Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz KAMELOT #51825 üzenetére

    Igen.
    Viszont ha nagyobb akksis elektromos kocsit veszel, akkor már nem csak a város, hanem a nagyobb agglomeráció is sima liba, ha pedig jó nagy akksisat veszel, akkor a hatótáv függvényében nagyobb kirándulások is beleférnek, a célbaérést követő program ideje alatt pedig fel kell tölteni a kocsit és kész, lehet hazamenni. (persze gubanc van, ha nincs szabad v. nem megy.)
    A probléma ott van per pillanat, hogy még mindig magas az elektromos kocsi felára, és emellé az üzemanyagköltség spórolása csak akkor játszik, ha tudod otthonról tölteni így h már sok helyen fizetős lett a töltés, ami így annyira jön ki, mintha 5liter körül enne a kocsid, vmi ilyesmi.
    Tehát az elektromos kocsi mellett szól az instant gyorsulás, motorhang-mentes közlekedés és h nem pöfögünk kifele, az üzemanyagspórolás pedig csak ha otthonról tudod tölteni (vagy melóban, itt-ott ingyen), és ezért kell 1,5-2x árat fizetni. Egyedül a model 3 performance esetén érezném úgy (model s is lehet h hasonló), h a teljesítménye alapján a konkurens prémium márkák is egyforma árban mennek, csak a minőség nem egy szint, de a rendes hétköznapibb teljesítményszintek esetén nem adja ki még.
    Nézegetem a villanyautósok fb csoportot, nevetséges mennyit szívnak ezek azzal, h befoglalják a töltőhelyet mások v. nem megy a töltő.
    Ha lesz lehetőségem otthonról tölteni normál árban, és csak annyit közlekedek, hogy mindig elég is oda-vissza, akkor az éves futásteljesítmény alapján kiszámolom megéri-e, mert így h a nyilvános töltők fizetősek lettek, így kizárt, hogy behozza azt a felárat, amit vételnél megfizettetnek, márpedig ha gazdaságilag nem éri meg, akkor nem ugrik rá a tömeg sem.

Új hozzászólás Aktív témák