Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomcyboy
csendes tag
-
Tomcyboy
csendes tag
Ezért érdemes autószalonokkal beszélni. Kijelölt személy? Meddig tart egy megbízási szerződést készíteni.
Ha legálisan szeretnél autót építeni az tényleg nagy macera. Minden kis apró változtatásról mérnöki véleményt kell készíteni. Jah, és 1 évenként van műszaki vizsga, ami kpm-es.
Ha a zsaruk annyira szőröznének akkor az alufelniről is papír kellene. Mert aszem úgy van ha valami megváltoztatja a kocsi futását, teljesítményét akkor arról műbizonylat kell. -
kriszgab
tag
Utánajártam a dolgoknak, legálisan anyagi csőd.
A P-s rendszám 50.000Ft+biztositás/félév és csak olyan cégek kaphatják akik autókat tesztelnek és egy kijelölt személy vezetheti.
Ha rendes rendszámot szeretnék akkor mérnökkel meg kell terveztetni, beadni engedélyeztetni, átépítés utána bevinni megmutatni. Ja és ez is nagyon költséges.
Mostanába sajnos nem lesz ilyen homokfutóm. -
Tomcyboy
csendes tag
Azt hiszem P-s rendszámért nem büntetnek. Ha a forgalomban balesetveszélyeztetés nélkül tud közlekedni. De a biztosítás akkor is kell.
''Ha a gépjárművel való közlekedés jogszabály alapján a Magyarországon történt forgalombahelyezést megelőzően, vagy a forgalomból való végleges kivonást követően megengedett, a biztosítási szerződésnek (előzetes fedezetigazolásnak) legalább arra az időszakra ki kell terjednie, amelyre az ideiglenes forgalmi engedély és a rendszám érvényes. (Az „E”, „P”, „Z”, „CD”, és esetenként a „V” betűjelű forgalmi rendszámmal ellátott járművek).
A fenti rendelkezésekből világosan látható, hogy a gépjármű üzembentartójának az első pillanattól kezdve rendelkeznie kell biztosítási szerződéssel.'' -
Apol77
tag
A Trabi csak buliautó
A barátom a fiának csinálta.
Csak nem érdekli a gyereket, pedig gokart, motor, minden van.
Versenyekre szoktuk kivinni az autókat, amolyan reklámhordozónak.
Azt nem tudom mennyire büntetnek meg, ha elkapnak.
De az tuti hogy sokkal súlyosabb büntetésre számíthatsz, ha van jogsid.
Mivel akkor tudnod kell az idevonatkozó szabályokat -
Tomcyboy
csendes tag
Ha van autószalonban ismerősötök akkor tőle tudtok kérni P-s rendszámot. A szalonokban mindig van. De a gépkönyvet ott is vezetni kell.
-
Apol77
tag
A P rendszámhoz van biztosítás is. Bármilyen kocsira felrakható, csak pontosan kell vezetni a gépkönyvet, megjelölve az útvonalat.
Ez legális, csak drága. -
Apol77
tag
Hali
Elküldtem ujra.
Próbáltam én is forgalombahelyeztetni a Nivát, mint lassu jármű, hogy ne kelljen mindíg szállíttatni. Lassú jármű csak 1 sebességes lehet, nem mehet gyorsabban 40 km/h-nál, mindenről dokumentáció kell.
300 K lenne papírozással együtt a vizsga. Így kihagyom. Most a próba rendszám után próbálok érdeklődni, bár az is marha drága.
Ha van ismerősödnek P rendszáma, kölcsönkéred, és csak vezeted a gépkönyvet.
Nagyon baráti ár ha pl szombat-vasárnapra kölcsönadják 10 K-ért.
[Szerkesztve] -
gabe_
őstag
...nem akartam ennyire elvenni a kedved...
-
gabe_
őstag
Macerás dolog ez az egész legálisan dolog... sokba kerülne, mindent legálissá tenni. A terveket mérnöknek elkészíteni, engedélyezni... bla bla
Erről Gál ''baba'' tudna mesélni bővebben... ő épít terepjárókat... -
kriszgab
tag
Felmerült egy ujj probléma, méghozzá a papirok. Milyen feltételek vannak egy ilyen autót levizsgáztatásához? Esetleg hol lehet utánanézni?
-
Bikeman
aktív tag
Ha nem nézne ki nagyon kirívóan (no csőváz), tehát a eredeti kasztnija megmarad,és csak belül bukócsöveznéd be, akkor csak a motorcserét kéne bejelenteni, többit ezután már meg lehet oldani, érdemes leműszakiztatni a buhera előtt, és azután már csak 2 év múlva parázhatsz, hogy átengednek-e.. Bár a bukócsöves erősítés csak jól jöhet annak a kocsinak + az egyebek is, fék, ilyesmik...
-
karib
addikt
Én egy Wartburg motoros Trabanton gondolkodom, megfelelő egyéb fejlesztésekkel (váz megerősítése, fékek stb.). Azonban a cél az utcai használat lenne - vajon az megoldható? Ilyen átépített járműre lehet rendszámot stb. kapni? Bonyolult? Sokba kerül?
-
Bikeman
aktív tag
Nekem is van egy ismerősöm aki csinált egy ilyesmit. Wartburg alváz, Wartburg motor hátul (!) RWD rulez
, hegeszett csőváz, csak 1 ülés középen 4 pontos övvel, kipufogó nuku... Nagggyon király, igazi ''homofutó'', bár a hangja kissé erős....
-
Den
veterán
jó lehet szükség esetén sima ívhegesztő is, de semmiképp ne te kisérletezz vele. A hegesztés nem olyan egyszerű dolog mint egy csavar meghúzása, sok minden befolyásolja a varrat szilárdságát, könnyen előfordulhat hogy az általad jónak ítélt varrat amikor szükség lenne rá, egyszerűen elenged.
-
Thunder78
őstag
Tényleg ... Dacia 1310-re nem tud valaki valami jó ötletet?
Úgy néz ki, hogy egy darabig ez marad, úgyhogy szeretném egy kicsit felcsicsázni. -
Apol77
tag
Az ívhegesztés sokkal gyengébb.
De ha rktok plusszba még merevítést, akkor hobby célra megfelel.
Az alvázhoz a csavar rögzítés előírás az autósportban, mivel az alvázhoz való rögzítés szinte a legfontosabb, és így a leg megbízhatóbb.
Megkeresem a Trabi modd képet, küldöm mailben. Talán az Unohoz is ad ötletet. -
-
benyo
tag
fiatuno klubBővebben: link
-
benyo
tag
fiatuno klubBővebben: link
-
Apol77
tag
Komolyabban megépíteni egy autót nem 2 hétig tart.
Off Roadozok egy Nivával, az darabokra lett szedve, autószerelő műhelyben 2,5 évig készült. Alváz alatt zártszelvény keret, benne egy vékonyabb zártszelvény, plusz dupla küszöb, hogy legyen tartása. Nem árt egy a bukócsőnek egy segédkeretet csinálni belülre is. Szabvány szerint a bukócsövet csavarozni kell az alvázhoz, azt most nem tudom mekkora talpat kell csinálni a rögzítéshez.
A bukókeretet célszerű gázcsőből csinálni, vastagabb az anyaga. Az illesztésekhez lehet rakni kazánlemezből még merevítést, biztos ami biztos.
Hegeszteni csakis co-val szabad. Az ív és a láng felejtős. Kiégetik a vasból a fémtartalmat, és gyenge lesz a hegesztés.
Azt nem tudom hogy egy Trabi motor mennyire bírja ezeket a plussz súlyokat.
Max nem megy csak 40-et
Van egy átalakított Trabi az egyesületünkben, ha valaki felrakja a képet, akkor elküldöm.
[Szerkesztve] -
Mazka05
őstag
Mik kellenek egy auto moddulásához? Lehet csak külön mondjuk karoszériát venni? Én azt tervezem hogy venni egy zsigulit motornélkül raknibele valami erősebbet káriová átalakitani és teljesen felijtani az egészet! csak nem tudom hogy ez így mennyi lenne és hogy sokat kéne-e járni szervizbe?
-
benyo
tag
Bővebben: link
lehet itt találsz kedvedre -
benyo
tag
egy kis polskis off:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link -
sakál
tag
Csak ehhez hasonlóakat találtam én is:
Bővebben: link -
sakál
tag
-
C+4
csendes tag
Hi!
IMHO a zártszelvényt nagyon gyorsan felejtsd el!
Nem véletlen, hogy az ''eredeti'' verseny-járgányokban is Cső(!) a bukókeret.
Ugyanis még a hideghúzott csöveknek is van bizonyos tartása a hajlítással szemben, ami az élszögek miatt hiányzik a szögvasból. (pl. egy csőnek nehezebben rogyik be az oldalfala, mint egy idomvasnak.)
Ha nagyon át akarsz barmolni valamit, akkor a trabi helyett ajánlom a Wartburg-ot.
Ti.: A trabantról ha lerámolod a ''felesleget'' mármint a karosszéria elemeket, akkor nagyon könnyen kettétörik...!
A régi wardzsók nem önhordó kasztnival, hanem különálló alvázzal rendelkeztek. (meg pl. a Zsuk is...) Vidéken éppen ezért gyártottak belőlük előszeretettel ''csotrogányt'' vagyis Pannónia v. trabant motoros platóval ellátott ''háztáji'' járgányt. A fateromnak volt kettő is amit Wartburg vázra pakolt össze.
Tehát ha mégis a trabi mellett döntenél, akkor ne felejtkezz el arról a legalább két darab másfél colos csőről amit végig kell a kasztnid alatt varrnod a kettétörés veszélyét elkerülendő!
Ha Off-road cuccnak szánod, akkor vedd figyelembe, hogy extrém tengely-sülyedést és emelkedést is ki kell bírjon a futómű. Ezért pl. a zsiguli hidak, a trabant-wartburg lehajtások nem a leg ideálisabbak. (Minden bakhátra felfekszik, vagy erősen limitált a tengely kitérése. Lásd Wartburg hardy-tárcsás elmehagyott megoldása.)
Megoldás: Tőben csonkolni a cuccot és központosítva felgányni rá egy kardáncsuklót. pl. a Lada difiművek elég strapabírók mind a mai napig. A hidat a difiműtől pár centire csonkolod. Egy sima zárólap elég a szimeringnek, hogy ne szökjön a féltengely mellett az olaj. A féltengelyeket leszúratod esztergályossal, és egy kardáncsuklót varrsz rá. Utánna már csak egy bármilyen munkagép csúszóhüvelyes kardán összekötője kell, és a kerekeid egymástól függetlenül elmászhatnak a halálba. Csak legyen elég erős rugód és trapézkarod, hogy ne essen ki a járgány alól!
Persze ezek csak egy régi csotrogány-gyáros tippjei...
Adios!
C+4 -
Bally
senior tag
Bővebben: link -itt vannak a publikus képek
Tudom, hogy ez nem egy profi járgány, de nekünk sok kellemes napot (meg persze bosszús órákat, verítékes délutánokat) szerzett. Most már tényleg lépek......
-
benyo
tag
1.1-es trabi moddok érdekelnének, túl a warnyú vezérműtengelyen...
lámaszrű leírással -
kriszgab
tag
Neten hol lehet találni ilyen autókról képeket?
-
Den
veterán
valami varat nélküli húzott cső kel hozzá
-
Bally
senior tag
Most lépek, ha érdekel keresek elő képeket a részletekről, ha találok.
-
Bally
senior tag
-
Bally
senior tag
Őszintén szólva nem tudom, meg kellene érdeklődni mennyibe kerül a cső például, nameg nem ártana egy erősebb gép, mert a trabimotor elégy gyengus terepre, felburulni azért nem tudtunk soha, mert nem ment gyorsan, de nagyon jó bulijárgány volt
Ebben asszem benne van több mint 6m abból a vastag csőből, nem tudom pontosan, régen volt...
Plusz a kis csövek elől merevítésnek, plusz a 4-es trepni-lemez karter-védőnek.
Menj el mondjuk a somogybabodi off-road találkozóra, ott sok ilyesmi van, lehet ötleteket meríteni.
Jahh még annyit, hogy a trabi-laprugókat ki kellett venni, és elvittük egy kovácshoz, aki megmutatta, hogyan kell visszafele kalapálni, vagyis hogy kicsit magasabb legyen, és ezzel erősebb is, utána hazavittük, és 3-an majdnem egész nap ezt kalapáltuk, persze estére mindenkinek víz/vérhólyag
[Szerkesztve] -
kriszgab
tag
Kb. mennyiböl jönnek ki egy ilyen gép?
-
Bally
senior tag
Az alapanyag (trabi) 10e ft volt, a cső megvolt hozzá, csak heggeszteni kellett, nameg kismillió munkaóra, elől merevíteni, kartervédőt csinálni, rugókat kicsit emelni+keményíteni, egyszer volt 2-3 év alatt váltócsere, meg asszem 2-szer motorcsere, végül megvették asszem 20e-ért
szerk: Nem nyert: Trabantból van, csak nézzed meg a maradék szélvédő helyét elől.....
[Szerkesztve] -
illusiON
őstag
akkor folytassuk... golf1? vagy vmeik golf? egy fiat punto? seicento?
több ilyen kis szartolót nem ismerek
-
illusiON
őstag
ez mi volt, 126os polski?
mod: ehhez annyira én sem értek, mondom kérdezősködj és megtudsz mindent... csak tudok pár dolgot, mert van egyhaverom, akinek az apja ilyeneket csinált rgebben... azóta meghalt egy balesetben, hegyoldalról belerepült a szakadáékba...
[Szerkesztve] -
Bally
senior tag
Volt egy ilyenünk, de eladtuk: Bővebben: link
-
SAMYka
senior tag
A futóművet nem kell átalakítani legfeljebb annyi hogy összébb húzni (amit én láttam egy láncal volt megcsinálva). A bukócsöveket pedig zártszelvényből vagy vastag csőből kell csinálni és megfelelően kialakítani, merevíteni (erre van egy jó tanács: az oldalsó oszlopokat ne fügőlegesre csináld hanem befele döntve mint egy trapéz és pluszként még meg lehet merevíteni a sarkokat). Ülésre sem kell sokat áldozni mert egy keményebb pl trabi ülés (a varjú ülés azért nem jó mert tul puha és földuton nem tudod magadat megfelelően rögzíteni), a biztonsági öv megoldható szintén 2 db-ból azaz két komplett övből (lehetőleg ne autómata feszítős mert az nem igazán ''biztonságos'' hanem fix csattal álítható öv mert az biztos nem akad ki). Az öveket ugy kell elrendezni hogy jobbról és balról is csatolsz egyet ugy, hogy a melkasodon keresztbe van az öv a hasadon pedig két szíj van.
-
illusiON
őstag
gyan inkább onroados vok,d e offroadhopz is konyitok egy keveset... naszóval: ha csővázat akarsz építeni, nem mind1, hogyan hegeszted egybe... különböző szögekben különböző az egybetartásk a különböző anyagoknak... menj el esetleg 1-2 versenyre (bizto van néhány helyen ilyenfajta offroad verseny) és nézz körbe, kérdezgess, tapasztalj, nekem ezek a tippeim
-
kriszgab
tag
-
SAMYka
senior tag
Hali
Segítek kicsit mert mi is terveztük hogy építünk egy ''homokfutót''. Nálunk az alap elképzelés az a wartburg volt. ''Az azér jó mer jó.'' Le lehet csavarozni az egész kasznit és utánna már nincs sok tennivaló. Kormánymű rögzítés, ülés rögzítés, alváz keret rövidebre vágása, bukócsövek építése és kész is. Egy jó motorral akár 160-al is lehet száguldani, iszonyat jól gyorsul, ezt azért tudom mert egyszer volt szerencsém kipróbálni egyet és akkor határoztunk ugy hogy mi is csinálunk csak az volt a baj hogy a lóvé sehogy nem akart összejönni a lóvé. 3 ember 8órás munkával 2-3 nap alatt összerakja.
Remélem tudtam segíteni. -
kriszgab
tag
Arra gondoltam hogy valami régi autót (Pl. trabi) át kéne alakítani valami olyasmire mint a Mad Mex c. filmbe volt. Kaszni le, és csőböl megcsinálni az egészet, úgy hogy esetleges borulásnál ne maradjak ott. Szerintetek ez házilag megoldható? Esetleg neten hol lehet ilyet találni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingatlanos topic!
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- ÚJ Lenovo Yoga 7 2-in-1 - 14"WUXGA - Ryzen 7 8840HS - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest