-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Jaj, el sem tudom mondani milyen jó volt ma 3 hét után autót vezetni. Jól meg is rúgattam, de még mindig nyári gumival.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Nah, M 550d. Brutális, 3db turboval, 381 Le, 650NM egy gyári 3000ccm-es motortól. Ez egy kis bajuszrángatással 450Le@800NM.
Don't Tread On Me
-
Snooker
senior tag
Tegnap, életemben először, ültem BMW-be.. szerelmes lettem
-
Manitou
addikt
330Ci-ről ( E46) tudnátok mondani némi infót? Mennyire megbízható? Van valami típushibája?
-
dragonfx
veterán
jo az a 330ci semmi gondja nincs.
ez az 550d M nekem már sok.3 turbo.20milla.egy dízelért."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Highend55
tag
válasz Manitou #15907 üzenetére
Én teljesen elégedett vagyok az enyémmel igaz otthonról biztos,hogy nem venném egyiket se..Ha nem ilyedsz meg a szervizköltségektől és nem zavar,hogy városba (13l/100km amit bekajál,autópályán 8,5l-től felfelé..)
1.4l után szerintem nagy ugrás lenne lehet elég lenne a 2.0 motor is bár a te döntésed -
MPowerPH
félisten
válasz Manitou #15907 üzenetére
A motor kiváló, soha nem lesz vele bajod. Maga az E46 költségesebb, itthonra a futómű elég gyenge, és a cseréje is drága mulatság. Nagyon jó autó egyébként.
Lehet vele spórolni is, de városi használatra teljesen alkalmatlan a fogyasztása miatt, nem beszélve a pesti utakról.1.4i után 330i? Nem sok az egy kicsit?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
Gyok2
aktív tag
Nem mai darab, de nem mindennapi állapotban van: E34 M5
Tiszta Windows rendes ház
-
dragonfx
veterán
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #15928 üzenetére
Már az E46 -ost. Meg rugalmasságra az E92-est is, egy chip után meg azt is a földbe döngöli, azzal minimum 450 ló, a nyomatékot meg nem is mondom. Az M3 --at még egy chippelt 335i is beveri, ami 380 ló körül van.
Azért kell, mert hátulra a 245-ös szokták rakni. Oka, hogy a 225 kevéske a 231 lónak. És ez a gyári méret is, csak csöndben mondom. Nem egy E46 van itt a környéken, és a 17" -os felnire hátra mindenki ezeket a méreteke pakolja.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz MPowerPH #15930 üzenetére
ok értem.
hát a 335i chippes meg e92 m3 versenye azért az m3 győzelmévl zárul.rugalmasságra bizonyos kategóriákba versenyképes de amugy nem.
az e46 m3 343 ló.még jo hogy 381ló elveri.
bár a súly miatt....
épp ez az hogy szerintme 220ig az m3 vezetne utána menne el cm3ből az 550d.nem ezt akartad írni?..egy m3 ne lenne rugalmas?
4.8 alatt van 100on.[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #15932 üzenetére
Nem, az 550D csak 3.0L-es, sor 6, az M3 pedig 4.0L -es V8.
És tessék, a 335i chippelve megveri az M3-ast. Az M3 azért nem rugalmas, mert sima szívó motor. Látom még nem ültél erős turbo -s autóban... Ott 3000-től majdnem végig lóerőcsúcs van... És már turbojuk sincs, gázpedál nyomásra azonnal megindul, míg a sima szívónak fel kell pörögni, és kell a magas fordulat.
Szerinted miért áll át az összes gyártó a kisebb, turbo -s erőforrásokra? Mert kisebb fogyasztás és károsanyag kibocsájtás mellett, kevesebb köbcentiből, nagyobb teljesítményt és rugalmasságot tudnak kihozni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Gebriel
veterán
#15933
EU-ban lehet, de a japcsikánál már régóta divat a kis cm3-turbo felállás. Itt csak most eset le a "tantusz"[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Gebriel #15934 üzenetére
Japcsik már az elején okosak voltak. Örök kedvencem marad a VG30DETT V6, még az aranykorból. De ugye a Lancer és Subaru is jó példa, a kisebb literesek közül.
Gyönyörű ez a 6-os coupe is. A 4-es BMW is hasonló lesz majd, csak a 3-as padlólemezén.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz Gebriel #15934 üzenetére
ezek az uj tulcsicászott kerekittett formák nekem nem jönnek be. a bmw az élektől volt bmw.ezek a maiak már inkább luxoslimok munkacélra mintsem az igaz bmw.s vezetés éményét visszado verdák.nulla hang....csak tolnak azt kész....
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #15937 üzenetére
Haladni kell a korral. Ha egy E36 szintű autót kínálnának most 20 milcsiért, akkor mindenki kiröhögné őket. Egyébként a Bangle féle BMW -k voltak a gömbölyűek, a holland keze alól kikerülők már sokkal szögletesebbek.
Hang meg közel nem nulla, pont annyi van, amennyi kell belőle. Tolnak, piszok jó a kanyarsebesség és a vezethetőség. Amíg megvan a hátsó kerék hajtás, addig nincs gond.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
hoby36
senior tag
Üdv!Fax kivan,elment az E36-ban a töltés.Egyszer villogott a töltés lámpa.Haza is indultam,de úgy lemerült közben az aksi,hogy a tompított is alig világított.Most vittem szerelőhöz.Miért lehet,hogy nem jelzett utána a töltés lámpa,de mégsem volt töltés?
A logikában semmi sem véletlen!
-
Möhe
addikt
Hali.
E60at nézegettem a napokban, ezen meg is akadt a szemem. Közel is van,esélyes a megtekintésre.
De találtam egy nagyon szép E39-est .
nem filléreskedésből kérdezem,de a későbbi karbantartási dolgok,alkatrészek és egyéb dolgokat figyelembe véve melyik az amelyikre kevesebbet kell fordítani,feltéve ha az állapotuk egyforma már ha fogalmazhatok így? Váltó,főbb alkatrészek,stb.
Az E39 valami eszméletlenül tetszik a kép alapján,de az a régebbi verzió a kettő közül.Csak ez miatt kérdezem. -
Gebriel
veterán
-
MPowerPH
félisten
Akkor kezdem az E39-el. A fenntartása kicsit olcsóbb, mint az E60-nak. Pl. a kuplung szett E39 60-70k, míg az E60 80k. Ekkora árkülönbségekre kell számítani, ami nulla.
Az E39 nem szervizkönyves, a km talán hihető. Bár klubbon az összes diesel tulajnak elhagyta már a 300k km-et a számláló, és a többség azt vallja, hogy ezek is vissza vannak hajtva... Tényleg full extra, és tényleg szép. A motorja kényes, de már a javított verzió. Így ha diagon nincs baj, akkor talán nem lesz gondod vele. A váltó viszont kérdéses. Ugye az 530D -hez olyan steptronic váltót párosítottak, aminek a nyomaték tűrése alacsonyabb, mint a motor maximális nyomatéka. Így gyakorlatilag egy idő után akarva akaratlanul a motor kinyírja a váltót, főleg ha chippelt. Na, az már egy kicsit költségesebb móka. Tehát azt érdemes ellenőrizni a legalaposabban, BMW szervizben.
Egyébként kicsit túlárazott, olyan 300k -t simán faragni kellene az árból.
Egyébként előfordulhat, hogy a szívósor beadja az unalmast, ami 800K-s buli. Aztán a légtömegmérő, a turbónyomás szabályozó szelep, turbo, magasnyomasu pumpa, adagolófejek avagy porlasztó, üzemanyag szivattyú.
Ezek mind elő szoktak fordulni, és szorosan a 3.0 diesel motorhoz kötődnek.És akkor jön az E60. Az ára talán érthető is, még szervizkönyve is van, ez sem utolsó. Majdnem teljesen alap felszereltségű, fapados darab, ami azért így sem rossz más márkákhoz képest. Az i-drive ezeknél az első szériásoknál még kicsit átgondolatlan, de közel sem olyan vészes, mint ahogy azt sokan leírták. A váltó az ok, gondod nem lesz vele, ha rendesen cserélték az olajat. Ellenben a motor itt is kérdéses. Ez még az első szériás M57D30 - 3,0 L I6- 218 HP motor, ami már alapjáraton is megbízhatóbb, mint az E39 -es erőforrás. DE! Van egy komoly típushibája a 2003-2004-es modelleknek, amivel már sokan megjárták, köztük a hátszomszédom is. Bármikor előjöhet, futásteljesítménytől függetlenül. A motor a szívótorokból beszívhatja a négyes csappantyú ajtót. Orvosolni ezt is csak szívósor cserével lehet, ami E60 esetében 850-900k. A turbo ennél is beteges(300k), ha fütyül akkor már rossz előjel. A légtömegmérő is duzzogós.(1 hónapja cserélte szomszéd másodszor az évben) Ha betankolsz valami rosszabb üzemanyagot, akkor a porlasztó szintén kényes.(minden diesel hibája...) Ha városi autó volt, akkor a kormánymű is rakoncátlankodhat, ami 380k, de ez már nem a motor sara, benzinesnél is előfordul.
Továbbá erre, és az E39-re is igaz, hogy előfordulnak jeladó problémák, amik a felsorolt összegekhez képest filléres tételek, és egy elektronikával telezsúfolt autóban megesik, hogy valami beadja a kulcsot a sok érzékelő közül.
Ami még fontos, hogy részben szerencse is kell ezekhez. Mert ha igaz a km, és jól voltak tartva, akkor lehet soha nem lesz a motorral gondod. Ellenben ha előjön valami nagyobb hiba, akkor az már rossz előjel, és szabadulni kell tőle. A chip, az állandó széthajtás(amit egy benzines mindennaposan is elvisel, csak legyen jó a vízhőfok ) mind nagy ellenségek. És az olcsó üzemanyag, hosszú olajcsere periódus, nem megfelelően hozzáértő szerelő úgyszintén.
Tehát ha minimálisan is filléreskedő vagy, akkor nem biztos, hogy jó választás ez a két diesel. Ha E60, akkor 2005, és az utániak.(M57D30 - 3,0 L I6- 231 HP, M57D30 - 3,0 L I6- 235 HP) Itt már a szívósor jó, és a turbon is módosítottak. Ha E39, akkor benzines, vagy 520D, ami még adagolós.
Ha mégis megveszed valamelyiket, akkor mindenképpen vitesd be hivatalos márkaszervizbe, ahol 25-30k -ért kapsz egy teljes diagnosztikát. És ha ez után megveszed, rakj félre még 1 milliót, amihez akár mikor hozzá tudsz férni, ha gond van az autóval. Mert bizony az alacsony fordulaton fellépő brutális nyomatékot és alacsony fogyasztást olykor elég nagy felárral kell megfizetni.
És mielőtt meghökkensz, hogy TE JÓ ÉG, EZ EGY BMW, ÉS MÉGIS MEKKORA KAKI...
Megnyugtatlak, hogy a JTD, TDCI, i-CTDI, sőt a PDTDI, CDI sem jobb....[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...