Új hozzászólás Aktív témák
-
cadtamas
tag
Sziasztok.
A tanuljuk meg a c++ nyelvet 24 óra alatt c. könyvből tanulok és az osztályoknál járok.
Van néhány dolog amit nem értek a példafeladatban.
Ez a header. Ez tiszta.#pragma once
# include <iostream>
class Point
{
private:
int itsX;
int itsY;
public:
void setX(int x) { int itsX = x; }
void setY(int y) { int itsY = y; }
int getX() const { return itsX; }
int getY() const { return itsY; }
};
class Rectangle
{
public:
Rectangle(int top, int left, int bottom, int right);
//~Rectangle();
int getRight() const { return itsRight; }
int getLeft() const { return itsLeft; }
int getTop() const { return itsTop; }
int getBottom() const { return itsBottom; }
Point getUpperLeft() const { return itsUpperLeft; }
Point getLowerLeft() const { return itsLowerLeft; }
Point getUpperRight() const { return itsUpperRight; }
Point getLowerRight() const { return itsLowerRight; }
void setUpperLeft(Point location);
void setLowerLeft(Point location);
void setUpperRight(Point location);
void setLowerRight(Point location);
void setRight(int right);
void setLeft(int left);
void setTop(int top);
void setBottom(int bottom);
int getArea() const;
private:
int itsTop;
int itsBottom;
int itsLeft;
int itsRight;
Point itsUpperLeft;
Point itsUpperRight;
Point itsLowerRight;
Point itsLowerLeft;
};Viszont itt több helyen elakadtam:
#include "rect.h"
Rectangle::Rectangle(int top, int left, int bottom, int right) //konstruktor, idáig rendben vagyunk
{
itsTop = top; //Ez elvileg az implementáció, amit nem taglal a könyv, hogy miért kell és később miért nem használjuk semmire.
itsRight = right;
itsLeft = left;
itsBottom = bottom;
itsUpperLeft.setX(left);
itsUpperLeft.setY(top);
itsUpperRight.setX(right);
itsUpperRight.setY(top);
itsLowerLeft.setX(left);
itsLowerLeft.setY(bottom);
itsLowerRight.setX(right);
itsLowerRight.setY(bottom);
}
//ide kellene gondolom a destruktor, ami azért jó, mert memóriát szabadít fel?
void Rectangle::setUpperLeft(Point location) //definiáljuk a függvényt
{
itsUpperLeft = location; //módosítja a változót ami elvileg az egyetlen feladata.
itsUpperRight.setY(location.getY()); //módosítja a JobbFelső pont Y értékét, de miért???
itsLowerLeft.setX(location.getX()); //módosítja a BalAlsó pont X értékét, de miért???
itsTop = location.getY(); //a test felső vonalát határozza meg, de nem ez a dolga!!!
itsLeft = location.getX(); //a test bal szélső vonalát határozza meg, de nem ez a dolga!!!
}
void Rectangle::setLowerLeft(Point location)
{
itsLowerLeft = location;
itsLowerRight.setY(location.getY());
itsUpperLeft.setX(location.getX());
itsBottom = location.getY();
itsLeft = location.getX();
}
void Rectangle::setLowerRight(Point location)
{
itsLowerRight = location;
itsLowerLeft.setY(location.getY());
itsUpperRight.setX(location.getX());
itsBottom = location.getY();
itsRight = location.getX();
}
void Rectangle::setUpperRight(Point location)
{
itsUpperRight = location;
itsUpperLeft.setY(location.getY());
itsLowerRight.setX(location.getX());
itsTop = location.getY();
itsRight = location.getX();
}
void Rectangle::setTop(int top) //beállítja a test felső vonalát. Ugyanazt mint a setUpperLeft() függvény. MIÉRT???
{
itsTop = top; //Ez lenne a dolga
itsUpperLeft.setY(top); //Ez ugyanazt módosítja, mint a setUpperLeft() függvény. (Részben) De ez nem ennek a feladata...
itsUpperRight.setY(top); //Ez ugyanazt módosítja, mint a setUpperRight() függvény. (Részben) De ez nem ennek a feladata...
}
void Rectangle::setLeft(int left)
{
itsLeft = left;
itsUpperLeft.setX(left);
itsLowerLeft.setX(left);
}
void Rectangle::setBottom(int bottom)
{
itsBottom = bottom;
itsLowerLeft.setY(bottom);
itsLowerRight.setY(bottom);
}
void Rectangle::setRight(int right)
{
itsRight = right;
itsUpperRight.setX(right);
itsLowerRight.setX(right);
}
int Rectangle::getArea() const
{
int width = itsRight - itsLeft;
int height = itsTop - itsBottom;
return (width*height);
}
int main()
{
Rectangle MyRectangle(100, 20, 50, 80); //Létrehozzuk a négyszöget
int Area = MyRectangle.getArea();
std::cout << "Terulet: " << Area << "\n";
std::cout << "Bal felso pont x koordinataja: ";
std::cout << MyRectangle.getUpperLeft().getX()<< std::endl; //ennek 20-nak kellene lennie, de nem annyi.
system("pause");
return 0;
}
Kommenteltem, ami nem világos. Tudnátok segíteni, hogy megértsem mi, miért történik?
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Lightyear - befektetési app
- Hardcore café
- AliExpress tapasztalatok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! Intel I7 6700/ RX 580 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP Envy x360 14-fc0789nz - ÚJ - 14" 2-in-1 notebook - Core U7, 32GB, 2.8k OLED
- Asztali PC , i5 10500 , RTX 3070 , 32GB RAM , 512GB NVME , 1TB HDD
- Lenovo Gaming 3 15ARH7 Laptop , R5 7535HS , RTX 3050 6GB
- Eladó Dell Latitude 3410 i3 10. generáció, 8GB RAM, 256GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Asus Z170 i7 7700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA 500W Zalman
- OLCSÓBB!!! több EIZO EV2456 FlexScan 24" 1920x1200 16:10 IPS fekete több jelenlegi ár: 170.000.-!!!
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest