-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79255
üzenetére
Sajnos ehhez fel kell vállalni a komponens szettet, az általad említett hátrányokkal együtt. Szerintem többet ér, hogy van teteje, ha már a többin úgyse lehet segíteni.
Hifiztek a DSP előtt is, ahogy mondod és furmányosnál furmányosabb módokon alakítgatták a hangszórók elhelyezését fizikailag, hogy a legideálisabb legyen, majd folytatták ezt olyan passzív váltók kikísérletezésével, ami ideális irányba terelte a fázismenetet, stb. Szerintem nagyon jó, hogy már létezik DSP, mert ezek a játékok mai áron még egy jó DSP-nek is a többszörösébe kerülnek

-
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79253
üzenetére
Ültél már szobában úgy a hangszóróid elé, hogy nem középen ültél, hanem mondjuk a bal oldalt két harmad távra a középponttól? Hallani fogod a különbséget

De ha rászánod magad és mérsz REW-el fázis átvitelt a jobb majd bal hangszórónak előbb középről, majd szélről ahogy említettem, látni is fogod a különbséget.
És akkor még egyformák a dobozaid, jó esetben egyformák a visszaverő felületek. Csomó olyan dolog ami egy autóban garantáltan aszimmetrikus. -
Lusu
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
Szia!
Írtad, hogy ha csak a két szélessávút teszel be, kevesebb gondod lesz. Az anyagi és fabrikálási gondok terén ez persze igaz, de a fázis probléma időkorrekció híján ugye garantált, ha ezt szeretnéd kiküszöbölni akkor minimum DSP-s fej és mivel azt nem cserélnél DSP, vagy DSP-s erősítő kell.
Az ajtóból szóló hangszóró beszakadását inkább úgy értsd, hogy az átvitel 2khz-től szépen lejt. Ez a lejtős átvitel pedig szépen van tarkítva kioltásokkal is, ebből a pozícióból jellemzően 150-200hz között és 500hz környékén szokott lenni egy null. (persze utána is, csak azzal nem szoktunk már foglalkozni, lehetőleg elváltjuk) És ez igaz a bal oldali ajtóra, a jobb oldali természetesen más lesz, ott a kioltások sem olyan erősek és a magas átvitel is jobb.
Szóval itt már csak két szélessávúval is annyi a szopás passzívban, hogy öröm nézni
Persze, ha megelégszel azzal ami van és a hibáival akkor nincs probléma, de olyanra mint ami a szobádban megszólal még véletlenül se számíts. Az jópár százezer elköltése és egy komoly beállítás után várható.
A 150hz-nél vágott szub egyébként csak elöl lesz jó. Viszont ez esetben egy erősen kompromisszumos megoldásként elképzelhető lenne egy jó szélessávú a műszerfalba ami korrektül lemegy 150hz-ig, persze ez hatalmas barmolással jár. Vagy jó lehetne az ajtóban is, de akkor annyira előre és magasra kellene helyezni a hangszórót amennyire csak lehetséges. Ez persze minimum az ajtópanel építését jelenti. És az egész móka DSP nélkül nem nagy előrelépés.
Ha nem akarsz nagyon rákölteni akkor tényleg csak bitumenlap és hangszóró csere, szólni fog, nem fog csörögni, zörögni (ha jól rezgéscsillapítasz
) a többit meg élvezd a szobában
Ellenkező esetben, welcome to the club, az umik-1 máris jó felszerelés a rew-el 
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
Nem szoktunk boltokat reklámozni, és itt sem azt teszem. Viszont itt elég kimerítő leírásokat találsz a különböző anyagok viselkedéséről, és használatáról. [link]
-
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79249
üzenetére
A képen bitulap van.
A beszakadás, ha nem faragsz be magasat, nem számít, mert nem lesz más megoldás. -
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79244
üzenetére
Megnéztem egy ilyen kocsit. Valóban nem látszik a magasnak előkészítés, így mindaz, ami aggályod lehetett volna, egy aktív rendszer DSP-s erősítővel, hibátlanul megoldaná - de itt faragni kell és ha jól értettem. azt nem szeretnél.
Így a max egy olyan koax hangszóró, aminek lehet mozgatni a magas irányát. Aktív ebben az esetben elvetve. Nagyon lábtérben van = frekvenciamenet-beszakadás, ezt a témát olyan 8-10 éve tárgyaltuk itt a fórumon, ha tényleg érdekel, keress vissza.
Ide a legolcsóbb mutatvány a szigetelés és nagy érzékenységű koax hangszóró.
Az erősítős szub ráér utána, ha egyáltalán.A foam az a habszivacs, amit az ajtókárpit belső felére lehet feltenni, csillapításnak, de ha a bitulapból marad, az is bőven megteszi, így:
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
alphamooncam
#79240
üzenetére
Vagy itt a fórumon már többször is ajánlott Axton A544DSP / A594DSP, lehet hozzá kapni autóspecifikus összekötő kábelt (bár a Suzukit pont nem látom).
-
válasz
alphamooncam
#79240
üzenetére
Helix M four DSP-t ismerem, de biztos van más is, ami jó lehet.
Ezzel mindent is be tudsz állítani, h a maximumot kihozzad a hangszóróból. -
válasz
alphamooncam
#79238
üzenetére
Nem tudom, h a keretedbe mi férhet bele, de egy 4 csatornás dsp erősítővel egyben sok problémádat megoldaná.
A sima 2 utas szettekben lévő keresztvátlók jobb esetben tudják a magasat +- 3db körül állítani, ez is egy lehetőség lehet a számodra. -
Lite
őstag
válasz
alphamooncam
#79232
üzenetére
Ha szabad javasolnom, fordítsd meg a sorrendet:
Először az ajtókat szigeteld / szigeteltesd ki. Az hozza a legnagyobb változást. És nem látszik.
Ha még nem javult eleget a hang a gyári hangszórókkal, akkor itt lehet belepróbálni az új hangszórókat (szigetelés nélkül 99%, hogy rosszabb hangot adnának, mint a gyári!).
Valószínűleg van a kocsiban a magasnak is hely előkészítve, max nincs benne sugárzó, ilyen előfordul (lásd régi Opel Astra-k). Javasolt lenne inkább komponens szettet betenni, ugyanis a kick a lábtérben olyan 2,5-3 kHz körül beszakad. Az a kis magas pont segíteni fog, ha leszól addig.Ha tényleg nincs hely a magasnak, akkor is inkább koax, mint dual cone sugárzót nézz, pláne, ha a magas egy kicsit irányítható benne.
Nem gondolom, hogy az számítana, meddig hallunk, hanem azt addig hogyan...
Ha még mindig szükség van több mélyre, akkor jöhet a kis szub. Hozzá fog adni valamennyit, de ne sokat várj. Volt, néhány hétig, váltottam rendes erősítő+szubra.
Ha nagyon mélyszegény a produkció, akkor javaslom, hagyd ki az ülés alatti szubot, oda egy pici monoblokk és a csomagtartóba rendes szub kerüljön (abból kb. minden jobban fog szólni, mint az ülés alatti cucc). És olcsóbban is kijön.Üzletet / műhelyt reklámozni nem illik nyilvánosan, de a dél-pesti lét esetén a Nagykőrösi út környékére gugliznék...

-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79234
üzenetére
Én sem vagyok már fiatal, de nem ez a lényeg. Ha egy kicsit több munkát raksz bele egy komponens szett beszerelésével, komoly minőségi változást kapsz.
-
berek21
őstag
válasz
alphamooncam
#79232
üzenetére
Nincs esetleg magassugárzó az ajtóban valahol?
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam
#79231
üzenetére
Ok. Akkor kezdjük elölről !
Egy nem túl jó környéken lakom egy lakótelepen, ahol az "új" kocsim egy panel előtti csillaggarázsban áll - kvázi szabad préda.
Ezért nem lehet olyan fejlesztést csinálni, ami ha benéznek látszik, meg persze az árakkal sem szeretnék elszállni, főleg hogy aránytalan lenne többet költeni a többi szükséges dologra, ha a fejegységnek maradnia kell.
Ergo fejegység biztosan marad.
Közben megtaláltam a gyári hsz. tipusát, az adatai viszont nem nyilvános.

Elvileg az érzékenysége valahol 85 és 89dB között lehet, szólni viszont elég gyatrán szól.
Kinéztem a helyére ezt:

JVC CS-J610X 16.5 cm-es szélessávú hangszóró
Kérdés ismeri-e esetleg valaki ?
Egyébként :
Maximális teljesítmény: 300W
Folyamatos teljesítmény: 30W
Frekvencia tartomány: 35 - 20.000Hz
Érzékenység: 92dB
Membrán anyaga:
Mica Cone (mélysugárzó)
Mágnes típus: Ferrit mágnes (mélysugárzó)
Beépítési mélység: 43 mm
Hangszóró rács nélküli kivitelelvileg ezzel a beépítő kerettel a fenti hsz beépíthető, de természetesen a kompatibilitási listában nem szerepel az autóm.
JVC hsz. a fenti gyárihoz képest 3-7dB-el érzékenyebb, ami azt jelenti hogy 2-4x hangosabb.
A Hifonics ZRT200A szub, méretét tekintve beépíthető az ülés alá, elfér, de nincs infóm semmi róla, úgyhogy ha valaki ismeri ne tartsa magában, illetve ha lenne jobb ajánlat meghallgatnám, persze jó lenne ha azért arányos maradna a többi komponenssel.
Ps.: 92dB-es érzékenységű szélessávú is van itthon, ismerem a határait és szeretem az egységes hangképét, a hangváltó mentességét. Egy 11W-os csöves erősítő hajtja, és elég hangos, ha esetleg vki kételkedne, úgyhogy Nekem elég lesz a hasonló érzékenységű JVC a kocsiba, szerintem.Persze, ha tudtok jobbat...
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Dell Latitude 5420 Újszerű állapotban, i5 FHD IPS LCD,16GB,magyar világítós billentyűzet
- Dell Latitude 5420 Új, Fóliás állapotú,i5 FHD IPS LCD,16GB,magyar világítós billentyűzet
- DELL P2714H "27 colos kalibrált IPS panellal rendelkező monitorom eladó tökéletes állapotban!
- MSI GTX 1070 Ti GAMING 8G stabil, működésileg megbízható állapotban eladó!
- Xiaomi 13T Dobozzal Töltővel
- AKCIÓ! HP Victus Gaming 16-S0017NH 16 notebook - R5 7640HS 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4050 6GB WIN1
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3271, 100% Akkumulátor
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Iphone 14 Pro Max 128GB // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


Ellenkező esetben, welcome to the club, az umik-1 máris jó felszerelés a rew-el 



