Új hozzászólás Aktív témák
-
Predatorr
őstag
Milyen dicsekvés? Újra és újra elismered, hogy eü. probléma miatt kell az eszköz, min vitázol?
Többször leírtam, h nekem is problémám volt/van, ezért nem roncsolom magam tovább segédeszközzel (eü. végzettségemről nem is szólva, mert értek is hozzá, veled ellentétben; elég sok rehabilitáción dolgoztam). Orvosoktól én is kínlódhatnék máig. A cenzúrát meg hagyjuk, jogom van a véleményemhez, ráadásul minden hsz-oddal alátámasztottad. Eleve nem arról szóltam, h sérültek ne használják, hanem, hogy puhányok, akik ezt, amikor bringázhatnának is. Szóval az elejétől kezdve nagyon el vagy tájolva szövegértésileg (lásd még: téma).
Lépj tovább, írd a következő reklámot.
Lami66: De miért érdekelnek a csalók, vagy bárki más?
Magadat edzed. Inkább pozitívan néznéd, h 50 év bringázás után is tekersz hegyen-völgyön, más meg fiatalon sem bírja (lásd: z-gen). Azt nem értem, a puhányságot miért veszed magadra, amikor pont leírod, kik azok.
-
válasz
Predatorr #44 üzenetére
Sajnos nekem kutya bajom, minden porcikám rendben van, nem kell segédeszköz a cipőmegkötéshez sem, mert a derekam is hajlik rendesen.
Nekem egy ilyen bringa nem a mozgásomtól venne el, hanem az autózásomtól. Tegnapelőtt a városban több részletben összesen 24 km-t autóztam egy 2000-es diesellel, pedig ha lenne, mehettem volna Bogist-al is. Van bringám is, de 50 év rendszeres bringázás után elegem lett a tekerésből mert kib@..ttul frusztrál, hogy amíg kiköpöm a tüdőmet a dombokra felfelé tekerve (sajnos nem sík vidéken élek) közben kamubiciklisek húznak el mellettem 0,5-2 milliós biciklinek hazudott villanyszamarakon olyan lazán tekerve, mintha lejtőn mennének lefelé. Ezért már többre tartom a sétát, túrázást. Ott még mindenki becsületes, mert az elektromos önjáró túracipőt még nem találták fel, amiben csak emelgetni kell a lábat és 60-as pulzussal suhan fel a gazdája a Vadállókövekre.
A puhányságról meg annyit, hogy a napi lépésszámom csak kivételes napokon csökken 15 ezer alá, általában 20 ezer körül mozog. De épp ma pl. 29 ezer, mert túráztunk. És ez a Bogist használatával se fog csökkenni, mert se a munkahelyi mászkálást, se a napi 7-10 km kutyasétát nem fogja kiváltani. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Predatorr #44 üzenetére
Végül magánorvos és magángyógyornász oldotta meg és igen, nem tudtam bringázni. Szóval játszhatod itt a tökéletes mindentudót, akivel nem fordulhat elő, hogy téved, biztos jó lehet hibátlan fizikummal élni, have fun.
Csak akkor tényleg felesleges ide kommentelned csak azért, hogy megoszd a világgal, hogy mindenki puhány, csak te vagy itt a helikopter. Köze nincs a témához, nem ad hozzá semmit a termék értékeléséhez, kidicsekedted magad, csúcs, lépj tovább.
-
Predatorr
őstag
Én meg lemosakszom munkahelyen.
Bog: újra csak azt bizonyítod, hogy nyomi járgány, azon kívül minde ki csak megmagyarázza, miért puding.
„Sportos csávó inna egy sört...”
És még annyi esze sincs, hogy hazafelé menet beugorjon sörért?
Jó orvosod és gyógytornászod lehetett, nevetséges 1 éves gyulladás, kezeletlen.
Mondjuk engem is 2 évig küldözgettek minden szarra OEP lehúzás végett, járni én sem tudtam (bottal alig), mindenhova bringa, mire találtam igazi orvost, viszont nem sírtam-ríttam rokkantfelszerelésért. Műtét után meg rögtön kapták a térdeim a terhelést, hogy rendesen működjenek, még ha először kiabáltam is a fájdalomtól, mert nem akartak, de nem a testem határozza meg, mit tehetek, aztán elmerevedik, betokosodik, rövidül stb. a kímélettől, és vehetek vmi nyomi járgányt „életminőséget javítva”.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ezt azért tartom meg, mert ennyit megér nekem ott, ahol leginkább használom, ennél ügyesebb-erősebb-szebb bigyula nem kell a földutakra két falu közé. Magamtól valószínűleg nem vettem volna és azért a minőségével kapcsolatban vannak kérdőjelek -- ahogyan ez a cikkben is olvasható volt.
-
moma
őstag
Rollereknél nincs amúgy pecsni? Vagy miért nem kapott, ha meg is tartod annyira bejött?
-
Ganzer
aktív tag
-
Robitrix
senior tag
Amúgy éppen erősen agyalok egy üléses e-rollerben. 200 ezertől nagyjából van is használható. Mivel 2,5 km-re dolgozom a külvárosban a lakhelyemtől 7-8 perc alatt be lehet menni vele a munkahelyre és haza. volt pár évig sima erollerem, de azt már erősen leamartizálták a magyar utak. azért a lassan 61 évemmel nekem már nem kell délcegen feszítenem egy erolleren. A csajok már nem igen akarnak stoppolni az én koromban. Ahhoz valami BMW vagy ilyesmi kénne....
-
Robitrix
senior tag
amúgy léteznek három kerekű eszközök, is ahol egy nagyobb doboz szerű akármin ül az ember, aminek két kereke van hátul és elöl a kormányzott kerék az egy kerekű ergó egy kis elektromos tricigli. kosárral és egyebek. idősebeknek is ideális, mert stabilabb, mint a kétkerekű roller.
-
Darth_Revan
veterán
Ezeknek a "rollernek" gunyolt segédmotor kerékpároknak amúgy mi értelme ?
A sima rollernek oké, azzal a kevésbé hozzáértő rendőrt meg lehet téveszteni, na de ezzel nem, mivel hogy gyárilag van rajta ülés és 25 km/h-val gyorsabban is képes haladni, így minden szempontból segédmotor... Azaz kell jogsi, bukósisak, biztosítás.
Talán az egyetlen amire gondolni tudok hogy panelban kisebb helyen is elfér , illetve benzinkútra nem kell vele rohangálni
-
GoldhandRent
őstag
válasz
GoldhandRent #33 üzenetére
Pedelec bringára 2000-ig kvázi volt idejük rákészülni:
"1993: Az első pedálfordulaton alapuló, azaz PEDELEC rendszerű kerékpár, legurul a gyártószalagról"e-roller csak kb ~2010 utántól érdemlegesen:
"2009: Italian-Israeli designer Nimrod Ricardo Sapir designs the world's first folding e-scooter based on his patent.
2010: Nimrod Ricardo Sapir starts producing the world's first motorized folding e-scooter utilizing lithium-ion batteries and a brushless hub motor under the MyWay brand[6] in Avihayil, Israel, renamed Inokim in 2013 and later moving production to Ningbo, China.
2013: Light electric folding scooters powered by rechargeable lithium batteries and brushless hub motors become available from Micro Mobility Systems AG"
De hogy mikor terjedt el igazán, sztem csak 2012-14 után/környékén -
GoldhandRent
őstag
válasz
alphamooncam #9 üzenetére
Hogyan lehetne benne egy 1990-es (vagy 2000-es) keltű dokumentumban olyan kivétel, ami akkor még nem létezett ?
Létrejött egy kategória, ami korábban nem létezett. Ezt az új kategóriát kell(ett) besolorni a többi közé. Nem belerakni egy már meglévőbe, vagy önkényesen ráhúzni, hogy márpedig ez az (vagy nem az, mert nincs benne). -
Bog
HÁZIGAZDA
Én sem értem. Pont hoztam életszerű példát, jött a futár, nem akart bejönni a földúton, ezzel a kis izével 2 perc alatt kint voltam a főúton, ha sétálok, akkor az 10p, a futár meg elmegy/ideges lesz. Mindkét térdem be volt gyulladva egy évig, a lépcső is fájt, nem hogy a bringázás, amíg a gyógytornász nem mondta, hogy most már bringázhatok, addig is tök jó lett volna ez. Az edzőm, aki mondjuk meglehetősen sportos csávó, de külterületen lakik egy emelkedő tetején mondta pont tegnap, hogy elkérné ezt a cuccot, mert amikor este eszébe jut, hogy inna egy sört, akkor 2km a bolt a településen lent, kétszer már lement bringával, de visszafele rohadtul nem volt jó neki a murváson felfelé küzdeni. Egész napnyi meló után semmi kedve még rádobni egy biciklizést, hogy aztán tusolhasson le megint, szóval elviszi a gépet, hogy megnézze, hogy az ő súlya alatt mennyire tud felmenni.
-
jbcs
tag
válasz
Predatorr #29 üzenetére
Nem értem miért kell ilyen egysíkúan gondolkodni, én pl. olyan munkahelyen dolgoztam, ami 4-5 km-re volt az otthonomtól, kiváló bicikliúton tudtam oda jutni, de mire beértem kerékpárral, hiába mentem akár lassan, leizzadtam és csatakosan ültem végig a munkaidőt. Ilyen helyzetre pl. kiváló lenne egy ilyen. Melegebb időben, nyáron simán használnék egy ilyet ingázásra hosszabb távra felváltva egy biciklivel. Most olyan helyen dolgozom, hogy 1,5 km-re van a munkahelyen, biciklizem vagy rollerezem(nem elektromos), tök fölösleges bármilyen más alternatíva.
-
Predatorr
őstag
Mindkét térdemet műtötték porc miatt, 1 héttel műtétek után már bringáztam, már csak a rekreáció miatt is. Csípő protézissel nyilván több lenne (ide illő eü. végzettségem is van), de ugye mind helyreállító, és nem rokkantosító műtét. Minden más terelés/önámítás/marketing, illetve már felnőtt pár pudingnemzedék a múlt század óta.
Egyébként szó nem volt arról, hogy ez rokkantjárgány, bár sztem is az, mint a többi. -
toronyhaz
aktív tag
Egyszerűen ez a széles kerék horror. Sehol nem tudsz vele nyugodtan kanyarodni. Ennyi baja van csak amúgy. Csak hát ezt ugye nem tudod cserélni mert erre van kialakítva.
Én amúgy két és fél éve egy Surron light bee-t nyúzok. Na jó nem nyúzom,vigyázok rá. Múltkor egy régi krossz pályán azt hitték most vettem 2 hete.Én nagyon szeretem. Itt van a Mátra a számban. Szóval van lehetőség menni sokfelé. Használtan már 900K egy ilyen. Viszon 1,4M most az új. 70km/óra a végsebesség. 40 km-t elmegy szinte bárhogy sport módban. Mentem már vele 55km-t is. De akkor csak a hivatalos,gyengébb módban. -
SkyLine3000
addikt
Én inkább bringázok, vagy gyalogolok bárhova, ahol lakom. Még a bótba is cvekkerrel. Soha eszembe sem jutna ilyen elektromos akármiket venni. Sem bringa, sem roller. Ezektől csak ellustul a nép. Nem mondom, hogy emitt, amott nincs értelme, olykor, olykor, de a célközönsége nem én vagyok ezeknek, az is biztos.
Egy mamának, papámnak, vagy aki nehezen jár, eü okokból kifolyólag, de kell menni, viszont biztos hasznos. A lustáknak pláne.
-
effendi2
tag
A név kötelez! Bogist-ot Bognak!
-
-
Ez kicsit félrement.
Azt irta a fórumtárs, hogy
"Ennyi pénzért már rendes robogót is kapni. Oké az nem elektromos..." Erre kérdeztem rá, ugyan már, hol lehet kapni rendes (benzines) robogót 170 ezerért?
Erre belinkelsz egyet amelyik több mint kétszer ennyibe kerül és nem benzines...
Nem akarok benzines robogót venni, de csodálkoznék ha 200 ezer alatt osztogatnának rendes robogókat. -
alphamooncam
őstag
Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.
Az összes!
1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]
erre hivatkozik*:
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...
erre hivatkozik*:... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire
Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
– legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller taxative nincs felsorolva a kivételek között, ezért teljesítménytől függően SMKP.
-
killertibi
tag
E-asyrider
-
Predatorr
őstag
„Kelj fel, és járj” - mondaná Jézus, ma már hiába.
Legalább bringázni lenne jépes a nép, de jobb az elhízás és a környezetszennyezés.
-
Cecevok
tag
Az ülés miatt ehhez már SMK vagy B jogsi kell, és bukósisak. Hiába elektromos és nem egy 50 ccm benzines blokk hajtja.
Ez egy elektromos robogó. -
Sirus86
aktív tag
Kertek aljaba kellene ra egy utanfuto is
Lehetne vinni az arut rendesen, rekeszben
-
Jó gép ez.
-
Faja, településen belül simán élhető!
Esetleg létezik hasonló gép három kerékkel, és nagyobb kosárral?
Amiket én látok, azok mind inkább "fotelek", nem robogók...
Új hozzászólás Aktív témák
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkimélt Apple iPhone 8 Plus 64GB Fekete szinben, 100% akkuval, kártyafüggetlen, garanciával
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ASUS TUF Gaming F16 FX607JV-QT212 Notebook
- iKing.Hu - Motorola Edge 50 Ultra - Nordic Wood - Használt, karcmentes
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest