-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
válasz #00809728 #2198 üzenetére
értem amit mondtál, először egy jól megcsinált szinteres felnit kéne megnéznem hozzá.
meg festettet.
mondjuk itt az a gond elsődlegesen, hogy az s2k hátsó felnije 1 collal szélesebb mint az első, szóval 4 első kellene... azt meg annyira nem könnyű megoldani asszem..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #00809728 #2192 üzenetére
ezek a belső műanyagozások amúgy ezek a rikító zöld és narancs bevonatok a fémcsöveken, zárt szelvényeken???
pedig az elég szépen sikerült a bkv buszokon, ahol lejött, ott látszik, hogy vandálok rongálták és csíkokban letépték...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #00809728 #2194 üzenetére
nemtom, ezt kérdezd meg tőle, gumistopicba nézz be, mit tervezek, úgy jobban képben leszel.
ezt ő mondta, ő felnis és gumis, több tapasztalata van mint nekem...
én absz laikus vagyok, de elgondolkodom ezen, mert jelenleg egy millám felnire, fékre és gumira nem lesz.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#00809728
törölt tag
válasz Integra #2193 üzenetére
Igazából nem értem miért gyengitené?
Mint írtam leszedik homokfuvással a festéket vagy kromofág.Megcsiszolják 1000-es papaííral majd egy hintőporszerü anyaggal adnak neki elekrtomos tőltés segitségével.
Majd 180fokon kb 20-30 percig égetik.Hát ezt birnia kell mindenképpen.Igazából a müanyag réteg nem birja az állandó hőmérsékleti változásokat.
-
#00809728
törölt tag
válasz Integra #2191 üzenetére
Szinézerezés-Müanyagozás.
Nem rossz dolog de nem ajánlom.Ugyanis egy hintőpor müanyag darával befujják majd azt beégetik 20-40percig 180fokon.Nos nem mindegy ,hogy külső ill belső müanyag port alkalmaznak EZ NAGYON FONTOS.
Bp azt a seat felnit amit csináltam 15.000ft/db áron válalták el de mikor telon rákérdeztem azt mondta a srác már nincs ilyen müanyag por ,hogy külső v. belső magyarán szolva nem értett hozzá.
Kb 3-4 évig dolgoztam porstatika kft-nél mártás ill szórófejes megoldással csináltuk ott is volt belső alaktrészek pld busz belső részek kapaszkodó,butor sinek,centrifuga ill mosógép amit belső porral csináltunk azaz kb 20kg por-35000ft-volt akkor.Külső por meg 20kiló-44000ft volt mint említettem akkor.Mivel ez egy müanyag bevonat igykiteszed napnak ill essőnek.Nos mész folyamatossan sztrádán 130km/h majd jőn egy zápor ami a felhevült felnit kicsit lehűtti.Szerinted a müanyag bevonat meddig bírja repedés nélkül?
Másik kérdés ikarusban müanyagozták a belső részeket ami azt mutatta kb 10év ig is kibirja.Miért nem csinálták meg a külső részeket is?[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
-
Parsifal2
tag
válasz #00809728 #2188 üzenetére
Köszi, benézek majd. Remélem nem gyémántszemcséssel kell az alut polirozni, mert az nagyon-nagyon drága. Most vettem csiszoló kendőt, amivell lakkot szoktak csiszolni, ha kisüt ez a fránya nap, meg is próbálom, hátha jó az is
[ Szerkesztve ]
Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
#00809728
törölt tag
válasz Parsifal2 #2187 üzenetére
Hy!
Igazából a heverom a nagy fémszakértős polírozó.Hozott ide nekem valami fecskendőbe 1 ill 3-4 mikronos polírokat.
Nekem azt mondta annak külőn menete van 1000-es papír majd 2500ig és jőhetnek a gyémántpaszták amiket írtam tőbb lépcsőben Probálom majd őt felcsalni ide hátha tőbb segitséget fog tudni adni -
Parsifal2
tag
Szerintem jól leírtátok a polirozás menetét. Frankó. Én is szoktam fényezgetni.
Én még annyit szeretnék hozzáfűzni hogy nagyon kell figyelni az anyagok tisztaságára, elég ha a szivacsba bekerül egy homoszem és már is tiszta karc minden.(ebből adódóan a cliff elég nagy hülyeség) Én vékony tömlőről szoktam nagyon kis sugárban csorgatni a vízet.
A 3M anyagok nagyon jók...Majd még figyelem a topicot, hátha tudok én is segíteni.
Viszont fémet még soha nem poliroztam és kellene valami ötlet hogy motorblokkot (spiáter, alu) mivel lehet polirozni, illetve hozzá lehet-e jutni valami bevonathoz, ami megakadályozza a bemattulást.?Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
#00809728
törölt tag
Fehér clubseatos autó felnijét én csináltam.
-
#00809728
törölt tag
-
TexT-BoY
addikt
jómagam a Cifet a durva rozsdán hazsnálom. Sajnos megfáradt a fényezés a preludon. CIF és Domestos zsiroldó nagyon szépen felmarja a rozsdát. Nagyon nagy ökörség hogy ezzel autót lehetne polirozni, mert hihetelen szemcsés.
Mellesleg nem Dodit fényezem de eröteljesen gondolkozunk rajta hogy a 2 uj vasat és lakatolás után a preludot is hozzá visszük egy kezelésre, engem meggyözött az ő nem szakértelme. Greddy töled pedig örömmel várok (azthiszem nem egyedül) fényképeket. Dodi már jopár vason megmutatta mit tud, ideje a konkruenciát felállitani, akár általd, mutasd mit tudsz.HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
aphra2
senior tag
Én ugyan nem fényező vagyok csak karosszériás, de hogy CIF-el (??) súrolj egy fényezést ekkora butaságot csak "fogalmatlan hozzá nem értő" ügyfelektől hallottam,ill láttam.Általában a bogármaradványt szoktak igy eltávolitani,de rohadtul meglátszik és bemattul a fényezés,ennyi erővel 1200,1500,vagy 2000-es papirral is lehetne csiszolni.
Sztem neee tedd.
Max ö is ugy gondolhatta hogy CIF és utána polir.Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
#00809728
törölt tag
Hy!
Nézd Báránysült mellé is kell venned alapanyagot.
Igazából maga a gép jó csak azzal a bazinagy korongal nem fogsz vele semmire menni.Fényesitők meg hulajtják a szőrüket mi azt azonnal kidobtuk.
Forumon keresztül nem lehet leírni mit meddig hova nyomj és mire figyelj ezt meg kell tanulnod.Maga a gép vásárlásával nem csinálsz egy rossz boltot mert jó a gép de te érdezted a vélemyénemet.Én leírtam amit tapasztaltam vele. -
#00809728
törölt tag
Hy!
Fényező én vagyok+mestervizsgával.Srác aki írt ő itt tanul melettem.Kb 6-7 szakmája van sőt polírozó is de autót ő még nem polírozott hanem csak fémeket pld bemart ,megesztergált fémeket ezeket tükőr polírra.Lehet ha nekem kéne azt csinálnom lehet elvéreznék.
Ő nem ajánlotta azt,hogy valaki vesz egy gépet és a legelső ocsó ratyi szintü polírral nekiálljon mert azt itt a forumon nem lehet átadni mekkora erővel nyomjad mit figyeljél stb...Kézi munka persze lehet vele csinálni de igazából nem elsz sosem olyan jó ill tartos mintha géppel csinálnád.
-
#00809728
törölt tag
Hy!
Hát nem vagyunk egyformák az igaz.Ha nem gond én inkább maradok minőségi anyagoknál cif és társait +700ft keményviaszt meghagyom a "mester" emberkéknek.
Kb olyan most Lacibácsi konyhájába bemennél és ott elmagyaráznád Laci bácsinak lehet moslékból is főzni nem kell olyan jó alapanyagokat venni.
Nézd ezzel nem szeretnék semmit se írni ill lekövetkeztetni de én nem ajánlom amit a "mestered" javasolt.
-
GReddy
tag
válasz #00809728 #2171 üzenetére
Ez nagyon jó. Tényleg. Azért remélem nem bánod, ha kiegészítem.
Tegnap jött vissza az autóm fényezőtől. A következő tanácsot adta polír ügyben: (sokat megyek nagy sebességgel pályán, gyorsan karcolódik a kicsikém orra) CIF, és puha pamutpóló! Pólóra érzés szerint a cif-et, és PUSZTA KÉZZEL csiszi-csiszi... Egyébként a faszi viaszokat, meg polírpasztákat is árul, úgyhogy tudhat valamit, ha mikroszemcsés cif-et vetet a nyolcezres polírpaszta helyett.
Vax: Platinum meg Zaino tökjó, csak kurva drága, és amúgy egyébként semmi értelme, jórészt méhviasz. Van a madaras teszkóban (Auchan, gy.k.) egy SÁRGA FLAKONOS KEMÉNYVIASZ. Azzal kell vaxolni. TÖKÉLETES lesz a végeredmény. Ja, és 10.000 helyett csak 700 forint..
Üdv
Dominate the woods... The Bowhunter.
-
#00809728
törölt tag
olírozás ill waxolás.
2 dolog nem ugyanaz nem ősszekeverendő.
Pólírozás:
polírozásnál egy nagyon vékony réteget leszedsz a lakkból.Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá.Pld adott egy nagyon karcos autó!
-Tehát le kell mosni a kicsikét.
-polirpasztából tőbb félét lehet kapni. durva.közepes és finom szemcsenagyságut (Glasurit tubusossat,esetleg Standoxot més sorolhatnám)
Flex gép alacsony fordulaton (1-1.5) vizes szivaccsal adnék neki.
-kb ugy 1-2 óra után amikor végeztem le kell mosni.
-Szárazra tőrőlni és jőhet rá az én álltalam nagyon dicsért VS PLATINUM ill Zaino termék
-Ez egy védőréteget biztositt a lakknak ill az autonak.Meg persze fényesitt is.
- a legvégén magas fordulaton egy pamut rongycsomoval amit a flexre lehet feltenni azzal jó alaposan kifényesitem.
Kb 5-6 óra ha mindent jól és becsületesen megcsinálsz.Wax :
apró karcokat tölti ki wax ill fényesitti és védi az uj réteget.Ha már ebben az évben átpolíroztattad az autódat akkor már csak waxolnással tudod ill illik megtartani a fényt ill a védelmte.
Waxból sok anyag létezik igazából már sokat kiprobáltam de maradandot egyik sem prodikált kivéve a zaino termékeket.Ajánlom figyelmetekbe....Ez is fajta segitség!
-
#00809728
törölt tag
Haverom most vett ilyent müanyag kofferban (EINHEL) Interspárban 11900ft és sok más hozzá.
Sajna a nagy talp rész nem jó hozzá tehát egyből venned kell egy kicsit ami 1190ft volt a tescoban.
Majd azokra szivacs abból is 2-3 féle darabja kb 1400ft (standox)
majd jőhet a polírpaszta mint ahogy te is írtad teknöc ill gagyi és társai abszolute nem jók.
Minőségi kell 3M,Brillant,Glasurit stb...fél kiló 8800ft az olcsobbik fajta.Szóval maga a polírgép egy beruházás ,,,,,,,,,,,,,,,de.
Azért szeretném hozzáfűzni a jótanácsokkhoz , hogy nem gyakorlott és nem hozzáértésből adódóan hamar le lehet a lakkot kapatni a géppel és ok ,hogy olcsó a polírgép de az elem újralakkozása drága.Ezért azt tanácsolom mielőtt valaki nagy vehemenciával nekiáll "élete nagy művének" azért mérlegeljen hogy mit veszíthet ha nem sikerül ..Ezt gondoltam leírom ,mert azért ez egy szakma.
ha valaki gépetvesz és megveszi az első pasztát amit a kezébe nyomnak nem biztos a siker ,inkább össze-vissza polírozott felületet fog kapni amikor átkozni fogja a napot amikor elszúrta a fényezését ami kicsit karcos volt csak,de nem volt ilyen gépnyomos.Mert ha valaki nem jól csinálja a paszta ráég a felületre és karcol, mint valami jó kavics/főleg napos szép időben/
ezeket gondoltam megosztom veled....
[ Szerkesztve ]
-
Coupe
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni kinéztem magamnak egy ilyen http://www.einhell.hu/index.php?file=termek&t_id=45 polírgépet és szeretném tudni jó vétel e vagy nézzek valami más tipust, a lényeg a megbizhatóság és, hogy szép munka legyen a végeredmény!
Előre is köszönöm!
-
-!DogG!-
csendes tag
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már a téma, csak én kerestem rosszul, de azért feldobom:
a télen sikerült egy gumi/fém jégkaparóval szép hosszú vízszintes karcokat gyártanom. El lehet ezeket tüntetni valahogy, vagy nyugodjak bele, hogy megszívtam, és cserélnem kell az üvegeket, ha karcmentesen szeretném látni?To be in power, you didn't need guns or money or even numbers. You just needed the will to do what the other guy wouldn't.
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
-
Integra
titán
válasz Zozzant #2161 üzenetére
igen, ezt mondták, hogy újabb autóknál nem biztos hogy tudják jelölni a lámpákat és a tükröket.
nekem se lehetett az első lámpáim, mert a műanyagon van egy láthatatlan fólia is pluszban.
a hátsó lámpáim megmarta, és jól olvasható, de nem olyan lett mint a többi helyen, hogy kifelé domborodik, inkább befelé marta meg a műanyagot....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Boyfish
senior tag
válasz #00809728 #2043 üzenetére
SZia Dodi!
Tanácsot szeretnék kérni tőled
Tegnap egy pöttyöt meghúztam az autóm bal oldalát, a kár nem komoly, csak egy egésze minimálisan behorpadt a kasztni, ha dobnék fel fényképet ide, meg tudnád becsülni kb a kárt, illetve tudnál ajánlani valakit, aki normális áron és szépen megjavítja?Köszönöm
Erik''Ráadásul a videókarikhoz nyitotta...'' - by Mr Gambit
-
Integra
titán
mai kalandtúrám megvolt a gumisoknál...
már rettegés fogott el, hogy a felnikre kell rárakni a gumiat és nem csak felnicsere.. bár akkor nem kellene mennem, hanem magam megtudnám csinálni, csak hát 4 felni egy vagyon, szóval marad a gumiköpeny cserélgetés.
beállok, srác már emeli is le a légkulcsot. kérem, hogy figyu tesó, ha lehet akkor maradjunk a manuális megoldásnál, mert a légkulcs szétbarmolja a krómozott anyákat. mondja, hogy a kerékőrt mindig kézzel veszik le, mondom hogy tudom, de én az anyákról is beszéltem. erre ő: MINDET??? mondom igen.
majdnem dobott egy hátast és beletörődött... csak lecsavarozta. 4 kerékőr, és 16 anya. pfff, marha nagy meló volt, tényleg..
ja igen, előtte nem fért be a kocsi alá az emelőgép egyik karja, erre nekiakartak a doblemeznél emelni.. azt hittem rosszul látok, majdnem üvöltöttem, megálltak. nézek hogy hogy emeljék meg hogy aláférjen a kar.. hát ezt a balfasz brigádot, alányúlok, be doblemeznél, és emelőpont mellett megfogom az autót és láss csodát befér... igaz, félig mocskos lettem, de inkább egy piszkos ruha mint egy kiálló doblemez...
már a guta kerülgetett, de aztán a srác belejött és nagyon korrekten lecserélte a gumikat, új gumifelrakó gépeik vannak és semmit se karcolt a fehér felniken. aztán visszacsavarozta kézzel és még futotta nyomatékkulcsra is erejéből..
na 4 csere meg centriozás, ird és mondd, 5600 pénz. elképesztő...... minden 45 perc várás és 45 perc szerelés[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#00809728
törölt tag
válasz Calogero #2156 üzenetére
Hy!
Hát csak gyengém merem állítani most jőtt elő a hiba amit a gyárban csináltak ill vétettek.
Ez gyári hiba.Festékben kell kresni a hibát itt a pigment nem megfelelően száradt meg vagy a lakk ott hirtelen szádart meg stb...Ezt igy képről nehéz megállapítani pedig a fotók nagyszerüek.
Vidd be egy garis szervizbe és kérdezz rá.[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Szia Dodi a tanácsodra lenne szükségem
Aggasztó foltok jelentek meg az autómon
A Jobb hátsó sárvédő elem tetejénél jelentek meg, olyan mint valami zsíros új lenyomat lenne, (először azt hittem, de nem az mosásra sem jön le).Az autó 7 hónapos, de a foltok most jöttek ki az utóbbi 1 hónapban. A tél nagy részét garázsban töltötte. Ez az elem alsó kerékívnél javítva volt, mert egy motoros a 10 napos autóm fél oldalát lezúzta. A javítás októberben történt, de foltos területet nem éríntette a javítás.
A lakréteg nem sérült, a festék nincs felpuklisodva. Az autó kézzel van mosva.
Ezt a sampont használom : Autósampon 375 ml zip wax TURTLE WAX
Törlésre pedig szarvasbőrt... A foltok csak itt jelenkeznek.Van valami tipped hogy mi lehet ez?
Válaszodat előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
TexT-BoY
addikt
válasz #00809728 #2150 üzenetére
ha ugyan arol a srácól beszélünk, akinek a kontaktját te adtad akkor igen. bár a Bridgestone nem fér ki 20e/db alatt, de egy Dayton D210 vagy más hasonló (szerintem rossznak semmiképp nem mondható ár/minőség aránya viszont igencsak kedvező) fajtáju gumi. De Talán még egy yoko is belefér dfx költségvetésébe. Bár nem mondta még mennyit szán rá.
HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."
-
#00809728
törölt tag
-
#00809728
törölt tag
-
dragonfx
veterán
válasz #00809728 #2148 üzenetére
mennyivel?
tetszik Dodi tom rendes akarsz lenni de gondolomnom kell arra is 4 uj gumma is kell rá...lehet még arra se elsz zseton ha a következő 2 hónap nem ugy jön ki ahogy akarom..egyenlőre jó a pálya...de nem 100%."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
#00809728
törölt tag
válasz dragonfx #2147 üzenetére
Hy!
Hát nem tudom nekem egyik felni sem tetszik de nem vagyunk egyformák.Olasz felni nem rossz de mivel ez valami utánzat féle igy szerintem nem egy tartos db-ról van szó.Bp-n átmész lehet megsínyli.
Momo corse van 88000ft körül uj te csomizod ki igaz 17-es lehet olcsobb lenne 16-os. -
dragonfx
veterán
válasz #00809728 #2146 üzenetére
Aha na akkro konkrétabban>>
kb ez tetszik még
ez tetszik legjobban ...tom írja 6ösre de én tom ez e36os gyári felni."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
#00809728
törölt tag
-
dragonfx
veterán
Dodi&integra>>köszke értem...de azért ezek javíthatók nem?..ha a fleni törött repedtaz cska látszik ha megnézem tüztesen?..nekem nem kell bovli fleni nekem gyári kell...de az ujonnan enyémre 85k/db ...hazsnáltna meg 55k/szett.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
válasz dragonfx #2141 üzenetére
képzeld el hogy új fasza bringád van. tök jó, semmi se zörög, vibrál etc.
majd jól odavered egy padkán. és elkezd remegni az egész meg a hátsó kereked furcsán ringatózik, olyan érzésed van mintha ütemesen seggbeb...na a bicónyereg.. na, olyankor az eddig szép szabályos felnid átment tojásba, vagy egy helyen a perem egyszerűen felhajlott. ha így egyszerűbb az analógia...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#00809728
törölt tag
válasz dragonfx #2141 üzenetére
Hy!
Szabad szemmel nem fogod látni.
Én még olyan uj alufelnit nem láttam amire nem kell suly kb 5 ill 15gramm max.Nos az uj felni.
De ha beteszel eyg fém szelepet akkor egyből felbomlik az egyensuly kb 20gram tőblet az egyik oldalon.Nos ezt korigálni kell mert nagyobb sebeségnél 70km/h enyhén elengeded a kormányt és meglátod merre viszi az autót.
Ha rosszul van kiegyensulyozva akkor vagy balra ill jobbra fog "sétálni" az autó ha jól van kicentírozva akkor sok-sok méteren keresztül egyenesen fog haladni a gépjámüved.Tetszik érteni? -
-
I_Am
veterán
válasz dragonfx #2139 üzenetére
tizedgrammos eltérések is olyan centrifugális erőket hoznak létre nagy sebességű forgásnál, hogy el sem képzeled.
Ne tojásnak képzeld el, csak hasonlatként írtam.
Centírozásnál hozzák a felni belső és külsö felét ütésmentessé, hogy megértsd.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
dragonfx
veterán
vagyis azzal akkro elég rendesen nekimentek valaminek ha a körből tojásdad lett kicsit is..és enneka tojádadság kiküszöbölésére tesznek sulyokat ide oda a felnire?..és az kihuzza? vagy van olyna amikor telejsne megcisnálják ki centírozzák?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
kész az uv gravírozás.
végülis simán belement a visszapillantóimba és a hátsó lámpáimba is az üveg és fémfelületek mellett. még maradt 5 sablonom is.
bátran ajánlom mindenkinek, ennyit megér....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Leves82
csendes tag
Sziastok szerintetek mennyibe kerül egy 98-99 évjáratú megane hátsó ajtajának a cseréje és fényezése ezüst metál színre?? Beletolattam kb 3 km/h sebességgel egy kicsit megnyomta. Az ember azt mondta hogy a Renault szeríz 180 Eft mondott rá égy magán lakato 40-50 eft az ajtó cserére és a fényezó meg 90eft a fényezésre szerintem az egész nagyon max 60 -70 eft ahogy nézegettem oldalakat 20-30 ezerért fesenek egy elemet az ajtó is 20-30eft ahogy néztem kb egy 10eft-ért leveszik meg felteszik az újat. Vagy nem?
-
-
dragonfx
veterán
Dodi te használt felni vételnél mire figyelnél oda? lehet rejtett hibája egy felninek?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
pénteken nem lett kész, azt hittem megüt a guta...
nincsenek még meg a sablonok talán hétfőn..amúgy csináltam gyorsfelmérést.
sétálsz az utcán, bárhol. számold meg hogy 10 autobol mennyi van gravirozva..
ijesztő
5-8% között ha jelölve vannak
és akkor sirunk hogy sok az autolopás???...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
KrAt
veterán
Na emberek
Eljött a régóta várt pillanat: elkezdtem keresgélni fényezőket.. Kérdésem:
Ki tud nekem lehetőleg Pesten fényezőt és lakatost, aki megcsinálná az autónkat. Lehetőleg ne aranyárban dolgozzon, nemkell merci szintű fényezés, de neis ecsettel kenje le Karosszériamunka is akad rajta, hátsó ívek, csomiajtó, meg bal első ajtó (ez valszeg csere lesz kompletten) meg morcosítás, ha beleférNa hajrá
-
#00809728
törölt tag
Maszekolok.
-
Integra
titán
válasz dragonfx #2115 üzenetére
szerintem te az egész mögött álló elvet nem érted, na de mindegy hagyjuk. szerintem elég érhetően leírtam a lényeget, ha abból nem sikerült megérteni..
a te autódra már én se pazarolnám a 18 rugót
nekem pénteken megcsinálják, ennyit bőven megér.
a blue16-tal még nemtom mi van, szkeptikus vagyok.
majd megkérdezem a gravirozókat pénteken, úgyis egy óra mire kész lesz az autó. meg átnézetem a riasztómat ami belett építve....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
válasz Integra #2113 üzenetére
klassz dolog tényleg csak tudod ezt simán átfényezik és ah egy kocsit alkatrésznek lopják..kicsit seérdekli őket egy fényezés vagy netán karcolások halma..hisz pl: a b oszlo belsejénél ha becsukod a ajtót ki fogja épp ott elenőrizni?..meg ugye ha feketén rakják össze akocsit?.nappal nem látszik egy lebukási esély vele szinte nulla..max. ha hivatalos helyre viszik az autót...ott meg marad a bunda...ettől függetlenül azt mondom 18e-t megér....
100e-s cucc az milyen? ..aza blue16 annyiba fáj?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
közben megtaláltam:
permanent mark hivatalos magyar oldal
pár infot elrontottam, itt pontosan levan írva, 13 karakter és nem 10..
a fotókon minden jól látszik....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
na, rövid összefoglaló róla, hátha valakit érdekel:
először is az alvázszámból készítenek egy nevezzük úgy, papírsablont, nyújtott téglalap alakú. pontosabban előre megállapodott mennyiésgűt és még 4 db pót sablont, ha esetleg cserélni kellene elemet. ezt átadják kis fólia tasakban lezárva.
a sablonok egyszer használatosak, egyszer felragasztósak, egy felületre.
a felület értelem szerűen ablaküveg esetén az üvegtábla alja, kb 2 centivel magasabban az övvonaltól. első szélvédőnél alvázszám alatt, hátsónál is a fekete alsó keretrészen.
a fémfelületek esetében pedig nem a külső lemezborításra kell gondolni, hanem az elemek takart, de jól észrevehető és ellenőrizhető részeire. tipikus példa a B oszlop az ajtózár alatti kampónál a hajlított íven, ajtók eleme a zárnál, doblemezek belső pereme a motorháztető vagy csomagtartó alatti ívnél.. és így tovább.a sablonokat egy ecsetelővel kenik le, ez tartalmazza a kémiai reagens anyagot, amivel a sablonokat lepemzlizik és pontosan x másodperc eltelte után lehúzzák a felületről. a kémiai folyamat alatt a felkent anyag megváltoztatja az adott felületen a molekuláris szerkezetet és "összeolvad" a festéssel egészen a fémig.
gyakorlatilag fémig kell csiszolni minden felületet ahhoz, hogy eltávolítsd a jelöléseket, az üvegtáblák is kidobhatók. lehet számolni, mibe kerül egy minőségi telifényezés, ami nélkül nem tudnának autót eladni, illetve az összes üvegtábla is cserélésre szorulna. ráadásul azonnal bukják telifénynél hogy töretlen autó, mivel minden elem újra lenne fényezve.
ennyi volt. az eredmény egy viszonylag könnyen/nehezen látható pontmátrix alapú kódmegjelölés, fényviszonyoktól függően, hasonlít az autóhifik pontmátrix kijelzőjének karakterére. a sablont magát is egy lézerrel dolgozó gép készíti, a sablont kersztül lövi pontokkal. UV alatt pedig nagyon erősen kivehető. egyébként minden elhelyezési pont EU szabvány szerint megvan pontosan határozva, minden karosszéria típusra.
ehhez kapsz mindkét első ablakra egy piros-kék uv permanent (PERMANENT MARK)figyelmeztető matricát, ez minden EU országban szintén azonos.
az ablaktáblákban viszonylag jól kivehetőek a gravírozások.magyar autó esetében így néz ki: HU 5349785321 (ország kód és az alváz 10 számjegye, ami már egyedi azonosító)
kérdés, hogy ok, de mit ér ez?
jelen álláspont szerint az UV gravirt beépítik hamarosan az EU eredetiség vizsgálati adatbázisába is, mivel egységes rendszerről van szó, ami már az egész EU területén működik.
így nemsokára eredetiség vizsgálat készítésénél már lesz az eredetvizsgálók szoftverében is UV gravir kiegészítés, ott szerepelni fog, vagyis magyarországon is komoly szerepet fog kapni. lehet, hogy a rendszám lekerülhet az autóról, és a következő országban azt se tudják hogy honnan jött, de az uv gravir úgy tűnik egy sokkal komolyabb azonosító lesz, a központi eu adatbázis miatt. úgy tudom a tulaj állítása szerint már romániában is él az adatbázis és remélhetőleg hamarosan keletre is bővítik.lehet agyalni, hogy kinek hogy éri meg, hogy 18e ft erre (szabályozott egységár, mint egy eredetvizsga), vagy valami elektronikus cuccra a háromszorosa, amit úgyis hatástalanítanak azonnal.. ez se 100% védelem érthető, de úgy vagyok vele hogy inkább ez, mint 100e ft-os cucc, amiről úgyis tudom, hogy semmit sem ér.
ha ez nem elég, +10 rugóért pedig megjelölik szintén ilyen jelöléssel, de más kémiai anyaggal a szöveteket, az ülésekben, műszerfalat, kormányt, most már bármit amit kérsz. motortérben is tudnak alkatrészeket jelölni, vagy felniket etc.
én asszem megcsinálom hamarosan, amit láttam és ami mögötte áll, elég meggyőző volt.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
megnéztem az uv gravírt, elég meggyőző, meg most, hogy láttam, már értem az egészet is, hogy hogy csinálják, meg miről szól, hogy néz ki.
lehet, hogy megcsináltatom, ennyit talán megér az egész....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
ma megnézek egy uv gravirozott accordot, kíváncsi vagyok
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#00809728
törölt tag
-
Integra
titán
válasz dragonfx #2105 üzenetére
ha valamit elakarnak vinni, elviszik, akár velem együtt, ez van
akkor max a nagyon gyors menekülés és telefon érhet még valamit..a blue16 saját akksiról megy, ami jó kérdés, mekkora akksiról megy, mert nem kell még 20kg plusz ha nem muszáj.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
válasz Integra #2104 üzenetére
kicsi de ha valaki féltotálra tör egyte és kell alkatrész..persze ez mindne autóra fennáll de a tiéd kuriozum.pl:mint egy 850es bmw ritkaságú...
Hát szerintme Mo.n sem találnád meg..sajna a pénz nagyúr nálunk..pénzbe üzletbe nincs barátság.
ez a blue jó..de max. fél évig...olyat vegyél ami külön akksiról megy....de tényleg megmondták mi a legjobb.kiveszed a gyertyákat.persze tréler még mindig bejáccik....
tuti enm válaszolják meg..hisz akkor te nem veszed/szerelteted be....
az a legtutibb...ha saját ingatlanod területére építesz telejsne fedett zárt garázst autódnak és zárod agyba főbe zárakkal...netán egy roti vagy valami bejáccik...."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
válasz dragonfx #2103 üzenetére
itthon azért viszonylag hamar megtalálnánk, sőt, még talán vissza is kapnám.. mondjuk nem vagyok ettől nyugodtabb pillanatig sem..
de ha keletre veszik vele az irányt, akkor ennyi volt az biztos, oda már nincsen vonalam semmi..
ezen a bluen gondolkodom, valszeg meg is fogom őket keresni, de a kérdés hogy hogy tudom kombinálni a meglévő riasztómmal. már ha lehet. illetve, hogy ha megkérdezem őket, hogy hol a rendszer gyenge pontja akkor megválaszolják e vagy sem.
meg aztán max elvontatják ha saját lábán még se tudnák elvinni..
az pedig sajnos tény, hogy ha valamit el akarnak vinni, azt viszik is..
szerencsére itr-ből nagyon kicsi a piac....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
#00809728
törölt tag
válasz Integra #2101 üzenetére
Hy!
Hát veszel egy kártáyt és a riasztó kezeli.Ha van egy riasztásod akkor egyből értesit téged sms-ben.
Nekem 3600ft karim van benne pannonos.Van + egy radar benne ami a riasztóval kombinál és ha közel mész akkor a risaztó hangját veszi igénybe és rádcsipog vagy kürtől.
Riasztó 40.000ft Cod-perfekt
Radar 11.500ft volt.Sajna linket nem kerestem most megyek csicsikálni éjszakás leszek...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest