-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4788 üzenetére
Na akkor tegyük tisztába a dolgokat, mert rengeteg hülyeség elhangzott a 316i/318i-vel kapcsolatban.
BMW E46 316i-t a következő motorokkal szerelték pályafutása során( ETK szerint): N42, N45, N46, M43
Az N-esek 16 szelepesek, az M43 8 szelepes.A 316-ost kétféle M43 variánssal gyártották:
M43B16 - 1596cm3 - 102le
M43TUB19 - 1895cm3 - 105le -- ez volt a 318i-ben 118lóerővel2001-ben jött be az N42:
N42B18 - 1796cm3 - 115leAztán 2004-ben az N45 és az N46:
N45B16 - 1596cm3 - 115le
N46B18 - 1796cm3 - 115leAz 1,6-os és az 1,8-as M43-at 1998/6-tól szerelték egészen 2002/03-ig szerelték a 316i-be.
Ezt az N44TU-t honnan szedted? ETK nem hoz ilyet.(#4789) hoby36
Igen, láncos mind. Cserélni nem nagyon kell, 300-400e km-t kibírnak. -
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4788 üzenetére
Azt hiszem, hogy rájöttem, hogy BMW001 melyik 316i-re és 318i-re gondolhatott, csak a köbcentit rosszul tudta. Az N42 motor a következőképpen nézett ki a 2001 modellévtől:
316i-ben:
N42B18 - 1796cm3 - 115le318i-ben:
N42B20 - 1995cm3 - 143leViszont ebbe a 1,8-as 316-ba tuti, hogy nem rakják bele a 2,0-ás 318i chipjét sehogy sem.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #4785 üzenetére
"viszont 316 sosem volt 1.9es mocis.vagy azzalmit játszottak akkor el?"
316i és a 318i is van 1.9 -es motorral. Nem tudom, de itt van az élő példa, a szemem láttára lett megcsinálva. És 143 lovas. Szelepekben nem vagyok biztos, azt mint mondtam nem kérdeztem meg, de azt is megfogom.
1895ccm -esek ezek a motorok, 100%. Most őszintén! Arra Ti nem gondoltok még véletlenül se, hogy ez már egy gyárilag software -esen lefojtott motor a jobb fogyasztás és a káros anyag kibocsájtás miatt?? Tehát alapból lefojtva adták ki, 143 lovasan nem rakták bele egyik modellbe sem. Ezeknél inkább a nyomatékra fektették a hangsúlyt.
Már volt ilyenre is példa, szóval szerintem nem elképzelhetetlen. És nem chiptuning, mert 5 perc volt. Nem kellett semmit letölteni, csak valamit ott bent egy menüben fel kellett oldani.
Egy chiptuning egy szívó motornál, főleg ilyen kicsinél max. 15 lovat hozhat, többet nem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4802 üzenetére
Kicsit pongyolán fogalmaztam. A sima 1,6-os M43 alatt ezt értettem:
M43(TU)B16 - 1596cm3 - 102le
Ez a motor volt a 98-tól Magyarországon árusított E46 316i-ben is.
A TÜ-t nem tudom mit jelent, de sejtésem szerint a vanosos motorok kapták ezt a jelölést.
Az M43TÜ-ra egyébként azért nem gondolhatott BMW001, mert ez nem létezett 143lovas verzióban.
Az N42B18 - N42B20 páros pedig azért nem lehet, mert nem egyezik a köbcenti.Abban tévedsz, hogy egy sorozatba nem raktak "többféle kódú mocit". Sok piacra gyártottak, amik különféle igényeket követeltek. Így lett a többek között magyar piacra is az 1,6-os 316i, és a német piacra a 1,9-es 316.
ETK-ban vannak hibák, de azért nem ilyen durvák. Szerintem 100x hitelesebb a gyári BMW ETK, mint a wikipedian meg googleban található félinformációk.
Nem tudom, hogy neked milyen ETK-d van, de az enyém nem hogy 95-ös E30-at, az E36 318i sedant már hozza 1989/12-től, a 25i-t 89/11-től.[ Szerkesztve ]
-
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #4826 üzenetére
Jah, egy sima szívó mocinál egy chiptuningal max. 18 lóerőt lehet hozni, de ilyen kis motoroknál általában 13 -at.
Én nem tudom, bevallom nem ismerem annyira ezeket a típusokat. Megbízhatóságról olvashatsz sok helyen. Ha ilyet keresel akkor meg igen, tényleg olcsó. És a 2.0 -ás az 100% -osan megbízható.
Ismerősömnek volt ilyen Ci -je, a 170 lovas. Haverja részegen elvitte az autót, és felcsavarodott vele egy villanyoszlopra. Kocsiban 2,5 millás kár keletkezett, alig maradt belőle valami. Csávónak ki kell fizetnie, most úgy néz ki meg lesz csináltatva, de az már soha nem lesz 100% -os. Asszem első két kerék tőből kiszakadt, alváz is meghajlott,ferdült.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #4828 üzenetére
Jah, lehet az lesz. Ő se tudja még... Az a gond, abban a mociban még 70k km se volt, azért sajnálja nagyon az autót. Meg láttam, és rossz volt ránézni.
Nem, nekem 193 van a forgalmiban. Jah, azért írtam 210 lovat.
VR6-Fan: Gondolom az se mind1, hogy szívó vagy turbo. Turbo -ból akár 50 ló pluszt is ki lehet hozni. Lásd Opel Calibra, 204Le -->260Le. Meg ugye a dieseleknél is ez a helyzet. Azt honnan tudhatom meg, hol a vége a lehetőségeknek? Ti foglalkoztok ilyennel?
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #4862 üzenetére
Persze, alap gyári dob. Csak a motorhangot hallod, az benne a legszebb. 3. -ban tiltás előtt mindig el kell váltani, mert ha bedadog, akkor rosszul jön ki a 4, és nem lendültetből pörög tovább. Szóval éppen tiltás előtt kell gangolni, úgy a legideálisabb.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #4874 üzenetére
18,5s. Am nézegettem, számít az a plusz 10 ló is, mert jobban megy mint a többi 528 -as.
100 -ra 6,8s, 140 -re 12,4s. Utána kezd el gyengülni kicsit, az új 530i akkor kezd elhúzni pöppet. Azért egy 530i -t E39 -be el tudnék viselni 6 gangal.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4885 üzenetére
Éppen akkor nem lesz jó, ha nyomja neki. Túl kicsi a "meleg oldali" viszkozitása. Ez inkább olyan olaj, ami a sok, rövid utakra használt, sokszor hidegen indított autókhoz ideális. Nagy terhelésnél, magas fordulatnál viszont nem biztos, hogy mindig elég lesz a kenés.
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz dragonfx #4895 üzenetére
"na ezt verje oda valami vas"
Mondjuk ez itt? Farkas Pisti épülő kocsija + egy másik videó
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #4997 üzenetére
Jaja, az E38 7er a legszebb. (az E32 után )
Sokkal kifinomultabb eszközök vannak benne, természetes, hogy drágább. (eleve legyártani is drágább)
Ha nincs széthajtva azért olyan nagy baja nem lehet. A futóműre és a váltóra lehet jó sokat elkölteni és ezeket nem is nagyon lehet halogatni. (arra nagyon figyelj, hogy ha automatát veszel, akkor olyat vegyél, ami vajpuhán kapcsol. Ha ránt akkor bele lehet lapátolni úgy 2-300e-t egy felújításra.)
Abba viszont még senki nem halt bele, hogy nem ment a hátsó üvegen az elektromos roló, vagy szarakodik a hátsó elektromos fejtámla állítás, vagy hogy netán az ülés csak 2 beállítást tud tárolni, a harmadikat elfelejti. Az ilyenekkel bőven meg lehet várni a következő aktuális szervíz vizitet. (Mondjuk egy 3-asnál ilyen problémák eleve fel sem merülhetnek )[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #5091 üzenetére
Azért annyi az ára annak az autónak, mert patika állapotban van. Eredeti, gyári állapotú e30-at nem találsz minden bokorban.
Nekem egy fullos E34 525i-m, van. E36 coupet vagy touringot akartam eredetileg, de nem jött be az E36 belseje. Az E34 belseje valamivel régebbi design, de érezhető a különbség, hogy az 5-öst egy kategóriával magasabbra szánták.
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #5091 üzenetére
Használt gyári, olyan ami kinéztem nem túl drága. Már gumival lehet kapni 35k/db áron. Nah, olyat keresek. Ilyen Replica nem kell, meg az E60 -as felni nekem nem tetszik E39 -en. Jól tudod nekem melyik az ideál, már egyszer belinkeltem. Akkor volt is, egész szett volt 100k, és 18" -osok voltak. Csak gumi kellett volna hozzá.
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz dragonfx #5112 üzenetére
Kb 3 éves volt akkor az autó. Feltörték a rendszerét, nem kulccsal vitték el.
Mindenki olyan autót vegyen, ami még nem annyira fáj ha bármi lesz vele. Nekik pl. 2-3 héten belül lett másik X5.
Az 540iA nem olyan vészes, ha nem városban használod, akkor simán eljár 10L körül. -
Vangelis
nagyúr
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5217 üzenetére
Igen, az F01-es szériából.
Belül ilyen lesz: [link]Nem kell becsapni az ajtót, hanem csak finoman belököd, mint pl. a te autódba, hogy nem zár be teljesen, de kinyitni sem tudod, így nem puffan, nem szaródnak el a gumitömítések, és pl. ha ajtóban van valami, ami kieshet, nem esik ki. Ajtó szervó húzza be, nagyon finoman, puhán. S mercikben nagyon tetszett nekem.
Stop-go az olyan, hogyha megállsz pl. pirosnál, leállítja a motort, nem fogyaszt, de amint rálépsz a gázra, nem kell várni, mint sima autókban, hogy kulcsal indítasz, hanem magától indul, és a tempomaton beállított sebességre gyorsít, persze ha előtted van valaki, lassít, ha eltűnt előled, visszagyorsít. Neked csak kormányoznod kell, illetve vészfék-padlógáz. Semmi más, mindent intéz a tempomat.
Aktív kormányzás: jobban átadja a út-autó közti rezonanciát, jobban érzed az utat.
Aktív futómű: ha jól tudom ebben van benne a hátsókerék kormányzás, sportosabb futómű, mindez majdnem 1 millióért!Képeket mindenképpen teszek, előbb-utóbb.
# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #5241 üzenetére
Arra nincs keret. Még csak diák vagyok, vannak korlátaim.
Ma akarom beröffenteni a kocsit, néma. Akkor nézem lámpák se égnek bent.
Fucking szar aksi, 1,5 éves, és elszállt. 16,5k -volt az úk aksi, Bosh -t akartam, de az 32k volt. Mind1, erre is van 2 év gar.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #5272 üzenetére
Hidd el visszalépés lenne... 540i vagy M5 már majdnem mindegy, lehet várok még 2 évet, addigra pont végzek a sulival, és befektetek egy M5 -be. Az nekem akár örök életre is elég lenne.
Más. 2 nap alatt 1140km -et raktam bele az autóba, ma átléptem a bűvös 200k -s határt, most 200.460km -en áll az óra. Sajnos, kicsit rossz volt látni, de ez van.
Viszont ma kicsit jobban mentem, a Madocsa - Pécs távot táblától tábláig 45 min. alatt tettem meg. Meg lehet nézni, hány km is az, és ott nincs 1 km autópálya se, csak jó kanyargós szerpentin.
Jah, és nulláztam az átlagot is, ez alatt az 1140km alatt 8,1l -es átlagot produkáltam, és ebben volt minden. Budapest, autópálya, főút, falu, szerpentin, sok előzés, és 10 perc folyamatos padló. Amúgy átlagban a normális tempom 90 és 110 között volt, ezen sebességeken bőven 7l alatt fogyaszt, 90 -nél 6l körül van.
Ilyenkor alaposan elbizonytalanodok, hogy el akarom e adni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5309 üzenetére
Csak benyás.
E36 az egy 328i, 4 ajtós, 95-ös, fekete, 340k km-el, újonnan lett véve.
Coupe nem jöhet szóba, családi autó lenne, 3 embernek.
E90 azért jönne szóba, mert fiatal, nagyobb mint E46, és ismerősnek nagyon tetszik.
E46 nem okés, annyiért már inkább az E90, ami fiatalabb, vagy a nagyobb X5.
Egyébként szépek a verdák, amiket linkeltél, páromnak is csemegézek belőlük.
A JIG rendszámú autónak ismerem a tulaját, fasza kis gép.
Leginkábbi elképzelés egy E90 lenne ezüstben, idriveal, fekete bőrrel, 6gangos manuális váltóval, digit klímával, 325i vagy 330i, de mindenképp 6 hengeres motorral, 200 ló felett, multikormány, tempomat, stb....# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5312 üzenetére
Nincs semmi baj vele, azonkívül, hogy már eljárt felette az idő.
Használtat nem nagyon tudok olcsón szerezni, csak bemutató autókat esetleg.
E46 ha netán szóba kerülne akkor 328-330i, 2003-2004-es évjárat, bőr, tempomat, multikormány. DVD-navi nem előny, sőt, inkább hátrány, nem illik bele az autóba...
Leginkább ezüst, szürke, és fekete lenne jó.
E90-ben ezüst, E46-ban fekete vagy ezüst, X5-ben ezüst.
Szürke meg mindben, bár nem annyira.
Ami fontos, a tempomat, és a multikormány!SpeedR: Sejtem, de tudod, a remény hal meg utoljára.
Osztrákoknál mennyivel olcsóbbak az autók?
Németek nem jönnek szóba, de egy osztrák ismerősük nevére tudná iratni a srác talán, hátha úgy olcsóbb, de inkább itthon keresgetünk egyelőre.[ Szerkesztve ]
# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5341 üzenetére
BMW-nél premiumot kihagytuk.
Basszus, eszembe sem jutott.
Ott csak használtakról beszéltünk, bár nem nagyon volt mit, meg újak árairól, nincs is wallisnál bemutató autó, csak 3db, de egyikse olyan, ami kellene...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5417 üzenetére
Baleset, írtam is:
Nem sok baja lett egyiknek se, de főúton ment előre, zöld lámpán át, szuzis meg főút melletti parkolóból nagy gázzal durr az oldalába.Az orra elfogyott szuzinak rendesen, de az E36-nak meg sajna nem nagy szám az oldalvédelme, padlólemez is behajlott.
Kuka az autó.# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
Eagl3
veterán
válasz dragonfx #5421 üzenetére
Azt néztem, hogy 325i szinte nincs is, ahogy te is írtad.
328 -ból van azért, de elképesztő, hogy mennyit akarnak kérni érte. Annyiért már m3 -at kapok.Nehogy már 1.700.000 és 2.000.000 között legyen egy 96-98 -as E36 328... nincs az a hülye, aki ennyiért megveszi.
Németeknél néztem, 1 misi körül mér van választék, csak ugye a regadó, megint másfélnél vagyok kb... nem tudom mi tévő legyek, lehet nem bmw -t veszek, vagy várok.
E46 -ok viszont egyre jobb árban vannak, csak egyelőre nincs annyim. Viszont az e36 -ok ára beton stabil már több mint egy éve...
[ Szerkesztve ]
-
E-Max
tag
válasz dragonfx #5420 üzenetére
Jah, már úgynézett ki, hogy valaki le is foglalta.
Csütörtökön megnézte, mondta, hogy neki kell, de szerdán válaszol, ő autóját lefoglalta valaki, ha megveszi, ő is megveszi E36-ot.
1.3misiért vitték volna, nagyon jól felszerelve, bőr, dig.klíma, minden elektromos, tetőablak, 328i, csak sok kilóméterrel.
Hogy miért kuka?
Mert biztosító kb több mint fél év mire fizet, szuzin nem volt ugye biztosítás, ahogy az meg van írva...
És mennyit, 200-300-at?
Ismerős szerelő látta, azis kapásból több mint 500-600.000-at mondott rá, egész padlólemez, tető, hátsó futómű, b oszlop, ülések, tank, meg minden.
Szakszervízben kapásból 2 misi, ott mindent cserélnének, ismerős legalább javítaná.
Szóval felejtős.# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #5454 üzenetére
Jah, de most gondolj bele, ha az M3 -ba is kerül csak 1db Turbo.
De egy 35D azért jóval kevesebbet fogyaszt mint a 35i, és bizony -én ezt nagy sajnálattal mondom- a benzin megint sokkal drágább lesz mint a gázolaj.Így félő, hogy a köv. kocsim diesel lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Dell notebook topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...