-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz Chrys_ #56399 üzenetére
Nem olcsó, az tény, 270-280 ezer a Schiedmann magyar honlapján.
56400 szimi57: Nem vagyok jártas ilyen alkatrészekben, fórumokat szoktam bújni, valamelyik külföldi fórumon találtam ezt amit beraktam az előbb. Ha van olcsóbb nyilván nem költök fölöslegesen, de első a minőség. Ha van hasonlóan jó olcsóbban nyilván nem vagyok magam ellensége, de szt nem akarok venni csak azért mert olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
malacka87
senior tag
válasz kovbandi82 #56397 üzenetére
Ezredes többször írta már hogy több kocsiba is raktak 10w60-at. Semmi bajuk nem lett tőle. Miért nincs amúgy ezekhez a motorokhoz komolyabb olajhűtő kör? Nem volt már rá pénz a gyárban? M3 olajszűrő házával meglehet oldani ezt és akkor nem melegíti el.
[ Szerkesztve ]
btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I
-
chess001
aktív tag
válasz malacka87 #56402 üzenetére
Egyrészt az is plusz költség a beszerelése, másrészt nem verseny célra vesznek nem M-es modellt, meg kb. egy literrel több minden olajcsere-és még úgy is el tudja melegíteni amúgy.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #56399 üzenetére
Ez egy kínai termék, kétlem h EU-ból postáznák, tehát a szállítási díjjal együtt már 100ezer Ft-nál járunk, aztán idehaza majd szépen x% vám, majd arra +27% áfa. Általában a vételár 2szerese lesz a végeredmény, tehát 180-200ezer Ft közöttre saccolnám szállítással együtt.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz kovbandi82 #56397 üzenetére
Kezdd az egyszerű irányból:
Külső tömítettséget ellenőrizd: olajszűrőház, szelepfedél, olajteknő. Folytasd a CCV-vel, ami a kartergáz lecsapatást és visszavezetést végzi, és ismerten gyenge konstrukció. Ha a fő lecsapató tönkremegy, nincs lecsapatás, hanem az olajos kartergáz egy az egyben visszatér a szívósorba. A lecsapató membránjának átszakadása pedig akár a motorolaj közvetlen felszívására is lehetőséget ad. Jellemzően a CCV-nél nem kell mindent cserélni. Leginkább a centrifugális lecsapató (membránszakadás és eltömődés) és az alatta található visszavezető cső (a 45 fokos műanyag/gumicső illesztésnél elfárad) megy tönkre. A többi csőnél egyedül az épséget és az átjárhatóságot érdemes ellenőrizni, de egyébként azokkal nem szokott probléma lenni. Az imént említett visszavezető cső a nívópálca csövébe torkollik bele, és így kerül vissza a lecsapatott olaj a teknőbe. A nívópálca csövének töve ezáltal duplafalú, és így tud egy csőben menni a nívópálca és tőle függetlenül a visszavezetés. A vékony duplafal el tud teljesen tömődni, ami meggátolja az egyébként jól működő lecsapatást és visszavezetést. Tehát az átjárhatóságot itt is ellenőrizni kell kötelező jelleggel, ha a CCV-t csinálod ezen a motoron.
Az eltömődés jellemzően a téli rövid utakkal és hosszú/gyári olajcsereperiódusokkal segíthető elő, ahol az elégtelen motorolajhőmérséklet miatt képtelen kiforralni magából a CCV és egyéb kapcsolódó csövei a kondenzációs vizet.10W60 olajjal, ha működik is, leginkább tüneti kezelést fogsz elérni, de az 5W40-re tervezett motor normális üzemi körülmények között nem igazán fog profitálni belőle.
Az o2pilot mod egy nagyon egyszerű trükk, de előfeltétele, hogy a CCV működjön vagy pedig az ki legyen helyettesítve valami "catch can"-es megoldással. A CCV centrifugális lecsapatóján található egy, egyébként az M54-es motor esetén vakdugózott port, ezt kell a szívósor hátoldalán található egy tetszőleges, nem használt vákuumporttal direktbe kötni vákuumcsővel. A dolok szépsége, hogy a létrehozott szívóhatás nem csupán az olajos kartergáz lecsapató felé történő irányításában tud pozitívumot jelenteni, de dugattyúgyűrűk tömítési tulajdonságait is nagyban javítja. A részletesebb fizikai magyarázatot néhány külföldi fórumon, pl. e46fanatics, el lehet olvasni. Egyértelmű hátulütői nem igazán ismertek, a pozitív tapasztalakból viszont akad szép számmal.
Amit pedig hiányzolsz, az a fröccsenésgátló takaróműanyag a szívó vezérműtengyely felett. Ebből a szempontból nincs jelentősége. Azt a célt szolgálja, hogy járó motor mellett is le lehessen venni az olajbetöltő sapkáját.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
Így van erre jön még a vám + áfa.
(#56397) kovbandi82
10W60-as olajjal semmi baja nem lesz.(#56398) Anaren91
Wagner jó termékeket gyárt de iszonyat drága. Raktunk be én is más is ugyan ilyen coolereket csak kínai nem wagner és ugyan olyan jók voltak.... Nekem mondjuk egy 600X300X76-os cooler van felrakva.►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
válasz MoP_FX 57 #56405 üzenetére
Köszi szépen a részletes leírást. A CCV-t cseréltem már, komplett rendszer, a nívóm el volt dugulva a visszavezetésnél, 1 flakon féktisztító ment rá, hogy kiszedje a dzsuvát. Szelepfedéltömítés új, a szelepfedelem repedt volt, jött a füst s kocsiba. Egyedül a olajteknőnél könnyezik a rendszer, de se alatta, se a motorvédőn nincs olaj, csupán a szervótartály olajos, gondolom az O gyűrű megadta magát.
Viszont a szelepszárszimmering cserés lesz, indítás után ha egyből nyomok egy kövéret, kéket böffent egyet, de ennyi.
Esetleg Kecskemét környékén nincs valaki, aki ezt az O2 modot megcsinálja Nekem? Az se baj, ha Pestig fel kell menni, egye fene, csak ne kelljen otthagyni a kocsit! Természetesen megfizetem, mielőtt félreértené valaki -
MoP_FX 57
őstag
válasz kovbandi82 #56407 üzenetére
E46 adok-veszek csoportban facebookon biztosan fogsz találni Kecskeméten embert erre, de annyira bagatell dologról van szó, hogy egy tetszőleges youtube videó alapján bárki abszolválhatja. Ne tévesszen meg a videón látható munka mennyisége, gyakorlatilag két dolgot kell csak eltávolítani: airbox és az abs-kocka/dme hővédőpajza. Ténylegesen két létező portot kell csak összekötni a megfelelő méretű vákuumcsővel. Egy hosszúcsőrű fogó azért nem árthat, ha akad, a CCV portja egy picit mélyebben van.
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #56406 üzenetére
Na majd akkor szétnézek, hátha találok valami jó vételt. Nem vagyok én se a saját pénztárcám ellensége.
Kicsit más:
Havernak van egy F11 525d-je. Húzva van az autó @ 300 ló körül van, és időről időre előjön az a probléma, hogy elkezdi forralni az olajat. Ma is pont itt volt, 120 fokos volt az olaj... Több helyen is nézték már, nem tudták megmondani mi lehet a baja. Esetleg neked valami tipp? Termosztátot mondtam neki régebben, azt kicserélte, egy darabig jó volt, de megint előjött.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz CharlieDrop #56410 üzenetére
liqui molly 5w30 van benne. Most mondja, hogy vagy kétszer már vitte tisztíttatni hűtő rendszert mert lerakódik benne a trutyi... Nem hiszem, hogy ez normális, bár elég sok km-t belevág egy hónapban a kocsiba.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #56393 üzenetére
Alapvetően én a javított technológiás felújítókészletek híve vagyok, de... Jelen esetben, tekintve, hogy csakis destruktív módon lehet felújítani az N52-es motor DISA-szelepét/szelepeit, én így azt mondanám, hogy szedd ki és szemrevételezd őket. Lóg-e a tengely, nyitott végállásban van-e nem kivezérelt állapotban, szabadon mozgatható-e zárt végállásig, továbbá ISTA/INPA által szépen kivezérelhető-e. Ha rendben van, szerintem hagyd. Vanos-bmw.com-ot néztem csak, de úgy látom, hogy egy komplett kisdisa/nagydisa felújító készlet nem is olyan csekély összeg.
-
Chrys_
addikt
Egy másik szállítótól Aliexpress-n 280€ mindennel együtt németbe szállítva, +30€ felfogató, amit egy német srác csinál. 9 nap alatt ért ide.
Vámot itt még sosem fizettem Kínából szállított termékre. Viszont amit USA-ból rendeltem, mindenre kellett, még a legutolsó kulcstartóra is.[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Chrys_ #56415 üzenetére
Kérdeztem apum ő meg pont az ellenkezőjét mondta. Még azt is igazolnod kell,hogy valóban annyiért vetted a terméket amennyiért hirdetve volt és azt is kérdezik,hogy mi van a csomagban pontosan milyen anyagokat tartalmaz. Pl a váltómhoz lévő lamella készletnél is ez volt. Érdekes...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz Chrys_ #56415 üzenetére
Rendeltem már én is pár dolgot Aliról, főleg amikor még németbe laktam. Legtöbb dolog 20-30 euró körüli volt, de nem volt vele semmi macera. Viszont ha emlékem nem csal ez csak 45 euróig igaz. Utánna minden termék adó és vám köteles. Ezt jövőre pedig teljesen eltörlik, és minden nem EU tagállamból származó csomagot vámolni kellesz.
[link] Ezt az oladlt nézegettem, aztán eszembe jutott, hogy 1400 euró árú terméket biztos nem lehet csak úgy berendelni külföldről hogy ne tenné rá az állam bácsi is a sápját, úgyhogy próbáltam utánna járni miket kell fizetni még. 1400 euró + adó az áll az oldalon, de nem értettem, hogy most ott ők rávágják az adót, vagy nekik kifizetem az 1400 at és majd itthon még megy rá az adó. Erről pl semmit nem találtam neten, csak hogy EU-n kívüli országból érkező csomaggal hogy van..
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #56422 üzenetére
Valamiert az volt bennem, hogy LCI-d van... De a lenyegen nem valtoztat. Semmi ertelme kulfildrr kikuldeni a turboidat majd visszapostaztatni mikor itthon olcsobban megcsinaljak es nincs ez kuldozgetos kinlodas kulfoldre
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chrys_
addikt
válasz H.Ezredes #56416 üzenetére
El tudom képzelni, hogy országfüggő, mire szállnak rá a vámosok. Volt pár jóval 100€ feletti rendelésem Kínából, sosem kellett fizetnem, mindig egyenesen kiszállították a címemre a csomagot.
Viszont, mint ahogy már írtam, itt németben az amerikai csomagokat mind visszatartották, és nekem kellett előttük felnyitnom, valamint a vásárlásról infót kellett magammal vinnem. Aztán fizetniDe lehet, hogy itt is megváltozik ez a hozzáállás. A srácnak most még nem kellett fizetnie, 280-ban megállt a beszerzés (a tartó extra 30 az németen belüli dolog, amiről már beszélgettünk).
[ Szerkesztve ]
-
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #56414 üzenetére
Igen, valóban nem olyan olcsóak a felújító szettek. Ezekből a DISA szelepekből meghibásodás esetén van rá esély, hogy potyognak ki alkatrészek? Ha csak egyszerűen nem zár már rendesen, az a kisebb gond. Elvégre annyira nem nehéz kiszerelni és felújítani őket. Viszont nem lenne jó, ha a motor megenne belőlük bármit.
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #56423 üzenetére
Azt szerettem volna venni, de nem igazán volt eladó akkoriban amikor kerestem, ami meg volt is az vagy túl drága volt, vagy nem volt szervízkönyve, vagy ha volt is akkor 50k km-enként volt beleírva az olajcsere..... Egyet néztem, az árban is jó lett volna, bár lett volna mit rajta javítani( komplett elsőfék csere, meg a kardán-difi között kattogott valami, de végül nem adta el a srác a kocsit. Így maradtam lci előttinél, és sikerült kifognom, egy jól karbantartott és felszerelt példányt.
A turbó dolog meg csak nézelődtem neten, milyen opciók vannak teljesítmény növelésre, ha egyszer rászánom magam, és ez volt az első oldal ahol szembejött a hibrid turbó kifejezés
ha van itthon profi cég aki megcsinálja, nyilván én se szarakodok majd a külföldi küldözgetésselMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #56425 üzenetére
N52-nél leginkább csak a sima meghibásodásról lehet hallani, M52TU/M54-nél van jelen a hírhedt fémcsap. Az meg, hogy az üvegszállal megerősített műanyagtengely a tövében eltörjön, nekem inkább tűnik keresletgenerálásnak, mintsem ténylegesen fennálló veszélynek.
Zárójelben hozzátenném, hogy az M52TU/M54 motoroknál is teljesen alaptalanul lett felfújva ez a DISA-téma. Mármint nem az a része, hogy menetrendszerűen tönkremegy, hanem, hogy kénye-kedve szerint ballisztikus rakétaként elszabadul, és letarol mindent. Bárki, aki szedett már ki azokból a motorokból DISA-szelepet, az tudja, hogy a fémcsap nem tud magától "elszabadulni", hiszen az eltávolítás irányában egyből felütközik a szívósor csatornájának hátsófalába, kizárólag kézzel történő eltávolítás során lehet "elveszteni", de a fémcsapnak akkor sincs lehetősége eltűnni/leesni/beesni stb, ugyanis egy vízszintesen futó "cső" közepén helyezkedik el, és azt szakaszolgatja le motorállapottól függően.
-
simii16
aktív tag
-
malacka87
senior tag
Angel eye égőm kiégett raktam bele ugyan olyat de így sem működik van ennek valami biztosítéka? Meg azzal már találkozott valaki hogy a lámpában lévő vezetékek szigetelése szétporlad az ember kezében? Ilyenkor a teljes felújítás a megoldás?
btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I
-
majnkopf
tag
sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
jelenleg egy 2004es 2.2es benzines sedan e46 tulaja vagyok, valószínűleg meg kell válnom lakásvásárlás/felújítás miatt a kicsikémtől. a beárazásában esetleg tudnátok segíteni? amit tudni érdemes:
- vezérlés csere nemsokára érik
- fékek cseréje is közel van
- olajtömítések cseréje (jelenleg kb. 1l olajfogyás tapasztalható ~2e km alatt)
- korából adódóan néhol felületi karc első és hátsó lökösön
- ezeken felül friss műszakis (2022.08.x). jelenleg 201.xxx km van benne
- többi mechanikus dolgaira próbáltam figyelni, nem egy agyonhajtott lelakott szar pusztán jelenleg hosszabb távon nem tudnám ezeket finanszírozni a lakás mellett és inkább még elfogadható állapotában szeretnék túladni rajta. munkába járáshoz használtam 4 éven át (évenkénti olajcsere szűrővel, illetve az összes többi szűrő 2 évente volt cserélve). emellett néha azért ki volt kormolva, de semmi drasztikus jampiskodás.
az autó alapfelszereltségű, szövetüléses (egy androidos fejegység van benne a gyári helyett)
ha esetleg a beárazásban tudok segíteni egyéb adatokkal kérlek jelezzétek pluszban -
FERA88
tag
sziasztok!
Hosszabb távon használ valaki n47d20c 184le (2011/10) motort? Mik a vélemények - tapasztalatok róla? Coupe karosszériában lenne. -
majnkopf
tag
akkor ezek szerint sajni nincs sok esély rá 1-1.2 körül el lehessen adni egy ilyen autót
-
Newlachka
őstag
válasz majnkopf #56439 üzenetére
esélytelen.még a 800 is sok érte.főleg,hogy rövid távon egy 400-600k-s szerviz kell rá.
még ha hibátlan lenne se menne el 1,2-ért mert "fapad" én ezért nem is szállok ki belőle.-Mondjuk az enyém nem fapad, viszont 4 hengeres...és az enyémre már csak a lakat vár 400-ért,minden más megvan rajta.
Egyszerűen gazdaságtalan. -
FERA88
tag
válasz CharlieDrop #56436 üzenetére
EGR-t cserélted már? Szívósor takarítást ilyesmit csináltál(tattál) rajta? vezérléssel hogy állsz. C-s révén valami módosítás elvileg volt, neked hogy bírja?
Az összes eddigi bmw-m touring volt most coupét szeretnék, csak a motor még a kérdéses -
H.Ezredes
őstag
válasz FERA88 #56434 üzenetére
Rengeteg N47 motort csináltam már és igazából nem rosszak ha megkapják a megfelelő karbantartást. Sokat is írtam ezekről az N-es motorokról keress vissza rám.
Az övén megcsináltunk minden ilyen jellegű dolgot. Vezérlés csere hűtőkazetta takarítás szívósor takarítás stb. Az EGR nem volt rossz amikor néztük és akkor még visszahívás se volt rá.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
FERA88
tag
válasz H.Ezredes #56443 üzenetére
Köszi szépen utána olvasok. E92 nézegetem, benzinest szerettem volna de az n43-rol hamar lebeszéltem magam. Melyik motor lehet még favorit szerintetek? Igazából a kínálat se túl jó szerintem, mondjuk van egy elképzelés extra téren amit szeretnék, csak a keresés nehéz
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #56447 üzenetére
Bizonyos tekintetben igen jobb, korszerűbb, erősebb, takarékosabb és elmegy akár 100 ezret is. Kell ennél több?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Elims
veterán
Sziasztok!
Kinéztem egy 745-ös bmw-t,de sajnos nem tudom,hogy mire készüljek.
Tudja esetleg vki,hogy kb.mennyit fogyaszt ez az autó?
Vmint hány db. gyári kulcsot adtak hozzá?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vallás
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel