Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Sohasem használok post-process élsimítást, ha van mód kikapcsolni, 4k kijelzőre már nem hiányzik az a szemét (már 2k-n is inkább kikapcsoltam ezeket).
Hol látsz a linkelt screenshot-ok közt eltérést a fényelésben (a color grading-re gondolsz)?Igen, van olyan játék, ahol magasabb fps-el (pl. az eredeti 30 vagy 60 fps limit kiiktatása után) rosszabb ez , de annak nincs feltétlenül köze a DXVK-hoz. Még nem futottam bele olyan játékba, amiben maga a DXVK rontja el a szinkront (hosszú magyarázat lenne egyetlen példa is, hogy miért történik ez pár játékban, amiben én is megtapasztaltam már ilyet, de az mind natív környezetben volt, nem DXVK vagy hasonlók miatt, hanem mert a játék volt úgy felépítve...).
-
L.Edit
tag
Én ezek mögé a az eredmények mögé nem azt látom, hogy "Hú de jó a DXVK", hanem "Hú de rossz a natív DX9-11". A hibát próbálom népszerűsíteni, nem a workaround-ot.
A global posztprocessz élsímítás, és a sokkal lágyabb fényelés együttese alaposan kitol a kép eredeti dinamikájával.
Illetve eddig több olyan öreg motorral találkoztam, amire többszálú végrehajtást kényszerítve FPS többletet ugyan produkált, de cserébe a fizika, és az eseményidőzítés került olyan szintre, mintha egy jitteres/framedroppos multival játszanék.Szerintem ilyen határozottsággal pálcát törni a natív megoldás felett elhamarkodott volt.
-
janos666
nagyúr
Mai napig jelennek meg új DX11 játékok, viszonylag nagy (költségvetésű és játékostáború) címek is, és tesztelgetik ezekkel az aktuálisan megjelenő nV és AMD kártyákat.
Régen mindig az kavargott a közszájon, hogy az nV DX11 driver-e jobb, mint az AMD-é. Mikor annak idején egy GTX1070-el visszatértem a zöldekhez, bólogattam is ezen.A másik, hogy pl. ott a TW3 NGE, ahol a DX12 mód sokkal lassabb, mint a DX11 (azonos menü beállításokkal).
Nemrég újra elővettem a High on Life-ot, ami megjelenéskor szépen futott a gépemen DX11-el. Most belepatch-elték a DX12-t, és drasztikusan rosszabbul fut (de nem látom, hogy sokkal szebb lenne - ha egyáltalán). -
-
janos666
nagyúr
Igen, de ez megint csak egy U kanyar vissza oda, hogy "Mi a fészkes frász van az nVidia driverekkel és/vagy a Windows-al, hogy létezik ez a különbség, és mi lenne a nem-DXVK megoldás?"
Én ezek mögé a az eredmények mögé nem azt látom, hogy "Hú de jó a DXVK", hanem "Hú de rossz a natív DX9-11". A hibát próbálom népszerűsíteni, nem a workaround-ot.
-
Lenry
félisten
Windows alatt is értelmezhető és használható, nekem pl pár éve elég sokat dobott a GTA4 futtathatóságán
-
janos666
nagyúr
Elvileg nem, a cél az 1:1 összevetés volt.
A TW3-nál eredetileg a DX11 - DX12 összevetés miatt kezdtem screenshot-olgatni, aztán a végén extraként bedobtam a DXVK-t is, de azt már nem vizslattam, hogy van-e látványbeli különbség (elvileg kicsit "szebb" [értsd: magasabb fokozatú] a látvány DX12-ben, mint DX11-ben, ha ugyan ott állnak a menüs csúszkák).
Lehet, hogy véletlenül más screenshot csoportból származó DX11-es képet választottam ki a Vulkan mellé, és közben a DX11 - DX12 vizslatáskor hozzányúltam valamilyen csúszkához. De lehet, hogy szimpla véletlenszerű hiba (vagy totál független a DXVK-tól, vagy valami rejtelmes módon az "megjavítja").
Most nincs letöltve a TW3, hogy megnézzem újra (és kapott azóta patch-et is), de ezt itt vagy elhanyagolhatjuk, vagy épp, hogy a panaszkodó érvelés felé nyomja tovább a mérleget.Örülnék, ha más is megnézné ezt hasonló gépen, mint az enyém (vagy legalább is nVidia kártyával Win11 22H2 alatt). Már Win11 újratelepítést (vagy extra SSD bedobását és friss telepítés tesztelgetését) is fontolgatom emiatt, mert hitetlennek tűnik a dolog.
Megnézhetünk más játékot is (ha megvan nálam is, vagy "ingyenesen" elérhető verziót nézünk össze -> a screenshot-oknál a ME3LE az EA App-ból, a TW3 Steam-ből indult). -
janos666
nagyúr
Ettől legalább annyira frusztráló a dolog. Ide is berakok akkor egy-két példát:
Mass Effect 3 LE: [Native-DX11 - 67 fps] [DXVK - 117 fps]
The Witcher 3 NGE: [Native-DX11 - 80 fps] [DXVK - 93 fps]
Nem akarok most többet screenshot-olni és feltölteni/lineklgetni, de sok, akár DX9 játék látványosan jobban fut DXVK-val (nem 1-2, hanem 10-20% +).Ha eleve a 117 fps limiten fut egy régi DX9 játék, olyankor van, hogy 250 helyett 125 Watt-ott fogyaszt a kártya natív és DXVK közt (nem csak az fps tud duplázódni, hanem a fogyasztás is tud feleződni azonos fps-hez).
Persze van olyan játék is, pl. a Control DX11, ami minimálisan lassabban fut DXVK-val (pl. 61 natív, 60 DXVK), de ez a ritkábbik eset (és ilyenkor gyakorlatilag elenyésző, nem látványos a különbség).
#2 E.Kaufmann - De ahogy #5 JohnyX jelezte, a Vulkan driver-t is most írja az nVidia.
-
-
janos666
nagyúr
Lassan már több, mint fél éve nem tudom magam túltenni azon, hogy több DX9-DX11 játék is látványosan jobban fut a gépemen DXVK-val, mint natív nVidia DX driver-el, ráadásul úgy, hogy alapvetően nem CPU limit a gond (RTX3080 és 5800X). Pl egy játék beszakad néhány jelentnél a 117-es limitről 60 köré, de DXVK-val nem (limiten marad). Ez extrém esetekben 50% difi...
Csak nem minden játékkal lehet használni, mert 1: mióta az EA App van Origin óta, pár játék nem indul el többé DXVK-val), 2: nem működik a HDR10 (a legújabb verzióval sem).
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Home server / házi szerver építése
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Windows 11
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HP EliteBook 830 G5 16GB 256GB 13.3" FHD IPS
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest