Új hozzászólás Aktív témák
-
sNk77
aktív tag
Aha valahogy én is így számoltam, vagyis csak ránéztem, hogy 300 dollár az 5600X ami biztos nem áll meg a 10600K 90k-s árában. Meg a TDP se utolsó, 10600K 125W, 3600X 95W, 5600X 65W. Most, hogy mondtad a 3600X-et még az is lehet jó lenne, kiváncsi vagyok a 3600X vs 5600X-re is. És eszembe jutott, hogy én AMD kártyát szeretnék majd, akkor meg már illene mellé ryzen a SAM miatt. Kivárom annak a tesztjeit is.
nádpálca
-
HSM
félisten
"Ami méginkább az AMD felé billenti a mérleget"
Éppen fordítva gondolom.
Lásd: [link] és [link] .A 10600K az 56 másodperces turbó időablakán belül átlagosan nem mehet 125W valós fogyasztás fölé, ha a gyári specifikáció szerint van beállítva a BIOS. Míg pl. a túloldal 65W TDP-s 3600-asának 88W a "valós fogyasztás" limitje tartósan, tehát inkább a 95W-os TDP-s Intelekhez áll közelebb.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Az elképzelhetetlen, hogy a konzolok cpu teljesítményében bekövetkezett 3-4x-es gyorsulás ( [link] ) miatt 2-3 év múlva drasztikus hatással lesz arra, hogy milyen lesz a játékok CPU teljesítmény követelménye és hogy mit fogunk gondolni egy 16 magos prociról?
Mondjuk erre még mindig jelentős hatással lehet, hogyha teret veszít a kliensoldali játékfuttatás a cloud javára. Mindkét konzolgyártónak van valamilyen cloud szolgáltatása. Idővel dönthetnek úgy, hogy a következő generációs konzol cloud only és kapsz egy low power vékonyklienst.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
A kérdés úgy fog előjönni, hogy:
7db 3.5GHz-es Zen2 mag éppen elég 30 fps-re a konzolban. Akkor mi lesz elég a 60-ra PC-n?Nagyon tökéletesen skálázódó motorok kellenek, hogy legyen 60 fps 16 maggal. Ha a motorok nem ilyenek lesznek, akkor várhatunk majd az elméleti "7GHz Zen2"-nek megfelelő órajellel és IPC-vel rendelkező asztali CPU-k megérkezésére.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Petykemano
veterán
Lehet, hogy mást gondolunk most a 16 magról, vagy más gondolunk arról, hogy Mit fogunk gondolni 2-3 év múlva.
Te ezt írtad:
"Az 5950x 16mag,32szál desktopra már tényleg olyan, hogy nincs játék, vagy hobbi otthoni felhasználás aminek több kell"
És hogy nem hiszed, hogy a 8 3GHz-es zen2 magtól változna a játékok CPU igénye. Nem tudom ezt jól értem-e? Vagy úgy értetted, hogy a játékok CPU igénye ha növekszik is, nem fog túlmenni a 16 magon (ezzel mondjuk egyet tudok érteni) és ha egy játék CPU igénye meg is ütné a 16 magot (most itt persze nem a minimum követelményre kell gondolni), akkor se, más alkalmazás (hobbi) végett se fognak 16 magnál többet kínálni desktop termékvonalban (AM5)Én azt gondolom, hogy ma egy 5600X vagy 5800X >megfelelően elég a játékokhoz<. A 12-16 magos változat a desktop >prémium<, azt a játékok nem indokolják, de otthoni hobbi felhasználásra elegendő.
A véleményünk talán abban különbözik, hogy szerintem a konzolok 4-5x-ös CPU teljesítménye fel fogja vinni pcn is a követelményeket és 2-3 év múlva a konzolokkal ekvivalens 6-8 mag inkább a belépő szint lesz és a konzoloknál erősebb 12-16 mag lesz a >megfelelően elég a játékokhoz<. (Ebben talán egyetértünk?) Viszont szerintem ha a 12-16 mag lesz már a mainstream, akkor is lesz majd egy >prémium< 24-32 maggal.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
Nézd, az általam felvázolt elméleti "Zen2 7GHz", vagy kétszer annyi mag csak irányszám a 60 fps eléréshez, amikor a konzol már csak 30-at tud.
De az holtbiztos hogy ugyanaz a hardver, vagy ugyanaz a hardver + 20% IPC nem lesz kétszer gyorsabb PC-n.
Arról már ne is beszéljünk, hogy a konzolok közvetlenebb elérését beleszámolva még több is kell majd...
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Már hogyne kéne?
A másik topicban Pug is értetlenkedett... Tényleg olyan nehéz elképzelni hogy a fejlesztők elhasználják a konzolokban található négyszeres CPU teljesítményt?
Néhány dolgot említek, amire fel lehet használni az ölükbe hullott CPU erőt:
-Van olyan RT implementáció, ami kéri a CPU-t.
-Nagyobb pályák, több asset.
-Összetettebb AI.
-A mostani 64 fős multiplayer helyett 250+ fő a jelenlegi kóddal.
Vagy egyszerűen csak váltanak egy flexibilis, kényelmes, de viszonylag pazarlóan futó script nyelvre C helyett, hogy gyorsabb legyen a fejlesztés.
Máris elfogyott a ~négyszeres teljesítmény.Ahhoz hogy 30-ból 60 fps legyen a CPU és a GPU feladatait is 33 milliszekundomról 16.6 ms-ra kell levinni. Azaz felezni kell a terhelést.
Ne kelljen már CPU- GPU-limit alapismeretekig lemenni hogy átmenjen...[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
veterán
Bevallom nem értem, mi értelme CPU limiten tesztelgetni az IGP-t. Azzal sem megyek sokra sajnos, hogy látom 1080p max beállításokon 10-20 fps-t tudnak az IGP-k. Azt értem, hogy a szélsőértékekkel (CPU limit, GPU limit) mondanak valamit, de a lényeget nem tesztelik, hogy mit tudnak valós körülmények között ezek a procik játékokban, mire számíthat az, aki az IGP-t akarja használni. Igazán odabiggyeszthettek volna egy 1080p medium mérést is, hogy ne fejben kelljen szintetizálni a limites szituk eredményét.
Ha a procirészek erőviszonyára kíváncsi a teszt, akkor ugyanazzal a GPU-val méri a procikat limites szituban, ezt meg is tették, bár itt elég fura eredménye lett a 3600 és a 4750G bírkózásának.
[ Szerkesztve ]
solfilo
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Sorozatok
- A Plus modell gyengébb lett
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest