Aktív témák

  • pweisz

    senior tag

    Sajnos nekem is kell vonattal közlekednem. Nálunk csak visszafele fejlődik a máv, szinte mindig késve indul a vonat, retkesek a kocsik, és szakadtak, utazoközönség között akadnak szépszámmal brazilok, ez utobbi nem a máv hibája. Egyedül az ic-kell vagyok megelégedve, ott legalább kulturáltan lehet utazni, csak azzal nem utazok mer drága. Valamit lassan kéne a mávnál lépni, azért az hogy 10 alkalomból 9-szer késve indul a vonat, szerintem nem is kerülne pénzbe megváltoztatni, mondjuk annyiból mindegy nekem mert úgyis beérek, de lehet más sietne, vagy lenne valami csatlakozása akkor cseszheti.Bár pl már fejlesztettek, mer 55-volt az indulási idő, mostmár 57, de ígyse sikerül betartani:)

  • Mannon

    tag

    Emlékszem a Dorog-Esztergom távot Bzmottal 24ft ért tettem meg diákkal.
    Most nem tom mennyi lenne, de most hogy már nem járok vonattal a Simens vonatok is előkerültek.
    Ez az én szerencsém.

    Ezt el kell mesélnem...
    Hotra komoly...néni siet korán reggel, hatalmas pakkokkal...kicsit le volt maradva a papa mögötte szintén hatalmas cumóval. Fél órának tünt míg felverekedte magát a vonatra, de igy is odacsukták szegényt.(nagy baj nem történt)........És a papa sajnos lent maradt.

    Hogy mi történt aztán..azt nem tom...mert leszáltam a következőnél...mert hát nem utazhatok a világ végére 24ftból... :Y

  • Tuib

    aktív tag

    Jómagam a Békéscsaba - Budapest vonalon szoktam mozogni. Általános jelemzők:

    Pontosnak viszonylag pontos, néha összeszed 8-10 perces késést, de nem vészes.

    Tömeg van. a 19.15-ös vonathoz 18.30-kor szoktam kimenni, mert különben csak állhatsz végig (3 óra az út) :((( Volt olyan, hogy éppen induláskor értem ki, úgy tudtam csak felszállni, hogy éppen felfértem az álló utasok mellé, a kaller meg rámtolta az ajtót, oszt jól van.

    Koszosak és büdösek a vagonok: utazás után _kötelező_ megfürdeni, illetve a ruha azonnal mehet a szennyesbe.

    Ja, télen a fűtés és a világítás XOR kapcsolatban van, azzal a kiegészítéssel, hogy néha egyik sincs... Volt már olyan télen, hogy az ablakra belülről volt ráfagyva mindenfajta jégvirág, illetve amikor nem lehett becsukni az egyik vagonajtót, és amikor kiléptél a folyosóra, finom hó ropogott a lábad alatt.

    Aztán meg ott van a Keleti is: Csütörtök délután 6 óra: mivel a pályaudvaron ugye 14 pénztár van, ezért elméletileg az utazni vágyó tömeg nem okozhat problémát!! Dehogynem, hiszen az említett 14 pénztárból 4!! működik, ebből 2-re ki van irva, hogy 18.30-kor bezár :Y

    Ja, meg az IC: sikeresen tud spróloni a 3 órából kb 10~15 percet, 400 huffért. Yeah! Meg talán az egy kicsit tisztább. Erre persze felhozhatnánk, hogy az IC legalább légkondis: Igen persze, amikor a vagon egész nap kint állt a tűző napon, bennt indulás előtt kb 35~40 fok, az ablakot nem lehet lehúzni, mert ugye légkondi... 3 óra alatt sikerült a hőnérsékletet kb 30 fokra letornáznia a szerkezetnek.

    Sebesség: egy példa: Békéscsaba - Szeged 100 km kb kettő kettő és fél óra...

    Persze én örülök, hogy egyáltalán van, bár ha feljebb mennek az árak, biztos, hogy autóval fogok járni, mert meg fogja érni...

    És a végén egy kis adalék:

    Egyszer felnéztem arra a vonatra, ami Párizsba megy a Keletiből francia vagonokkal, hát akkor éreztem azt, hogy milyen k***a messze vagyunk is mi nyugattól...

    Tuib

  • Mannon

    tag

    Behalok a dumádtól:Y dilikutya, te tényleg dili vagy....amugy teljesen igazad van...

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Mannon #6 üzenetére

    azon a vonalon nagy gondom volt 1x, hogy csak 1 sín van, és az állomásokon kell a vonatoknak egymást bevárni. amikor voltam (2 éve) még a piros kis izék (nem jut eszembe a nevük Bzmot asszem) közlekedtek, tömve. azok a Siemensek viszont nagyon komolyak, 1x a nyugatiban úgy éreztem muszály közelről is megnéznem, mert alig hittem a szememnek hogy belföldön ilyen közlekedjen
    a fűtés a másik vonatra is igaz, sosem a megfelelő. viszont a tisztaság... felháboritó, hogy azért hogy emberi körülmények között utazzak, +400-at kell kiadnom az IC pótjegyért... ergo ha csak simán jegyet veszek azzal még nem illet meg az emberi körülmények? az is igaz hogy ezeket a vonatokat nem takaritják, néha jobbnaklátom ha inkább be se ülök a fülkébe, mert büdös van, retkesek az ülések, esetleg trutyis is. de volt rá példa, hogy egyterű személyvagonokon át szinte végiggyalogoltam a vonaton, mire találtam olyat, ahol nem kellett a reggelimet kihánynom, mert olyan büdös volt a vonatban végig... a koszos retkes, összeizzadt műbőr, a nem túl higiénikus wc-k szaga, meg még 1-2 szag, szabályosan a hányinger fog el.
    azt is felháboritónak tartom, ha a vonaton akarok venni jegyet, az mindenképpen +2000Ft, akkoris ha már a peronon közöltem a kallerral (pedig jól jönne ez olyankor ha sokan vannak a nyugatiban váróban, és nincs már idő)

  • Mannon

    tag

    Esztergom-Budapest szakasz fejlődőképes!!!! Simens vonatok óránként közlekednek. Tiszták, nem zajosak és nem vészes a jegyár.

    Télen minden fordúl.....Késnek....Hidegek....vagy tul melegek....bugnak.... Seggeden érkezel a lépcsön lefele. :O

    De fejlődik...

  • #54715584

    törölt tag

    válasz bdav #3 üzenetére

    áááááh, olyan felénk is volt, szóval akkor áttették hozzátok?? :((( :))
    felénk volt pályafelújítás meg még lesz is, meg alul-felül-keresztül-kasul járókat építenek... ami elvileg nem akadályozhatná a közlekedést... mi ennek ellenére mindig meg-bevárunk 3-4 vonatot... kérdem én, nem 2 sínpár van, amin oda-vissza lehet közlekedni??? miért állunk órákat, amikor szabad lenne pálya? ááááhhh... nekem ez reménytelen... de 1 hónap, és úgyis fent fogok lakni :DD

  • Hát, most voltam Németországban, és ledöbbentem ott milyenek a vonatok. Tiszták, modernek, nem zötyögnek, egyszóval amilyennek lenniük kell. Nem csodálom, hogy a német turisták viszolyognak, amikor felszállnak a magyar vonatokra a Balatonnál...

  • bdav

    őstag

    mifelénk egész jó a helyzet. Vác - Budapest szakaszon utazom nagyon gyakran (jövő héttől minden nap), és viszonylag pontosak a vonatok, ráadásul most indítottak gyors járatokat, ami sehol nem áll meg, kb. 30 perc alatt beér a nyugatiba + mintha elkezdték volna felujitani az 1000éves vagonokat is. nem tökéletes de nem rossz, pl. a buszközlekedéssel összehasonlítva egyenesen nagyon jó :)

  • #54715584

    törölt tag

    válasz Sihto_ #1 üzenetére

    háááát... nagyon-nagyon vakvágány...
    én Cegléd és Pest között utazom minden nap...
    a Te esetedben sajna bunkó volt a kaller, ez van...
    viszont amíg ilyen áldatlan állapotok vannak, addig legyen kuss a kallernak is, ha őt nem lehet baszogatni, akkor ő se tegye, és amíg ez van, addig legyen toleráns
    késnek a vonatok, (van amikor másfél! órát álltunk monornál), igénytelenek, büdösek, koszosak, drága a jegy, a 33%os kedvezmény csak 7végén van stb...
    egy nagy kalap... az egész, nem tudom mikor fogunk normális vágányra terelődni :)

  • Sihto_

    tag

    SZiasztok, nem tudom ti hogy vagytok vele, de én mindennap utazni kényszerülök és kb. 3 éve érzem úgy, hogy folyamatosan romlik a helyzet. Itt most nem csak az egyre gyakoribb késéssekre célzok, hanem az ügyes kis huzásokra pl.: szépen sorban megszüntek a gyorsvonatok, a sebbesek előléptek gyorssá, megszünt a 26 év alatti kedvezmény, meg mindenféle ökörködés, ami korábban nem volt jellemző.
    Most csak egy példa: a barátnőmmel Cegléd és Nagykőrös között utaztunk, mint két karácsonyfa, annyi cuccal, persze ülőhely az nem volt, de nem is bántuk, mert talán 15 km-es a távolság a két város között. Na és jön a kaller és kéri a jegyet, majd nyugodtan közli, hogy ez első osztály, - megjegyzem álltunk és nem az ülések között, hanem a lét kocsi közötti térben, ezt rögtön szóvá is tettem, mire ő: az első osztály ütközőtől ütközőig terjed, sajnos leálltam vele veszekedni, hogy nem csak az első osztályonm, de még a másodosztályon sincs hely, ugyhogy inkább hallgasson, de most már belátom, hogy kérnem kellet volna a két jegy közti különbözetet, mert az kb. 30 ft lehet, iratni vele erről egy számlát, majd nemes egyszerüséggel megkérdezni, hogy akkor most hol van szabadhely fizetni meg elfelejteni, mert addigra bőven megérkeztünk volna - na mindegy.
    Egyébként a helyzet erőssen emlékeztet a Posta kálváriájéra, egyre drágább és egyre rosszabb ...
    Ha valakinek voltak hasonló élményei, akkor itt a helye ...
    Várom a romboló hozzászólásokat :DD

Aktív témák