-
Fototrend
Amazon topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyal
tag
válasz
warcat #10049 üzenetére
Köszi szépen a részletes segítséget és a tapasztalatokat!
Ezek szerint nem veszik annyira szigorúan, mint gondoltam, szóval küldhetem vissza innen is akár.
Ha több mindent rendelek egyszerre és különböző az eladó, akkor az mailboxde továbbküldés esetén egy csomag lesz, vagy több? -
warcat
veterán
válasz
Petyal #10048 üzenetére
Nem, természetesen jogod van elköltözni, és ettől még él a garancia.
Amikor beszélsz a supportossal és eljuttok a visszaküldésig, akkor kell jelezni, hogy nem Németországban vagy, nem onnan küldenéd vissza, ő alapesetben a rendelésed címét látja, illetve rálát még a te amazonos egyéb megadott címeidre is.Ezért nem defaultként jó ha ott a magyar is. Emlegess international return-t úgy talán leesik neki könnyebben, spanyol amazonnal nekem is volt kis bukdácsolás de ment.
Ha ért is valamennyire a dolgához, akkor még azt is meg tudja oldani, hogy a hozzád legközelebbi amazon fulfillment centerbe kell visszaküldeni és ők elintézik a többi mozgatást az amazon központok közötti saját áruforgalmukkal (Így Szlovákiába ment a garizás tárgya, egy videókártya).Bár mivel ez utóbbi egyáltalán nem működött, eleve refundot ajánlottak fel, és csak a termék amazonhoz visszakerülése volt a lényeg. (ők meg aztán letárgyalták a gyártóval gondolom)
Ha kicsit fapadosabb, akkor igen, Németországba kell visszaküldeni, és ezt az összeget visszatérítik de külön emailt kell írni a megadott címre csatolva a számlát (pl GLS) én ezzel nem vesződtem.
10-12k költség mivel telefon esetén kicsi a csomag.A bolti gariidőn belül nekem eddig mindig vagy azonali cseretermék küldést ajánlottak fel, vagy pedig refundot.
Ezzel kicsit játszadozhatsz is, mert ha a pénzt szeretnéd, akkor egyszerűen megvárod, míg nincs az amazon által forgalmazott, új és bontatlan termék raktáron. -
Petyal
tag
válasz
fatal` #10047 üzenetére
Az Alza is javíttatja sajnos, felhívtam őket. Vagy Szlovákiába, vagy Cssehországba küldik ki. Ha nem sikerül a művelet - a javítás - akkor cserélik, vagy visszafizetik az árát. Az Alza abban jobb mint a többi, hogy nem akadékoskodik /ami tényleg nagy fegyvertény manapság/.
A "garanciális" topikban vannak tapasztalatok képekkel , volt akinek !kifúrták! a telefon négy sarkát, úgy szedték szét. Azért kapta vissza végül az árát, mert képekkel tudta bizonyítani, hogy sértetlenül küldte el.
Amazon: Olvastam olyat, hogy ahová rendelted - vagy ahová a számla szól - onnan kell visszaküldeni nekik, ezért kérdeztem, hogy német címre rendelés esetén onnan is kell intézni a garanciát? -
Petyal
tag
válasz
warcat #10043 üzenetére
Köszi a válaszokat mindenkinek srácok, így már látom, hogy a rendelés része menni fog.
A garanciális ügyintézés hogyan megy, ha netán szükség lenne rá? Ebből a szempontból hogy járok jobban? (Itt bukik el minden magyar beszerzési forrás nálam) Az amazon állítólag cseréli ha gáz van, nem pedig bütyköli.
(A Pixel 7 topikban írta egy srác, hogy mailboxde-s rendelés után gariban vissza kellett küldenie egy hibás telefont és lerakta a haját, mire a folyamatot keresztül tudta verni a rendszeren.) -
warcat
veterán
válasz
Petyal #10042 üzenetére
Unokahúgomnak vettem egyet novemberben, ránézve most jelenleg nincs amazonnak készlete belőle.
Használt/visszaküldött van pár darab. Nemrég volt rá pár nagyobb akció amcsi amazonon, lehet, hogy ide is jutott belőle azért fogytak ki.
Semmi extra trükk nincs benne, csak annyi, hogy a mailboxde-t kell használni német címként és onnan hazaküldeni.Ha van ismerős, az is megfelel, de nem hiszem hogy olcsóbban jön ki nekik is idő és pénz feladni a csomagot.
Kb 14€ lehet a költsége (mailboxde.com díj +GLS), GLS hozza házhoz. -
Petyal
tag
Sziasztok!
Életem első Amazon-os rendelése előtt állok, de elakadtam: Google Pixel 7, itthon nem kapható hivatalosan, szürke importost pedig a garancia miatt nem szeretnék. Amazont ajánlották, de figyeljek, hogy a szállító és az eladó is Amazon legyen. Namost ilyen nincsen.Ha beütöm az Amazon.de-n, hogy Pixel 7-et keresek, akkor kidob mindenfélét, de egyiknél sem Amazon az eladó, amennyiben Magyarba akarom kiszállíttatni. Ha Németo-ba menne, akkor már egyből barátibb az ár, nincs szállítási díj és a tetejében még az eladó is Amazon UK. Ezhogyvanez srácok?
Van lehetőségem arra is, hogy németbe szállíttassam, a rokonok meg elhoznák, az asszony főz nekik jóféle húslevest cserébe, kapnak mellé házipálinkát és mindenki boldog.De ez pl garancia szempontból jó nekem egyáltalán? Meg úgy egyáltalán...
Hogy lenne pl számla ebben az esetben? Annak a neve/címe van rajta, aki kapja a pálinkát, vagy aki adja? ...és ha szükség van a gari érvényesítésére, akkor megint be kell rántanom a rokont (?), újabb húsleves
, újabb pálinka
stb...az már azért nem mindegy...
Légyszi segítsetek ki, hogyan csináljam hogy jó legyen. Készüléket venni nem nehéz, azt szeretném, ha a szolgáltatás a gar.idő végéig tartana, nem pedig csak a pénzügyi tranzakció végéig.
-
martonl
senior tag
Ez így van, ahogy írod. Viszont más eladó esetén is kiírják, ha áfa nélkül számláz. Eddig ez is pontos információ volt nálam, de most már nem az. Sőt, mint írtam, még a megrendelés visszaigazoló e-mailben is az áfa nélküli ár látszik, aztán amikor vonják az összeget, jön a hidegzuhany. És utólag a megrendelés történetben is módosítják az árat ilyenkor. Kizárólag a visszaigazoló e-mail a bizonyíték ilyen esetben.
Egyébként nem értem, ha ez egyszer rendelet, akkor miért nem alkalmazzák. A másik fele pl. az emag. Ha marketplace-ről külföldi partnertől vásárolok, akkor az áfát utólag kell visszakönyörögni. Volt is ebből már probléma. -
martonl
senior tag
válasz
sajtos365 #10034 üzenetére
Nem, én az üzleti fiókról írok. Eu.-n belül ha valaki exportál, és egy másik országban továbbértékesítési céllal vásárolja meg egy Eu. adószámmal rendelkező cég, akkor az áfát egyszer sem szabad felszámítani. Az áfát csak egyszer, a végső értékesítésnél, a célországban fogják megfizetni. Valahogy így szól a rendelet.
Tehát ebben az esetben a külföldi áfa nélküli nettó árat kell fizetni.
Magán fióknál ez nem érdekes, ott azonnal megfizeted az áfát. -
martonl
senior tag
Ha esetleg valaki üzleti fiókkal lenne regisztrálva a német részen, vigyázzon, mert mostanában nekem többször felszámították az áfát. A megrendelés visszaigazoló e-mailben még a rendes ár lászik, aztán simán levonják a kártyáról az áfás árat.
Ilyenkor szétteszik a kezüket, hogy az eladó így számláz és ők nem tudnak mit tenni. Legjobb minél gyorsabban törölni a rendelést ilyen esetben. -
zsozsi67
csendes tag
válasz
#20238798 #10029 üzenetére
Igazából én neveztem el technikai tranzakciónak. A tranzakciók között szerepel. Ugyanúgy néz ki, mint az eredeti. Még a rendelési szám is ugyanaz. Ma délután tűnt fel. Mintha megint vettem volna ugyanazt a dolgot. Lehet, hogy ez kell ahhoz, hogy vissza tudják utalni az eredeti fizetésre? Csak reménykedem.
-
zsozsi67
csendes tag
válasz
#20238798 #10024 üzenetére
Köszönöm a segítséget, Remov és fatal! Akkor írok a jeff@amazon.com-ra. Párhuzamosan elindítsam a chrgeback-et? Vagy várjak pár napot? Azt egyébként a saját bankommal kell intéznem? Lesz@rom a fiókomat, a pénzemet szeretném visszakapni.
Ha nem járok sikerrel sehol sem, akkor szerintetek érdemes ügyvédet keresni?
Ezt azért nem gondoltam volna a nagy Amazonról. Nincs egy kompetens személy, aki ilyenkor be tudna avatkozni? Hihetetlen.Mit lehet ezen ennyit csámcsogni? Ha csak nem ez is az üzlet része. Mármint a lenyúlás. -
zsozsi67
csendes tag
Sziasztok,
Január 12-én rendeltem egy terméket szállítással együtt 363 Euróért. A csomagot rmásnap rendben útjára is indították, de sajnos hozzám már nem érkezett meg. Utólag kiderült, hogy a Magyarországi UPS elhagyta. Felvettem a kapcsolatot az Amazonnal. Elsőre azt a választ kaptam, hogy kivizsgálják mi történt, 15-30 napon belül visszautalják a pénzemet. Válaszoltam, hogy ez így számomra nem elfogatható. Nem az én hibám, azonnal kérem vissza a pénzt. Végül is a pénzt még aznap visszaadták, de ajándékkártyára. Ezt megreklamáltam, kértem, hogy a bankkártyámra utalják vissza az összeget. Itt kezdődött a bonyodalom. Az ajándékkártyámról levették az összeget, megnyugtattak, hogy ez az első lépés a bankkártyára történő utaláshoz. Majd másnap jött egy email, hogy nem tudják visszautalni a pénzem, mivel előtte már ajándékkártyára kiutalták. Természetesen ezt is megreklamáltam. Következő nap jött egy email, hogy rajta vannak a probléma megoldásán, a pénzügyi osztály vizsgálja a lehetőségeket. Itt pár napig ment az oda-vissza levelezgetés, majd vasárnap este jött a hideg zuhany. A pénzügyi osztály sajnos nem tudja az utalást technikailag megoldani, mert ajándékkártyára már egyszer kiutalták a pénzem. Azt írták, menjek be az Amazon fiókomba és az ajándékkártya zsebben látom a visszautalt pénzt. Csakhogy pár nappal ezelőtt az ajándékkártyámról visszavették a pénzemet, mondván ez az első lépés a számlámra történő utaláshoz. Most ott tartok, se áru, se pénzem nincs. Az Amazon meg széttárja a karját.Dühítő. Tehetetlen vagyok.Szerintetek mit kellene tennem? -
bajaki
őstag
Sziasztok!
Egy használt, Amazonon (francia) vásárolt telefon vásárlásán gondolkodom. Az eladó át tudja valahogy rám ruházni a garancia ügyintézésének lehetőségét, vagy probléma esetén mindenképpen abból a fiókból kell indítani, amelyen keresztül rendelve volt?
-
turika86
aktív tag
válasz
warcat #10012 üzenetére
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni, mivel vegyes válaszokat kapok, szóval adott egy mac mini m1 amit novemberben 6án vettem és pont beleesik még a holiday return be, (Jan 31)
minden indoklás nélkül visszaküldhetem a kibontott használt gépet? (nyilván az indok az mac mini m2 megérkezése lenne) sok helyen riogatnak h csökkenteni 20%-100% árát a visszaküldött termék árának...köszönöm
-
Dronte
aktív tag
Sziasztok! Láttam már felmerült a Philips korábban. Anno rendeltem egy vasalót amazon.de-ről (Phillips-től, nem közvetlen amazon), ami bár működik, de a gőzgombja gallyra ment. Az amazon fiókban nem találtam jó megoldást, ha beviszem a bp-i Phillips szervizbe az amazon számlával, akkor vajon megjavítják garancián belül? 9 hónapos, szóval még bőven garanciás, 2 év van rá.
Amazon helpdesken annyit mondtak, hogy visszaküldeni tudom és visszatérítik az árát.. ami nekem kérdéses azért kérdéses, főleg hogy maga a gép azért működik
-
flash-
veterán
sziasztok
ezt szeretném megrendelni
[link]
az számomra honnan derül ki hogy van e vám,plusz költség az áron kívül?
Illetve milyen szállítási díja van Magyarországra? -
Czimby
addikt
válasz
zsoltzsolt #10003 üzenetére
Pár nap alatt kiderül szerintem.
-
Czimby
addikt
Köszönöm a választ mindkettőtöknek!
Ezt a légtisztítót szeretném megvenni, de ha nem hoz semmi javulást az allergiámra akkor elállnék a vásárlástól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gumi és felni topik
- MediaTek lapka köré épülne a Galaxy S25 FE?
- Parfüm topik
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Opel topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest