Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #33786 üzenetére

    GPGPU felé azért mennek most, mert az mindenkinél van. Tehát ha írnak egy GPGPU-culling megoldást, akkor az kompatibilis az összes konzoltól kezdve, az összes compute shadert támogató GPU-n át, az összes compute shadert támogató IGP-ig. Egy irtó univerzális megoldás multiplatform szinten, még akkor is, ha van nála jobb. Emellett fejleszthető is. Egyszer megírod, és a "hovatovábbal" ráérsz majd két év múlva foglalkozni. Addig optimalizálod, beépíted a subgroup/wave intrinsics függvényeket, kihelyezed asszinkron computera. És ezektől még a módszer univerzális jellege megmarad.

    Ha nem egyezik meg a piac, és mindenki lezárja magát a saját linkjére, akkor eleve megszűnik a gyártók keverése. Nem is tudsz majd VGA-t venni. Megkapod a GPU-t a CPU-val közös tokozásban. Az meg tökmindegy, hogy háromféle link van. A program oldaláról ezzel nem kell különösebben foglalkozni. A leglassabb sebessége is messze több, mint amire ma képes a PCI Express, de még a készülő 5.0-t is felülmúlja, és akkor ezek is gyorsulnak a jövőben.

    Oké most ez teoretikus lesz. Tehát amerre megy a Microsoft, és amilyen jól működik a texel shading, én egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a PCI Express és a gyártók külön linkjei jól el lesznek egymás mellett. Legalább az asztali szinten. Mobilban nem, ott túl kicsi a hely, de asztalon simán meg lehet csinálni azt, hogy veszel egy Intel vagy AMD procit, ahhoz jár ugye a GPU a tokozáson, és az már egy komplett rendszer. De teszem azt egy texel shading leképezőt használó játéknál az árnyalási fázis függetleníthető a raszterizálástól, tehát azt szépen szétszedi a program, és a fő GPU-d marad a tokozásban, míg az árnyalásra befogsz egy VGA-t a PCI Express porton, de akár befoghatsz 20-at is. Maga a texel shading marha jól skálázódik. Ugyanígy a sugárkövetés. Az is egy nagyon jól függetleníthető feladat. Nem kell azt azon a GPU-n elvégezni, ami éppen a képet rakja ki a kijelzőre, és ennek a skálázódása is igen baráti. És itt lehet igazából keverni a gyártókat is. Láthatod az AotS-t, az is támogat multi-GPU-t AMD+NV rendszeren, tehát technikailag ennek nincs akadálya. Az más kérdés, hogy üzletpolitikailag x gyártó mondhatja azt, hogy az én piacomon y gyártó nem szívesen látott szereplő. De tényleg, a szoftver oldaláról sok dolgot lehet csinálni, még akár nem is jelent ez jelentős többletmunkát.

Új hozzászólás Aktív témák