ez egy mmwo tipusú osztó, Telekom használja a data kimeneten van a modem, a tv kimeneten van beépített hpf (visszirány) szűrő, letöltési irányban 8dB-t csillapít, ezért Vodafone területen ezt nem használják, mert ha alacsony a bejövő jelerősség akkor -5 alá kerülhetnek a letöltési értékek ami már kevés.
Amennyiben problémát tapasztalsz kiveheted az osztót (előfordul, hogy meghibásodik) vagy ha nem ér el a modemig a bejövő kábel tegyél a helyére egy F toldót, ha úgy rosszabb lesz (ha jól számolom 13-14-es értékek lennének osztó nélkül, de a gyakorlatban ez a modem elmegy 12 feletti értékekkel is) akkor meg lehet próbálni egy hármas csillapítót. Telekomnál elvileg május 1-ével megszűntek a kódolatlan dvb-c csatornák. - 
			
			
 - 
			
			
						falabu88
aktív tag
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#134850
							
							üzenetére
						Soknak tűnik, bármilyen csomagod is van. Tavalyi ügyfélmegtartó ajanlatot tudok mondani, akkor a tv+500-as net 5500ft, tv+1000-es net 6500ft volt, erre jött rá az idei inflációs emelés. Mindenképp 1270 és mondani, hogy ilyen magas díjnál inkább visszamondod. Én minden évben eljátszom, hogy ex kolega vagyok (upc d2d értékesítő, ami igaz is), és nézzük már meg mi a legjobb ár amit tudnak adni. Általában nevetve kapcsolnak is az ügyfélmegtartó vonalra. Korrekt a Voda ilyen szempontból. A Digi simán kérdés nélkül megszüntette múlthéten faterék előfizetését, annyit nem kérdeztek meg tőle, hogy miért mondja vissza...
 - 
			
			
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133742
							
							üzenetére
						Elég egy frissítés vagy szerver oldali változtatás és lehet hogy semennyire sem fog menni a másik technológián.
Meddig óhajt a vodkafon még ebben az állóvízben maradni? Talán a TV-t kivéve évek óta ugyanazt adja. Netes sebességek nem változtak, optikát csak "haszonélvez", sajátot nem épít. Mire vár, hogy majd a Digi segít neki?
Ahhoz képest, hogy szűk 1 éve egy cég kezében van a két szolgáltató, nem sok semmi történt a szolgáltatások fúziója terén. - 
			
			
 - 
			
			
						kezo0
addikt
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133573
							
							üzenetére
						Konkrétan azt mondta nekem egy ügyfélszolgálatos, hogy kifejezetten a Telekomos területen akarták ezzel javítani a boxok akadásait, fagyásait – de hangsúlyozta, hogy ez csak egy ideiglenes workaround, és várhatóan januárban újra aktiválják majd ezt a funkciót.
Hát, januárban már nem tették meg… - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133539
							
							üzenetére
						Itt is az a divat ,hogy ha kikér az ember egy hanganyagot , akkor azt cd lemezen kapja meg?
Hát tudtommal a mai napig megvan az optikai lemezek létjogosultsága. Pl. tudtommal a képalkotó diagnosztikai laborokban is DVD-re irkálják a képsorokat. Lehet, azóta már lehet kérni email címre is, de mikor utoljára voltam ilyen helyeken, mindenhol DVD-t adtak. Bár emailben nem lehet túl nagy mennyiségű adatot küldeni (asszem még a Google is 25 megánál tart), arról meg nem tudok, hogy kórházak csak azért tartanának fenn több terás online tárhelyet, hogy legyen hol a több ezer beteg képsorát tárolni, hogy a betegek utólag letölthessék.
Amikor az a cél, hogy relatíve kis mennyiségű adatot kell fizikailag eljutottatni A-ból B-be úgy, hogy az adat írásvédett maradjon, kb. ez az egyetlen opció.
Vagy a másik ahol ilyesmivel lehet találkozni: Tegyük fel, hogy 1 darab számítógéped van otthon és a hálózati kártyát vagy a wifi adaptert valami miatt nem ismeri fel a gép VAGY felismeri, de nem jól és továbbra sem működik, mert az offline készletben nincs benne a megfelelő driver VAGY mondjuk ha van is másik gép netre kötve, éppen nem tölthető le a konkrét driver a hálókártyához stb..
Ilyenkor jól jön a driver CD vagy a DVD adatmennyiségtől függően.Mondjuk a gyártók agyban már eljutottak odáig, hogy pl. wifi adapterek felmountolnak egy virtuális optikai meghajtót, ahonnan telepíthető a cucc saját drivere, de ha ez nincs még mindig jobb a CD, mint a semmi.
Mi az bánatba tegyek bele egy adat cd lemezt?
Külső optikai meghajtóba?
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133532
							
							üzenetére
						meglátja hogy wifin van a box, benyögi,hogy hát ez bizony így fizetős kiszállás.
Hű de korrekt! És ilyenkor veszik elő a user error kártyát, meg biztos a saját eszközöd hibás stb..
kiszámlazta de soha nem fizettem ki a "szakértő opciót" vagy hogy nevezik azok a szerencsétlenek az ilyen munkát.
És csinált is valamit, ami miatt kiszámlázott?

 - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133548
							
							üzenetére
						Én is pont arról beszélek.
Felmondod a szerződést. Nincs jövő. Nincs több. Vége. Nem beszélünk többet. Nem találkozunk. Nem hívunk. Teljesen elvágjuk a kapcsolatot. Megszűnt a kapocs.
Amit rögzíteni akartál, az most is áll, végeztünk. Ott van világosan.Na de akkor mit csinálsz amikor ezt így lehozod és rá 1-2 hónapra becsöngetek hozzád és berúgom az ajtódat csak úgy?

Na ez a jóslás és ezzel semmit sem tudsz csinálni. Aki pedig képes a melója közben naplót vezetni miközben konkrétan üvölt a Vodás idiótákkal a telefonon miközben az irodája előtt 3 ember vár ASAP dolgokkal, annak kérem a számát, mert tudhat valamit.
 - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133539
							
							üzenetére
						Majd akkor találd ki a sztoriban melyik résznél hibáztam. Mert nem találom.

Amire te gondolsz az az úgynevezett élhetetlen világ, amikor mindent rögzíteni és írni kell.Bevallom ilyen még nem volt. Szolgáltatást lemondani így, hogy nincs hűség az soha, semmilyen körülmények között nem volt még probléma.
De most már ezzel is okosabb vagyok és nem csak 3 hívást engedek meg és fél tucat emailt, hogy ugye ennyivel biztosan akkor vége lesz ha eljön az a bizonyos nap, hanem előtte még elmegyek a vezerigazgatóhoz és tőle is engedélyt kérek külön, mint a pisilés előtt az oviban
 Vicc.Ebből tippre lesz egy komolyabb levelezés aztán mivel van már összeg szinten is tétje, lehet menni tovább. Ha elég bolond a cég, beleáll. Simán kinézem belőlük

 - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133534
							
							üzenetére
						Azt nem igazán értem ,hogy amikor már láttad az elején ,hogy nem lesz kerek a sztori. Akkor miért nem dokumentáltad magad ,hogy mikor mi történik.
Mert naiv gyerek vagyok, kevés volt a 15 év a mélyvízben
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Most akkor azért nem tudsz lépni ,mert nincsenek meg a számok? Ez azért valahol részben Te hibád is.
Pontosan 0%-ban az én hibám, ez így a helyes
 A fogalom amit kóstolsz az az áldozathibáztatás, az úgynevett '"minekmentoda" jelenség.Oké ,hogy náluk is meg kell lenni. De ilyenkor szoktak egy tűzesetet (analóg világban) vagy valami kamut bejelenteni (digitálisban nem tudom mi a bevett szokás) és hopp,máris minden elúszott. Fontos hogy minden meglegyen nálad is.
Minden megvan nálam, ami ahhoz kell, hogy azon a bizonyos novemberi naptól fogva semmilyen közöm vagyis közünk ne legyen a Vodához. Minden.
Ezt már a jogi képviselő kérte pluszban.Én a trénél , pontosan vezettem minden történést és telefonhívást. Volt olyan ,amikor nagyban előségítette a dolgaimat ,hogy ezek nálam voltak.
Nálam nem segít, mert látják, hogy hiba van és azt is, hogy mi az, előttük a lista, de így sem tudnak mit kezdeni vele. Én mit kezdjek ezzel többet?

 - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133532
							
							üzenetére
						Nekem olyan listám van a Vodánál, hogy görgetheted a bejegyzéseket. Nem vicc, az összes bejegyzés felolvasása 20 perc. Ez mind csak hibajelentés. Amikor kértem, hogy akkor szeretném az összes céges ilyen megkeresést dátummal exportolva a mailemre, azt mondták nem lehet. Mi az, hogy nem lehet?
 Úgyhogy erre is felvettek hibajegyet, hogy miért nem lehet és 30 nap múlva megmondják miért nem lehet. Ugye ahhoz, hogy ebből egy ütős ügyvédi megkeresés legyen, kellenének a számok, időpontok, de nem adják ki, így viszont piszok nehéz a dolog.
T-t nem kell bemutatni, mivel amiben dolgozom, ott kell az összes brigáddal nyomni a szkandert, a diffi, hogy amikor valami nem halad és odab@szok az asztalra, akkor lesz egy olyan kisfőnök, aki 30 perc alatt lekeveri a műsort és ha a szervert kell beszántani, akkor másnapra nálam az összes papír, ha kell egy 50 fős előfizu és eddig ültek rajta, akkor 48 órán belül nálam a doboz SIM.
Vodánál nem, ott tökre mindegy mennyire magas polcig ér a bélsaras tartalom, nincs killcommand. Lassan 1 éve nem lehet pontot tenni erre valahogy. Azért valld be, T-ről gyorsabb volt a költözés
 
Bemész a vodába leadod az összes cuccot, kérsz róla jegyzőkönyvet ,meg a felmondásról és megvagy.Onnantól kezdve egy jogtalan számlát nem kell befizetni.Megvolt. De ettől még lazán inkasszóig elmegy a sztori. Üdv itthon
 
Ha meg nem tudod felmondani ,mert nem jó a rendszerük, akkor toll papír ,bélyegző aláírás.Nincs mit aláírni, bélyegezni, mert ők is elismerik, hogy fel van bontva a szerződés, csak a belső rendszerükben történő bontás nem történik meg, emiatt pedig olyan a dolog, mintha mégis lenne egy szolgáltatás bekötve.
Az hogy mikor rögzítik a saját rendszerükben az nekik egyéni szoc problem. Ha jogtalan követelés van ,akkor feljelenteni őket gyorsan az átvételi jegyzőkönyved és a felmondás alapján.Igen, ez viszont már nem ennyire egyszerű, persze, "feljelented", de mit mire és mikor meg miért már bonyibb. Sokkal bonyibb.
És ami nagyon fontos ,addig is egyetlen percig sem használni a szolgáltatásukat
A leadás előtti 5 hónapban is egy dobozban volt a modem, azóta meg szerintem már indiában van egy kisgyerek keze között. - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133528
							
							üzenetére
						Nincs lentebb már attól, amit a Voda művel a belvárosban, szóval nem fognak, nyugi.
 Pörgesd már vissza a topikot, most tényleg. Ez már annyira marha kínos nekem is, hogy rendesen karitatív segítséget akarok néha nyújtani ennek a balfék brigádnak. 6 napjuk van még megválaszolni, hogy miért is nem lehet lebontani a szerződést és leszállni rólunk végleg. És azt a 6 napot ki is fogják várni és valami full kamu baromságot fognak benyögni ismét, amivel nem vagyok kintebb és megint ügyvéd és megint NMHH és megint kamuzni fognak és megint ügyvéd és megint levél és mindig 30 nap és közben jön még 80 SMS felszólításról.
Ezért nem félek én attól, hogy itt bárki ideges lesz ha a T-nél lesz kiesés. Pirosaknál a csoda az, amikor úgy megy minden, mint egy vidéki faluban ISDN alatt 2004-ben
  - 
			
			
						kenwood
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133348
							
							üzenetére
						A forumok pedig arra vannak, hogy segitseget tudjon kerni az ember, ha nem ert valamihez. Ha neked mast jelent egy szakmai forum, akkor nyugodtan kereshetsz magadnak olyat, ahol az ilyen rosszindulatu commentekre van igeny, mint a tied.
A nem primitiv tagoktol kerdezem :
Nektek volt olyan, hogy az 5Ghz kepes eszkozotok 2.4-en csatlakozott, es ha igen, hogyan oldottatok meg ? Egyelore maradnek az egy SSID felallasnal, hiszen ez a default. A notebookomnak ez nem okozott problemat, csak a tvnek es a mobilnak.
Korabban probaltam 2 ssid-vel, de azt nem is latta a tv es a mobil. A tv 2-3 meterre van a modemtol, fal nincs koztuk. - 
			
			
						Toth_Jani
őstag
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133285
							
							üzenetére
						A sajátja sem rossz, igaz nálunk egy meglévő kis szolgáltatót vettek át akiknél a legnagyobb sebesség 20 mega volt, azóta megy 500-al, ritkán 300 körül.
Viszont szerintem itt azóta nem volt fejlesztés hogy megvették a régi Koax hálózatott, akkor feltuningolták azóta megy, és 500 az elérhető maximum. - 
			
			
						woodworm
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133244
							
							üzenetére
						Nem tisztem védeni őket, de szűklátókörűség a házam előtti kábelek alapján megítélni egy cég fejlesztéseit. Ha pont nem gazdaságos annak az utcának, kistelepülésnek a lefedése, akkor hamar a lista hátulján találja magát. Mennek oda, ahol gazaságosan megtérül a befektetés.
Pár hónapos hír:
Orbán ígéretet tett a Telekomnak: januártól egy, 2025-től még egy különadót kivezetne
Szándéknyilatkozatot írt alá Magyarország Kormánya és a 4iG - 
			
			
						LouiS22
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133233
							
							üzenetére
						Próbáld a nagyobb képet nézni. Te mikroban gondolkozol, a vállalatvezetés meg makroban. Te most a saját kis önös érdekeid nézed csak (nincs ezzel semmi baj), de ha már a kimenő oldalt említetted: munkavállalók bére, annak járulékai, az épületek fenntartása (víz, villany, gáz) - pár dolog, ami egészen biztosan náluk is emelkedett. És azt se felejtsd el, hogy nem jótékonysági szervezetről van szó, hanem profitorientált vállalkozásról. Neked pedig nem kötelező az ügyfelüknek lenni (fájdalmas, de így van).
Mielőtt valaki megint leírja (igaz, nem fogom látni
), nem, nem vagyok az emberük. - 
			
			
						Tikakukac
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133077
							
							üzenetére
						Ismétlem ha nem volt nyomatékos, a cégedre inkasszóznak, valamint mindenféle rosszaságokat jegyeznek be.
Messze nem jónapot a sztori

Trékom annyiban más, hogy szeptember óta eszembe sem jutott, hogy létezik a cég. Internet van, számla jön és kész. Vs Voda ahol nem vicc, 2 naponta kért valami beavatkozást a sztori, mert gyakorlatilag működésképtelen a cég minden része

 - 
			
			
						tibbike01
őstag
 - 
			
			
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133017
							
							üzenetére
						Fogalmam sincs, az ügyintéző semmit nem tudott mondani tegnap, a honlapon is csak ennyi van fenn: "Gigabit Net szolgáltatásod mellé D3.1 WiFi modemet biztosítunk, amely közvetlenül képes összekapcsolódni a Super WiFi jelerősítőkkel, így egy jelerősítő is elegendő a lefedettség kiterjesztéséhez."
Hétfőn jön szerelő modemet cserélni, tőle majd megkérdezem, csak gondoltam hátha van itt valakinek tapasztalata ezzel a jelerősítővel. - 
			
			
						LouiS22
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#133009
							
							üzenetére
						A törvényalkotók sem feltétlen hülyék. Kell ösztönző a szolgáltatónak is, máskülönben soha nem javítaná a hibát
 De egyébként igazad lehet és köszönet a kiegészítésért 
 A lényeg szerintem az, hogy aki jelezte a hibát, az kaphat jóváírást. Ez mindenképpen korrekt lépés a cégektől.
 - 
			
			
						kezo0
addikt
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132992
							
							üzenetére
						Nincs itt semmi beleképzelés, csak nyitott egy kérdés. Tehát akiket nem értesítenek, azokat nem érintette a hiba? Ezek szerint nem kap kompenzációt minden vezetékes tévé- és internet-előfizető? Ha így van, miért nem lehet konkretizálni, hogy kik kapják majd a szóban forgó 1000 Ft-os engedményt? Nyilván egy - területileg, a szolgáltatás igénybevételi módja és/vagy más szempont szerint (?) - jól körülhatárolható előfizetői körröl van szó.
(Mielőtt bárki félreértené: én pont lesz*rom ezt az ezer forintot, ellenben zavar a kommunikációban nem kellőképp konkrétan megfogalmazott üzenet. És igenis vélelmezek benne némi szándékosságot.)
Mindegy, hamarosan meglátjuk, hogyan fognak eljárni. - 
			
			
						akaido
addikt
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132935
							
							üzenetére
						Köszönöm figyelmeztetést!
 
Ezek szerint csodaszámba megy, hogy egyáltalán működik a TV és a net.
Sajna elég sűrűn bosszankodok a szolgáltatás minősége miatt. Random elmegy a hang, megszakad a teljes TV adás néhány másodpercre, nem is sorolom. Nem volt olyan hónap, hogy hibátlan lett volna minden. - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132674
							
							üzenetére
						soha nem fog a teljes előfizető bázis neten tévézni
Miért, nem pont ezt akarják elérni? A Trékomnak hogy sikerült átterelnie a teljes bázist IPTV-re?
soha nem fog mindenki egyszerre visszanézni műsort.
Ez igaz, de élő műsort jóval többen fognak nézni és ha már most sem kész erre a hálózat, akkor nem tudom hogy akarják a jónépet a netes TV adás irányába terelni. Rohadtul kéne már ide minden előfizetőnek az optika.
Nyiss egy balatonparti éttermet,
Előbb megpróbálok odaköltözni jó?
b; már csak azért sem ,hogy méginkább sz...ssam őket
Hülyeség, én nem szopatni akarom őket, hanem azt szeretném, ha a meglévő szolgáltatásaik normálisan működnének. Ez ilyen óriási elvárás?
írd be ide a heti hiba összefoglalódat és szórakoztass vele minket , biztosan javítva lesz a hiba.
Érzek némi cinizmust e mondatban.
de mindenre lett megoldás
Miután elég kiismerhetővé váltak a hibajelenségeik, azok természete, körülbelüli időtartama, valójában teljesen feleslegesnek tartom az ügyfélszolgálatot minden xarral hívogatni. Mire ügyintézőhöz jutsz, addigra okafogyottá válik a hívás. Mikor telenoros mobilnetet kapott a VTV boxom és azt írta, hogy "Szia!" mintha épp csak most konfigoltam volna be először a boxot, akkor is pánikszerűen hívhattam volna a 1270-et, teljesen feleslegesen. Végül az is megoldódott. Itt esetleg tét nélkül hülyét csinálhatok magamból, a 1270-en egy kicsit nagyobb a tétje, mivel lehet, hogy egy idő után nem vennék komolyan a bejelentéseimet.
És itt nem fogom minden problémámra azt a választ kapni, hogy "áramtalanítsd és indítsd újra a modemet, boxot, állítsd őket alaphelyzetbe". Elég komolytalan, hogy szinte mindenre ez a válasz vagy a "küldjük a technikust".
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132671
							
							üzenetére
						Szerintem inkább azt írtam, hogy lehetővé kéne tenni, hogy választható legyen. Meg az sem érv, hogy na azért nem tesznek mindenkit át a netes élő adásra, mert összeomlana a rendszer. Tényleg?
De ha most mindenki egyszerre nekiállna visszanézőzni vagy felvételeket lejátszani, akkor is összeomlana a rendszer. Tehát érdekes módon ez úgy van megalkotva, hogy ők tudják, hogy ha mindenkinek csak a neten keresztül biztosítanák a TV adást, akkor összeomlana az egész.
Ebből felteteleztem ,hogy problémás a csere.
De nem volt csere, csak hoztak egy VTV boxot és ennek kezdettől fogva... (fogalmazzunk úgy, hogy) elég érdekes a működése. A rendelkezésre állása kb. 80%-os volt az elején, most már talán javult, de a sok apró bosszantó baromság összeadódik azért, főleg ha évekig tart, csak mindig más marhasággal szórakoztatják a kedves ügyfeleket. Kezo is meg tudja erősíteni ezt.

Ha minden boxos hülyeséggel a 1270-et hívtam volna, akkor már rég beköltözhettem volna az ügyfélszolgálati központba, hogy hívni se kelljen őket, csak amikor szusszannak egyet, akkor személyesen elmondani nekik a problémát.
nincs előre jelezve, nem veszem át.
Akkor se, ha látod, hogy a vodafone-tól jött? Biztos távirányítású bombát vagy vegyi fegyvert küldött, há hogyne..
 - 
			
			
						kezo0
addikt
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132667
							
							üzenetére
						Szerintem legfeljebb akkor várható el az előfizetőtől, hogy ő maga foglalkozzon egy régi eszköz visszaküldésével, ha ő maga kérte annak újra cserélését – de cocka esetében nem erről volt szó. Neki mindenféle előzetes értesítés nélkül egyszer csak kiküldtek postai futárszolgálattal egy új boxot, azzal, hogy küldje vissza nekik a régit. Ez így elég pofátlan dolog. Sokunk szerencséjére csak keveseknél éltek ezzel az erőszakos módszerrel. Pl. nálam és anyámnál is felvevős Cisco boxok voltak, és soha nem küldtek helyettük másikat. Anyámnál a mai napig az van, nálam pedig akkor lett mindkettő lecserélve (nem is egyszerre, hanem több hónap különbséggel), amikor én kértem a cserét. Mindkétszer technikus jött ki beüzemelni az új boxot, és el is vitték a régi boxokat.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132662
							
							üzenetére
						1. Ez jellemzően inkább éjfél és hajnali 6 között szokott lenni.
2. indokolatlanul dugdossa a boxot jobbra-balra
Tudod mikor fogok én 2. boxot kérni, ha amúgy ezt az egyet is csak felváltva használjuk. És mivel baromi könnyű, valószínűleg a tervezéskor szempont volt a hordozhatóság, vagy inkább arról szól a sztori, hogy kispóroltak belőle mindent, amit lehetett és ezért lett ilyen kicsi? Nincs benne modem, nincs benne wifi antenna, nincs benne se SSD, se HDD, USB portja dísznek van, ahogy az összes eddigi boxnak is, kivéve talán a Horizon HD/Kaon cuccot. HDMI-n kívül semmilyen egyéb régebbi port pl. SCART vagy ha az nem, esetleg YPbPr stb.. Nincs koax kimenet és nincs rajta semmilyen audio kimenet sem, hogy garantáltan átalakító kelljen, ha a hangot mondjuk át akarod vezetni valami külső eszközre.
3. Nálam sem szerelő volt, hanem Magyar Posta MPL futár.
Ízelítő a témához: [link]
A lényeg, hogy elkezdték kvázi fenyegetni a jónépet, hogy adják le a boxokat, mert így polgári peres út meg amúgy meg jújj kötbér... és miközben elvárták az előfizetőktől, hogy foglalkozzanak a régi boxok visszaküldésével, közben már postázgatták az újakat. Gondolom minden olyan előfizető kapott, akinek volt műsorvisszanézős boxa. Mivel kiderült, hogy az új eszközök közül csak a VTV boxon lesz elérhető a műsorvisszanéző.
rendelés nélkül nem dobálják csak úgy ezeket.
De! Lásd mellékelt pdf! Ha eleve Kaonod volt, Horizon HD-d vagy kártyád, akkor valószínűleg nem küldtek "csak úgy". Gondolom biztosítani akarták változatlan áron a szolgáltatás folytonosságát. Ugyanis a régi boxokból jóval előbb kivették a műsorvisszanéző funkciót (Pace-en pl. ez jó vicc volt, mivel azzal felvenni sem lehetett) és mondjuk úgy, hogy pár hónapig nem volt helyette semmi. És tán még valami tájékoztatásféle is volt arról, hogy elkezdték az érintett előfizetőknek kiküldeni a VTV boxokat.
4. a menüben IQ teszt kitöltése zajlik vagy napi keresztrejtvény megfejtése,hogy ilyen szintű koncentrációt igényel amihez teljes csend kell
Nekem igen, de biztos csak egyedi eset vagyok. Majd max. némítgatok, ahogy szoktam.
kérlek előre jelezd ,mert annak a topikjába azonnal ott akarok lenni hogy olvassalak.
Ennyire érdekes lennék? Leszünk másik szolgáltatónál nemsokára, ne aggódj! Jönni fog a One!

Ha meg telekom tv android boxal lenne nalad egyszer
Azt én is szeretném kipróbálni, hátha megér egy pár hét bosszankodást.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132660
							
							üzenetére
						1. Meg azt is megvitattuk szerintem, hogy te nem vagy fenn éjszaka és ezért nem tapasztalod. Kezo0 meg én már többször írtuk, hogy a szoftver tojik rá, hogy éppen mit nézel, hol tartasz, egyszer csak puff és ha mázlid van lemégsézheted kb. 20 percre. Utána automatikusan lefrissül, ha akarod, ha nem.
2. Pedig hány ember szeretné, hogy ne kelljen szétfurkálni a lakást kábelcsatornák miatt csak azért, mert az xedik szobába nincs még egy koax leágaztatva.
Amire a szerelő rápakolta / szereld magadban aktiválódott (ha van ilyen)azon kell használni.
Mi az, hogy ha van ilyen? Nekem tudod hogy lett VTV boxom? Ahogy talán még sokaknak... nem kértem. Egyik nap jött egy postás és beadott egy baxott nagy dobozt az ajtón, hogy nesze ez jött a vodkafontól, nem kell fizetni viszlát. Nem tudom mit értesz aktiválás alatt, az elején be kellett állítani, kutyát nem hívogattam miatta. Aztán működött is.
OTT esetén a szerverek kapacitása nem végtelen, talán ezért van a korlátozás.
Akkor talán itt lenne az ideje kicsit izmosabb szervereket beizzítani a háttérben.
3. Nálam csak azokat az elrejtéseket nem felejti el, amiket attól függetlenül is elrejtettem, hogy előfizetett csatornák. Minden ilyet megjegyez. De pl. az évszakos hangulat csatorna minden évszakváltáskor újra megjelenik. Szal. ezen is lenne mit vizsgálódni. Pedig a helye mindig 22-es. És ezek szerint van egy "felpromózás" script, ami egyes csatornákat ha kell, ha nem aktivál. Függetlenül attól, hogy pl. a 22-est tartósan rejtve hagynád.
4. Bárhová lépkedek csak az éppen futó csatorna hanga megy a menü alatt.
Pont ezt mondom, csak lehet nem volt egyértelmű. Nekem ne pofázzon egy csatorna se a háttérben, mert ha a menüben lépkedek vagy keresgélek nem a figyelemelterelő baromságot akarom hallani. Szóval valahányszor a menübe lépek automatikusan kussoljon és ne nekem kelljen mindig némítani. Ugyanez visszafelé sem lenne haszontalan, hogy ha kilépek a menüből, automatikusan adja vissza a hangot és a képet.
Én így bátran kijelentem ,hogy egyes bugok nem globalis hanem egyedi problémák.
Én ennyire nem vagyok bátor, főleg amikor kezo is megerősíti majdnem ugyanazokat a hibákat. És van jó pár tíz km köztünk (csak két megyével lakok errébb), szóval nem mondanám én ezeket olyan egyedi eseteknek.
Ezt a bélyegkép-eltüntetést kapásból hárman írtuk.
Attól, hogy sokan nem foglalkoznak a hibák feltárásával az még nem jelenti azt, hogy ezek biztosan egyedik esetek.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132656
							
							üzenetére
						A kérdés inkább az, hogy miért kell állandóan elcseszni vagy módosítgatni, ami normálisan működik? Csak azért, hogy a fejlesztőknek legyen munkája?
Ahelyett, hogy inkább azzal foglalkoznának, hogy
1. egy automata frissítés ne trollkodjon be egy visszanézős műsor kellős közepébe és ha épp kimész WC-re fél perc alatt automatikusan kiválasztja magának a frissítést, ha esetleg nem maradtál le róla, akkor meg egy kikapcsolásig időzíthetné a frissítés kezdését, hogy ne csak egyszer és ne csak 20 percre lehessen elhalasztani.
2. Lehetne működési mód választó, hogy koaxszal vagy ethernettel óhajtasz élő adást nézni, mert ami most van az egy káosz.
3. ne legyen az, hogy minden frissítés után a nem előfizetett csatornákat újra aktiválja és megint be kell állítani, hogy a nem előfizetett csatornákat ne mutassa.
4. amikor a menüben lépkedsz, ne legyen hang.
5. a felvehetetlen, műsorvisszanézőbe nem kerülő műsorok újrakezdésénél legyen legalább a lejátszás indításakor néhány másodpercre kijelezve, hogy a visszajátszást óra szerint mikorra kéne befejezni, hogy ne dobjon ki az élő adásba.
Vagy ami nálam volt legutóbb, hogy már a következő műsor ment, de még az előzőt néztem, és megpróbáltam a reklámot előretekerni, ami ment is, de amikor megállítottam, hogy most már inkább lejátszanám onnantól, ahová előretekertem, akkor kvázi lefagyott/megállt a kép, innentől kezdve nemcsak hogy nem ment tovább a lejátszás, de előretekerni sem engedte. Visszatekerés megnyomásakor meg egyszerűen kidobott az élő adásba, mintha azt akartam volna egyébként is visszatekerni.Na ilyeneket kéne megoldani. De hát ez itt nem érdek. Szóval a VTV box reklámja kiváló, csak ezek az apró bosszantó turpisságok csak utólag derülnek ki. És természetesen mindig a user a hülye... gondolja a vodafone.
Egyszer majd könyvben megírom mennyi hibát számoltam eddig össze. LOL Elég lesz ha visszakeresem e témában a saját hsz.-eimet.

 - 
			
			
						mcll
senior tag
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132642
							
							üzenetére
						Nem mondanám túlzásnak amit írtam, mivel évekkel ezelőtt az egyik ismerősöm pont ugyanígy járt (akkor még UPC volt). Megmókolta modemet, mondván jobb lesz az másik firmware-el. Persze nem sikerült, onnantól nem volt hajlandó a router bejelentkezni sehogy a hálózatra. Mókolt egy darabig a srác még, sikertelenül, aztán lejelentette hibára. Központból annyit láttak hogy a modem nem loginol be, tekit küldtek. Az meg látta hogy nem stimmel ez-az, lecserélte egy másikra, majd bent a központban kivizsgálták. Ott kiderült hogy másik firm lett rátéve a modemre, és azon nyomban kiszámlázták a modem akkori listaárát, plusz szolgáltatói eszköz rongálás miatt kapott büntetést is.
Abban az időben én is UPC szerelő (technikus) voltam, tudom hogy mentek a dolgok.
Szóval csak ezért is próbáltam zsoltip-nek jelezni hogy nem jó út amin ő annyira erősködik és én lettem leagresszívozva. De innentől nem érdekel, csináljon amit akar, többet e témában nem szólok hozzá. - 
			
			
						kezo0
addikt
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132634
							
							üzenetére
						Ami azt illeti, eléggé alap dolog lenne, hogy gyorstekerés közben valamilyen módon lehessen látni, hol tartasz a lejátszott anyagban. Ezt már egy VHS videomagnó is tudta. A Cisco boxon most is teljes képernyőn szalad a kép, amikor beletekersz. Ehhez képest nekem visszalépés volt a Vodaboxnak ez a kis indexképes filmszalagja, de hát ugye távoli szerverről játszod le, amit nézel, ez pedig valószínűleg kevésbé erőforrásigényes megoldás. De legalább ez legyen már. És az ügyintéző sem mondta egyetlen szóval sem, hogy szándékosan vették ki ezt a funkciót (ahogy pjen kolléga feltételezi), inkább csodálkozott, hogy nem működik, mivel állítása szerint még senki sem jelentette be.
Nálam az indexképes tekerés nem lassította észrevehető mértékben a tekerés sebességét, reakcióidejét. Most, hogy nincs, semmivel sem gyorsabb a rendszer. Viszont rettentően fapados. - 
			
			
						pjen
félisten
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132634
							
							üzenetére
						Nem vagyunk egyformák, a Nejemnek is hiányoznak. Pont azért nézne vissza, bogy ki tudja tekerni a reklámokat. Szerintem nem véletlen tűntek el. Mint ahogy felvenni se lehet mindent. Ez egy üzlet. Ha a nézőnek nem muszáj megnézni a reklámot, a reklámozó nem is fizet.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132223
							
							üzenetére
						A voda nálam pl alapból nemmlehet multicast, mivel telekom koaxon vagyok.
Az valami nagyon icike-picike terület lehet, mert tudtommal a többségnél UPC-s koax van meg telekomos optika.
E leírás alapján nekem a logika azt diktálná, hogy az élő adások DVB-C és OTT alapon is multicastok. Sőt a DVB-C inkább broadcast, mert minden előfizetőhöz akkor is eljut a jel és folyamatosan vételezhető, ha áram alatt sincs a set-top box.
Tehát lehet hogy a nem multicastot arra írta, hogy akkor az broadcast.OTT-nál meg ha több előfizető kapcsol ugyanarra a csatornára egy időben, akkor máris multicast lett.
Nekem a 2. állítás tűnik igaznak és az a logikusabb is.
#132243 -> burkolt célzás arra, hogy ha hülye vagyok jobb, ha az is maradok? Köszi.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132223
							
							üzenetére
						Egy átlaguser szemszögéből miért fontos, hogy valami unicast vagy multicast? Nem mintha én tudnám a kettő közti különbséget. Főleg ezért nem értem a két állítást. Tehát megmondani se tudom, hogy igazak-e vagy sem. Másrészt arra sincs rálátásom, hogy a voda hányféleképpen oldja meg az internet biztosítását.
 - 
			
			
						cigam
titán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132184
							
							üzenetére
						Magából a protkolból következik, hogy nincs átjárás. Ezt a kapcsolatot a szolgáltató biztosítja egy CGNAT nevű eljárással. Ez biztosítja a kapcsolatot a kliensek és az IPV6 című szerverek között. (Hírtelen nem találtam más magyar nyelvű írást ami mélyebb hálózati ismeretek nélkül is talán érthető)
 - 
			
			
 - 
			
			
						Voice24
őstag
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132082
							
							üzenetére
						Médiaboxon nézzük a tévét, és random időközönként megfagy az adás, 5-10 másodpercekre., amikor pedig továbbmegy, olyan, mintha gyorstekeréssel érné utol magát. De olyan is van többször, hogy egy másik adóra átkapcsolva pár másodperc után az a hibaüzenet jön fel lilás-feketés háttérrel, hogy "ön az elérhető maximális számú eszközzel használja a szolgáltatást". Ez magától nem tűnik el, csak úgy, ha másik adóra kapcsolok. Amúgy két boxom van, tehát eleve nem igaz, amit ír.
Egyre idegesítőbbek ezek a hibák, tegnap este a meccs végén sorozatban megfagyott, a család már a pokolba kívánja a Vodát velem együtt, amiért májusban a Telekomról átváltottam.
Az megnyugtat, hogy nem én vagyok a h.lye, azaz máshol is megvan a hiba, az viszont nem nyugtat meg, hogy ennyi idő után még fogalmuk sincs, mi okozhatja és mit tehetnek ellene. Én laikusként a felhőbe rögzítés környékén nézelődnék, de szakmai szinten nem értek hozzá. - 
			
			
						LouiS22
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132033
							
							üzenetére
						Mi a szabvány adatbázis? Ahány ház, annyi szokás, ahány tévé, annyi szoftver, megannyi metaadat. Megsúgom, hogy a két nagy adatfeldolgozónál (Centrál Média és "Port") legvégül jobbára manuálisan dolgozzák fel a beérkező adatokat, mert nem lehet teljesen automatizálni.
Ne keverd a fizetős filmes csatornákat, pláne a szintén fizetős streaminget a lineáris kertévével

 - 
			
			
						LouiS22
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132026
							
							üzenetére
						A reklámblokk (reklámidő, mert nem egy blokkot vásárolsz meg ) el van adva, de a végleges szerkesztés akár aznap is módosulhat. Ráadásul a médiatörvény megengedi azt, hogy pl. főműsoridőben reklámokat úgy oszd el, hogy egy megadott kvóta teljesüljön. A korábbi, sok évig érvényes szabályozás szerint óránként legfeljebb 12 perc lehetett a reklámidő, pár éve ezt az arányt úgy változtatták meg, hogy sávonként reggel 6 és este 6, illetve este 6 és éjfél között kell csak átlagosan betartani. Ez azt jelenti, hogy a tévék és a rádiók "trükközhetnek" azzal, hogy a számukra legfontosabb műsoridőben többpercnyi reklámot adnak le, míg a kevésbé nézettebb időszakokban kevesebbet, az előírt átlag stimmelni fog. Azt gondolom nem kell firtatni, hogy miért a főműsoridő a legértékesebb reklámspot-hely

De mondok jobbat is: egy kiadott időponttal a konkurenciát is meg lehet zavarni, sőt, azt is megcsinálják, hogy élő adásoknál játszanak a breakekkel. Elég csak hétvégén a TV2-RTL csatát figyelemmel kísérni. Az meg nem is mondom, hogy élő adásnál bármi történhet, de egy élő bejelentkezés is változtathat hosszon, de akár egy előre felvett időjárás-jelentés is lehet mondjuk 10 másodperccel hosszabb (vagy rövidebb).
A Vodafone-nak meg tényleg semmi köze nincs ahhoz, hogy az EPG valós adatot mutat vagy sem: harmadik féltől veszik az információkat. Az információkat a tévétársaságok kiküldik, de ha: 1. a harmadik fél nem frissít 2. nem fut le a frissítés, vagy naponta 1x frissít csak a szolgáltató (Vodafone), akkor nem fogsz valós infót látni. De a nyomtatott tévéújságban is ott van egy mondat: a műsorváltoztatás joga fenntartva. Szóval a Vodafone felelőssége pusztán annyi, hogy adott esetben nem figyel oda, vagy rosszul konfigolta a frissítési gyakoriságot. Én úgy tudom, ohgy az EPG adatok - Mediacardnál legalábbis - valamikor hajnalban frissülnek le (nyilván ennek oka van, és ha tippelnem kell, ez az ok az, hogy hajnalban minimális a "forgalom").
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#132015
							
							üzenetére
						Erősen kétlem, hogy köze van a csatornának ehhez, mivel másik csatornán korábban is tapasztaltam már. És érdekes módon mindig arról szól a sztori, hogy adott műsor indításakor még ha nem is a közepén tart, de 10-20 perc eltelik belőle és ha azt akarom megnézni, hogy mi volt az elején, akkor az előző műsor végéig el kell tekergetnem vagy rosszabb esetben (RTL csoport esetén) végig kell várni a lejátszást odáig.
 - 
			
			
						cocka
veterán
válasz
							
							
								boborján2
							
							
								#131998
							
							üzenetére
						Torren (linux iso !)
 ha fullban megy,megakad a tv és csatorna váltás 5-6mp.Ha mindez ráadásul optikai neten megy, az ultraciki!
Hang,kép probléma nincs.
A szinkronnal sincs baj vagy ennyire nem tűnik fel?
Ezt egy csatorna el-vissza váltás megoldja.
És egyúttal a csatornaváltás provokálja is. Mivel ilyen hiba érdekes módon mindig csatornaváltáskor jön elő.
Nf előfizetésem nincs, tv2 app elég gyatra , bezunan a stream minőség. Rtl,hbomax,yt rendben van.
Biztosan releváns infó az, hogy egy 3. féltől származó előtelepített app hogyan működik a boxon?

Analóggal nem megy ,mert hdcp hiányra panaszkodik.
Attól függ, hogy mi az analóg. Ha a videokártya csak VGA kimenettel rendelkezik vagy a VGA kimenetét használod, akkor nem megy, de ha van HDMI portja vagy DVI és a monitorod csak VGA-s, az még nem akadály, csak kicsit többet kell mókolni. Nekem egy 4:3-as 17 colos 2004-es évjáratú monitoron is ment.

 
Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
 - Renault, Dacia topik
 - Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
 - Vezeték nélküli fejhallgatók
 - Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
 - Kompakt vízhűtés
 - iPad topik
 - AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
 - iPhone topik
 - Path of Exile (ARPG)
 - További aktív témák...
 
- Gamer PC RTX 3060TI I7-9700k 16GB RAM 1 TB SSD
 - ASUS ROG RTX 3060 OC 12GB GDDR6
 - Eladó vadonatúj Huawei FreeBuds Pro 4 fülhallgatók! (Bontatlan 24 hónap garancia)
 - HIHETETLEN! DE ÚJ DOBOZOS LAPTOPOK AKÁR FÉLPÉNZÉRT FÉLÁRON !!! ///////// FÉLPÉNZES LAPTOP //////////
 - Szép HP EliteBook 840 G9 "Kis Tervező" Érintős Ultrabook Fémház 14"-40% i7-1265U 32/1TB Iris Xe FHD+
 
- Lenovo E490 Notebook i7/16/500
 - AMD AM5 Setup! Akár kamatmentes rèszletre is! Èrdeklődj!
 - Csere-Beszámítás! Garancia! Steam Deck LCD 512GB + 256GB Ajándék Micro SD Kártya!
 - Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
 - 159 - Lenovo LOQ (15APH8) - AMD Ryzen 7 7840HS, RTX 4060
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
						
								
							
								
								
 
								
								
 
 Én sem értem.
								
								
 
								
								
 Sokan használják így nem (volt)UPC területen. (volt)UPC területen meg trükközni lehet, de persze semmi se garantált!
								
								
 
 
 


								
								
								

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

 Úgyhogy erre is felvettek hibajegyet, hogy miért nem lehet és 30 nap múlva megmondják miért nem lehet. Ugye ahhoz, hogy ebből egy ütős ügyvédi megkeresés legyen, kellenének a számok, időpontok, de nem adják ki, így viszont piszok nehéz a dolog.
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
 
								

