Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Különítsük el a technikai sikertörténetet, a gazdasági sikertörténettől; illetve nézzük meg, hogy a felhasználók szempontjából hogyan néz ki konkrétan a Mantle (és nem egyéb API-k, amelyek megjelenését esetleg valamilyen mértékben eszkalálta a Mantle), mondjuk a kiadása óta eltelt nemtomhányév alatt megjelent/támogatott programok számát tekintve, és úgy nézzük meg, mi marad a "sikertörténetből"...

-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#11305
üzenetére
Nézem, de nem látom, hogy miről beszélsz...
Ezt valamelyik ujjadból szoptad, vagy esetleg a nagy AMD-s hitgyüliben hallottad, avagy Abu "próféta" tolta valamikor?!?

-
Egon
nagyúr
válasz
Televan74
#11093
üzenetére
A fenti ph-s cikkből:
mindenesetre a Microsoft nagyon büszke a Surface Book teljesítményére ("A leggyorsabb 13"-es notebook"), amit videofeldolgozással és játékkal is demonstráltak.A gép még játékra is (az Xbox-csapat dolgozott rajta) jó [link]
Nyilván nem értenek hozzá...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Komolyra fordítva a szót: ha az nV vállalhatatlan lenne DX12 alatt, AMD-t raktak volna bele. Persze lehet hogy a "kisebb rosszat" választották: egy AMD vga-val lehet hogy jobban muzsikált volna a rengeteg DX12-es programmal, de a mobolitás szenvedett volna némi csorbát a kétslotos vízhűtés miatt...

-
Egon
nagyúr
válasz
Laja333
#11089
üzenetére
Üdv a birkák között...

Amúgy az MS laptopjába nVidia GPU került - biztos ők is birkák, és/vagy birkáknak szeretnének eladni...
Hiszen az nV nem jó DX12-höz, de hát honnan is tudhatná ezt az MS...

-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#10797
üzenetére
Mindössze annyi, hogy nem tudjuk, mi van a szerződésben. Ez egy kicsit "vis maior" helyzet.
-
Egon
nagyúr
válasz
-Solt-
#10507
üzenetére
Talán már hallottál olyanról, hogy maga a kérdésfeltevés is sértő - ha esetleg nem, akkor ajánlom a picit szélesebb körű művelődést, a folyamatos, magas lóról történő kioktatás helyett (ami már-már olyan terjedelemben folyik részedről a topicban, hogy komolyan, nem csak csipkelődés-jelleggel felmerül az esetleges anyagi érintettség kérdése...
).
Innen től kezdve a válaszod gyenge terlésnek jó lesz.
Egyébiránt meg fizetett nV-s fórumozók vannak, mer' Abu megmondta (ő kijelentő módot használt). Há'persze...
Nyilván van rá bizonyítéka is. Vagy nem (tőle nem kértek linkeket?). -
Egon
nagyúr
A legjobb ár/érték arányú kártyát nV oldalon, a felsőkategóriában? Hú, de nagyon rácsesznek, akik olyat vesznek...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A 3.5 GB feletti fél giga lassúságával kapcsolatban Abu többször megírta, hogy jó eséllyel miért nem lesz probléma; ezt már linkeltem is neked, talán egyszer felfogod végre...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#10425
üzenetére
Tehát most láttad először a ph-s tesztet?

-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#10418
üzenetére
Nyilván csak a ph-s tesztet nem láttad, életszerű...

[link] -
Egon
nagyúr
Persze, nyilván én is tudok olyat linkelni, ahol meg 150W-tal többet eszik.
Nem gondolom korrekt érveléstechnikának, hogy mindig megkeressük a neten a hozzánk legközelebb álló teszteket: válasszunk ki EGY (hitelesnek tekintett) tesztoldalt, és mindenben hagyatkozzunk az ott mértekre.
Én lusta vagyok keresgélni, meg időm sincs ilyenekre, ezért számomra kézenfekvő a ph-s tesztekből kiindulni. Ott meg majdnem 100W a különbség. Ennyi.
Amúgy meg honnan tudod, hogy:
- egy "normális" 980Ti mennyit eszik? Lehet hogy az általd linkelt tesztben volt "nemnormális".
- az általad linkelt tesztben nem egy "anorexiás" 390 volt (amúgy 390X-ről beszéltem, de ezeket az apró csúsztatásokat már szóva sem nagyon teszem)? -
Egon
nagyúr
válasz
bozont
#10408
üzenetére
Jó az 30-40-nek is
??? Ezt az ujjadból szoptad, esetleg kristálygömb? Linkeltem a ph-s tesztet, ott 72W volt a különbség.
de a lényeg, ezeket a vgakat még lehet halkan hűteni léggel is, amire példa is van.
Ez házfüggő. Hangszigetelt házban, ha nem akarsz sokezres fordulatszámú ventiket, még egy 170W-os kártya hűtése sem egyszerű - tudom, mert nekem is olyanom van (meg is fogadtam, hogy 150-160W-os TDP felett nem veszek kártyát legközelebb - a proci is legyen 80W környékén).
Persze talán a legnagyobb szubjektívum, ami előfordul az informatika világában, az a zajszint megítélése (fiatal koromban nem zavart az 5K RPM-es GlobalWin hűtés sem...
), úgy hogy erről kár vitatkozni. -
Egon
nagyúr
válasz
mcwolf79
#10407
üzenetére
Közben rájöttem, hogy a kolléga vélhetően az ASUS Strix R9 Fury-ra gondolt: [link]
Viszont egyrészt az nem Fury X, másrészt a hűtése hangos, viszont a ph-s tesztben tényleg csak 19W-tal evett többet a 980Ti-nél. Tény, hogy az AMD sokat fejlődött teljesítmény/fogyasztás mutatóban a 390X-hez képest, de mondjuk abból nem is volt nehéz (ahogy anno az nV is relatíve könnyen tudott faragni a Fermi fogyasztásából): brutálisan sokat, madjnem 100W-tal többet eszik a 390X a 980Ti-hez viszonyítva.
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#10403
üzenetére
Zabal mint az allat...majdnem 20W-al tobbet mint egy 980Ti vagy TX.
Pontosan melyik kártya is eszik majdnem 20W-tal többet mint a 980Ti? Az eredeti hozzászólásban ugyanis Fury X-ről meg 290X-ről volt szó, nemde?

A Fury X terhelés alatt 72W-tal eszik többet mint a 980Ti. Ez egy picit messze van a "majdnem 20"-tól...
-
Egon
nagyúr
válasz
schawo
#10251
üzenetére
A Vulcan azért lehet jobb a DX12-nél, mert nem lesz Win10 only, illetve ott az nV-nek van lehetősége az AMD hardvereknek kedvező feltételeken változtatni (Abu írta, hogy konkrétan mit kell fejleszteni, de már elfelejtettem).
Szerintem a Win10 elterjedése lesz a kulcs: ha úgy jár mint a Win8, akkor lehet esélye a Vulcan-nak. -
Egon
nagyúr
Szerintem nem lehet kárhoztatni az AMD-t a kialakult helyzetért. Az MS-t viszont igen, mert ezzel a húzással bebizonyították, hogy nagy ívben tesznek a gamer PC-sekre (persze a pakliban az is benne van, hogy 1-1 speciális esetet vagy területet leszámítva, nem lesz ebből olyan nagy probléma).
Remélem elterjed a Vulcan, és rájuk rohad a Win10. -
Egon
nagyúr
Újabb gyöngyszem...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Nézd, szerintem meg az Nv-től volt hatalmas kiszúrás, hogy kidobták a Maxwell architektúrát,
Lassan egy éve kint van, a túlnyomó többség megelégedetten használja, a jövőtállósága kapcsán vannak kérdőjelek, de még semmi sem dőlt el.
szembeköpve az AMD-t,
He? Kapitalizmusról hallottál már? Igények felismerése/teremtése, piaci rés megtalálása stb. Mióta kellene bármilyen szempontból figyelembe venni a konkurencia problémáit? Az AMD is olyan megértő volt a 970 3.5 GB-os memóriaproblémája kapcsán, hogy nem kezdett el azonnal trollkodni, ugye?

Arról nem az nV tehet, hogy az AMD (a jelek szerint) nem tudta megtalálni a kulcsot a vásárlók pénztárcájához, mivel nem ismerte fel és/vagy nem alakította a megfelelő marketinggel a maga javára az igényeket.amiről ők is tudták, hogy nem fog passzolni a DX12-höz.
Ki az az is?
Te, a kristálygömbbel? Egyelőre nem úgy tűnik, hogy bárki tudná, milyen mértékben fog passzolni a DX12-höz... Mindenesetre a fejlesztő fórumtárs legutóbbi hozzászólásából az látszik, hogy messze nem reménytelen az ügy, még speciális esetekben sem... 
Pedig az Nv már évekkel korábban tudta, merre tervezi az AMD és az Ms továbbvinni az API-kat és grafikai hardvereket....
Honnan is? Nekik is van kristálygömbjük?

És még sajnáljam őket?
Ki kért ilyesmire, hol van a legkisebb erre vonatkozó utalás abban a háeszben, amire válaszoltál?
-
Egon
nagyúr
válasz
proci985
#10135
üzenetére
Steam-en meg lehet nézni külön, hogy a dVGA-t használók körében milyen felbontások vannak?

Eddig úgy tudtam, hogy csak összesített statisztika van, amiben benne vannak az IGP-vel/laptoppal nyomulók is - ők jelen esetben nem relevánsak (velük kiegészülve meg értelemszerűen még borúsabb a statisztika: fullhd is csak pár százalék, ennél nagyobb felbontások pedig a hibahatáron mozognak). -
Egon
nagyúr
válasz
proci985
#10133
üzenetére
Szerintem egyrészt az utolsó mondatodban van a lényeg (nem is feltétlen a driverek, hanem a játékpatchek kapcsán: nyilván a korábbi profilokban erre nem figyeltek, hiszen nem volt tudott ez a korlát), másrészt azért lássuk be, még manapság is elég extrém példa vagy a 3 kijelzővel.
Jó lenne olyan statsiztika, hogy a dGPU-t használók körében mik az elterjedt felbontások: szerintem még a fullhd sem "alapértelmezett" (ha tippelni kellene, azt mondanám, hogy az 1920*1080 és az e feletti felbontások, az esetek kevesebb mint 50%-át adják, mivel még mindig sokaknak van pl. 1280*1024-es, illetve 1680*1050-es kijelzője).Mindenesetre nagyon kíváncsi leszek az elkövetkezendőkre. Az async compute körüli problémák kapcsán páran már az FX-es időket vízionálták az nV vonatkozásában. Ha tényleg akkora gondot fognak okozni a DX12-es játékok a Maxwellnek, mint anno a DX9-es címek az FX-nek, akkor sok vásárlót veszíthetnek (hogy mást ne mondjak, az FX-ek idején 9700Pro-m volt...
). Személy szerint nem igazán érzem érintettnek magam, mivel Fermim van, új vga vásárlásával pedig - ezek után - jobb lesz kivárni. -
Egon
nagyúr
Mivel gbors megírta a tutit pár háesszel felettem, csak egyetlen apróság:
Ahogy a 970-nél is a 3,5GB memória-dolog után is bőven ajánlott kártya maradt, számomra érthetetlen okból.
Agyonaggódod magad ezen a problémán is (érintettség nélkül). Egy kicsit se zavarjon, hogy Abu már megírta párszor, utoljára talán itt, hogy nem igazán valószínű hogy gondot fog okozni. Azért annak viszonylag kicsi a valószínűsége, hogy adott szituációban 3.5 GB memória kevés, 4 meg elég lenne...
-
Egon
nagyúr
Minek olvassam el a marhaságaidat? Odáig olvastam, hogy "a másik hardver úgy néz ki, csak papíron tudja ugyanezt". Ennek az ellenkezője bebizonyosodott a most tárgyalt, általad szentírásként vett tesztben is, korábban is milliószor cáfolták, de úgy látszik egyeseknek hiába...

-
Egon
nagyúr
LOL, mert nyilván egy alfa állapotú teszt az szentírás...
1. Nem tűnik fel, hogy a nevezett fórumtársnál async off-fal is gyorsabb a 290X a 980-nál, ami minimum furcsa? MIből gondolod, hogy ebből a tesztből általánosítani lehet (ráadásul pont az áprilisi változatból)?
2. Attól, hogy a konzol a fő platform, PC-n az nV-nek van jóval nagyobb részesedése. Ezt vagy figyelembe veszik, vagy nem: innentől hitkérdés.
3. gbors kérdéseit inkább így kellene feltenni:
- Mikor?
- Mennyi? (pontosabban mennyi optimalizálás nélkül, és mennyi ha optimalizálnak rá...)
- Milyen arányban fektetnek a fejlesztők plusz munkát az nV-re optimalizálásra, azaz 100 megjelenő játékból hány lesz Maxwellre (is) kigyúrva?
Ezek a legfontosabb kérdések, amik olyan szinten eldönthetetlenek, hogy még tippelni is nehéz rájuk. Innentől kezdve felesleges az okoskodás (talán pár hét múlva többet lehet majd látni). -
Egon
nagyúr
válasz
Laja333
#9326
üzenetére
Mert talán a szemüveges poénod nem személyeskedés
Nem, az tény - te magad ismerted el, hogy gyűlölöd az nV-t (így persze nyilván elfogulatlan véleményt várhatunk tőled...). Esetleg fogalmazhattam volna úgy, hogy vedd le azt a szemüveget, amely kiszűri a zöld bármely árnyalatát, nehogy véletlenül ilyen színt láss...

Örülök, hogy nem érzed szivatásnak, hogy az NV egy saját maga generálta erőforrásigényt kihasználva késztet arra, hogy megvedd az új kártyáit.
Erről beszéltem. Az állításodra mondjuk nem ártana némi bizonyíték, az Abu-mantra helyett. Egyetlen játéknál fordult elő, hogy a Kepler az indokoltnál lassabb volt a Maxwelles kártyákhoz képest (tudtommal ezt is javították utólag). További példákat hiába kértem Abutól itt, érdekes módon nem jöttek...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ellenben az én példám (játékok megjelenítésére időzített driver), igencsak konkrét és kézzel fogható. Az AMD nyilván nem szívatja azzal a vásárlóit, hogy adott játék hónapokig játszhatatlan (míg nem jön újabb driver), ugye?
Persze tudom, neked ilyen sosenem volt, tehát a jelenség nem létezik, vagy user error... ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Egon
nagyúr
válasz
Laja333
#9317
üzenetére
Érvelés helyett szokás szerint jön a személyeskedés?

Én legalább írtam konkrétumot, te még csak azt sem (az Abu-féle agymenéseket nem tekintem konkrétumnak, bocs. Csak ha máshol is megírják.).
Az árképzés része pedig valójábal Solt-nak ment (mivel az ő és cyberkind eszmecseréjéhez csatlakoztunk). -
Egon
nagyúr
válasz
Laja333
#9293
üzenetére
LOL, szórakoztató ez a topic. Esetleg vedd le a piros szemüveget, és próbáld úgy nézni a dolgokat, sokat segítene...
Szeretném, ha még sokáig "szivatna" az nV, pl. a játékok megjelenésére időzített driverpolitikával, satöbbi. Volt AMD-m, azt éreztem szívatásnak (nyilván mindenki a saját hibája miatt számol be szívásokról a Catalyst topicban, aki panaszkodik). Amíg van alternatíva, nem kérek belőle. Ami az árakat illeti: az Intelnek gyakorlatilag nincs konkurenciája a desktop procik felső kategóriájában, mégis 100 éve 1000 dollárról indul a legdrágább procijuk (nem mellesleg az első kétmagos AMD csúcsprocik is annyiról indultak: gyorsan eltanulták az Intel árazását...
Szerethető cég, jah.). -
Egon
nagyúr
válasz
wjbhbdux
#9266
üzenetére
Egy picit gyanús nekem ez a grafikon. 2014Q3-ra mitől nőtt az nV részesedése 10%-ot??? Igaz, hogy abban a negyedévben jelent meg a 980 (meg ha jól rémlik, a 970), de csak szeptember közepén... Egy kicsit gyanús, hogy a teljes negyedéves adatok ennyit változzanak 2 hét alatt, pláne úgy, hogy csak a felsőkategóriában jelent meg termék (a 960 októberben jött, ha jól tudom).
Ettől függetlenül, tartok tőle, hogy nagyot nem tévedtek. Személy szerint 75-80% körüli nV-részesedést tippeltem volna. -
Egon
nagyúr
Tehát gyakorlatilag az a helyzet, hogy a user örül, hogy az Nv hardveren megy jobban a játék, közben meg nem látja, hogy a színfalak mögött azért sem lehet komolyabb a játék más szempontokból, mert a brutál erőforrászabáló drivernek szabadon kell hagyni elég CPU-erőforrást.
De hát mi a probléma? Itt a Kánaán (DX 12): nuku driver, szegény frusztrált programozók kihasználhatják a hardverben rejlő lehetőségeket. Örülünk, Vincent?

-
Egon
nagyúr
-
Egon
nagyúr
válasz
velizare
#8994
üzenetére
1. Az év végén jönnek az első DX12-es játékok
2. A DX11 nem hal ki: lesz 11.3. Szerinted mégis miért?Summa summarum: a 2016Q2-ig megjelenő játékoknak nagyon jó esetben a 40-50%-a lesz DX12-es...

-
Egon
nagyúr
válasz
Ren Hoek
#8949
üzenetére
Teljesen más.
Az általad megadott adat a GPU és a videokártyán levő memória közötti adatátvitelre vonatkozik. Az Abu által említett probléma esetén (elvileg) az adatok útja (leegyszerűsítve): CPU cache - központi RAM - PCI Express busz - VGA memória. Gondolom a buszok jelenthetnek szűk keresztmetszetet (illetve a késleltetés, mivel sok komponensen kell keresztülmennie az adatnak). -
Egon
nagyúr
No végre valami értelmes, az AMD-s fanboyok trollkodása közepette...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Felhívnám a figyelmet egy érdekes részre, ami mintha icipicit eltérne attól, amit Abu kommunikál...
Are game developers precluded from optimizing source code provided by Nvidia through the GameWorks program for non Nvidia hardware ?
No. Our agreements with developers don’t prevent them from working with any other IHVs to optimize their game or any GameWorks features. GameWorks is a middleware, and like any other middleware we offer developers a source licensing. We provide source code, under license, to developers who request it. Licensees just can’t redistribute our source code to anyone who does not have a license.If a developer requests source code for an Nvidia GameWorks feature, under license, and is then provided with source code, is that developer then free to edit that code as they see fit to optimize it for IHVs other than Nvidia ? assuming they don’t redistribute it.
Yes. As long as it does not lower performance on NVIDIA GPUs. -
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#8134
üzenetére
No meg az is kérdés, hogy valóban probléma lesz-e a sávszél. Simán elképzelhetőnek tartom, hogy - tekintettel a Maxwell felépítésére - nem lesz számottevő lassulás (nyilván adott felbontásig: fullhd). Ahol meg igen, ott már a GPU lesz a szűk keresztmetszet (ez persze vélhetőleg nem idén lesz).
-
Egon
nagyúr
Lehet hogy nem tudnak eleget gyártani?
Amúgy nem értem én már ezt az egészet. A hwsw-n megjelent cikk szerint pl. elég jól fogytak a grafkártyák (viszonylagosan). Most akkor vagy kizárólag a CPU (APU) üzletág "felelős" a brutális, 54%-os bevételkiesésért, vagy a professzionális grafkártyák fogytak jól, és "csak" home user viszonylatban esik az AMD részesedése, vagy valaki félrebeszél...
-
Egon
nagyúr
Buknák az x86-licenszt, a kiterjesztésekkel együtt, ami jelentősen csökkentené a cég értékét (más kérdés, hogy mi lenne az x86-64 licensszel: ha azt meg az Intel bukná, akkor nyilván gyorsan születne egy újabb keresztlicensz-megállapodás).
Szerintem a nagy kérdés az, hogy ha tényleg felvásárolja valamelyik cég az AMD-t, akkor mit kezd majd vele... Simán lehet, hogy csak csontvázként szerepelnének a továbbiakban, kizárólag azon a részterületen, ami az adott cégnek fontos (érdekes adalék, hogy állítólag a konzolokban levő APU-k gyártásához nem kell x86-licensz...).
Úgy gondolom, a legnagyobbat az nV bukná (ironikus módon): az Intel pikk-pakk kicsinálná a dVGA-piacot, ha valaki megvenné az AMD-t... -
Egon
nagyúr
válasz
gtamate2
#7688
üzenetére
Sajnos eléggé drága, a többihez képest.
Nem tudom milyen a hűtése, de pl. az én kártyám (560Ti) gyári hűtése általában kétventis volt, EVGA-ból (amit láttam) egy ventis verzió volt, ami nem nyerte el a bizalmam...
Ettől függetlenül, legközelebb lehet hogy EVGA kártyát veszek. -
Egon
nagyúr
-
Egon
nagyúr
válasz
Locutus
#7584
üzenetére
No, az érdekes helyzetet teremtene.
Az MS saját berkein belül csinálhatna magának konzolprocit, de kérdés, hogy mi lenne a Sony konzoljaiban? Intel proci dVGA-val, vagy vennének a konkurenciától hardvert?
Szerk.: LOL, nem olvastam végig a cikket, látom ez a gondolat az íróban is felmerült...

-
Egon
nagyúr
És azt se felejtsük el, hogy mindig ki vannak emelve bizonyos effektek, illetve képalkotási részletek, hogy azok mekkorát gyorsulnak majd a DX12-vel, de összességében érdekes módon nincs vizsgálva a kérdés. Hiába gyorsul valami mondjuk a tízszeresére, ha az a képalkotás folyamatából mindössze 10%-ért felel (időben), akkor a teljes folyamat gyorsulása (ebből eredően) csak 10% körüli lesz...
Tisztára mint a Mante esetében: Abu először bedobta, hogy valami részfolyamat (már nem emlékszem pontosan) 8-10-szer gyorsabb lesz, aztán jött az up to 40 (vagy 45?) %, aztán a gyakorlatban meg kiderült, hogy csak speciális esetekben (pl. gyenge CPU) éri el/közelíti meg ezt az értéket ...
A másik nagy kérdés a terjedés sebessége. Érdekes, hogy míg a Mantle esetében azzal védekeznek a vörös oldal hívei, amikor megemlítésre kerül, hogy viszonylag kevés játékban támogatott az API, hogy több év egy AAA kategóriás játék elkészítése, addig a DX12 esetében valahogy jóval optimistábbnak tűnnek: fél éven belül is játék-hegyeket vízionálnak...
Jah, és ne feledjük megemlíteni az új mantrát: Oculus Rift. Még kb. fél év a megjelenéséig (ha jól rémlik, 2016 első negyedévére van ígérve, tehát akár háromnegyed év is lehet belőle). Arra mikor lesznek játékok (negy 1-2 darab, hanem kvázi tömegesen)?!? 
-
Egon
nagyúr
Mesélt
Ez a tökéletes szó rá. Olyan dolgok vannak benne, hogy nem tudok sírjak-e vagy nevessek.
Na ja.
De a nap mondása szvsz ez volt:
A Stardock adja ki, akik a stratégia műfajának éllovasai ma.
Stardock, mint a stratégia műfajának éllovasa...
Szerintem egész hétvégén ezen fogok röhögni... 
-
Egon
nagyúr
Alapszabály, hogy miután megvetted, ne nézegesd az árát.
Kb. egymilliószor előfordult már az iparág történetében (sok millió emberrel), hogy a vásárlás után akár csak pár nappal (sic!) is komoly értékcsökkenésen (pontosabban a vételár drasztikus mérséklésén) esett át egy termék. Legyen az alaplap, proci, ram, vga, vagy mosógép.
A csúcskategória pedig sosem a költséghatékonyságáról volt híres. -
Egon
nagyúr
válasz
#Morcosmedve
#7135
üzenetére
Hümm, 10 fonttal olcsóbban, a lélektani 500-as határ alatt még jobban mutatott volna...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Inkább a többi (kisebb kategóriás) kártya árának kellene csökkenni (különös tekintettel a 960-as és 970-es kártyákra), illetve nagyon hiányzik egy jó kis vga e kettő közé is (mondjuk egy 960Ti, 192 bites memóriabusszal, 3 illetve 6 GB memóriával - persze az árcsökkentés jegyében a 960-as jelenlegi árában...
).
Sok jóra nem számítok ez ügyben...
-
Egon
nagyúr
Unalmas már ez a trollkodás.
Ez a kényszeredett okoskodás meg már egyszerre vicces és szánalmas.
Mondjuk tök jó, hogy az AMD gondolkodásra és kreativitásra sarkallja a vevőit/szimpatizánsait, azáltal, hogy mindig keresniük kell valamiürügyetindokot, hogy egyrészt miért lassabb az nV-nél, másrészt hogy mikor/mitől lesz majd esetleg mégiscsak jobb/gyorsabb/okosabb/szebb a jövőben...

-
Egon
nagyúr
-
Egon
nagyúr
No, mostmár megnéztem hogy van, és tényleg van benne crossbar
No, most erre vajh' milyen hangulatjelet tegyek?!?

Jobb későn, mint soha. Mondjuk legközelebb ha megfordítanád a sorrendet (gyk. okoskodás előtt utánanéznél a dolgoknak), konstruktívabb eszmecsere jöhetne létre...
Tartok tőle, hogy én már akkor ismerkedtem az nV-s termékek mélylélektanával (ha lehet ilyet mondani), amikor még a homokozóban játszottál... -
Egon
nagyúr
Kézenfekvő a válasz: nem csak a memóriavezérlő játszik. Abu meg is írta kábé 5 háesszel feljebb, nyilván véletlenül siklottál át a szentként tisztelt házigazda idevágó szavai felett ,amit a kedvedért megismétlek:
"A memória 970-szerű particionálása attól függ, hogy le van-e tiltva az L2 cache egy szelete. Mivel itt nincs, így a teljes memória ugyanolyan sebességgel érhető el."
L2 cache, éééééérted?!? ROTFLMAO...

-
Egon
nagyúr
Úgy néznek ki a Kepler VGA-sok, mint akik Maxwellre akarnak váltani? Inkább GCN-t nézik, mert nem tetszik nekik, hogy az anno ezer dolláros Titánt már a középkategóriás Maxwellek és GCN-ek ütik.
ROTFLMAO, nyilván ez látszik a negyedéves piaci részesedésen...
Mi lenne ha véletlenül nem a GCN-t néznék? 10%-os AMD részesedés? ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#5700
üzenetére
Eeegen...ahol meg 5FPS el gyorsabb a TX mint a 290X ott meg orommaglyakat gyujtunk, hogy szennealazta.
Neeeeeem, ahol a 290X az gyorsabb, az egy jól optimalizált program, és kijön az AMD technikai tudása. Ahol a GeForce nyer, ott szarul van megírva a játék, api korlát/DX11 limitáció, drawcall-probléma, gameworks blackbox (hogy Szaby-tól idézzek), vagy szimplán az nV lefizette a fejlesztőket, hogy lassabb legyen AMD-n.
Há' persze...
-
Egon
nagyúr
Ugyanmár, ez szemmel láthatóan, kézzel foghatóan, füllel hallhatóan, egészen nyilvánvalóan júzer error. Nem lehet más, hiszen az itteni AMD-tulajok 99%-ának tökéletesen fut a gépén a pasziánsz, ergo a Witcher 3 egy másik gépen történő hibás futása, kizárólag a béna, balf... (balfék) tulaj sara lehet.
Esetleg rosszul kántálta a szükséges vudu-mantrát a Catalyst telepítése közben. Vagy még valószínűbb, hogy erről is az nV tehet, nyilván...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Egon
nagyúr
Számtalan módja van a perf/watt arány növelésének, csak az egyik közülük a hardver belső struktúrájának egyszerűsítése és a szívószál szélességű memóriabusz alkalmazása.
Jah, nyilván ennyire egyszerű. nyilvánvaló, hogy eddig csak azért nem lépték meg, hogy legyen mit eladni jövőre is. Az nV meg nyilván azért "butította" (szándékos az idézőjel: gémer vonalon kb. semmi hátránya nincs a Maxwellnek a Keplerhez kéepst, ez valahogy mindig kimarad nálatok) az architektúrát a fogyasztás csökkentése érdekében , hogy kicsesszen a vásárlóival. Világos, mint a vakablak.
Végülis az AMD mindig hozta, amit Abu megjósolt, nemde?
Rémlik még a LOLdozer? 
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#5233
üzenetére
Fanboyok mindig vannak, mindkét oldalon. Mennyivel jobb az AMD-sek érvelése, hogy "buta Maxwell, bezzeg a GCN mennyi mindent tud", amikor ez a többlet tudás nem igazán realizálódik? Semennyivel.
Ami pedig a "sokkal kevesebb" effektet illeti: várjuk ki a végét. Remekül hangzik Abu marketing-szagú érvelése a "végtelen" erőforrások kapcsán, de nem kellene elfelejteni: szoftveresen lehet hogy nincsenek limitációk az új low-level apiknál (magas Tier szinten), de attól még maga a hardver képességei, nyers ereje igencsak véges...
Ergo nem gondolnám, hogy abban az iksz darab (minden bizonnyal rengeteg, hiszen annyi Mantle-s játék is van, hogy nem győzzük számolni...
) Tier3-ra is megírt játékban, kétszer annyi effekt lenne AMD-n. Meglátjuk. -
-
Egon
nagyúr
Egy idő után nem lehet a fejlesztők nyakába varrni, hogy márpedig ők a hülyék, és nem a zárt konstrukcióval van a gond.
Kivéve, ha az adott játék konzolon is sz*rul fut, amihez az nV-nek (és a GameWorks-nek) nyilván semmi köze - annál inkább a fejlesztőknek... Márpedig volt ilyenre példa tavaly - amin általában elegánsan átsiklottál, pedig többször is linkeltem...

-
Egon
nagyúr
Na ja. Meg tettél olyan kijelentést, hogy ha az adott júzernek X játék a kedvence, amelynek egyes speciális effektjei Y kártyán mennek, akkor adott a választás, nincs miről beszélni.
Ezzel szemben a valóság az, hogy pl. én - mint Civilization-fan - pont lesz*rom, hogy a Civ6-ban, egy körökre osztott stratégiában, ahol a grafika kb. huszadlagos szempont (na ja, még mindig képes vagyok heteket eltölteni a Master of Magic-kel, pedig az 320*200-as felbontást használ...), egy nV karin nem lesz speciális MSAA...
Tartok tőle, hogy a júzerek 99%-a ugyanígy érez (főleg, hogy a 80%-uk nem is biztos hogy tud erről a kérdésről). -
Egon
nagyúr
A fejlesztők érdekérvényesítő-képessége nyilván egy dolog, de (átalában) ott van a kiadó, aki befekteti a pénzét az adott projectbe, állja a cechet - nekik pedig egy dolog számít, az eladott darabszám. Tekintettel a vga-gyártók piaci részesedésére, elég nehéz elképzelni, hogy az AMD víziója bejöjjön - ezt az elmúlt időszak törtésénei (konkrét megjelenésekre, teszteredményekre stb. gondolok) is alátámasztani látszanak.
Ami az nV-t illeti: ha valóban ki akarják csinálni a hardcore játékot (amit elég nehezen tudok elképzelni), akkor nagyot fognak koppanni, mivel ők sem elég nagy halak ahhoz, hogy egy ilyen projectet véghezvigyenek. Ők sok szempontból kényszerpályán vannak, leginkább az x86(-64) licensz híján; és mivel a Tegra-vonal nem igazán hozza az X éve célkitűzésként megfogalmazott bevételt, ha komolyan beindul a platformosodás, akkor nagyon szívóágra kerülnek.
A PC-s bagázs nyilvánvalóan kárvallotja jelen helyzetnek, de erről meglátásom szerint nem az nV tehet; sokkal inkább a két másik piaci szereplő. Egyetlen jó alternatíva az lett volna, ha anno az Intel felvásárolta volna az nV-t, illetve esetleg megmozdulhat valami, ha a Samsung felvásárolná az AMD-t (feltéve ha nem csak a szellemi tulajdon passzív hasznosításáért tennék). -
Egon
nagyúr
válasz
#35434496
#4194
üzenetére
Kíváncsi leszek a végleges tesztekre. Nem lepne meg, ha kb. ezek az arányok maradnának az egyes kártyák teljesítményeit illetően.
Nagy kérdés, hogy miként fog alakulni az árazás. Engem leginkább a "960Ti" majdani ára foglalkoztat (egy másik grafikonon szerepelt egy 3 GB-os, 9xx jelölésű vga, ami jó eséllyel egy 192 bites memóriavezérlővel ellátott 960 lesz: ha számomra elfogadható árban lesz, jó eséllyel benevezek rá). -
Egon
nagyúr
válasz
daveoff
#4173
üzenetére
Anno volt Ati 9700 Pro-m a vörös oldalról. Annak némileg szebbnek tűnt a képe, mint az elődjének (ami egy Asus GeForce 4 Ti 4200 volt). Viszont amikor cseréltem az Ati-t, 6800 Ultra-ra, már nem vettem észre semmilyen képminőségbeli különbséget (pedig nem kevés ideig nézegettem ilyen szempontból a két kártyát).
Már jó ideje nincs szignifikáns eltérés ilyen vonalon az egyes chipgyártók között (ellenben azt pl. el tudom képzelni, hogy egy márkásabb kártyagyártó termékének valamivel szebb képe van, mint a "noname" megfelelőjének). Sok tesztben is kitérnek a képminőségre, és ott is ezt lehet olvasni. -
Egon
nagyúr
Jujj, azon az Abu-háeszen anno betegre röhögtem magam...

[moderálva]ezt a tudást az AMD nem butítja vissza csak azért, mert van egy Maxwell.
ROTFL. Nem is "csak" azért kellene a piaci trendeket figyelembe venni, mert van egy Maxwell. Hanem mondjuk azért, mert a Maxwell-t veszik. Mint a cukrot. Nem kicsit, nagyon. Közben meg az AMD piaci részesedése a dVGA szegmensben lassan a béka feneke alatt lesz (pláne hogy az APU-kkal jelentős részben a saját piacukat kannibalizálják). Ráadásul profit se nagyon van. Helyette vannak fícsörök, amelyeket majd egyszer ki tudnak használni bizonyos programok. Már ha elég lesz az adott kártyában levő kraft a következő generációs játékokhoz (az AMD is a piacról él, ergo elég nehezen hihető, hogy majd a jövőre megjelenő játékokhoz, elég lesz az addigra két éves architektúra).
Az is érdekes, hogy a Mantle támogatottságára (pontosabban inkább annak hiányára) az a válasz AMD-oldalról, hogy több évig tart 1-1 AAA kategóriás játék elkészítése. Ellenben ha a Vulkan vagy DX12 API-ról esik szó, akkor máris hónapokon belül megjelenő játéközönt vizionálnak egyesek...
Mivel a DX 11 is megmarad a Windows 10-ben, nem nehéz megjósolni, hogy a játékok zöme mit támogat majd... 
[ Módosította: radi8tor ]
-
Egon
nagyúr
Én (nagyrészt) érvelek, ti személyeskedtek: elfogytak az érvek?

1. Daveoff kolléga hatodszor magyarázza a tesztet, nyilván véletlenül nem reagálsz rá. Benézted, ez van. "Csak úgy süt a hozzáértés..."

2. A kolléga jött az "AMD nem akar butítani" szöveggel. Ezzel egészen pontosan ki is jár jól? Hol is tudod kihasználni azt a bizonyos nagyobb tudást? Abban a három és fél Mantle-s játékban? Vagy vegyük hozzá a két és fél TressFX-et használó játékot is (bár ez utóbbi fut nV-n is)? Hogy is áll most az AMD ezzel az üzleptolitikával? Nem túl jól... (Érdekesség, hogy az Intel negyedéves eredményéről szóló hírt lehozta az itcafe, ellenben ha az AMD szócskára rákeresek, a negyedéves eredmények vonatkozásában csak a dicső múlt jön elő...).
3. A három megjelent nagyobb Maxwell 128 illetve 256 bites is tartja a lépést (sőt) a konkurenciával. A kollégának persze hogy nem hiányzik egy 128/256bites Hawaii: gondolom a hideg is kirázta a gondolattól, hogy mennyire véreznének el az ilyen megoldások a Maxwellek ellen...
Ami pedig a jövőt illeti: nem először fordulna elő, hogy mire a többlet tudást kiahsználó programok özönleni kezdenek, és/vagy bizonyos szűk keresztmetszetek problémákat okoznának, már a konkurencia megoldásai is elvéreznek, mert mondjuk több kraft kellene az adott (X év múlvaa megjelenő) játékokhoz...Summa summarum: a tények makacs dolgok, ha tetszenek ha nem.
Szerk.: azért azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy ha egyszer (Abu szerint legalábbis...
) vagy száz cég érdeklődik a Mantle iránt, és tutibiztos abban fog fejleszteni, akkor miképp lehetséges, hogy lassan másfél évvel a megjelenés után, még mindig kb. egy kézen meg lehet számolni a Mantle-s játékokat???
No mindegy, részemről a vitát lezártam. Ahogy fentebb írták, nincs értelme. -
Egon
nagyúr
El nem tudom képzelni mit nem értettél meg abból a postból annyira, hogy ilyen "dinamikával" reagáltál rá.
LOL, a másik AMD-s fanboy is megjelent...
El nem tudom képzelni, mit nem lehetett megérteni azon a teszten: lásd a későbbi magyarázatot a min. fps-re: belekapaszkodott egy szalmaszálba, és még azzal is mellétrafált... 
Amióta kijöttek a Maxwellek mindenki a nem létező Radeon lemaradásról beszél pusztán csak azért, mert nem kívánták le/vissza butítani a saját technológiájukat azért, hogy kevesebbet fogyasszon.
Látom, bekajáltad Abu marhaságait. Hja, AMD oldalon úgy kényelmes.
Nekem speciel úgy hiányoznak a 128/256bites Hawaiiok hogy azt elmondani se tudom..

Tipikus savanyú a szőlő kategória...
Amíg teljesítményben nem okoz problémát (és a tesztek szerint nem igazán van gond ezen a téren, nemde?), addig tőlem 64 bites is lehet a cucc... -
Egon
nagyúr
Mellesleg egy pillanatig se zavarjon, hogy az általad csupa nagybetűvel, vastagon, aláhúzva írt, azaz minden lehetséges módon kiemelt megállapítás, mindössze 0,5 SZÁZALÉKOS azaz FÉL SZÁZALÉKOS, ismétlem 0,5 AZAZ FÉL SZÁZALÉKOS eltérésre mutatott rá, aminél nagyobb különbségeket is mérési hibának vesz bárki a világon...

Még szerencse, hogy te maximálisan elfogulatlan vagy...
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#2186
üzenetére
A fogyasztás majd akkor lesz releváns ha kijönnek az új AMD-k is, nem egy éves cuccal kell összehasonlítani,
Ha mondjuk fél év múlva jönnek ki az új AMD vga-k, akkor az mitől lesz relevánsabb mint a jelenlegi összehasonlítás? A Maxwell architektúra is már majdnem fél éves: akkor jöttek ki az első példányok (750, 750Ti). Perpill. ezek a termékek elérhetők, ezeket lehet összhasonlítani. Aki most szeretne venni vga-t, annak ez releváns. Most az nV van előnyben, pár hónap múlva lehet hogy az AMD lesz, ennyi.
-
Egon
nagyúr
De ki beszel itt arrol hogy mennyiert tudjak eladni meg hogy a selejt teslak lettek a titanok??? Meg hogy fel evig nemvolt konkurenciaja?
Pontosan erről van szó: a kérdés szempontjából igencsak releváns tényezőkről hajlamosak vagytok megfeledkezni. Te jöttél a fele árral: elmagyaráztuk (többen, vörös oldalról is), hogy miért volt annyi az árcédulája a Titan-nak. Ha a Titan fele annyiba került volna, nem vernétek a mellkast, hogy fél évvel később sikerült kihozni egy gyorsabbat - ez a piac rendje, mivel nem egyszerre jelennek meg a két gyártó termékei, jó eséllyel mindig az újabb lesz a gyorsabb, kb. felváltva birtokolják a leggyorsabb gpu címet. Ennyi.
-
Egon
nagyúr
válasz
Laja333
#1640
üzenetére
Te tudod, engem abszolút hidegen hagy, hogy ki mit vesz.
A 290x-et még megérteném úgy-ahogy (bár topkategóriás vga-t személy szerint sosem vennék), de hogy a loldozert hol hozták ki neked győztesnek, azt nem igazán tudom elképzelni...
Már bocs, de így egy kicsit fenntartással kell kezeljem az első mondatodat... 
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#1634
üzenetére
Én maradok a tényeknél - ellentétben veled. Meg kell nézni, milyen alkalmazásokkal, milyen beállításokkal tesztelnek, és ebből levonni a konzekvenciát, ilyen egyszerű.
-
Egon
nagyúr
Egyre viccesebb vagy, és láthatóan fogggalmad sincs a piac működéséről.
nV-nél (ahogy az AMD-nél) pontosan tudják: presztízsjellege van a piac leggyorsabb videokártyájának, ergo arra törekednek, hogy ezt a címet minél hosszabb ideig birtokolják, méghozzá (figyelj!) a lehető legoptimáliabb módon, azaz minél kevesebb erőforrás befektetésével, minél nagyobb mértékben.
Az nV-nek adott volt a Tesla (pontosabban a GK110)-es lapka, amelynek - mint minden chipnek - nem száz százalékos a kihozatala. Úgy döntöttek, hogy - hasonlóan az AMD "háromésfél"
magos CPU-ihoz - a nem teljesen sikerült példányokkal két legyet ütnek egy csapásra: egyrészt nem kukázzák őket, másrészt - némi átalakítással - felhasználják őket a multimédiás szegmensben, a fenti cím elhódítására (illetve visszavételére: a Geforce 680 a maga idejében szintén vezető volt: [link] - itt olvashatsz az Intel hasonló gyakorlatáról, ami a szerver szegmensből az asztali processzorok piacára érkezett modellt illeti).
Mivel jó eséllyel nem akartak maguknak házon belüli konkurenciát (azaz hogy olcsón lehessen profi felhasználásra is alkalmas vga-t venni), vastagon fogott az árazós cerka.
Visszatérve Véristvánra, sok Pistike számára abszolút nem releváns az árcédula (nyilván egy szintig - ezt a szintet kell jól belőni): neki az adott pillanatban leggyorsabb hardver kell, és pont. A Titan eladási mutatóit tekintve, egész jól kalkuláltak a zöldek: fél év alatt nem keveset eladtak. Persze miután megjelent a konkurencia új kártyája, már kevéssé volt tartható a helyzet - de erre gyorsan reagáltak (mivel nyilván készültek rá) a 780Ti-vel.
Rugózni ti rugóztok ezen, csak tudnám miért. Nehéz megemészteni, hogy a konkurencia, ennyiért is el tud adni vga-t?
Nem inkább örülni kellene, hogy a tutkó vérszínű vga-tok (relatíve) milyen olcsó?!? ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi
#1630
üzenetére
Értelmezés rulez.

Segítek, merrt úgy látom muszáj...
Szerinted, ha zömében AMD-s játékok alatt gyorsabb a 290x 5 %-kal a Titan-nál, akkor egy olyan tesztben, amiben fele-fele arányban szerepelnek a vörös és zöld oldal játékai, mennyi lesz a különbség? Hint: kb. semennyi. -
Egon
nagyúr
LOL. Attól, hogy mit állít az AMD, még tény (ha már ragaszkodsz a tényekhez), hogy a Titan egyes képességei túlmutatnak a multimédiás célra szánt grafikuskártyák képességein, így továbbra sem releváns az ár/teljesítmény mutató.
Ami pedig a teljesítményt illeti (egyéb tényezők nélkül), a nem túlzottan nV-barát (hú, de visszafogtam magam) ph-s tesztben (amiben kb. 10 játékból 8 AMD által szponzorált, vagy köztudottan jobban megy vörös vason), kijött kemény 5 százalék AMD-s fór, illetve ha a hajszárító-üzemmódtól eltekintünk (ejjj, mennyit oltották ezzel az nV-t anno, amikor a rossz emlékű FX5800-as megjelent - pedig akkor is léteztek alternatív hűtési megoldások, amivel érveltek a jelenlegi vörös csúcskártya vonatkozásában...
), akkor ez az "előny", kemény 1, azaz EGY százalékra olvadt (ami kb. a mérési hiba kategória).
Szóval ezért ez az "ígéret" (mármint hogy a 290x, "Titan-verő" lesz) megmaradt a szokásos AMD-s ígéret szintjén (lásd loldozer, Kaveri). Erről ennyit. -
Egon
nagyúr
Ne haragudj, hol irtam hogy nevetsegesse tette?
Nem mondtam hogy te írtad: ott van három háesszel a hozzászólásod felett, egy másik, nyilván kicsit sem elfogult AMD-stől.Jobb teljesitmeny fele aron. Ezek szimpla tenyek.
Mint ahogy az is szimpla tény - és ez az, amit nem bírsz megérteni a jelek szerint, pedig már többen, többször leírták, hogy a Titan nem egy szimpla vga, hanem egy professzionális célra is befogható kártya, ergo az árát így kell nézni. Jó hogy nem a(z azonos chippel szerelt) Quadro/Firepro kártyák árát hasonlítod az otthoni (gémer) vonalhoz...
Kb. olyan ez, mintha egy Corsát hasonlítanál egy Octaviahoz, mondván: mindkettő 5 személyes, és mégis csak fele annyiba kerül az Opel (holott az Octavia csomagtartójába - némi költői túlzással - belefér az egész Corsa). -
Egon
nagyúr
Apró pici probléma, hogy a (ph-s teszt szerint) kemény 5, azaz ÖT %-os teljesítménytöbbletre írjátok, hogy "nevetségessé tette" a Titan-t a 290x (ár/teljesítményt, tekintettel a Titan egyéb képességeire (dupla pontosság), nem célszerű és nem is korrekt nézni).
És akkor a zöld oldal az elfogult, és esik túlzásokba... Nem úgy tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Ingatlanos topic!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házimozi belépő szinten
- Impozáns lesz a következő Intel CPU generáció csúcsmodellje - is
- Elektromos autók - motorok
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Letisztultságra vágysz? Itt az ASUS legújabb miditornya
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LG 24GM79G-B 24 144Hz FHD TN 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- CSX 2x2GB (4GB) DDR 800 MHz kit
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)











