-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz
jozsi252
#13887
üzenetére
Szerintem nem sok változás lenne kivéve azt hogy újra meg kell szoknod mi hol van. Én a helyedben ha váltanék és a Forma autókat részesíted előnyben akkor az alábbi kombót választanám. Na ez már más tészta igaz hogy az ára is.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
ClubSport Wheel Base EU
Formula Rim for ClubSport Wheel EU
Pedál most mind1. -
barcalaci84
őstag
válasz
jozsi252
#13887
üzenetére
a forzas csr kormány helyett jobban jársz ha a porsche 911 gt3 kormányt veszed , az jobb is szerintem , meg akciózva van az általad említett load cellás pedálllal...szállíitással együtt 90 ezerre jön ki kb akét cuuc...( persze ha xboxr360ra kell akkor marad a forzás kormány)
viszont ha forma 1 alatt a codemasterses f1-eket érted akkor ahhoz felesleges csak emiatt váltani, pláne g27 -ről...azokhoz egy 270 fokot forduló kormánnyal is ugyanolyan időt lehet menni kb hisz árkád játék és a 900 fokos kormányokat is max 300 fokon használják hozzá a legjobbak...(thrust f430-al ugyanolyan időt mentem mint a dfgt-vel)
-
neilszab
őstag
válasz
jozsi252
#11265
üzenetére
Bocsánat, az oké, hogy van egy minimális FFB lyuk, na de az is értelem szerű, hogy minél jobban forgatod el a kereket, annál nagyobb erővel akar visszatérni, tehát szerintem logikus, hogy kisebb fordításnál kisebb az FFB!
Középre húzást meg nem nagyon szoktunk állítani, mert egy szimulátor esetében ha jól van beállítva a futómű geometria, akkor elve középre húz a kormány: Kormány Kalauz - beállítások
akela91:
Richard Burns Rally - nem mai darab, de azóta se jött ki jobb! (nincs is más) -
F4Zi
tag
válasz
jozsi252
#11261
üzenetére
Az FFB Lyuk a fogaskerekes motoros ForceFeedbackes kormányok sajátossága. A G27 ilyen(Nekem is az van
. Szokj hozzá, nekem már fel sem tűnik. És igen a Fanatec-nek nincs FFB-lyuk, mivel szíjakat haszál az FFB-hez nem pedig fogaskeretek mint a Logi. A Thrustmaster is szíjas. Részemről a szíjast kedvelem jobban, de már megszerettem a G27-emet így ahogy van. oldalanként kb 20-25 fok nekem, így szemre nehéz megmondani, de ez teljesen normális. -
KaraDani
addikt
válasz
jozsi252
#10681
üzenetére
Ugyanígy éreztem a Formula force Ex, DFGT, G27 kombónál. A két motor és ferde fogaskerekek miatt a G27 nél picit nagyobb az ffb lyuk. Plusz szerintem amiatt, hogy magában könnyebben forog, jobban érződik, míg a többi alapból kicsit nehezbben forog, így nem könnyül el annyira feltűnően talán.
Nekem legalábbis így tűnt a váltásnál. Amúgy nem zavaró szerintem, megszoktam pár nap után, amúgy is eléggé más FFB érzetre a G27, mint a többi. -
KaraDani
addikt
válasz
jozsi252
#10524
üzenetére
Ugyanolyan "komoly" FFB-t lehet várni tőle mint az F1 sorozattól. szerintem.
1: codemasterses árkád játék
2: komoly fizikai alap nélkül nehéz jó FFB-t csinálni, valamit leszkriptelnek aztán jólvan, nemsokmindent fog realtime számolni ilyen téren gondolom.Nem azt mondom, hogy nem lehetnek ezek szórakoztatóak, grid 1-et 2 szer végigtoltam anno, de azt konkrétan FFB nélkül vagy full minimumon és inkább középrehúzást állítottam
Nem ezeken kellene kormányt tesztelni. Kipróbálgattam a codemasterses játékokat, szinte mindet, egyikben sz@rabb az ffb mint a másikban. -
prtvlogan
aktív tag
válasz
jozsi252
#10524
üzenetére
Nem használom a középrehúzást, illetve 0%, és pipa.
Igazából a többi sincs 100%-on, Overall Effect kb 60-70, a Spring, illetve Damper, pedig kb 10% körül. Pontosan nem emlékszem rá, otthon meg kellene néznem... Játéktól függően az FFB-t szoktam állítani, ha szükséges, és a kormányszöget, a többivel még nem foglalkoztam. F1 2012-ben észrevettem, hogy van egy kis "mozgása" kormánynak középállásban, amikor is érzékeli, hogy mozgatom, de ereje nincs. Itt felvettem 105-110%-ra az FFB-t, és megszűnt. Játékban meg levettem 20% körülire. Nem mintha sokat számított volna, ugyanolyan erős volt, mint mielőtt levettem.. 
-
prtvlogan
aktív tag
válasz
jozsi252
#10520
üzenetére
Nálam a Race07-ben pl ha rámegyek a rázókőre qwa erősen a rázókő felé húz a kormány.
Kipróbáltam az I racing-el, annál nem olyan volt. Ha igaz, amit mondanak, akkor a rázókövön veszíti a tapadást az autó, tehát a reverse effect-et ki kellene kapcsolnom, mégis mindenhol azt olvastam, hogy kapcsoljam be, mert a Logitech kormányok így működnek. Fogalmam sincs, a valóságban hogy működik, vagy kellene működnie, ezért én betudtam a helytelen beállításaimnak. Sokat gugliztam, és találtam pár beállítást, amivel a "nagyok" mennek, volt amit megértettem mire jó, volt amit nem, de nem mindegyik beállítás állt a kezemre, hiába láttam, hogy nagyon jó időket lehet vele menni. Lassan egy éve van meg a kormányom, és még csak most kezdem kiismerni. Kezdetben pl Neilszab írása kínainak tűnt számomra fogalmam nem volt, hogy mi az a Steering Lock, ás társai, általában akkor világosodok meg, ha sikerül valamit belőnöm úgy, ahogy Ő leírta. Lehet, hogy nem pont azokkal az értékekkel, számokkal, de az a szisztéma alapján... -
prtvlogan
aktív tag
válasz
jozsi252
#10499
üzenetére
Szia!
A jelenség nálam is jelentkezett, egy időben ez miatt hanyagoltam is a játékot.. Mivel egyéb játékokban nem jelentkezett, ezért én is az F12012-ő számlájára írtam a dolgot. A megoldást a Racedepartment oldalán találtam meg, ezt a fájlt letöltöd, bemásolod az F1 2012 mappájába (felülírva az eredetit) , és máris klasszisokkal jobb az FFB, nyoma sincs felpuhulásnak.
Realistic FFB
(regisztráció szükséges)Ui: Mindenképp készíts mentést az eredeti fájlról, hogyha valamiért mégsem tetszik, vissza tudd másolni. A letöltött fájl több verziót is tartalmaz, érdemes próbálgatni őket...
-
Jack@l
veterán
válasz
jozsi252
#10503
üzenetére
Lehet a rugó ér hozzá a külső műanyag burkolathoz, mert véletlenül nem teljesen jó helyen áll, ha már nem garis, viszonylag könnyen szét tudod szedni és megigazítani. (esetleg a múanyag oldalfalának adni egy kis zsírt, hogy ne súrkódjon annyira) Nálam is volt egy kicsit hangja, mikor vadul nyomkodtam

-
Joshi
titán
válasz
jozsi252
#10499
üzenetére
Csak az F1 2012-es játéknál tapasztalod ezt? Csak azért kérdezem mert én ezt a játékot csak kipróbáltam de mivel már alapbeállításnál is elég gyalázatos volt a kormányzása és az erő visszacsatolása ezért töröltem is a játékot. Szerintem ennél a játéknál nagyon elszúrtak valamit, de az is lehet hogy valamit be kell állítani amit mi nem tudunk.
-
neilszab
őstag
válasz
jozsi252
#9927
üzenetére
Szia,
V-Sync a jobb szimulátorokban kikapcsolandó, mert növeli a lag-ot, valamint egyes szimulátorok úgy tudom az FPS-sel azonosan számolják a fizikát, tehát fizika részletességére is rossz hatással van.
Codis játékokban nem tudom mi a helyzet, azokat elvből kerülöm kormánnyal.

Ha kormányod működését akarod tesztelni, akkor inkább az LFS-t, vagy a RaceOn-t válaszd (ezekből van elérhető demo)Kormány beállítások: Kormány Kalauz
FFB lyuk enyhítése: Tippek, trükkök turpisságok - 5. Bekezdés
-
jozsi252
veterán
válasz
jozsi252
#9906
üzenetére
Illetve azt még hozzáteszem hogy amikor bent vagy a driverben, és lenyomsz 1 gombot a kormányon, akkor random szerűen egy FFB effekt aktiválódik, ilyenkor a kormánynak össze vissza kell mozognia. Mindegyik gomb lenyomásra más effekt jön be. Így legalább láthatod hogy az FFB-vel is minden rendben van.
És igen a DFGT-nek ahogy N€T0X|N is írta nagyon keménynek kell lennie. Szóval az FFB-t is jól teszteld le.
-
F4Zi
tag
válasz
jozsi252
#9885
üzenetére
Fanatec Én ezt ismerem ez az amit te is küldtél
WheelStand Ezt most találtam, 99Euro +10 a szállítás. Ahogy láttam csak PayPallal lehet fizetni.
De egyébként, ha van helyed, nekem tőle van Cockpitem 32.000ért bill-egér tartóval mindennel.
Ha van helyed hozzá megéri ha nem akkor a felső 2 közül valamelyik
-
jozsi252
veterán
válasz
jozsi252
#9828
üzenetére
Volt egy "kis" gondom a GTR2-vel. Azt tapasztaltam hogyha balra tekerek kormányon picit, majd elengedem akkor jobbra visszaugrik majd elkezd balra jobbra ugrálni. Illetve ma játszottam a Test Drive Ferrari Racing játékkal és itt is voltak hibák az FFB-be.
Viszont a V-Sync-et kikapcsoltam és úgylátszik hogy megoldódtak a gondok. Ezek szerint a V-Sync ennyit bezavarna? Nagyon fura mert pl F1 2011-el is volt ilyen gondom és ott meg pont attól lett jó az ffb hogy a V-Sync-et bekapcsoltam. Akkor ezek szerint ha valami nem jó a kormányon akkor a V-Sync-et kell ellenkező állásba rakni?
-
Jack@l
veterán
válasz
jozsi252
#9828
üzenetére
F1 2011-2012 ben nagyon gagyi az FFB, azokkal nem is érdekes foglalkozni, viszont a Race07 sorozatban(csak rről tudok nyilatkozni) neked kell jól testreszabni az ffb paramétereket. Elég sokat játszottam én is a jó beállításokhoz, de megéri, mostmár nagyon frankó. Szerintem az a visszahúzás amiről beszélsz, játéktól és konfigtól függ. Én ebből a beállításból indultam ki, a GT verziója jött be leginkább: [link]
UI: ha megpördül a kocsi, elveszti a kerék a tapadást, tehát könnyebb lesz tekerni is -> kissebb erőt érzel -
F4Zi
tag
válasz
jozsi252
#9345
üzenetére
Körülbelül igen, valahogy így. én pl 450fokhoz általában olyan 22 fokot szoktam beállitani. De attól még simán van aki mondjuk érzékenyebben szereti a kormányzást az több fokra állítja a Steering Lockot (mint ahogy láttam N€T0X|N kolléga), van aki inkább kevesebb érzékenységgel szeret menni és nagy kormánymozdulatokkal könyebben tud pontosan vezetni. Egy haverom 450 fokhoz 15-ös Lockot használ, és nagyokat teker a kormányon. Ilyen is van, de általában 20-24 közé belőtt arányszámot szokták ajánlani.
-
válasz
jozsi252
#9344
üzenetére
A linearitáshoz ennek nincs köze. A 27-es arány nem 27 fokot jelent, mert a példában a 20 jelenti azt, hogy 20 fokot mozdul maximum a kerék (tehát jobbra és balra is 10-10-et a középállástól). A 27 tényleg csak egy arányszám. Lehet 900 meg lehet 540 mellé is párosítani olyan kerékszöget, amivel ezt kapod - már ha az autó beállításai megengedik. A különbség csak abban van, hogy a kerék fizikailag a 900 fok esetén sokkal nagyobb mozgásteret kap ugyanazzal az aránnyal, de a kormányzás finomsága ebben az esetben sem különbözik az első 540 fokon a maximum 540-hez képest. Ebből látható, hogy célszerű a 900 fokot vagy legalábbis minél nagyobbat használni a lehetőségekhez képest, mert nagyobb mozgásteret ad akkor, amikor szükség van rá (és nyilván nem modern F1 autóban kell a 900
). -
Illes74
csendes tag
válasz
jozsi252
#9345
üzenetére
Én 400/20-on használom túraautónál F1-nél pedig 400/25-ön... Én azt vettem észre hogy minél magasabban van a steering lock annál nagyobbat fordul ugyan akkora tekerésre... Ez sztem vezetési stílustól is függ mert ha alacsony az érték akkor sokkal stabilabb az autó de többet kell tekerned de ha magasabb akkor meg instabilabb de kevesebbet kell tekerned...
-
válasz
jozsi252
#9341
üzenetére
Az a szám csak egy arányszám. Ha kicsit próbálgatod, nagyjából tudni fogod, hogy mit jelent (azért nagyjából, mert nem minden autó futóműve egyforma). Minél nagyobb, annál finomabb a kormányzás, de annál többet kell kis kerékelfordulásokhoz is tekerni a kormányt. Fordítva pedig, minél kisebb, annál "direktebb" a kormányzás, annál jobban közelít egy gokarthoz, tehát nagyon precíz kezűnek kell lenni vele, mert egy-egy kisebb mozdulattal is eldobhatod az autót.
Ezért jó egy viszonylag középérték, ezért javasolják a 20-24-et. Én pl. ehhez képest 30-as környékére szoktam állítani (900/30 vagy 720/24 autótól függően), néha kicsit lejjebb.
Elsőkerekes autókhoz általában kisebbet szokás állítani, mert többet tekered a kormányt, hátsókerekesnél meg nagyobbat, mert ott gázzal is kormányzol. -
KaraDani
addikt
válasz
jozsi252
#9307
üzenetére
Őszintén szólva, a codemasterses játékok FFB-je hagy némi kívánnivalót maga után (meg az irányításuk is). Próbálgathatsz ezt-azt állítani hátha eltűnik. Én ezekben amikor nagy ritkán kipróbálom őket, többnyire le szoktam húzni az FFB-t 0 közelébe, és állítok egy kis középrehúzást, hogy legyen valami súlya a kormánynak. De az utóbbi időben már leginkább ki se próbálom őket, a vacak irányítás miatt.
-
válasz
jozsi252
#9277
üzenetére
Valami olyasmi.. Mindegy, gyorsan reagáltak a bolttól, lebeszéltük délután, és levásárolom. Az a baj, a DFGT pont most ment fel 37k-ra
(mielőtt elkezdenétek kombinálni, mielőtt a csere szóba jött, megnéztem, ennyi volt akkor is)Nagyon ódzkodom tőle, pedig ez lehet a legjobb választás, vagy az RGT, de azt meg picinyellem.. De talán akkor megszoknám, bár az F430 váltófülei nagyon patentok voltak.
-
Tecsa
aktív tag
válasz
jozsi252
#9072
üzenetére
Erre elmegy majd akkor minden pénzem, de amikor ezt vettem is g25/27-et akartam, csak akkor 25k-m volt. Most lehet mellé tudok tenni még ennyit.
Az FRC-nél link indulok a futó bajnokságokban. Eddig formula renaul-t volt. Skoda bajnokság most is fut. Éppen most kezdtünk egy Lada VFTS-t és nemsokára meg WTCC. De ha tudsz mondani, ahol külsősként be lehet ugrani akkor szívesen fogadom.
-
KaraDani
addikt
válasz
jozsi252
#9051
üzenetére
Mondtam én, hogy normális
Műanyag dugattyú, ha elégtelen a gyári kenés, természetes, hogy nyöszörög. Vazelint se magamtól találtam ki, aki a ptr pedált gyártja mondta nekem, amikor az én pedálomat csinálta, és azzal is kente az enyémet
De gondolom szilikonzsír és bármi ilyen összetételű kenőanyag jó. Csak a műanyag borítást kell leszedned, semmi mást nem kell valószínűleg szétszedned, mert az remélhetőleg elég lesz hogy a dugattyút kicsit bekened. -
Zigi
senior tag
-
válasz
jozsi252
#8976
üzenetére
Nekem semmi gondom nem volt vele. El lehet érni, és használható is. Elég határozottan kell megnyomni, szóval nem fog minden hozzáéréstől benyomódni itt-ott.
(#8975) Jim74:
Igen, az valóban aggasztó, ezért is írtam, hogy emiatt teljességgel nem merem ajánlani. De ha nem sürgős a vásárlás, akkor várj 2-3 hetet míg visszakapom, és megmondom, hogy javították. Ha konstrukciós hiba, el tudom képzelni, hogy azóta megoldották(és nem azzal, hogy gyengébbre cserélik a rugót). Azért Thrustmaster sem egy gagyi garázscég. Aztán lehet, hogy nem.. Majd kiderül.Aztán az is lehet, hogy egy kimondott széria hibája, és nem mindegyik ilyen. Az, hogy itt volt 2-3 ember, akinek tört, az még nem jelent minden esetben általánosítható dolgot. Meg ugye akinek nem, az nem biztos, hogy ide jön leírni, hogy minden ok, ellenben azzal, akinek eltört, és elpanaszolja..
Ha mind ilyen, hát az kellemetlen. De gyanítom sosem tudjuk meg az igazságot
-
válasz
jozsi252
#8955
üzenetére
Közben megnéztem az F430 manualját és van rajta D-Pad, csak elsőre nem annak néz ki.
(Szóval én voltam a vakegér
)Ha a DFGT és az F430 ugyanannyiba kerül, akkor melyik a jobb vétel? (Minőség, tartósság, pontosság, ilyesmik alapján)?
(#8954) KaraDani: köszönöm a tájékoztatást

-
válasz
jozsi252
#8952
üzenetére
Az F430-cal csak az a problémám, hogy nincs rajta D-Pad (vagy én nem látom
). Mivel általában motorháztető nézetből megyek, ezért szoros helyzetben szoktam oldalra/hátra nézegetni, hogy nem daráljam le a versenytársakat.Egyébként az F430 mennyire masszív, illetve hova pozicionálnád a DFGT-hez képest? (árban úgy látom nagyjából egy kategória).
-
válasz
jozsi252
#8949
üzenetére
Köszönöm a választ.

Tényleg ennyivel jobb lenne a DFGT?

A "belövöm 200 fokra" alatt mit kell érten? Be lehet úgy állítani, hogy 200 foknál koppan (nem tudom tovább tekerni), vagy addig érzékel, de tovább lehet tekerni?
Esetleg ebben az árkategóriában van valami más alternatíva?
-
-
KaraDani
addikt
válasz
jozsi252
#8879
üzenetére
Próbáld meg a játék topicjában megkérdezni a megfelelő beállításokat. Én már nem emlékszem, hogy volt jó csak azt tudom, hogy nekem a codemasters logikája ezeknél totál fura

-
gerzsol
aktív tag
válasz
jozsi252
#8860
üzenetére
Itt is egyet kell értsek. Az én korábbi Logitech Formula Force EX kormányom, kapott hideget meleget, én már a 2. tulaja vagyok, és már nálam van 1 éve legalább 3-4éves a kormány. A srác aki használta Grid, F1 20xx és GT rajongó volt, a 3-as gombról lekopott a felirat mert az volt kéziféknek használva, de a kormány mechanikája és FFB-je még mindig bivaly erős. és még mindig pontosan vezethető. És a Formula force EX nem csúcskategória volt. a DFGT ennél még jobb és a G25-G27-et akkor már nem is mondom..
Más gyártók kormányairól nem tudok nyilatkozni mert nem találkoztam velük.
-
-
ebeline
csendes tag
válasz
jozsi252
#8792
üzenetére
Köszi a linket. felveszem a kapcsolatot hátha meg tudja javítani, hogy ne kelljen cserélni.
G27 60k környáke pénzért osztogatják, az nekem több mint drága, én elég kocajátékos vagyok, nem játszok annyit hogy megérje ezt a sok pénzt. még a 29k a DFGT-ért is határeset. De ha tudnéák szerezni haasználtan, garisan egyet 25k körül lehet megvenném, bár akkor talán jobb lenne pár ezerért újat venni..
ismerősöm vett egy szinte érintetlen Formula force EX kormányt, kb amikor megvették használták kicsit, de utána csak a dobozban állt, kipróbáltam, hát az enyém és a között fényévek vannak, sajnos az újabb javára.. -
killahbee88
csendes tag
válasz
jozsi252
#8779
üzenetére
Itt a Hardverapro-n találtam. Most is vannak 44-50k között.
50k-ról alkudtam le 44k-ra. Év végéig garis még, azaz tavaly év végén lett véve.A Képek alapján nagyon szép, lecsaptam rá.

Ha nem találnád: Hardver- azon belül- Egyéb hardverek- azon belül- Játékvezérlők!
A menü a bal oldalon van.
Bocsi az OFF-ért!

-
zodo
nagyúr
válasz
jozsi252
#6723
üzenetére
Igen pont erre ha jól tudom ez is egy jó típus volt csak már nem kapni újonnan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Pánik a memóriapiacon
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Renault, Dacia topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- További aktív témák...
- Felsőkategóriás AMD Gamer PC-Számítógép! Beszámítás! R7 9800X3D / 9070XT / 32GB DDR5 / 2TB SSD!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 10700 / 32GB DDR4 / RX 6700XT 12GB / 512 SSD + 1TB HDD
- bontott működő alkatrészek
- Synology DS216SE lemezek nélkül
- SONY (XR65A95L) 165CM 4K 120HZ SMART PRÉMIUM OLED TV ! AKCIÓ
- iKing.Hu - Google Pixel 10 Tensor G5, 120 Hz OLED, tripla kamera-128 GB Használt, karcmentes Gari
- REFURBISHED és ÚJ - DELL Thunderbolt Dock WD22TB4 (210-BDTD)
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Silver - HUN- MW1G3MG/A 3 év gar
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
. Szokj hozzá, nekem már fel sem tűnik. És igen a Fanatec-nek nincs FFB-lyuk, mivel szíjakat haszál az FFB-hez nem pedig fogaskeretek mint a Logi. A Thrustmaster is szíjas. Részemről a szíjast kedvelem jobban, de már megszerettem a G27-emet így ahogy van. oldalanként kb 20-25 fok nekem, így szemre nehéz megmondani, de ez teljesen normális.



) és még a játék sincs meg, de ha összeáll a kép, megmondom nálam is bajos-e
(mielőtt elkezdenétek kombinálni, mielőtt a csere szóba jött, megnéztem, ennyi volt akkor is)

Műanyag dugattyú, ha elégtelen a gyári kenés, természetes, hogy nyöszörög. Vazelint se magamtól találtam ki, aki a ptr pedált gyártja mondta nekem, amikor az én pedálomat csinálta, és azzal is kente az enyémet

(nálam semmi hangja nincs)


tome0001
