Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5872
üzenetére
Nem lesz semmilyen alázás mert a tesztekben 8 magos i7-ekkel mérnek, hogy semmiképp se legyen CPU limit, sőt ha "átlagos" CPU-k lennének nagyobb lenne a különbség a jelenlegi driverekkel...
Olcsóbb CPU-val jön elő és nem csak PC-ban: [link]"On the plus side, the GTX 750 Ti fares much better when paired with a budget CPU than the rivalling AMD R9 280. Despite costing £30-40 more, the card is a write-off for 60fps performance at 1080p, even with all settings and sliders at their lowest. Left at high settings, spikes down to 35fps are common, again pointing to an issue with AMD cards when paired with weaker CPUs. Unlike the Nvidia 750 Ti, a 30fps lock is needed here when targeting 1080p and anything close to current-gen console settings."
Nem hozzáállás kérdése, mert látszik, hogy máshol is megvan + W10 alatt a WDDM2.0-s driverben már jobb eredményeket ér el az AMD is PC alatt, azonkívül az AMD is közölte, hogy dolgoznak a hibán, miután a PC fejlesztője elég egyértelművé tette, hogy driverhiba...
-
#85552128
törölt tag
Nyilván jót akar azzal a bizonyos másik gyártó is, hogy a saját drivereiben DX11 alatt minden játékkal van legalább ilyen mértékű "deficit". Amikor a PC fejlesztője erre rámutatott valahogy kussba vannak azóta is, előtte meg mentek a szokásos "artifical" megjegyzések...
A TressFX sem a legjobb teljesítménnyel ment a Tomb Raider megjelenésekor... -
#85552128
törölt tag
válasz
FollowTheORI
#5862
üzenetére
Előbb exkluzív játékok kellenének

Az éven mi is jön ami AMD-s ? Hardline, Battlefront... tovább ?
És ugye a VGA Bundle akciók sem elhanyagolhatóak, az R300 és a Fiji mellé mit fognak csomagolni ? A mindenhol már most szarrá akciózott Hardline-t ? nV-nél ősszel ment a Unity, FC4, Crew, most megy a W3, GTAV, Arkham Knight, meg a Dying Light is.
Az AMD is pakolhatta volna a DA:I-t mint teljes játék, de minek rakjunk inkább egy űrhajót a még alpha szimulátorhoz... Az Alien Isolation meg önmaga kevés volt... -
#85552128
törölt tag
Benne voltak a szerződésben a feltételek, innentől kezdve nincs miről beszélni. A fejlesztő legalább olyan sáros mint az nV azzal a különbséggel, hogy előbbire nem volt ráerőltetve, hogy leszerződjön az nV-vel, vagy ,hogy pont illetve csak és kizárólag HairWorksot használjon, sőt állítólag meg is kérdezték őket: [link]
Bár katasztrófa az optimalizálás ahhoz képest ahogy kinéz."Szerinted az AMD miért tehette meg, hogy letiltatja a TressFX-et a Lichdom januári frissítésében?"
Nem tudom, főleg azért mert annyira fair, meg open minden az AMD... Mondjuk legalább kapott egy kis visszhangot ez a noname játék.
-
#85552128
törölt tag
válasz
stratova
#5855
üzenetére
Még nincs, most épp más "tweakek" vannak... [link]
So, what I noticed after installing patch 1.04:
- Shimmering and extreme aliasing all over the place.
- Terrain textures lowered ( in particular ground textures between grass)
- Shadows are "grainy", like in TW2Overall, the graphics are a lot worse than 1.03 version.
Szóval még folyamatban a(z)
downgrade"optimalizálás"
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5851
üzenetére
Nem az nV van "védve" hanem a fejlesztő okolva, mellesleg a fejlesztők mondtak ilyet is olyat is, ennek ellenére a HW AA is állítható mint ahogy a HW "optimalizálások" is jönnek patchként...
Egyértelmű válasz/cáfolat még egyik féltől sem jött, az biztos, hogy van olyan konstrukció ahol a forrást nem kapják meg - és ez valószínűleg olcsóbb is - ha ezt választják az megint kinek a hibája ?Ugyanúgy felelősségre lehetne vonni az AMD-t, hogy miért hanyagolja el a DX11-es driverét és az nem 1-2 játékot érint hanem mindet főleg akinek még AMD CPU-ja is van a VGA mellett.
Amíg az egyik gyártónál magasabb a megelégedés addig hajlamosabbak elnézni 1-2 stiklit mint egy olyannál ami hibát hibára halmoz... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5847
üzenetére
Ha tényleg olyan rossz a GW mint ahogy azt pár nem-GW-s fejlesztő (
) állítja akkor igen a fejlesztő a hülye, hogy ebbe belement. Az nV pedig addig nem fog változtatni ha így is van rá kereslet, neki win-win mindenképp...
Viszont ott vesztették el végleg a hitelességüket amikor a W3 fejlesztője fórumon még a megjelenés előtt pár héttel is azt írta, hogy reprodukálható a 2013-as effektek és látvány a végleges játékban - ami ugye elég nagy bs.Más játékkal meg mi volt a baj ? A Unity konzolon is bughalmaz volt, a Dying Lightnál a látótávval volt csak baj mert túl nagy volt az alap ez javítva is lett, de egyik sem GW specifkus dolog...
-
#85552128
törölt tag
Amire 4x nem elég ott nem lesz látható javulás 8/16x sem (vagy nem annyi, hogy megérje...), de rakhattak egy külön opciót rá mégsem tették pedig láthatóan elérhető és valószínűleg az is eléggé erőforrásigényes.
Marha keveset foglalkoztak ezzel a PC-s porttal és meg is látszik rajta, még az Anizotróp szűrés is alapból valami alacsonyabbra volt állítva utólag patchelték 16x módra pedig az "ingyen" van. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5842
üzenetére
A kepler rosszabb teljesítményét elismerte az nVidia és más is megmagyarázta.
Az AMD elismerte, hogy miért lassabbak a saját kártyái ?
Nem, megy a szokásos sopánkodás, hogy az nVidia szabotálja őket...
A 280X 15%-al gyorsabb mint a 960, ellenben a 960 most 20%-al gyorsabb, ezt nem lehet arra fogni, hogy "nV játék".
Főleg, hogy a 290X és a 970 között sincs ennyi különbség...A másik dolog: a HairWorks-hoz használt MSAA is maxra van állítva (8x) ami a konfig fájlból módosítható, tehát nem forráskód kell hozzá hanem egy jegyzettömb amivel az egyszerű user áttudja írni nemhogy a fejlesztő.
Ezek után még kérdés, hogy nem a fejlesztő szarta el az optimalizálást ? Rátették mindenből a maximumot jó lesz az alapon oszt kész, akinek nem bírja vegye lejjebb/kapcsolja ki... -
#85552128
törölt tag
Szépen látszik az a 12.5%-os veszteség (nem mintha a 35% kitűnő lett volna, de azért na...) a ~10 hónapos totojázásuknak köszönhetően. Miközben az nV lényegében 2 kártyát adott csak ki, azt is a drágább régiókba a 960/TX pedig viszonylag friss/drága.
Kíváncsi vagyok mennyit sikerül visszanyerni a(z) Rebrand 300 sorozattal.... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5817
üzenetére
Nálam nem szaggat 1080p-n nem is ment 3.5 GB fölé...
-
#85552128
törölt tag
A pakolgatás a DX12-vel sem lesz gyorsabb, ugyanazokat az adatot kell beolvasni ugyanolyan gyorsaságú tárolókról mint eddig, a törlés az ami _elméletileg_ nem lesz erőforrásigényes - DX11-ben is rengeteg dolog működik elméletileg.
A termék továbbra is 4 GB-os függetlenül attól mit jelent a driver (főleg, hogy a Windowsnak mehet 4 GB, a D3D API-nak meg 3.5 GB) tehát ha eddig nem volt per akkor emiatt sem lesz...
Egyébként DX12-től függetlenül szerintem ugyanúgy tudják driverből limitálni, jelenleg sem az API-n keresztül megy mert pl. GTA V 4 GB-t lát, de a 3.5 GB korlát ugyanúgy megvan. -
#85552128
törölt tag
A driver most is 4 GB-snek jelenti, de van egy 3.5 GB-os barrier amit csak néha léphet át a program. A Dying Lightnak hasonló "pakolós" motorja van és nincs belőle probléma 3.5 GB-ig tölti tele. Ugyanúgy ott lesz a 3.5 GB-os korlát mint most a driverben, de persze el lehet fantáziálgatni arról aminek 1%-os esélye van bekövetkezni...
De nem az volt, hogy DX12-vel nem lesznek ilyen "pakolós" motorok és csak az lesz benn ami tényleg kell ?
Amúgy Shadow of Mordor volt már, hogy (4K DSR-rel) 3.7 GB-t használt total és nem volt látható probléma azonkívül, hogy ilyen felbontáson már játszhatatlan volt... -
#85552128
törölt tag
Mondjuk ha a Fiji-re - aminek jó lenne magasabb felbontáson (~4K) is jól működnie mert a GPU elvileg elég erős hozzá - elég lesz 4 GB VRAM akkor szerintem a 970-nek sem lesz gondja 1080p és a körüli felbontáson 3.5 GB-vel...
-
#85552128
törölt tag
Mondjuk ha marakodás helyett megnéznétek a beállításokat látnátok, hogy nagyjából kb. ugyanolyan eredményt ad ez a teszt is mint a Guru3D-s.
Mediumon mivel nincs HairWorks gyorsabb a 290X, ahol már van egy kis HW gyorsabbak az nV kártyák. A többi tesztnél pedig eleve kikapcsolták a HW-t vagy külön HW-vel is letesztelték de összességében ott is ez jött ki (egyedül a német tesztnél jönnek ki irreálisan alacsony eredmények a 780/Titanra).Egyébként mivel ebben a játékban sincs benchmark mód 4-5 FPS különbség simán lehet akár abból is hogyan forgatják a kamerát...D
-
#85552128
törölt tag
Erre ugyanazt tudom neked mondani, hogy "elég egyedi eset."mint ahogy te a Project Cars-ra válaszoltad. Csak ugye utóbbinál az aktuális AMD csúcsot veri meg egy 770...
Ebben a tesztben a 780/Titan már megint máshogy teljesít W3 alatt: [link]
"Szerintem, ha a VGA.k teljesítményét hasonlítjuk össze, akkor sokkal relevánsabb egy ROP-limites program, mint egy CPU/driver/API-limites."
Szerintem meg ha "átlagos" gamer cpu-val benchmarkolnának pont, hogy az nV kártya teljesítene jobban a jobb dx11-es driver miatt, mint ahogy az Eurogameres GTA V tesztben is egy 750 Ti gyorsabb volt a 270X-nél i3/AMD APU-val.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5702
üzenetére
"Ha nv optimalizalasrol diskuralunk, akkor a "de az amd meg..." az nem relevans erv, nem kell befuzni minden hozzaszolasod vegere."
Miért is ? Lovagolsz pár FPS-en a 780 és 960 között egy olyan játékban ahol a 780Ti és TX között sincs jelentős különbség. Azt már csak extrának említettem, hogy a 290X még a 770-et sem tudja befogni mert ez tipikusan a "Más szemében a szálkát, a sajátjában a gerendát sem veszi észre" esete...
Ilyen alapon azt is kilehetne emelni, hogy a 780 Ti alig marad el a Titan X-től ami nagyon jó optimalizálást jelent
- csak nézőpont és viszonyítás kérdése... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5700
üzenetére

A német teszt megjelenés előtti review verzióval készült itt már más eredmények jöttek ki...
A project carsnál meg a 970 - 980 - TX között sincs jelentős különbség, de pl . az AMD kártyák sem szerepelnek valami fényesen... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5696
üzenetére
DA:I-ben 2 FPS-sel gyorsabb a 290X, most W3-ban 4-gyel ennyi szerintem simán elvárható ha azt vesszük új széria híján mást nem kell támogatniuk. Megjelenéskor sem volt mindenben gyorsabb a Ti játékfüggő...
Az új WHQL-ről meg annyit, hogy senki nem mondta, hogy az nV soha sem hibázhat, most besikerült egy hónapok óta nem volt gond és egy teljesen új szériát adtak ki...
Csak amikor GTA V-ben 1 hónapja nincs javítva a Tahiti-s grafikai MSAA-bug, a Project Cars 2 hete játszhatatlan akkor nem biztos, hogy egyetlen rossz nV drivert kéne kiemelni
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5694
üzenetére
Ha lel lennének tojva (lassítva lol) akkor jóval nagyobb különbségek lennének új játékokban.
A 680 és a 770 pl rendre egyformán/jobban teljesít kb. annyival amennyivel gyárilag OC-zve lett.
+ Ugye azt sem kell elfelejteni, hogy gyengébb CPU-val az AMD kártyák rosszabbul teljesítenek a gyengébb DX11-es driver miatt...
Tehát annyira nem egyértelmű a helyzet
-
#85552128
törölt tag
"A GCN 1.2 és 1.0 között azért van számos különbség"
nV-nél is volt Maxwell1 a 750/Ti-vel, de óriási különbségek nem hinném hogy vannak támogatás szempontjából főleg nem annyi mint egy Kepler -> Maxwellnél...
"Mindettől függetlenül, én nem tartom elfogadhatónak, hogy a last gen erősen csökkentet supportot kapjon"
Csökkentettnek nem mondanám mivel továbbra sem eget rengetőek a különbségek inkább a Radeon gyorsult ami mivel aktuális termék egyáltalán nem meglepő.
Ebből leginkább az látszik, hogy AMD-nél 2 év kell, mire kapunk olyan drivert ami már maximálisan vagy ahhoz közelien kihasználja a hardvert, miközben a konkurencia már a kezdetektől gyorsabb és utána sem marad el jelentősen...
Érdekes lesz majd látni, hogyan lesz DX12-vel ha ugye a driveres optimalizációk lényegében megszűnnek... -
#85552128
törölt tag
Vagy inkább mivel nincs új gen így azzal kell alkotni ami van és az kapja a maximális supportot ami van...
Az meg mellékes, hogy a HD7 és az R200 is nagyrészt ugyanazokat a GPU-kat tartalmazza meg várhatóan a következő szériában is több átnevezés lesz így az lenne a csoda ha ugyanaz a GPU másképp teljesítene...Az nV két teljesen eltérő architektúrát támogat jelenleg (Kepler, Maxwell), míg az AMD egyet (GCN) egyáltalán nem meglepő, hogy a régebbi nem kap már annyi figyelmet.
Ugyanez volt a HD4000-rel is amikor kijöttek a DX11-es kártyák, 4 évvel a megjelenés után meg a teljes support megszűnt... -
#85552128
törölt tag
A maximum részletesség az gameworksos effektekkel van szóval fair vagy nem fair nem az a kérdés ha a benchmarkokat nézzük a 780/Ti Titan is gyorsabb lesz valamivel.
A Ti vs 290X-re visszatérve: valamelyik játékban az egyik, valamelyikben a másik volt gyorsabb pl. BF4-ben ami AMD-s játék a 780 Ti és Thiefnél is: [link] [link]Az meg, hogy a régebbi kártya nem kapja meg a korábbi 100%-os figyelmet amikor már van új széria nem új dolog, AMD is figyelmen kívül hagyja az 5-6-os szériát. Az nV-nek egy új architektúrát kell kimaxolnia, az AMD 2011 óta nem váltott architektúrát és nem is fog egy jó darabig...
-
#85552128
törölt tag
Hol lettek "átkúrva" a 780Ti/Titánosok ? [link]
A német oldal tesztje meg azért is érdekes mert elvileg hivatalosan day1 patcchel ma jelent meg, egy másik tesztben pedig teljesen más eredmény született az említett kártyákra.Egyébként a W3 egy ritka szarul optimalizált játék és olyan mértékű szórás van az egyes kártyák között mindkét gyártónál, hogy az nem normális...
(#5676) Valdez: Ugyanúgy ahogy a titánnal is teltek múltak az évek és jött egy teljesen új architektúra ami több dologban is hatékonyabb lehet mint a 2-3 évvel ezelőtti. Csúcskártyánál is buksz mert amint itt az új széria óriásit esik az értéke, hát még prémium termékkel... a 295X2 is 1500$-ról indult most meg 600-700 között van. "Ez az élet rendje"
-
#85552128
törölt tag
2012-ben vettél 550$-ért 7970-et és most ugyanúgy teljesít a 250$-os 285, vagy a 200$-os "butított" 960 akkor az sem olyan future-proof nem ?
A Titan egy prémiumtermék, soha nem fog megtérülni az ára és a vásárlók sem fogják elvárni (egyébként másik tesztben már egy teljesen más eredmény született). -
#85552128
törölt tag
Nálam megjavult adaptívon is jó már - a Windows 10 WHQL driverrel - ami ugye nem is elsődlegesen a játékhoz van...
A játékot viszont hagyom a fenébe egy ideig, mert alig tudtam elindítani és nem a driver miatt...A TDR crashre pedig: clean-installal kell felrakni (ami már a telepítés alatt alapértelmezettre állítja a driverbeállításokat) - ilyen feature ugye nincs AMD-nél

-
#85552128
törölt tag
A Titan egy presztízskártya, a leggyorsabb egy GPU-s megoldás amiért el is kérik a prémiumárat, nem egy tömegtermék aki megveszi megteheti hogy akár generációnként váltson mindig az aktuális csúcsra soha sem fogja visszahozni az árát - hacsak nem munkára használja az illető...
Egyébként a 295X2 a maga 1500$-os kezdőárával sem annyira future-proof ha már felhoztad, ugye ahol nem működik a multi-GPU ott nem jobb mint egy 290X, ahol meg működik ott további anomáliák sem kizártak, mint a fenti videóban is linkelve van...
SLI-vel már más a helyzet az egy fokkal jobb mint a CF, de persze az sem tökéletes.Szerk.: direkt átírtam mert nem akartam ebből vitát, de azért játékteszteknél az SLI valahogy jobban szuperál a gyorsan érkező (és jobb) driverek miatt, AMD-éknél nem ritka, hogy hetek telnek el egy normális profilig...
-
#85552128
törölt tag
A Titan sorozat sohasem az ár/érték arányáért volt híres és egy ennyire túlárazott kártya nem is lehet "future-proof" felesleges elvárni... A Witcher 3-at amúgy sem tartanám annyira jó összehasonlításnak, egy olyan játékról beszélünk aminek egy GTX Titan kell stabil 60 FPS-hez még 1080p-ben is...
De ha már annyira ragaszkodtok a cross-series összehasonlításhoz akkor megnézhetjük, hogy a 250$-os Tonga is a 280X előtt szerepel ami ugye egy felturbózott 7970 reinkarnáció és 550 $-on kezdett...
Szerk.: A fenti teszt meg már megint mást mutat...
-
#85552128
törölt tag
Nem is Furmark alatt kell nézni az eddigi legjobban terhelő játék szerintem a Dragon Age: Inquisition, ott alapból megvolt az 1316 MHz-es boost gyári biosszal ami 163/196W-ra van korlátozva ráadásul nevetségesen alacsony default Temp targetet is adnak meg a 970/980 Maxwellnek (79 °C) 290X-nek ugye ez 95 °C. OC-vel is 149x MHz-ig volt stabil feloldott Power Targettel.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5601
üzenetére
Csak szarul van optimalizálva mint eddig az összes Witcher... Az, hogy mellette még a grafika is rondább már csak "extra"

-
#85552128
törölt tag
Ő a referenciához hasonlítja, a vásárlók gépében 90%-ban custom verzió van. Még a gyári Strix 970-nél is 1250 a default boost és 1316-ig megy pedig ez az egyik leggyengébb.
Más dolog, hogy a 290X-ből sem refkártya van, csak ugye egy alapból 290W-os kártyát léghűtéssel elég nehéz komolyabban húzni... -
#85552128
törölt tag
válasz
Yllgrim
#5582
üzenetére
Mondjuk márkától függetlenül ez szerintem k*rva szarul fut mindenen mégha az aktuális kártyák közti különbségek megvannak.
A Titan X épphogy tartja a 60-at 1080p-n, mindennel maxon meg szerintem az is már az alatt lenne.Azt amúgy lehet tudni, hogy az "in-game AA" MSAA vagy FXAA esetleg SMAA ?
" a GeForce szénné tuningolt verzió a gyárinál ~200 MHz-cel magasabb alapórajellel."

Átlagos custom Geforce, 1480-at a Strix 970 is megy 1db 8 pines csatival...
"Szénné tuningolva" esetleg 1500 MHz-en lenne, a 290X-et meg nem nagyon lehet húzni... -
#85552128
törölt tag
A CD Projekt kezdetektől nV partner azonkívül ettől még nem kötelező mindenhez az nV eljárásait használni...
A Dying Lighttal is az eleinte indokolatlanul magas látótávval volt gond, nem pedig az nV effektekkel, de ez egy patchben orvosolva lett + ugye nem volt kötelező maxra tekerni... -
#85552128
törölt tag
A gamescon demo egy "középkategóriás PC-n" futott : [link]
Viszont ha tényleg render volt akkor már 2013-ban tudták, hogy ezt így nem tudják majd se PC-n se nextgen konzolon kiadni mégis leadták még egy évvel később is jóval szebben nézett ki és visszatérhetünk oda, hogy megint a fejlesztő a hibás...
A másik dolog: Ki kényszerítette a CD Projektet, hogy az nV-vel szerződjenek le ? Tudtommal az nV a Gameworksszel szart sem érne, ha nem lenne olyan fejlesztő aki nem építené be a programba és elég sokan vannak... Egyszóval a partnerprogramhoz két fél kell, az nV az egyik, a fejlesztő a másik...Egyébként Unity-n Watch_Dogson kívül mi volt problémás nV-s játék ?
-
#85552128
törölt tag
"A növényzet minősége és a látótávolság csökkent: beleütköztek a DirectX 11 korlátjaiba."
Min futott 2013-ban ? DX12-n ? Akkor nem volt gond az API korlát ?
A világítás és az egész világ tónusa is teljesen más lett.Amúgy tök logikus, hogy egy multiplatform játékhoz a fejlesztő az _alap_ dolgokhoz olyan effekteket (Gameworks) használ amiket nem is vihet át a két másik platformra ahonnan nem mellékesen a legtöbb pénz jön - szóval ja még ha így is történt akkor is a fejlesztő a hibás.
Elég nyilvánvaló, hogy a konzolok miatt ilyen PC-n is, de persze meg kell ragadni minden alkalmat, a DX11-es korlát meg a GameWorks/nV fikázásra... -
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff
#5526
üzenetére
Így igen, de az sem olyan nagy különbség teszt és teszt között az összesítésnél még így is elfogadható szerintem,
Például a Batmant ők csak 4xMSAA-val nézték, a ph tesztben meg 8X-osan van, de ugyanígy a Shadow of mordor tesztben is kevesebb FPS-t kapnak minden kártyához. Tehát nem hinném, hogy "direkt" lenne kozmetikázva.
A tesztösszeállítás sem kedvezhet annyira az AMD-nek, mert nV-n szinte minden gond nélkül megy, AMD-n meg...
970 eléggé "érzékeny" az MSAA-ra, lehet, hogy a 290X a nagyobb sávszél miatt MSAA-val jobban teljesít pár FPS-sel. -
#85552128
törölt tag
Techpowerupnak van hasonló összesítése, ha megnézed ott is 30% körüli értékek vannak: [link]
Ezért érdemesebb az adott játékokat nézni azok azért elég jó képet adnak a valós teljesítményről.BF4-et azért vehették ki mert azzal nem is igazán lehet "rendesen" tesztelni a multi ami érdekes lehetne.
Mondjuk lehet megy majd helyére a Hardline legalább benchmarknak jó lesz
-
#85552128
törölt tag
válasz
Anubris
#5510
üzenetére
"Önmagához" hasonlítottuk a grafikát azt meg összelehet az elérhető anyagok alapján... A DA:I más szempontok miatt került említésre.
Lovaglással csak annyi gondom volt, hogy nem beszélnek egymással a csapattagok éppen ezért nem is használtam soha sem, amúgy nem volt gond vele. A harcrendszer meg pont a Witcheréhez hasonlít jobban.Egyébként érdekes, hogy a 2013-as képen még olyan volt mintha a Skyrimhez hasonló dark fantasy világot akarnának a 2014/15-s meg már ez a színes "DA:I-s" világ és ez nem csak a hiányzó effektek miatt tűnik úgy, olyan mintha menet közben koncepciót váltottak volna.
-
#85552128
törölt tag
"A konzolon jellemzően jobb a látótávolság, már amelyik játék nem wrapperen fut, hanem a tényleges low-level elérésen."
Nem az volt a kérdés, hogy elméletben mire lenne képes a konzol, hanem, hogy hány olyan játék van ami a 1.5 év alatt kijött PS4/XO-ra és jobban néz ki mint a PC-s DX11-es verzió...
Mert ha mondjuk a látótávot nézem (ami PC-n DX11 miatt "erősen limitált" konzolon megy ugye adott a low-level elérés) sem a Dying Light sem a Witcher 3 nem (lesz) ilyen. -
#85552128
törölt tag
"A látótávolság pedig magának a DX11-nek a problémája. A Microsoftot kell ütni érte, hogy szar az API."
Akkor miért van PC-n még így is magasabb látótávolság mint konzolon ?

Btw a Dying Light az eredeti értékekkel 40+ FPS volt egy 970-en ami nem mondom, hogy jó, de nem is rossz a "szar" dx11 alatt...Egyébként itt nem 1-2 effekt lett kikapcsolva, hanem 2 évvel ezelőtt egy teljesen más hangulatú játékot demóztak, de még a tavalyi is szebb volt ennyire durva butítást sehol máshol nem csináltak, még a WD-nál sem.
-
#85552128
törölt tag
Ez nyilvánvaló, de ahelyett, hogy egyszer el lenne ismerve, hogy a konzolban van egy nagyon gyenge CPU és mellette egy alsó-középkategóriás GPU - és valójában ez fogja vissza a teljesítményt valamint a játékok grafikáját úgy, hogy ez a PC-t is korlátozza mindig oda lyukadunk ki, hogy mert "az Api, DrawCall, Gameworks így meg úgy", az már mellékes, hogy konzolon _elvileg_ egyik sem korlátozhatna mégsem szebb mint az aktuális PC-s DX11-es build.
-
#85552128
törölt tag
Ameddig nem jön a DX12 nevű messiás addig úgyis a szokásos bárhová bedobható jolly jokereket fogod hallani mint pl.: API korlát, draw call, zárt effekt, gameworks...
Egyébként senki sem kötelezi a fejlesztőket, hogy az nV-vel álljanak össze és Gameworksot használjanak főleg ha annyira "nyűg"...
Az már mellékes hogy egyik konzolon sem használnak GW effekteket mégsem látok óriási különbséget, sőt...
És a DX12-vel sem az a cél, hogy te PC-n jobb minőségben játssz, hanem hogy gyakorlatilag 1:1-be átdobják a konzolos kódot és effektet PC-re, milyen jó is lesz majd így már tényleg nem kell utólag butítani lesz egy build és csókolom
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5466
üzenetére
Mert állítólag egy buildet készítettek PC/PS4/XO-ra is és nincs kapacitásuk többre...
Gyakorlatilag meg nehezen tudom elhinni, hogy olyan óriási nyűg lenne a _kész_ effekteket engedélyezni a PC-s verzióban, persze nyilván nem jönne ki jól ha PC-n (megint) sokkal szebb lenne és így valószínűleg még valami "jutalmat" is kaptak érte...
Az összehasonlítások alapján PS4-en néhol jobban néz ki mint PC-n egy GTX 980 mellett
Amúgy ez nem csak "tupírozás", óriási különbségek vannak még a 2014 vs 2015 között is, a 2013-as meg sem említem...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5457
üzenetére
Szerintem eddig sem a low-end vonalat "erőltették" (prezentációkon biztosan nem...), csak így sikerült...
Bár legalább már nem azt próbálja bemagyarázni milyen jó is volt az a modulos architektúra... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5455
üzenetére
Hol van itt olyan, hogy lesznek ?
"We have reduced our low-end PC exposure."
Azért kérdeztem hogy hol vannak ?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Locutus
#5453
üzenetére
"we have competitive, high-performance cores. "
Melyik ? Hol ? Mikor ?
VGA fronton meg eddig is az nV árazott feljebb, de a 980-nál pont ugyanannyi volt a kezdőár. Amúgy meg pont azért nézik el nekik a nagyobb fogyasztást/melegedést (CPU/VGA-nál is) és a gyengébb drivertámogatást mert olcsóbb.
Nem hiszem, hogy pont most ilyen gyenge részesedéssel kellene ugrálni és árakat emelni... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5436
üzenetére
Nem az a lényeg...
Tesztekben is kimutatható a ~14%-os teljesítménynövekedés erősebb CPU-val is.Tomb Raider and Battlefield 4's performance went up with similar amounts to Nvidia's claims.
The biggest surprise was Star Swarm, as we got a very big performance jump (almost 60 percent) -- much higher than Nvidia's claim of "up to 21 percent". Because I wasn't sure that this was correct, I actually reverted back to the old driver and re-ran the Star Swarm tests another three times. This changed nothing... The Nvidia GeForce 337.50 Beta driver really gives Star Swarm a significant boost! -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5416
üzenetére
Nem ez lenne az első eset: [link]
Far Cry 4 performance optimizations
- Up to 50% performance increase over Catalyst™ 14.11.1 beta in single GPU scenarios with Anti-Aliasing enabled.Ha nem is 50% de egy 20-30 biztos várható újabb drivertől.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Xmister
#5412
üzenetére
"Nagyon egyszerűen el lehet érni, hogy ez ne így legyen."
Miért ? Az, hogy az nV "megrendeli" a lassítást már rég lejárt lemez, főleg egy ilyen kis / nem is olyan új címnél. Ráadásul semmi indoka nincs rá, a kártyák így is úgyis jobban teljesítenek mint a konkurencia megoldásai. Ez inkább a szokásos AMD fail lesz és lehet várni a csodadrivert esetleg egy patchet...
Remélhetőleg tanulnak belőle és jobb ha felkészülnek a Witcher 3, Arkham Knightra mert ha azok szarul fognak futni jóval nagyobb balhé lesz...
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5394
üzenetére
És az AMD hogy írta a driverprofilt vagy hogyan készültek a launchra ? Ők nem látták volna ha a játékkal van gond ?
Azért ilyenre még nem volt példa. Ráadásul ez nem is akkora cím hogy megérje "lassítani"... Sanszos, hogy a driverben van a bibi, bár egyik sem fogja elismerni csak majd nézhetjük az "up to 40-50%" gyorsulásokat a driverjegyzékben... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5392
üzenetére
"We've provided AMD with 20 keys for game testing as they work on the driver side."
"Looking through company mails the last I can see they (AMD) talked to us was October of last year."
Tehát az AMD vagy nem vette észre, hogy ennyire gond van vagy nem foglalkoztak vele, vagy ugye ez is késik... Majd meglátjuk.
Ezeket egyébként egy fejlesztő linkelte aki a felettesét idézte. -
#85552128
törölt tag
válasz
#85552128
#5389
üzenetére
+: [link]
"Great chat with Ian, we love @projectcarsgame and are working with them now. Update to follow shortly, rest assured AMD on Project Cars."
Ezt mondjuk egy user csinálta, Win10-en gyorsabb Project CARS performance test (Windows 8.1 vs Windows 10)
-
#85552128
törölt tag
válasz
Televan74
#5388
üzenetére
"We've had emails back and forth with them yesterday also. I reiterate that this is mainly a driver issue but we'll obviously do anything we can from our side."
"What can I say but he should take better stock of what's happening in his company. We're reaching out to AMD with all of our efforts. We've provided them 20 keys as I say. They were invited to work with us for years."
Szóval szokás szerint majd napok, hetek múlva jön a normális driver, nem ez lesz az első eset...
(#5387) Malibutomi: Ha kizárólag egy gyártó hardverére fejlesztettek volna (bár ugye a dx11 nem low-level api...) akkor el sem indulna. Egyértelmű, hogy mindkét fél hibás valamilyen szinten.
-
#85552128
törölt tag
Ez mind szép és jó dolog, de a felhasználókat az nem vigasztalja ha tudják miért fut szarabbul...
Plusz valamilyen korábbi profil biztos van a "GTA V" driverben, de még csak nem is kellett új driver és így is sokkal jobban fut. -
#85552128
törölt tag
válasz
#Morcosmedve
#5337
üzenetére
Ő írja a drivereket, azért nincs 4 hónapja WHQL mert lefoglaljuk itt a kommentekkel

-
#85552128
törölt tag
válasz
Televan74
#5326
üzenetére
Már megszedték magukat az elmúlt ~8 hónapban, amiben volt egy jó kis őszi/karácsonyi/tavaszi szezon is konkurencia nélkül...
Nyárra kevesen vesznek VGA-t, játék is alig jelenik meg (június végén az Akrham Knight utána július-augusztusban semmi) a lehető legrosszabb időben dobja piacra az AMD az új szériát és lehet, hogy az nV is pont ezért nem akar július-augusztusi startot a Ti-nek. -
#85552128
törölt tag
Tehát ezzel mit akarsz mondani ?
Ha jön új kártya normális, hogy esik a régiek ára amíg végleg ki nem vezetik - tudástól/márkától függetlenül...Anno a 290X megkapta a 780 Ti-t ellenfélnek, ezért is mérséklődtek az árak ha csak egy kicsivel is, a 980 nem kapott semmit így az nV-nél nincs indok a csökkentésre, de ahol indokolt volt (290X vs 970) ott úgy árazták be, hogy "fájjon" az AMD-nek és ezért is esett további 100$-t az értéke.
Forintba mondjuk jóval nagyobbak az eltérések. -
#85552128
törölt tag
Te most miről beszélsz ?
Induló árakat nézünk, 290X és 980 ugyanannyiba került, a 980 megjelenésekor pedig 460-ba, azóta meg további 100+ $ esett a 290X ára, tehát nem tudom."Tehát sokkal kisebb lesz az értékvesztése annak, aki azt vette, mint aki most vesz 980-at"
Majd 200$ esett az ára, a 980 meg 8 hónapja tartja magát, a 290X-et meg a 970 köré kellett beárazniuk...
DX12-be meg nem az nV-sek fognak belebukni, hanem ti, akkora elvárásaitok vannak... -
#85552128
törölt tag
A gond ott van, hogy te és más is tényként kezeli, hogy biztosan nemcsak gyengébb, de jóval gyengébb (
) lesz DX12 alatt miközben erre semmi nem utal, sőt...
Feltételezni meg bármit lehet, akár azt is, hogy az AMD ugyanúgy mint eddig (DX10.1, DX11...) az esetek 99%-ban semmit sem fog ebből profitálni és ugyanúgy megmarad az eddigi teljesítménykülönbség (vagy mire lenne addigra már mindkét hw kevés lesz) - jelenlegi infók alapján kb. mindkét forgatókönyv egyformán lehetséges... -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#5290
üzenetére
Nem a Pascal megjelenésén volt a hangsúly (nem is ahhoz hasonlítottam elsőként...) , hanem az igazi DX12-es címekén (Ha a Pascal meg is jelenik az év első felében az R9 400 valószínű ősszel-télen, akkor meg már 2 éves lesz a Maxwell...)
Konzolra 1.5 év alatt nem sikerült normális Low-Level API-t használó játékot írni...(#5289) -Solt-
"biztos örülni fognak a 980 tulajok, ha a kártyájuk értéke benéz a 290X értékének a környékére, vagy akár alá is..."Örül nem örül, nem kellett akkor csúcshardvert venni. A 290X is volt annyi mint a 980.
980 teszt: [link]
290X teszt: [link]Kezdőár mindkét kártyánál 550 $ volt...
(#5292) Xmister:
Megint csak találgatás, talán igen, talán nem, biztosra veheted, hogy legalább további 1-1.5 év szükséges a DX12-höz és a Win 10-en is sok múlik majd.
-
#85552128
törölt tag
"Az Nv Maxwell GTX-ekkel mit fogsz csinálni, ha nem lesznek gyorsak DX12-ben? "
Képet, linket kérek játékokról ami ezt alátámasztja

Ameddig ilyen nincs tárgytalan ami viszont nem tárgytalan az az, hogy 8 hónapja a Maxwell uralja a piacot (tudom az AMD termékek a jövőben mindig jobban teljesítenek...
)
Btw. mire eljön egy olyan DX12-es játék ami _talán_ gondot okozhat már az R9 400 is piacon lesz Pascallal egyetemben, vagyis senki nem fogja verni a happárét, hogy a 2+ évvel ezelőtt megjelent kártya nem úgy teljesít ahogy az aktuális topkártyák/gen... -
#85552128
törölt tag
Nem csináltak ők senkiből sem bohócot, csak olyan terméket készítettek amire van kereslet és meg is lett az eredménye.
Bár abban egyetértek, hogy a Maxwell sikeréhez az AMD is "aktívan" (vagy inkább passzívan
) hozzájárult, küldhetnének is nV-ék nekik pár milliót köszönetképpen 
(#5284) HSM: ahogy mondod jöhetnek, de ugyanúgy jöhetnek előre nem látható gondok a HBM-mel is vagy akár eljöhet a világvége is

-
-
#85552128
törölt tag
Az összes GCN 1.0-s kártyát érinti, tehát a 290/X, 285, 260X/7790 kivételével mindet.
7750, 7770, R7 250/X, 7850, 7870, R7 270/X, 7950, 7970, R9 280/X - nagyjából ezek, de lehet valami kimaradt.
Nem lenne gond, de azért na... 3 hét alatt illett volna javítani, még ha az aktuális "flagshipet" nem is érinti...
-
#85552128
törölt tag
válasz
proci985
#5201
üzenetére
Azon a felbontáson már kevés lehet a VRAM, de a többség olyan beállításokkal játszik ahová egyelőre még elegendő a 3.5 GB, nekem nem volt 290X így csak másra hivatkozhatok viszont a kettő közül még mindig inkább a 970-et venném ha kéne (bár most már inkább egyiket sem mert hamarosan jönnek az "új" kártyák).
A G1 hosszú mert 3 ventis, de a 970-hez egy 2 ventis megoldás is bőven elegendő, hogy 70-80 fok között tartsa még OC-vel is.
-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo
#5197
üzenetére
Én mondjuk nem egy ex-290X usertől olvastam már a 970/980 topikban, hogy 970-re (!) váltva simábban futnak a játékok és nincs annyi mikrolag a kevesebb VRAM ellenére sem, összességében pedig a két kártya nagyon közel van egymáshoz (valamiben egyik, valamiben a másik jobb).
Mivel kevesebbet fogyaszt nincs gond a hőtermeléssel sem így szinte bármely verzió megvehető (van 100k környékén, akciókban alatt is) míg a 290x 115k-tól kezdődik...Azt már csak mellékesen említem meg, hogy a 3 ventis megoldások (Tri-Xi, Vapor) általában 30,5 cm hosszúak és elég sokunknak max 29-30 cm-es vagy kisebb kártya fér be a gépházba...
(#5200) Televan Egyiken a coil whine másikon a venti fog akkor hangoskodni

-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo
#5178
üzenetére
Az AC: Unity-n kívül nem jut más óriási gondokkal küszködő játék eszembe, de az konzolon is problémás volt. FC4 jól fut, Shadow of Mordor szintén egy 260X-el is... A Dying Lightnál is a legnagyobb probléma az alapon túl magasra engedett látótávval volt, amit ugye később csökkentettek is.
Viszont a Dragon Age: Inquisition megjelenésekor emlékszem, hogy míg én 100+ órát zavartalanul tudtam játszani addig az EA fórumokon agyvérzést kaptak az AMD tulajok mert se Mantle se DX11 alatt nem működött náluk tökéletesen a játék... Azóta persze egy patch miatt volt nV-vel is gond, de szinte azonnal javítva lett. És ez elég gyakori probléma a Frostbite játékokkal mindkét oldalon... -
#85552128
törölt tag
Érdekes mert eszerint a cikk szerint maga az AMD cáfolta, hogy benne lenne: GTA V Is NOT A Gaming Evolved Title
"while the game has Gaming Evolved features, it is not an official Gaming Evolved title"
De még így is három nV-s és egy (az is milyen...) AMD-s játék jön/jött az év első felében.
-
#85552128
törölt tag
válasz
CsonkaImo
#5168
üzenetére
Attól, hogy bekerült az AMD CHS még nem AMD partner.
AMD kártyához nem adják, nV-hez meg igen...AMD játékok közül ami az éven jelent/jelenik meg: Battlefield Harldine, Star Wars Battlefront.
nV: Dying Light, GTA V, Witcher 3, Arkham KnightLehet, hogy lesz több is, vagy kihagytam valamit, de az év első felében egyetlen egy AMD-s játék jön/jött...
Ha tavaly szeptembertől nézem akkor
AMD-hez: Alien Isolation (hol a mantle ?), Beyond Earth, Dragon Age Inquistion.
nV: FC4, AC: U, Shadow of Mordor, Crew, Lords of Fallen, Borderlands Pre-Sequel.Egyszóval elég szép a felhozatal az nV javára.
-
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff
#5143
üzenetére
Szerintem a Battlefront DX11-es lesz...
"Would like to require Win10 & DX12/WDDM2.0 as a minspec for our holiday 2016 games on Frostbite, likely a bit aggressive but major benefits"
Persze ettől még jöhet hamarabb DX12-es support, de nemhiszem, hogy egy 2-3 éve fejlesztés alatt lévő cím úgy jönne. Mantle + DX11 valószínűbb, egy esetleges későbbi DX12-es patchel.
-
#85552128
törölt tag
Ugyanez a hype ment dx10.1-nél meg a dx11-nél is (minden tekintetben) aztán meglátni mi lett belőle, ráadásul dx11 alatt is jobb lett az nV mint az AMD

Várom mi lesz a dx12 alatt az új kifogás, mert valahogy továbbra is el kell majd adni az új VGA/CPU-kat és kimagyarázni a szarul megírt PC-s portokat...
-
#85552128
törölt tag
válasz
proci985
#5015
üzenetére
Jó nem mondtam hogy simán ment, kb. mint egy garanciális ügyintézés, a lényeg hogy a lehetőség adott volt még ha nem is verték nagy dobra (aki tudott erről az egészről az tudta, hogy vissza is vihető).
Én majdnem biztos, hogy mindenképp ezt vettem volna, lassan 7 hónapos a kártya, mire megjelenik a 300-as széria már 8-9 hónapos lesz eddig biztos, hogy nem vártam volna. A 290X-ek akkor még legalább 10-15k-val drágábbak voltak. -
#85552128
törölt tag
válasz
MiklosSaS
#5010
üzenetére
De volt és részemről van is, a megfelelő topicban ki is fejtettem...
Viszont ha visszamennék a vásárlás idejére tudva a hibáját akkor is ugyanazok lennének a lehetőségeim mert azóta sincs más alternatíva...
Btw. nem hivatalosan aki akarta visszavihette és visszakapta a vételárat. -
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
Az új API-k a 980 árát nem nagyon fogják befolyásolni még legalább 1-1,5 évig akkor meg már lassan 2 éves lesz. A 300-as szériának viszont most is és az új API-kban is jónak kell lennie, mert egy ideig biztos nem lesz új AMD széria. A 290X meg max 380X-ként kap esélyt a drágulásra.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080 (ELKELT)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3885, 100% Akkumulátor
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



- csak nézőpont és viszonyítás kérdése...
)
) hozzájárult, küldhetnének is nV-ék nekik pár milliót köszönetképpen 

